Zsolt is csak annyit írt a fb-on valakinek válaszul, hogy csak a hangszórókészlet közel 600€, úgyhogy nem egy budget hangfal lesz.
Én ebből arra tippelnék, hogy ez valahova oda futhat ki majd, mint anno az Enigma volt.
Zsolt is csak annyit írt a fb-on valakinek válaszul, hogy csak a hangszórókészlet közel 600€, úgyhogy nem egy budget hangfal lesz.
Erről a modelljükről még nem hallottam. 752-m volt, állítólag azt is az Epos-os Robin Marshall tervezte a Missionnek, de az tragikus volt: Zsolt cserélte be nekem anno, valami hallgathatóra, de ő is csak nézett kb., hogy "ez meg mi?". Szal nem tudom ...
Az sem biztos, hogy lesz-e belőle termék, eléggé az elején tart még a fejlesztés.
Nem, mert ez még csak "deszkamodell".
Ez elsikkadt a nagy trafózásban.
Ugyanez virágnyelven:Ear írta: ↑2023.02.05., vas. 10:11Már bocsánat, de ez butaság. Hogy egy MC illesztő trafó vágjon-e mélyet, az konstruktőri elhatározás, meg némileg pénz kérdése, hogy megfelelő anyagokat és méretezést válasszon. Ez ráadásul nem kimenőtrafó, ahol ez a méretezési nehézség komolyabb probléma. Nem egy olyan MC trafót ismerek, ami mind mérve, mind fülre brutális mélyleadásra képes, néha még túl sokra is, mert az azért elég durva látvány, amikor a 3-4 Hz-re hangolt felfüggesztés a tű lemezre engedésekori hintázást a mély a végpontok közötti néma pulzálásával nyomatékosítják.dgab írta: ↑2023.02.04., szomb. 22:12
A trafó előnye, hogy mivel nincs elektronikus erősítés, elméletileg alacsonyabb a zajszintje és kevesebbet torzít, mint egy MC-előerősítő. A hang levegősebb, több a részlet, természetesebb a zene. Hátránya, hogy az egyik tekercsről a másikra a fizika törvényszerűségei miatt nem tud átmenni a hangszedő jelének 100%-a, így a frekvencia-átvitel mindig korlátozottabb lesz, mint az elektronikus erősítő esetében. Ez jellemzően a mélytartományt érinti erősebben.
...de vélhetően nálad az a helyzet, hogy a beépített phono jobban tudja kompenzálni a trafó frekvenciavesztését, mint a Quasar MM része.
A hifi kisokost felütve: a lemezjátszó előerősítő két fő dolgot csinál, egyrészt a hangszedő nagyon alacsony kimenő feszültségét és az itt alkalmazott magas bemenő impedanciát illeszti az előerősítők sokkal magasabb, vonal szintű bemenő feszültségéhez és alacsonyabb bemenő impedanciájához, másrészt elvégzi a RIAA-korrekciót. Az MC-hangszedő jelszintje tizede (esetleg huszada) az MM-hangszedőkének, és a lezáró impedancia is csupán a töredéke a lemezjátszó előerősítő alapértelmezett bemenő impedanciájának, szükség van még valamire, ami megteremti a kapcsolatot. Ez vagy egy újabb erősítő fokozat (lemezjátszó elő-elő erősítő), vagy egy transzformátor.DeProtector írta: ↑2023.02.04., szomb. 21:24Elméletileg be lett bőven járatva a trafó, bár az utóbbi időben lehet, hogy sokat állt.cotag írta: ↑2023.02.04., szomb. 20:38A Heed phonot soha nem próbáltam trafóval, de ha új a trafó, lehet, hogy járatás kell neki és ezt érzed a hangjában. Nekem pont ugyanez volt új trafóval, mindenben jobb volt, mint az MC elektronika, de mégis volt valami zavar. Aztán szépen bejáratódott. (És nagyon nem mindegy milyen kábelt használsz a trafó és a phono között.)
A kábel kérdésre mondjuk már én is gondoltam, mivel fonó kábel eddig csak egy kellett, tartalék meg nincs, így jobb híján most csak egy rca összekötő van a trafó és a fonó közt. Meg egy random madzag a földnek.
Közben a beépített fonóval hallgatom. Az meg egyre jobb.
Zavaró tényezők nélkül. Ugyan úgy rca kábellel. Most már azt merem mondani, hogy ez így jobb (trafó+beépített fonó) mint tisztán a Quasar.
Ez viszont már végképp nem világos...
Olyan kábelt javasolnék, amit kifejezetten phono és SUT közé ajánl a gyártó. A megfelelő árnyékolás mellett nagyon fontos az alacsony kapacitás (50 pF vagy kevesebb), illetve minél rövidebb legyen (1 m max). Bocsánat ez itt már kicsit off, de itt merült fel.DeProtector írta: ↑2023.02.04., szomb. 21:24A kábel kérdésre mondjuk már én is gondoltam, mivel fonó kábel eddig csak egy kellett, tartalék meg nincs, így jobb híján most csak egy rca összekötő van a trafó és a fonó közt. Meg egy random madzag a földnek.
Elméletileg be lett bőven járatva a trafó, bár az utóbbi időben lehet, hogy sokat állt.cotag írta: ↑2023.02.04., szomb. 20:38A Heed phonot soha nem próbáltam trafóval, de ha új a trafó, lehet, hogy járatás kell neki és ezt érzed a hangjában. Nekem pont ugyanez volt új trafóval, mindenben jobb volt, mint az MC elektronika, de mégis volt valami zavar. Aztán szépen bejáratódott. (És nagyon nem mindegy milyen kábelt használsz a trafó és a phono között.)
A Heed phonot soha nem próbáltam trafóval, de ha új a trafó, lehet, hogy járatás kell neki és ezt érzed a hangjában. Nekem pont ugyanez volt új trafóval, mindenben jobb volt, mint az MC elektronika, de mégis volt valami zavar. Aztán szépen bejáratódott. (És nagyon nem mindegy milyen kábelt használsz a trafó és a phono között.)DeProtector írta: ↑2023.02.04., szomb. 13:37Most volt/van nálam két jobbfajta trafó is, az egyikkel talán jobb is a hang. Nagyobb felbontás, nagyobb hangtömeg, nagyobb tér, mégis folyton inkább nélküle hallgatnám.
Persze, ez is benne van a pakliban.alto írta: ↑2023.02.04., szomb. 15:16
A Quasarnak mindegy, hogy az MM bemenetén egy MM hangszedőt lát, vagy egy MC trafó által illesztett MC hangszedőt, itt az illesztettség mindenképp megvalósul. Ha a trafó valóban jól illeszkedik a hangszedőhöz, és te mégis jobbnak hallod a Quasart az MC bemenetéről, akkor lehet, hogy maga a trafó nem elég jó, vagy az is lehet, hogy neked szubjektívan egyszerűen jobban tetszik Quasar MC fokozat hangja.
Igen, simán az MM bemenet van használatban ilyenkor.
A Quasarnak mindegy, hogy az MM bemenetén egy MM hangszedőt lát, vagy egy MC trafó által illesztett MC hangszedőt, itt az illesztettség mindenképp megvalósul. Ha a trafó valóban jól illeszkedik a hangszedőhöz, és te mégis jobbnak hallod a Quasart az MC bemenetéről, akkor lehet, hogy maga a trafó nem elég jó, vagy az is lehet, hogy neked szubjektívan egyszerűen jobban tetszik Quasar MC fokozat hangja.DeProtector írta: ↑2023.02.04., szomb. 14:52Az illesztettség elvileg hibátlan, a hangszedőhöz passzolót kértem a gyártótól.
Nekem inkább olyan érzésem van, hogy a Quasar nem "szereti", ha trafót aggatok elé.
A beépített fonóval nincs ez.
Ezért voltam kíváncsi, hogy valaki kísérletezett-e már trafóval a Quasar előtt.
Az illesztettség elvileg hibátlan, a hangszedőhöz passzolót kértem a gyártótól.
Az MC trafóknál a hangszedő megfelelő illesztésére kell ügyelni, egy adott trafó nem biztos, hogy jól illeszkedik az adott hangszedőhöz. Kifelé már nagyjából mindegy, ott standard MM phono-t vár, a szokásos 47kohmos impedanciával.DeProtector írta: ↑2023.02.04., szomb. 13:37Quasar tulajoktól kérdezném, hogy próbálta/használja valaki trafóval a Quasar-ját?
Most volt/van nálam két jobbfajta trafó is, az egyikkel talán jobb is a hang. Nagyobb felbontás, nagyobb hangtömeg, nagyobb tér, mégis folyton inkább nélküle hallgatnám.
Lehet, hogy valami torzítást felerősít amit nem tudok egyértelműen detektálni, csak érzem, hogy nem jó valami.
Az SI2-ben lévő fonó kártyára is kíváncsiságból rákötöttem. Ott nincs meg ez a nyugtalanság, viszont nyilván gyengébb hangot kapok ( bár a mély ott meg sokkal vastagabb...ki érti ezt).
Van valakinek ilyen trafós tapasztalata?
Ekkora lenne a különbség a 2.1-es és a 2.3-as kártyák között? Más is tapasztalta, hogy sokkal dögösebb a 2.3-as kártya a 2.1-es képest?dgab írta: ↑2023.02.03., pén. 13:59Nálam a StandArt 2 Pro-nál egyértelműen érezhető, hogy milyen forrás szól: bizonyos esetekben van kraft, dög, test, de pl. a már többször tárgyalt 2.1-es DAC-kártyával, vélhetően a kártya karaktere miatt, nem tudtam előcsalogatni az arcletépő gyalulást. 2.3-as kártyával igen.
Esetemben az is sokat számít, hogy pontosan a füleim felé álljanak a hangszórók. Nem vagyok különösebben magas, de egy egész picit hátra kellett döntenem a sugárzókat, hogy testesebb legyen a hangzás. Ezzel érdemes lehet kísérletezni - ha a földön ülve van elég basszus és dög, hátradöntéssel lehet hangolni a dobozokat ebbe az irányba.
crepto írta: ↑2023.01.26., csüt. 18:57Nálam is van egy StandART Jubilee SE, és már közel két éve barátkozom vele.
A leírtak teljesen igazak, hadd tegyem mégis egy másik perspektívába: sokat hallgatok elektronikus zenét, és ott nekem hiányzik még mindig a dög, a karc, a lehengerlő basszus. Azt se bánnám, ha rátelepedne a többi sávra, csak jöjjön a dög.
Hangszeres zenén, és énekhangon csoda, az nem kétség.
Ja, StandART 2-ről váltottam fel, de most beszereztem újra egy párat, azt hallgatom, ha valami kraftosat szeretnék
crepto írta: ↑2023.01.26., csüt. 18:57Nálam is van egy StandART Jubilee SE, és már közel két éve barátkozom vele.
A leírtak teljesen igazak, hadd tegyem mégis egy másik perspektívába: sokat hallgatok elektronikus zenét, és ott nekem hiányzik még mindig a dög, a karc, a lehengerlő basszus. Azt se bánnám, ha rátelepedne a többi sávra, csak jöjjön a dög.
Hangszeres zenén, és énekhangon csoda, az nem kétség.
Ja, StandART 2-ről váltottam fel, de most beszereztem újra egy párat, azt hallgatom, ha valami kraftosat szeretnék
Javarészt kevés bites felvételeket cd lemezen.A múltkoriban az egyik állásról áttettem a másikra,(én a harmadikat nem is találom)és mintha más lenne,de lehet csak bemagyarázom.Most szemből nézve a baloldalon van a jumper,eddig a jobb oldalon volt,és tényleg,hol a harmadik?Persze lehet csak a vaksi szemem miatt, de azt nem is találtam meg.