Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Általában a hifiről
Re: Általában a hifiről
"Egyébként ... a Müpa hangolható akusztikája világszínvonalú,"
Így van.
Néhány napja zenészek - kritikusok beszélgettek a Bartó Rádióban. Véleményük szerint a legjobb akusztikája Magyarországon a pécsi Kodály-teremnek van.
Így van.
Néhány napja zenészek - kritikusok beszélgettek a Bartó Rádióban. Véleményük szerint a legjobb akusztikája Magyarországon a pécsi Kodály-teremnek van.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
Online
Re: Általában a hifiről
Vendég :
" Azért hoztam létre ezt a topicot, mert gyakran felmerülő általános, kissé filozófiai értelmezéseknek nincs helye és mindenhonnan kilógnak.
Itt ezeket ON módon lehetne megvitatni.
...nagyon jó, hogy mindenféle hifis gramofán kicsapongások és viták itt offolás nélkül folytathatók. "
Ezért szvsz legalább itt nem kellene OF-ON - olni.
" Azért hoztam létre ezt a topicot, mert gyakran felmerülő általános, kissé filozófiai értelmezéseknek nincs helye és mindenhonnan kilógnak.
Itt ezeket ON módon lehetne megvitatni.
...nagyon jó, hogy mindenféle hifis gramofán kicsapongások és viták itt offolás nélkül folytathatók. "
Ezért szvsz legalább itt nem kellene OF-ON - olni.
Online
Egyébként véleményem szerint a Müpa hangolható akusztikája világszínvonalú, egyaránt alkalmassá teszi a koncerttermet szólóhangszeres, nagyzenekaros vagy orgonás koncertek számára is. Egyedül a hangosított koncertek esetén voltam néha elégedetlen a hangzással, de arról vélhetően nem az épület tehetett.
Re: Általában a hifiről
Hát ahogy szokták mondani, ízlések és pofonok különbözőek. Szerintem a MÜPA egy izgalmas és ízléses modern kortárs épület, ami remekül ellenpontozza a mellette álló klasszicizáló giccsparádét, a borzasztó eklektikus frédibéni designt megkoronázva Párkányi Raab szörnyű szobraival és az igazi újgazdag ízlésficammal berendezett belső tereivel, amit ma Nemzeti Színháznak hívunk.cables írta: ↑2023.03.31., pén. 07:43Tegnap este Vigadó Nemzeti Filharmonikusok, Nemzeti Énekkar Stabat Mater és Quattro pezzi sacri. Ugyanaz a zenekar teljesen más akusztikai környezetben máshol ülve sokkal nagyobb élmény nekem de a társaság többi tagjának is, akik ott voltak egy hete a MŰPA-ban is.cables írta: ↑2023.03.24., pén. 07:12---
Élő zene az igazi, ezt mindenki tudja. Tudja? Tegnap este MŰPA Bartók terem, Nemzeti Filharmonikusok, Lawrence Foster telt ház, vastaps meg minden. Én szégyen szemre csak a Enescu: I. román rapszódia, op. 11 alatt voltam a zenével elbűvölve, utána néha inkább a hangzást figyeltem. Nem elől ültem, de az volt az érzésem, hogy a fortissimoknál kicsi a terem a hangtömeghez.
---
OFF
Az 1865-ben és a 2005-ben épült kulturális központok koncerttermei közül nálam a Vigadó viszi a prímet. Nézői (hallgatói) komfort (jobb klíma, jobb épületen belüli mozgás) nem beszélve az építészeti látvány minőségétől. Milyen szép lehetett építésekor a Vigadó? A koncert után csodálatos panorámáról nem is beszélve. Valahol ez is az esti program része.
Ami a zavaros belső terű MŰPA kockaépületének különlegessége a percenkénti lila, zöld színváltás a villódzó fénypontokkal... hogy is mondjam. Része a mai kor beteges, feltűnést kereső, természetellenes világának. SZVSZ ON
Egyébként véleményem szerint a Müpa hangolható akusztikája világszínvonalú, egyaránt alkalmassá teszi a koncerttermet szólóhangszeres, nagyzenekaros vagy orgonás koncertek számára is. Egyedül a hangosított koncertek esetén voltam néha elégedetlen a hangzással, de arról vélhetően nem az épület tehetett.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Online
Re: Általában a hifiről
A Vigadó romantikáját ugyanilyen értetlenséggel fogadták annak idején a kortársak, ahogy a pl szecessziót giccsesnek számított a maga idejében, a historizáló építészetet felületesnek és silánynak, a bauhaus embertelennek, a modernizmus ijesztőnek stb..
Online
OFF
Az 1865-ben és a 2005-ben épült kulturális központok koncerttermei közül nálam a Vigadó viszi a prímet. Nézői (hallgatói) komfort (jobb klíma, jobb épületen belüli mozgás) nem beszélve az építészeti látvány minőségétől. Milyen szép lehetett építésekor a Vigadó? A koncert után csodálatos panorámáról nem is beszélve. Valahol ez is az esti program része.
Ami a zavaros belső terű MŰPA kockaépületének különlegessége a percenkénti lila, zöld színváltás a villódzó fénypontokkal... hogy is mondjam. Része a mai kor beteges, feltűnést kereső, természetellenes világának. SZVSZ ON
Re: Általában a hifiről
Tegnap este Vigadó Nemzeti Filharmonikusok, Nemzeti Énekkar Stabat Mater és Quattro pezzi sacri. Ugyanaz a zenekar teljesen más akusztikai környezetben máshol ülve sokkal nagyobb élmény nekem de a társaság többi tagjának is, akik ott voltak egy hete a MŰPA-ban is.cables írta: ↑2023.03.24., pén. 07:12---
Élő zene az igazi, ezt mindenki tudja. Tudja? Tegnap este MŰPA Bartók terem, Nemzeti Filharmonikusok, Lawrence Foster telt ház, vastaps meg minden. Én szégyen szemre csak a Enescu: I. román rapszódia, op. 11 alatt voltam a zenével elbűvölve, utána néha inkább a hangzást figyeltem. Nem elől ültem, de az volt az érzésem, hogy a fortissimoknál kicsi a terem a hangtömeghez.
---
OFF
Az 1865-ben és a 2005-ben épült kulturális központok koncerttermei közül nálam a Vigadó viszi a prímet. Nézői (hallgatói) komfort (jobb klíma, jobb épületen belüli mozgás) nem beszélve az építészeti látvány minőségétől. Milyen szép lehetett építésekor a Vigadó? A koncert után csodálatos panorámáról nem is beszélve. Valahol ez is az esti program része.
Ami a zavaros belső terű MŰPA kockaépületének különlegessége a percenkénti lila, zöld színváltás a villódzó fénypontokkal... hogy is mondjam. Része a mai kor beteges, feltűnést kereső, természetellenes világának. SZVSZ ON
Online
Re: Általában a hifiről
De lehet rájuk is tenni (mármint korrekciót), csak akarni kell.
Online
- fererencz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1284
- Csatlakozott: 2017.07.10., hétf. 10:30
- Értékelés: 773
- Tartózkodási hely: Kápolna
Re: Általában a hifiről
Ahogy egyre többet foglalkozok a témával, egyre inkább megértem és magaménak érzem az álláspontodat.
Nem szotkam hibázni.
Online
Re: Általában a hifiről
Nem felejtetted el, írtad, hogy volt amúgy is gyanú egy kis mélyhiányra.
Nem is tudom...
Lehet, hogy nem is olyan nagy baj, hogy az LP - re és a csövire nem lehet ilyen alkalmazást írni...
Olyan, amilyen.
Nem is tudom...
Lehet, hogy nem is olyan nagy baj, hogy az LP - re és a csövire nem lehet ilyen alkalmazást írni...
Olyan, amilyen.
Online
- fererencz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1284
- Csatlakozott: 2017.07.10., hétf. 10:30
- Értékelés: 773
- Tartózkodási hely: Kápolna
Re: Általában a hifiről
Egy 30-20.000Hz "sweep"-et hallott csak, de mivel egy elég szűk sávban volt elvéve a mélyből, még saját rendszeren, zene mellett sem egyértelműen könnyű ezt észrevenni. Főleg, hogy valamekkora hiány már eleve volt ott, ezt az előbb elfelejtettem beleírni (csak nem -20, hanem -5-10dB), tehát eleve volt érezhető hiány, csak a mértékét nem tudtuk.
Nem szotkam hibázni.
Online
Re: Általában a hifiről
Hobbitársadnak nem volt gyanús az első pillanattól, hogy azóta ürült ki annyira a mély, amióta a Te dacod, laptopod volt bekötve ?
Ő ismeri jól a rendszere hangját, gyanakodhatott volna.
Ő ismeri jól a rendszere hangját, gyanakodhatott volna.
Online
- fererencz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1284
- Csatlakozott: 2017.07.10., hétf. 10:30
- Értékelés: 773
- Tartózkodási hely: Kápolna
Re: Általában a hifiről
Jó szándékkal is lehet ártani
Tegnap egy kedves hobbitársnál voltam. Már régóta meg volt ez a szándék, hogy megmutatja a rendszerét. A mérés is érdekli, amihez még nem teljesen értek, de lelkes vagyok, ezért vittem a mikrofonomat is. Elmesélte, milyen problémái vannak, szerinte van 1-2 beszakadás a mélyeknél. A grafikonon látszott is egy igen erős beszakadás 70Hz-nél. Próbálkoztunk egy kis mozgolódással, nem igazán javult a helyzet. Ez borzasztó...
Hatalmas csalódottság, ezt korrekcióval nem lehet orvosolni, drasztikus lépések, kezelések kellenek. Ötleteltünk, mit lehetne kezdeni, mit kellene beszerezni, alakítani.
Már fáradt is voltam, a négyéves segítőnk pedig kezdett túl aktív lenni, így elkezdtem összepakolni. Viszont, valami hirtelen bevillant. Kolléga DAC-ját nem tudtuk összehozni a notbook-kal, pedig már mindennel próbálkoztunk, ezért a sajátomat kötöttük be. A laptopon van egy EQ apo, hangszínszabályozós alkalmazás, ami az én DAC-ommal akcióba is lépett, én meg persze erről jól megfeledkeztem. A sors fintora, hogy nekem pont 70Hz-nél egy nagy kiemelésem van, tehát a program lefaragott 10-15dB-t. Bummm!!! Így már azért mindjárt mást mutat a dolog.
Kicsit rosszul éreztem magam. Jó szándéktól vezérelve majdnem tévútra vittem egy hobbitársat. Volt egy tévedés a részemről, amit igaznak gondoltam, ráadásul ezt még meg is erősítette egy (téves) sejtés, elgondolás. Tessék kérem ezt tovább gondolni!
Tegnap egy kedves hobbitársnál voltam. Már régóta meg volt ez a szándék, hogy megmutatja a rendszerét. A mérés is érdekli, amihez még nem teljesen értek, de lelkes vagyok, ezért vittem a mikrofonomat is. Elmesélte, milyen problémái vannak, szerinte van 1-2 beszakadás a mélyeknél. A grafikonon látszott is egy igen erős beszakadás 70Hz-nél. Próbálkoztunk egy kis mozgolódással, nem igazán javult a helyzet. Ez borzasztó...
Hatalmas csalódottság, ezt korrekcióval nem lehet orvosolni, drasztikus lépések, kezelések kellenek. Ötleteltünk, mit lehetne kezdeni, mit kellene beszerezni, alakítani.
Már fáradt is voltam, a négyéves segítőnk pedig kezdett túl aktív lenni, így elkezdtem összepakolni. Viszont, valami hirtelen bevillant. Kolléga DAC-ját nem tudtuk összehozni a notbook-kal, pedig már mindennel próbálkoztunk, ezért a sajátomat kötöttük be. A laptopon van egy EQ apo, hangszínszabályozós alkalmazás, ami az én DAC-ommal akcióba is lépett, én meg persze erről jól megfeledkeztem. A sors fintora, hogy nekem pont 70Hz-nél egy nagy kiemelésem van, tehát a program lefaragott 10-15dB-t. Bummm!!! Így már azért mindjárt mást mutat a dolog.
Kicsit rosszul éreztem magam. Jó szándéktól vezérelve majdnem tévútra vittem egy hobbitársat. Volt egy tévedés a részemről, amit igaznak gondoltam, ráadásul ezt még meg is erősítette egy (téves) sejtés, elgondolás. Tessék kérem ezt tovább gondolni!
Nem szotkam hibázni.
Re: Általában a hifiről
A színpad mindkét szélén elhelyezett hangfalrendszerből (ami jelen esetben több tíz méter, nem tudom mennyi) szól az összes hangszer ugyanakkora hangerővel. Vagyis mindkét hangfalrendszerből ugyanaz szól, hogy a terem két szélén ülő közönség (ami jelen esetben több mint 100 méter is lehet, nem mértem le) ugyanazt a zenét hallja.Rock60 írta: ↑2023.03.28., kedd 13:38Ok, Snipi, félreértettelek.
De a mono - sztorit akkor sem értem. A koncertterem is egy szoba, csak kicsit nagyobb.
Mi az értelme a mono erősítésnek ?
Ha ki van erősítve - akár a közelmikrofonozott - hang, akkor hallatszik jobbról is, hogy mi történik bal oldalon, és fordítva. Legalább van a hangnak poziciója, csukott szemmel is hallatszik, ki hol játszik.
Online
Azon a koncerten sem volt baj a hanggal és a hangulattal sem.
Re: Általában a hifiről
Nem cselló, és nem a Papp László, de azért volt egy hasonló élményem. Még a 80-as években egyetemista koromban mentem Benkó Dixieland Band koncertre a debreceni sportcsarnokba. Az valószínűleg nem volt akkora, mint a mostani, de azért elég nagy volt. Mikor odaértünk, a színpad teljesen üres volt. Aztán egyszer csak megjelent 2 technikus, és kiraktak 2 akkora hangfalat, hogy nekem itthon nagyobb van. Benkó elmesélte az elején, hogy iskolai koncertkörúton vannak, és azt gondolták, hogy a csarnokban ott várja őket a hangosítás, de nem. Így aztán a gyakorló szereléket tudták csak elővenni, amivel az iskolai tornatermekben játszottak. Azt is elmondta, hogy a dixieland hajnalán egyáltalán nem volt erősítés, és a nagy tömegkoncerteken is csak úgy simán fújták a trombitát, és pengették a bőgőt. Sokan azért mégis biztosan élvezték.
Azon a koncerten sem volt baj a hanggal és a hangulattal sem.
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
Online
Re: Általában a hifiről
Ok, Snipi, félreértettelek.
De a mono - sztorit akkor sem értem. A koncertterem is egy szoba, csak kicsit nagyobb.
Mi az értelme a mono erősítésnek ?
Ha ki van erősítve - akár a közelmikrofonozott - hang, akkor hallatszik jobbról is, hogy mi történik bal oldalon, és fordítva. Legalább van a hangnak poziciója, csukott szemmel is hallatszik, ki hol játszik.
De a mono - sztorit akkor sem értem. A koncertterem is egy szoba, csak kicsit nagyobb.
Mi az értelme a mono erősítésnek ?
Ha ki van erősítve - akár a közelmikrofonozott - hang, akkor hallatszik jobbról is, hogy mi történik bal oldalon, és fordítva. Legalább van a hangnak poziciója, csukott szemmel is hallatszik, ki hol játszik.
Online
Re: Általában a hifiről
Nem vagyok hangosítási szakember, de azért azt cáfolnám, hogy minden koncert "monó". Én már a hetvenes évek végén is hallottam remek sztereó hangosítást például Panta Rhei koncerteken. A sportaréna egy akusztikai rémálom, elképzelhető, hogy ott ezért monóznak.Snipi írta: ↑2023.03.28., kedd 10:31Egy Papp László sportarénában azért egy akusztikus gitárt vagy egy szál hegedűt, csellót stb. közelmikrofonozás nélkül megnézném hogy hallanál a "hivatalos nézőtér" (vagyis fentről) az utolsó sorból ... Még ahol én ültem a koncerten (első sor első szék) onnan esetleg (direkt oda vettem jegyet, mert így kerültem legközelebb a szerelmemhez a csellista hölgyhöz ) de onnan sem igazán, viszont onnan jól hallatszott, hogy valójában maga a koncert az "monó".
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Re: Általában a hifiről
Egy Papp László sportarénában azért egy akusztikus gitárt vagy egy szál hegedűt, csellót stb. közelmikrofonozás nélkül megnézném hogy hallanál a "hivatalos nézőtér" (vagyis fentről) az utolsó sorból ... Még ahol én ültem a koncerten (első sor első szék) onnan esetleg (direkt oda vettem jegyet, mert így kerültem legközelebb a szerelmemhez a csellista hölgyhöz ) de onnan sem igazán, viszont onnan jól hallatszott, hogy valójában maga a koncert az "monó".
Online
Re: Általában a hifiről
Fekete663 - nak mondanám, hogy Jókai tér.
Az Avantgarde Acoustic egy érdekes csodabogár. Nekem a bemutatóteremben néha nagyon tetszett a hangja, néha nem. Rendkívül analitikus, nagy hatásfoku rendszer, és be kell valljam CD - n jobban tetszett, mint LP - n. Inkább úgy mondanám, hogy mintha az LP hibáit jobban forszírozta volna, mint vártam.
Az AN rendszer ott egy kisebb szobában, keresztbe elhelyezve volt installálva. Ahogy ott szólt, annak alapján én sem cseréltem volna le a sajátomra.
Szerencsére ma is fülemben van, hogy kell szólni egy jól összelőtt AN cuccnak. Azt az előző helyen, a Ráday utcában többször meghallhattuk.
Nekem annál jobb hang nem kellene soha, kb. semennyiért.
Az Avantgarde Acoustic egy érdekes csodabogár. Nekem a bemutatóteremben néha nagyon tetszett a hangja, néha nem. Rendkívül analitikus, nagy hatásfoku rendszer, és be kell valljam CD - n jobban tetszett, mint LP - n. Inkább úgy mondanám, hogy mintha az LP hibáit jobban forszírozta volna, mint vártam.
Az AN rendszer ott egy kisebb szobában, keresztbe elhelyezve volt installálva. Ahogy ott szólt, annak alapján én sem cseréltem volna le a sajátomra.
Szerencsére ma is fülemben van, hogy kell szólni egy jól összelőtt AN cuccnak. Azt az előző helyen, a Ráday utcában többször meghallhattuk.
Nekem annál jobb hang nem kellene soha, kb. semennyiért.
Online
Re: Általában a hifiről
Azért nagyon szomorú lennék, ha a szobám bal sarkában ülve/állva nem hallanám a jobb oldalon pengető zenészt.
Általában mind a két oldalon hallatszik minden hangszer - nyilván eltérő hangerővel - ha csak nincsenek féloldalasan közelmikrofonozva.
Általában mind a két oldalon hallatszik minden hangszer - nyilván eltérő hangerővel - ha csak nincsenek féloldalasan közelmikrofonozva.
Re: Általában a hifiről
Tanúsíthatom. Eleve egy élő koncert nem "sztereó" mind a két oldalon jön az összes hangszer, hogy a bal 123-ban ülő is hallja azt a zenészt aki a színpad jobb legszélén pengeti az ukulelét.fülelek írta: ↑2023.03.24., pén. 20:35"ha meghallod az élő zenét, legyen az akár egy tökéletlen erősítőkkel hangosított blues koncert "
ezt én nehezen értem...
Szóval a hangerő a lényeg... hiszen minden másban rosszabb egy hangosított koncert hangminősége, mint egy valóban jó hifi cuccos, ahol a szoba is jó, nem csak a cuccos puccos
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2509
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2306
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- sutemenyx
- Őslakos
- Hozzászólások: 4971
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2368
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Meg az áram is finomabbasebestyen írta: ↑2023.03.25., szomb. 09:45Esti zenehallgatásnál annyi előny van - kivéve persze, ha valami buli komplexum mellett lakik a kevésbé szerencsés zenehallgató - , hogy a környezeti zajterhelés jelentősen alacsonyabb, így az kevesbbet maszkol ki a a zenei dinamikából, tehát kisebb hangnyomás is elég ugyanannak a dinamika tartománynak a megjelenítéséhez.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS
Fisher FM 200B
TJ100 Demo CD
DIY Net Router
DIY Audio PC
DIY TDA1541 S1 Dualmono DAC
DIY Phono
DIY Erősítő
DIY Kétutas Szélessávú hangsugárzó
DIY Kábelek
Fisher FM 200B
TJ100 Demo CD
DIY Net Router
DIY Audio PC
DIY TDA1541 S1 Dualmono DAC
DIY Phono
DIY Erősítő
DIY Kétutas Szélessávú hangsugárzó
DIY Kábelek
Online
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5856
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7188
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Általában a hifiről
Esti zenehallgatásnál annyi előny van - kivéve persze, ha valami buli komplexum mellett lakik a kevésbé szerencsés zenehallgató - , hogy a környezeti zajterhelés jelentősen alacsonyabb, így az kevesbbet maszkol ki a a zenei dinamikából, tehát kisebb hangnyomás is elég ugyanannak a dinamika tartománynak a megjelenítéséhez.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
- Voyager
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4219
- Csatlakozott: 2009.03.21., szomb. 21:59
- Értékelés: 1572
- Tartózkodási hely: Interstelláris tér
Re: Általában a hifiről
Ezért szeretek éjjel, hangosan zenét hallgatni.asebestyen írta: ↑2023.03.25., szomb. 09:16A dinamika a zene egyik fő jellemzője zenei stílustól függetlenül.
Ha este nagyon halkan hallgatja az ember a zenét, akkor a nagy dinamikaátfogású felvételeknek egy jelentős részét nem fogja hallani, kivéve ha kompresszálja valamilyen módon, hisz akkor a leghangosabb és leghalkabb hangokat közelebb hozza egymáshoz, így kisebb hangerőnél is megjelenik akár minden hang, ideértve a zajpadlót is persze. :)
Online
Ha este nagyon halkan hallgatja az ember a zenét, akkor a nagy dinamikaátfogású felvételeknek egy jelentős részét nem fogja hallani, kivéve ha kompresszálja valamilyen módon, hisz akkor a leghangosabb és leghalkabb hangokat közelebb hozza egymáshoz, így kisebb hangerőnél is megjelenik akár minden hang, ideértve a zajpadlót is persze. :)
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5856
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7188
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Általában a hifiről
A dinamika a zene egyik fő jellemzője zenei stílustól függetlenül.chord_ írta: ↑2023.03.25., szomb. 09:05Ez csak egy paraméter.
Mert mi van akkor, amikor pl. éjszaka, nagyon halkan hallgatunk zenét?
Akkor hol a dinamika-fetisizmus?
Szerintem jóval lényegesebb az a furcsaság, amin maga Edison is elcsodálkozott, 1878 környékén: mindenféle idióta dalocskát énekeltek bele a fonográf tölcsérbe, visszafele is lejátszották, fújtak bele, meg nyöszörögtek, meg csilingeltek, élvezték a dolgot, - de azon gondolkodott el legjobban, hogy amikor ketten énekeltek, két különböző dalocskát, és azt is visszaadta a szerkezet. Hogy ez hogyan lehetséges?
Amin itt vergődünk, legalábbis az egyik lényeges rész, az hajszálpontosan a fenti jelenség mentén történik.
Hogy a rendszereink fejlődésével, jó esetben, ez a 'belső felbontás', ez a szólam- vagy hangszer-megkülönböztető-képesség, ez javul. Ha a 'szólam' helyére meg azt tesszük, hogy 'felhang', akkor pedig a tónushoz jutunk, amely szintén meghatározó dolog.
Legalább annyira, mint a 87.4 dB. Bár, kinek-kinek, van műfaj, amelynél valóban kulcsszám lehet.
Nálam nem.
Ha este nagyon halkan hallgatja az ember a zenét, akkor a nagy dinamikaátfogású felvételeknek egy jelentős részét nem fogja hallani, kivéve ha kompresszálja valamilyen módon, hisz akkor a leghangosabb és leghalkabb hangokat közelebb hozza egymáshoz, így kisebb hangerőnél is megjelenik akár minden hang, ideértve a zajpadlót is persze. :)
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés