KIMBER KABLE 4PR
Parancsolj:
https://web.archive.org/web/20090316203 ... R/4PR.aspx
Esetleg nézz utána a dac chipeknél található I2S adatbusz működésére. Ott a bitclock mellett van wordclock is, ami azt jelzi a dac chip számára, hogy mostmár be lett írva az aktuális szó, állítsa be a kimenetre az annak megfelelő analóg jelszintet. Ha ez a word clock szőrős, akkor a mintának megfelelő analóg szint előbb, vagy később lesz beállítva, mint ahogy az előző, tehát eltérőek lesznek a mintatávolságok. Érdekes módon már annak is van hatása, ha fix néhány nanosec-kel eltoljuk egymáshoz képest a bit és word clockokat, pedig a működés helyes marad szkóppal visszaellenőrizhetően. Szóval pl nem lehet csakúgy berakni plusz egy kaput az I2S vonal egyik ágára. Ehhez képest az állandóan változó jitter meg rosszabb. Rendszer és emberfüggő, hogy ebből ki mit hall ki, de tekintve, hogy a probléma alaposan indokolható elméleti síkon, szerintem nem kellene azt a hibát elkövetni, hogy valaki a saját tapasztalatából kiindulva bagatellizálja a dolgot.ZolaBA írta: ↑2023.06.03., szomb. 04:14Ez egy kiváló démon lett, és aki hisz a démonokban az félni is fog. De valóban vannak démonok és ilyen gonoszak?sutemenyx írta: ↑2023.06.02., pén. 22:41a négyszögjelek felfutó és lefutó élei is “szőrösek” lesznek az egyenes vonal helyett. És mivel a digitalis fokozatoknak van egy meghatározott billenési pontja, így a szőrösségtől azok vagy picit előbb vagy picit később is fognak billenni, mint ahogy kellene.
Természetesen igazad van, a zajtól szőrös lesz az analóg négyszög jel és igen, ettől előbb vagy utóbb tud billenni. De indokolatlan következtetés, hogy ettől a lejátszott zene időzítése változna. Egy négyszög jelből egyetlen bit lesz. A bitekből csomagok, byte-ok. A byte-okból megint más csomagok. Az adott csomagok jellegüktől függően nem csak zenei hanem keret információkat is tartalmaznak, ezeket a fogadó oldal összegyűjti, feldolgozza ésatöbbi.
Aztán, a szinkron időzítést sem úgy kell elképzelni, hogy 3-ból kettő szar lesz ha valaki nem vesz méreg drága kábelt vagy clockolt ssd-t.... Ezeknél az eltérés a sokadik tizedesnél van, X millió db után lesz egy hiba, aztán megint x millió jó. Annál az egyetlen hibánál megint több verzió van... vannak hibajavító áramkörök, bitperfekt átvitelnél van csomag hiba és csomag újra kérés, és igen ... a nem bitperfekt átvitelnél lehet belőle tényleges hiba is, de, hogy ez hallható lesz-e az megint összetett, de az eltérés formája szinte sosem az a démon lesz, amit itt sokan hisznek zenei lejátszás kategória ugrás címszavakkal.
Ez egy kiváló démon lett, és aki hisz a démonokban az félni is fog. De valóban vannak démonok és ilyen gonoszak?sutemenyx írta: ↑2023.06.02., pén. 22:41a négyszögjelek felfutó és lefutó élei is “szőrösek” lesznek az egyenes vonal helyett. És mivel a digitalis fokozatoknak van egy meghatározott billenési pontja, így a szőrösségtől azok vagy picit előbb vagy picit később is fognak billenni, mint ahogy kellene.
Nem, mert minden kiolvasás/íráskor a hasznos jel a domináns, méghozzá nagyon. Tehát a másolatban is az lesz a domináns, a zaj nem tud 100x akkorára nőni soha. Maximum az egyes alkalmakkor létrejővő zajok keverednek egymással, de az alapvetően digitális működés korlátai miatt nem hinném, hogy számottevően megváltozik a mennyiségi arányuk a hasznos tartalomhoz képest.denesdr írta: ↑2023.06.02., pén. 23:06Akkor viszont érvényes lehet az a feltételezés, hogy sokszori átmásolásra már olyan zajos lesz az eredeti adathalmaz, hogy nagyon durva különbség lesz az eredetihez képest vagy akár kiolvashatatlanná válik az adat. Szerintem ilyen nem történik digitális másoláskor, akárhányszor is másoljuk, az egyszerűség kedvéért hardverhibával most ne számoljunk, tehát minden flottul megy, nincs bad sector, otikai hordozóra való írási hiba, ilyesmi.sutemenyx írta: ↑2023.06.02., pén. 22:41- de sajnos a másolás sem egy olyan egyértelmű dolog, mint amilyennek elsőre tűnik. Pl ha veszünk egy HDD-t, arra ugye mágneses úton van felírva minden. Ami egy analóg mennyiség. Tehát ha tápzajos környezetben íródik rá az adat, bizony az íráskor előforduló zajokat is valamilyen mértékben tartalmazni fogja a lementett mágneses információ. Ebből kifolyólag betéve egy másik rendszerbe, kiolvasáskor a zajt is olvasni fogjuk, így az részben átkerülhet egy másik rendszerbe. Az SSD-t nem tudom pontosan, hogy hogyan működik, de az biztos, hogy letárolni csak valamilyen valós, fizikai formában tudjuk, ami meg mindenképpen analóg mennyiség, s mint olyan, képes a zajt is magába foglalni.
Akkor viszont érvényes lehet az a feltételezés, hogy sokszori átmásolásra már olyan zajos lesz az eredeti adathalmaz, hogy nagyon durva különbség lesz az eredetihez képest vagy akár kiolvashatatlanná válik az adat. Szerintem ilyen nem történik digitális másoláskor, akárhányszor is másoljuk, az egyszerűség kedvéért hardverhibával most ne számoljunk, tehát minden flottul megy, nincs bad sector, optikai hordozóra való írási hiba, ilyesmi.sutemenyx írta: ↑2023.06.02., pén. 22:41- de sajnos a másolás sem egy olyan egyértelmű dolog, mint amilyennek elsőre tűnik. Pl ha veszünk egy HDD-t, arra ugye mágneses úton van felírva minden. Ami egy analóg mennyiség. Tehát ha tápzajos környezetben íródik rá az adat, bizony az íráskor előforduló zajokat is valamilyen mértékben tartalmazni fogja a lementett mágneses információ. Ebből kifolyólag betéve egy másik rendszerbe, kiolvasáskor a zajt is olvasni fogjuk, így az részben átkerülhet egy másik rendszerbe. Az SSD-t nem tudom pontosan, hogy hogyan működik, de az biztos, hogy letárolni csak valamilyen valós, fizikai formában tudjuk, ami meg mindenképpen analóg mennyiség, s mint olyan, képes a zajt is magába foglalni.
Akkor van egy jó és egy rossz hírem. A jó, hogy ez abszolút mérhető. A mérőműszerek a megjelenített képet kamerázzák, azaz a hibás, analóg képet. Egy tesztábrával pillantok alatt kimérhető a kontraszt vagy a fényerő változása sokkal pontosabban, mint amit az emberi szem képes lenne észrevenni. Elképesztően sok mérést végeztünk már, de még sosem tapasztaltunk ilyesmit. De sokat olvastam más kalibrálásokról és máshol sem olvastam hasonlót. Nyilván elég hamar híre menne. A kalibrációt beépített tesztábrákkal végzik, majd egy lejátszóval ellenőrzik. Azonnal kibukna az eltérés.sutemenyx írta: ↑2023.06.02., pén. 22:41- és igen, mindent egybevetve a hiba a lejátszáskor történik meg közvetlenül azelőtt, hogy analóg mennyiséggé alakítjuk a digitális adathalmazt. Nyilván a legnagyobb tényező ebben a lejátszási környezet elektromos zaja, de nem zárható ki, hogy ennek egy része a tárolómédiumból származik, és valójában korábbi zaj.
- úgy kell elképzelni, mint egy a tápvonalakon és adatvonalakon is ülő rendszertelen amplitudójú és frekvenciájú elektromos zajt. Azaz monduk egy 3.3V-os tápvonalon nem tisztán DC 3.3V van, hanem mondjuk 3.29V és 3.30V közt szabálytalanul és gyorsan ingadozó jelszint. Ugyanez igaz az adatvonalakra is. Ott sem 0V és 3V, hanem 0-0.01V közt változó jelszint alacsony állásban és 2.99-3.01V közt változó magas állásban. De persze nem pont ennyi, ezek csak példák. Ez pedig azt is okozza, hogy a négyszögjelek felfutó és lefutó élei is “szőrösek” lesznek az egyenes vonal helyett. És mivel a digitalis fokozatoknak van egy meghatározott billenési pontja, így a szőrösségtől azok vagy picit előbb vagy picit később is fognak billenni, mint ahogy kellene.BoRRoNeo írta: ↑2023.06.02., pén. 22:02Alakul ez. Kérdeznék párat.sutemenyx írta: ↑2023.06.02., pén. 21:36A legutolsó helyen történik torzulás. Mégpedig ott, mielőtt adott pixel fényerőmennyisége digitálisból analóggá alakul, de még előtte szinkron adatátvitelről aszinkron folyammá válik az adathalmaz. Annak az időzítésébe kavar be ugyanúgy a jitter, ahogy hangnál is.
viewtopic.php?p=2799123#p2799123
Hogyan kell elképzelni ezt a zajt? Maga a merevlemez termeli? Ha SSD a forrás akkor nincs vagy kisebb? Mit segít ezen az USB kábel?
A zaj maga benne van a jelben, azaz korrumpálódik a fájl, vagy csak ott zizeg a lejátszó elektronikájában és továbbítódik a fájlal együtt?
Ha veszek a lejátszómba egy 100 Gb-os puffermemóriát és lejátszás előtt felmásolom a teljes filmet a pufferbe, akkor is ott zizeg a zaj (vagy korrupt a fájl), egészen a lejátszásig?
Mi van, ha a pufferből lejátszás helyett átmásolom a filmet egy másik merevlemezre? A zaj megy vele?
Ezek szerint a képdeformáció a megjelenítőben jelentkezik, analóg formában. Mi van ha a jel vége nem analóg, hanem mondjuk egy digitális capture card? Ott is jelen van a torzulás?
Alakul ez. Kérdeznék párat.sutemenyx írta: ↑2023.06.02., pén. 21:36A legutolsó helyen történik torzulás. Mégpedig ott, mielőtt adott pixel fényerőmennyisége digitálisból analóggá alakul, de még előtte szinkron adatátvitelről aszinkron folyammá válik az adathalmaz. Annak az időzítésébe kavar be ugyanúgy a jitter, ahogy hangnál is.
viewtopic.php?p=2799123#p2799123
A legutolsó helyen történik torzulás. Mégpedig ott, mielőtt adott pixel fényerőmennyisége digitálisból analóggá alakul, de még előtte szinkron adatátvitelről aszinkron folyammá válik az adathalmaz. Annak az időzítésébe kavar be ugyanúgy a jitter, ahogy hangnál is.BoRRoNeo írta: ↑2023.06.02., pén. 20:53Akkor elsiklottam valami felett. Szerinted miért is lehet jobb a kontraszt egy USB kábel kicserélésével? Én úgy értettem, hogy az adatátvitel tökéletességét nem vitattad, annyit írtál, hogy maga a kábel és a mögötte lévő HDD zavarforrásként és továbbítóként működhet, és ez zavart okozhat a lejátszó egyes áramköreiben, amely megjelenhet a kimeneten. De arról nem esett szó, hogy ez miként történhetne, milyen áramkörökben és ez hogyan okozhatna kontrasztváltozást? Boncoljuk szét a médialejátszó működését kezdve a puffertől a splitteren és a dekódereken át a filterekig majd onnan a digitális kimeneten át a megjelenítő digitális bemenetére. Hol jelenhet meg a zaj és hogyan okozhat ez kontrasztváltozást? Elég az elmélet és a feltételezés is. Tényleg érdekel.wittao írta: ↑2023.06.02., pén. 20:01Valamiert harmadjara sem sikerul megertened, de azert megprobalom (utoljara), hogy:
a zajok/zavarok az egvilagon semmilyen hatassal nincsenek a kuldo/fogado oldalra kozvetlenul. Nincsen bithiba (bar lehetne az aszinkron adatkapcsolat miatt), tehat nem emiatt szolnak mashogy a fuvosok… tehat ha kozszolgalati jelleggel MEGPROBALOD helyretenni a dolgokat, akkor legyszi alaposabban es informatikai 1-esek es nullak altal tulfutott prekoncepciok nelkul tedd azt. Mint emlitettem az USB kabelek mukodese, szerepe egy audio lancban teljesen mas, mintha kutyusos kepeket kuldenenk nyomtatora… nem akarom szetoffolni a topikot, egyebkent semmi kulonbseg nincs hazimozis es sztereo rendszertulajdonosok “jozan esz” tekinteteben.
KIwittao írta: ↑2023.06.02., pén. 11:01Nezd, egyelore meg ha nem haragszol meg nem tartunk ott, hogy hazifeladatokat oldjak meg a te kedvedert. Ha ugy erzem, hogy szuksegem van arra, hogy neked az altalam hallani velt dolgokat bizonyitgassam meresekkel, akkor majd ugy fogok tenni. De egyelore mar ne is haragudj meg, de magasrol teszek ra ez szamodra hiheto-e, vagy mennyire nem bizonyitott, mit hallottam es mit nem…
Beszelgetunk eppen arrol, hogy mit tapasztaltunk. Akinek meregetesre van szuksege, az merjen. Vegyetek meg a szukseges muszereket, kalibraltassatok be, hozzatok letre hiteles meresre alkalmas merokornyezetet, es utana ugorjatok neki. Meregetek eleget a 3 kivansag nelkul is, a szabadidom fontosabb par AVX forumos bizonyitasi kenyszeres forumtag meggyozogetesenel… amugy meg ha bizonyitok barmit is, akkor onnantol amit te eddig nem hallottal, majd a bizonyitas utan mar hallani is fogod?
Akkor elsiklottam valami felett. Szerinted miért is lehet jobb a kontraszt egy USB kábel kicserélésével? Én úgy értettem, hogy az adatátvitel tökéletességét nem vitattad, annyit írtál, hogy maga a kábel és a mögötte lévő HDD zavarforrásként és továbbítóként működhet, és ez zavart okozhat a lejátszó egyes áramköreiben, amely megjelenhet a kimeneten. De arról nem esett szó, hogy ez miként történhetne, milyen áramkörökben és ez hogyan okozhatna kontrasztváltozást? Boncoljuk szét a médialejátszó működését kezdve a puffertől a splitteren és a dekódereken át a filterekig majd onnan a digitális kimeneten át a megjelenítő digitális bemenetére. Hol jelenhet meg a zaj és hogyan okozhat ez kontrasztváltozást? Elég az elmélet és a feltételezés is. Tényleg érdekel.wittao írta: ↑2023.06.02., pén. 20:01Valamiert harmadjara sem sikerul megertened, de azert megprobalom (utoljara), hogy:
a zajok/zavarok az egvilagon semmilyen hatassal nincsenek a kuldo/fogado oldalra kozvetlenul. Nincsen bithiba (bar lehetne az aszinkron adatkapcsolat miatt), tehat nem emiatt szolnak mashogy a fuvosok… tehat ha kozszolgalati jelleggel MEGPROBALOD helyretenni a dolgokat, akkor legyszi alaposabban es informatikai 1-esek es nullak altal tulfutott prekoncepciok nelkul tedd azt. Mint emlitettem az USB kabelek mukodese, szerepe egy audio lancban teljesen mas, mintha kutyusos kepeket kuldenenk nyomtatora… nem akarom szetoffolni a topikot, egyebkent semmi kulonbseg nincs hazimozis es sztereo rendszertulajdonosok “jozan esz” tekinteteben.
Valamiert harmadjara sem sikerul megertened, de azert megprobalom (utoljara), hogy:BoRRoNeo írta: ↑2023.06.02., pén. 19:38A gyakorlati példában ez szerepelt, azért hoztam fel. Amit mondasz nagyon is hihető, főleg laikusoknak, de ez nem így működik. Elképzelhető, hogy a digitális fájlátvitel közben maga a készülék zavart vesz fel a kábelből vagy a merevlemezből és ez megjelenik valamilyen módon a kimeneten. De nem ilyen módon. Ahogy beszéltünk a PC táp zajának megjelenéséről a hangszóróban. Egyértelműen beazonosítható hiba. Nem a fúvósok lesznek harsányabbak és nem a lábdob lesz döngőbb. Ha az USB kábel zavart is okoz a lejátszóban -amit erősen kétlek- akkor az nem kontrasztban, fényerőben és színekben fog megjelenni. Minden más ködösítés csak az egyház érdekeit szolgálja. Senki nem mer kimondani semmit. Nincsenek igazságok, mert az az élvezet legfőbb elrontója. Hozzáteszem, ez a Médialejátszók topik a Házimozi kategóriában, ahol még talán él a józan ész, nem én helyeztem át a Hi-fi kategóriába, ahol most is vagyunk és ahol az én gondolataimnak nincs helye. Néha közszolgálati jelleggel megpróbálom helyretenni a dolgokat, de nincs rá fogadókészség.
A gyakorlati példában ez szerepelt, azért hoztam fel. Amit mondasz nagyon is hihető, főleg laikusoknak, de ez nem így működik. Elképzelhető, hogy a digitális fájlátvitel közben maga a készülék zavart vesz fel a kábelből vagy a merevlemezből és ez megjelenik valamilyen módon a kimeneten. De nem ilyen módon. Ahogy beszéltünk a PC táp zajának megjelenéséről a hangszóróban. Egyértelműen beazonosítható hiba. Nem a fúvósok lesznek harsányabbak és nem a lábdob lesz döngőbb. Ha az USB kábel zavart is okoz a lejátszóban -amit erősen kétlek- akkor az nem kontrasztban, fényerőben és színekben fog megjelenni. Minden más ködösítés csak az egyház érdekeit szolgálja. Senki nem mer kimondani semmit. Nincsenek igazságok, mert az az élvezet legfőbb elrontója. Hozzáteszem, ez a Médialejátszók topik a Házimozi kategóriában, ahol még talán él a józan ész, nem én helyeztem át a Hi-fi kategóriába, ahol most is vagyunk és ahol az én gondolataimnak nincs helye. Néha közszolgálati jelleggel megpróbálom helyretenni a dolgokat, de nincs rá fogadókészség.
pali923 írta: ↑2023.06.02., pén. 17:35Sajnos én sem tudom, milyen mérőműszerekkel mérik a hegedűk paramétereit, de mérik. Üzleti kapcsolatban vagyok egy egyesülettel, akik magyar hangszerkészítőket próbálnak képviselni. Elég komoly nemzetközi kapcsolataik vannak, időnként elmennek Cremonába (vagy éppen Mittenwaldba), ahol olasz és más hegedűgyártókkal üléseznek, és tudom, hogy nagyon komoly értekezések és viták folynak fizikai problémákról, rezonanciákról, és mindenféle paraméterek mérési lehetőségeiről is. Az más kérdés, hogy még mindig keresik a Stradivari hegedűk titkát, de hidd el, nem csak füllel próbálkoznak.gyongyhalas írta: ↑2023.06.02., pén. 16:29Megint kíváncsi lettem milyen mérőműszereknek nevezett "referenciaként segédeszközöket" említesz? Mivel is mérik két hegedű hangbeli kicsiny eltérését ?
Lehet én nem tudom ,miféle mérési lehetőségű műszerek vannak...Mond.
Itt 50.000-es USB es 100.000-es USB kabelt irsz.BoRRoNeo írta: ↑2023.06.02., pén. 17:27Ez korrekt válasz. Ezer helyen lehetne cáfolni, de két észrevételt le is írok. Az egyik, hogy szerinted létezik olyan, hogy egy 50 ezer forintos USB kábel teleszórja zajjal a lejátszót, egy 100 ezres pedig kevésbé? Ráadásul a zaj kézzelfogható csúcsfényekben manifesztálódik? A másik, hogy ha a kábel és a lemez önmagában a probléma, akkor miért nem szabadulunk meg tőlük fillérekért? Ott a wifi minden lejátszóban. A HDMI kábel helyett ott a wireless HDMI. Teszteltük, még Nemtomm kolléga is elvérzett a vakteszten. Sokkal olcsóbb, mint a kábelek zöme.wittao írta: ↑2023.06.02., pén. 09:25A digitalis jelek kozvetito kozegein kozlekedo zajok/zavarok nem feltetlenul a kabel ket vegen fejtik ki aldasos tevekenyseguket/hatasukat. Elkepzelheto, hogy egy kulso HDD zajat kozvetito USB 2.0 kabel mas anyaga, hosszusaga befolyassal van olyan zajokra, amik majd kesobbi analog fokozatokban ervenyesulnek, de mondjuk a mertekuk kisebb lesz.
Pont a napokban gondolkoztam el rajta, hogy ha emlékeim nem csalnak soha nem volt téma a 75 ohmos koax kábel. Pedig ugye számít itt már minden, a 220-as kábel, az UTP kábel, az USB kábel a HDMI kábel, de valamiért az antenna nem jött szóba. Pedig biztos valaki kitalálná, hogy mennyivel jobb az RTL vagy a TV2 ha drágábbra cseréli. Talán az lehet a gond, hogy még senki nem ismerte fel a piaci rést és senki nem gyárt 100 ezerért antenna kábelt.