Figyelem! Az ártrollkodást, ill. az eladási ár kritizálását a hirdetési topikokban ezentúl első alkalommal 1 hét pihenővel, másodjára végleges kitiltással szankcionáljuk. További részletek itt:viewtopic.php?p=2759456#p2759456
Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 14515
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 9162
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
My Reel Club - Nyilvános hangfelvétel - 2023.05.11.
A Nagyváry Quartet előadását rögzítjük a Gazdagréti Szent Angyalok Plébánia kitűnő akusztikájú nagytermében, szokásunkhoz hűen élőszerűen, aprólékos javítgatások nélkül. A zártkörű felvétel a My Reel Club szervezésében készül, a kiadvány várhatóan 2023 őszén lesz elérhető többféle formátumban. A rögzítésre kerülő anyag két műből áll:
L. v. Beethoven: G-dúr vonósnégyes Op.18. no.2
W. A. Mozart: G-dúr vonósnégyes Op.14 KV387
A felvétel és a helyszín különlegessége miatt a vendégek létszámát 30 főre korlátozzuk. Az esemény nem egy szokványos koncert, hanem elsősorban hangfelvétel, ezért technikai szünetek, zenei tételek ismétlése lehetséges. Az elhangzó előadás mellett a résztvevők megismerkedhetnek a felvétel technikai hátterével, a közreműködő stábbal és az előadó művészekkel is, sőt a kiadásra kerülő anyag bevételeiből is részesülnek. A részvétel előzetes jelentkezéshez és a részvételi díj megfizetéséhez kötött.
Helyszín: Gazdagréti Szent Angyalok Plébánia (1112 Budapest, Gazdagréti út 14.)
Időpont: 2023. május 11. 16 óra
A Nagyváry Quartet előadását rögzítjük a Gazdagréti Szent Angyalok Plébánia kitűnő akusztikájú nagytermében, szokásunkhoz hűen élőszerűen, aprólékos javítgatások nélkül. A zártkörű felvétel a My Reel Club szervezésében készül, a kiadvány várhatóan 2023 őszén lesz elérhető többféle formátumban. A rögzítésre kerülő anyag két műből áll:
L. v. Beethoven: G-dúr vonósnégyes Op.18. no.2
W. A. Mozart: G-dúr vonósnégyes Op.14 KV387
A felvétel és a helyszín különlegessége miatt a vendégek létszámát 30 főre korlátozzuk. Az esemény nem egy szokványos koncert, hanem elsősorban hangfelvétel, ezért technikai szünetek, zenei tételek ismétlése lehetséges. Az elhangzó előadás mellett a résztvevők megismerkedhetnek a felvétel technikai hátterével, a közreműködő stábbal és az előadó művészekkel is, sőt a kiadásra kerülő anyag bevételeiből is részesülnek. A részvétel előzetes jelentkezéshez és a részvételi díj megfizetéséhez kötött.
Helyszín: Gazdagréti Szent Angyalok Plébánia (1112 Budapest, Gazdagréti út 14.)
Időpont: 2023. május 11. 16 óra
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 14515
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 9162
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Ez a legfőbb különbség a Pro Audio és a HiFi között, hiába a hangzásban keresik sokan. A Pro világban a gyártók feltételezik, hogy a felhasználó (vagy a segítője) ért a cucchoz, míg a HiFi-nél egy instant, azonnal oldódó, mindenféle beavatkozás nélkül is elfogadható eredménynek kellene kijönnie úgy, hogy előre szinte semmit nem tudunk a körülményekről (milyen akusztika, milyen zene, milyen hangerő, stb.). Ez ugye elég ritkán szokott sikeredni.Snipi írta: ↑2022.07.26., kedd 14:34Viszont! Egy dolgot nem bírok - sajnos - magamba tartani : ezek a hangsugárzók (mint általában a jobb PA rendszerek) nagyon igénylik a kezelő nagy fokú hozzáértését, szakértelmét.
Ha egy "hangmérnök" nem ért teljes mértékben a szakmájához iszonyat hangok is jöhetnek egy ilyen rendszerből.
Mivel én a Pro Audio-ból jövök, nálam alapreflex, hogy a berendezést megfelelően installáljuk, nem csak találomra lerakjuk valahova, rádugunk valami csodakábelt és kész az ünnepi tűzijáték. Meglepően gyakran találkozom olyan HiFi és házimozi rendszerekkel, ahol egészen alapvető dolgok is el vannak rontva. Meséltem már a sokmilliós láncról, aminek tulajdonosa a sokadik tesztbeszámolóját tette közzé lejátszókról, kábelekről, miközben az egyik középsugárzója fordított polaritással volt bekötve évek óta. Rossz iránynak gondolom, de nem bánom, hogy mindent szubjektív alapokra helyezünk, csak akkor tessék megtanulni fülre detektálni a hibákat is! Én használok műszereket is, ami mostanra már köznevetség tárgya lett sok csoportban. Pl. abban is, ahol a fentebb említett hősünk publikálja írásait.
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Én egyszer hallottam Danley mamutokat. Nagyon érdekes élmény volt. Közelről nem jó, mert olyan "pofába mászós" a hang, de messziről tényleg nagyon jó, figyelembe véve, hogy ezek inkább PA sugárzók, és nem "fekete öves" hifi hangsugárzók.
Viszont! Egy dolgot nem bírok - sajnos - magamba tartani : ezek a hangsugárzók (mint általában a jobb PA rendszerek) nagyon igénylik a kezelő nagy fokú hozzáértését, szakértelmét.
Ha egy "hangmérnök" nem ért teljes mértékben a szakmájához iszonyat hangok is jöhetnek egy ilyen rendszerből. Nekem van két ismerősöm, az egyik hangmérnök a másik inkább szabadtéri hangosítással foglalkoznak. Mindkettő egy "varázsló" iszonyatosan ért ahhoz amit csinál. Ők még egy ennél gyengébb rendszerből is (direkt nem írok márkát, mert nem akarok senkit megbántani, de tudnék ...
) is meglepően jó hangot tudnak elővarázsolni. Gondolom egy ilyenből még inkább.
Szóval száz szónak is egy a vége : én ezt a rendszer csak olyan embernek javaslom aki tényleg érti a dolgát. Ahogy Fapaci is írta, ő is órákig állítgatta a cuccot mire olyan lett amilyennek lenni kell. Ez kell ahhoz - bár az ő munkásságát nem ismerem - hogy egy ilyen cuccból kihozzuk azt amit az tud. Vagyis nem az a "lerakom azt szól" portéka az biztos.
Viszont! Egy dolgot nem bírok - sajnos - magamba tartani : ezek a hangsugárzók (mint általában a jobb PA rendszerek) nagyon igénylik a kezelő nagy fokú hozzáértését, szakértelmét.
Ha egy "hangmérnök" nem ért teljes mértékben a szakmájához iszonyat hangok is jöhetnek egy ilyen rendszerből. Nekem van két ismerősöm, az egyik hangmérnök a másik inkább szabadtéri hangosítással foglalkoznak. Mindkettő egy "varázsló" iszonyatosan ért ahhoz amit csinál. Ők még egy ennél gyengébb rendszerből is (direkt nem írok márkát, mert nem akarok senkit megbántani, de tudnék ...

Szóval száz szónak is egy a vége : én ezt a rendszer csak olyan embernek javaslom aki tényleg érti a dolgát. Ahogy Fapaci is írta, ő is órákig állítgatta a cuccot mire olyan lett amilyennek lenni kell. Ez kell ahhoz - bár az ő munkásságát nem ismerem - hogy egy ilyen cuccból kihozzuk azt amit az tud. Vagyis nem az a "lerakom azt szól" portéka az biztos.
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 14515
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 9162
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Némi háttérinfó a Danley dobozokhoz...
Mire hozzánk értek, Angliában sokan meghallgatták, kipróbálták, tekergették őket. A DSP szoftveres kezelőfelülete számomra kissé logikátlan és ellentmondásos, nehezen szoktam meg a használatát és eleinte néhány dolgot nem is értettem. A Juhász Gábor album bemutatójakor a Digital Pro stúdióban gyorsan kellett installálnunk a dobozokat, ami - a szűkös tér és az ángélusok által végletekig eltekergetett DSP miatt is - nem sikerült teljes mértékben, én magam elégedetlen voltam a hangzással. A jelenlegi bemutató helyén, a Dream Audio főhadiszállásán zenehallgatáshoz szerencsésebbek a körülmények és itt már elég idő is jutott a beállításokra. Konkrétan 4 órám ment el arra, hogy a két doboz együttfutását összelőjem; az eredmény sokkal jobb lett, mint a hangstúdióban, bár ez a HiFi bemutató teremcsoport sem ilyen méretű dobozokhoz van kitalálva, a két helyiség határán elhelyezett hallgatási pont némileg korlátozza a térhatás kialakulását. Nem igazán tudunk olyan helyszínt Budapest környékén, ahol a Danley dobozoknak kellő tér, a hallgatóságnak elegendő komfort, no meg ennyire barátságos közeg áll rendelkezésünkre a sok csodás kütyüvel és a barátságos (ráadásul zenész) házigazdával.
Prototípusokról van szó, ahol a külalakra kevésbé figyeltek, a végleges példányok nyilván barátságosabban néznek majd ki, ahogy a látványterveken is látni lehet. Sokaknak nyilván sokkoló egy akkora fekete tömeggel szemezni zenehallgatás közben. Én már megszoktam az ilyeneket, illetve általában csukott szemmel hallgatózom.
A dobozok bemutatásával leginkább azt szeretnénk példázni, mikor nem a lejátszó berendezés korlátozza az élményt. Ez némileg beleillik a My Reel Club profiljába is, még ha nem is ez a fő csapásirányunk. Egy ilyen rövid meghallgatáson mindenkire erőteljesen hatnak a megszokott hangképek, pl. amit otthon hallgat, önkéntelenül is ahhoz viszonyít. Ez egy elkerülhetetlen jelenség (hangtechnikával hivatásszerűen foglalkozó kollégák részéről kötelező leküzdeni), de akinek bármi is hiányzott a Danley monstrumokat hallgatva, az bizonyára az emlékei áldozata lett. Meggyőződésem, hogy ezek a dobozok képesek az élő zenét nagyon megközelítő élményt adni felvételek visszajátszása során is, így egyfajta viszonyítási pontot képezhetnek azoknál, akik adtak elegendő időt a megismerésükre.
Az ideális lejátszási hangerő szubjektív kérdés, nagyon eltérnek az elvárások. Ezért is találtuk ki, hogy a felvételeinkre teszünk egy kalibrálási segítséget, amivel beállítható a hangerő arra a szintre, ami az élő produkciót közelíti meg. Ez persze sokaknak - és sok rendszernek - túlzás lesz, de ha már magas hangzáshűségről beszélünk, ez a paraméter is a benne van a pakliban. A hangerőszabályzót pedig tessék bátran kitekerni egymás kezéből!
Mire hozzánk értek, Angliában sokan meghallgatták, kipróbálták, tekergették őket. A DSP szoftveres kezelőfelülete számomra kissé logikátlan és ellentmondásos, nehezen szoktam meg a használatát és eleinte néhány dolgot nem is értettem. A Juhász Gábor album bemutatójakor a Digital Pro stúdióban gyorsan kellett installálnunk a dobozokat, ami - a szűkös tér és az ángélusok által végletekig eltekergetett DSP miatt is - nem sikerült teljes mértékben, én magam elégedetlen voltam a hangzással. A jelenlegi bemutató helyén, a Dream Audio főhadiszállásán zenehallgatáshoz szerencsésebbek a körülmények és itt már elég idő is jutott a beállításokra. Konkrétan 4 órám ment el arra, hogy a két doboz együttfutását összelőjem; az eredmény sokkal jobb lett, mint a hangstúdióban, bár ez a HiFi bemutató teremcsoport sem ilyen méretű dobozokhoz van kitalálva, a két helyiség határán elhelyezett hallgatási pont némileg korlátozza a térhatás kialakulását. Nem igazán tudunk olyan helyszínt Budapest környékén, ahol a Danley dobozoknak kellő tér, a hallgatóságnak elegendő komfort, no meg ennyire barátságos közeg áll rendelkezésünkre a sok csodás kütyüvel és a barátságos (ráadásul zenész) házigazdával.
Prototípusokról van szó, ahol a külalakra kevésbé figyeltek, a végleges példányok nyilván barátságosabban néznek majd ki, ahogy a látványterveken is látni lehet. Sokaknak nyilván sokkoló egy akkora fekete tömeggel szemezni zenehallgatás közben. Én már megszoktam az ilyeneket, illetve általában csukott szemmel hallgatózom.
A dobozok bemutatásával leginkább azt szeretnénk példázni, mikor nem a lejátszó berendezés korlátozza az élményt. Ez némileg beleillik a My Reel Club profiljába is, még ha nem is ez a fő csapásirányunk. Egy ilyen rövid meghallgatáson mindenkire erőteljesen hatnak a megszokott hangképek, pl. amit otthon hallgat, önkéntelenül is ahhoz viszonyít. Ez egy elkerülhetetlen jelenség (hangtechnikával hivatásszerűen foglalkozó kollégák részéről kötelező leküzdeni), de akinek bármi is hiányzott a Danley monstrumokat hallgatva, az bizonyára az emlékei áldozata lett. Meggyőződésem, hogy ezek a dobozok képesek az élő zenét nagyon megközelítő élményt adni felvételek visszajátszása során is, így egyfajta viszonyítási pontot képezhetnek azoknál, akik adtak elegendő időt a megismerésükre.
Az ideális lejátszási hangerő szubjektív kérdés, nagyon eltérnek az elvárások. Ezért is találtuk ki, hogy a felvételeinkre teszünk egy kalibrálási segítséget, amivel beállítható a hangerő arra a szintre, ami az élő produkciót közelíti meg. Ez persze sokaknak - és sok rendszernek - túlzás lesz, de ha már magas hangzáshűségről beszélünk, ez a paraméter is a benne van a pakliban. A hangerőszabályzót pedig tessék bátran kitekerni egymás kezéből!
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Én ma hallgattam meg a Danley-t a Dream Audio-nál, mivel itt volt róla szó, ide írom, ha nem tetszik a moderátoroknak majd legfeljebb átrakják.
Egyetértek azzal, hogy ez nem nappaliba való cucc, nemcsak a mérete, hanem főként a kinézete okán. Nekem hallgatva "pszichológiailag" időnként zavaró volt az is, hogy "látványra" a hangok egy nagy fekete lyukból jönnek, ha erősen a bal vagy jobb csatornából szóltak. De persze valószínűleg nem is nappaliba lett tervezve.
A meghallgatásnál nekem erős hátrányt okozott a többnyire túl nagy hangerő meg a rengeteg jazz zene amik engem nem érdekelnek, nem vagyok ebben a világban járatos így ezek alapján nem igazán tudok véleményt alkotni. Szerencsére volt Pink Floyd is, amit viszont ismerek. Sikerült azért pár percet az általam vitt komolyzene CD-kből is hallgatni (meg Tidalról); vonósnégyest, barokk kamarazenét szopránnal meg később nagyzenekart.
Miután megtaláltam a megfelelő pozíciót (minél távolabb :-) már nagyjából azért lejött hogy számomra mit is mutat ez a cucc. Az eddigi tapasztalataim alapján sok tekintetben számomra ez volt az egyik legjobb hang amit hallottam és talán az egyetlen aminél az árat is indokoltnak érzem. Feltéve hogy a tulajdonosnak van hozzá egy tornaterme, mert szerintem ez a kb 80 négyzetméteres tér is kicsi neki. Én például szeretem pontosan egyenlő oldalú háromszögben hallgatni a hifit, ez itt nem megoldható, nekem kicsit kevés volt a hangfalak közötti távolság de persze ez egyéni probléma. Nekem időnként (főleg a Pink Floydnál) a mély is túltengett, legalábbis közelebbről hallgatva. De megfelelő távolságból (vagy halkabban) hallgatva én még ilyen precizitást, életszerűséget, gyorsaságot, kiegyenlítettséget, magabiztosságot és torzítatlanságot eddig nem hallottam. Ezekben a paraméterekben számomra ez a hang eddig a csúcs. Úgy mentem el hogy majd a térhatás biztos gyenge lesz de ez volt az egyik meglepetés, nagyon precíz, szép térhatása volt (de ehhez már a magas bárszékre kellett ülni). Egy árnyalatnyit nekem ebben a tekintetben az itthoni cucc jobban tetszik, a Danley-nél pici plusz teremhagot és még jobb színpadmélységet hiányoltam, de szerintem ezt nagyon erősen befolyásolja a hallgatási pozíció és erre is azt tudom mondani, hogy gyanúm szerint hiányzik neki egy nagyobb tér hogy kifuthassa ebben a tekintetben is magát. (Meg lehet nálam - mint ezt beszéltük is - szélesebb a hangfal diszperziója és ez pici csalást ad a hanghoz, de ha így is van, hát nekem nagyon tetszik ez a csalás.)
Amiben nem tudok véleményt mondani az az, hogy hosszú távon mennyire hallgatható. Nagy hangerőn főleg közel hallgatva nekem fárasztó volt, a hangerőt nem én kezeltem (többen is voltunk) úgyhogy nem tudtam pont olyan hangerőn meghallgatni pont olyan zenékkel ami nekem ideális. De azért nagyrészt biztos vagyok a fenti ítéletemben.
Csak apró kiegészítés, hogy az ott lévő CD lejátszó gyanúm szerint nem jól kezeli a preemphasissal rögzített CD-ket. :-) De mindegy, ezek a mai lejátszók már nem CD gyűjtőknek valók.
Összességében megérte elmenni, örülök hogy meghallgathattam, érdekes volt és hasznos tapasztalat.
Egyetértek azzal, hogy ez nem nappaliba való cucc, nemcsak a mérete, hanem főként a kinézete okán. Nekem hallgatva "pszichológiailag" időnként zavaró volt az is, hogy "látványra" a hangok egy nagy fekete lyukból jönnek, ha erősen a bal vagy jobb csatornából szóltak. De persze valószínűleg nem is nappaliba lett tervezve.
A meghallgatásnál nekem erős hátrányt okozott a többnyire túl nagy hangerő meg a rengeteg jazz zene amik engem nem érdekelnek, nem vagyok ebben a világban járatos így ezek alapján nem igazán tudok véleményt alkotni. Szerencsére volt Pink Floyd is, amit viszont ismerek. Sikerült azért pár percet az általam vitt komolyzene CD-kből is hallgatni (meg Tidalról); vonósnégyest, barokk kamarazenét szopránnal meg később nagyzenekart.
Miután megtaláltam a megfelelő pozíciót (minél távolabb :-) már nagyjából azért lejött hogy számomra mit is mutat ez a cucc. Az eddigi tapasztalataim alapján sok tekintetben számomra ez volt az egyik legjobb hang amit hallottam és talán az egyetlen aminél az árat is indokoltnak érzem. Feltéve hogy a tulajdonosnak van hozzá egy tornaterme, mert szerintem ez a kb 80 négyzetméteres tér is kicsi neki. Én például szeretem pontosan egyenlő oldalú háromszögben hallgatni a hifit, ez itt nem megoldható, nekem kicsit kevés volt a hangfalak közötti távolság de persze ez egyéni probléma. Nekem időnként (főleg a Pink Floydnál) a mély is túltengett, legalábbis közelebbről hallgatva. De megfelelő távolságból (vagy halkabban) hallgatva én még ilyen precizitást, életszerűséget, gyorsaságot, kiegyenlítettséget, magabiztosságot és torzítatlanságot eddig nem hallottam. Ezekben a paraméterekben számomra ez a hang eddig a csúcs. Úgy mentem el hogy majd a térhatás biztos gyenge lesz de ez volt az egyik meglepetés, nagyon precíz, szép térhatása volt (de ehhez már a magas bárszékre kellett ülni). Egy árnyalatnyit nekem ebben a tekintetben az itthoni cucc jobban tetszik, a Danley-nél pici plusz teremhagot és még jobb színpadmélységet hiányoltam, de szerintem ezt nagyon erősen befolyásolja a hallgatási pozíció és erre is azt tudom mondani, hogy gyanúm szerint hiányzik neki egy nagyobb tér hogy kifuthassa ebben a tekintetben is magát. (Meg lehet nálam - mint ezt beszéltük is - szélesebb a hangfal diszperziója és ez pici csalást ad a hanghoz, de ha így is van, hát nekem nagyon tetszik ez a csalás.)
Amiben nem tudok véleményt mondani az az, hogy hosszú távon mennyire hallgatható. Nagy hangerőn főleg közel hallgatva nekem fárasztó volt, a hangerőt nem én kezeltem (többen is voltunk) úgyhogy nem tudtam pont olyan hangerőn meghallgatni pont olyan zenékkel ami nekem ideális. De azért nagyrészt biztos vagyok a fenti ítéletemben.
Csak apró kiegészítés, hogy az ott lévő CD lejátszó gyanúm szerint nem jól kezeli a preemphasissal rögzített CD-ket. :-) De mindegy, ezek a mai lejátszók már nem CD gyűjtőknek valók.
Összességében megérte elmenni, örülök hogy meghallgathattam, érdekes volt és hasznos tapasztalat.
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 14515
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 9162
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
A résztvevők többsége egykoron az AVX fórumon is jelen volt, még az érkezésed előtt.Alex_Aston írta: ↑2022.07.02., szomb. 10:09Ó, de kár, hogy nem tudtam ezt, hogy lesz ott más AVX-es is.
Online
Én elől ültem, fekete pólóban, feher rovid nadrágban, nem tudom, te hol voltál.
- Alex_Aston
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3715
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 1557
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Ó, de kár, hogy nem tudtam ezt, hogy lesz ott más AVX-es is. Jó lett volna (nekem legalább is) újabb arcot tarsitani a tagokhoz. De talán majd legközelebb, máshol.
Én elől ültem, fekete pólóban, feher rovid nadrágban, nem tudom, te hol voltál.
Csak a Marantz! :-D
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 14515
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 9162
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Nyers (Raw) verziónak az utómunka nélküli anyagot nevezzük a hang- és videótechnikában, de a fotós világban is. Keverés, jelösszegzés nélkül nem tud megszólalni egy zenekar a sztereó hangrendszeren, de már maguk a zenészek is alkalmaznak egyfajta "keverést", mikor a zenekaron belül játszanak a megszólalási arányokkal. Szóval ez szerintem a nyers produkció része.
Nem kell már sokat várnod, az album tőlünk már megrendelhető letölthető formában. Audio CD és streaming formában pár hét múlva lesz elérhető.Alig várom már a kész "terméket", hogy otthon a saját környezetemben is összevethessem a verziókat!
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 14515
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 9162
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Nyitott ajtón kopogtatsz, hiszen a My Reel Club alapkoncepciójának része, hogy a felvételeink elérhetőek nyers, processzálás és mastering nélküli verzióban is. Így lesz ez a Juhász Gábor Trió albumával is, a webshopunkban már rendelhető a 44 kHz/16bit PCM és a nyers DSD verzió is. Ugyanígy kapható lesz majd mindkettő a Native DSD áruházban is, sőt a CD kiadás is dupla lemezes lesz, de ott nyilván lesz egy DXD/PCM konverzió az anyagban. A streaming szolgáltatókhoz csak az utómunkázott verzió fog felkerülni, mert ott nem tudjuk elmagyarázni a koncepciónkat, így rengeteg reklamációt kapnánk a nyers verzió miatt, hogy túl halk, túl kicsi a tere, stb.Alex_Aston írta: ↑2022.07.02., szomb. 09:27Amúgy ilyen nyers felvételnek nem lenne piaca? Ha úgy is rendelkezésre áll, nem lehetne a nagyközönség számára elérhetővé tenni?
Nem tudom, mennyire híres, de a hölgy neve Lyn Stanley.A másik érdekesség, ami még elhangzott, hogy a müncheni show keretén belül egy híres énekesnő (vagy annak producere?) vitt nagy felbontású zenéket pen driveon, LP-n, és összesen 5db szalagon is. Ha jól emlékszem, a szalag valamivel 1000 euró feletti áron volt, az LP-k is 135 euro körüli voltak kínálva, és elkapkodták őket, holott mindegyik ugyanarról 192kHz digitális masterről készült, mint a Pen drive...
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
A "nyers" elnevezés talán némiképp félrevezető lehet, hiszen egy keverés már ebben is történt, pusztán arról van szó, hogy Pista ennél a verziónál a próba beállás során beállított arányokhoz már nem nyúlhatott, ami keverő kimenetén kijött ment is "kőbe vésve" sztereóban bitekbe és szalagra. Tanúlságos is volt a magyarázata az időnként elveszni tűnő gitárszólamra, miszerint a beállás során nem számolt azzal, hogy Gábor majd milyen bő...lábúan fog bánni a pedállal!
A több sávon rögzített, majd utólag sztereóra maszterelt változatban bőven volt ideje, lehetősége az arányokkal, a panorámával, zengetéssel játszani. Bevallom, nekem is ez tetszett jobban, ahogy ott fogalmaztam, ez az, amivel együtt tudnék hosszú távon élni. A másikban tagadhatatlanul volt egyfajta "nyersesség". Alig várom már a kész "terméket", hogy otthon a saját környezetemben is összevethessem a verziókat!
Még egyszer köszönöm Mindenkinek a tanúlságos élményt!

A több sávon rögzített, majd utólag sztereóra maszterelt változatban bőven volt ideje, lehetősége az arányokkal, a panorámával, zengetéssel játszani. Bevallom, nekem is ez tetszett jobban, ahogy ott fogalmaztam, ez az, amivel együtt tudnék hosszú távon élni. A másikban tagadhatatlanul volt egyfajta "nyersesség". Alig várom már a kész "terméket", hogy otthon a saját környezetemben is összevethessem a verziókat!
Még egyszer köszönöm Mindenkinek a tanúlságos élményt!

Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Amúgy ilyen nyers felvételnek nem lenne piaca? Ha úgy is rendelkezésre áll, nem lehetne a nagyközönség számára elérhetővé tenni? Persze látom, hogy a többség nem a "valóságra" kíváncsi, de azért hátha megszeretnék az emberek ezt is idővel. Vagy ennek nincs értelme?
A nagy tudású stúdió mester is mesélt erről, hogy mennyi munka van azon, hogy az emberek ízléséhez igazítsa a valóságot...
A másik érdekesség, ami még elhangzott, hogy a müncheni show keretén belül egy híres énekesnő (vagy annak producere?) vitt nagy felbontású zenéket pen driveon, LP-n, és összesen 5db szalagon is. Ha jól emlékszem, a szalag valamivel 1000 euró feletti áron volt, az LP-k is 135 euro körüli voltak kínálva, és elkapkodták őket, holott mindegyik ugyanarról 192kHz digitális masterről készült, mint a Pen drive...
Szóval ezekért a sztorikért is köszönöm még egyszer a lehetőséget!
- Alex_Aston
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3715
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 1557
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Azért az átlagtól így is jobban cslapított a helység. Én legalább is örülnék itthon ezeknek az értékeknek.fapaci írta: ↑2022.07.02., szomb. 08:39Kiegészítés...A bemérés önmagában csak egy információ, a hangzáson nem változtat. A Digital Pro Stúdió feljátszó helyisége (ahol Ti is voltatok) akusztikailag kezelt, utózengése 0,3 - 0,35 sec, tehát nincs olyan erősen csillapítva, mint az ilyen funkciójú termeket szokás. A Danley hangdoboz gyári mérése szerint 16 - 24k Hz között nagyjából lineáris frekvenciaválaszt ad. Mi is mértük ott, ahol hallottátok, de mivel az a helyiség nem teljesen ideális neki, a gyári specifikációt ott nem teljesíti a teljes átvitel.Alex_Aston írta: ↑2022.07.01., pén. 19:39A helység, és a doboz be lett mérve erre a célra, és jelen állapotban (ha jól emlékszem) 16Hz-től 24kHz-ig volt +-3dB érték között az átvitel, azaz mondhatjuk, hogy lineáris.
A rögzített előadás olyan volt, amilyennek hallottad a DXD anyagon, mivel azon semmilyen beavatkozást nem hajtottunk végre. A felvétel március 2-3-án készült, ennek hallottátok a nyers és az utómunkázott verzióit. A lemezbemutató rendezvényeken a túlnyomó többségnek az utóbbi tetszett jobban, néhányaknak pedig a nyers verzió. Ez (is) jól megmutatja, mennyire eltérőek a hangzási elvárások.Az első két felvétel a múlt heti stúdió felvétele volt, ugyanaz lejátszva, egyszer DXD-ben, 352kHz-en, majd masterelve 44.1kHz-en. Nekem előbbi nagyon tetszett, és közvetlen utána hallgatva a másikat tompa volt, és teljesen megváltozott a színpadkép. Mégis ez utóbbira mondta a többség, hogy az volt a kellemesebb minden szempontból. Szóval így tényleg nehéz megmondani, hogy akkor milyen is volt.

Amúgy ilyen nyers felvételnek nem lenne piaca? Ha úgy is rendelkezésre áll, nem lehetne a nagyközönség számára elérhetővé tenni? Persze látom, hogy a többség nem a "valóságra" kíváncsi, de azért hátha megszeretnék az emberek ezt is idővel. Vagy ennek nincs értelme?
A nagy tudású stúdió mester is mesélt erről, hogy mennyi munka van azon, hogy az emberek ízléséhez igazítsa a valóságot...
A másik érdekesség, ami még elhangzott, hogy a müncheni show keretén belül egy híres énekesnő (vagy annak producere?) vitt nagy felbontású zenéket pen driveon, LP-n, és összesen 5db szalagon is. Ha jól emlékszem, a szalag valamivel 1000 euró feletti áron volt, az LP-k is 135 euro körüli voltak kínálva, és elkapkodták őket, holott mindegyik ugyanarról 192kHz digitális masterről készült, mint a Pen drive...
Szóval ezekért a sztorikért is köszönöm még egyszer a lehetőséget!

Csak a Marantz! :-D
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 14515
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 9162
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Kiegészítés...
A bemérés önmagában csak egy információ, a hangzáson nem változtat. A Digital Pro Stúdió feljátszó helyisége (ahol Ti is voltatok) akusztikailag kezelt, utózengése 0,3 - 0,35 sec, tehát nincs olyan erősen csillapítva, mint az ilyen funkciójú termeket szokás. A Danley hangdoboz gyári mérése szerint 16 - 24k Hz között nagyjából lineáris frekvenciaválaszt ad. Mi is mértük ott, ahol hallottátok, de mivel az a helyiség nem teljesen ideális neki, a gyári specifikációt ott nem teljesíti a teljes átvitel.Alex_Aston írta: ↑2022.07.01., pén. 19:39A helység, és a doboz be lett mérve erre a célra, és jelen állapotban (ha jól emlékszem) 16Hz-től 24kHz-ig volt +-3dB érték között az átvitel, azaz mondhatjuk, hogy lineáris.
A rögzített előadás olyan volt, amilyennek hallottad a DXD anyagon, mivel azon semmilyen beavatkozást nem hajtottunk végre. A felvétel március 2-3-án készült, ennek hallottátok a nyers és az utómunkázott verzióit. A lemezbemutató rendezvényeken a túlnyomó többségnek az utóbbi tetszett jobban, néhányaknak pedig a nyers verzió. Ez (is) jól megmutatja, mennyire eltérőek a hangzási elvárások.Az első két felvétel a múlt heti stúdió felvétele volt, ugyanaz lejátszva, egyszer DXD-ben, 352kHz-en, majd masterelve 44.1kHz-en. Nekem előbbi nagyon tetszett, és közvetlen utána hallgatva a másikat tompa volt, és teljesen megváltozott a színpadkép. Mégis ez utóbbira mondta a többség, hogy az volt a kellemesebb minden szempontból. Szóval így tényleg nehéz megmondani, hogy akkor milyen is volt.
-
- Moderátor
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2021.08.28., szomb. 09:52
- Értékelés: 353
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Tegnap engedve Alex csábításának (köszönet érte, meg a fuvarért is) elmentem én is erre a bemutatóra. Kicsit sajnáltam, hogy Faló most nem volt jelen, de örültem, hogy újra találkozhattam Koscsó Ferivel, és Long ex-fórumtárssal is.
Köszönet a szervezőknek, hogy ránk szánták az idejüket, és vendégül láttak minket a Digital Pro Stúdióban. Miután Feri bemutatta a Danley céget, és a konkrét hangfalat, nagyon érdekfeszítő előadást hallhattunk Matók Pistitől a felvételkésztés rejtelmeiről. Elképesztő, hogy mekkora melója van a hangmérnöknek, hogy emészthetőre sikerüljön összerakni a sokszor nem egy időben, és néha nem is egy helyszínen felvett zenészek produkcióját. Nem csoda, hogy természetesebbnek érezük a 60-as, 70-es években készült felvételeket, és nem csak amiatt, hogy azok analóg felvételek, hanem a térben és időben egyszerre történő produkciók miatt is.
De szerencsénkre a My Reel Club-nál még van ilyen, így volt alkalmunk meghallgatni egy masterelés előtt készült nyers felvételt. Én ekkor még a legszélén az első sorban ültem, közel és szemben az egyik hangfallal. A dinamika, a magától értetődő nagyvonalú, nyugodt és tiszta hangzás itt is átjött. A master előtti felvétel nekem is nagyon tetszett, és ahol ültem nem zavart a térbeli információk hiánya sem. Lenyűgözött az a hiteles, élő zenére jellemző neutrális hangzás, amit ma nagyon kevés rendszeren érhetünk csak tetten. Utána következett ugyanannak a felvételnek a lemezre átültetett változata, ami elsőre nekem fakóbbnak, élettelenebbnek tűnt, és nagyon zavaró volt a zenészek tagoltsága, bevallom engem hirtelen fárasztott is. Nehezen állt rá az agyam ennyi információ befogadására, pedig otthon ezt szoktuk meg. Érdekes, mert fordítva nincs ilyen gond, mert amikor pl. az Opus Jazz Klubban vagyok, azonnal teljesen természetes, hogy ott nincs meg ez a lemezeken megszokott térélmény, a hangszerek tűpontos pozícionálása. A többség befogadhatóbbnak ítélte meg a masterelt felvételt a nyershez képest, mert jobban körvonalazódtak a zenészek, nem fedték egymást. Jó munkát végzett természetesen a hangmérnök, véletlenül sem lehet belekötni, de nekem most jobban tetszett az eredeti, utómunka nélküli felvétel a maga egyszerűségében.
Ezután hallhattunk még egy abszolút referencia felvételt is, amin egy big band játszott egy énekesnőt kísérve, sajnos nem jegyeztem meg az előadó nevét, nos itt nem volt semmi kompromisszum, ez úgy szólt, ahogy kell(ene). Aztán jöttek a hallgatóság kívánságai a Tidalról. Én nem kértem zenét, mert nem akartam metállal oszlatni, de nem hiszem, hogy kifogott volna a hangfalon.
Összességében jó iparos módjára mindent csuklóból áttolt ez a hangfal, csak éppen nem nyűgözött le, persze nem is ez a dolga. Abban a kategóriában ahol kevés versenyző található, egy nagyobb tér hiteles, erőteljes betöltésére teljesen alkalmas, elmélyült zenehallgatáshoz már vannak erős riválisok. Mindez természetesen az én szubjektv véleményem.
Köszönet a szervezőknek, hogy ránk szánták az idejüket, és vendégül láttak minket a Digital Pro Stúdióban. Miután Feri bemutatta a Danley céget, és a konkrét hangfalat, nagyon érdekfeszítő előadást hallhattunk Matók Pistitől a felvételkésztés rejtelmeiről. Elképesztő, hogy mekkora melója van a hangmérnöknek, hogy emészthetőre sikerüljön összerakni a sokszor nem egy időben, és néha nem is egy helyszínen felvett zenészek produkcióját. Nem csoda, hogy természetesebbnek érezük a 60-as, 70-es években készült felvételeket, és nem csak amiatt, hogy azok analóg felvételek, hanem a térben és időben egyszerre történő produkciók miatt is.
De szerencsénkre a My Reel Club-nál még van ilyen, így volt alkalmunk meghallgatni egy masterelés előtt készült nyers felvételt. Én ekkor még a legszélén az első sorban ültem, közel és szemben az egyik hangfallal. A dinamika, a magától értetődő nagyvonalú, nyugodt és tiszta hangzás itt is átjött. A master előtti felvétel nekem is nagyon tetszett, és ahol ültem nem zavart a térbeli információk hiánya sem. Lenyűgözött az a hiteles, élő zenére jellemző neutrális hangzás, amit ma nagyon kevés rendszeren érhetünk csak tetten. Utána következett ugyanannak a felvételnek a lemezre átültetett változata, ami elsőre nekem fakóbbnak, élettelenebbnek tűnt, és nagyon zavaró volt a zenészek tagoltsága, bevallom engem hirtelen fárasztott is. Nehezen állt rá az agyam ennyi információ befogadására, pedig otthon ezt szoktuk meg. Érdekes, mert fordítva nincs ilyen gond, mert amikor pl. az Opus Jazz Klubban vagyok, azonnal teljesen természetes, hogy ott nincs meg ez a lemezeken megszokott térélmény, a hangszerek tűpontos pozícionálása. A többség befogadhatóbbnak ítélte meg a masterelt felvételt a nyershez képest, mert jobban körvonalazódtak a zenészek, nem fedték egymást. Jó munkát végzett természetesen a hangmérnök, véletlenül sem lehet belekötni, de nekem most jobban tetszett az eredeti, utómunka nélküli felvétel a maga egyszerűségében.
Ezután hallhattunk még egy abszolút referencia felvételt is, amin egy big band játszott egy énekesnőt kísérve, sajnos nem jegyeztem meg az előadó nevét, nos itt nem volt semmi kompromisszum, ez úgy szólt, ahogy kell(ene). Aztán jöttek a hallgatóság kívánságai a Tidalról. Én nem kértem zenét, mert nem akartam metállal oszlatni, de nem hiszem, hogy kifogott volna a hangfalon.

Összességében jó iparos módjára mindent csuklóból áttolt ez a hangfal, csak éppen nem nyűgözött le, persze nem is ez a dolga. Abban a kategóriában ahol kevés versenyző található, egy nagyobb tér hiteles, erőteljes betöltésére teljesen alkalmas, elmélyült zenehallgatáshoz már vannak erős riválisok. Mindez természetesen az én szubjektv véleményem.
heedonista
Online
- Alex_Aston
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3715
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 1557
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Na, megvolt a hallgatózás, egy kedves fórumtárssal mentünk-jöttünk közösen. Előre szólok, hogy szubjektív élménybeszámoló következik.
Kezdésnek volt egy kis bemutatás a házigazda részéről, mind a hallgató helység, mind a hangdobozzal kapcsolatban. Mivel semmit nem tudtam róla, érdeklődve hallgattam. Tehát egy olyan cégről van szó, aki hangosítással kezdte, és ott ért el (komoly) sikereket, és most ez a hangfal lenne talán az első?, ami hifi célra készült. A design brutális. Nagyon nem nappali, vagy feleség barát, ami szerintem hátrány. Persze, csak ha nem külön, apa játszó szobájába kerül, akkor (elvileg) mindegy, bár úgy gondolom, akkor sem baj, ha kinéz valahogy. Mondjuk mozi szobába tökéletes lehet, és ahogy hallottam, részben oda is készült. A helység, és a doboz be lett mérve erre a célra, és jelen állapotban (ha jól emlékszem) 16Hz-től 24kHz-ig volt +-3dB érték között az átvitel, azaz mondhatjuk, hogy lineáris. A forrás Macbook Pro volt, a rockna csúcs DAC-al (ami most nézem, hogy 5 milliós kategória), a kábelek meg Wireworld és Audioquest vegyesen, platina és ezüst széria. De pontos típusokkal nem tudok szolgálni.
A hangjáról nehéz lenne leírni pontosan milyen. Vagyis le tudnám, de ahogy itt kiderült, mindenkinek más a jó. Az első két felvétel a múlt heti stúdió felvétele volt, ugyanaz lejátszva, egyszer DXD-ben, 352kHz-en, majd masterelve 44.1kHz-en. Nekem előbbi nagyon tetszett, és közvetlen utána hallgatva a másikat tompa volt, és teljesen megváltozott a színpadkép. Mégis ez utóbbira mondta a többség, hogy az volt a kellemesebb minden szempontból. Szóval így tényleg nehéz megmondani, hogy akkor milyen is volt.
Számomra energiával teli, tiszta, precíz megszólalású doboznak tűnik. Volt jó pár felvétel, amivel hallgattuk, és aztán mindenki kérhetett valamint a Tidal választékából. A zenék nagy részét nem ismertem. Viszont volt pár észrevételem így is. Miles Davis egyik száma is a zenék között volt, aminél akkor kaptam fel a fejem, amikor balról beszállt a szaxofon. Gyakorlatilag oda is fordultam, mert olyan volt, mintha valaki belépett volna a helységbe abból az irányból, és élőben tolta volna.
Volt aztán persze sok egyéb is. Amikre konkrétan emlékszem:
Mark Knopfler általam ismeretlen száma kellemes volt.
Hans Zimmer prágai koncertfelvételéből szólt a Gladiátor zenéje is. Ez nem volt rossz szerintem, bár itt talán kicsit összemosott volt a hang.
Yello Waba Duba száma is felcsendült :) Ez mondjuk nem volt olyan, mint amilyennek vártam.
Én kértem a Prince - East című instrumentális zeneszámot (köszi Supravox, hogy megismertetted velem ezt a remekművet). Ez mondjuk számomra egyértelműen az ATC 150-eseken volt jobb, amit Supravoxnál hallottam.
Összességében nem rossz hangfal,viszont számomra ennyi pénzért (és csak úgy nézve, nem abszolút értelemben) biztos, hogy ATC150, ha már ipari oldalról közelítjük a dolgot, mert annak a hangjába nem tudok belekötni.
De nappaliban semmi pénzért nem nézném őket, hanem valami nagy hifi dobozt (Utopia, 800-as B&W, stb.). Egy nagyobb mozi szobába viszont szerintem tökéletes lehet, számomra inkább filmekhez, meg valami jó koncert felvételhez, nagy hangerővel.
A lehetőséget és az így kapott élményt viszont köszönöm, jó volt ez a délután, és értékes tapasztalatokkal lettem gazdagabb.
Kezdésnek volt egy kis bemutatás a házigazda részéről, mind a hallgató helység, mind a hangdobozzal kapcsolatban. Mivel semmit nem tudtam róla, érdeklődve hallgattam. Tehát egy olyan cégről van szó, aki hangosítással kezdte, és ott ért el (komoly) sikereket, és most ez a hangfal lenne talán az első?, ami hifi célra készült. A design brutális. Nagyon nem nappali, vagy feleség barát, ami szerintem hátrány. Persze, csak ha nem külön, apa játszó szobájába kerül, akkor (elvileg) mindegy, bár úgy gondolom, akkor sem baj, ha kinéz valahogy. Mondjuk mozi szobába tökéletes lehet, és ahogy hallottam, részben oda is készült. A helység, és a doboz be lett mérve erre a célra, és jelen állapotban (ha jól emlékszem) 16Hz-től 24kHz-ig volt +-3dB érték között az átvitel, azaz mondhatjuk, hogy lineáris. A forrás Macbook Pro volt, a rockna csúcs DAC-al (ami most nézem, hogy 5 milliós kategória), a kábelek meg Wireworld és Audioquest vegyesen, platina és ezüst széria. De pontos típusokkal nem tudok szolgálni.
A hangjáról nehéz lenne leírni pontosan milyen. Vagyis le tudnám, de ahogy itt kiderült, mindenkinek más a jó. Az első két felvétel a múlt heti stúdió felvétele volt, ugyanaz lejátszva, egyszer DXD-ben, 352kHz-en, majd masterelve 44.1kHz-en. Nekem előbbi nagyon tetszett, és közvetlen utána hallgatva a másikat tompa volt, és teljesen megváltozott a színpadkép. Mégis ez utóbbira mondta a többség, hogy az volt a kellemesebb minden szempontból. Szóval így tényleg nehéz megmondani, hogy akkor milyen is volt.
Számomra energiával teli, tiszta, precíz megszólalású doboznak tűnik. Volt jó pár felvétel, amivel hallgattuk, és aztán mindenki kérhetett valamint a Tidal választékából. A zenék nagy részét nem ismertem. Viszont volt pár észrevételem így is. Miles Davis egyik száma is a zenék között volt, aminél akkor kaptam fel a fejem, amikor balról beszállt a szaxofon. Gyakorlatilag oda is fordultam, mert olyan volt, mintha valaki belépett volna a helységbe abból az irányból, és élőben tolta volna.
Volt aztán persze sok egyéb is. Amikre konkrétan emlékszem:
Mark Knopfler általam ismeretlen száma kellemes volt.
Hans Zimmer prágai koncertfelvételéből szólt a Gladiátor zenéje is. Ez nem volt rossz szerintem, bár itt talán kicsit összemosott volt a hang.
Yello Waba Duba száma is felcsendült :) Ez mondjuk nem volt olyan, mint amilyennek vártam.
Én kértem a Prince - East című instrumentális zeneszámot (köszi Supravox, hogy megismertetted velem ezt a remekművet). Ez mondjuk számomra egyértelműen az ATC 150-eseken volt jobb, amit Supravoxnál hallottam.
Összességében nem rossz hangfal,viszont számomra ennyi pénzért (és csak úgy nézve, nem abszolút értelemben) biztos, hogy ATC150, ha már ipari oldalról közelítjük a dolgot, mert annak a hangjába nem tudok belekötni.
De nappaliban semmi pénzért nem nézném őket, hanem valami nagy hifi dobozt (Utopia, 800-as B&W, stb.). Egy nagyobb mozi szobába viszont szerintem tökéletes lehet, számomra inkább filmekhez, meg valami jó koncert felvételhez, nagy hangerővel.
A lehetőséget és az így kapott élményt viszont köszönöm, jó volt ez a délután, és értékes tapasztalatokkal lettem gazdagabb.
Csak a Marantz! :-D
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 14515
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 9162
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Nincs akkora dugó, sokan nyaralnak már, a múlt heti rendezvényt is jó páran ezért hagyták ki. 18 óráig biztosan ott leszünk, de ahogy Ferit ismerem, addig marad, amíg van kinek mutogatni.

Online
- Alex_Aston
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3715
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 1557
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Én ott leszek, mert nagyon érdekesnek találom a dobozokat, és nem mindennapi lehetőség. Sajna múlt hétvége család miatt nem volt alkalmas.
Majd megírom, hogy mit tapasztaltam.
Már, ha persze bárkit is érdekel a véleményem...
Majd megírom, hogy mit tapasztaltam.
Már, ha persze bárkit is érdekel a véleményem...

Csak a Marantz! :-D
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Nekem a pentek 15:00 szinte kivitelezhetetlen sajnos. Akkora dugo van mindenfele, fogalmam sincs mennyit kellene raszamolnom del felol 2 orat?
Ha szombat akkor szivesen elmentem volna, de sajnos ez igy most kimarad. Mindenkinek jo szorakozast, tuti erdemes meghallgatni a nagy dogoket :)
Core Audio, TARALABS, MBL, PrimaLuna, PASS Labs, YG, Vivid, Entreq
Elektroncsovek: Sophia Electric
www.coreaudio.eu
Elektroncsovek: Sophia Electric
www.coreaudio.eu
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Hát el is mennék csak épp badacsonyi "találd meg a legfinomabb olaszrizlinget" hetet tartok
Meg ez a D-osztályos megoldás kicsit "elszomorított"
Persze lehet atomjó is..
Meg ez a D-osztályos megoldás kicsit "elszomorított"
Persze lehet atomjó is..
Bodor Dual Pc,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref,BricastiM20előfok,ATC SCM150asl hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt ,DS audio pickupDSW-2 phono,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Stealth T-selected v2 usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Stax SRX9000-SRM700S
Technics SP10mk2+Glanz10Bt ,DS audio pickupDSW-2 phono,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Stealth T-selected v2 usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Stax SRX9000-SRM700S
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 14515
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 9162
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
A Danley bemutató július 1., most pénteken 15 és 18 óra között lesz a Digital Pro Stúdióban. A részvétel ingyenes, de előzetes bejelentkezés szükséges, amit itt az AVX-en, vagy emailben lehet leadni az info@myreel.club címen.
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 14515
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 9162
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Jelenleg úgy néz ki, hogy a nagy érdeklődés miatt tartunk egy Danley bemutató napot pénteken a Digital Pro Stúdióban.
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 14515
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 9162
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Ahogy írtam, szerintem a stúdió is kicsi volt neki. Eleve legalább 4 méteres hallgatási és bázistávolságot tartanék, ideális esetben 6 méterre ülnék tőle és minden faltól távol tartanám, mert rettenetes energiákat mozgat meg. 50 m2-en ez nem jön össze, de láttunk már karón varjút.
- fapaci
- Tizezresek klubja
- Hozzászólások: 14515
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 9162
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
3 kW D-osztályú végfok és 7 hangszóró van benne, 120 kg darabja, így a szállítása sem kis feladat. Teljesen új termék, nincs is még forgalomban, mi az egyetlen prototípust kaptuk meg, ami Európában fellelhető volt. A listaára tudtommal 50k USD lesz páronként.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára fapaci 2022.06.27., hétf. 00:48-kor.
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Akkor ez aktív cucc?
Ha igen benne vannak a végfokok vagy külön?.Guglizgattam de alig lelek infót...
Főleg az áráról
Ha igen benne vannak a végfokok vagy külön?.Guglizgattam de alig lelek infót...
Főleg az áráról
Bodor Dual Pc,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref,BricastiM20előfok,ATC SCM150asl hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt ,DS audio pickupDSW-2 phono,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Stealth T-selected v2 usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Stax SRX9000-SRM700S
Technics SP10mk2+Glanz10Bt ,DS audio pickupDSW-2 phono,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Stealth T-selected v2 usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Stax SRX9000-SRM700S
Online
50m2-re reménytelennek tartod, vagy azért érdemes lenne próbálkozni?
Köszönöm!
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
Pedig ha valami, hát ez az a doboz, amit eltudnék képzelni az ATC 150 után.fapaci írta: ↑2022.06.26., vas. 20:57Érzetre korlátlan tartalékokkal bíró szerkezet, 4 út, 2x15 collos beépített szubsugárzó (45 Hz alatt), komplex DSP vezérlés, 3 kW aktív erősítő teljesítmény a szokásos Danley erényekkel. Lefedi a teljes hallható tartományt (a -6 dB-es pontok 14 Hz és 24 kHz), mindezt meglepően gyors és tiszta megszólalással, tehát szerintem a legtöbb hifistának nem tetszene. A stúdió helyiség sem volt kicsi (kb 100 m2), de ez a doboz szerintem kicsit nagyobb térben érezné igazán jól magát. A rendezvény után páran még maradtunk zenét hallgatni és bár sok mindent hallottunk már, néha leesett az állunk
Danley Hyperion 02.jpg
50m2-re reménytelennek tartod, vagy azért érdemes lenne próbálkozni?
Köszönöm!
GigaWatt PC-4 EVO
Taiko Extreme DIY PC
Chord Dave + külső táp
ATC SCM 150 ASL PRO
Ansuz D-TC2 / Sablon Audio / ValhallA Aura Reference V3 / WireWorld Platinum
Taiko Extreme DIY PC
Chord Dave + külső táp
ATC SCM 150 ASL PRO
Ansuz D-TC2 / Sablon Audio / ValhallA Aura Reference V3 / WireWorld Platinum
Re: Stúdió látogatás, avagy ismerkedés a felvételkészítéssel
fapaci írta: ↑2022.06.26., vas. 20:57Érzetre korlátlan tartalékokkal bíró szerkezet, 4 út, 2x15 collos beépített szubsugárzó (45 Hz alatt), komplex DSP vezérlés, 3 kW aktív erősítő teljesítmény a szokásos Danley erényekkel. Lefedi a teljes hallható tartományt (a -6 dB-es pontok 14 Hz és 24 kHz), mindezt meglepően gyors és tiszta megszólalással, tehát szerintem a legtöbb hifistának nem tetszene. A stúdió helyiség sem volt kicsi (kb 100 m2), de ez a doboz szerintem kicsit nagyobb térben érezné igazán jól magát. A rendezvény után páran még maradtunk zenét hallgatni és bár sok mindent hallottunk már, néha leesett az állunk
Danley Hyperion 02.jpg
Ez biztos eszelős cucc.
Én nagy Danley rajongó vagyok.
Anno mikor Feriék kiállították talán az SH50-et MC1250 elektronikával,hát lepetéztem
Valamelyik kisebb koax danley-t haza is vittem próbára.
Sajnos azt gondoltam,hogy hifi kábelekkel meg hifi erősítővel milyen szuper hangot reszelek
Hát nem.
A Danley kiutálta maga mögül ezeket nekem meg nem volt kedvem mindent lecserélni
Szóval tényleg nem hifistának való
Bodor Dual Pc,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref,BricastiM20előfok,ATC SCM150asl hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt ,DS audio pickupDSW-2 phono,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Stealth T-selected v2 usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Stax SRX9000-SRM700S
Technics SP10mk2+Glanz10Bt ,DS audio pickupDSW-2 phono,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Stealth T-selected v2 usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Stax SRX9000-SRM700S