Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Általában a hifiről
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Általában a hifiről
... a nagy-tömegű adatrögzítés még a mágnesszalagokon történt, mindez az IBM-PC korszak előtt.
Igen, ez egy érdekes átmeneti helyzet volt. Már létezett a digitális hangrögzítés, de a non-lineáris PC-s feldolgozás még váratott magára. A digitális világ utóbbi megjelenésével nyílt ki igazán.
- Indy
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3056
- Csatlakozott: 2011.08.30., kedd 11:06
- Értékelés: 1600
- Tartózkodási hely: Győr
- Kapcsolat:
Általában a hifiről
pontosítok, hard-disk természetesen ekkor már létezik, még 5.25-8"-s méretben is, picurka 5-10MB kapacitással. Aztán persze voltak nagyobbak is íróasztal vagy még szekrény méretben. De a nagy-tömegű adatrögzítés még a mágnesszalagokon történt, mindez az IBM-PC korszak előtt.
A Denon első PCM Digital rögzítése 1970 januárjában történt, szalagra, (1971 januárjában adták ki az ebből készült hanglemezt: "The World of Stomu Yamashta") 13 biten és 32 kHz-en.
Indulj el egy úton, én is egy másikon...
Általában a hifiről
Bizony pedig volt DAT (vagy nem is DAT-nak hívták, de szalagos digitális) használat még Magyarországon is, CD korszak előtt. 70-es évek végén már itthon is rögzített zenét digitálisan, 14b vagy talán 16b-re, vincseszter, pláne wav képes fájl rögzítés még nincs kitalálva. Van néhány Hungaroton LP-m is ebből az időből és szépen dicsekednek is a borítón a "magas" technikai képességgel.
pontosítok, hard-disk természetesen ekkor már létezik, még 5.25-8"-s méretben is, picurka 5-10MB kapacitással. Aztán persze voltak nagyobbak is íróasztal vagy még szekrény méretben. De a nagy-tömegű adatrögzítés még a mágnesszalagokon történt, mindez az IBM-PC korszak előtt.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Általában a hifiről
Ne keverjük a DAT és aDAT rögzítőket! A DAT sztereó felvételek rögzítésére szolgált, pl. riporteri munkák során, az aDAT pedig egy nagyon profi, 8 sávos stúdió rögzítő volt. Egyik sem volt használatos master felvételek szállítására, ha szó szerint értjük a feladatot. A lemezgyár nem is vette át DAT-on az anyagot, hiszen azzal rengeteg utómunkájuk lett volna még.
Általában a hifiről
Lehet, hogy Zimbabwéban, vagy Chilében ez gyakorlat volt, de Európában soha. DAT-ról jellemzően nem lehetett digitális másolatot készíteni (néhány ritka hackelt lejátszó kivételével), így butaság lett volna azon szállítani a lekevert digitális anyagot. Internet akkoriban még nem volt, így jellemzően valamilyen háttértáron (merevlemezen) adtok le a mixet.
Bizony pedig volt DAT (vagy nem is DAT-nak hívták, de szalagos digitális) használat még Magyarországon is, CD korszak előtt. 70-es évek végén már itthon is rögzített zenét digitálisan, 14b vagy talán 16b-re, vincseszter, pláne wav képes fájl rögzítés még nincs kitalálva. Van néhány Hungaroton LP-m is ebből az időből és szépen dicsekednek is a borítón a "magas" technikai képességgel.
Általában a hifiről
Lehet, hogy Zimbabwéban, vagy Chilében ez gyakorlat volt, de Európában soha.
A méregdrága profi gépeken ki lehetett kapcsolni az SCMS-t. A BBC a hőskorban kísérletezett a DAT
bevezetésével pl. riporteri felhasználásra. A dolog az eszközök közötti kompatibilitási gondok miatt hamar véget ért.
"Az ördög nem olyan szörnyű, mint a matematikai modellje!" (Wavebourn)
Általában a hifiről
Néhány megjegyzés:
Az EAC írni is jó
Nem utána, előtte kell filcezni csakis fekete lakkfilccel
dióhéjban ennyi
Igen, köszi, a fejlődésnek még nincs vége...!
(Nekem pörköléshez a 'Nero 7 Ultra Edition v7.9.6.0' tűnt a legjobbnak, de nem rossz az EAC sem. )
.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Általában a hifiről
A digitális studio-tecnika elterjedésekor a kész anyagot DAT kazettára vették fel és arról készült a sokszorosítás.
Lehet, hogy Zimbabwéban, vagy Chilében ez gyakorlat volt, de Európában soha. DAT-ról jellemzően nem lehetett digitális másolatot készíteni (néhány ritka hackelt lejátszó kivételével), így butaság lett volna azon szállítani a lekevert digitális anyagot. Internet akkoriban még nem volt, így jellemzően valamilyen háttértáron (merevlemezen) adtok le a mixet.
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6945
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 4677
- Tartózkodási hely: Csobánka
Általában a hifiről
Már nem pörkölök, de az emlékek megvannak. Többféle varia után, grebbeléshez a PlexTools és az EAC vált be. Plextor Premium 2-vel dolgoztam, kiíráshoz pedig a Nero egy régebbi verzióját (este megnézem, ha érdekel). Alapanyagnál sem kicsi a szórás, de nem annyira kényes történet. Leg lényegesebb szempont, hogy ne 8x-52-ig írható adatlemezre pörköljünk 4x-esen, mert nem lesz jó. Az 1 v. 2x-től indulókat kell 4x-szeresen égetni (valamiért jobb, mint a több/kevesebb x, más is így hallja), továbbá asztali PC-vel, nem Laptoppal, itt is volt nűansz, még ha biztit is ver némelyeknek. E mellett semmilyen más folyamatot nem szabad futtatni greb/égetés közben. A végén fekete lakkfilc a peremre. Dióhélyban.
Néhány megjegyzés:
Az EAC írni is jó
Nem utána, előtte kell filcezni csakis fekete lakkfilccel
dióhéjban ennyi
Általában a hifiről
A digitális studio-tecnika elterjedésekor a kész anyagot DAT kazettára vették fel és arról készült a sokszorosítás.Később a CD - lemez vette át a szerepét.Tehát az abban az időszakban készült lemezek "mesterszalagja" egy írott CD lemez volt amit (Magyarországon több helyen) egyszerűen a stúdió számítógépén (jobb esetben Mac G4) az éppen polcon lévő hordozóra írtak ki. Ez nem feltétlenül igénytelenségből történt, csak akkor még sokkal kevesebb információval rendelkeztek a digitális technikáról.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy sok nyomtatott lemez írottként kezdte.
Általában a hifiről
Én úgy értelmezem hogy csak olyan lemezeket kínálnak így,amik valamilyen okból nem érhetőek el préselt változatban.Ez rendben is van,és az is hogy ezt jelzik rendeléskor,és nem fordulhat elő az hogy ennek a tudta nélkül esetlegesen nem lejátszható a vásárolt lemez.
Lemezboltokban,és media mark pultokon biztosan nincsenek ilyen lemezek,én legalábbis nem láttam még.
A gyűjtőknek fontos ez,nekem nem kellene ilyen írott lemez az biztos.
Általában a hifiről
Mutassatok már egy ilyen lemezt.Nem tudom elhinni hogy írott lemezt adjanak el hivatalosan valahol eredetiként.
Azon CD és DVD tartalmak, amik már nem érhetők el erdeti adathordozón, (vagy nem tartja az amazon készleten több okból, --ez az én véleményem--) azt az amazon CDR, DVDR formában kínálja, mindenféle minőségromlás nélkül. Ezt nem is titkolja.
"Through manufacturing on demand, CreateSpace, part of the Amazon.com group of companies, enables Amazon.com to offer music and video content that might not otherwise be available. Each disc comes fully packaged, with artwork, in a standard jewel case for audio and an Amaray case for video, although for reissued products the artwork may differ from the original.
CreateSpace works with many of the leading music labels, television networks, film studios, and other distributors to make these titles available to Amazon.com customers. All products are manufactured from original source materials (e.g., for audio products, uncompressed CD-quality audio)."
https://www.amazon.com/gp/help/customer ... 0&pop-up=1
Általában a hifiről
Meg jöhetnének konkrétumok is, hogy ugyanolyat vagy precízebbet ki mivel hozott össze. Bár ebben a precízségben tényleg szkeptikus vagyok.
Már nem pörkölök, de az emlékek megvannak. Többféle varia után, grebbeléshez a PlexTools és az EAC vált be. Plextor Premium 2-vel dolgoztam, kiíráshoz pedig a Nero egy régebbi verzióját (este megnézem, ha érdekel). Alapanyagnál sem kicsi a szórás, de nem annyira kényes történet. Leg lényegesebb szempont, hogy ne 8x-52-ig írható adatlemezre pörköljünk 4x-esen, mert nem lesz jó. Az 1 v. 2x-től indulókat kell 4x-szeresen égetni (valamiért jobb, mint a több/kevesebb x, más is így hallja), továbbá asztali PC-vel, nem Laptoppal, itt is volt nűansz, még ha biztit is ver némelyeknek. E mellett semmilyen más folyamatot nem szabad futtatni greb/égetés közben. A végén fekete lakkfilc a peremre. Dióhélyban.
.
Általában a hifiről
Az eredeti termék a hangfelvétel, a lemez csak adathordozó. Online vásárlásnál is az eredeti hanganyagot veszed meg. Ennek fényében érdemes a kérdésre tekinteni.
Aktív zenész koromban kiadtunk néhány saját albumot. Mikor sokszorosítót kerestünk, több helyen is az állt a cégek ajánlatában, hogy pár százas példányszám esetén írott CD-t javasolnak, több ezres mennyiségnél pedig préseltet. Az egyik üzemben a saját szememmel láttam ipari CD író gépet, 16 meghajtóval, robotkarokkal. Emberi beavatkozás nélkül képes volt néhány óra alatt legyártani 500 CD-t címkézve, tokozva, fóliázva. Ne hiszem, hogy beruháztak volna egy ilyen gépre, ha nem használják.
De hát az írott lemez sérülékeny,nincs rajta fedőréteg,és így a tartósság is kérdőjeles.És mit írnak származási forrásnak ezekre?Made in mekk mester,vagy made in amazon?Nekem ez nem tiszta.Jelölve az ilyen lemezeken hogy írott,és nem préselt?
Általában a hifiről
Az, hogy az írott korong csak rosszabb lehet, a sok-sok hifis tévhit listáját bővíti. Persze, nem nehéz rosszabbat égetni, de ez nem evidens. E területnek is megvan a maga 'tudománya', fortélya. Aki heteket tesztelt, hasonlított különböző CD-R alapanyagokat, hardvereket/szoftvereket, az tudja, mire gondolok.
Nem tartom elképzelhetetlennek a jobbat vagy ugyanolyat. Technikailag nem. De ez olyan, mint mikor bigdewil érvelt a stúdió(mester)szalagok mellett, mint napi hallgatási mód. Bizonyos felvétellel, bizonyos írókkal és szoftverekkel össze lehet hozni egy jobbat is akár, de mennyire életszerű?
Nem hitekre alapozok, körbetesztelgettem alaposan a témát és nem csak Neroban kattintgattam, persze mindig van, ami kimarad, mindig van, aki másra, többre, jobbra jut. Először is mit értünk nyomott korong minősége alatt, van ennek egy átlagolt, egzaktul megfogható értéke, szintje vagy fajlagossága? Nem kötözködni akarok, csak nem árt lefektetni, mihez képest kiáltjuk ki jobbnak az adott lemezt, felvételt (tudom, saját magához képest lehet jobb, ám általánosságban is kérdezem).
Meg jöhetnének konkrétumok is, hogy ugyanolyat vagy precízebbet ki mivel hozott össze. Bár ebben a precízségben tényleg szkeptikus vagyok.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Általában a hifiről
Mutassatok már egy ilyen lemezt.Nem tudom elhinni hogy írott lemezt adjanak el hivatalosan valahol eredetiként.
Az eredeti termék a hangfelvétel, a lemez csak adathordozó. Online vásárlásnál is az eredeti hanganyagot veszed meg. Ennek fényében érdemes a kérdésre tekinteni.
Aktív zenész koromban kiadtunk néhány saját albumot. Mikor sokszorosítót kerestünk, több helyen is az állt a cégek ajánlatában, hogy pár százas példányszám esetén írott CD-t javasolnak, több ezres mennyiségnél pedig préseltet. Az egyik üzemben a saját szememmel láttam ipari CD író gépet, 16 meghajtóval, robotkarokkal. Emberi beavatkozás nélkül képes volt néhány óra alatt legyártani 500 CD-t címkézve, tokozva, fóliázva. Ne hiszem, hogy beruháztak volna egy ilyen gépre, ha nem használják.
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4782
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 566
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Általában a hifiről
Grabbelésnél az olvasó újra és újra nekifut a hibás pitnek, még az olvasási sebességen is változtat közben a siker érdekében. Egy rossz minőségű lemez kiolvasása ezért sokkal tovább tarthat, mint egy sértetlené. Realtime CD lejátszásnál erre nincs lehetőség, ott tartani kell a tempót, így átugorjuk a hibát, amit jó esetben a hibajavítás korrigál.
értem, köszi
hivox 3 utas zártmonitor/ hivox dac4me/ hivox amp4you/ hivox usb/spdif konverter/ alces 4, hivox/ hidiamond rca d3/ hidiamond koax/ luxor y usb/ diy kábelek/ revox b226/ laptop+roon+tidal
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15225
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10380
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Általában a hifiről
igen, jobb lehet, ezt én is tapasztaltam, de a technikai részét nem értem, vagy a másolásnál, csak az 10110....információ számít, hiszen azt gondolnám ha a forrás rossz minőségű, akkor az arról készült másolatnak is annak kéne lennie, elvileg.
Grabbelésnél az olvasó újra és újra nekifut a hibás pitnek, még az olvasási sebességen is változtat közben a siker érdekében. Egy rossz minőségű lemez kiolvasása ezért sokkal tovább tarthat, mint egy sértetlené. Realtime CD lejátszásnál erre nincs lehetőség, ott tartani kell a tempót, így átugorjuk a hibát, amit jó esetben a hibajavítás korrigál.
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4782
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 566
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Általában a hifiről
amig magad nem tapasztalod, addig nem fogod elhinni Zolinak sem amit erről írt ...
Tudod, a vinil lemezeket is préselik, az 1000-redik nyomat után már nem olyan szép az eredmény, 10ezer után már el lehet dobni a présszerszámot. Na, a CD préselésnél is hasonlóan kopik a szerszám.
Ha pl amazonnál rendelsz origin CD-t, legtöbbször fájlból kiírják egy profi CD írón, címkézik, nyomtatnak hozzá borítót, és ezzel esetek nagyobb részében jobban jársz mit a préselt lemezzel.
igen, jobb lehet, ezt én is tapasztaltam, de a technikai részét nem értem, vagy a másolásnál, csak az 10110....információ számít, hiszen azt gondolnám ha a forrás rossz minőségű, akkor az arról készült másolatnak is annak kéne lennie, elvileg.
hivox 3 utas zártmonitor/ hivox dac4me/ hivox amp4you/ hivox usb/spdif konverter/ alces 4, hivox/ hidiamond rca d3/ hidiamond koax/ luxor y usb/ diy kábelek/ revox b226/ laptop+roon+tidal
Általában a hifiről
amig magad nem tapasztalod, addig nem fogod elhinni Zolinak sem amit erről írt ...
Tudod, a vinil lemezeket is préselik, az 1000-redik nyomat után már nem olyan szép az eredmény, 10ezer után már el lehet dobni a présszerszámot. Na, a CD préselésnél is hasonlóan kopik a szerszám.
Ha pl amazonnál rendelsz origin CD-t, legtöbbször fájlból kiírják egy profi CD írón, címkézik, nyomtatnak hozzá borítót, és ezzel esetek nagyobb részében jobban jársz mit a préselt lemezzel.
Mutassatok már egy ilyen lemezt.Nem tudom elhinni hogy írott lemezt adjanak el hivatalosan valahol eredetiként.
Általában a hifiről
Hogyan lehetséges ez?
Az, hogy az írott korong csak rosszabb lehet, a sok-sok hifis tévhit listáját bővíti. Persze, nem nehéz rosszabbat égetni, de ez nem evidens. E területnek is megvan a maga 'tudománya', fortélya. Aki heteket tesztelt, hasonlított különböző CD-R alapanyagokat, hardvereket/szoftvereket, az tudja, mire gondolok.
.
Általában a hifiről
Hogyan lehetséges ez?
amig magad nem tapasztalod, addig nem fogod elhinni Zolinak sem amit erről írt ...
Tudod, a vinil lemezeket is préselik, az 1000-redik nyomat után már nem olyan szép az eredmény, 10ezer után már el lehet dobni a présszerszámot. Na, a CD préselésnél is hasonlóan kopik a szerszám.
Ha pl amazonnál rendelsz origin CD-t, legtöbbször fájlból kiírják egy profi CD írón, címkézik, nyomtatnak hozzá borítót, és ezzel esetek nagyobb részében jobban jársz mit a préselt lemezzel.
Általában a hifiről
a lényeg, hogy jól szólnak, valamint az, hogy az írott lemeznek műszakilag is nagyobb az esélye,hogy jobban /precízebben szóljon a bóti préselt verziónál.
Hogyan lehetséges ez?
Általában a hifiről
A végtelen buherbe való belekavarodás nem platformfüggő! Jóval inkább személyiségtípus kérdése. Van, aki rejtett vagy kevésbé rejtett bipolaritását, mániás vonulatait öli bele a zenegépi rendszerbe, van, aki csak unatkozik. Néhányan mezei zenehallgatók csak, de ők uncsik!
Nem is értem ezt a nem egyformán szóló oprendszerek példáját. CD fronton is legalább ugyanennyi változót fel lehet hozni finomhangolás-megőrülés-elveszés témájához. A grabbelés nemhülyeség, a házi CD írással érdemtelen vesződni (összeesett, bizonytalanná lett hangkép, elveszett terek, a tiszta hangú énekes bepiszkolódik, bodagzene válik majd' mindenből). Nem ciki a CD, aki megszokta vagy nosztalgikus vonzalmai vannak ilyen irányba úgy sem tudja kiírtani magából, de nem is kell. Ha meg fiatal korában elérhetetlen volt, hát egy egész életen át foltozgathatja, pótolhatja a meg nem élést, a néhai hiányt. A kizárólágos elköteleződés helyett inkább a CD-PC hallgatási arányán érdemes társalogni, nem muszáj besokallni egyikből sem. Az albumokat hallgatóknak könnyebb dolguk van, a remixeket, bootleg kiadásokat is igénylők számára viszonylag egyértelmű az irány..
- arzachel
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2052
- Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
- Értékelés: 681
- Tartózkodási hely: Budapest
Általában a hifiről
Az idő nem áll meg (sajnos csak Mi a kis világunkban, amit egy rövid ideig irányíthatunk és befolyásolhatunk és élvezhetünk)...
Ahogy haladunk az időben előre a vinyók ára lefelé a hanglemezek ára meg felfelé halad...
Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft
LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28