Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Pass F5 turbo modular

Avatar
memme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 779
Csatlakozott: 2007.06.25., hétf. 18:53
Értékelés: 59

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: memme »


Érdekelne merre lehet venni ilyen elő fok panelt.
Bár mostanában én is bringázok 
 
Tök jól néz ki

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3622
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1044

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: violin »

 Zsír!
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Avatar
rookakoma
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2011.11.01., kedd 08:26
Értékelés: 114

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: rookakoma »


A végfokuk teszik azóta is teszik a dolgukat, barátkozunk.
Két hangsugárzóval hallgattam idáig:
Dynaudio Contour 1.3SE, Vandersteen model 2 SigII.
Azt hiszem, a Dynóval tetszik jobban, igaz monitor párti vagyok.
Eszméletlen a dinamika, brutális, gyakorlatilag korlátlan tartalékai vannak, amit a Dynó meghálál.
Ritka gyors, nagyon részletező, de olyan magátol értedődő módon teszi ezt.
Kis meghittséget kéne még belevarázsolni.
Technika:
Sajnos nagyon melegedett, így visszavettem a nyugalmi áramot 600Ma-re.
Ez nem tett jót a hangjának.
Ki fogom próbálni, hogy leveszek egy pár kimenő MOSFET-et, és a maradék négyet megküldöm jobban.
A tápban csak elkók vannak, de kéne valami hidegítés.
Az orosz olajpapír kondikkal jó tapasztalatim voltak, ezért rakok belőluk a tápra (szerencsére még van az alkatrészes szekrényben néhény darab.
Közben a hangerőszabályzóval/előfokkal kezdtem el foglalkozni, amennyire időm engedi, sajnos nincs sok.
Összeraktam egy Mezmerize-t.
Két JFet-ből álló buffer, nagyon jó shuntreg táppal.
Elkészítettem, bedugtam, nem tetszett, kihúztam.
Futok vele még egy-két kőrt.
Fotót csatolok (robot lett  ).
Közben találtam ilyet:
 
http://www.8thnote.eu/attenuator_details.html
 
Ez elég jól szól, és nagyon ötletes.
Valószínűleg ezt fogom továbbfejleszteni, de most itt a nyár, elővettem a bringákat és mostanában a mezőn rohangálok a forrsztás helyett.



Avatar
goldenmean
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 63
Csatlakozott: 2013.01.04., pén. 23:29
Értékelés: 48

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: goldenmean »



 

Negyedik, öttödik kép: összehasonlításnak megcsináltam ezt egy Carver PM-420-al is (210W 4Ohm).
Az 5Ohm, 1uF-tól már begerjedt kb 5V kimenet felett és a védelem lekapcsolt.


 

Asszem erre mondják azt, hogy van olyan bicikli, hogy csengetsz, oszt' leesik a lánc...

Avatar
goldenmean
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 63
Csatlakozott: 2013.01.04., pén. 23:29
Értékelés: 48

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: goldenmean »


Üdvözlet a projektnek!
 

Kissé sóváran, de boldogan nézem, az enyém kb. 2 éve áll a szekrényben, várva a megépítésre. Minden anyagom és lehetőségem meglenne hozzá, egyet kivéve: az elegendő időt. Azért még reménykedem. Jó látni, hogy valaki el is követi, nem csak ábrándozik róla, mint én. Bár még anno csak a sima F5-re tudtam bevásárolni, de ma már véglegesre csak a Turbo-t építeném. Ráadásul lenne még 1-2 extra ötletem is... Ha rájutok valaha, ígérem, felteszem a fórumra.
 

Egyébként Mr. Pass inkább a hagyományos egyenirányítót ajánlja a Schottky-diódák helyett, úgyhogy ezzel biztosan nem lesz gond. Ami a pufferkondikat illeti, az áramát a kapacitása határozza meg. Csupán az a nem mindegy, hogy a tárolt töltést terhelés hatására mennyi idő alatt képes kipréselni magából, illetve mennyi idő alatt tud újra töltődni. Az A osztályú szakaszon (0,8-1,3 A-ig) nem siet a kondi sehová, mivel a tápáram állandó. Ha a konstrukció végig A osztályú, vagy az üzemelés során nem kerül át B osztályba, akkor bármilyen átlagosan jó minőségű típus megfelel. Azonban az AB és B osztályú végfokokhoz célszerű valamilyen "audio grade" típust választani. Az audio kondik hozadéka az A osztálynál a valamivel kisebb eredő tápzaj lehet. Hogy ennek van-e jelentősége, az a végfok kapcsolástechnikájától és a megépítés módjától is függ. Pl. egy audio kondi kvalitásait is le lehet rontani egy relatíve magas hullámimpedanciájú tápvonallal. Fordítva is igaz a dolog: egy átlagos képességű kondi is jól kifuthatja magát, ha a teljes tápsín impedanciája minimális mértékű marad.
 

Mindenfajta misztikumot félretéve: elektrotechnika az egész, és ezt Mr. Pass nagyon jól tudja. Ha megnézzük a Firstwatt nevű erősítőit, voltaképp semmi extrát nem látunk bennük, csak ésszerűen megépített konstrukciókat (na jó, a napelemes technológiához gyártott tranzisztorok még nem mindennaposak, pl. Firstwatt F2). A kapott hang már persze ízlésfüggő is lehet, de mindenesetre Nelson Pass konstruktőri munkássága számomra nem kérdéses. Kevés hozzá hasonló tervező van világszerte. Talán több is lehetne, ha nem szívta volna fel őket a hadiipar
 

Amúgy nagyon tetszett a kapacitív terheléses bemutató is! A kábelvarázs, csodaalátét, stb. helyett pont inkább az ilyesmire kellene jobban odafigyelni. Ez az egyik fontos paramétere egy erősítő megítélésének, de a gyártók többségének esze ágában sincs közölni effélét, még a végén rendes erősítőt kellene építeniük.
 

Tisztelet!

Vendég

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: Vendég »


 

Elég kicsi a hely. Ezek is pont elférnek, pedig csak 46mm a masságuk.
 
Igen, csavaros.. De ha nem fér el, akkor mind1..

Avatar
rookakoma
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2011.11.01., kedd 08:26
Értékelés: 114

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: rookakoma »


Ha jól látom vishay dale és mills ellenállások? A graetz helyett én inkább schottky diódákat raktam volna, tápkondinak meg nagyáramú kondikat....
Dale minden ellenállás, a 3W-osak CPF 3 típusúak, fémrétegek, 0.5 ill 1%.
Nem igazán látom tápban előnyét a schottky-nak, de lehet, hogy van. 
Milyen lenne az a nagyáramú kondi? Valami csavaros?
Elég kicsi a hely. Ezek is pont elférnek, pedig csak 46mm a masságuk.

Vendég

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Belső részletek.
Ha jól látom vishay dale és mills ellenállások? A graetz helyett én inkább schottky diódákat raktam volna, tápkondinak meg nagyáramú kondikat....

Avatar
rookakoma
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2011.11.01., kedd 08:26
Értékelés: 114

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: rookakoma »


A bemenetére 1kHz négyszöget akasztottam, a kimenetet szkóppal néztem.
Első kép: a terhelés 5Ohm, a kemeneten 12V négyszög képe.
Második kép: a terhelés: 5Ohm, vele párhuzamosan 1uF, 20V a kimeneten.
Harmadik kép: 5Ohm, 22uF!!!!, 20V
 
Negyedik, öttödik kép: összehasonlításnak megcsináltam ezt egy Carver PM-420-al is (210W 4Ohm).
Az 5Ohm, 1uF-tól már begerjedt kb 5V kimenet felett és a védelem lekapcsolt.






Avatar
rookakoma
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2011.11.01., kedd 08:26
Értékelés: 114

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: rookakoma »


Belső részletek.




Avatar
rookakoma
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2011.11.01., kedd 08:26
Értékelés: 114

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: rookakoma »


Még néhány kép:



Avatar
rookakoma
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2011.11.01., kedd 08:26
Értékelés: 114

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: rookakoma »


Ma elkészültem velük nagyjából.
A nyugalmi áromakat beállítottam és stabil.
31V a terhelt tápfesz.
Az IRFP240/9240 végfeteken egyenként 0,85A folyik, a test ekkor 63C.
Szerettem volna, hogy elbírjon akár 1A-t is, de túl meleg lenne.
Majd kipróbálom 6 helyett 4 Fet-el, nyáron úgyis vissza kell majd venni egy kicsit.
Majdnem 180W-ot fűt el egy mono nyugalomban.
Ez nem számít túl soknak, de azért tekintélyes hőt ontanak ki magukból.
Sajnos pontatlanságok vannak a szerkezetben a megmunkálásból adódóan.
Sajnos már nem tudok megbízható precíz szakikat, akik jól dolgoznak megfizethető áron.
Mind nyugdíjba ment, vagy meghalt szegény.
A CNC lenne a megoldás, de spórolni akartam.
Nem lett "gyári" a kivitel, látszik rajta, hogy nem egy széria, de magamnak készítettem, 
több biztos nem lesz belőle.
A rendszerbe még nem akartam bekötni hosszabb időre, mert még méregetem, és kínzom előbb.
Egy kis időre bedugtam azért, és úgy tűnt minden rendben van.
Nagy kerek, dinamikus, mégis nyugodt hangja volt.
Valami asszimetriát véltem hallani, aztán kihúztam.



Avatar
rookakoma
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2011.11.01., kedd 08:26
Értékelés: 114

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: rookakoma »



http://hoeller.hu/hu/hutobordak-es-tart ... ordak.html
 
SK568-as
 
18000Ft volt a 2db. 30x10x6cm.
Talán egyszer A osztályú végfok lesz belőle.. Az tart vissza, hogy pici szobába hallgatok zenét és gond a leadott hő.. Télen még csak elmegy, mert ablakot nyitok, de ha enyhébb idő van... ..

Nekem Sk 56 van, a gyár ugyanaz.
Ha a sík lapja mellé teszek egy vonalzót kb 0,5mm-t elhajlik középen.

Vendég

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Milyen borda az? Hol vetted?
http://hoeller.hu/hu/hutobordak-es-tart ... ordak.html
 
SK568-as
 
18000Ft volt a 2db. 30x10x6cm.
Talán egyszer A osztályú végfok lesz belőle.. Az tart vissza, hogy pici szobába hallgatok zenét és gond a leadott hő.. Télen még csak elmegy, mert ablakot nyitok, de ha enyhébb idő van... ..

Avatar
earforce
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5798
Csatlakozott: 2009.01.21., szer. 00:18
Értékelés: 2796

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: earforce »

Nem semmi projekt, várjuk a további fejleményeket
SYNOLOGY|ZIDOO X20|METRUM OCTAVE NOS|MUSICAL FIDELITY F19+F22|MAGNEPLANAR 2.7|REL S3 SHO

Avatar
rookakoma
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2011.11.01., kedd 08:26
Értékelés: 114

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: rookakoma »

Milyen borda az? Hol vetted?

Vendég

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Hétvégén összeraktam a házat is próbából.
Apró pontatlanságok megint vannak, amik a kézi megmunkálásból adódtak.
A hűtőbordának is van egy íve, ez a gyártási eljárásból adódik.
Ez sem öröm, már tudom, hogy a gyártók miért nem használnak ilyen hosszú bordákat.
Több kisebb darabot raknak egymás mellé.

Szerintem több gyártó is használ ilyen hosszú bordát.. Nekem 30cm hosszú van, de semmi gondom vele.. A vízvágást pedig azért nem szeretem, mert vastagabb anyagnál nem derékszög a vágott él, kicsit trapézos lesz a darab..
 
 
 


Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3622
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1044

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: violin »

Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Avatar
rookakoma
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2011.11.01., kedd 08:26
Értékelés: 114

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: rookakoma »


Hétvégén összeraktam a házat is próbából.
Apró pontatlanságok megint vannak, amik a kézi megmunkálásból adódtak.
A hűtőbordának is van egy íve, ez a gyártási eljárásból adódik.
Ez sem öröm, már tudom, hogy a gyártók miért nem használnak ilyen hosszú bordákat.
Több kisebb darabot raknak egymás mellé.
 
 


Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3622
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1044

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: violin »



Ugye?
 
Egyébként nagyon komoly ez az erősítő.
Örülök,hogy vannak páran,akik hajlandóak építeni is,annak ellenére, hogy eladni nem lenne egyszerű reális áron.


 
 
Nem egyszerű....lehetetlen...
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Avatar
Tibi98
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 366
Csatlakozott: 2009.02.15., vas. 20:14
Értékelés: 100

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: Tibi98 »



Örülök,hogy vannak páran,akik hajlandóak építeni is,annak ellenére, hogy eladni nem lenne egyszerű reális áron.


 
Hát szerintem se meggazdagodni szeretne belőle...

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: AVX »



Apu és anyu? (nekem is ez ugrott be róla)


Ugye?
 
Egyébként nagyon komoly ez az erősítő.
Örülök,hogy vannak páran,akik hajlandóak építeni is,annak ellenére, hogy eladni nem lenne egyszerű reális áron.

Online
Avatar
dbrnsk
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4882
Csatlakozott: 2008.10.12., vas. 15:22
Értékelés: 1506

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: dbrnsk »



Ez olyan,mint két robot.


 
Apu és anyu? (nekem is ez ugrott be róla)

Avatar
AVX
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 29316
Csatlakozott: 2007.02.20., kedd 22:34
Értékelés: 3307

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: AVX »


Ez olyan,mint két robot.


Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3622
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1044

Pass F5 turbo modular

Hozzászólás Szerző: violin »



Hidd el,én teljesen megértelek....
Sokakban felmerül,hogy ha van ennyi tőkéd akkor miért nem veszel inkább készen valami komolyat...
De ez más.... ...ez olyan mint a saját gyerek.
Nekem a Hiraga annak idején ~250-ben állt meg.És közel sem volt ilyen profi módon kivitelezve.
 
Úgyhogy Hajrá!
Lyngdorf+osztrák Tesla+svájci lemezvakaró+japó drótok+háelté 3.....zene és bona.

Válasz küldése

Vissza: “DIY - csináld magad!”