Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

ValhallA világa

Moderátor: ValhallA

Avatar
rx8
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 374
Csatlakozott: 2012.04.14., szomb. 16:49
Értékelés: 146
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: rx8 »

A fene se gondolta volna, hogy egy kis vihart kavarok a kérdésemmel :D Akkor előkapom a Jordi Savall albumaimat és jól meghallgatom őket, idáig idő hiányában nem tudtam amúgy sem meghallgatni őket. Illetve van LP-n is egy-két felvételem.
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a reflexiókat nagyon tanulságos volt.
Forrás: Shigaclone+DIY WM8741DAC,Dual 1229, Goldring 1042, Empire 4000D/III, kínai phono, Tuner:Sanyo Plus T35+Dynaco,Előfok:DIY,Végfok:Appluase 300B, Hangsugárzó:DIY külső váltós,Kábelek Valhalla és egyebek.

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

Ear írta:
2023.08.12., szomb. 11:09
ValhallA írta:
2023.08.11., pén. 11:59

- A magas minőségű lánc, jóval a hangfalakon, ideális esetben a lehallgató helyiségen túlra kiterjeszti a hangteret. Szellős színpadon, a hangsugárzók technikai elvének, felépítésének megfelelő teret rajzolva, pontosan helyezi el a zenészeket. A jobb láncok nem csak mélységben, szélességben, hanem magasságában is képesek megfelelően tagolni, elhelyezni a zenészeket!


Amikor a nagyzenekarban minden hangszer tűélesen pozicionálható, elkülöníthető és a fortissimoknál sem esik össze, nem "gombócosodik" a hangkép, akkor beszélhetünk egyáltalán High-End jellegű rendszerről. Mármint szerintem!
Így, így, de, ahogy mondani szokták a valóság még bonyolultabb. Nagyzenekarban tűéles pozícionálás? Ez valóban high-end jelző, de a valóságban, mármint az élő nagyzenekari előadásoknál is csak ritkán valósul meg. A Zeneakadémia erre például alkalmatlan, egyszerűen összeesik a hang, pont mint a gyengébb hifi láncokon, mégis rengetegen szeretik, referenciának tartják. Szabadtéren nincs ilyen gond, de ott meg elveszik a csúcs hangerő csúcsa. A MüPa jó lenne, ha befejezték volna az akusztikai hangolást, így csak néha jó. Az viszont a zenészeket zavarta kezdetben nagyon, hogy jól és pontosan hallják magukat és a többieket is (!). Jó karmester, jó zenekar, jó hangszerek kellenek oda, hogy meglegyen az élmény.

A felvételek meg... Ha az elmúlt harminc évből találunk ilyet, az nagy mák, a gyakorlatilag hangszerenként, szinte hangonként felvett, majd összemontírozott, a keverőasztalon kirakott legóból.

És a szellős színpad is lehet hazugság. Toscanini például imádta a száraz, szűknek tűnő, szikár megszólalást és felvételi helyeket.
Teljesen el kell különíteni a valós előadást és a konzerv zenehallgatást!
Soha még csak keresztezni sem fogja egymást a kettő, még ha sokan próbálják is ezt a két világot a High-End gyártói marketing anyagokban összemosni.
Nagyon más műfajok, mondhatni gumicsirke vs rakéta!

Tegye mindenki szívére a kezét és mondja meg, hányszor volt olyan koncertélményben része, mint amit egy valódi High-End Audio rendszer biztosít számára ideális lehallgató környezetben!?
Egészen egyszerű módon a legtöbb hangosított koncert, szemét, pocsék és még ha nem is, egészen biztosan nem a legjobb helyet sikerül kifogni...
Nagyzenekari műveknél, ha sikerül a test érzését, arányokat és a fluiditást előcsalogatni a láncból az is bőven elegendő. A legtöbb lánc sajnos képtelen erre!
Átlag lakószobákban nyilván nem lehet MüPa méreteket generálni. Nem is ez a cél!

Zenészeket, májsztrókat, legyen az akár Toscanini, nem helyezném hangzás megítélésének szempontjából a szakemberek elé!
A háromszáz éve elhunyt zeneszerző, akinek a darabját éppen dirigálta már nem fog vitába szállni a korszak aktuális, csúcs májsztrójával a hangzásról… A karmester is egy ember a sok közül, akinek lehet véleménye a hangzásról, de, hogy mennyire szakszerű az már egy teljesen más történet...
Ki tudja a rég halott zeneszerző hogyan vélekedne ?!
Ez pont olyan, mint amikor iskolában föltették a kérdést.: “Mit gondolt a költő?” Tuti, hogy nem azt, mint amit az általános isis irodalomtanár tényként tálalt egy dohos tankönyvre hivatkozva…

A legtöbb zenésszel az a legnagyobb probléma, hogy azért mert mesterei hangszerüknek és egy-két évente rögzítenek albumokat, azt hiszik, hogy már jobban értenek a hangfelvételekhez, mikrofonozáshoz, hangzáshoz, mint az a hangmérnökgárda, akik évtizedek óta napi szinten ezzel foglalkozik!
Azért van olyan sok pocsék felvétel, keverés, mert az együttes ott liheg a hangmérnök nyakában és kollektíve mindenki ötletel, mindent jobban tudva, mint a stúdiókban megöregedett szakik. Folyamatosan megy a hiszti, minden szarért, amíg végül “okos enged” taktikát választ a hangmérnök és enged, hogy hamarabb szabaduljon.
Sajnos első kézből ismerem a hazai viszonyokat ilyen tekintetben...
Egy karmester azért lehet maximum felelős, hogyan szólaljon meg az aktuális előadás amit dirigál, viszont abba szerintem ne szóljon bele, hogy a felvétel vezető, vagy akusztikáért felelős szakember, hogyan látja a dolgokat.
Mindenki maradjon a kaptafánál!

A valóság erőszakos hajszolása a High-End Audio iparág egyik hatalmas tévképzete!
Mivel nem ismeri a legtöbb gyártó a teljes képet, felvételi, hangosítási oldalról mit sem tudnak, így fixa ideájuk, hogy ezt képesek megvalósítani. A legtöbb gyártó, egyenesen kész tényként kommunikálja, hogy megoldották azt, amit még senki sem tudott!

A felvételeknek egyáltalán nem kötelessége a valóságot tolmácsolnia. A hangfelvétel is egy kifejezési forma, mondhatni művészeti ág.
A hangmérnök, pont olyan munkát végez, mint a mozifilmnél az operatőr.
Amikor nézel egy filmet az operatőr és a rendező vízióját látod, amit sajátodként fogadsz el!
Minden snittet ezer féle plánból lehetne rögzíteni, mégis mindig egyetlen egyet fogsz kapni.
Azt, hogy miért éppen akkor egy ARRI Alexa LF-et használta az operatőr, anomorf 85mm-es cook lencsével, amivel elmossa a kép széleit, Illetve, hogy mikor melyik LUT-ot tartotta jónak a fényelésnél, senki nem fogja boncolgatni, maximum a szakma...
Az alkotásokat ha jól rögzítik az élvezeti értékül miatt fogjuk nézni, hallgatni, nem pedig azért, mert olyan mint az igazi!
Soha nem lesz olyan mint az igazi, már a felvételi technikák közvetettségéből fakadóan sem!

Kicsit megfordítva a dolgot.:
Régen ugye a megfelelő minőségű rögzítési technikák elterjedése előtt az kiemelt koncerttermekben előadott koncert minősége volt a referencia.
Manapság viszont az album jelenik meg sokkal előbb és az ott elhangzó, szinte full elektronikus utómunka, hangzás és tartalom a mérvadó.
A modern, igényesebb tánczenéknél úgy néz ki minden szám, hogy van egy basszus groove és az van felöltöztetve egyéb hangszerekkel és utána effektezve.
Vegyük példának Mark Ronson aktuális slágerét a Dance The Night-ot, amit Dua Lipa-nak írt.

youtu.be/OiC1rgCPmUQ

Itt pontosan arról van szó, amit ez előbb vázoltam.
Ma már a lemezfelvételeken elhangzó hanganyag szolgál referenciának a koncertek hangzásánál!
Vagyis ha képesek megközelíteni a stúdióban gyártott, ha úgy tetszik, "mű hangzást" a koncerteken, akkor elégedetten csettintünk, hogy nahát, milyen jól előadták...
Szóval ezért vannak csak egyéni kis igazságok, mert nagyon szerteágazó a téma, mondhatni külön iparágak metszéspontjai!

Mindezek ellenére, vagy mellett, mindig ragaszkodni fogok a High-End Audio láncok korábban vázolt alapkritériumaihoz. Mert se nekem, se másnak ne adjanak el drága pénzen szemetet a gyártók!
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

rx8 írta:
2023.08.11., pén. 22:15
Van esetleg olyan nagyzenekari mű, amelyet rendszeresen szoktál tesztelési céllal hallgatni? Vagy csak úgy :rolleyes:
Olyasfélére gondoltam, amelyik kifejezetten "megizzasztja" a rendszert.
Sajnos nem vagyok túlságosan tájékozott ezen a téren.
Igazából bármilyen nagyzenekari mű kiváló, elvétve azért vannak olyan teszt CD-k amin a kötelező Ricky Lee Jones meg Andreas Vollenweider-en túl, található valamilyen klasszikus felvétel. Bár mondjuk Vollenweider sem a legjobb negatív példa, mert sokszor akár 8-10hangszer is megszólal a vezér kompozícióiban, nem csak visszhangosított szóló hárfa és közelmikrofonozott ének.

Szerintem az orkesztrális sikerfilm zenéken keresztül a legkönnyebb megszeretni, közelíteni a komolyzenéhez.
Annak a szeretetét is tanulni kell, mint minden mást!
Nem hiszek benne, hogy a komolyzene szeretetére születési jogon kondicionálva vagyunk! Legalábbis én biztosan nem!
Persze van pár abszolút hallású csodagyerek, de az átlag ember csak a törzsi dobok dübörgésének inputját kapta meg alapból, minden mást tanulnunk kell!
Talán ezért is szeretik a zenét kizárólag alkoholhoz, méghozzá mindössze kísérőnek fogyasztó emberek a szőnyegporolós, tucci-tucci, igénytelen elektronikus zenét...
Olyan ez, mint amikor az ember elkezdi érteni, érezni a Jazz-t... Akkor sem ildomos a Joe Zawinul Syndicate legvadabb dolgaival kezdeni, hanem valamilyen könnyen fogyasztható Smooth Jazz-el, mint a Shakatak, vagy a Fourplay és szépen haladni lépcsőzetesen építkezve.
Filmzenében is vannak igazán jól hangszerelt, magas minőségben, ötletesen komponált darabok. Basil Poledouris-tól a Robocop, vagy a Conan The Barbarian, James Horner-től az Aliens, szinte minden Ennio Morricone és Hans Zimmer, John Williams - Star Wars-ot is ide lehet sorolni. (Még akkor is ha szemérmetlenül Gustav Holst-tól nyúlta is le az egész Star Wars soundtracket.)
Amikor az ember füle átáll a nagyzenekarra és a bonyolultabb kompozíciókra, onnantól az átlag tesztlemezeken hallható két-három hangszeres kaparászással egybekötött közelmikrofonozott nyálcsámcsogós nyögdécselés okafogyottá válik és olyan ingerszegény zenei környezetté silányul, hogy a minősége ellenére sem fogod tudni hallgatni.

Minden olyan zene meg fogja izzasztani a rendszert, ami komplex hangszerelést, alapjaiban nagyzenekart használ. A legjobb példa az alacsony felbontású láncokra, hogy nagy mértékben függenek a hangerőtől!
Értem ez alatt, hogy a fúvós, pengetős hangszer nagyon szépen szól (egy)magában, ilyenkor az ember legszívesebben az egekig tekerné a hangerőt... DE! Mikor megindul a nagyzenekar akkor az egész összeesik, megakad, töredezetté, bántóvá válik minden.
Ilyenkor a távirányító után kap az ember és azonnal halkítani kezdi izomból. Ebből az élettapasztalatomból is kivehető, hogy nekem is rengeteg rossz láncom volt, amely komplex zenei tartalom visszajátszására egyszerűen alkalmatlan volt.
Talán a legnagyobb sértés egy demonstrátor számára az lehet, amikor valamelyik hallgató szépen megkéri, hogy ugyan halkítsa már lentebb ezt a nagyon drága, szuper láncot, mert qurv... zavarja a hallgatóságot...
Na az ilyen rendszer, ami erőszakosan, töredezetten szól nagy hangerő szinteken, bárki mondja, bármennyibe is kerül, minden, csak nem High-End Audio!
Egy nagy felbontású lánc, hangerőfüggetlen tud maradni egészen a készülékek teljesítőképességének határáig és a legbonyolultabb zenei történéseknél is végig jól követhető, artikulált, világos, egységes!


youtu.be/Xo9lUPeAAJs



youtu.be/X6KtNzZQN8s
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
KisMarci
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1604
Csatlakozott: 2005.01.24., hétf. 22:02
Értékelés: 435

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: KisMarci »

Bár nem igazán "nagyzenekari" de nekem ilyen Orff-tól a Carmina Burana, azon belül is az O Fortuna "szám".
Dinamikus, fokozatosan erősödő (crescendo) kórus, majd - üstdobok.
A szólókat egy szoprán, egy tenor és egy bariton énekli (a borospincében...)
Ha ez nem borzongat meg gerincvelőig, akkor vagy a rendszereddel, vagy a hangulatoddal van baj. :smile29:
A jó hír, hogy mindkettőn lehet javítani... :rolleyes:
Usher - Valhalla - Emotiva

Avatar
rx8
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 374
Csatlakozott: 2012.04.14., szomb. 16:49
Értékelés: 146
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: rx8 »

Van esetleg olyan nagyzenekari mű, amelyet rendszeresen szoktál tesztelési céllal hallgatni? Vagy csak úgy :rolleyes:
Olyasfélére gondoltam, amelyik kifejezetten "megizzasztja" a rendszert.
Sajnos nem vagyok túlságosan tájékozott ezen a téren.
Forrás: Shigaclone+DIY WM8741DAC,Dual 1229, Goldring 1042, Empire 4000D/III, kínai phono, Tuner:Sanyo Plus T35+Dynaco,Előfok:DIY,Végfok:Appluase 300B, Hangsugárzó:DIY külső váltós,Kábelek Valhalla és egyebek.

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

Agymenés ON:

High End KamuAudio, avagy a valótlan hangzás semmitmondó meghatározhatatlanságosságossága.

Kivezető.:
Amikor ezeket a sorokat írom, már túl vagyunk az AVX leállása utáni első sokkon, javában megy a facebook és egyéb oldalakon a rémkép gyártás, sokan pedig már a gyász és beletörődés fázisában leledzenek.
Annak ellenére, hogy biztatják a fórumozókat, sokan egyáltalán nem biztosak benne, hogy valaha újraindul a fórum.
Magam bizakodó vagyok, mert máskor is volt már ilyen-olyan okból váltás, leállás, de az AVX eddig mindig talpra esett.
AVX türelem.JPG
Számomra ez a „leállás” kapóra jött bizonyos szempontból, mert rádöbbentett, hogy sokkal több embert érdekel a ValhallA Világában elhelyezett szófosásom, mint amire valaha gondoltam...
Mindig is pár tucat emberre tettem a tényleges érdeklődők számát, de meglepetésemre lényegesen többen vagytok!
Teljesen ismeretlen emberek kerestek meg a leállás alatt, hogy hol lesz az oldalam ezek után, mert, hogy őket csak ez a topik érdekli, fórumozni nem is fórumoznak, stb.
Mondták és írták ezt olyan emberek tucatjai, akiknek nincs is semmilyen általam készített kábele, egyszerűen csak hasonlóan gondolkodnak a közös hobbiról, zenékről, világról.
Sokan azt gondolták, hogy valamiféle rálátásom van az AVX-el kapcsolatos dolgokra, annak működésére, belső felépítésére és informálódni próbálnak általam az oldalról...
Semmiféle kapcsolatban nem állok az oldal adminisztrátoraival, üzemeltetőivel, egyszerűen csak megtűrnek és helyet biztosítanak, sok más, hozzám hasonló audio idiótával egyetemben.
(A jövőben ezt szem előtt tartva a témában illetékes személyektől, adminisztrátoroktól, üzemeltetőktől kérem informálódni az AVX dolgaival kapcsolatosan!)
Remélem ez az agymenés nem máshol, mint a az újraindult AVX-en a jól megszokott helyén lát majd napvilágot, mert én sokakkal ellentétben mindig is szerettem az oldalt.
Ennek a véleményemnek többször hangot is adtam az évek során, sosem kívántam, hogy megszűnjön, ellehetetlenedjen, szüneteljen bármilyen okból kifolyólag!
Persze akik fikázzák az AVX-et, azok jelen pillanatban kétségbeesetten, kisírt szemekkel visítoznak, vágómalac módjára és várják a megváltó reboot-ot, mert itt élték ki a szexuális frusztrációjuk és sötét butaságaik sajátságos torz perverzióját.
jókép 1.jpg
jókép 1.jpg (38.64 KiB) Megtekintve 3010 alkalommal
Egyébként sokan valami miatt azt hiszik, hogy a külföldi hifis fórumokon nincsenek audio idióták, egyféle hungarikumnak vélve a sötétséget, butaságot, rosszindulatot.
Ez egyáltalán nem így van, mert ez mind-mind emberi gyengeség és azokon az oldalakon is emberek írogatnak egymásnak, sokszor hasonlóan bicskanyitogató stílusban mint itt.
Szóval e-tekintetben a balkánon megszokott hifisztikai mentalitás semmivel sem rosszabb, mint a „haladó nyugat" által kitermelt idióták firkálmányai!

Na, de lássuk miből (nem) élünk!
Sajnos az utóbbi két évtizedben elerodálták, meghatározhatatlan, konkrét jelentés nélküli plecsnivé, alaktalan masszává silányították a „High-End Audio” meghatározását, besorolását.
Olyannyira, hogy mára a valódi High End Audio minőségű készülékek gyártói, kénytelenek voltak az Ultra és egyéb kiegészítésekhez folyamodni, új kategóriákat kreálva és ezáltal jelezve készülékeik felsőbbrendűségét a futottak még kategóriától eltérő teljesítményt és értéket.
Engem ez kicsit a zseniális Mel Brooks, Spaceballs vígjátékában elhangzó, hiper-szuper és elképzelhetetlen sebességfokozásra emlékeztet...

youtu.be/aCcJvFMinCo

Sajnos a szakma túlnyomó része, többféle okból kifolyólag, mindig ködösen, kevésbé konkrétan fogalmaz a High End minőség valós teljesítményét, jelentését illetően.
Mivel a High-End Audio-ban, nagyon frusztráló módon, szinte minden relatív, egyféle megfoghatatlan masszába injektálva és ideológiák tucatjainak béklyójába tekerve lebeg a nagy semmiben!
Ugyan nem tudom, univerzálisan, mindenki számára elfogadhatóan definiálni a High End Audio alapkritériumait, hogy valakit ne sértsen és ne verje ki a hisztit.
A High-End Audió definiálását a kinek mi tetszik teszi abszolút semmissé.
Szerintem attól még, hogy valakinek teccik Szandi-Jódli dili száma még ne magasodjon John McLaughlin életműve fölé!
Szemléltetés gyanánt a megemlített felvételeket itt is hagynám.:

youtu.be/ckL188tEY94


youtu.be/c_0fyYrKJUk

Akinek tetszik egészségére, de ne legyen mérvadó annak a véleménye, aki tapasztalatlan és abszolút ingatag lábakon áll a tudása, mindössze azért, mert hangosan mondja a hülyeségeit.
Ellenben, magamnak, tökéletes pontossággal meg tudom fogalmazni, hogy konkrétan mi felel meg és mi az amire csak ráfogják a gyártóik a „hájgendséget”!
Sajnálatos módon, ma már az abszurd magas árcédula sem garancia a High End minőségre, mint a kilencvenes években, így már semmi kapaszkodó nem maradt!
Legszívesebben úgy reagálnám le a jelenlegi High-End Audio piacot, mint a zseniális Tango & Cash egyik jelenetében Kurt Rusell.

youtu.be/Cp7_-2uDTnI


Nézzük, vagy még inkább, halljuk akkor.:
- A High-End audio lánc által generált hangkép, kristálytiszta, átlátható, dinamikus, transzparens, jól artikulált a teljes lesugárzott sávban!
Az alsó oktávok végletekig kontroll alatt tartottak, tiszták, villámgyorsak, nincsen terjengő, ablakot rázó basszusszőnyeg, amely szétgereblyézné, elmaszatolná a hangképet.

- A magas minőségű lánc, jóval a hangfalakon, ideális esetben a lehallgató helyiségen túlra kiterjeszti a hangteret. Szellős színpadon, a hangsugárzók technikai elvének, felépítésének megfelelő teret rajzolva, pontosan helyezi el a zenészeket. A jobb láncok nem csak mélységben, szélességben, hanem magasságában is képesek megfelelően tagolni, elhelyezni a zenészeket!

- A valós High-End lánc, képes a hobbi technikai jellegen túllépni. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a zenén keresztül az ilyen rendszerek, már képesek mély, nagyon erős, intenzív érzelmek kiváltására, megélésére!

- Amikor egy lánc, technikai értelemben is közelíti a tökéletesség egy magasabb fokát, egyféle csatornaként, emocionális közvetítőként szolgál a zene és a hallgatósága között.
Már a zene megszólalása előtti pillanatokban a térinformációk első ezred másodperceiben tudható, hogy itt valami komoly dolog fog „testet ölteni”.
Ebben a kategóriában az oly sokat becsmérelt digitális források, nem tartalmaznak semmiféle "digitális jelleget”, keménységet, erőszakosságot”.
Ezek a jellemzők, mind a készülékek tökéletlenségeiből fakadó időzítési problémákra vezethetők vissza, nem pedig a felvételek hiányosságai! Vagyis a valós digitális High End minőségű forrás, nem hangzik digitálisan!

- A magas minőségű láncok tulajdonosainál, már csak nyomokban érhető tetten a készülék csereberélés után érzett tesztelési vágy, mintegy megszokásból, rutinból, kíváncsiságból, mert minden kritérium rendelkezésre áll a korlátlan, zavartalan zeneélvezethez.

- Valós, referencia, High End láncon lejátszva, megszűnnek a műfaji korlátok, bármilyen, közepestől jobb minőségű felvétel képes kiemelkedő, előadás minőségű élménnyel gazdagítani hallgatóját.
Amelyik lánc képes erre, ott okafogyottá válik a hagyományos értelemben vett hifis szakzsargon vég nélküli mantrázása és a heroikus szakértés.
Amikor megtapasztalsz egy ilyen láncot, akkor minden kétséget kizáróan, azonnal tudni fogod!

Vesszőparipám, hogy minőségi láncot, kizárólag komolyzenével szabad megítélni, tesztelni, demonstrálni, véleményezni!
Amelyik lánc képes a nagyzenekari műveket, élményszerűen megjeleníteni, dinamikai kontrasztjait, többé-kevésbé hitelesen ábrázolni, annak a Jazz, Pop, Rock, Blues, Soul, World, Fúziós, pláne Ektronikus zene nem fog semmiféle kihívást jelenteni!
Talán pont ez miatt nem demonstrálnak még méregdrága láncokat sem komolyzenével...
Komolyzenében nem szóló, duó, trió, nem kvartett, hanem szigorúan nagyzenekari műveket tartok kívánatosnak, drága láncok tesztelésénél.
Az audiophile lemezek zömében, olyan agyontuningolt, minőségi felvételek találhatóak, amely még a JBL Boomboxon is képesek kiválóan szólni! Akkor az is High-End Audio?
Jajongó afrikai törzsi Julinénnye virnyákolása és álmosító kimondhatatlan nevű Jazz hurkagyurka nagybőgő szólója, egyetlen lánc képességeibe nem enged hitelt érdemlő betekintést!
Amikor a nagyzenekarban minden hangszer tűélesen pozicionálható, elkülöníthető és a fortissimoknál sem esik össze, nem "gombócosodik" a hangkép, akkor beszélhetünk egyáltalán High-End jellegű rendszerről. Mármint szerintem!
(Ezt fontosnak tartottam megjegyezni, mert nem venném a szívemre, ha bármelyik ellenlábasom, vagy random feketeöves AVX kötekedő epeömlést és agyvérzést kapna szimultán.)
Ezért sem demonstrálnak nagyzenekari művekkel, szinte sehol a gyártók, mert pontosan tudják, hogy ezzel kivéreztethető a legtöbb szemérmetlenül drágán árazott lánc, készülék.
Marad Patricia Barber, Dead Can Dance, Dire Straits, cserébe olyan hangerővel, hogy minden látogató aki nem visz füldugót, megkottázva a pelust, maradandó halláskárosodással távozik.
Ez nekem sok minden, csak nem High-End Audio!
Manapság az a divat gyártói szinten, hogy nekifutás nélkül, nagy mellénnyel 50-100-150Milliós árcédulával próbálják legalizálni a készülékeik (hang)minőségét és egyáltalán nem a valós teljesítmény, hangminőség a mérvadó.
Persze még az ilyen árú hangkeltő eszközöknél sincs divatja komplex hangszerelést tartalmazó művekkel demonstrálni, sokkal inkább valami elektronikus szőnyegporolós szir-szarral, amiben egy darab élő, zenei (fél)hang sem található.
így nem csak a zenei jó ízlés távozik, de viszonyítási alap sem marad iránymutatásként... Mindössze a minőséget legalizálandó árcédula marad a cégek által felkent, majd zsebre tett, „pártatlan” lájkvadász tini youtuberek okosságaival karöltve.

„Ki érti ezt? Ki érti ezt? Én nem. „

Agymenés OFF
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

rx8 írta:
2023.07.08., szomb. 23:09
Nálam egy egyszerűbb Hifi sztereó videó zenél a legendás "G" mechanikával, egy Panasonic NV-F 55. Amikor a régi felvételeimet meghallgattam, seggre ültem. Egészen elképesztő a hangja......Pontosabban NINCS hangja.(saját)
Pár éve vásároltatott velem a hörcsög, tárgyfetisiszta énem egy Panasonic AG-7350-est.
Igazából semmi értelme manapság, csak olyan szép, karcmentes állapotban volt, hogy nem tudtam otthagyni.
Azért kuriózum ezekből a pro rekorderekből jó állapotút találni, mert 0-24-ben ütötték vágták ezeket a stúdiókban...
High End digitális forrás mellett hallgatva, azért tetten érhető az analóg AFM technika sávhatárolt jellege, de azért el lehet vele még manapság is zenélgetni.
Viszont a lineáris elérés 2023-ban olyan érzés, mintha valaki tiszta erőből korbácsolna!
Csatolmányok
Pana 1.jpg
Pana 1.jpg (128.57 KiB) Megtekintve 3069 alkalommal
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
rx8
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 374
Csatlakozott: 2012.04.14., szomb. 16:49
Értékelés: 146
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: rx8 »

ValhallA írta:
2023.06.05., hétf. 15:40


A nyolcvanas évek végén nagyon kevesen használták a (S-)VHS Hi-Fi videót, hangfelvevőként meg aztán szinte senki. (Leszámítva persze a videó és hangstúdiókat!)

Nálam egy egyszerűbb Hifi sztereó videó zenél a legendás "G" mechanikával, egy Panasonic NV-F 55. Amikor a régi felvételeimet meghallgattam, seggre ültem. Egészen elképesztő a hangja......Pontosabban NINCS hangja.(saját)
Forrás: Shigaclone+DIY WM8741DAC,Dual 1229, Goldring 1042, Empire 4000D/III, kínai phono, Tuner:Sanyo Plus T35+Dynaco,Előfok:DIY,Végfok:Appluase 300B, Hangsugárzó:DIY külső váltós,Kábelek Valhalla és egyebek.

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

Nap képe! :photograph:
(NAKAMICHI 1000 ZXL LIMITED)

Léteznek olyan tárgyak, amelyek használati értéke, valós hangminősége, ma már szinte a nullához konvergál, de mégis a bőröd alá férkőzik.
Csatolmányok
Nakamichi .jpg
Nakamichi .jpg (154.21 KiB) Megtekintve 2999 alkalommal
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: Palm »

"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Bécó
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 130
Csatlakozott: 2020.04.22., szer. 10:22
Értékelés: 206

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: Bécó »

Happy Birthday Brendan Perry (Dead Can Dance)! leborulok.gif
Csatolmányok
Brendan-Perry-of-Dead-Can-Dance.jpeg
Brendan-Perry-of-Dead-Can-Dance.jpeg (102.15 KiB) Megtekintve 3549 alkalommal
Brendan_Perry.jpeg
Brendan_Perry.jpeg (156.02 KiB) Megtekintve 3549 alkalommal
brendan-perry.jpeg
brendan-perry.jpeg (86.44 KiB) Megtekintve 3549 alkalommal

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

Nap képe! :photograph:
(Jack Nicholson, 1969)
Csatolmányok
Jack N. .jpg
Jack N. .jpg (268.49 KiB) Megtekintve 3737 alkalommal
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
arthur3d
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2017.12.02., szomb. 10:22
Értékelés: 187

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: arthur3d »

Sziasztok,

Ma ismételten - már szinte rendhagyó módon - Ákos egyik kábeléről írnék pár szót, történetesen a legújabb hangszóró kábeléről. Már a neve - Infinity - és kinézete alapján is valami egészen extrém dologra számít az ember... nem véletlenül.

01.jpg
01.jpg (333.19 KiB) Megtekintve 3816 alkalommal

Egy héttel ezelőtt kötöttem be a rendszerembe és azóta kb. 50 órát ment, de mint ahogy minden új kábelnél, itt is érdemes több időt adni - Ákos ajánlása alapján min. 200 órát -, hogy elérje a végleges hangminőségét.
Már az első pár perc után odaszögezi az embert a fotelhez! Olyan felbontásban és részletesen tárja elénk a zenét, hogy az már elképesztő. Minden apró rezdülést képes megjeleníteni teljes semlegességgel az összes tartományban - nagyon nehéz szavakba önteni azt amit hallottam. Az érzés ami elfogott pár óra után valami olyasmi lehetett, mint amikor egy sportoló egész életében az olimpiára készül, majd munkájának megkoronázásaként felállhat a dobogó legfelsőbb fokára. Egyszerűen nehéz volt elhinni, hogy egy ilyen remekművet birtokolhatok :D Lehet, hogy valaki túlzásnak és elfogultnak találhatja ezt a szót "remekmű", de úgy vélem ha van lehetősége, hogy bekösse a rendszerébe hasonlóan fog vélekedni.
A név egyébként nem is lehetne találóbb: Infinity Kérdeztem Ákostól, hogy honnan jött a név és mesélte, hogy az első tesztelésnél a végtelen felbontás volt az első dolog ami a hallottak alapján az eszébe jutott. Nos, ezen egyáltalán nem csodálkozom :)

03.jpg
03.jpg (242.7 KiB) Megtekintve 3816 alkalommal
02.jpg
02.jpg (160.51 KiB) Megtekintve 3816 alkalommal


Végezetül egy nagy ajándék Ákostól - mélyen megtisztel! A jumper kábelekért meg külön nagyon hálás vagyok!

Tabla.jpg
Tabla.jpg (297.04 KiB) Megtekintve 3816 alkalommal
It's not enough to have talent, you also have to be Hungarian. Robert Capa (1913-1954)

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

Nap képe! :photograph:

Igaz, hogy már 55, de a lényegen semmit nem változtat!
Csatolmányok
nap képe.jpg
nap képe.jpg (74.09 KiB) Megtekintve 4083 alkalommal
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

Csatolmányok
Tone 1.JPG
Tone 1.JPG (153.11 KiB) Megtekintve 4507 alkalommal
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

Csatolmányok
Tony.jpg
Tony.jpg (93.2 KiB) Megtekintve 4556 alkalommal
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

Agymenés ON!
Nakatomi Pláza, retró MIX 89-90, CD minőség feljavítás okosba

A minap szembe jött velem egy Sanyo JA8500-as erősítő hirdetése. Azt írták benne, hogy “Audiophile Amplifier”, amin igazán jót mosolyogtam.
Persze voltak idők, amikor egy ilyen birtokosaként az ember úgy érezhette, övé a világ!
A lényeg, az első értelmesebb, többé-kevésbé már tudatos vásárlásom, konkrétan ez a készülék volt, valamikor a “rendszerváltás” környékén.
A kezdő, tejfogú hifisták számára írom, hogy egykoron, még minden évben a NAGY kommersz cégek, gyártottak, külön készülékekből álló, egymásra tornyozott komponenseket, amelyeket találóan HiFi torny-nak nevezett a köznyelv. 
Ez az időszak, úgy háromezer éve lehetett, amikor még Tündék uralták e-vidéket és mindenki bakelitnek hívta a vinyl-t...
Nyilván a bakelit elnevezés több sebből vérzik, de nem akarok azért sem orrba gyűrni senkit, ha a mezei nyulat, üregi nyúlnak nevezi!

No de vissza a Nakatomi Plázához.

youtu.be/jaJuwKCmJbY

Ezekre a tornyokra “rendszer”-ként(system) hivatkozott minden gyártó, amit természetesen, világmegváltó csúcsként írták körbe az aktuális katalógusukban.
Bot egyszerű ábrákkal szemléltetve a frekvencia átvitelt, CD előnyeit(Hátrányait persze nem!) és sorolhatnám. Talán itt még maga a SANYO is osztályozta az aktuális katalógusában, hogy adott készülék hangzására, mennyi darab, általuk kitalált, stilizált karmester ábrát ad az ötből!
Szóval ennek a csúcs JA8500-as szériának volt tunerje, EQ-ja, gyorsmásolós, dupla kazettás magnója, CD lejátszója, integrált erősítője, BAKELIT lejátszója, három utas, reflex hangdoboza és egy nagy tábla csokoládéra hajazó rendszer távja.
Nekem ebből a rendszerből, kizárólag az erősítő és később a CD lejátszó lett.
Persze már akkor is sokkal jobban vágytam a csúcs Technics vagy Sony Esprit(később ES)szériás készülékekre, de ennyire futotta.
Sajnos a Sanyo csúcs készülékeinek vételára is erősen feszegette az akkori anyagi lehetőségeim határait…
A JA8500-as erősítőbe, manapság bele lehet futni jófogáson, vaterán és hasonszőrű, erősen szocreál jellegű oldalakon, ahol valamiféle csúcs hifiként, vagy új készülékként tálalják, dacára annak, hogy 30+ esztendős integráltról beszélünk.
Általában az ilyen oldalakon az eladni kívánt készülékeket, raklapon, háttérben betonkeverővel, vagy tyúkólban a lefosott létra előtt szokás fotózni.

A készülékek megjelenése az akkori ízlés szerint, olyan mint egy vidámpark, amit kereszteztek az éjszakai Las Vegas látképével… Magyarán az is világít ami nem!
Az erősítő tartalmazott DAC-ot, ami akkoriban abszolút nem volt szokványos dolog.
Amennyiben úgy tetszik az audiophile gyártók előtt, bő harminc esztendővel a Sanyo ezt a fajta öszvér készüléket már feltalálta.!
Árához képest egy igényes megjelenésű, jól kivitelezett dolognak mondanám.
A teljes csúcs SANYO lánc, műanyag előlapos, amolyan puhatestű kivitel, vékony, préselt lemezből épített fedlappal.
Külsőre imitálta a műanyag előlap a szálra húzott, feketére eloxált alumíniumot.
A korszellem hatása alól, természetesen ez sem kivétel, mivel akkoriban minden alkalmat megragadtak, hogy kiírják öles betűkkel, hogy “DIGITAL”! Ezt a feliratot ezen a készüléken is jól lehet olvasni még repülőről is.
Külsejét uralta a digitális, háttérvilágítással rendelkező kamu Deprez-műszer, ami akkoriban a Janiság egyik alapkritériumának számított. Bár sokkal vagányabb lett volna valós lengőtekercses műszer, ha már mindenképp akartak ilyesmit biggyeszteni az előlapra.
Akkoriban már megvolt az első rendesebb dobozom a Heybrook HB1, azokat hajtottam ezzel a Sanyo-val. Forrásom pedig egy S-VHS Hi-Fi videómagnó volt, meg egy Akai Direct Drive-os(DD) lemezjátszó.
Természetesen a HB1-hez magam készítettem állványt a Hi-Fi Mozaik útmutatásai alapján zártszelvényből.
Nyilván semmi köze nem volt az eredeti, gyári Angol állványhoz, mert az nem biliacélból, hanem valamilyen alumínium ötvözetből készült. Egyébként nem volt a gyári állvány sem csoda, ahogy a HB1 is egy olcsó, belépő szintű cuccnak számított jóléti piacokon. Viszont itt a szocialista blokk belterjességéből, frissen felocsúdott keleti régióban a papundeki Orionok, RFT-k és Videotonok után olyan volt, mint valamiféle földi audio mennyország.  
Persze az (B)után-gyártók megesküdtek rá, mint ahogy a Mana és a Townshend állványok klónozói is, hogy az általuk gyártott, mondjuk ki, hamisított, sokkal jobb, mint az eredeti. Na ja...

Hihetetlen, hogy mennyivel kevesebb információ jutott el hozzánk akkoriban az internet nélkül idókben. Sajnálatos módon, sok magabiztos hifi tulok, engem is szépen vakvágányra terelt, nem egy, nem is két alkalommal!
Már akkoriban is megvoltak az ortodox cső fetisiszták, kábeltagadók, ahogyan a villanydrótból, tekercselő drótból, világverő kábelt készíteni tudó,” ismerősömnek az ismerősének a szobatársai”.
Számtalanszor megégettem magam a MÁV-os, erősáramú szakember, aki mindenhez ért,  hétdiplomás Videoton-ban dolgozó mérnökurak szaktanácsaival, DIY készülékeivel.
Akkor jöttem rá, hogy igazából senki nem ért a High-End-hez, csak egyesek sokkal jobban titkolják, mint mások!
Az egyetlen dolog, amibe kapaszkodni tudtam akkoriban az a HiFi magazin volt!
Általuk legalább bepillantást nyerhetett az ember valamennyire a külföldi valóságba. Bár bevallottan az Angol HiFi iránt voltak elfogultak, így az írásaikat ennek tudatában értelmeztem. Nekem már akkor is a  “Hetedhét határ”-ban bemutatott, Levinson-ok, Krell-ek, Martin Logan-ek, Apogee-k keltették fel a figyelmemet, már azokon a rossz minőségű fekete-fehér fotókon nézegetve.
Persze ilyeneket ők sem hallottak soha, csak találgatták milyenek lehetnek a külföldi magazinok írásaiból. Kicsit olyan ez, mint amikor manapság valaki véleményt alkot youtube videók alapján egy rendszer, készülék megszólalásáról...
A HiFi magazinosoknak legalább van mentsége a dologra, mivel be voltak zárva, így nem is tudták volna megtapasztalni, még ha akarták volna, akkor sem.
Viszont a másik csoport az elmehet a… Na pont oda!
Tudat alatt, már akkor a bőröm alá fészkelte magát az USA High End szeretete.
Az megint más tészta, hogy bő húsz éve az USA gazdasági hanyatlása kezdetével az EU gyártók elhúztak elég erősen, technikai és gyártási minőségben, így manapság már azokat favorizálom leginkább. Viszont akkoriban, hangminőség, technológia viszonylatában is az USA cégek uralták a világot
http://www.hifimagazin.hu/

A nyolcvanas évek végén nagyon kevesen használták a (S-)VHS Hi-Fi videót, hangfelvevőként meg aztán szinte senki. (Leszámítva persze a videó és hangstúdiókat!)
Mindenkinek, aki komolya(bb)an gondolta a magnózást, annak, drága, három fejes kazettás deck-je volt. Technikai értelemben ez sokkal gyengébb volt, mint a Hi-Fi VHS, AFM ferde sávos, forgófejes rögzítési technika, ami nem mellékesen, még mai szemmel vizsgálva is technikai bravúr!
A kazettás deckek(Compact Cassette) az alacsony szalagsebességnek(4,76 cm/sec) szalag méretének(3,81 mm-en, kétszer negyedsáv sztereó) és az álló fejnek köszönhetően, baromi zajosak voltak, frekvencia átvitelük, 30Hz-18kHz-ig terjedt, nyávogásuk 0,05%, dinamika tartományuk 58dB körül alakult. A szabvány is igen óvatosan fogalmaz a minőségükkel kapcsolatosan.:
“A Compact Cassette rendszer a felvevő és lejátszó apparátustól függően, optimális körülmények biztosítása mellett alkalmas a DIN 45 500 sorozatú szabvány szerinti „HI-FI” (high fidelity) „nagy hanghűség” megvalósítására.” Tehát, ha Isten úgy akarja, akár még jó lehet, akár Hi-Fi-re… Viszont ha nem? Tapasztalataim szerint sokszor nem akarta!
Ez természetesen nem olyan meglepő, mivel maga a Compact Cassete rendszer a hatvanas évek derekáról származik, így már a kilencvenes évek elején is aggastyán formátumnak számított.
Ezzel szemben a Beta (SP) és VHS Hi-Fi magnók SP, LP és SLP üzemmódban is képesek voltak 20Hz-20kHz, 0,005% nyávogás mellett, 80dB dinamika értékekre, ami jól hallhatóan egy teljesen más dimenzió. Persze lehetne jönni a méregdrága Tandberg-el meg a Nakamichy 1000ZXL deckekkel, de azok sem voltak képesek átlépni a formátum határait! Egyszerűen azzal a relatíve alacsony szalagsebességgel, mérettel az álló fejes technika nem volt képes sokkal többre, még a legjobban megépített magnók esetén sem.
Továbbá a hagyományos kazettás magnók nagyon érzékenyek voltak a szalagok minőségére és csak méregdrága metál szemcsés kazettákra lehetett még ezt a gyenge minőséget is kompromisszum mentesen szalagra rögzíteni. Egy alap D-s ,TDK kazetta, gyakorlatilag semmit sem volt képes megtartani a CD lemez minőségéből, míg a Hi-Fi VHS nem volt ennyire háklis a szalagok minőségére. Illetve az volt a helyzet, hogy ott a legolcsóbb, leghitványabb kazetták is metál szemcsés hordozófelülettel rendelkeztek, mivel ezt alapjaiban megkívánta a szabvány.
A normál, olcsó VHS magnó hangsáv rögzítése álló fejes és monó, így azt ne keverjük össze a forgófejes két csatornás HiFi rögzítéssel, ahol a forgó fejdobon találhatóak az olvasófejek!
A normál VHS monó sáv nagyon rossz minőségű, HiFi célra alkalmatlan, kb. mint a kaputelefon! Emlékezzetek csak azokra a narrátoros filmekre a 80-as évekből, amiken alig hallani valamit a zajtengerből…

youtu.be/1begToGEbHk

Specifikálva ez úgy néz ki, hogy: 50Hz-8kHz, nyávogás 0,2%, dinamika tartomány 45dB ami már a hetvenes években is elborzasztó specifikáció volt.
Pro S-VHS editáló deckekben létezett olyan, ahol az állófejes rész is két csatornát tartalmazott, így négy csatorna állt az utómunkánál rendelkezésre, két állófejes és két minőségi FM modulált Hi-Fi minőségű hangsávval! Persze az ilyen gépek elérhetetlenek voltak olyan mezítlábas paraszt gyerekek számára, mint amilyen én is vagyok.
No de miért is írtam ezt le?
Akkoriban volt egy Hitachi S-80 típusú S-VHS Hi-Fi videó deckem, amire nagyon büszke voltam. Azt mondhatni, akkoriban a csúcsot képviselte a kommersz készülék kínálatból.
Igaz editáló pultot még nem tartalmazott, de a hang szempontjából ez most kevésbé lényeges...
A kilencvenes évek elején a kommersz CD lejátszók minősége, igencsak hagyott kívánnivalót maga után és úgy szelídítettük, “javítottuk” meg a CD felvételeket, hogy azokat átmásoltuk VHS HiFi videóra.  így egy szerethetőbb, hangzást kaptunk, tényszerűen fogalmazva, technikai értelemben a minőség lerontásával.
Itt konkrétan úgy lett analógabb a hangzás, hogy egy analóg formátumra másoltuk a CD felvételt a ki tudja milyen RCA kábeleken keresztül.
Akkor ez egy költséghatékony megoldás volt a számunkra még elérhető CD-lejátszók hangjának „megszelídítésére”, illetve azért elég sok hanganyag elfért egy 4órás szalagra, ami felezett sebességen akár 8is lehetett.
Másik érdekesség, hogy VHS formátumú kazettákhoz építettek még a DAT előtt digitális forgófejes rögzítőket, PCM adaptor-okat, amelyet CD masteringhez használtak.
Ilyen volt a Sony PCM-1630, PCM-701, 501, vagy a magnóval egybeépített Technics SV-P100, ez utóbbit, még a hazai Hi-Fi magazin is bemutatott.

youtu.be/cFvb8HhlQ38

Miért nem írtam a nagy szalagsebességű Reel-to-reel
magnókról, ha már az a legjobb analóg formátum a mai napig?
Majd egy másik alkalommal!

https://www.wikiwand.com/en/PCM_adaptor
https://en.wikipedia.org/wiki/PCM_adaptor

Agymenés OFF!
Csatolmányok
Sanyo_System_8500-Prospekt-1989.jpg
Sanyo_System_8500-Prospekt-1989.jpg (1.55 MiB) Megtekintve 4723 alkalommal
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

Nap képe! :photograph:

Aki esetleg összefut Lenny Kravitz-el a Tesco-ban, kérdezze meg, hogy tetszett-e neki a Prodigy... :rolleyes: :napsut:


youtu.be/BilaShsQphM
Csatolmányok
Nap képe ML.jpg
Nap képe ML.jpg (46.48 KiB) Megtekintve 4883 alkalommal
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

Hamarosan...
Csatolmányok
Infinity 111.jpg
Infinity 111.jpg (200.65 KiB) Megtekintve 5010 alkalommal
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

Nap képe! :photograph:
Csatolmányok
80Hz.jpg
80Hz.jpg (84.54 KiB) Megtekintve 5088 alkalommal
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

happybday.gif Clint Eastwood és Christian McBride ! happybday.gif 🎂
Csatolmányok
112233.jpg
112233.jpg (39.21 KiB) Megtekintve 5214 alkalommal
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

Nap képe! :photograph:
Csatolmányok
RA.jpg
RA.jpg (38.11 KiB) Megtekintve 5164 alkalommal
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
ValhallA
Tizezresek klubja
Tizezresek klubja
Hozzászólások: 12721
Csatlakozott: 2008.02.11., hétf. 20:48
Értékelés: 6053

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: ValhallA »

Nap képe! :photograph:
Csatolmányok
Poseidon 3.jpg
Poseidon 3.jpg (176.57 KiB) Megtekintve 5344 alkalommal
"Bármely eléggé fejlett technológia megkülönböztethetetlen a mágiától." Arthur C. Clarke (1917-2008)

Avatar
rx8
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 374
Csatlakozott: 2012.04.14., szomb. 16:49
Értékelés: 146
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: rx8 »

Billy Cobham több albuma is megvan, de a Drum'n'voice egyszerűen pazar, a folytatásai is. Remek zenészekkel állt össze és a felvétel minősége sem hagy kívánnivalót maga után. Érdemes még szerválni egy csak dobos albumát is, az is fantasztikus.(Sajnos nekem nincsen, de amikor még a hifiben dolgoztam azzal tudtam lelki válságba kergetni a Kollégáimat :rolleyes: )
Forrás: Shigaclone+DIY WM8741DAC,Dual 1229, Goldring 1042, Empire 4000D/III, kínai phono, Tuner:Sanyo Plus T35+Dynaco,Előfok:DIY,Végfok:Appluase 300B, Hangsugárzó:DIY külső váltós,Kábelek Valhalla és egyebek.

Avatar
rx8
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 374
Csatlakozott: 2012.04.14., szomb. 16:49
Értékelés: 146
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Re: ValhallA világa

Hozzászólás Szerző: rx8 »

Szegény Tina élete végén és az elején is sokat szenvedett sad.gif Remélem megtalálja végső nyugalmát, nagyon fog hiányozni....
Forrás: Shigaclone+DIY WM8741DAC,Dual 1229, Goldring 1042, Empire 4000D/III, kínai phono, Tuner:Sanyo Plus T35+Dynaco,Előfok:DIY,Végfok:Appluase 300B, Hangsugárzó:DIY külső váltós,Kábelek Valhalla és egyebek.

Válasz küldése

Vissza: “ValhallA kábelek”