Érdekes a(z elsö) visszaverödésekkel mi legyen kérdés. ...nem tudom magam ebben sem igazán jól kifejezni, de megpróbálom:
átolvastam Floyd Toole Sound Reproduction: Loudspeakers and Rooms könyvét, abból nekem az volt a benyomásom, hogy szerinte az esetek többségében inkább jó ha megvannak (spektrumtorzulást ad ha "szokásos" eszközökkel csillapított).
Ethan Winer inkább a csillapításuk mellett van: pl.
https://ethanwiner.com/early_reflections.htm (meg-megszúrkálja Toole-t :-) ..az okát, hoy teljesen csak a tárgy miatt e, vagy egyéb pl. személyes oka is van-e, nem tudhatom)
"Floyd's statements about early reflections defy my own personal experience, and the experience of almost every other audio engineer I know. Floyd claims that early reflections increase clarity, and cites research that proves "people" prefer the sound of music with early reflections present. But of those tested, how many were experienced listeners and how many were regular folk with no particular interest in audio and music? If the tests included "civilians" who don't listen for a living or even as a hobby, it's difficult to accept the results."
"I also disagree with Dr. Toole's claim that side-wall reflections sound best when they're "neutral," coming from loudspeakers that have a flat off-axis response. If the reflections coming off a wall have the same frequency content as the direct sound, the comb filtering will be most severe. "
stb.
múltkor talán ASR-en olvastam (esetleg csak én értelmezem félre, akkor bocs), de nem keresem ki, ott egyrészt Toole -hoz hasonló preferenciák vannak, másrészt olyasmit is, hogy ez is szitufüggö: van, ahol jó/kell a reflexio, inkabb ne csillapitsuk, mashol meg naná, hogy csillapítsuk - magam erre hajlok (akar hangsugarzo karakterisztika, tulajdonsag is befolyasolhatja, melyik mennyire "élénk", gondolom a közeltéri vs. távolról hallgatás is, stb.).
érdekelnek tapasztalatok, vélmények (Fülelek-ét úgy ismerem, hogy az elsö reflexiókat ne hagyjuk már teljesen érvényesülni)