Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Zöld topik

Avatar
pali923
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1862
Csatlakozott: 2008.11.08., szomb. 13:42
Értékelés: 1028

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: pali923 »


s akkor nagyon könnyen ott találhatjuk magunkat hogy a villamos energia két harmadát importálni kéne a mostani egyharmadhoz képest.
Na és? Semmivel nem lenne kisebb függés és kockázat függeni valamilyen szabadpiactól, (akár csak ideiglenesen) mint bebetonozni magunkat 60 évre egy ki tudja mennyiért, milyen feltételekkel egy despotikus (ergo nem feltétlenül a racionalitás által vezérelt) állammal megkötött szerződés alapján.
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1565
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 271

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Mathias »


A Tesla Supercharger-nél kb fél órát kell várnod a teljes töltésre (de ilyen hozzánk legközelebb Ausztriában van).
A gyorstöltőkkel vigyázni kell azért. Nem tudom a Teslánál hogy van, de azt hiszem pl a Nissan-nál ha a töltések több mint 10%-a gyorstöltés akkor ugrik a 8 év garancia az aksira. Az aksinak általában az a legjobb ha minél lassabban van töltve, a gyorstöltés végszükség esetén jó esetleg azon az áron hogy csökken az élettartam.

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1565
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 271

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Mathias »


Csak akkor miért kell ezt most eldönteni, mikor minden szakember szerint ezt 5-10 év múlva is eldönthetnénk, amikorra akármilyen vákltozások is lehetnek az energiapiacon?
Szerintem nincs 5-10 év eldönteni. Paks I-et le kell majd kapcsolni, addigra már kéne valami, azt most el kell kezdeni intézni.(kb most is utolsó pillanatban vagyunk már) Ha csúszik valami miatt pár évet a téma akkor már lehet nem is lesz átfedés a lefutás és felfutás között és akkor nagyon könnyen ott találhatjuk magunkat hogy a villamos energia két harmadát importálni kéne a mostani egyharmadhoz képest.

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1565
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 271

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Mathias »


A költségekben nem csak a gyártás van benne, hanem egy hatalmas gépezet működtetése is marketinggel, értékesítési hálózattal, minden őrülettel. Biztos lehetsz benne, hogy az utolsó vérig harcolnak majd a profitért.
Nyilván ha más "szolgáltatást" nyújtanak az nem ennyibe fog kerülni, de jelenleg a forgalom érdekében ezek az "őrületek" szükségesnek tűnnek. Szerintem az elektromos autóknál is szükségesek lesznek ezek egy darabig. Meg hát gyakorlatilag ha azok gyártanak elektromos autót akik ma hagyományosat(maroknyi kivétel azért lehet) akkor ez a hálózat rendelkezésre is fog állni.
Egyébként a Mercedes szerint sok változás nem lesz 2025-ig, növekvő eladások lesznek(a mostani 84 millióról 100 millióra), a Mercedes 2025-re tervez 15-25%-nyi elektromos autó eladást.
https://www.lokal.hu/2017-03-autogyarto ... ladasokat/
Majd meglátjuk, akár gyorsan is változhatnak a dolgok, csak azt nehéz megjósolni.

Avatar
feherlaci
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1438
Csatlakozott: 2006.01.12., csüt. 19:25
Értékelés: 433

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: feherlaci »


tanulságos videók




Avatar
feherlaci
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1438
Csatlakozott: 2006.01.12., csüt. 19:25
Értékelés: 433

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: feherlaci »


Semmi tapasztalatom, tudásom nincs ezért kérdezem: meddig tart egy töltés a mai villanyautókba? Mert ok, hogymajd ennyi-annyi töltőállomás lesz itt valaha. De ha elindulok egy hosszabb útra, akkor mennyit kell várnom az újratöltésre? Gyanítom, hogy nem lesz kész addig, mint egy benzines tankolás. Akkor meg megint más egy kicsit az élmény a hosszabb utakon.



 




Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15214
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10366
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Semmi tapasztalatom, tudásom nincs ezért kérdezem: meddig tart egy töltés a mai villanyautókba? Mert ok, hogymajd ennyi-annyi töltőállomás lesz itt valaha. De ha elindulok egy hosszabb útra, akkor mennyit kell várnom az újratöltésre? Gyanítom, hogy nem lesz kész addig, mint egy benzines tankolás. Akkor meg megint más egy kicsit az élmény a hosszabb utakon.
A Tesla Supercharger-nél kb fél órát kell várnod a teljes töltésre (de ilyen hozzánk legközelebb Ausztriában van). A szokványos töltőpontokon 2-4 óráig tart, de útközben nyilván nem cél a teljes feltöltés. Vidékre én sem indulnék most el villanyautóval.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15214
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10366
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Naivitás lenne hinni egy ennyire versengő piacon az 50%-os árrésben. Ha fog is csökkenni az áruk az nem az árrés csökkenése miatt fog bekövetkezni.
A költségekben nem csak a gyártás van benne, hanem egy hatalmas gépezet működtetése is marketinggel, értékesítési hálózattal, minden őrülettel. Biztos lehetsz benne, hogy az utolsó vérig harcolnak majd a profitért.

Avatar
pali923
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1862
Csatlakozott: 2008.11.08., szomb. 13:42
Értékelés: 1028

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: pali923 »


Nem tolonganak a zemberek a villanyautó támogatásért? vajon miért?
Semmi tapasztalatom, tudásom nincs ezért kérdezem: meddig tart egy töltés a mai villanyautókba? Mert ok, hogymajd ennyi-annyi töltőállomás lesz itt valaha. De ha elindulok egy hosszabb útra, akkor mennyit kell várnom az újratöltésre? Gyanítom, hogy nem lesz kész addig, mint egy benzines tankolás. Akkor meg megint más egy kicsit az élmény a hosszabb utakon.
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla

Avatar
pali923
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1862
Csatlakozott: 2008.11.08., szomb. 13:42
Értékelés: 1028

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: pali923 »


Jelenleg ha rövid időn belül szeretnénk kiváltani a fosszilis erőműveket(és ezzel milliók életét megmenteni), akkor az atomenergia megkerülhetetlen. Idővel ez persze változni fog.
Nem is ez a legnagyobb gond ebben az országban. Hanem az, hogy az atomerőmű kérdése teljesen átpolitizált lett, és ezért már senki nem láthat tisztán. Nem folyhat ebben a helyzetben tisztán szakmai vita az atomerőmű szükségességéről - legfeljebb hasonló fórumokon.
Szerintem ebben a kérdésben minden normális gondolkodású ember azt gondolja, hogy atomerőmű így, ennyiért, most, és az oroszoktól ezekkel a feltételekkel nem kell. Aztán ezzel a kérdést el is dönti magában. Pedig lehet, hogy jó lenne az atomerőmű. Csak akkor miért kell ezt most eldönteni, mikor minden szakember szerint ezt 5-10 év múlva is eldönthetnénk, amikorra akármilyen vákltozások is lehetnek az energiapiacon? És miért kell gátolni minden nemes és nemtelen eszközzel a megújuló energiák terjedését?
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1565
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 271

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Mathias »


Szerintem szembesülni fogunk vele, mekkora árrés volt eddig rajtuk.
 
Szoktam figyelni az autógyártók nyereségi adatait ha valami hírben összefutok velük. Pl pár éve úgy emlékszem a Ferrarinál a teljes nyereséget elosztva a gyártott darabszámmal kb 10 milló forint jött ki autónként. Persze az áraik 50-120 millió között vannak, valószínű az 50 millás autón nincs 10 millió haszon, a 100 millióson meg több lehet. Ha jól emlékszem a nagyobb jól menő autógyártóknál(talán VW-ről és/vagy BMW-ről olvastam) ha van 10% körüli nyereség akkor az már jónak számít. Valószínű itt is valamennyire differenciált az árrés egyes autókon.
Naivitás lenne hinni egy ennyire versengő piacon az 50%-os árrésben. Ha fog is csökkenni az áruk az nem az árrés csökkenése miatt fog bekövetkezni.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15214
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10366
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


A Ferrari sem azért drága, mert piros, hanem mert kevés készül és azokat is jobbára kézzel rakják össze (na meg persze prémium termék). Az elektromos autók áresése be fog következni, ahogy emelkednek az eladási számok. Hollandiában az elmúlt 4 évben évente 15-20 %-kal csökkentek az árak, magyar statisztikát még nincs miből készíteni. Nem véletlenül sokkal olcsóbbak az új Tesla modellek, mint a régiek. Az akku technológia fejlesztése is árcsökkenést fog eredményezni, hiszen ez egy komoly tétel a költségek között. Az elektromos autók arányaiban kevesebb mechanikai alkatrészt tartalmaznak és több elektronikát, utóbbi pedig fillérekből gyártható nagy tételben.
 
Érdekes lesz megfigyelni, ahogy országonként sorban betiltják a robbanómotoros autók üzembe helyezését, miként fog a hagyományos autók ára változni. Szerintem szembesülni fogunk vele, mekkora árrés volt eddig rajtuk. Nem lepődnék meg, ha a benzines autók ára a felére esne néhány éven belül, a dízeleké meg még lejjebb.
 
Azonban megint jelzem, a jövő közlekedése (remélhetően) nem magántulajdonú autókra fog épülni, előtérbe kerül a közösségi közlekedés, a megosztás és a kölcsönzés.

Online
Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4641
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 3112

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: istvan01 »



-
Azt gondolom, az igazi áttörés nálunk 4-6 év múlva várható.

én valamiért nem hiszek a drasztikus áresésben, csupán enyhe csökkenést jósolok villanyautóknál. Miért?
A villanyautó melyik része, fődarabja különbözik a benzin üzeműtől? A hajtáslánc és üzemanyag-tároló, ahogy manapság nevezik szakzsargonban. A többi részekben, szinte azonos. Utaskabin-csomagtér, futómű és kerekek-fékek, elektronika, kényelmi és szórakoztató rendszer, biztonságtechnika. Az autó végárában nem jelentéktelen, de mekkora részt képvisel a hajtáslánc és üzemanyag-tároló együtt? Igen a 2db vagy 4db DC, vagy AC motor kevesebb anyag, kevesebb költség, de az üzem-anyagtároló aksi húzósan drága eszköz, és soha nem fog annyiba kerülni mint egy hagyományos plélemez folyékony üzemanyag tartály, nem beszélve az újrafeldolgozás környezetvédelmi költségéről.
Abban az esetben feltételezem a lassú árcsökkenésekkel  kritikus határ átlépését a majd egyszer, ha egy átlagos 150LE villanyautó vételi ára egyenlő lesz egy azonos kategóriájú benzinüzeművel, a szervizköltsége meg kevesebb. Ezt a gyorsulási verseny irányú fejlesztést meg is tiltanám. Mi a francnak egy utcai autónak 3másodperc alatt felugrani 100km-re, pedig lassan jönnek majd olyan adatok is hogy 1sec/100km.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15214
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10366
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Nem tolonganak a zemberek a villanyautó támogatásért? vajon miért?
 
- Egyelőre drága, de az árak rohamosan csökkennek, a kínálat pedig nő.
 
- Kevés a töltőpont, de pl. egy pár hetes fővárosi határozat értelmében 2 éven belül több száz új pont létesül Budapesten.
 
- Kicsi a hatótávolság, még magyar viszonylatban is.
 
- Az állami támogatás nem túl izmos és nem terjed ki minden típusra (pl. nincs benne a Tesla sem).
 
- Még nem érkezett el az a helyzet, amikor pénzügyileg is megéri elektromos autót vásárolni és mint tudjuk, a legtöbb ember életét a pénztárca határozza meg.
 
Azt gondolom, az igazi áttörés nálunk 4-6 év múlva várható.

Online
Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4641
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 3112

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: istvan01 »

Nem tolonganak a zemberek a villanyautó támogatásért? vajon miért?

szerintem:
1/ az autósok 99,9% nem méregzölden gondolkozik, akkor amikor ő akar autójával A-B-be eljutni

2/ 150 nyilvános ingyenes(?) töltőhely van összesen az országban, ez nem csábít sokakat.

3/ max 1,5millióFt támogatást lehet kapni, ami pl lejön az itthon várható legnépszerűbb Nissan Leaf 10millás árából, így 8,5millió árral lehet számolni. Ez ha mindig ingyen tankolhatna és idő is van a kivárásra, nem kéne sorba állni, akkor csábító lenne.

4/ a Nissan reális max 200km hatótávja városban tovább csökken 120-150km, de csak akkor ha nem fűtünk-hűtünk, nem világunk sokat, ami persze éjszaka nem működik, a hifit sem hajtjuk benne csak pilicka hangerővel.

5/ Az előbbiek miatt egy Leaf kategóriájú autó csak másod autónak alkalmas, első univerzális utazónak senki nem fogja szeretni.

6/ A nem zöldfejű autós szeret utána számolni. Vajon mennyibe fog neki fájni átlagosan egy km élettartamra vetített költsége. Márpedig egy Leaf nagyságú kisautót támogatás nélkül megvehet 4-5millióért is újonnan. Tehát az üzemanyag olcsósággal ki kell termelnie a különbözet árát, legalább 4millió forintot. Márpedig 4millióFt-ból 5l/100km fogyasztású kis dízel autóval elfuthat 230ezer km-t, de ezzel, nem kell paráznia, 5km-enként találni fog benzin kutat.

7/ ha nem tud biztonsággal ingyen tankolásra számítani, már pedig erre még jó ideig nem építhet, akkor otthon kell minden éjszaka tölteni nem ingyen árammal, persze csak lassú töltővel, a házi gyors töltő újabb beruházás, és az is lehet, áramszolgáltatótól nagyobb áramot kell rendelni. A házi töltést inkább csak a családi-sorházas lakók tudják megoldani, nagy társasház lakók nem. Ha saját áramból kell feltölteni a 30kWh aksit, akkor szerény egyszerűsített töltésköltség, töltés hatosfokkal is számolva elmegy 40kWh, ez kb 1600Ft. Ez egyenértékű 4,6l benzin árával. Ha ezzel töltéssel elfut 200km-t, akkor benzinre átszámolva 2,3l fogyasztású autó üzemköltsége. Ez még csábító, de az előbbi 4millióFt vételi ártöbblet nullszaldó hosszát megnöveli, így 423ezer km futás után lenne olcsóbb üzemű a Leaf villanyautó, de csak lenne, mert előbb utóbb az aksit cserélni kell, az pedig komoly nagy tétel.

8/ ingyen parkolás meddig fog fennállni, ki tudja, aztán ha mégis sok villanyautó futna majd az ország területén, akkor hiányozni fog a költségvetésből, elsősorban közlekedés infrastruktúra fenntartási célból a hagyományos üzemanyagokra eddig pakolt adók és járulékok. A biodízelnek is ezzel adtak egy nagy pofont.

http://inforadio.hu/gazdasag/2017/03/30 ... paign=link

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1565
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 271

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Mathias »



A feltételezésed, hogy ilyen vitákat kizárólag az AVX fórumon és Veled folytatok, erősen távol áll az igazságtól.
 
Attól tartok, pont Te látod fekete-fehéren a kérdést, ha azt hiszed, a másik oldalon csupa elvakult, a tényekkel nem törődő naiv aktivista áll. Talán meglepő számodra, de 6-7 évvel ezelőtt én is atompárti voltam, csak azóta történtek dolgok, amik az álláspontom megváltoztatását idézték elő. Majd ha a napenergiáról kiderül valami csúnya dolog, ismét elgondolkodom, de addig képviselem azt, amit most gondolok.

Érdekes, én meg nem mindig(kb 15 éve) voltam az atom mellett. Inkább bíztam a nap és szél energia elterjedésében(mint még most is), de látom hogy az is jár következményekkel.
Nem hinném hogy feketén-fehéren látnám a dolgot hiszen mint mondtam nem vagyok egyáltalán a szél és nap ellen és nem gondolom hogy hosszútávon ha lesz alkalmas technológia nem kéne kiváltani az atomenergiát, mert ki kéne. És pl azért is járok ide, mert szoktak lenni jó linkek új dolgokról, amik majd akár segíthetnek.
Azt nem tudom mennyi naiv, tényeket kizáró aktivista van, biztos nem mindenki ilyen, de az biztos hogy sokan előbb mondják rá a kutatási, statisztikai adatokra(ár, környezet terhelés, halálok) hogy ez nem igaz, mint hogy egy picit is elgondolkodjanak rajta. Én ezt tapasztalom.
Jelenleg ha rövid időn belül szeretnénk kiváltani a fosszilis erőműveket(és ezzel milliók életét megmenteni), akkor az atomenergia megkerülhetetlen. Idővel ez persze változni fog.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15214
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10366
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



Gondolom rám gondolsz. Én soha nem a megújulók ellen akartam érvelni. Szerintem(és a rendelkezésre álló tények alapján így tűnik) nem annyira fekete-fehér a téma mint sokan gondoljátok.
Nagyon az van a fejekben hogy az atom a megtestesült gonosz, míg a zöldek 0 kibocsátást tudnak, senkinek nem ártanak, és ingyen vannak. Ez szűklátókörűség szerintem. Ez a valóságban sokkal árnyaltabb és bonyolultabb. Én csak erre akartam mindig is felhívni a figyelmet hogy összetettebb és összemérhetőbb a dolog, mint azt a legtöbben gondolják. Ennyi.

A feltételezésed, hogy ilyen vitákat kizárólag az AVX fórumon és Veled folytatok, erősen távol áll az igazságtól.
 
Attól tartok, pont Te látod fekete-fehéren a kérdést, ha azt hiszed, a másik oldalon csupa elvakult, a tényekkel nem törődő naiv aktivista áll. Talán meglepő számodra, de 6-7 évvel ezelőtt én is atompárti voltam, csak azóta történtek dolgok, amik az álláspontom megváltoztatását idézték elő. Majd ha a napenergiáról kiderül valami csúnya dolog, ismét elgondolkodom, de addig képviselem azt, amit most gondolok.

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1565
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 271

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Mathias »


Éljen Paks 2, le a nap- és szélerőművekkel
Paks 2 mellett is mint ahogy korábban is írtam bőven van tér megújulókra. Műszakilag Paks 2-vel sincs gátolva akár 40% megújuló se.(ebből 30% csak szél és nap is beleférne bőven akár) Sőt, kéne is igen erősen felfejleszteni erre a szinte minél gyorsabban. Szerintem ezzel a villamos energetikai szakma is így van. A megújulók erőteljes fejlesztésének szükségessége a mostani szint többszörösére szerintem nem is lehet kérdéses.
 

 
 , különös tekintettel az általuk okozott rengeteg halálesetre!Aki ezek után is észérvekkel próbál érvelni a megújuló energiatermelés ellen, konkrétan ki fogom nevetni.
Gondolom rám gondolsz. Én soha nem a megújulók ellen akartam érvelni. Szerintem(és a rendelkezésre álló tények alapján így tűnik) nem annyira fekete-fehér a téma mint sokan gondoljátok.
Nagyon az van a fejekben hogy az atom a megtestesült gonosz, míg a zöldek 0 kibocsátást tudnak, senkinek nem ártanak, és ingyen vannak. Ez szűklátókörűség szerintem. Ez a valóságban sokkal árnyaltabb és bonyolultabb. Én csak erre akartam mindig is felhívni a figyelmet hogy összetettebb és összemérhetőbb a dolog, mint azt a legtöbben gondolják. Ennyi.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15214
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10366
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


/a kánaán érkezése is csak statisztikai módszer .. vagy nem??/
Nyilván ezt a kimutatást is "szakemberek" végezték. Kérdés, melyik szakmához tartoznak.
 
Ezzel a trükkel kb meg is adták a kegyelemdöfést a magyar zöld energiának. Éljen Paks 2, le a nap- és szélerőművekkel, különös tekintettel az általuk okozott rengeteg halálesetre! Aki ezek után is észérvekkel próbál érvelni a megújuló energiatermelés ellen, konkrétan ki fogom nevetni.

Online
Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4641
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 3112

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: istvan01 »

Magyarország vállalta, hogy 2020-ig 14,65%-ra növeli a megújuló energiák arányát. Új számítási módszerrel a kormány szerint már most teljesítve a 14,65%.  

"Magyarországon százezer emberből 123 hal meg a légszennyezéshez köthető okok miatt, ennél rosszabb arány csak Romániában és Bulgáriában van az EU területén. Az uniós átlag ennek a fele, a nyugati tagállamokban pedig a harmada. Ez is arra kellene hogy intsen, hogy jobb lenne más megújulókra építeni a magyar klímavédelmi stratégiát."

"Mivel az új számítással Magyarország elérte a kötelezőt, nem várható, hogy új zöld technológiát használó erőművek épüljenek 2020-ig Magyarországon. Új szélerőművek építését egyébként sem engedik az érvényben lévő magyar szabályok."
https://444.hu/2017/03/31/kicseleztuk-a ... gyarorszag

/a kánaán érkezése is csak statisztikai módszer .. vagy nem??/

Avatar
Mathias
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1565
Csatlakozott: 2005.02.02., szer. 10:07
Értékelés: 271

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Mathias »


Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5309
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 1023

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: lehoako »


Búúúúúúúúúúúúúta németek, búúúúúúúúúúúúúúta E.On!!! :-)))
 
"...az E.On bejelentette, hogy szélenergiával stabilizálja a németországi elektromos hálózatot."
 
 
 
http://hvg.hu/gazdasag/20170325_Az_EOn_ ... les_kockan

Online
Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4641
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 3112

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: istvan01 »


Klimatológusok arra figyelmeztetik a világot, többek között Shakhova, hogy a felmelegedés hatásra beindult permafrosztból (legtöbb Kelet-Szibériai fagyott mocsár talajban rejtőzik) a metán felszabadulása, légkörbe kerülése totális és visszafordíthatatlan üvegházhatáshoz és gyorsuló felmelegedéshez vezethet. Állítása szerint 1850 óta az emberi tevékenység 1475 milliárd tonna CO2-t juttatott a légkörbe pluszként, aminek elég nagy része felszívódott, növények, vizek egyebek által. A fagyott tundrákban 50milliárd tonna metán rejtőzhet, csak hogy a metán 23-szor erősebb üvegházhatású a CO2-nél, és ennek közvetlen visszatartására még nincs technológia. Ráadásul a mai napig a légkörbe került metán szintje sokkal gyorsabban emelkedett mint a CO2-é. A CO2 szintje 31%-al emelkedett, a metáné 150%-al ipari forradalom óta.http://www.truth-out.org/news/item/2849 ... ster-roars



Online
Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4641
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 3112

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: istvan01 »


mindeközben a napelem technológia fejlesztése is töretlen sok szálon. A ma használatos kereskedelmi napelemek a tetőnkön az alsó 14-15% hatásfok tartományba tartoznak, a legnagyobb hatásfokúakat föleg műholdak, űrállomásoknál használják, kevesebbet kell felvinni, kisebb harmonika szerkezet elég hozzá. Valószínű a nagyobb hatásfokúak ára is folyamatosan lejjebb kúszik, kb hasonló tempóban, ahogy a számítástechnikai eszközök fejlődnek-mennek lefelé fajlagos költségben.ha kép nem jelenik meg elég felbontásban 


Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5309
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 1023

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: lehoako »


http://www.portfolio.hu/vallalatok/mar_ ... 46019.html
 
Érdekes cikk, az van benne, hogy drasztikusan olcsósodik/olcsul (?) a szélenergia, az olaj és az egyéb fosszilis pedig erőteljesen visszaszorul.
 
(Csak remélni tudom, h az északi-tengeri szélerőmű-farmok senki lábára nem fognak rádőlni :-))) ).

Válasz küldése

Vissza: “Csevegők”