Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Avatar
oalex
Isten Hozott! :)
Isten Hozott! :)
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.07., szomb. 11:40
Értékelés: -7

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: oalex »



csak kíváncsiságképp, ennek a doboznak párja 110-120ezer közt van újonnan?


 
Igen annyi (ettől fügétlenül én 100 alatt szereztem be).
 
Ebben a az árfekvésben 100-120 még egy volt ami labdába rúghatott: Mackie MR-5 Link
 
Utána egy nagy szakadék ($$$) és aztán jönnek a többiek. A Mackie is tetszett (hangra), de a KRK szimpatikusabb volt több szempont alapján is.
 
Nem tudom, hogy te ezen az áron, mit vettél volna és én azt hol tudtam volna meg hallgatni Budapesten?
 
"Por nép" természetesen irónia, amit a jelek szerint nem vettél. Nem azt értettem alatta, hogy nincs pénzem hanem, hogy nem vagyok hozatók méltó, a komoly 200-900e forintos Monitorok mellet Az alatt csak szar van és én azt vettem meg.

Avatar
earforce
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5798
Csatlakozott: 2009.01.21., szer. 00:18
Értékelés: 2796

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: earforce »



 
A pór nép.


csak kíváncsiságképp, ennek a doboznak párja 110-120ezer közt van újonnan?
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO

Avatar
oalex
Isten Hozott! :)
Isten Hozott! :)
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.07., szomb. 11:40
Értékelés: -7

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: oalex »


Hú, már menekülök is ebből a topic-ból....
 
Egy pár kivételtő, csupa jó indulatot ("örülünk a másik örömének"-típus) és persze nem is bunkó-sznob ember van itt.
 
"Mi az hogy KIA? Azt hittem autót akartál venni.". :bebebebebebe:
 
Sok boldogságot kívánok nektek.
 
Üdv.
A pór nép.
Tel: Nincs telefon szám, mert nincs telefon, mert eladta, mert gyűjt a 600e/db.-os Genelec-re, mert addig nem áll vele szóba őméltósága, kalmi.
 
 
U.I.: És a sok kedves véleményen kívül, amit megosztottatok, persze az egyetlen kérdésre, amivel ide látogattam, egyik nagy okos sem tudod válaszolni 2 nap alatt.
 
Még csak nem is azt kértem itt bárkitől, hogy mondja meg mit vegyek, hanem egyedül azt, hogy Hit Spacen kívül hol tudok még meghallgatni monitorokat.
 
Erre a kérdésre mindenki: KUSSOL.
 
Megoldom a problémámat, jelzem itt, hogy már nem aktuális a kérdés (Amire addig sem válaszolt senki). Azt is oda írom, hogy miért nem aktuális már..... És erre életre kell a fórum, hogy hú az szar, de remélem boldog leszel vele, hogy 1 hangszóró van benne, hogy az nem is monitor.
 
Kicsit gondolkodjatok már el magatokon, nem gondoltam, hogy itt ilyen 14 éves viselkedéssel fogok találkozni.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



Ja! Azt hittem STUDIÓ MONITORT keresel!


 
Kalmi, frissítsd a szókincsed! Manapság azt a hangsugárzót nevezik stúdiósnak, amiben van minimum 1 db hangszóró és 1 db erősítő.

Avatar
earforce
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5798
Csatlakozott: 2009.01.21., szer. 00:18
Értékelés: 2796

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: earforce »



Ja! Azt hittem STUDIÓ MONITORT keresel!


sajnos erről a típusról egyáltalán nincsenek jó tapasztalataim, azonban csak remélni merem, hogy az új gazdi boldog lesz vele hosszú távon
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO

Avatar
kalmi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3573
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 850

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: kalmi »



KRK Rokit 6 G2.


 
Ja! Azt hittem STUDIÓ MONITORT keresel!

Avatar
oalex
Isten Hozott! :)
Isten Hozott! :)
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.07., szomb. 11:40
Értékelés: -7

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: oalex »



Meg ugye, hogy van-e már valamilyen rendszered és ahhoz kéne, vagy aktív lenne a mostani mp3-lejátszóról.


 
Dobhatjuk a témát már minden le van rendezve. Amúgy PC digtal kimenet (bit-perfekt flac) ==> Dacmagic ==> Nano Patch Plus (monitor kontroller) == > KRK Rokit 6 G2.
 
És most, hogy halgatom, csak annyit tudok mondani, hogy "I am a happy man". :bebebebebebe:

Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5319
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 1023

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: lehoako »



Szerintem azt kéne tisztázni, mire használnád!
Mekkora térben használnád, milyen távról hallgatnád, kikapcsolódni szeretnél vele, vagy dolgozni, és hogy mennyi pénzed van rá.


 
Meg ugye, hogy van-e már valamilyen rendszered és ahhoz kéne, vagy aktív lenne a mostani mp3-lejátszóról.

Avatar
kalmi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3573
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 850

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: kalmi »


Szerintem azt kéne tisztázni, mire használnád!
Mekkora térben használnád, milyen távról hallgatnád, kikapcsolódni szeretnél vele, vagy dolgozni, és hogy mennyi pénzed van rá.

Avatar
oalex
Isten Hozott! :)
Isten Hozott! :)
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.07., szomb. 11:40
Értékelés: -7

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: oalex »


Sziasztok.
Stúdió Monitort keresnék otthoni használatra. Körül szeretnék nézni a piacon. Abban kérnék segítséget, hogy egyedül a Hit Space-t ismerem Bp.-en.
 
Hova érdemes még ellátogatni?
 
Előre is köszönöm.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Neked milyen márkájú van? :lol!:
 
 
A mono hangfelvételek idejében (hol volt akkor még a sztereó?) szerintem egyetlen szakmabeli se mondott olyan hülyeséget, hogy valamiféle térérzet kialakítása a cél. Ha mégis, arra konkrétan, részletekbe menően kíváncsi lennék. A kor hangmérnökei a technikai követelmények mellett kizárólag azzal törődtek, amivel kell: a zenei szempontok szerint helyes rögzítéssel. Ha jól dolgoztak, akkor ezeken a felvételeken a mélységérzet, mintegy bónuszként, "jön magától". Utólagosan magyarázni és ideologizálni bármit lehet, de könyörgöm, legalább az '50-es évek hangmérnökeiből ne gyárts hifistát...


"Ha jól dolgoztak, akkor ezeken a felvételeken a mélységérzet, mintegy bónuszként, "jön magától". Utólagosan magyarázni és ideologizálni bármit lehet..."

 
SZERENCSÉRE, az 1948-as Columbia Records Company által bemutatott modern monaural LP-k, majd a romaniticizmus utáni, 1952-58 között úm. „pályája csúcsán” kiadott remek mono felvételek mögött a bónuszként említett mélység ill. „térérzet” a legkevésbé sem a véletlen műve. Mert bár lehet, hogy az első kiadott példányok, és számos gyengére sikerült alkotás nélkülözi a térérzet 'illúzióját', de azok a példányok amelyek nem, azok azonnal felvetették a szakmai MIÉRT kérdését, és hamarosan meg is születtek a következetes válaszok a jó monó felvételkészítésre; pl.
 
Mercury Living Presence, Mussorgsky's Pictures at an Exhibition, MG 50000 (1951)
 
Westminster LAB XWN 18698, Domenico Cimarosa opera, Robert Veyron-Lacroix, Jean-Pierre Rampal (1957)
 
DECCA Gold Label Records, Andres Segovia, Three Centuries of the Guitar, Decca DL 10034, DL 710034 (1960)
 
Vanguard VRS 1044, Luigi Boccherini, Quintet in D Major for Guitar and Strings (1958)
 
*RCA Red Seal LM 2186, String Trio in G Major, Op. 9, No.1 and String Trio in C Minor, Op. 9, No. 3, Jascha Heifetz, William Primrose, Gregor Piatigorsky (1957) (*lásd. kép)
 
stb., stb., stb.
...
Lou Burroughs: Microphones, Design and Application (1974, book)
 
E. Roerback Madsen: Extraction of Ambiance Information from Ordinary Recordings, Journal of the Audio Engineering Society (1970, article)
 
C. G. Mc Proud: High Fidelity Recording Booklet (1955, included in Westminster LAB-7023)
 
Journal Of Recorded Music, szemelvények (Harold Lawrence, Robert Eberenz, Arthur Haddy, stb.)
 
„This single-source sound results in especially convincing scale, accurate timbre, musical coherence and, often, a fine sense of setting and perspective. At its very best, monaural is made of sounds which appear to have their sources distributed in space.”
>


Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Vendég

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Hát úgy, hogy a forrás és a cél készülékkel együtt az adott kábel milyen szinten és merre tekergetnek fázist.
Ezt a marhaságot megint melyik guru mondta? Fázistekergetésből legfeljebb művi térhatás lehet, ha a HF sáv alsó végén történik. A kis méretű hangdobozok nem azért tűnnek visszhangosabbnak, mert alul fázist tolnak, hanem a mélybasszus teljes hiánya miatt. Különben is, a hifi kábelezése mióta tolhat fázist alul? Hogyan...? :lol!: Agyrém.

Vendég

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Akkor ezek szerint a legjobban járunk, ha olyan hifi berendezést építünk amin a 60-as évek felvételei a legjobban szólnak és csak olyan felvételeket hallgatunk...
Ilyen kérdéseket az szokott feltenni, aki még a Hi-Fi jelentésével sincs tisztában. Csak azt hallgatod meg, ami "jól" szól? Elvárod, hogy nagyjából egyformán "jól" szóljon minden? Gondolom, magadból indulsz ki :lol!:

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: zz7 »



Attól, hogy ezt a marhaságot guruk állítják, még nem lesz igaz és főleg nem lesz technikailag magyarázható. Hogy a fenébe lenne jól hallhatóan "visszhangos" egy kábel? Pláne jelszinttől függetlenül?


Hát úgy, hogy a forrás és a cél készülékkel együtt az adott kábel milyen szinten és merre tekergetnek fázist.
Jó kis műteresség meg műlágyság érzeteket lehet ilyenekkel kreálni.
Másik oldalon meg rendesen zenei műfaj és hangfelvétel függő rendszereket.
 

A High End szóösszetételt pedig jó lenne, ha csak olyasvalaki használná, aki tudja is, miről beszél.


Kábelekben a nagyon drága és az olyan rendszerekben használatos. Nem felel meg neked így?

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: zz7 »



... és amit megrendelnek tőlük.


Az benne van a "tudnak"-ban.
Persze igaz.

Vendég

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Sok helyen még high-end drótokat is használnak a visszhang rész nekik megfelelő hangolására.
Attól, hogy ezt a marhaságot guruk állítják, még nem lesz igaz és főleg nem lesz technikailag magyarázható. Hogy a fenébe lenne jól hallhatóan "visszhangos" egy kábel? Pláne jelszinttől függetlenül? A High End szóösszetételt pedig jó lenne, ha csak olyasvalaki használná, aki tudja is, miről beszél.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



A hangmérnökök meg úgyis azt csinálnak amit akarnak és tudnak.


 
... és amit megrendelnek tőlük.

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: zz7 »



Kár, hogy ezt fél évszázada a világon sehol nem tudták, és a lehetetlent legyőzve:-) gyakran rögzítettek komplett szimfonikus zenekarokat néhány (ha jól tudom, ötnél nem több) mikrofonnal. Ha véletlenül vannak ilyen szar lemezeid, úgy azokat a kukától megmentve, jelképes összegért átvenném.


Akkor ezek szerint a legjobban járunk, ha olyan hifi berendezést építünk amin a 60-as évek felvételei a legjobban szólnak és csak olyan felvételeket hallgatunk, amik a 60-as években készültek és kössük a zenét a mikrofonok számához?
Én nagyon nem szeretném zeneileg ilyen fokon lekorlátozni magam.
Az olyan hifi berendezés meg jó messzire kerüljön el engem, ami ennyire válogatós.
 
Persze részben értem a problémádat, de hidd el azóta is rengeteg nagyon jó hangfelvétel készült és igen, modern eszközökkel, módszerekkel is, akár 10 mikrofonnal is, mert nem önmagában ezen a pár dolgon múlik.
És persze nagyon sok a csapnivaló hangfelvétel, ez is igaz.
Nagyobb kérdés, hogy mi a jó hifi berendezés számunkra. Az amelyik a különbségeket hangsúlyozza, vagy az amelyik a hibákat hátra tolva a zene lényegét hagyja inkább meg számodra, hogy bármilyen műfajt és bármilyen hangfelvételt, de jó zenét meg tudj hallgatni rajta.
 
A hangmérnökök meg úgyis azt csinálnak amit akarnak és tudnak.

Vendég

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Mert sok jó zenei műfajt enélkül nem is lehetne rendesen lemezre vinni.

Kár, hogy ezt fél évszázada a világon sehol nem tudták, és a lehetetlent legyőzve:-) gyakran rögzítettek komplett szimfonikus zenekarokat néhány (ha jól tudom, ötnél nem több) mikrofonnal. Ha véletlenül vannak ilyen szar lemezeid, úgy azokat a kukától megmentve, jelképes összegért átvenném.

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: zz7 »



A hangvisszaadó lánc szerintem csak ne generáljon semmiféle visszhangot , de ne is nyeljen el belőle.


Pedig generál, mindegyik a szobával együtt működve, bármit is csinálsz. De ez nem egyszerűsíthető le ennyire. A visszhang rész aránya ami a felvételen van lejátszás közben még hangerő függő is, nem beszélve a hangsugárzók iránykarakterisztikájáról és még egy rakás más dologról is ami ebben mind benne van és ezt a részt is rendesen modifikálja állandóan.
Sok helyen még high-end drótokat is használnak a visszhang rész nekik megfelelő hangolására. Ezért is lehet sokszor olyan berendezéseken jó kis audiofil felvételeket meghallgatni és ezért nem lehet egy Toto-t.
 

A hifinek szerintetek az lenne a feladata, hogy kiegészítse, hallgathatóvá varázsolja a hangmérnök munkáját?


Természetesen nem, de arra is van bőven elég sok példa, hogy otthon sok helyen jobb zenét hallgatni, mint a stúdiókban és azért ennek is megvan valahol az oka.
De most tényleg, az lenne a jó, ha mindenhol minden hifi egyformán szólna? Ha lehetne olyan hifit készíteni, ami bárhová leteszed teljesen és mindenben ugyanúgy szólna, mint a stúdióban amikor a hangmérnök azt a zenét összerakta? És persze minden stúdió is egyformán szólna.
Mi lenne így a hifistákkal?
 

Sajnos, ez már napjaink valósága, és nem lehet a gyártókat felelőssé tenni, hogy a közelmikrofonozott felvételeket, tehát gyakorlatilag az összes modern felvételt le kell önteni valami enyhe szósszal, hogy "összeálljon", élvezhető legyen. A dolog már stúdió szinten se a hifiről szól.


Ahogy már írtam, a mikrofonozás technika is zene és körülmények függvénye, nem az igényesség, vagy igénytelenség mutatója. Legalábbis a jó hangmérnök kezében.
A "szósz" használata is ugyanez a kategória és szintén nem az igényesség fokmérője fajta dolog.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



A hangvisszaadó lánc szerintem csak ne generáljon semmiféle visszhangot, de ne is nyeljen el belőle. A hifinek szerintetek az lenne a feladata, hogy kiegészítse, hallgathatóvá varázsolja a hangmérnök munkáját?


 
Ha már fórumozunk, érdemes néha olvasni is. Ezt írtam pár perce: "Hifistaként mi más lehet a célom, mint hogy azt halljam otthon, amit a stúdióban kikevertek?"

Vendég

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Akkor véleményed szerint miért alkalmazzák ezt az ördögi eljárást?


Költséghatékonyság. Ha elég alacsonyak az igények, akkor sok csatornából lényegesen gyorsabban össze lehet mixelni valami felvételt. A nagyközönség igénye soha nem volt valami magas. A '60-as évek átlagos hangminősége egyszerűen túl jó volt nekik.

Vendég

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Én is ugyanezt mondom, hogy a felvételeken és a visszaadó rendszerrel is részben felépítenek, újra generálnak egy valamilyen "visszhangzó mezőt", aminek a megfelelő működését, arányát kell eltalálni.
A hangvisszaadó lánc szerintem csak ne generáljon semmiféle visszhangot, de ne is nyeljen el belőle. A hifinek szerintetek az lenne a feladata, hogy kiegészítse, hallgathatóvá varázsolja a hangmérnök munkáját? Sajnos, ez már napjaink valósága, és nem lehet a gyártókat felelőssé tenni, hogy a közelmikrofonozott felvételeket, tehát gyakorlatilag az összes modern felvételt le kell önteni valami enyhe szósszal, hogy "összeálljon", élvezhető legyen. A dolog már stúdió szinten se a hifiről szól.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



Mi a fenéről folyik itt a vita tulajdonképpen?


 
Jó kérdés! Nyithatnánk egy orvosi topicot és követelhetnénk a piócázás használatának visszaállítását. Ennyi értelme annak is lenne.

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: zz7 »



Akkor véleményed szerint miért alkalmazzák ezt az ördögi eljárást?


Mert sok jó zenei műfajt enélkül nem is lehetne rendesen lemezre vinni.
 
Mi a fenéről folyik itt a vita tulajdonképpen?

Válasz küldése

Vissza: “Pro Audio”