A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük! viewtopic.php?f=100&t=199327
Épp egy pár hete vásároltam be az egyik lengyel kollégámnak (ő is fertőzött az audiofilocuccus-al) DCD cd-kből az ebayről.Mindig én veszem neki a lemezeket, mert így a felesége nem látja, hogy mi és mennyi érkezett -és pont ezt mondta ő is a az első album kapcsán.
A hifiskedés irányából ismertem meg a DCD-t és nem a formabontó, avantgárd, extrém mély-művészet vonzott benne, hanem a finoman szofisztikált: „ezt hallgasd haver, besz@rsz, olyanqurvajólszól”!
Első körben az öncélú hifiskedést szolgálták a DCD lemezek, csak később kezdett érdekelni maga az előadás.
Azoknak a hangszereknek a többsége, amiket a lemezeken hallunk, zömében 10-15fontos, amatőr célra készült áruházi típusok.
Tehát amikor az Into the Labyrinth lemezt hallgatod, méregdrága rendszereken, jusson eszedbe, hogy nem mást csinálsz, mint jól rögzített, filléres hangszerek hangjára bólogatsz átszellemült ábrázattal!
1984-ben ezen a napon jelent meg a Dead Can Dance, hasonló című bemutatkozó albuma.
Nem a kedvenc lemezem a Perry-Gerrard kettőstől... Ebben talán az is közre játszik, hogy a mívesebb, jobban hangszerelt lemezeikkel találkoztam korábban és ezt már csak betáraztam, hogy teljes legyen a diszkográfia a falon.
Épp egy pár hete vásároltam be az egyik lengyel kollégámnak (ő is fertőzött az audiofilocuccus-al) DCD cd-kből az ebayről.Mindig én veszem neki a lemezeket, mert így a felesége nem látja, hogy mi és mennyi érkezett -és pont ezt mondta ő is a az első album kapcsán.
1984-ben ezen a napon jelent meg a Dead Can Dance, hasonló című bemutatkozó albuma.
Nem a kedvenc lemezem a Perry-Gerrard kettőstől... Ebben talán az is közre játszik, hogy a mívesebb, jobban hangszerelt lemezeikkel találkoztam korábban és ezt már csak betáraztam, hogy teljes legyen a diszkográfia a falon.
Pár kiváló lemeznek szentelnék pár sort, ami ma évfordulós.:
Peter Gabriel első szóló albuma 1977, február 25.-én jelent meg. Az albumot Robert Fripp is jegyzi, vendégzenészként és szerzőként. Érdekesség, hogy az első négy szóló lemez, cím nélkül jelent meg és sorszámozva, vagy utólagos nevekkel hivatkoznak a korongokra. A debütáló albumot szokták "Car" néven is emlegetni. Imádom az album nyers hangzását és a korabeli technika limitációi következtében, kényszerűségből alkalmazott, 8bites hangminták egzotikus kavalkádját.
1978, február 25.-én jelent meg Al Di Meola harmadik albuma a "Casino" ami a Columbiánál jelent meg. Nem a kedvenc Meola lemezem, de pár tétel szerepel a lejátszási listámban, hangulat függvényében...
1997. február 25-én jelent meg a "Beyond The Missouri Sky" című album, amely Pat Metheny és Charlie Haden közös munkája.
Nem csak zenerajongóknak, de menthetetlen hifistáknak is kötelező!
A Tears for Fears második albuma, a "Songs From The Big Chair" amely a Phonogram Records gondozásában jelent meg 1985. február 25-én. A lemez, két évvel a "The Hurting" debütáló album megjelenése után debütált, amely kiforrottabb, jobban hangszerelt tételeket tartalmaz. Egy-két számot, zeneileg üresnek, sokkal inkább a The Hurting-re írt dalnak érzek, de van pár tétel, ami már-már Jazz-be hajló és nem várna automatikusan ilyesmit az ember, egy akkor még szinti-pop alapokon nyugvó tinizenekartól...
Végtelenül filléres dolog ez a magneplanar... de a nagyszerűsége pont az egyszerűségében rejlik
Vannak olyan berendezések a 'gyárban' melyek szerintem 50+ évesek! Gondolok itt a padra, amin a mylar fóliát feszítik ki.
Ehhez képest egy Martin Logan gyár űrtechnika, de az árai nem is itt vannak ahol a Magnepané...
Valóban a magnetosztatikus és az elektrosztatikus megoldások a legolcsóbb, legkisebb befektetéssel előállítható elektroakusztikus átalakítók.
A legolcsóbb, filléres, akár DIY szintű dipólokban is van valami különleges az avatatlan fül számára, mert teljesen máshogyan hangzik ugyan az a hanganyag, mint egy hagyományos, két-három utas dinamikus hangsugárzón.
Nem mondanám, hogy jobb, egyszerűen más hibák, más erősségek megbonthatatlan egységét alkotják, csakúgy, mint a világon minden egyéb, más elven működő hangsugárzó! Aki tökéletességre vágyik, ne a hifiben keresse!
Viszont ha a megfelelő igényekkel, hallgatói ízléssel találkozik, akkor utána nagyon nehezen fogja bárki visszakalibrálni a fülét egy józanul árazott dinamikus hangsugárzóra.
Persze néha igen rosszul árazzák be ezeket a dipólokat és fölmerészkednek a nehézsúlyú dinamikusok árszínvonalára. Ugyan abban vitán felül egyetértek minden dipól rajongóval, hogy sokkal jobb, mint egy olcsó, vagy közepesen árazott dobozos, de egy komoly, modern dinamikus már egészen más kávéház. A tigris is macska, csak máshogy!
Az elektrosztatikusok űrtechnológiája, kimerül a modern, vékonyabbnál-vékonyabb, új fejlesztésű fóliákban és azok bevonataiban. Maga az elv, megvalósítás, ugyan az, mint az 50-es évek derekán...
Talán annyit még megjegyeznék a ML-nél, hogy modern DSP alapú illesztő hardver/szoftver-rel megtámogatott installációs megoldásokat kínálnak. Innováció, gyártástechnológia, legyártott darabszám, dizájn tekintetében, nagy általánosságban elmondható, hogy mindenki utánuk kullog. Szóval nem véletlen, hogy piacvezetők évtizedek óta!
Végtelenül filléres dolog ez a magneplanar... de a nagyszerűsége pont az egyszerűségében rejlik
Vannak olyan berendezések a 'gyárban' melyek szerintem 50+ évesek! Gondolok itt a padra, amin a mylar fóliát feszítik ki.
Ehhez képest egy Martin Logan gyár űrtechnika, de az árai nem is itt vannak ahol a Magnepané...
Egy kis beszámolót leírnék én is.
Kb 3 hete lett meg az első Valhalla tápkábelem, innen a turkálóból egy beszámított CuAg-SS VIII/III személyében. Már az a kábel is nagyot dobott az erősítő hangján ami egy Rega Elex-R előző kábeleimhez képest tere nagyon jó, tiszta közép és magas, részletek bújtak elő, mélyek pontosabbak lettek mintha nem folynának annyira. De továbbra is figyeltem a turkálót és felbukkant egy Cu-X mkII tápkábel, IeGo csatlakozókkal szerelve és megvettem. Robosztus darab, de semmi gondot nem okozott a helyére varázsolása. A hangja pedig magáért zenél. Első bekapcsolásnál lehetett hallani hogy jobb az erősítő mögött mint a CuAg, energikusabb, dinamikában jobb és mélyekben ütősebb. Viszont a nagy meglepetés akkor következett amikor a DAC-ba(Parasound Zdac V1.) bekötöttem a CuAg-t akkor döbbentem meg, megint minden finomodott, nőtt a tér és a jelenlétérzet. Ákosnak köszönöm a kábeleket, aki pedig teheti próbálja ki bátran a kábeleket akár az újakat akár a felújítottakat, tényleg egy por szem se volt egyiken se mintha újak lennének. Biztos hogy még gyarapodnak a Valhalla kábelek a rendszeremben
Jó zenehallgatást mindenkinek!
Egy kis élménybeszámoló az Aura 2V2 referenc tápkábelről.Par hete van nálam egy Naim ND5 XS stremerbe volt kötve. Lassan Ákos szinte minden terméke járt már nálam és ő kábelei szolgálják ki a rendszert. Egy CuAg-Xn tápkábel helyére ment az Aura. Szinte a zene megszolalásanak pillanatban lehetett hallani hogy finomabb, tisztább és lágyabb a zene, a hangfalból nagyon simán és folyekonyabban szólalt meg. Tisztább lett a hang kép is mert a megszokott felvételeken új részletek jelentek meg, viszont a rengeteg részlet ellenére sem lett fárasztó a zene hallgatás. A mélyek energiája is megnőtt ami úgy hogy az alsó oktávokat érinti. Ének hangok eletszerűsége szinte tapintható a hangfalak között. Mikor vissza kötöttem a régi kábelt akkor tűnt fel hogy maga tér zsugorodott nagy mértékben eltűnt egy zenei atmoszféra a zenéből! Azt tudom mondani hogy amit ez a kábel tud kihozni a készülékről az zseniális! Többen kérdezték már hogy a keszulekeimhez mérten a kábelek többe kerültek hogy ennek van értelme, erre azt szoktam mondani hogy ezeket a kábeleket csak egyszer veszem meg és utána már a készülékeket kell csak cserélni!
Köszönöm Ákos megint ezt a lehetőséget!
Jó zenehallgatást mindenkinek!
IMG_20220213_083100.jpg (2.66 MiB) Megtekintve 5488 alkalommal
Fotózás közben, eszembe ötlött a szép emlékű Crocodile Dundee film, egyik ikonikus jelenete, amelyben Paul Hogan szemlélteti a Thriller/Jacko Style színes bőrű brigádvezetőnek, hogy mit is neveznek feléjük késnek.
(A középső képen a méret érzékeltetése végett egy konvencionális koaxiális digitális összekötő látható a Draco mellett. )
Egy ideje nem volt Ákosnak "agymenése" , így igyekszem némi porszemmel kitölteni ezt az űrt!
Volt kollégám mondta mindig, ők anno tudták, milyen zenéket szeretnének hallgatni, csak hozzájutni volt nehéz (igen, LP-ről beszélek ), pláne nyugati nyomásban.
Nálunk ennek az ellenkezője van, milliószámra tudunk zenéhez hozzáférni, csak szelektálnunk kell ízlésünknek megfelelően. Ide kapcsolódóan szeretnék nektek ajánlani egy hölgycsokrot, a 4 tagú amerikai Fanny zenekart, annak is egy Beat-Club os"koncertjét". A csapat tagjai a Fülöp-szigeteki Millington testvérpár (gitár és basszus), Alice De buhr dobos és a kiváló torkú Nickey Barcley zongora és hammond.
A csajok akkor koszos blues rockot nyomnak, hogy a fal adja a másikat. Semmi dísz, semmi pompa, csak a zsigeri zene, a gitáros olyan ízesen játszik, a basszeros csaj vokálozik is, a billentyűsről nem is beszélve.
ÉRdemes végig hallgatni ezt a pár számot, 1971-et írunk, a stílus szerelmeseinek kötelező (ha még nem hallottak róluk esetleg )
David Bowie nyilatkozta a bandáról a Rolling Stone mgazinnak:
"One of the most important female bands in American rock has been buried without a trace. And that is Fanny. They were one of the finest fucking rock bands of their time, in about 1973. They were extraordinary: They wrote everything, they played like motherfuckers, they were just colossal and wonderful, and nobody’s ever mentioned them. They’re as important as anybody else who’s ever been, ever; it just wasn’t their time. Revivify Fanny. And I will feel that my work is done"
Elkészült a graphene vonal új referencia kábele, amely Puklics József emlékének adózva az Ethos nevet kapta.
Az ógörög formánál maradva, tudatosan nem törekedtem Józsi cégével névazonosságra.
A wikipédia így fogalmaz.:
Ethosz „Mai jelentése: erkölcs, erkölcsösség, erkölcsös magatartás. Magatartásminta, viselkedési mód.”
„Alapmeghatározás
Erkölcs, erkölcsös magatartás. Erkölcsösség: Az egyén, vagy csoport (nagyon ritkán tárgy) azon tulajdonsága, hogy egy őt befogadó nagyobb közösség, társadalom által felállított szabályrendszer, értékrend szerint hozza meg döntéseit, cselekszik, él, vagy viselkedik. Tárgy esetében: ennek az értékrendnek felel meg, így alakították ki.
Magatartásminta, viselkedési mód: Olyan cselekvés, vagy cselekedetek összessége amit az egyén, vagy csoport magára nézve irányadónak, másolandónak fogad el.
Közeli kapcsolatban áll az erkölcs, etika, morál, fogalmakkal, sőt az etika kifejezés a görög éthosz szóból ered. Használata főként birtokos szerkezetben, választékos, igényes, emelkedett stílusban, és leginkább publicisztikákban fordul elő.”
Az Ethosz szó, egyféle összegzés lehetne, Puklics József szellemiségére, munkásságára, jellemére, életére! Minden cselekedete, szó szoros értelemben az Ethosz-nak volt alárendelve!
Hifisztikai dramaturgiában, talán a "szavahihetőség" formát tartanám irányadónak az ethosz meghatározásában. Vagyis színezés mentesen a legtöbb infót továbbítani a hallgatóság felé.
A kábelre jellemző, hogy a Graphene-X, tiszta fém kábeleken túlmutató felbontását vegyíti az Aura Reference, organikusabb előadásmódjával.
Vérbeli Ultra-High End összekötő, amely pedigréjéből fakadóan büszkén viseli az Ethos elnevezést!
Ákosnak már tavaly november óta tartozom pár sorral az "Ethosz" kábelével kapcsolatban.
Azóta nagyon sok minden változott már a saját rendszeremben (Mcintosh ma352, Lumin T1, Gigawatt pc-3 se evo és saját készítésű hanagfal), hogy a teszt kábel megérkezett hozzám és végleg nálam is maradt. Graphene-X és Aura Refernce kábeleket váltott le. Mindkét kábel Önmagában is egy remekmű. Azonban nálam a rendszer "minimalizáció" miatt csak egy kábel maradhatott. Ekkor lett kész az "Ethosz" és maradt is. Tiszta, tökéletesen részletgazdag és egyben eszméletlen jelenlét érzettel bíró kábelel sikerült a készülékeimet megajándékozni. Egyben hozza azt az Aura Reference kábelnél tapasztalt melegséget is amit nagyon lehet szeretni. Nehéz leírni, hogy milyen a hangja, meg hogy így szól meg úgy szól. Hallani kell...... Az írás a szavak nem tudják átadni azt az élményt amit akkor hallok ha zenél a rendszerem. Köszönöm Ákosnak ezt a remekművet. Mondhatám azt is, hogy révbe értem, de ez nem igaz. A "bogár" ott van és mindig lüktet, hogy lehetne még ezen faragni, jobbá tenni. Igen lehet is és biztos vagyok benne, hogy fogok is tovább lépni...
Köszönöm Ákosnak a kábelt és kitartást kívánok neki a további munkáihoz, fejlesztéseihez.
Nekem úgy tűnik, hogy a mai hígend inkább a látványra megy a piacon. Sok vevőt lehet találni a sznobok között
A hangját sohasem hallom meg, csak az irigység beszél belőlem...
Tény, hogy eléggé felhígult a High End piac, mert ma már minden első készülékes "próbálkozó" High End gyártó!
A karakteres külső hatványozottan számít az abszolút kategóriában, hiszen egy minőségi beltérbe nem igazán állít be egy igényes ember olyan dobozt, elektronikát, aminek a kivitele nem üti meg azt a bizonyos nehezen meghatározható mércét, legyen sznob vagy sem...
Egyébként attól, még lehet valaki sznob, hogy nincs pénze a legmagasabb szintű készülékekre. Mi, audiophil beállítottságú hobbisták mindannyian sznobok vagyunk!
A Wilson Audio-tól a néhai Dave Wilson és Dan D'Agostino, már akkor a legmagasabb ligában fociztak, amikor itthon a mára korosabb guruk még a klón Quad405-nek és az Heybrook HB1 hangsugárzónak vallottak szerelmet, míg a fiatalabb, mindenbe kotnyél, fórum trollok java még meg sem született, vagy mézbe mártott cumival a szájában festette barnára a pelust!
Szóval a Wilson Audio és a KRELL, majd a saját cége jogán világhírűvé vált Dan D'Agostino, pont nem az a kategória, amiről írsz…
Joggal lehet irigykedni! Jómagam azokat irigylem, akik nem hallják a különbséget!
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)
Alig használt, garázsban tartott, Wilson Audio Chronosonic XVX(€439,000.00) és Dan D'Agostino Relentless(€340,000.00) erősítők eladóak.
Aki kapja marja!
Nekem úgy tűnik, hogy a mai hígend inkább a látványra megy a piacon. Sok vevőt lehet találni a sznobok között
A hangját sohasem hallom meg, csak az irigység beszél belőlem...
Alig használt, garázsban tartott, Wilson Audio Chronosonic XVX(€439,000.00) és Dan D'Agostino Relentless(€340,000.00) erősítők eladóak.
Aki kapja marja!
Érdekes hirdetés
Az XVX 2019 óta 16 millióval lett drágább
Milliomos lennék így biztos nem kéne, legyen vacsi új fóliázott, gyártótól jöjjenek installálni
Az erősítő:
Standby: 40 W
Idle: 480 W
Maximum: 10 kW
600,000 microfarad/100-volt capacitor bank
1,500 W RMS at 8Ω
3,000 W RMS at 4Ω
6,000 W RMS at 2Ω
... lehet, hogy hegeszteni is tudunk vele
250 kg darabja
a rack 15 ezer Euro darabonként - csak evvel vihető
párban 340,000 Euro (de irányár, a doboz is)
A stby és az idle között vajon mi a különbség?
https://www.alesca.ch/
szép kis bolt - az idő beosztás táblázatuk mennyire klapp, szívesen beülnék egyre
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
Alig használt, garázsban tartott, Wilson Audio Chronosonic XVX(€439,000.00) és Dan D'Agostino Relentless(€340,000.00) erősítők eladóak.
Aki kapja marja!