1900 MW-on járatják nyélgázon most Paks1-et, 2400 MW lesz Paks 2. Ahogy írja a Wiki és nem akartam elhinni 1.2 szerese csak az első építésnek. Az szerintem kevés többlet lesz, ha villanyautózni akarunk. Illetve azt nem tudom, hogy most mekkora terheltséggel megyünk. 80% orosz hitel lesz 30 évre 3800 milliárd forint. 4000 MW-ra tervezik magát a területet a későbbi bővíthetőségre. Merthogy baromi sok víz kell a hűtésre. Hogy a halak mit fognak szólni a 30 fokos vízhez nem tudni.Palm írta: ↑2021.11.09., kedd 18:51Az elektromos autó így, hogy sokszáz kg akku van az utastér alatt nem más, mint egy guruló bomba. Ha baleset következtében az akku pakk begyullad nem sok esélye van a túlélésre az utastérben ülőknek. Iszonyatosan intenzív re akcióra képes a lítium-ion akku. Másrészt a múltkor lehetett olvasni itt a fórumon egy esetről, hogy milyen körülményes az oltás a és a kiégett autó mennyire veszélyes anyag és mennyire nem lehet vele mit kezdeni.tamagaba írta: ↑2021.11.09., kedd 11:48Szerintem hamarosan a világ legnagyobb luxusa lesz villanyautót tölteni, olyan drága lesz az áramTctronic írta: ↑2021.11.09., kedd 11:06Utcánkban BMW X7 apának, anyának Renault Zoe villanyautó. Biztosan úgy gondolták átlagban így már jók lesznek De ha az utca béli új beszerzéseket nézem (Prius Plug-in Hybrid, Nissan Leaf elektromos, Honda e) azért mintha elindult volna valami. Bár nehéz lemérni mennyire a környezet tudatosság, vagy inkább a trendiség, újdonság varázsa (netán nekem van neked nincs bebebe) játszott közre a beszerzésben..... Mi már régen ráálltunk az elektromos vonalra (anya+gyerekek hévvel és metróval járnak)
Nemsokára az Elmünek külön épitett gerinchálózatot kell csinálni erre a célra és hogy ne horpadjon be Paks2, amikor mindenki este rárakja - meg fogja határozni az egyes területek töltés időszakát és az árakat :)
Nem lesz itt olcsó autózás, az oké hogy füstölni sem fogunk
Maradok a kis 100 lóerős benzines kávédarálómnál
Villanyroli: valóban gáz ahogy most megy
de a környezettudatos megoldások között nyerő lehet
Nemrég kipróbáltam, kurvára tetszett, pedig nem vagyok fiatal (viszont drága volt)
Ahogy írtad a töltése hatalmas terhelés a meglévő hálózatra. Fejleszteni pedig igen költséges.
Paks 3 is beüzemelhető lenne, de akár Paks 4 is, ha annyira sokan átálnának erre a mostani villany autóra. Ráadásul brutális kábel rengeteg menne át az egész országon és a településeken is.
A nukleáris hulladék, ami képződne hatalmas mennyiség és ugye azt tárolni is kell, mert nem épp arról híres, hogy mennyire jót tesz az egészségnek. Ráadásul nem pár évig kell ezt a fokozottan veszélyes hulladékot biztonságosan tárolni, hanem nagyon hosszú ideig.
Szóval az atom energia jelenlegi formája sem épp a biztonságos és jó megoldás kategória.
A zöld rendszámosok sok helyen ingyen parkolhatnak. Akinek van pénze villany autóra az a parkolás is ki tudná fizetni. Inkorrekt dolog, hogy akinek léteszköz az autó és csak egy szakadt 100ezer Ft-os "ezer" éves autóra tellett annak fizetnie kell a parkolási díjat és a tankolást is, de akinek sok millió a van egy zöld rendszámos autóra, annak sok helyen ingyen lehet parkolni és tölteni is.
Sok helyen mint már régebben is írtam léteszköz az autó. Ha a tömegközlekedés alkalmazkodna a dolgozók munkaidejéhez, a munkáltatók alkalmazkodnának a menetrendhez, nem irreálisan lassú lenne a tömegközlekedés, a busz és vasúti pályaudvaron kultúráltabbak lennének, de sok járat is, meg az emberek is, akkor sokan választanák a tömegközlekedést.
Nem volt ritka dolog, hogy a volt munkahelyemen közölték, hogy hajnali 2-ig bent kell maradni. Ha nincs saját autó, akkor mehetek gyalog haza, mert nincs mivel. Kb. 25km nem hiányzik 12 óra munka után. Vagy másik volt munkahelyemen, ha lekésem az este 22 után pár perccel közlekedő buszt, amit eleve esélyem sem volt elérni, mert 22 után jöttünk ki délutános an szintén marad a "lábbusz", csak 35km. A harmadik volt munkahelyemen reggel 6-ra nem tudtam volna mivel bemenni délelőttre, mert se busz, se vonat! Vonat közlekedés ráadásul még lett szüntetve jónéhány éve, amikor sok vonalat megszüntettek. Este 22 után meg nem tudtam volna mivel haza jönni, mert kb. 21:50 körül elment az utolsó busz, ami a város másik végéről indult, ami kb. 10km. És ilyeneket ismerettségi körömben sokan megtapasztaltak és tapasztalnak.
Arról is érdemes beszélni, hogy a tömegközlekedéssel milyen hosszú idő 20-35km-re eljutni. Nem mindegy, hogy bent vagyok kb. 30 perc alatt vagy 1-2 óra alatt. Haza meg ugyan ennyi.
Sok céges busz igen durván nagy kerülőt tesz, hogy összeszedje a dolgozókat és haza vigye.
Régen a közelben sokaknak volt munkahely ük, de manapság sokaknak mindenfelé kell ingázniuk. Helyben nincs akkora választék a boltokban, mint régen és olyan szinten drága minden, hogy érdemes a közeli nagyvárosban menni bevásárolni. Kiszállítás a boltokból nem igen van, pedig hasznos lenne. Leadnám a webshop-on az élelmiszer és egyéb rendelést valamelyik szupermarketnek és kiszállíthatnák felárért (bár amilyen haszonkulccsal dolgoznak ingyen is). Szóval ezek szorulnak vidéken változtatásra, hogy kevesebben üljenek autóba.
Helyben bringázok és sétálok, autó csak akkor kerül elő, ha feltétlenül kell.
Szerintem erre ennek a kis országnak egyszerüen nincs pénze. Szóval gyúrjunk combra és vádlira