Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

PRO Audio erősítők/elektronikák

Vendég

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Engem kimondottan idegesít ha egyszer szuttyognak aztán meg leszakad a fejem, aztán megint szuttyognak, majd megint letépik a fejem.
Koncerten ilyen nincs és szerintem a felvétel helyszínén se volt. A következtetést inkább vond le magad.

Avatar
fülelek
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6934
Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
Értékelés: 4668
Tartózkodási hely: Csobánka

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: fülelek »


Ez is egy érdekes felvétel ám!


Vendég

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Vendég »


koncerten meg már a -30 dB is elvész a zajban
Ezt ugye nem gondolod komolyan? (Esetleg, ha hozzáírod, milyen műfajú koncertre gondoltál..)

Vendég

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Vendég »


A halkabb részeket szobahangerőre hangosítva...
... már nem lesznek "halkabb részek")) Ezt a felvételt nem kedvelem különösebben, részemről az EMI kiadású Rafael Frühbeck de Burgos/ New Philharmonia, a maga hifis szempontból szerény, ámde a dinamikai arányokat nem hamisító hangzásával.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15208
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



De sajnos ezzel nincs mindenki így.
Sokaknak egyszerűen fáj, ha tanulniuk kell.
Ezeket a vitákat tűzzel vassal irtandónak élik meg.
Ez van.
Pedig szerintem is tanulságosak és hasznosak.
Én is sokat tanulok belőlük. Ha más is, annak meg külön örülök.


Örülök, ha így gondolod. Szerintem a fórumoknak ez a fő célja, haszna és nem a "tuti" vásárlási tippekről kellene szólniuk.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15208
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



Én nem hiszem, hogy szükség van ekkora hangerőre a zenehallgatáshoz. Biztos, hogy hamar megsüketülnék.
Az is érdekes számomra, hogy mondjuk egy zenész miért játszana olyan zenét, ahol mondjuk a hangos részek mellett vannak olyan halk részek, amiket csak úgy lehet hallani, hogy úgy felhangosítjuk a zenét, hogy a hangos részek megszólaltatásához sok száz wattos erősítő kell, meg füldugó.


 
Zenész, illetve előadói és zenei stílus sokféle van. Egyes zenészek (jellemzően akusztikus hangszereken) nagyon nagy dinamikával játszanak, mások kis váltásokkal, de utóbbinál is van, aki halkan és van, aki hangosan. Ugyanez megvan az énekeseknél is, csak ott a szövegérthetőség némileg korlátozza a dinamikai játékot. Az irányítottság miatt a közönség általában semmit nem érzékel a színpadokon dühöngő hangerőből, pedig az gyakran nagyobb, mint a nézőtér első soraiban. Persze egyre inkább terjednek a fülhallgatós megoldások is, de azok sem éppen halkak. Mindezek ellenére szerintem nagyon ritkák azok a felvételek, amik -80 dB szinten még hasznos információt tartalmaznak, koncerten meg már a -30 dB is elvész a zajban.

Vendég

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Én nem hiszem, hogy szükség van ekkora hangerőre a zenehallgatáshoz. Biztos, hogy hamar megsüketülnék.
Az is érdekes számomra, hogy mondjuk egy zenész miért játszana olyan zenét, ahol mondjuk a hangos részek mellett vannak olyan halk részek, amiket csak úgy lehet hallani, hogy úgy felhangosítjuk a zenét, hogy a hangos részek megszólaltatásához sok száz wattos erősítő kell, meg füldugó.


http://rateyourmusic.com/release/album/ ... _roberts_/
 
Ez pl. egy ilyen anyag. A halkabb részeket szobahangerőre hangosítva a dinamikusabb részeknél(is) jól jön a tartalék, mély benyomást tud kelteni.
Az tény hogy nem szoktam háttérzenélni, ha leülök zenét hallgatni akkor szeretem megtölteni a helyiséget hanggal.

Online
Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1565
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 271

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Mathias »



Ennek ellenére nem szeretem a nagy dinamikájú lemezeket, mert a hangszóró egyszerűen kikönyököl egy nagyobb dinamikájú résznél és úgy bereccsen hogy sokszor csodálom hogy ezt mégis túlélte, ha a halkabb részeket is hallani akarom megfelelő hangerővel.


 
Én nem hiszem, hogy szükség van ekkora hangerőre a zenehallgatáshoz. Biztos, hogy hamar megsüketülnék.
Az is érdekes számomra, hogy mondjuk egy zenész miért játszana olyan zenét, ahol mondjuk a hangos részek mellett vannak olyan halk részek, amiket csak úgy lehet hallani, hogy úgy felhangosítjuk a zenét, hogy a hangos részek megszólaltatásához sok száz wattos erősítő kell, meg füldugó.

Vendég

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Te vagy vikibá?


Nem, de nem is azért írtam...Hanem csak ami a vitákat illeti

Online
Avatar
dbrnsk
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4882
Csatlakozott: 2008.10.12., vas. 15:22
Értékelés: 1506

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: dbrnsk »



na el kell szomorítsalak ebben nem tudok partnered lenni, mert sík hülye vagyok a studiós elektronikákhoz, na nem mint ha a házihoz nem lennék


 
Te vagy vikibá?

Vendég

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Ja,ja.
Nem vagyok én semmi jó elrontója.
Azt sajnálom, hogy vikibá nem csatlakozott ehhez a vitához.


na el kell szomorítsalak ebben nem tudok partnered lenni, mert sík hülye vagyok a studiós elektronikákhoz, na nem mint ha a házihoz nem lennék

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5873
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 2373

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: kaef2 »


A híres trafó gyártó, Jensen egyik kollégája, Bill Whitlock írja a 600 ohmról, történelmi perspektívából vizsgálva a kérdést:
 
"...."Thought you might be interested to know a little history behind the venerable "600 ohms". The first telephone lines that linked cities miles apart were actually existing telegraph lines. The wise engineers at Bell knew transmission line theory and realized that, even at audio frequencies, the lines were long enough to be true transmission lines (a pair of conductors behave as a transmission line when their physical length becomes more than about 1/10 wavelength at the highest frequency of interest). Therefore, they needed to know the characteristic impedance of the existing telegraph line pairs. They were typically #6 or #8 AWG wires spaced about 1 foot apart. If you do the calculations, an average value is about 600 ohms! To eliminate reflections (echoes), any transmission line must be driven from and loaded by a resistance equal to its characteristic impedance. So all telephone filters, transformers, etc. were designed for a 600 ohm system. And this hardware found its way into the first radio stations, and later into the first recording studios. Today, it is rarely necessary (or desirable) to "terminate" an audio cable unless it is a vintage passive filter or tube gear with transformers. Incidentally, audio cables begin to exhibit slight transmission line effects only when they are over about 4,000 feet long!"..."
 
http://recording.org/diy-pro-audio-foru ... stion.html
 
 
 
Ugyanezen a linken még ezt is írja valaki, beidézve egy a TapeOp fórumon írt hozzászólást:
 
"Audio electronics as we know it is indeed descended largely from the work of early telephone system engineers. Long ago, they discovered an echo problem on long lines. It was found that if the length of the line approaches the wavelength of the signal travelling on the line, reflections can occur unless the line is terminated in its characteristic impedance. Do a search on "transmission line theory" for much more information.
 
Suffice to say, this is the reason why even today, signals with short wavelengths like video and RF are always run through lines with a specific characteristic impedance (e.g., 75 or 50 ohm coax) and terminated in the appropriate load impedance at the destination. A transmission line looks like a series of "lumped elements" (inductances and capacitances) to the source driving it, and the characteristic impedance is a function of the diameter of the conductors and the spacing between them. The insulating material between the conductors also factors in. The wavelength of audio signals is so long that it's not much of a concern to us in wiring up our studios, but it did make a difference to the telephone company with their very long transmission lines.
 
The engineers discovered that the spaced conductors used in these early transmission lines had a characteristic impedance of between 500 and 600 ohms. Since early audio electronics was an offshoot of telephone and radio engineering, the 500 ohm impedance became a standard in recording and radio studios. Later, it was changed to 600 ohms.
 
At least until the '70s--and in some cases into the '80s--pro audio equipment was designed to have an output impedance of 600 ohms. In the case of transformer-coupled tube equipment, the output transformers were designed with a specific voltage and impedance ratio in mind. Even through the stepdown transformer, the output impedance is fairly high compared to modern equipment. This output impedance acts in series with the output cable, and forms a lowpass filter along with the cable capacitance. It's basically a voltage divider with more attenuation at high frequencies than at low frequencies. When the driven device has an input impedance (hopefully resistive and fairly flat across the audio spectrum) of 600 ohms, this forms a 2:1 or -6dB voltage divider (along with the 600 ohm output impedance of the driving device). So ALL frequencies are attenuated, not just the highs, and your frequency response is flatter than you would have running into a "bridging" or unterminated load.
 
Solid-state circuits offered much lower intrinsic output impedances, but were usually designed to "drop in" to existing 600 ohm systems. So the designers would use "build out" resistors to bring the output impedance up to 600 ohms. So, even though it's solid state and may not use a transformer, you still need to terminate with 600 ohms at the end of the output cable in order to obtain something resembling the correct frequency response. It's not wise to simply remove the build-out resistors or replace them with a lower value, since in the event of a short or improper loading, the output devices might not be able to source the current and could burn up. One good thing about the build-out resistors was that they provided cheap and easy current limiting.
 
You'll note that none of has anything to do with wavelength and reflections. So, by using the de facto Bell System standard, which was designed to combat a problem that didn't exist in the recording studio, audio engineers created a problem for themselves that wouldn't be addressed for decades. The old equipment worked harder, with higher distortion, and consumed more current than was really necessary.
 
When the output impedance equals the load impedance, the system is said to be "power matched" because the source will deliver maximum power to the load. Problem is, we're more concerned with voltage amplification than with power, except when it comes to driving transducers like speakers at the end of the chain.
 
Enter voltage matching. Somewhere along the line, some clever iconoclast said "@#%$ this 600 ohm bullshit!" and had the audacity to point out that maximum voltage transfer is achieved when the load impedance is ten times or more the source impedance. Also, it wasn't hard to figure out that lower source impedances would mean less capacitive rolloff in cables, and higher load impedances equal less work/heat/current consumption for output devices. Eventually, this new way of thinking became mainstream and outside of the occasional old studio infrastructure (like at my last job! ha ha), you don't see complete 600 ohm systems anymore.
 
You see the term "bridging impedance" mentioned every now and then. This is a holdover from the 600 ohm days, when if you wanted to tap into a line for monitoring purposes or whatever, you would "bridge" the line with, say, a stepdown "bridging" transformer or a VU meter with a suitable series resistor. A bridging impedance was anything over ten times 600 ohms, or 6K or greater.
 
You can see why "mults" were pretty much unheard of in those days, and why patchbays were always wired full-normal! If you wanted to fan out a signal, you used a distribution amp (DA). Even today, "mults" are kind of frowned upon in broadcast and DAs are used on everything. Back in the day, every line needed its 600 ohm termination, and you didn't dare strap another non-bridging type of device across the line and double-terminate it and lose level. Video patchbays are still full-normalled for this reason.
 
You can make a case-by-case assessment, by looking at the schematics, of whether certain old devices really NEED to be terminated in 600 ohms. But generally speaking, if you have an old gear that says "output, 600 ohms" on its terminals, and you want to run it into a modern high-impedance input, you should strap a 620 ohm resistor across the driven device's input terminals (between pins 2 and 3 in the case of an XLR connector).
 
To measure output impedance at a given frequency, connect a variable resistor (a pot wired as a rheostat) of, say, 100K or more across the output terminals, feed a tone into the device, and measure the RMS voltage at the output. As you decrease the resistance, stop at the point where the voltage falls to one half (-6dB). Disconnect the variable resistor and measure it. That's the output impedance at that particular frequency. 400 Hz was the standard test tone in the old days (and it still sounds a lot nicer to me than 1kHz!).
 
One last caveat: the old standard for radio and recording studios was +8dBM. If you're using an old piece that conforms to this standard, you might be overdriving the inputs of your modern gear. In that case, a suitable 600 ohm -4dB pad would perform the dual function of impedance and level matching. You can probably find schematics of balanced 600 ohm pads on the web. Take note if the design is meant to work into a 600 ohm or a high impedance load. There are pads that are designed to work into equal or unequal impedances. It's only, say, 5 resistors (in the case of a balanced H-pad), so they're easy to build.
 
That's all for now. Good luck!"

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5873
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 2373

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: kaef2 »


A studió szintek impedanciától független beállításának megértéséhez egy elég világos leírás az egyik amerikai pro hangos fórumról. Már tegnap is be akartam rakni, kb egy évvel ezelőtt mentettem el a linkjét.
 
"... There are SEVERAL different values being used here, and since all of them use the decibel scale it's easy to confuse...
 
First, you have to realize that deciBel is a scale. It can apply to anything. It's simply a scale to measure things by the power of 10. For every 10 decibels you get a doubling in amplitude/power. You could even use it for distance for example. if you said 0dBft is 1ft away from me, then 10dBft would be 2 feet away (doubling the distance), 20dBft would be 4 feet away (doubling the distance a second time), and so on... Whether it's voltage we are talking about or digital signals or SPL or distance or whatever, it doesn't matter. decibels by itself are dimensionless, they have no unit of measure by themselves. They don't stand for anything in and of themselves except to represent a ratio of two quantities. So you need to give decibel a reference dimension, such as voltage or sound pressure level, Volume Units (VU), etc... You can apply it to anything really. Think of decibels as a ruler. But instead of being inches or meters, you have a formula to convert inches and meters onto the same scale...that is what dB would be.
 
The cool thing is, once you convert your values to decibels, two dissimilar units of measure now have a common ratio. If you increase the voltage by 1dB, the SPL of the same signal would increase by 1dB and the digital level inside your daw would increase by 1dB. That's why it's used at lot.
 
so when talking about dB, the letters that follow AFTER the "dB" are what you really, really, really have to pay attention to. For example, dBu is a decibel scale that references voltage. dBVU is a scale that references an milliwatts. dBFS is a scale that references sample values (16bit can represent values from 0 through 65,535. 24bit represents values from 0 to 16,777,215).
 
While they all have "dB" in them, they are in no way the same.
 
So, with that out of the way... it first helps to realize that EVERYTHING in audio is electrical. Audio has to get converted into electricity for us to hear it. So, voltages dictate volume in audio electronics. Eventually engineers started using standardized voltage ranges so that one piece of gear wouldn't overload another piece of gear... They came up with standard "reference" levels to make sure that one piece of gear wasn't pushing a lot more or a lot less voltage.
 
There are two standards that we see today. Those are +4dBu, and -10dBV. What is a dBu or a dBV? A dBu is a logarithmic voltage ratio with a reference voltage of 0.7746 volts = 0dBu. a dBV is a logarithmic voltage ratio with a reference voltage of 1 volt = 0dBV. So what does that mean??? It means that 0dBu is 0.7746 volts while 0dBV is slightly higher at 1 volt.
 
Now if 0dBu is 0.7746 volts, then what is +4dBu?? ...
 
... +4dBu is equal to 1.228 volts.
 
Now if 0dBV is 1 volt, what is -10dBV? Using the same calculator you can see that -10dBV is equal to 0.3162 Volts.
 
When designing a piece of audio equipment, the designer decides to either use 1.228 volts as his operating voltage or 0.3162 volts as his operating voltage. Most professional audio devices use 1.228 volts while most consumer audio devices (home stereos, CD players, etc) use 0.3162 volts.
 
OK... so now we know that most of our professional audio gear is designed using an operating reference voltage of 1.228 volts. Which is also called "+4dBu". All other gear that uses the "+4dBu" reference level is stating that at unity gain the unit will input and output 1.228 volts.
 
So how does that relate to a digital scale. dBFS is a logarithmic scale where 0dB is equal to the loudest possible signal achievable without clipping. Notice now how, in the voltage domain we can have signals that go over 0dBu and 0dBV. But in the digital scale, they decided that 0 was going to be the max possible signal the system can handle. And everything is measured in reference to that.
 
Manufacturers will then tell you how this digital scale is supposed to correspond to the analog "voltage" world. In your case they tell you that +18dBu is the maximum voltage the circuitry can do before clipping. Using the calculator we find out that 18dBu is 6.15 volts.
 
In order to keep our digital system in line with the analog system we need to make sure that 0dBFS (inside the computer) is equal to 6.15 Volts in the analog domain. This way, when analog starts clipping, so does the digital signal and vice versa. There are no bottlenecks.
 
Using the reference level of +4dBu we can then align other pieces of analog gear to the analog outputs of our system If +18dBu is the max, that gives us 14dB above +4dBu before we start clipping (18dBu - 4dBu = 14dBu). This is where the dB scale become handy... If in our device 18dBu is full scale and 0dBFS is full scale... then -1dBFS is equal to 17dBu (5.48 volts). -2dBFS is equal to 16dBu (4.88 volts). -3dBFS is equal to 15dBu (4.35 Volts). and so on... once we get down to -14dBFS, our voltage will be 1.228 volts!!! Ah ha... this is the calibration level for our AD/DA.
 
So we can confirm that our AD/DA is setup properly by sending a 1.228 volt sine way into the analog input and it will show up as -14 on the dBFS meter... and likewise when we patch the ouptut of that -14dBFS signal into a volt meter it should read 1.228 volts.

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5873
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 2373

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: kaef2 »



Akkor egy alap ábra a különböző limitálási módokról, annak hatásairól a jelre, a jelben okozott torzításairól.
érdemes megfigyelni, hogy a gyors belépésű limiter a belépés pillanatában torzítja a jelet, majd csak az amplitúdóját csökkenti, nem torzítja. Amikor viszont már nem kéne neki működni, akkor is csökkenti az amplitúdót, majd lassan visszaengedi. Elvetemült egy szerkezet, de az AD folyamathoz nélkülözhetetlen, haogy ne kerüljön szint feletti jel az AD-ra, mert az akkor clippel.
 
Nyilvánvalóan a kompresszor funkciója kissé ettől eltérő, de a célja ugyanaz, csökkenteni a dinamika tartományt, hogy a csúcsokban ne vezéreljük túl a DA-t, a halk tartomány meg még kiértékelhető legyen.


 
 
Ez egy a lényeget közérthetően mutató diagram, persze számos egyszerűsítéssel. Ahogy ezt korábban írtuk, studió felvételnél, de még élő koncert felvételnél is csekély a jelentősége, mivel a várható csúcsokat jócskán a limiter belépő pontja alá állítják be.
 
Ahol jelentősége van, az az élő zene hangosítása.
 
Itt hiába próbálnak és állítják be a szinteket a koncert előtt, mégis sűrűn előfordul, hogy valamelyik hangszer, mondjuk a basszusgitár vagy akár a dob is hangosabb lesz és a többiek esetleg megpróbálják túljátszani, amitől felborulhat a koncert előtt beállított egyensúlya a szinteknek. Hard és soft clip módot persze itt sem nagyon használnak, különösen, hogy hard clip azt jelenti, hogy gyakorlatilag nem csinálnak semmit. Már a közepes árkategóriájú kompresszorok, limiterek is számos egyéb módon is paraméterezhetőek. Általában a bemeneteken az éneken, fúvos hangszereken, dobon használnak dinamika processzálást és a mixer kimenetein is sokszor - másképpen akkor ha digitális a keverő és másképpen ha analóg. A kimenetek limitálásánál a hangfalak és az erősítők védelme az egyik legfontosabb cél. A hangosító (és a studió vagy aktív hangfal belső) erősítők többségébe eleve be van építve a jumperekkel vagy kívülről USB vagy soros porton keresztül paraméterezhető analóg limiter. A digitális keverőkben általában be vannak építve, jobb - rosszabb minőségben.
 
Ez a mostanában igen felkapott és elismert Chandler Zener Limiter (analóg) beállító felülete két csatornára.

 
Ez pedig ennek a kis testvére, csatorna modulként.

 
Ez pedig a kifejezetten olcsó, idehaza is sokak által használt API527 csatorna modulja:
[

Vendég

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Vendég »



(szerintem páran ebben tudunk segíteni)


Ja,ja.
Nem vagyok én semmi jó elrontója.
Azt sajnálom, hogy vikibá nem csatlakozott ehhez a vitához.

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: AVX »



Az is kell néha, különben dög unalom az egész.
Számomra legalább is az egymásnak bólogatás fárasztóbb (főleg álszentebb és hazugabb), mintha elküldjük egymást melegebb tájakra - néha.
Én ezt nem tragikusan élem meg. Nem kell ezeket olyan véresen komolyan venni.
Élet szaga van legalább a vitáknak.
Nem a szokásos ilyen olyan érdekeltségektől vezérelt udvarias mosolygás, bólogatás.
Én az őszinte véleménynyilvánítást sokkal nagyobbra tartom, mint azt, amikor nyilvánvaló érdekektől vezérelt beírásokból kell kihámozni az igazságtartalmat.


 
Engem az érdekel,hogy jól érezzétek itt magatokat.
Néha kel egy kis vita ,mert szerintem is dög unalom lenne.
(szerintem páran ebben tudunk segíteni)

Vendég

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Ameddig nem megy át a stílus anyázósba,addig nincs gond.


Az is kell néha, különben dög unalom az egész.
Számomra legalább is az egymásnak bólogatás fárasztóbb (főleg álszentebb és hazugabb), mintha elküldjük egymást melegebb tájakra - néha.
Én ezt nem tragikusan élem meg. Nem kell ezeket olyan véresen komolyan venni.
Élet szaga van legalább a vitáknak.
Nem a szokásos ilyen olyan érdekeltségektől vezérelt udvarias mosolygás, bólogatás.
Én az őszinte véleménynyilvánítást sokkal nagyobbra tartom, mint azt, amikor nyilvánvaló érdekektől vezérelt beírásokból kell kihámozni az igazságtartalmat.

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: AVX »



Béla, nálatok már hatodika van?


 
Az előkészületek ma vannak hozzá,de nálunk egyébként már hatodika van.

Avatar
gyuszmo
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2196
Csatlakozott: 2008.09.20., szomb. 20:42
Értékelés: 852

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: gyuszmo »

Béla, nálatok már hatodika van?
"Az orgona egy könnyű hangszer: a megfelelő billentyűt a megfelelő időben kell lenyomni,és a hangszer magától játszik." /Bach/

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: AVX »



Pedig szerintem is tanulságosak és hasznosak.
Én is sokat tanulok belőlük. Ha más is, annak meg külön örülök.


 
Én szívesen olvasgatom.
Ameddig nem megy át a stílus anyázósba,addig nincs gond.
Az sem zavar,ha néha offoltok.
 
A gyerekekről ne feledkezzetek el.Ma jön a mikulás.
 
A Ferenceknek meg utólag is nagyon Boldog Névnapot!

Avatar
gyuszmo
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2196
Csatlakozott: 2008.09.20., szomb. 20:42
Értékelés: 852

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: gyuszmo »



Érdekes, hogy ha egy hifis téma részletesen és némileg hosszasabban kerül kitárgyalásra, valaki mindig bedobja, hogy "de mi van a zenehallgatással?". Pedig ebben én is Fapacival értek egyet, nem egymást kizáró hobbi a hifizés és a zeneszeretet. Éppen ellenkezőleg. A hifisták nagy többsége sokkal többet hallgat zenét, mint az átlag. Tehát semmi gond, ha egy hifis fórumban ilyen részletességgel kerül kitárgyalásra egy érdekes szakmai téma. Nekem személy szerint, kívülállóként is, ezek a viták a legérdekesebbek, ezekből tanulok a legtöbbet.


 
 
:smile32:
"Az orgona egy könnyű hangszer: a megfelelő billentyűt a megfelelő időben kell lenyomni,és a hangszer magától játszik." /Bach/

Vendég

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Vendég »



..... ezek a viták a legérdekesebbek, ezekből tanulok a legtöbbet.


 
De sajnos ezzel nincs mindenki így.
Sokaknak egyszerűen fáj, ha tanulniuk kell.
Ezeket a vitákat tűzzel vassal irtandónak élik meg.
Ez van.
Pedig szerintem is tanulságosak és hasznosak.
Én is sokat tanulok belőlük. Ha más is, annak meg külön örülök.

Vendég

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Nem, nem ugyanazt csinálja.
Nem teljesen. Érdemes lenne megnézned egy stúdiós kompresszor beállítási lehetőségeit, különös tekintettel a Ratio paraméterre. Amit itt mutogatsz, az egy szélsőséges beállítás eredménye.


 
Akkor egy alap ábra a különböző limitálási módokról, annak hatásairól a jelre, a jelben okozott torzításairól.
érdemes megfigyelni, hogy a gyors belépésű limiter a belépés pillanatában torzítja a jelet, majd csak az amplitúdóját csökkenti, nem torzítja. Amikor viszont már nem kéne neki működni, akkor is csökkenti az amplitúdót, majd lassan visszaengedi. Elvetemült egy szerkezet, de az AD folyamathoz nélkülözhetetlen, haogy ne kerüljön szint feletti jel az AD-ra, mert az akkor clippel.
 
Nyilvánvalóan a kompresszor funkciója kissé ettől eltérő, de a célja ugyanaz, csökkenteni a dinamika tartományt, hogy a csúcsokban ne vezéreljük túl a DA-t, a halk tartomány meg még kiértékelhető legyen.


Avatar
hifis
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.09.08., szomb. 20:27
Értékelés: 356
Tartózkodási hely: Budapest

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: hifis »

Érdekes, hogy ha egy hifis téma részletesen és némileg hosszasabban kerül kitárgyalásra, valaki mindig bedobja, hogy "de mi van a zenehallgatással?". Pedig ebben én is Fapacival értek egyet, nem egymást kizáró hobbi a hifizés és a zeneszeretet. Éppen ellenkezőleg. A hifisták nagy többsége sokkal többet hallgat zenét, mint az átlag. Tehát semmi gond, ha egy hifis fórumban ilyen részletességgel kerül kitárgyalásra egy érdekes szakmai téma. Nekem személy szerint, kívülállóként is, ezek a viták a legérdekesebbek, ezekből tanulok a legtöbbet.

Avatar
SNY
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 72
Csatlakozott: 2010.01.12., kedd 10:26
Értékelés: 15

PRO Audio erősítők/elektronikák

Hozzászólás Szerző: SNY »


"Szóval eléggé el nem ítélhető módon ezek a berendezések NEM TELJESÍTIK a stúdiókban elvárt, általad helyesen megfogalmazott 600 Ohm-os impedancia illesztési kritériumot. De "Stúdió"-nak csúfolják őket. A gyanútlan nép meg be is veszi.
 
"
Ebben egyetértek.
Klikk..

Válasz küldése

Vissza: “Pro Audio”