Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Riaa phono

Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2391
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 1919
Tartózkodási hely: Tatabánya

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: tunerman »


Visszatérve a RIAA phono témájára - a 90-es évek elején csúcskategóriát képviselő AN M7 SILVER korrektorának a meghaladását tűztem ki annak idején fejlesztési célnak. Persze mondhatná bárki, hogy savanyú a szőlő, mert egy igen magasan árazott készülékről volt szó, de azt hozzátenném, hogy már több pénzt elköltöttem mintha vettem volna egyet...
 
Mindenesetre nagyon érdekes és izgalmas évek voltak, amíg sikerült a kitűzött célokat nagyjából megközelíteni.
 
Üdv: TJ.
LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII

Avatar
arzachel
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2050
Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
Értékelés: 678
Tartózkodási hely: Budapest

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: arzachel »



Szellős! A parkolóban.


 
Igaz!Nem toronyhifi....
 

Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft

LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28

Vendég

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: Vendég »



 
A hangja is elég jó.
 



Szellős! A parkolóban.

Avatar
arzachel
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2050
Csatlakozott: 2006.02.03., pén. 10:49
Értékelés: 678
Tartózkodási hely: Budapest

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: arzachel »


Nekem ez az MC- phono harmadik éve működik rendesen.
 
A hangja is elég jó.
 

Arzachel IC kábel
eladó 2 x 1 m 10.000.-Ft

LP: Lurné J1 - Air Tangent 2B - Kiseki Agaat , MC PHONO: Twin Servo, VÉGFOK: Twin Servo OTL, CD: Philips T34 level III Silver, HANGFAL: Quad ESL57 tube power ,Jim Rogers JR 149,KÁBELEK: VDH MCS 1000,ÁLLVÁNYOK : Söund Org ZO 28

Vendég

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Amennyiben pedig a mérhető paraméterek javulása és az auditív tapasztalatok egybevágnak, akkor azt hiszem, hogy az újítások meghozták az elvárt eredményeket.
Üdv: TJ.


Úgy legyen!

Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2391
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 1919
Tartózkodási hely: Tatabánya

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: tunerman »



 
Biztosan mérhető hatása van. Hogy ez auditive jó vagy rossz, az egy más kérdés. Amúgy a feed forwardtól szerintem ez a megoldás messze áll, mivel ott a bemeneti jel egy részét csatolják előre, kikerülve egyes fokozatokat azért, hogy a kimenetre gyorsabban érjen a bemeneti jel. Itt viszont a lelassult kimeneti jel egy részét csatolod vissza a bemeneti fokozatba, ami gyakorlatilag a kimeneti hiány pótlására torzítja a passzív RIAA hálózatra jutó jelet. Statikusan, periódikus jelekkel mérhető (látható) javulás érhető el így a jelalakban, de mi sajnos nem ilyen jeleket hallgatunk.
 


 
Egy hagyományos passzív RIAA korrekciós hálózatot terhelő különféle dinamikus és egyébb kapacitások (az aktív eszközök miatt) hogyan mérhetők ki? Természetesen csak "statikus" négyszögjelekkel, mivel az elektronikai mérések szükségesek a működő áramkörök ellenőrzéséhez...
Gondolom Te is tudod, hogy a mérések nélkül is lehet jól működő elektronikai áramköröket építeni, de az ellenőrzés elengedethetetlen. Amennyiben pedig a mérhető paraméterek javulása és az auditív tapasztalatok egybevágnak, akkor azt hiszem, hogy az újítások meghozták az elvárt eredményeket.
 
Üdv: TJ.
LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII

Vendég

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: Vendég »



A C4 értéke különben 33pf - ez milyen frekvencián fejti ki a hatását?
Természetesen ez a visszaható kapacitás is benne van ebben a "kompenzációs" áramkörben, és véleményem szerint így összeségében előrelépésnek minősíthető ez a megoldás.
Az eltelt 20 évben már több számítógépes program is született az áramkörök modellezésére, gondolom más jobb PC programozói ismerettekel rendelkező könnyedén ellenőrizheti az MCRIAA teóriámat...
Üdv: TJ.


Pont azon a frekvencián, ahol kompenzálni szeretnél vele. Ha ez jóval a hallható tartomány felett van, akkor meg minek.
Biztosan mérhető hatása van. Hogy ez auditive jó vagy rossz, az egy más kérdés. Amúgy a feed forwardtól szerintem ez a megoldás messze áll, mivel ott a bemeneti jel egy részét csatolják előre, kikerülve egyes fokozatokat azért, hogy a kimenetre gyorsabban érjen a bemeneti jel. Itt viszont a lelassult kimeneti jel egy részét csatolod vissza a bemeneti fokozatba, ami gyakorlatilag a kimeneti hiány pótlására torzítja a passzív RIAA hálózatra jutó jelet. Statikusan, periódikus jelekkel mérhető (látható) javulás érhető el így a jelalakban, de mi sajnos nem ilyen jeleket hallgatunk.
Minden bizonnyal plusz elevenséget visz a hangba ennek a megoldásnak a hatása. Mértékkel ez kellemes is lehet.
 
Szerintem ezek a programok tovább rongálják az emberi gondolkodási folyamatokat. Rábízzuk magunkat a gépre, mi meg elfelejtünk gondolkodni. Gondolkodás nélkül pedig alkotni se lehet. Ellenőrzésre, durva hibák kiderítésére minden bizonnyal lehet őket használni (bár én még sosem használtam ilyen programot). Viszont a tervezési folyamatot, az alkotó munkát én nem bíznám rájuk.

Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2391
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 1919
Tartózkodási hely: Tatabánya

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: tunerman »


A szerelési és más parazita kapacitások adják ki ennek a "kompenzálandó" kapacításnak a döntő részét - a trióda dinamikus bemeneti kapacitásváltozása - ilyen kicsi jelszinten - nagyságrenddel alacsonyabb az előbb említetteknél. A C4 értéke különben 33pf - ez milyen frekvencián fejti ki a hatását?
Természetesen ez a visszaható kapacitás is benne van ebben a "kompenzációs" áramkörben, és véleményem szerint így összeségében előrelépésnek minősíthető ez a megoldás.
Az eltelt 20 évben már több számítógépes program is született az áramkörök modellezésére, gondolom más jobb PC programozói ismerettekel rendelkező könnyedén ellenőrizheti az MCRIAA teóriámat...
 
Mindenesetre ez csak EGY új fejlesztési pont volt az elektroncsöves phono áramkörök történetében, az MCRIAA további két DC áramköri megoldása is egyedinek minősül.
 
Üdv: TJ.
LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII

Vendég

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: Vendég »



http://www.elektroncso.hu/cikkek/mcriaa.php
Üdv: TJ.


A működés nagyon egyszerűen ellenőrizhető, mert miután az 1nf-os kondenzátort ideiglenesen kiforrasztjuk, és 1mV-os, 10 kHz négyszög jellel megvezérelve az erősítőt - a kimeneten korrekt négyszög jelet állíthatunk be a kompenzációs kondenzátorral (C4 33pF). Ez azt jelenti, hogy az összes parazita - működést befolyásoló - kapacitást kompenzáltuk.
A C4 hatása EGY adott jellel mérve valóban azt eredményezheti, hogy a kimeneten négyszöget fogsz kapni. De a dinamikusan változó kapacitások "kikompenzálására" egy ÁLLANDÓ értékű pozitív visszacsatoló kondenzátor szerintem nem alkalmas.
Amit a C4-el megvalósítasz egy frekvencia függő, de nem szintfüggő pozitív visszacsatolás. Ennek kondenzátornak a túl nagy értéke belengéshez, szélsőséges esetben gerjedéshez vezethet.

Vendég

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Nézd meg ezt, hogy ne a levegőbe beszéljek - itt az általam tervezett MCRIAA kapcsolás, és a hozzá tartozó történeti áttekintés.
 
http://www.elektroncso.hu/cikkek/mcriaa.php
 
Aztán elbeszélgethetünk arról, hogy mitől lesz egy phono korrektor hallgatható.
 
Üdv: TJ.


Biztosan jó a phonod, de a szöveges magyarázatban hirtelenjében ezt olvastam, amivel nem tudok egyetérteni:
A zajok csökkentésének a másik útja az eszközök párhuzamos kapcsolása (egymás zaját oltják ki az aktív eszközök).
NEM OLTJÁK KI egymás zaját! Csak a zaj teljesítményben összegződik, míg a jel feszültségben. Így két eszköz párhuzamos kapcsolása 3dB jel/zaj javulást eredményezhet, négy esetében 6dB. Félvezetősöknél egyéb hasznos hatása is van a párhuzamos működtetésnek. Történetesen a belső hozzávezetési ellenállások párhuzamos kapcsolásával a nem kívánt termikus zaj csökken a bemeneti fokozatoknál. Ez nagyon kis szintű MC-k esetében sokat segíthet a jel/zaj viszony megfelelő szinten tartásához.
MM esetében ez nem tényező, de 100 mikrovolt körüli hangszedők esetében a phono fokozat bemenetre redukált zaja már azonos nagyságrendű (kell legyen), mint néhány Ohm ellenállás termikus zaja. Itt nem mindegy, hogy mekkora az Rbb' eredője. Ezért is használnak sokan teljesítmény tranzisztort a bemeneten. Annak persze más nyűgje van.
 
Majd olvasom tovább, ha valamivel nem értek egyet, jelzem majd.

Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2391
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 1919
Tartózkodási hely: Tatabánya

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: tunerman »


Nézd meg ezt, hogy ne a levegőbe beszéljek - itt az általam tervezett MCRIAA kapcsolás, és a hozzá tartozó történeti áttekintés.
 
http://www.elektroncso.hu/cikkek/mcriaa.php
 
Aztán elbeszélgethetünk arról, hogy mitől lesz egy phono korrektor hallgatható.
 
Üdv: TJ.

LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Valószinüleg nem is fogsz - inkább a passzív RIAA korrekciót felhasználó elektroncsöves phonok világában történhet ez meg veled.
 
Üdv: TJ.


Egy amatőrnek sokkal könnyebb egy passzív RIAA-t tervezni, de sokkal több gaint igényel a hajtásához, mert veszteség léphet fel az EQ hálózat elhagyása után. A Passive EQ kapcsolások ellenállóbbak a többletterheléssel szemben, ahogy a rekord feldúsított magas frekvenciás jelét leejtik (roll-off) az erősítő-fokozatok között. A visszacsatolás pedig igazi fekete ló (’elsülhet’ így is úgy is) az alkalmazott technikák között, és jóval több felkészültséget (know-how) igényel. Hallottam mindkét megoldást, használtam is mindkettőt, és ha jól tervezettek, nagyon jók tudnak lenni. A lényeg, hogy ki tervezi, mennyire jól… és kinek a füléhez. Nekem például egy természetesebb, levegősebb = TERESEBB megszólalás szimpatikusabb, mint a megannyi passzívnál tapasztalt jelenlét, az előretolt színpad, illetve az úgy mondanám ELTÉRŐ/HIBÁS HELY-IDŐ.
 
Egy ’aktív’ kapcsolásnál - ahol visszacsatolás van, vagy az számít a félvezetős vagy csöves eszköz speciális erősítésére, - ahogy az eszköz öregszik és a gain változik, úgy fog az EQ is! Nyilvánvalóan ez csövekkel fog nagyobb százalékban megtörténni. Ez ugye a jelterjedési idő (mint késés), ahogy a jel halad a phono előfokon keresztül. Vannak más befolyásolók is mint a hangszedő terhelés és a mikrofónia. De minden lehetséges változó leküzdése után a lemez pattogások és sercegések maradnak a legkeményebb ellenfelei egy olyan phono egységnek, ami visszacsatolást alkalmaz. Know-how.
 
Szóval én nem kétlem, hogy lehet jó hangút találni az olcsóbb és faék típusú passzívok között (is), de nekem mégis kicsit természetesebben szólalnak meg a jól megcsinált feedback RIAA-k, főleg azon ~1960 és ~1990 közötti vintage lemezeken, amelyeket a feedback RIAA EQ hálózat inverz EQ-jával vágtak.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2391
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 1919
Tartózkodási hely: Tatabánya

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: tunerman »



 
Én még nem hallottam faék egyszerűségű visszacsatolt elektronikát jól szólni.
 


 
Valószinüleg nem is fogsz - inkább a passzív RIAA korrekciót felhasználó elektroncsöves phonok világában történhet ez meg veled.
 
Üdv: TJ.
LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



NJ!
Egy tőmondatnak is lehetnek mélységei, és egy RIAA phono is lehet egyszerű, mint egy faék.
Csak az a kérdés, hogy mi volt az elv, ami alapján sikerült megépíteni.
 
Természetesen van két dobozos, több ezer alkatrészt tartalmazó RIAA phono is, a kérdés az, hogy milyen áthallása lehet ennek az elektronikának a végtelenül kacskaringázó hozzászólásokkal...

 
Üdv: TJ.


pedig hányszor megfogadtam, hogy nem irkálok DIY témában, most is menet közben esik le, hogy ITT mások az elvárások. No végül is az van, hogy senki ne haragudjon, de komolykodtam én a fórumon már eleget… néha mindenkinek belefér egy kis kilengés. Nekem is.
 
Tunerman, végtelenül egyszerűen. Azért ez a beszélgetés is elindult valahonnan. Sala szerint az audiofülek érzékenyek a visszacsatolásra, amit ő nagyvonalúan meg is értett. Én nem. Erre bta reposztolt, hogy ő sem hallott még számára megfelelően szóló visszacsatolt elektronikát. Amit én nagyon sajnáltam, és bemutattam, jóó legyen, valóban ~ezer alkatrészből és két dobozból álló konstrukciót. De amit én nagyra értékelek.
 
Valahol a kezdő hozzászólásaim között szerepelt, hogy a kiindulási alap mindig az, hogy a tervező milyen elvekkel elvárásokkal él: alacsony zaj és hum, (extrém) pontos RIAA EQ, állandó bemeneti ellenállás és kapacitás, alacsony érzékenység az alkatrész variációkra, jó overload/headroom képesség, alacsony kimeneti ellenállás, alacsony torzítás és mikrofónia. Ha a tervező tisztázta a követelményeit, akkor meg tudja fontolni, hogy hozzájuk melyik topológia illene. Például az alacsony zaj és állandó bemeneti ellenállás követelmények kizárják a shunt visszacsatolást. Az alacsony zaj negligálja a pentodákat. De hagynak lehetőséget triodás fokozatok olyan kombinációjának, amelyeknek aktív EQ-juk soros visszacsatolással meghatározott, vagy passzív EQ-val. Ezek közül a megoldások közül azután bármelyik tovább bontható az EQ-t ’mindent-egy-menetben’ (all-in-one-go), vagy több fokozat fölött megosztva (split) végrehajtani.
 
Megkérlek ne ragadtasd el magad! Leggyakrabban üzleti és marketing céllal illetve ’uram boccsá’ erre futotta a tehetségemből’ áthallással készülnek az olcsóbb phonok. A leggyakoribb cél a piaci szegmens maga és az eladhatóság. Ja, hogy DIY topikban vagyunk?! Hajrá! Nagyon örülök neki, hogy lehet faék egyszerűségű is egy eredendően nemépp’ egyszerű Lipshitz algebrát követő hálózat, depláne ha az feedback RIAA. (Az valószínűleg annyit is ér). Mert (nagyon) könnyen kudarcba fulladhat, hogy hogyan alkalmazzák a helyes egyenleteket, vagy, hogy például hogyan értékelik a terhelő feltételeket!? Az analog gyártástechnológiában a legtöbb szemét phono és mikrofon előerősítőkből születik. Nem véletlen. Én még nem hallottam faék egyszerűségű visszacsatolt elektronikát jól szólni.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2391
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 1919
Tartózkodási hely: Tatabánya

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: tunerman »


NJ!
Egy tőmondatnak is lehetnek mélységei, és egy RIAA phono is lehet egyszerű, mint egy faék.
Csak az a kérdés, hogy mi volt az elv, ami alapján sikerült megépíteni.
 
Természetesen van két dobozos, több ezer alkatrészt tartalmazó RIAA phono is, a kérdés az, hogy milyen áthallása lehet ennek az elektronikának a végtelenül kacskaringázó hozzászólásokkal...

 
Üdv: TJ.
LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII

Vendég

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Más földrész, más humor. Részemről inkább legyen szurkálódó sitcom, mint egy absztrahált poén, amit driekte nem értek.
Elnézést kérek, de tényleg nem fér a kis szűk agyamba, hogy jön a RIAA-hoz HD munkássága. Most viszont hogy így fel lettem világosítva, nevetek rajta egy jót engedelmeddel. Ha-ha-ha.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Nyilván. Persze engem nem zavar, ha lejáratod magad, de ezzel a trollkodásoddal megint a tudatlanság magasiskoláját mutatod be. Ugyanis Huszty Dénes (ipszilonnal), az a Huszty vezetéknevű magyar, aki értett is az elektroakusztikához, életének utolsó éveiben ('70-es évek vége) megalapozta a hangszórók kitérésfüggő nemlineáris tulajdonságainak mérési módszereit, már akkor tudta azt, ami még ma is nagy csodának számít Wolfgang Klippel privilégiumaként. Kezdetnek ennyit az ő mérési módszereiről.
 
De ugye a topik témája nem ez, és épp erre gondoltam, amikor jeleztem, hogy jó volna a megfelelő célokra használni. Persze ehhez megfelelő emberek is kellenének.
 
Idézhetlek? "BOCCS!"


Igazság szerint nem lepődök meg a reakciódon, kutyából nem lesz szalonna. Abszolút viccnek szántam, és PONT azért és pont NEKED mert korábban szóbakerült közöttünk Huszty Dénes munkássága, amit én is nagyra tartok. Az, hogy én mennyire járatom le magam a trollkodással érdekes kérdés, mert nem jellemzően teszem. Amikor viccet, poént vagy bármi közösségi morált érintő dolgot dobok be mindig világosan teszem, nem sunyiba, szurkálva. Noo, ha ez most bántott bárkit is, pláne nem volt érthető a .GIF alapján, akkor tényleg nincs miről beszélni.
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Vendég

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: Vendég »



MIT? A topikot vagy a visszacsatolást?
 
(Lehet, hogy el kellene kezdeni ITT óvatosan Huszti Dénes méréstechnológiájáról beszélgetni?)
 

 
BOCCS!


Nyilván. Persze engem nem zavar, ha lejáratod magad, de ezzel a trollkodásoddal megint a tudatlanság magasiskoláját mutatod be. Ugyanis Huszty Dénes (ipszilonnal), az a Huszty vezetéknevű magyar, aki értett is az elektroakusztikához, életének utolsó éveiben ('70-es évek vége) megalapozta a hangszórók kitérésfüggő nemlineáris tulajdonságainak mérési módszereit, már akkor tudta azt, ami még ma is nagy csodának számít Wolfgang Klippel privilégiumaként. Kezdetnek ennyit az ő mérési módszereiről.
 
De ugye a topik témája nem ez, és épp erre gondoltam, amikor jeleztem, hogy jó volna a megfelelő célokra használni. Persze ehhez megfelelő emberek is kellenének.
 
Idézhetlek? "BOCCS!"

Vendég

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: Vendég »






31 éve volt ez az ötletem. Csak egy ötletnek szántam, mint egy érdekes (nem túl szokványos) és egyszerű pár félvezetős kapcsolás.
Próbára phono is lett belőle, aztán nem is lett igazán rossz. Se rendesen mérni nem tudtam, se meghallgatni.
Működött - ennyi. Először normális körülmények között a Darvaséknál hallottam szólni, mikor beválasztották a legjobb 3 közé. A másik egy Sallay nevezetű emberke volt, aki akkortájt már profinak számított az audiotechnikában a Bruel&Kjaer miatt is, az Ortofon miatt is. Ma ő az Etalon tulaja. A harmadik, Huisz Istvánról azóta semmit nem tudok.

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



Jó ötlet. Csak a megfelelő célra használjuk.


MIT? A topikot vagy a visszacsatolást?
 
(Lehet, hogy el kellene kezdeni ITT óvatosan Huszti Dénes méréstechnológiájáról beszélgetni?)
 

 
BOCCS!
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
NJ_
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1515
Csatlakozott: 2009.09.13., vas. 20:13
Értékelés: 507

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: NJ_ »



NJ!
 
A jó hangzásnak nem előfeltétele az NFB.
 
Üdv: TJ.


Ravasz tőmondat! A ’jó hangzás’ meg a ’hangélmény’ azért egyénre vetítve elég szubjektív „idólum” (tud lenni)…
 
A hozzászólásaimat nem egy tradicionális analog vs digitális, félvezetős vs csöves mintájára kiprovokált feedback mellett vagy ellene debat reményében írtam. Egyszerűen PLászló NFB-t negligáló audiofülekre vonatkozó megjegyzésére reagáltam, még egyszer, hogy pusztán mérnöki aspektusból azok azt sem tudják mit beszélnek! Nem (csak) attól lesz jó egy áramköri kapcsolás, hogy visszacsatolást alkalmazunk, de nem (csak) attól lesz rossz sem, hogy elhagyjuk… és fordítva, egyszerűen a (főleg félvezetős) elektronikai konstrukciók kvázi elkerülhetetlen irányelve, amiről 5 mondatokban vitatkozni értelmetlen.
 
Kivételek? Hogyne lennének. Hallottam jót, közepeset és gyengét, g l visszacsatolással vagy azok nélkül (főleg prospektus szerint), így úgy amúgy. És ha valamelyik audiofül azt találná mondani, hogy a hanghűség legmagasabb formája a PP triode erősítő zero visszacsatolással, akkor ki kellene dobni szinte az összes félvezetős illetve SE & OTL csöves cuccot?! So what?
 
„Negative feedback is not inherently a bad thing; it is an absolutely indispensable principle of electronic design, and if used properly has the remarkable ability to make just about every parameter better. It is usually global feedback that the critic has in mind. Local negative feedback is grudgingly regarded as acceptable, probably because making a circuit with no feedback of any kind is near-impossible.”
>
Basis, graham, ortofon, ikeda, fidelity research, koetsu, moon, klyne, lamm, m9500, levinson, CEC, lavry, weiss, sansui, nakamichi, furman, analysis plus silver

„Audio is filled with dangerous amateurs”
Tim de Paravicini & David Smith

Avatar
hifis
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.09.08., szomb. 20:27
Értékelés: 356
Tartózkodási hely: Budapest

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: hifis »



Egy topictársunk 1982-ben publikált, és sokáig egy Magazin etalonjaként használt, sokak által megépített, rendkívűl népszerű, és jóhangú fono-előerősítője sem negatív visszacsatolt.


Régi szép idők! Még én is megcsináltam! Jól működött a rút kiskacsa, meg az Orion között. + HB1. Minden az "előírás" szerint.

akvapark
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5689
Csatlakozott: 2007.01.12., pén. 13:38
Értékelés: 1171

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: akvapark »






 

>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<

Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2391
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 1919
Tartózkodási hely: Tatabánya

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: tunerman »



LP: Lurné J1 - Air Tangent 1B - Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: 7242 PSE, CD: Philips CD100 trial run no NFB/V-FET, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster/SP-8, SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-3S V-MOS/SRX MKIII

akvapark
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5689
Csatlakozott: 2007.01.12., pén. 13:38
Értékelés: 1171

Riaa phono

Hozzászólás Szerző: akvapark »



NJ!
 
 
A jó hangzásnak nem előfeltétele az NFB.
 
 
Üdv: TJ.


 
Egy topictársunk 1982-ben publikált, és sokáig egy Magazin etalonjaként használt, sokak által megépített, rendkívűl népszerű, és jóhangú fono-előerősítője sem negatív visszacsatolt.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<

Válasz küldése

Vissza: “DIY - csináld magad!”