Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Genelec

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10354
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Genelec

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



Meg kéne kérdezni őt és a többi profit is, hogy ha ilyen kiváló(?) munkaeszközeik vannak, és ennyire értenek(?) a jó hanghoz, miért maradnak el korunk nagyfelbontású "szuper" felvételekei a '60-as évek legjobb amerikai felvételeitől? Merthogy klasszissal elmaradnak, abban szvsz egyetértünk...


 
Nem értünk egyet. Kétségtelen, hogy vannak nagyszerű felvételeink abból a korszakból, ahogy manapság is készülnek ilyenek. Ez is olyan kérdés, ahol butaságnak tűnik az általánosítás.

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Genelec

Hozzászólás Szerző: AVX »



Nem. A képen a 8040-es céges vas! Illetve alumínium!
 
A 8020-asokat ma újjítottam.
 
Persze az a terv, hogy Bélával elbizniszeljük a 8040-et!
 
 


 
Most jött be a Swans,így jó lenne összehasonlítani a tieddel.
Beszámítom,ha kell a nagyba.

Vendég

Genelec

Hozzászólás Szerző: Vendég »


„The right level of monitor resolution for the job is very important...you can go crazy with perfecting sound to the point that it gets in the way of the musical performance. Speakers with 'detailed' bright tweeters are very common and easy to find. Speed, dynamics, balance, and linear midrange, are not.”(Mr. Bob Olhsson)



Meg kéne kérdezni őt és a többi profit is, hogy ha ilyen kiváló(?) munkaeszközeik vannak, és ennyire értenek(?) a jó hanghoz, miért maradnak el korunk nagyfelbontású "szuper" felvételekei a '60-as évek legjobb amerikai felvételeitől? Merthogy klasszissal elmaradnak, abban szvsz egyetértünk...

Avatar
kalmi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3573
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 850

Genelec

Hozzászólás Szerző: kalmi »



Akkor Bélától hozzád kerültek a 8040-esek?


 
 
Nem. A képen a 8040-es céges vas! Illetve alumínium!
 
A 8020-asokat ma újjítottam.
 
Persze az a terv, hogy Bélával elbizniszeljük a 8040-et!
 
 

Avatar
koordinata
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 137
Csatlakozott: 2008.01.29., kedd 23:25
Értékelés: 58
Tartózkodási hely: Budapest

Genelec

Hozzászólás Szerző: koordinata »

Akkor Bélától hozzád kerültek a 8040-esek?

Avatar
kalmi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3573
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 850

Genelec

Hozzászólás Szerző: kalmi »


Új jövevény!
 
A hálóban a laptop mellé egy pár Genelec 8020 költözött!
 
Naggyon süti hangja van!
 

 
 

 
 
A munkahelyemen a nagyobb tesója, a 8040-es mellett!
 

 

Avatar
kalmi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3573
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 850

Genelec

Hozzászólás Szerző: kalmi »

Kösz!

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Genelec

Hozzászólás Szerző: AVX »


Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Genelec

Hozzászólás Szerző: AVX »



Ugyanezt gondoltam én is mikor JBL-re váltottam
Ha aktív monitor akkor szerintem Bélának a JBL 6328P felelne meg, abba nem lehet szinte belekötni
 
 
 


 
Majd megfülelek más monitort is.
A 1029A-t hamarabb vettem.Az jobban tetszett első füleléskor,mint a 8040A,csak kisebb volt a mélye.
A jövőhéten összehasonlítom őket egymás mellett is.

Avatar
flexxx
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 335
Csatlakozott: 2005.10.15., szomb. 18:30
Értékelés: 34

Genelec

Hozzászólás Szerző: flexxx »


Ugyanezt gondoltam én is mikor JBL-re váltottam
Ha aktív monitor akkor szerintem Bélának a JBL 6328P felelne meg, abba nem lehet szinte belekötni
 
 

Azzal nem,de más dobozzal igen.
Nem az én világom ez a doboz.
Szoknom kell még.A beszéd nagyon jó rajta,de kicsit fakó a magasa.szvsz.



Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Genelec

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Maradjunk ezen kiváló aktív stúdiómonitorok műszaki illetve alkalmazhatósági elemzésénél! Kérlek benneteket ne csináljunk ebből is olyat mint a többi topik 99 %-ában. Nem hinném, hogy odáig kéne jutnunk, hogy "de mi az a zene?" , "mi a tér?", "mi az idő?", ezt pont ne egy pro audio-s témában beszéljük meg.
Kösz.


Maradjunk ezen kiváló aktív stúdiómonitorok műszaki illetve alkalmazhatósági elemzésénél!
 
Pl. a Genelec 8260 -at és a hozzá hasonló relatíve kicsi, közeltéri aktív (vagy passzív) monitorokat, mint Tannoy, SLS, Paradigm, Adam, Focal, Event, JBL, Dynaudio, PMC stb., a jobb** hangmérnökök CSAK a masterelt anyag mixeléséhez és korrigálásához használják.
 
A mastereléshez szinte kivétel nélkül nagyobb, középtéri vagy távoltéri, főleg PASSZÍV hangsugárzókat használnak, subwooferek kiegészítésével (választható main only illetve main + subs opcióval, azaz jellemzően full-range futtatják a fő hangsugárzókat); lásd. Lipinski, Revel, Duntech, Dunlavy, Eggleston, Zu audio, Escalante, Tannoy, KEF reference, ProAc response, B&W Nautilus, Nova stb. Illetve néhányan eltérően nagy AKTÍV ATC -elvétve PMC hangsugárzókat használnak.
 
MIÉRT?
 
„The right level of monitor resolution for the job is very important...you can go crazy with perfecting sound to the point that it gets in the way of the musical performance. Speakers with 'detailed' bright tweeters are very common and easy to find. Speed, dynamics, balance, and linear midrange, are not.”
(Mr. Bob Olhsson)

 
** a ’jobb’ eléggé hálátlan szó, de szerencsére a KIADOTT EREDMÉNYEK (szalag, LP/SP/EP, RBCD, HDCD, SACD, DVD-A, native DSD, stb.) ITT önmagukért beszélnek. Korábban, másik topicban volt szó a dinamikáról. Érdemes megnézni és alkalomadtán meg is hallgatni az általam képen bemutatott 8260-as monitorok ’gazdájának’, Mr. Bob Katz-nak a Digital Domain (Digido) audio mastering, mixing & replication services-e hivatlalos weboldaláról származó „honor roll of dynamic recordings” listán szereplő és digitális hordozókon kiadott felvételeket. Egyszerűen szólva, a listán szerepelő hangmérnökök zöme (is) a ’jobbak’ közé tartozik, pusztán az őket igazoló eredményeik miatt;
http://www.digido.com/honor-roll.html
 
kép:
Digido Studio A;
Revel ultima gem2 mains, Lipinski l707 center + surround monitors, JL audio 12” fathom subwoofers, stb.
 



>

Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
kalmi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3573
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 850

Genelec

Hozzászólás Szerző: kalmi »


Maradjunk ezen kiváló aktív stúdiómonitorok műszaki illetve alkalmazhatósági elemzésénél! Kérlek benneteket ne csináljunk ebből is olyat mint a többi topik 99 %-ában. Nem hinném, hogy odáig kéne jutnunk, hogy "de mi az a zene?" , "mi a tér?", "mi az idő?", ezt pont ne egy pro audio-s témában beszéljük meg.
Kösz.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10354
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Genelec

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



A felvételeken kialakított hangtér szinte mindig mesterséges, digitálisan alkotott.
szinte
Erősen nyomatékosan kezelve!
 
Gondolok itt arra, hogy micsoda felvételek készültek akkor, amikor még azt sem tudták mit jelent a 'DIGITÁLIS' SZÓ! Az acetátra vágott zömmel mono felvételektől indulva a binauralon át a korai, közép-korai stereoig. De ezt te (is) pontosan tudod, csak jeleztem, mielőtt még valaki az ellenkezőjét elhamarkodottan, a ’szinte’ szót figyelmen kívül hagyva, meggyőződésként kezelné.
 
(kép: az USA -ba érkezett ELSŐ pár Genelec 8260-as monitor…nem 'akárhol', és nem 'akárkinél'…)


>


 
Köszönöm, jogos!

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Genelec

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



A felvételeken kialakított hangtér szinte mindig mesterséges, digitálisan alkotott. Ettől függetlenül nekem is fontos a térbeli pozícionálás, mivel az a felvétel része, ha nem is szigorúan zenei értelemben. Mikor egy felvételt hallgatunk otthon, vagy éppen koncerten ülünk, akkor nem csak zenét hallgatunk, hanem egy komplex előadást élvezünk sok olyan összetevővel, amik nincsenek a kottában.


A felvételeken kialakított hangtér szinte mindig mesterséges, digitálisan alkotott.
szinte
Erősen nyomatékosan kezelve!
 
Gondolok itt arra, hogy micsoda felvételek készültek akkor, amikor még azt sem tudták mit jelent a 'DIGITÁLIS' SZÓ! Az acetátra vágott zömmel mono felvételektől indulva a binauralon át a korai, közép-korai stereoig. De ezt te (is) pontosan tudod, csak jeleztem, mielőtt még valaki az ellenkezőjét elhamarkodottan, a ’szinte’ szót figyelmen kívül hagyva, meggyőződésként kezelné.
 
(kép: az USA -ba érkezett ELSŐ pár Genelec 8260-as monitor…nem 'akárhol', és nem 'akárkinél'…)


>

Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10354
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Genelec

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



Nem erre gondoltam. Arra gondoltam, hogy magának a zenének nincs olyan eleme hogy tér.
A zenének olyan elemei vannak, hogy dallam, ritmus, harmónia, dinamika stb., de tér olyan nincs neki.
A tér az már a hangzásesztétikához, ha úgy tetszik hangtechnikához, hifihez kapcsolható elem.
Sok zene hallgató ember van akinek a tér egy reprodukált zene esetében semmilyen jelentőséggel nem bír.
Van persze akinek meg fontos.
Persze azt is lehetne ragozni, hogy mi köze van a hangfelvételeken lévő térnek gondolt hangzásnak bármiféle valóságos térhez. Szerintem igen nagyon kicsi a legtöbb hangfelvétel esetében. Viszont csak zene hallgató szempontból az, hogy a zenei elemek hogyan jönnek át egy hifi rendszeren, az nagyon fontos.


 
A felvételeken kialakított hangtér szinte mindig mesterséges, digitálisan alkotott. Ettől függetlenül nekem is fontos a térbeli pozícionálás, mivel az a felvétel része, ha nem is szigorúan zenei értelemben. Mikor egy felvételt hallgatunk otthon, vagy éppen koncerten ülünk, akkor nem csak zenét hallgatunk, hanem egy komplex előadást élvezünk sok olyan összetevővel, amik nincsenek a kottában.

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Genelec

Hozzászólás Szerző: zz7 »



Itten van a csavar a sztoriban, merthogy igen is, meg nem is... Illetve is-is, vagyis sem-sem...
...
Bocs, ha hosszú voltam, remélem, erre gondoltál "zenei tér" paradigma alatt.


 
Nem erre gondoltam. Arra gondoltam, hogy magának a zenének nincs olyan eleme hogy tér.
A zenének olyan elemei vannak, hogy dallam, ritmus, harmónia, dinamika stb., de tér olyan nincs neki.
A tér az már a hangzásesztétikához, ha úgy tetszik hangtechnikához, hifihez kapcsolható elem.
Sok zene hallgató ember van akinek a tér egy reprodukált zene esetében semmilyen jelentőséggel nem bír.
Van persze akinek meg fontos.
Persze azt is lehetne ragozni, hogy mi köze van a hangfelvételeken lévő térnek gondolt hangzásnak bármiféle valóságos térhez. Szerintem igen nagyon kicsi a legtöbb hangfelvétel esetében. Viszont csak zene hallgató szempontból az, hogy a zenei elemek hogyan jönnek át egy hifi rendszeren, az nagyon fontos.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10354
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Genelec

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



A régebbi klasszikus 1032A-val vannak főképp tapasztalataim és valamennyi a 1037-essel. Ezek nagyon sokféle módon tudtak megszólalni. Legtöbbször az volt az érzésem hallva az igen sokféle megszólalását, hogy nem is annyira őket hallom, hanem sokkal inkább azt ami előtte van. A forrás készüléket és főleg a hangfelvételt. A 1032 egy Panasonic DAT-al, mesterszalagokkal olyan módon tudott néha megszólalni, hogy az volt az érzésem, ilyet az egész hifi, high-end audio egyszerűen nem tud. Néha erősen hangfelvétel függően meglepően életszerű volt, és nem volt lapos. Mark Levinson CD-vel, HDCD lemezekkel a 1037 meg még erre két lapáttal. Az élénkségére, ha kellett az ütősségére, ha olyan volt a zene, a hangfelvétel, soha nem panaszkodtam.
Viszont van egy olyan érzésem, hogy ezek az újabbak már valahol nem olyanok. Szépen tudnak szólni, de némileg kiveszett belőlük valami életszerűség.


 
Pontosan ez az én véleményem is. A régebbi - vagy ha úgy tetszik, nagyobb - Genelec dobozok igen komoly darabok. 1032-vel dolgoztam 7 éven át, egyszerűen hibátlan, öröm volt vele a munka. Sok példa volt rá, hogy munka után maradtam zenét hallgatni vele. Az új gömbölyű széria fényévekkel van hátrébb, de tény, hogy a legtöbb ember - sajnos - ezekről ismeri a Genelec nevet.

Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5319
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 1023

Genelec

Hozzászólás Szerző: lehoako »



A térábrázolás már inkább a hifis terület. Magának a zenének olyan összetevője nincs.


 
Itten van a csavar a sztoriban, merthogy igen is, meg nem is... Illetve is-is, vagyis sem-sem...
 
A hallgatott élőzenének is sajátossága a zenészeknek (vagy egy darab lányosgitár) az előadás közben elfoglalt (abszolút és egymáshoz képest relatív) helyzete. Olyannyira, hogy néhány komolyzenei felvételnek pl. operaáriának szerves része, hogy az énekes/ek, vagy kórus hol van a színpadon, honnan énekelnek, jelenet közben változtatják (-e) a helyüket, stb. Ez az élőzene, az énekesek a színpadRÓL, a zenészek általában a színpad kvázi ELŐL-ALÓL (zenekari árok) hallatszanak. (Most annak taglalásába, hogy a hangszerek a zenekari árokból hogyan és mennyire teresen szólnak egmáshoz képest, egyáltalán nem mennék bele, mivel épp most a téma szempontjából generalice irreleváns.) Így első ráközelítésre azt mondanám, hogy mivel világunkban minden térben és időben történik, a zajkeltés sem kivétel ezalól, tehát az is elfoglal a térben egy pozíciót (a hangforrás/ok), saját helyéről/helyükről szól/nak.
 
A reprodukált (tehát stúdióban kevert és herélt) felvételt a hangmérnök felvett csatornánként arra a helyre /oldalra keveri, ahova akarja. Minden csak manipuláció.
 
Ismét más téma szvsz, hogy a reprodukált zene hogyan szól az adott hifi vagy audiofil vagy akármilyen rendszeren. A fő kérdés ekkor az, hogy milyen mértékben képes az adott rendszer reprodukálni a felvételi körülményeket, a hangforrások akkori térbeli elhelyezkedését. És, mint mindannyian tudjuk, a hallott zene TERÉnek visszaadási képessége a hifis/audiofil/akármilyen rendszer (számomra nagyon fontos) sajátossága. (kivéve persze a monóban hallgatózó audiofileket). Szvsz van olyan, hogy a zene "leválik" a hangfalakról, és valóban a rendszer a zene terébe helyezi a hallgatót. Ez már valóban hifizmus, és talán pár ember számára szintén misztikum :-))), mert a rendszerek ezen képességét is lehet vizsgálni, összehasonlítani, csak éppen mérni nem.
 
Mint ahogy azt sem mutatja meg SI-ben a műszer, hogy mennyire "ragad rá" a zene a hangfalakra.
 
Bocs, ha hosszú voltam, remélem, erre gondoltál "zenei tér" paradigma alatt.

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Genelec

Hozzászólás Szerző: AVX »



A jobb monitor ehhez képest, színezett, mint a kifestő könyv,a Genelec pont ilyen.
A Dynóval hasonlítottad?


 
elhiszem egyébként.
Most az Usher van bekötve.

Avatar
George
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2007.04.10., kedd 09:48
Értékelés: 72

Genelec

Hozzászólás Szerző: George »



Érdemes megfülelni ezt a Genelec dobozt egy jobb monitor mellett.
A Genelec nagyon élettelen,de lehet,hogy ilyennek kell lennie,de ez nem tetszik nekem.


 
A jobb monitor ehhez képest, színezett, mint a kifestő könyv,a Genelec pont ilyen.
A Dynóval hasonlítottad?
Stereo: Macbook pro - Apogee one - eSL dac -eSL amplifier - Spendor S8 speakers - Fostex pm 0.4
Home Cinema: Yamaha Rxv - 1800 - Coincident cable
 
 http://facebook.com/fourjam

Avatar
George
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2007.04.10., kedd 09:48
Értékelés: 72

Genelec

Hozzászólás Szerző: George »



Azért szerintem itt nem arról van szó, hogy Kalminak el kellene magyarázni hogy mi a ritmus. Zenét biztosan hallgat és tudja miről van szó. Csak lehet nem gondol ő olyan módon egy hifi berendezés hangjára, jellemzőire, hogy azoknak hatásuk lehetne egy zene ritmikai tulajdonságaira. Szerintem meg lehet, nagyon is. Legalábbis én így hallom sok esetben. És itt most nem a műdögösségről van szó, hanem egy fajta dinamika-időbeni koherenciáról.


 
Biztosan nem kell elmagyarázni, véleményem szerint is van egyfajta ritmus-boogie képesség(sebessége) egy rendszerben, vagy sem,
végül is ez a szand -magyarosan.
Stereo: Macbook pro - Apogee one - eSL dac -eSL amplifier - Spendor S8 speakers - Fostex pm 0.4
Home Cinema: Yamaha Rxv - 1800 - Coincident cable
 
 http://facebook.com/fourjam

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Genelec

Hozzászólás Szerző: zz7 »



Érdemes megfülelni ezt a Genelec dobozt egy jobb monitor mellett.
A Genelec nagyon élettelen,de lehet,hogy ilyennek kell lennie,de ez nem tetszik nekem.


A régebbi klasszikus 1032A-val vannak főképp tapasztalataim és valamennyi a 1037-essel. Ezek nagyon sokféle módon tudtak megszólalni. Legtöbbször az volt az érzésem hallva az igen sokféle megszólalását, hogy nem is annyira őket hallom, hanem sokkal inkább azt ami előtte van. A forrás készüléket és főleg a hangfelvételt. A 1032 egy Panasonic DAT-al, mesterszalagokkal olyan módon tudott néha megszólalni, hogy az volt az érzésem, ilyet az egész hifi, high-end audio egyszerűen nem tud. Néha erősen hangfelvétel függően meglepően életszerű volt, és nem volt lapos. Mark Levinson CD-vel, HDCD lemezekkel a 1037 meg még erre két lapáttal. Az élénkségére, ha kellett az ütősségére, ha olyan volt a zene, a hangfelvétel, soha nem panaszkodtam.
Viszont van egy olyan érzésem, hogy ezek az újabbak már valahol nem olyanok. Szépen tudnak szólni, de némileg kiveszett belőlük valami életszerűség.

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Genelec

Hozzászólás Szerző: AVX »



Azért szerintem itt nem arról van szó, hogy Kalminak el kellene magyarázni hogy mi a ritmus. Zenét biztosan hallgat és tudja miről van szó. Csak lehet nem gondol ő olyan módon egy hifi berendezés hangjára, jellemzőire, hogy azoknak hatásuk lehetne egy zene ritmikai tulajdonságaira. Szerintem meg lehet, nagyon is. Legalábbis én így hallom sok esetben. És itt most nem a műdögösségről van szó, hanem egy fajta dinamika-időbeni koherenciáról.


 
Érdemes megfülelni ezt a Genelec dobozt egy jobb monitor mellett.
A Genelec nagyon élettelen,de lehet,hogy ilyennek kell lennie,de ez nem tetszik nekem.

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Genelec

Hozzászólás Szerző: zz7 »



Hűűűűű... gondolkodik.gif


No ki vele. Vélemény?

Avatar
zz7
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2099
Csatlakozott: 2005.08.19., pén. 17:37
Értékelés: 363

Genelec

Hozzászólás Szerző: zz7 »



A ritmika(ritmus) kottázható is
Link


 
Azért szerintem itt nem arról van szó, hogy Kalminak el kellene magyarázni hogy mi a ritmus. Zenét biztosan hallgat és tudja miről van szó. Csak lehet nem gondol ő olyan módon egy hifi berendezés hangjára, jellemzőire, hogy azoknak hatásuk lehetne egy zene ritmikai tulajdonságaira. Szerintem meg lehet, nagyon is. Legalábbis én így hallom sok esetben. És itt most nem a műdögösségről van szó, hanem egy fajta dinamika-időbeni koherenciáról.

Válasz küldése

Vissza: “Hangsugárzók”