Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

tottyi írta:
2022.12.03., szomb. 14:10
Igy, hogy elolvastam azt hiszem ezt mar egyszer kibeszeltuk de nem emlekszem mi lett a vegeredmeny. Viszont amit linkeltel ott csak a beallitasi db-el van leirva de ha 82 db-en kene zenet hallgatni akkor sokan megsuketulnenek. En feltekertem 70 db-ig da az mar eleg hangos volt bar igaz, hogy zero alkohol szint mellett. Kesobb ujra megprobalom. :)
Azt kérdezted, "studioban a szerkesztesnel kb milyen hangeronel dolgoznak", erre adtam választ. A zenehallgatási hangerő nem írható le egyetlen számmal, ennél komplexebb a kérdés. A 70 dB effektív értéknek nem túl magas, a 82 dB egy kellemes bulihangulat, a süketítés bőven 110 dB felett jelentkezik.

Online
Avatar
tottyi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3282
Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
Értékelés: 711
Tartózkodási hely: Šamorín

Re: Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: tottyi »

fapaci írta:
2022.12.03., szomb. 13:07
tottyi írta:
2022.12.03., szomb. 10:10
Tiszteletem, arrol letezik valamilyen informacio, hogy a studioban a szerkesztesnel kb milyen hangeronel dolgoznak db-ben? Esetleg mobilos db mero is alkalmas lehet ezt a hangerot lemerni?
Alapszabály, hogy az anyagot többféle hangerőn is meghallgatjuk, de munka közben folyamatosan ügyelni kell a szintekre, hiszen különböző hangerőn másként halljuk/érzékeljük a dinamikai paramétereket.

A témáról írt cikkem.
Igy, hogy elolvastam azt hiszem ezt mar egyszer kibeszeltuk de nem emlekszem mi lett a vegeredmeny. Viszont amit linkeltel ott csak a beallitasi db-el van leirva de ha 82 db-en kene zenet hallgatni akkor sokan megsuketulnenek. En feltekertem 70 db-ig da az mar eleg hangos volt bar igaz, hogy zero alkohol szint mellett. Kesobb ujra megprobalom. :)
Audio PC | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - Valhalla AgPt-RXF HC | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2HC R | Ethernet kabel: VIABLUE EP-7 SILVER RJ-45 CAT6A

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

tottyi írta:
2022.12.03., szomb. 10:10
Tiszteletem, arrol letezik valamilyen informacio, hogy a studioban a szerkesztesnel kb milyen hangeronel dolgoznak db-ben? Esetleg mobilos db mero is alkalmas lehet ezt a hangerot lemerni?
Alapszabály, hogy az anyagot többféle hangerőn is meghallgatjuk, de munka közben folyamatosan ügyelni kell a szintekre, hiszen különböző hangerőn másként halljuk/érzékeljük a dinamikai paramétereket.

A témáról írt cikkem.

Online
Avatar
tottyi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3282
Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
Értékelés: 711
Tartózkodási hely: Šamorín

Re: Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: tottyi »

Tiszteletem, arrol letezik valamilyen informacio, hogy a studioban a szerkesztesnel kb milyen hangeronel dolgoznak db-ben? Esetleg mobilos db mero is alkalmas lehet ezt a hangerot lemerni?
Audio PC | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - Valhalla AgPt-RXF HC | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2HC R | Ethernet kabel: VIABLUE EP-7 SILVER RJ-45 CAT6A

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Kérdésem, hogy egy ilyen koncerten mono a hangosítás, vagy sztereó? 
Ez erősen függ a produkciótól, a helyszíntől és a technikától. A rendszer általában több kimenő FOH vagy PA csatornával rendelkezik, de keverésnél óvatosan bánnak a panorámázással, főleg ha széles a nézőtér, tehát oldalt is vannak nézők. A hangszerek hangja egyaránt kikerül minden csatornára, minimális különbség lehetséges az arányokban. Kivételt képeznek a speciális effektek, szintetizált hangok, amik általában térhangzással szólalnak meg.

Vendég

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Találtam egy szuper videót, a Foo Fighters 2011-es albuma, a Wasting Light felvételének körülményeit dokumentálja.
 
https://www.youtube.com/watch?v=oRYsXEciYeY

Avatar
Z.É.T. (exAtcBp)
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1351
Csatlakozott: 2008.05.17., szomb. 12:37
Értékelés: 211

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Z.É.T. (exAtcBp) »


Szerintem ez egzakt módon nem meghatározható. Nyilván nem egy értékről, hanem egy intervallumról van szó, aminek minimális értéke a nulla, maximális értéke pedig erősen függ a muzsikustól és annak játékmódjától. Kétlem, hogy meghatározta volna valaki, hogy egy akusztikus gitárnál mi a maximális pengetési erő, vagy egy trombitánál a maximális megfújási erő. Továbbá a hangszerek sem egyformák... szóval szerintem nincs. Arányokról lehet beszélni, ami a zenekari hangszerelés egyik alapja.
Köszönöm, ilyesmire számítottam.

E-mail: abarczalaci@gmail.comTel: +36202224151

"Bárki úgy határoz, hogy az igazság és tudás ítészeként útra kél, biztos lehet benne, hogy hajótörést szenved az istenek hahotájának elsöprő viharában."

Albert Einstein

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



Létezik olyan táblázat, melyben akusztikus hangszerek hangnyomásértékek alapján vannak feltüntetve?
 
Köszi előre is!

Szerintem ez egzakt módon nem meghatározható. Nyilván nem egy értékről, hanem egy intervallumról van szó, aminek minimális értéke a nulla, maximális értéke pedig erősen függ a muzsikustól és annak játékmódjától. Kétlem, hogy meghatározta volna valaki, hogy egy akusztikus gitárnál mi a maximális pengetési erő, vagy egy trombitánál a maximális megfújási erő. Továbbá a hangszerek sem egyformák... szóval szerintem nincs. Arányokról lehet beszélni, ami a zenekari hangszerelés egyik alapja.

Avatar
Z.É.T. (exAtcBp)
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1351
Csatlakozott: 2008.05.17., szomb. 12:37
Értékelés: 211

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Z.É.T. (exAtcBp) »


Létezik olyan táblázat, melyben akusztikus hangszerek hangnyomásértékek alapján vannak feltüntetve?
 
Köszi előre is!

E-mail: abarczalaci@gmail.comTel: +36202224151

"Bárki úgy határoz, hogy az igazság és tudás ítészeként útra kél, biztos lehet benne, hogy hajótörést szenved az istenek hahotájának elsöprő viharában."

Albert Einstein

alfaati

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: alfaati »


http://www.youtube.com/watch?v=hgDRdu9Udbo
Vezényel Pejtsik Péter! Nem lepodnek meg ha kiderulne, hogy Péter írta volna át az eredeti muvet szimfónikusokra is. Multitálentum az ember!

Avatar
kalmi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3573
Csatlakozott: 2007.08.22., szer. 17:33
Értékelés: 850

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: kalmi »


Avatar
robuan
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2009.10.30., pén. 15:49
Értékelés: 0

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: robuan »



Így egy kissé más a történet. Figyelmetlen voltam, el sem olvastam az e topicban írtakat, és az 1/8” mini stereo jack dugóval HANGKÁRTYÁHOZ csatlakoztatandó, különböző bias feszültség -vagy fantom táp igényű kondenzátor mikrofonokkal kicsit más a helyzet, mint a bekötött fantom tápos DAW, keverő konzol, és komolyabb mic-pre erősítők vonatkozásában. A kábeles topikban nem mondtam ‘rossz’ megoldást, mert a mikrofonok, amiket számítógép hangkártyák látnak el gyakran bias feszültségen működnek, amit a hangkártya szállít az 1/8” sztereo mini jack konnektor gyűrűcsatorna (Ring) részén keresztül. Ám tudomásom szerint a hangkártyák NEM nyújtják a sok professzionális kondenzátor mikrofon által használt (stabil) phantom powert.
 
Előrebocsájtom NEM ismerem a kérdéses mikrofont, sem a laptopod hangkártyáját.
 
Egy kondenzátor mikrofont egy hangkártyához JÓL csatlakoztatni kvázi bonyolult(abb), mert bias feszültség előírások tekintetében elég sok variáció van a különböző mikrofon márkák között. (A fantom power egy meghatározott ipari szabvány és márkára tekintet nélkül általában ugyanaz, de a hangkártyák nem képesek azt nyújtani.)
 
Ebben a felállásban azt mondom, költségtakarékos megoldásként NE le-léptető-trafós hanem akkus DC potenciált építs fel a kapszulában. A membránt és hátlapot állandó töltésen tartandó egy elektromos potenciált kell prezentálni a kapszulához. Az említett megközelítés elemet használ a szükséges DC potenciál szolgáltatására a kapszulába. Az ellenállás a kapszula (kimenő) vezetékein keresztül nagyon magas kell legyen közel állandón tartani a töltést a kapszulába, olyan 10Mohm-os tartományban. Ha egy kondenzátor mikrofon működhet (belső akár külső) akkuról, akkor egyéb külső tápforrásra nincs szükség, és csatlakozhat a hangkártyához egy dinamikus mikrofonhoz hasonló módon, melyek nem igényelnek külső DC powert;
 
azaz 1/8” stereo mini jack esetén az XLR tű1 jelföldje és tű3(-) hidegpontja EGYESÍTVE KÖZÖSEN a stereo mini jack újj csatornájára (Sleeve) forrasztandó. Az XLR tű2(+) melegpontja pedig a mini jack csúcs csatornájára (Tip). ÉS NEM KELL csatlakozást forrasztani a mini jack gyűrű csatornájára (Ring).
Próbáld meg.
>


 
Köszönöm szépen a kimerítő válaszod!
A neten kutakodva azt olvastam, hogy a számítógépek mikrofon bemenete általában +5V-ot ad a ringen. Azt nem tudom mennyire stabilan tudja ezt. Elméletileg a mikrofon működik 1,5-10V tartományban is. Tehát, ha nem akarok külső tápos/akkus megoldást, akkor az a helyes bekötés, amit a másik topikban is írtál? Ez esetben a ring csak a
+5V-os feszültséget szolgáltatja és a bekötés valójában mégsem szimmetrikus? Ez lehet az oka a viszonylag magas zajszintnek?
ACER Aspire 5742G + Foobar2000>>>USB Cable>>>Sanskrit 10th MK2 DAC>>>iFi Micro iTube>>> Klotz AC110 + Neutrik NYS 373>>>Linn LK 280>>>Evidence Audio Siren II>>>Rega Ela Mk I

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Sziasztok!
 
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy adott egy kondenzátor hangszermikrofon (PMM42M), amit a számítógép jack mikrofon bemenetére szeretnék kötni. Egy normál pc mikrofonbemenetén van-e fantomtáp-feszültség? Ha nincs, elég a mikrofonnal sorba kötnöm egy 1,5V-os ceruzaelemet? Esetleg szükség van valamilyen értékű sorba kötött ellenállásra is ill. galvanikus leválasztásra?
A mikrofon adatlapja szerint a fantomtáp 1,5-10V. Impedancia 250Ohm


Így egy kissé más a történet. Figyelmetlen voltam, el sem olvastam az e topicban írtakat, és az 1/8” mini stereo jack dugóval HANGKÁRTYÁHOZ csatlakoztatandó, különböző bias feszültség -vagy fantom táp igényű kondenzátor mikrofonokkal kicsit más a helyzet, mint a bekötött fantom tápos DAW, keverő konzol, és komolyabb mic-pre erősítők vonatkozásában. A kábeles topikban nem mondtam ‘rossz’ megoldást, mert a mikrofonok, amiket számítógép hangkártyák látnak el gyakran bias feszültségen működnek, amit a hangkártya szállít az 1/8” sztereo mini jack konnektor gyűrűcsatorna (Ring) részén keresztül. Ám tudomásom szerint a hangkártyák NEM nyújtják a sok professzionális kondenzátor mikrofon által használt (stabil) phantom powert.
 
Előrebocsájtom NEM ismerem a kérdéses mikrofont, sem a laptopod hangkártyáját.
 
Egy kondenzátor mikrofont egy hangkártyához JÓL csatlakoztatni kvázi bonyolult(abb), mert bias feszültség előírások tekintetében elég sok variáció van a különböző mikrofon márkák között. (A fantom power egy meghatározott ipari szabvány és márkára tekintet nélkül általában ugyanaz, de a hangkártyák nem képesek azt nyújtani.)
 
Ebben a felállásban azt mondom, költségtakarékos megoldásként NE le-léptető-trafós hanem akkus DC potenciált építs fel a kapszulában. A membránt és hátlapot állandó töltésen tartandó egy elektromos potenciált kell prezentálni a kapszulához. Az említett megközelítés elemet használ a szükséges DC potenciál szolgáltatására a kapszulába. Az ellenállás a kapszula (kimenő) vezetékein keresztül nagyon magas kell legyen közel állandón tartani a töltést a kapszulába, olyan 10Mohm-os tartományban. Ha egy kondenzátor mikrofon működhet (belső akár külső) akkuról, akkor egyéb külső tápforrásra nincs szükség, és csatlakozhat a hangkártyához egy dinamikus mikrofonhoz hasonló módon, melyek nem igényelnek külső DC powert;
 
azaz 1/8” stereo mini jack esetén az XLR tű1 jelföldje és tű3(-) hidegpontja EGYESÍTVE KÖZÖSEN a stereo mini jack újj csatornájára (Sleeve) forrasztandó. Az XLR tű2(+) melegpontja pedig a mini jack csúcs csatornájára (Tip). ÉS NEM KELL csatlakozást forrasztani a mini jack gyűrű csatornájára (Ring).
Próbáld meg.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
robuan
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2009.10.30., pén. 15:49
Értékelés: 0

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: robuan »



Én úgy tudom, hogy szokott lenni. Főleg, ha van másik line-in is, akkor valszeg ez a difi a kettő közt.


 
Igen, köszönöm, úgy tűnik van fantomfesz a mic bemeneten.
 
Bekötöttem passzívan: Az xlr kábel kék erét és az árnyékolást a jack dugó testéhez forrasztottam, a piros eret pedig hozzáforrasztottam a jobb és a bal csatornához is. Nem tudom, hogy ez így jó e. Szól mindkét oldal, de elég zajos és viszonylag gyenge a jel.
ACER Aspire 5742G + Foobar2000>>>USB Cable>>>Sanskrit 10th MK2 DAC>>>iFi Micro iTube>>> Klotz AC110 + Neutrik NYS 373>>>Linn LK 280>>>Evidence Audio Siren II>>>Rega Ela Mk I

Avatar
KMT
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 974
Csatlakozott: 2011.02.25., pén. 16:25
Értékelés: 81

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: KMT »

Én úgy tudom, hogy szokott lenni. Főleg, ha van másik line-in is, akkor valszeg ez a difi a kettő közt.

Avatar
robuan
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2009.10.30., pén. 15:49
Értékelés: 0

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: robuan »


Sziasztok!
 
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy adott egy kondenzátor hangszermikrofon (PMM42M), amit a számítógép jack mikrofon bemenetére szeretnék kötni. Egy normál pc mikrofonbemenetén van-e fantomtáp-feszültség? Ha nincs, elég a mikrofonnal sorba kötnöm egy 1,5V-os ceruzaelemet? Esetleg szükség van valamilyen értékű sorba kötött ellenállásra is ill. galvanikus leválasztásra?
A mikrofon adatlapja szerint a fantomtáp 1,5-10V. Impedancia 250Ohm
ACER Aspire 5742G + Foobar2000>>>USB Cable>>>Sanskrit 10th MK2 DAC>>>iFi Micro iTube>>> Klotz AC110 + Neutrik NYS 373>>>Linn LK 280>>>Evidence Audio Siren II>>>Rega Ela Mk I

Avatar
csövi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3876
Csatlakozott: 2005.01.11., kedd 17:10
Értékelés: 949

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: csövi »


Kontrol ládák valami kültéri vagy nagyméretű stúdió zenekari ládák voltak a próbaterembe… Hangerőt tudtak és hangnyomást is.
 
Meglepetés, hogy az otthoni hifimen valósabbak hangszerhangok. Jobb, több részlet.
 
Több hangszert vettem fel a keverő pultról XLR kábellel kapcsolódva. Basszus, elektromos, és akusztikus gitár + egy ütős konga, cinek más zajkeltő… Mikrofon az ütős hangszereknél és az ének ill. vokálnál volt. A gitárok rádugva a keverőre… zenészeknek nagyon tetszett az eredmény. A végén csináltam egy próbát akusztikus gitár 1db mikrofon 30cm távolságra a liktól… Itthon hallgatva nekem tetszik… milyen lehet egy komoly stúdió körülmények közt jó mikivel? Huu…
 
 
Michell Engineering, SOtM sMS Neo, Devialet D200, és MartinLogan CLS+ 2db Rytmik Audio, canare cable

Avatar
csövi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3876
Csatlakozott: 2005.01.11., kedd 17:10
Értékelés: 949

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: csövi »



A felvétel mindig dinamikusabb, élesebb és levegősebb, mint amit a sokszorosított CD-n hallhatunk, tehát nem feltétlenül a stúdióban cseszik el a dolgot.


 
Igen erre gondolat csak rosszul fogalmaztam este.
 
 
Michell Engineering, SOtM sMS Neo, Devialet D200, és MartinLogan CLS+ 2db Rytmik Audio, canare cable

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



Felvétel elkészült messze nem a legjobb technikai és műszaki háttérrel... Bárcsak ilyen dinamikával és minőségbe vennének fel lemezeket... mint ahogy a szalagra került.


 
A felvétel mindig dinamikusabb, élesebb és levegősebb, mint amit a sokszorosított CD-n hallhatunk, tehát nem feltétlenül a stúdióban cseszik el a dolgot.

Avatar
csövi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3876
Csatlakozott: 2005.01.11., kedd 17:10
Értékelés: 949

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: csövi »

Felvétel elkészült messze nem a legjobb technikai és műszaki háttérrel... Bárcsak ilyen dinamikával és minőségbe vennének fel lemezeket... mint ahogy a szalagra került.
Michell Engineering, SOtM sMS Neo, Devialet D200, és MartinLogan CLS+ 2db Rytmik Audio, canare cable

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Fantasztikus produkciók! Gondolom Te is észlelted, hogy Nuno elektroakusztikus gitáron játszik, tehát ott nem kell mikrofonozni.


Ha nagyon akarom… Játékának lendülete és impresszivitása miatt mutattam be (főleg) a videot.
 
Vituozitás szempontjából pedig egyszerűen nem lehet szó nélkül elmenni Roland Dyens remekművei mellett; még egy példa:
 
http://www.youtube.com/watch?v=7DlLOtib ... re=related
 
Innentől csövié a terep.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »

...
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Az alább bemutatott 2 felvétel képzettség és impresszivitás, illetve művésziesség és virtuozitás szempontjából határozottan mást mutat, ám azt mondom, még a 'szebb napokat látott' Nuno Bettencourt játéka is közelmikrofonozható lenne, - na jó, az ő esetében nem 10cm-ről, inkább 20-25-ről - megfigyelhetően akadály mentesen.
 
Fantasztikus produkciók! Gondolom Te is észlelted, hogy Nuno elektroakusztikus gitáron játszik, tehát ott nem kell mikrofonozni.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Érdekes elgondolás, de 10 cm mikrofon távolság esetén gyakorlatilag mozdulatlannak kellene lennie az előadónak játék közben. Nem tudom, ez mennyire várható el tőle. No és a hangszer zörejei is hangsúlyosabbak lesznek a felvételen így, ami esetleg zavaró lehet. Ezért írtam korábban, hogy figyelembe kell venni a zenei és játékstílust is, nem húzható rá mindig mindenhol mindenre egy bizonyos technikai megoldás.


Igen, szokták mondani, anyag és módszer. Csövi abban a szerencsés helyzetben van, hogy próbálkozhat, ahogy olvastam megkötések nélkül, ám szűkös technikai háttérrel.
 
Több hangmérnök kiválóan sikerült felvételénél derült ki a közelmikrofonozás és a 3 az 1-hez szabály, például akusztikus gitárra. HA csövi esetleg kipróbálja, megkérem számoljon be a tapasztalatiról.
 
Az alább bemutatott 2 felvétel képzettség és impresszivitás, illetve művésziesség és virtuozitás szempontjából határozottan mást mutat, ám azt mondom, még a 'szebb napokat látott' Nuno Bettencourt játéka is közelmikrofonozható lenne, - na jó, az ő esetében nem 10cm-ről, inkább 20-25-ről - megfigyelhetően akadály mentesen.
 
http://www.youtube.com/watch?v=BZJwZYjh ... r_embedded
 
http://www.youtube.com/watch?v=KaMcf63f ... r_embedded
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15210
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Stúdió felvételekkel kapcsolatos dolgok

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



Javaslatom szerint próbálj meg kettő mono mikrofont használni, és legalább egy minőségi kis-membrános kondenzátort a hídnál, alá vagy fölé mutatva, ne egyenesen rá, és ~10cm távolságból. Szerezz egyet, kérj kölcsön, nem olyan bonyolult. A másik mono mikrofont az érintőlap 15.érintőjéhez (ahol a nyak és a test találkozik), attól ugyanúgy ~10cm-re rakd. Ez a technika a 3 az 1-hez szabályt követi, miszerint a két mikrofon közötti távolság nem kevesebb a háromszorosa kell(ene) legyen az egyes mikrofonok forrástól mért távolságának. Azaz, ha ~10cm távolságra vannak az egyes mikrofonok a gitártól, akkor a 3 az 1-hez szabály szerint ~30cm-re kell osztanod a mikrofonokat egymástól. De például a 12.érintőhöz is rakhatod a másik mikrofont, ez esetben nő a mikrofonok közötti távolság, így a mikrofonok távolabb helyezhetőek a forrástól, olyan ~20cm-re.
>


 
Érdekes elgondolás, de 10 cm mikrofon távolság esetén gyakorlatilag mozdulatlannak kellene lennie az előadónak játék közben. Nem tudom, ez mennyire várható el tőle. No és a hangszer zörejei is hangsúlyosabbak lesznek a felvételen így, ami esetleg zavaró lehet. Ezért írtam korábban, hogy figyelembe kell venni a zenei és játékstílust is, nem húzható rá mindig mindenhol mindenre egy bizonyos technikai megoldás.

Válasz küldése

Vissza: “Pro Audio”