Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Avatar
PrinceHerceg
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.04.14., hétf. 15:01
Értékelés: 91
Tartózkodási hely: Veresegyház

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: PrinceHerceg »


Gyors válasz: Az, hogy hullámos, a 30e Ft-ba simán belefér. Az, hogy ütött-kopott, már nem.
 
Pontosan így gondoltam én is, csak az a baj, hogy nem igen van alternatívám sajna, mert pl az Easy shop se tudja már beszerzni!

Avatar
Hiccusz
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3213
Csatlakozott: 2013.08.21., szer. 10:16
Értékelés: 1379

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Hiccusz »



Gyors kérdés: egy 4WORLD 100"-os vászon by MALL.hu esetében mennyire természetes, hogy új létére, 5 centinként vízszintes hullámok vannak benne, illetve a oldala behajlik, és rettenet ütött-kopott szinte minden pontján, a rémes gumi-festék szagáról már nem is beszélve!
 
Ez egy normál, állványos kézi rolós vászon 30k-ért, amit újnak mernek nevezni? Vigyem vissza, vagy vigyem vissza? 
 


Gyors válasz: Az, hogy hullámos, a 30e Ft-ba simán belefér. Az, hogy ütött-kopott, már nem.

Avatar
PrinceHerceg
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.04.14., hétf. 15:01
Értékelés: 91
Tartózkodási hely: Veresegyház

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: PrinceHerceg »


Gyors kérdés: egy 4WORLD 100"-os vászon by MALL.hu esetében mennyire természetes, hogy új létére, 5 centinként vízszintes hullámok vannak benne, illetve a oldala behajlik, és rettenet ütött-kopott szinte minden pontján, a rémes gumi-festék szagáról már nem is beszélve!
 
Ez egy normál, állványos kézi rolós vászon 30k-ért, amit újnak mernek nevezni? Vigyem vissza, vagy vigyem vissza? 
 


Avatar
JaSSeR
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 448
Csatlakozott: 2005.07.20., szer. 14:25
Értékelés: 53

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: JaSSeR »

bogyomoko: en nem talaltam senkit akinek ilyen van, pedig anno kerestem
"Ha a gazdagok harcolnak a szegények ellen, akkor azt háborúnak nevezik. Ha pedig a szegények küzdenek a gazdagok ellen, azt terrorizmusnak hívják."

Avatar
bogyomoki
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2013.03.09., szomb. 21:32
Értékelés: 24

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: bogyomoki »


Sziasztok kinek van Benq w 7500 gèpe mik a tapasztalatok?
Köszönöm.

Avatar
paler
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 815
Csatlakozott: 2005.04.01., pén. 20:04
Értékelés: 416

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: paler »


Egy kis nosztalgia: Te is ilyen gépen nézted a kedvenc filmjeid
Videó
 

JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen  /emoticons/default_36_3_1.gif" alt="36_3_1.gif" data-emoticon="" />  
 

Avatar
Hiccusz
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3213
Csatlakozott: 2013.08.21., szer. 10:16
Értékelés: 1379

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Hiccusz »

Épp tegnap hívott fel egy ügyfelünk, miszerint 2500 óránál tart a HW55 számlálója, de már szinte alig van fényerő a 265x149-es vásznán. Rendeltünk egy új izzót.

Avatar
szepi0808
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3952
Csatlakozott: 2013.10.22., kedd 20:15
Értékelés: 2051

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: szepi0808 »



A sony HW55 esetében nem úgy volt, hogy ~1500 lámpaóránál érdemes izzót cserélni? Most olvasom, hogy akár 5000-et is bír. Gondolom fényerő csökkenéssel....
 
http://www.sony.co.uk/pro/product/proje ... /#features
 
Mi a helyes, figyeljem a fényerő vesztést, s ha gyengének találom az izzót, csere? 700-nál járok, LOW üzemmódban.
Kb 3000 környékén lesz aktuális a csere, akkor elèri az 50%-os fènyerő csökkenèst, persze, ha zavar, ha nem max 4000-ig mehet.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES
SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K
Zidoo Z2000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB4000 2db.
AQ, IsoTek, Techly,

https://avx.hu/forum/viewforum.php?f=46 ... i-házimozi

Avatar
dhcodoki
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2745
Csatlakozott: 2012.01.22., vas. 11:07
Értékelés: 2157

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: dhcodoki »


A sony HW55 esetében nem úgy volt, hogy ~1500 lámpaóránál érdemes izzót cserélni? Most olvasom, hogy akár 5000-et is bír. Gondolom fényerő csökkenéssel....
 
http://www.sony.co.uk/pro/product/proje ... /#features 
 
Mi a helyes, figyeljem a fényerő vesztést, s ha gyengének találom az izzót, csere? 700-nál járok, LOW üzemmódban. 
 
 

Avatar
Cutler
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2882
Csatlakozott: 2009.01.25., vas. 20:21
Értékelés: 1377

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Cutler »



Bízva a rutinotokban várnám a témában a felhomályosításomat
 
Köszi

Ha projektor javítás, tisztítás vagy izzó csere, akkor keresd Batyót.
0620 256 0366

Avatar
Saby20
Isten Hozott! :)
Isten Hozott! :)
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2017.03.22., szer. 16:48
Értékelés: 0

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Saby20 »


Üdv mindenkinek!
 
Új vagyok a terepen és valójában csak egy problémám van, melynek megoldásában a segítségeteket szeretném kérni...elérkezett az idő, miszerint imádott Epson EH-TW2900 névre hallgató projektoromban az izzó hosszas szenvedés után nemesebb életcélt találva magának már a túlvilágon fényeskedik az útkeresők népes táborának, s nem szolgálja már gyarló földi örömszerzésem audiovizuális arzenálját. Az izzó/lámpa keresés kb. három hete kezdődött meg, és hosszas kutatás után, az alternatívák sorra vétele után úgy döntöttem, hogy eredeti OSRAM P-VIP 200/1.0 E50 nevű izzómat földi porhüvelyében (modul nélkül) cserélném nyilvánvaló pénzügyi okok miatt ugyanerre a típusra. Az izzó cseréjét megoldom, műszaki beállítottságú ember vagyok, azonban néhány dolog fúrja az oldalamat...miszerint például ha ugyanezen izzó család 230W-os változatát választanám véletlenül, úgy számíthatok-e mérsékelt tüzijátékra a nappalimban, vagy csak csendben szétolvadna belülről az én kis képi megjelenítő készségem? A választ nyilván sejtve tenném fel a következő kérdést; miszerint ha csakis a gyári izzóval érdemes próbálkozni, úgy azt honnan szerezzem be??? Ugyanis felvettem a kapcsolatot az utóbbi hetekben jónéhány üzlettel szerte a kis bolygónkon, de akik egyáltalán válaszra méltattak, azoktól nem vagyok hasra esve, annak ellenére, hogy mindenkitől garanciát kaptam az izzó eredetiségét illetően... ilyen pl. a beamer-parts.eu internetes oldallal magát képviselő cseh cég is, vagy a német LampsAndParts, vagy a (meglepő módon háztartási - és barkácsáruháznak tűnő) német real üzletlánc, hogy a rengeteg amazon.de hirdetésről már említést se tegyek az amerikai cégekkel egyetemben. Ha az utángyártott verziót választanám, úgy egy komplett ELPLP49-es modul végtelen mennyiségben áll rendelkezésre kb. 30€-tól, és mélyen beleásva magam a témába arra a következtetésre jutottam, hogy ezek nagy része megbízható, hosszú élettartammal rendelkezik, hiba mentes, sokukra akár egy év garanciát is vállalnak, azonban szinte mindenki arra a megállapításra jutott a használóik közül, hogy ezek fényereje, s az általuk a vászonra világított kép kontrasztaránya, színei sajnos messze elmaradnak a gyári értékektől. Így jutottam el hozzátok a kész kérdésemmel, miszerint; honnan a répából rendelhetek nyugodt lelkiismerettel egy eredeti izzót a fent említett típusjelzéssel, amire lehetőleg nem egy húzott szemű kis fickó festegette rá az OSRAM feliratot egy sötét alagsori szobában egy alkoholos filccel.
Bízva a rutinotokban várnám a témában a felhomályosításomat
 
Köszi

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Szinte mindenki egyetért abban, hogy a következő állítás igaz (mondjuk most csak UHP lámpás gépekről beszélve):
 
"Tökéletesen szivárványmentes képet 1 chip-es DLP projektorral nem lehet vetíteni."
 
Na, ez a tévhitek tipikus példája. Matematikai értelemben ugyanis a fenti állítás NEM igaz. Ha ideteszem a valóban igaz állítást, akkor viszont mindenki csaphat a homlokára és poryoghatnak a tantuszok... szóval az igaz állítás szerintem ez:
 
"Tökéletesen szivárványmentes SZÍNES képet 1 chip-es DLP projektorral nem lehet vetíteni."
 
Miért hamis az első állítás? Mert tudok rá ellenpéldát mondani! Amikor egy fehér szegmenst is tartalmazó színkerékkel szerelt DLP projektor "fekete-fehér" képet vetít (kizárólag a fehér szegmens használatával). Ekkor CSAK fehér fény éri el a vásznat, tehát NINCS szivárvány.
 
Onnantól kezdve, hogy a színkeréken fehér szegmens is van, a vetített képben a szivárvány mennyisége félig-meddig programozástechnikai kérdéssé válik. Hogy miért?
 
Mert a gép szoftvere dönti el, hogy hogyan fogja értelmezni a színeket. A "sima" RGB színkerekes DLP, ha rózsaszínt kell neki vetíteni, akkor azt fogja gondolni, hogy a "rózsaszín" az "valamennyi vörös, meg kicsit kevesebb kék és zöld".
 
A fehér szegmenses színkerekű gép is gondolhatja pontosan ugyanezt, de neki van egy másik lehetősége is. Ő gondolhatja úgy is, hogy a rózsaszín az egy csomó fehér, amihez egy kis plusz piros van hozzákeverve. Magyarul vetítheti a rózsaszínt a fehér szegmens "intenzív" és a vörös szegmens "mérsékelt" használatával. Az eredmény a vásznon "fotonszámra" ugyanaz. ... de van egy nagyon nagy különbség is. IDŐBEN máshogy fognak eloszlani a fotonok! Ha az RGB színekből vetítünk, akkor minden pillanatban csak EGY szín van a vásznon, tehát a rózsaszín vonal azonnal (és teljesen) R-G-B színekre bomlik abban a pillanatban, ahogy a szemünket mozgatjuk.
 
Ezzel szemben ha a fehér szegmens használata "viszi" a vászonra a fotonok (mondjuk) 90%-át, akkor az idő 90%-ában EGYSZERRE van a vásznon vörös, zöld és kék foton, tehát ez a rész NEM bomlik a szivárvány színeire a szemünk mozgatásakor. A maradék kis (10%) vörös fény fog "beágyazódni" a fehér vonalak közé, amikor a szemünk mozgatása "virtuálisan szétkeni" a fehér vonal képét a vásznon, de (szerintem) valószínűtlen, hogy ezt észrevegyük.
 
Bevezethetünk egy mérőszámot, ami minden összetett szín esetén megmondja, hogy melyiket mennyire "szivárványosan" vetíti egy projektor a vászonra. Mondjuk ez mutathatná az "alapszínként" vetített fotonok és az összes kivetített fotonmennyiség hányadosát. "Alapszíneknek" most tekinthetjük a másodlagos alapszíneket is. De hogyan is értem ezt? Talán a gyakorlati példák egy kis magyarázattal megvilágítják a dolgot, úgyhogy nézzük a projektortípusokat sorban:
 
- Az LCD (és 3 chip DLP) projektorok esetén (ahol a színek egyszerre haladnak át a 3 panelen) gyakorlatilag nulla a "szivárványosság", mivel ezek a gépek (gyakorlatilag) sosem vetítenek alapszíneket (ha csak nem pont ez a feladat) tehát a fenti tört számlálója nulla. Pici elhanyagolás van a dologban, de a lényeg látszik.
 
- Az 1 chip-es fehér szegmens nélküli színkerekes DLP esetén a "szivárványosság" 100% közeli a CIE diagram szürkepontja közelében és csak az elsődleges alapszínekhez közeledve csökken le (hiszen ezekben az RGB komponensekből "szinte" csak egy van jelen). Ezek a gépek CSAK alapszíneket (esetleg másodlagosakat is) tudnak vetíteni, tehát MINDEN összetett színt ezekből "kevernek" ki. Ha az RGB mellett másodlagos alapszínek is vannak a színkeréken, akkor ezek közelében is csökken a szivárványosság (hiszen pl. a sárga szegmens által vetített sárga szín is szivárványmentessé válik). Általánosan:mondhatjuk, hogy minden olyan szín közelében nullára csökken a kép szivárványossága, amihez van "saját szegmens" a színkeréken.
 
- Az 1 chip-es fehér szegmenses színkerekű DLP esetén tehát (ha a gép a fehér szegmens intenzív használatára van programozva) akkor a CIE diagram közepén, a szürkepont közelében IS lecsökken a szivárványosság nagyon kicsire (hiszen saját szegmense van a szürke/fehér "színnek"). Viszont a CIE diagramon a középponttól eltávolodva a szivárványosság sajnos növekszik, hiszen ezek a színek egyre kevesebb "fehér" fényt tartalmaznak, tehát egyre kevésbé tudja a gép a fehér szegmens fényét kihasználni (és egyre inkább ugyanúgy kell vetítenie ezeket a színeket, mint egy "normál" DLP-nek, így a színháromszög szélei felé tehát ezek is ugyanazt csinálják, mint egy fehér szegmens nélküli DLP.
 
A fehér szegmens használata tehát "csak" a fehér-közeli színek "szivárványtalanításában" segít ... ott viszont RENGETEGET. A kérdés csak az, hogy a GYAKORLATBAN mennyit nyertünk ezzel filmnézés közben? Erre is egyszerű a válasz: "rengeteget". Ennek az oka pedig nagyon egyszerű: pont ott segít ez a megoldás a legtöbbet, ahol a legnagyobb baj van. A szivárvány ugyanis akkor látszik jól, amikor FÉNYES de kicsi felületű, azaz vékony, pici, összetett színnel rajzolt (általában fehér) pöttyök- vagy vonalak vannak a vetített képben egy jó sötét háttér előtt. Tipikus példák: éjszakai felvételeken a csillagok, vékony Holdsarló  utcai lámpák fehér "pöttyei", autók reflektorai, fehér villanyoszlopok, fehér fénycsövek, űrfelvételeken a fekete háttér előtt lebegő űrhajósok, kábelek, antennák ... stb. Ezeken ORDÍT a szivárvány ... de ezt szépen megszünteti a fehér szegmens használata. A szürkeponttól távolodva a fehér szegmens egyre kevesebbet segít ugyan, de itt komolyabb probléma sincs, tehát nem baj, ha segítség sincs. Az elsődleges alapszínek közelében eleve nem is lehetne szivárvány, a másodlagos alapszínek meg kaphatnak saját szegmenst a színkeréken, így már a színháromszög szélein sincs semmilyen probléma. 
 
Nem mondom, hogy a fehér szegmens hozzáadásával 3 chip-es DLP-t csináltunk egy 1 chip-es gépből, de azt igenis mondom, hogy RENGETEGET javul a szivárvány-helyzet.
 
De sajnos ez nem jelenti azt, hogy minden ilyen színkerekű DLP hirtelen komoly házimozis géppé vált volna. Ez sajnos nem igaz. A fehér szegmens használatának ugyanis hátránya is van: mivel ez a szegmens sok fényt enged a DMD felületére, a feketeszint emelkedni fog. Persze vele együtt a fehérszint is ugyanannyival megemelkedik, így végül az on/off kontraszt nem romlik elméletileg ... de a végére valamennyit mégis romlik majd. Házimozis gép esetén ugyanis illene a színek össz-fényességének a fehér fényességének legalább a közelében lenni. Ha ez nem teljesül, a fényes jelenetek alulszaturáltak lehetnek, tehát romlik a kép minősége. A megnőtt fényerőt tehát teljes egészében csak fekete-fehér filmek vetítésekor használhatnánk ki (mivel ott az alulszaturáltság nem valódi probléma :-) viszont a színes filmek esetén vissza kell vennünk a fényerőből valamennyit ... de ezzel meg rontjuk az on/off kontrasztot. QED.
 
Ez a megoldás tehát csak komoly, minőségi alkatrészeket használó, rendesen megtervezett és megépített DLP vetítők esetén használható jól, ahol bőven van elég kontraszt az "induláskor" ahhoz, hogy abból még valamennyit elveszítve se legyünk végül szomorúak. A kicsit kisebb (de még mindig jó) on/off kontrasztért cserébe megkapjuk egy 3 chip-es DLP fényerejét és egy közel (de azért nem teljesen) szivárványmentes képet ... mindezt egy 1 chip-es DLP áráért ... ez nekem nagyon is tetszik. Főleg a 3 chip-es gépek árának az ismeretében ... :-)

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »

Hát ... sajnos a vetítés az olyan dolog, hogy rengeteg energiát (és pénzt) kell belefektetni, ha rendesen meg akarja csinálni az ember. Át kell festeni a szobát sötétre (pont emiatt van logika a dedikált moziban), vagy "140db" hangfalat kell a falakra fúrkálni, kilométernyi drót kell a falakba/plafonba, stb. NAGY macera ... de akinek az a "heppje" annak ez megéri még így is. Nyilván normális embernek ennyi macerát nem ér meg a dolog. De az ilyen UST projektor meg a hasonló "eredményt kapsz befektetett energia nélkül, csak add már ide a pénzt" típusú megoldások/termékek kb. csak arra jók, hogy elvegyék az ember kedvét a vetítéstől ... mivel a képminőséggel sosem leszel elégedett. Van pár olyan dolog a világon ami nem megy anélkül, hogy komolyan nekidurálná magát az ember. Ha Te nem vagy erre a dologra eléggé rákattanva, akkor szerintem hagyd a fenébe az egészet, vegyél egy jó nagy tévét és meg van oldva a filmnézés. De persze ez szubjektív vélemény!

Avatar
PrinceHerceg
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.04.14., hétf. 15:01
Értékelés: 91
Tartózkodási hely: Veresegyház

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: PrinceHerceg »



... ráadásul a nyereséges vásznak nyeresége az irányított visszaverésből adódik, ami akkor használható ki, ha merőleges-közeli szögben érik el a fénysugarak a vásznat. De az UST projektor fénye lapos szögben éri el a vásznat, ezért a nyereség helyett veszteség lesz az eredmény ezeken a vásznakon ... viszont a letekerős vászon hullámosságát durván ki fogja emelni a lapos szögben érkező fény ... UST projektorhoz szerintem csak nagyon sík felületű, azaz feszített, fix vászon használható.
 
Lehet, hogy logikus lett volna előbb kérdezni, majd azután "lerendelgetni" többszázezres dolgokat. Ennyi pénzből már lehetett volna venni egy sokkal jobb projektort egy vele valóban használható vászonnal is... de hát a tanulópénzt mindenki megfizeti, vagy így, vagy úgy. Az élet ilyen... 

 
Köszi az infókat Srácok!
 
Nálam más alternatíva nem igen volt vetítőre mint ez az LG, mert sem az égővel sem a távolsággal + kábelezéssel nem vagyok hajlandó pöcsölni...
 
Tegnap amúgy hazacipeltem a 4World állványos vásznam, de minek... szóval lényeg, h ma megy is vissza, mert durván használtnak (ütött-kopottnak) nézem, illetve olyan hullámos a vászon, hogy az nem igaz, (vízszintesen 2 centinként hullám a teljes felületen)!
 
Szóval inkább egy fix kereteset fogok beszerezni, vagy csinálni D.I.Y módra!
 
U.i: nem fizetek tanulópénzt, ha van 14 napos elállás is, TP-nek viszont nagyon jó volt!

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Állványos vászonban sok alternatívád nincs, ami a felületet illeti. Sőt, még az e felett lévő, (továbbra is) belépő modelleknél is gyakorlatilag egyféle felület van csak és kész. Ha többet szeretnél rákölteni, mert mondjuk ki szeretnéd küszöbölni a világos falakról visszaverődő fényeket, ahhoz mélyebben kell a zsebbe nyúlni. A Screen Innovation termékei hibátlanok ilyen szempontból, de azokat jellemzően nem ilyen értékű projektorhoz szokták társítani. Egyéb gyártók szürke felületei is némileg turbósíthatják a kontrasztot, de ezek is kb. annyiba kerülnek majdnem, mint a vetítőd. A projektorod fényárama nem túl combos, tehát nagy (és élvezetes) képet aligha fogsz vele vetíteni, tehát némi pozitív erősítést akár bele lehetne vinni egy-egy felülettel, amely megint csak nem a teljesen belépő kategória. Szóval akárhonnan nézzük, ugyanoda lyukadunk ki.
 
... ráadásul a nyereséges vásznak nyeresége az irányított visszaverésből adódik, ami akkor használható ki, ha merőleges-közeli szögben érik el a fénysugarak a vásznat. De az UST projektor fénye lapos szögben éri el a vásznat, ezért a nyereség helyett veszteség lesz az eredmény ezeken a vásznakon ... viszont a letekerős vászon hullámosságát durván ki fogja emelni a lapos szögben érkező fény ... UST projektorhoz szerintem csak nagyon sík felületű, azaz feszített, fix vászon használható.
 
Lehet, hogy logikus lett volna előbb kérdezni, majd azután "lerendelgetni" többszázezres dolgokat. Ennyi pénzből már lehetett volna venni egy sokkal jobb projektort egy vele valóban használható vászonnal is... de hát a tanulópénzt mindenki megfizeti, vagy így, vagy úgy. Az élet ilyen... 

Avatar
Hiccusz
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3213
Csatlakozott: 2013.08.21., szer. 10:16
Értékelés: 1379

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Hiccusz »



Szigorúan esti mozizásra szánom, megfelelő besötétítést követően, mert napközben majd az összes proji elhasalna, viszont egyenlőre sem a gép sem a vászon nincs nálam, mert jelenleg is rendelés alatt vagyunk, de gondoltam azért gyorsan körbekérdezősködök, hisz az sose árt! 
 
Mostmár te is válaszolsz a kérdéseimre, tehát, h mennyire hitelesek a vászonra megadott gain és egyéb adatok, illetve, h melyik a jobb felület, a fehét vagy vmi spécibb fekete? 
 
Ne kelljen már fogóval kérdezni...

Állványos vászonban sok alternatívád nincs, ami a felületet illeti. Sőt, még az e felett lévő, (továbbra is) belépő modelleknél is gyakorlatilag egyféle felület van csak és kész. Ha többet szeretnél rákölteni, mert mondjuk ki szeretnéd küszöbölni a világos falakról visszaverődő fényeket, ahhoz mélyebben kell a zsebbe nyúlni. A Screen Innovation termékei hibátlanok ilyen szempontból, de azokat jellemzően nem ilyen értékű projektorhoz szokták társítani. Egyéb gyártók szürke felületei is némileg turbósíthatják a kontrasztot, de ezek is kb. annyiba kerülnek majdnem, mint a vetítőd. A projektorod fényárama nem túl combos, tehát nagy (és élvezetes) képet aligha fogsz vele vetíteni, tehát némi pozitív erősítést akár bele lehetne vinni egy-egy felülettel, amely megint csak nem a teljesen belépő kategória. Szóval akárhonnan nézzük, ugyanoda lyukadunk ki.

Avatar
Gbardo
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 159
Csatlakozott: 2016.01.26., kedd 14:51
Értékelés: 30

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Gbardo »


Szigorúan esti mozizásra szánom, megfelelő besötétítést követően,
Szerintem ez esetben egy "sima" fehér vászon is megteszi,  állványos/rolós változatban nem hinném amúgy, hogy lenne spec. felület . Pl itt is utána olvashatsz angélusul www.screeninnovations.com , de ezek a vásznak nagyon drágák  
Sony AG9 65"/Sony VPL-HW55ES/Screenline WavePlus Tensione 96"/Arcam AVR5/Oppo103D/CA CXN V2/B&W CM6 S2/B&W CMC S2/B&W M1/B&W PV1D/Audioquest Rocket 44/Audioquest X2/Audioquest Boxer/Audioquest Sydney/vmi Hama hdmi

Avatar
PrinceHerceg
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.04.14., hétf. 15:01
Értékelés: 91
Tartózkodási hely: Veresegyház

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: PrinceHerceg »


Hova, milyen fényviszonyok közé kerül, s mit nézel rajta? Amúgy ha már mindent megvettél, miért kérdezel? Milyen válaszokat vársz?
 
Szigorúan esti mozizásra szánom, megfelelő besötétítést követően, mert napközben majd az összes proji elhasalna, viszont egyenlőre sem a gép sem a vászon nincs nálam, mert jelenleg is rendelés alatt vagyunk, de gondoltam azért gyorsan körbekérdezősködök, hisz az sose árt! 
 
Mostmár te is válaszolsz a kérdéseimre, tehát, h mennyire hitelesek a vászonra megadott gain és egyéb adatok, illetve, h melyik a jobb felület, a fehét vagy vmi spécibb fekete? 
 
Ne kelljen már fogóval kérdezni...

Avatar
Hiccusz
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3213
Csatlakozott: 2013.08.21., szer. 10:16
Értékelés: 1379

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Hiccusz »



Sziasztok Srácok!
 
Ti mit gondoltok, mi a legjobb vetítési felület egy UST rendszerű LG PF1000U LED proji esetében?
 
Az nyilvánvaló, h nem a csupasz falra kell lőni a képet, pláne nem fürésztapétára, mert sok szemontból hamar elvérezne a dolog, ahogy minden más típus esetében is, de a vászon anyaga, színe vajon mennyire befolyásolja a kapott végeredményt! Egyáltalán, mennyire marketing fogás, h a megadott x.y gain értekkel rafináltkodás megy, vagy azok az adatok általában hitelesek szoktak lenni?
 
Én egyenlőre, kezdésnek egy 100"-os 16:9-es állványos 4World vásznat rendeltem le, de nagyon sok YouTube csatin látom, h az emberek égre földre vmi spécibb feketére pingálják a vetítési felületet, mert úgy mérföldekkel jobb kontrasztot lehet elérni, minimáli fényerővesztés mellett! Erről esetleg infó vagy tp?
 
Köszi minden segítő hozzászólást és véleményt!
Hova, milyen fényviszonyok közé kerül, s mit nézel rajta? Amúgy ha már mindent megvettél, miért kérdezel? Milyen válaszokat vársz?

Avatar
PrinceHerceg
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2014.04.14., hétf. 15:01
Értékelés: 91
Tartózkodási hely: Veresegyház

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: PrinceHerceg »


Sziasztok Srácok!
 
Ti mit gondoltok, mi a legjobb vetítési felület egy UST rendszerű LG PF1000U LED proji esetében?
 
Az nyilvánvaló, h nem a csupasz falra kell lőni a képet, pláne nem fürésztapétára, mert sok szemontból hamar elvérezne a dolog, ahogy minden más típus esetében is, de a vászon anyaga, színe vajon mennyire befolyásolja a kapott végeredményt! Egyáltalán, mennyire marketing fogás, h a megadott x.y gain értekkel rafináltkodás megy, vagy azok az adatok általában hitelesek szoktak lenni?
 
Én egyenlőre, kezdésnek egy 100"-os 16:9-es állványos 4World vásznat rendeltem le, de nagyon sok YouTube csatin látom, h az emberek égre földre vmi spécibb feketére pingálják a vetítési felületet, mert úgy mérföldekkel jobb kontrasztot lehet elérni, minimáli fényerővesztés mellett! Erről esetleg infó vagy tp?
 
Köszi minden segítő hozzászólást és véleményt!

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Azért egy dologra nem gondol senki. Vagyis szinte senki.
 
Adott a tény, hogy a legtöbb házimozis DLP vetítőben RGBRGB a színkerék színeinek a sorrendje. Ez tehát 6db szegmens.
 
Adott az a tény is, hogy van pár olyan egzotikus (és tipikusan drága) vetítő is, amelyek esetén NEM (pontosan) ilyen színek vannak a színkeréken. Pl. nagyobb fényerőre tervezett (de még mindig házimozis és "komoly") gépek esetén lehet sárga, cián, magenta és/vagy fehér is a szegmensek között. Mondjuk legyen 5 szegmenses egy ilyen gép színkereke.
 
Adott az a tény is, hogy a 0,95"-es DMD-vel szerelt gépek szinkronizálják a színkerék forgását a bejövő jel "ritmusához" (valószínűleg az összes ilyen gép ezt csinálja).
 
Adott az a tény is, hogy a színkerék szegmenseinek a hossza változik, tehát a különböző színek hossza eltérő. A vörös tipikusan hosszabb mint a többi szín.
 
Nos, mi következik a fentiekből?
 
Szerintem az, hogy ha pl. egy 5 szegmenses és egy 6 szegmenses színkerekű gép egyszerre vetít ugyanarra a vászonra, akkor:
 
- az idő legnagyobb részében nem 1 hanem (legalább) 2 alapszín lesz a vásznon (kivételek lehetnek azon ritka pillanatok, amikor mindkét gép pont azonos színt vetít). A másodlagos alapszínek közelebb vannak a fehérhez, ezért a szivárványnak kevésbé kellene látszódnia.
 
- mivel a színek váltásának "ritmusa" más lesz a két gép esetén (5 v.s. 6 szegmens) ezért a legtöbb esetben a színek "váltása" nem egyszerre fog történni a két gépen, tehát az egyik gép színváltása tipikusan akkor fog megtörténni, amikor a másik gép éppen egy másik szín vetítése "közben" van. Például ha az első gép "vörös" szegmensének a közepénél vált a másik gép fénye kékről zöldre, akkor az "X" hosszú vörös szegmens helyett egy (mondjuk) X/2 hosszú sárga és egy X/2 hosszú magenta "szegmenst" kapunk. Persze virtuálisan. Magyarul a színek egymást gyorsabban fogják váltani, tehát effektíve "felgyorsítottuk" a "virtuális" színkerék forgását.
 
Nem mondom, hogy ezután a szivárvány nem fog látszódni, de a másodlagos alapszínek ÉS a (közel) dupla gyors színváltások miatt biztos, hogy drasztikusan javulni fog a szivárvány-helyzet. Ez a jelenség szerintem erősödik ha nem egyforma színkerék van a két gépben. Erre sajnos csak most jöttem rá. Ezért volt (talán) elhibázott döntés két Samu-val próbálkozni, hiszen azokban egyforma a színkerék. Persze vitatkozni lehet.
 
Persze a dupla fényerő is jó dolog, meg az is, hogy "IMAX stílusban" vetíthetünk nagyobb felbontású (virtuál-4K) képet a két projektorral (persze csak HA sikerül összelőni a két képet a megfelelő pontossággal és HA a két kép úgy is marad hosszabb távon).
 
Nem vagyok biztos abban, hogy akár a fémházas, nagy DMD chip-es, optikai tengely közelében vetítésre alkalmas, üveg optikás gépek elég stabilan tartják a képet a vásznon ehhez a megoldáshoz, de az biztos, hogy ezek esetén a legnagyobb a siker valószínűsége. Ha ezekkel nem megy a dolog, akkor (otthon) semmivel nem fog menni.
 
Szerintem ezt ki kell próbálni élőben ... vagy így, vagy úgy, de legalább le lesz zárva a kérdés. :-)
 
GyP

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »



Pali!
Honnan szerzel ilyen lencséket? Van, vagy legyártatod? Azon sem csodálkoznék, ha otthon csinálnád meg, egy kis fogkrémmel polírozva

 
Ezek valódi, nagymoziból származó hengerlencsék. Rendkívül drágák, én pl. ha jól emlékszem, 2eFt-ért vettem ... a kettőt összesen. Tipikusan párban szoktak lenni, mivel ugye az analóg moziban a vetítők is kettesével voltak ... 
 
Fellelési hely: internetes apróhirdetési oldalak, itthon és külöldön.
 
Probléma: ezek tipikusan 2x-es nyújtást adnak, szóval igazából 5:4 (tipikusan 1280*1024 felbontás) vagy 4:3 (tipikusan 1400*1050) projektorhoz jók.  A hengerlencse nyújtási aránya NEM állítható.
 
A nagymozis prizmás rendszerek nyújtási aránya viszont állítható, ezek 1,33:1 nyújtással is használhatóak, ezért ezek házimozira alkalmasabbak. ha 16:9 a projektor képaránya. Viszont a hengerlencse jobb lehet optikailag. Hmmm...
 
GyP

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »



Ja,
 
elméletileg megoldottam a nagymozis HENGERLENCSÉS anamorf rendszrek "optikailag korrekt" házimozis használatának a problémáját...

 
Kipróbáltam.
 
Működik.
 
GyP

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Ja,
 
elméletileg megoldottam a nagymozis HENGERLENCSÉS anamorf rendszrek "optikailag korrekt" házimozis használatának a problémáját. Mostantól bármelyik nagymozis "cucc" alkalmas lesz házimozis használatra, csak egy kiegészítő lencse kell majd elé. A kiegészítő lencsén csak gömb felületek vannak, a legyártása emiatt probléma-mentes lesz. Viszont két üvegtag lesz benne, magyarul akromatikus lencse. De lehet, hogy sima, egytagú (de rendesen megcsinált) lencse is elfogadható eredményt ad, ez tesztelendő.
 
A dolog egyetlen hátránya, hogy a kiegészítő lencse megváltoztatja majd a projektor fókusz-beállítását. Ha valaki ki akarja "szedegetni" az anamorf optikát a projektor lencséje elől, akkor vagy ÁLLANDÓAN a fény útjában hagyja a kiegészítő (korrektor) lencsét (az magyarul fix, csak az anamorf cucc mozog) vagy újrafókuszálja a projektort minden kiszedés/visszatevés után. Mivel ez elég macerás lenne, szerintem jobb "örökre" bent hagyni a fény útjában a korrektort ...de ez ízlés kérdése is.
 
Hamarosan tesztelem a megoldást élőben, de ez kb. felesleges is, mivel tuti működni fog. A "csel" pontosan ugyanaz, mint az asztigmatizmus korrekciójánál (az anamorf prizmák esetén) azaz a korrektor "elhiteti" az anamorf optikával, hogy egy nagymoziban van (a projektor lencséje "nagy" távolságra lesz fókuszálva, emiatt a fény ugyanúgy megy át a nagymozis hengerlencsén, ahogy a nagymoziban tette volna, majd a korrektor közelebbre fókuszálja a képet, így a "kismoziban" is éles lesz a kép, de addigra az anamorf vacak már elvégezte a dolgát). Tökegyszerű ötlet és UGYANEZT már egyszer megcsináltam az anamorf prizmák kapcsán ... igazi idióta vagyok, hogy nem jutott eddig eszembe, hogy az a megoldás a nagymozis hengerlencsékre is simán, változtatás nélkül használható ... de hát az embernek néha nem jutnak eszébe nyilvánvaló dolgok... és én sem leszek már fiatalabb ... :-(
 
Természetesen egy ilyen korrektor a nagymozis PRIZMA alapú rendszerekhez is használható lesz, csak ott a prizmák által keltett asztigmatizmust fogja korrigálni, tehát egy univerzális eszközről beszélünk.
 
"Sajnos" a hengerlencsék nyújtási aránya fix, de a nagymoziban használt 2x-es arány sem biztos, hogy teljesen rossz nekünk, pl. egy 4:3 képarányú projektorból (kb.) 21:9-et csinálhatunk ezzel  a módszerrel. Márpedig pl. a Panasonic-nak vannak ilyen 3 chip-es DLP gépei (1400*1050 pixel) és ezek is csak egyre olcsóbbak lesznek, elvégre nincs ma már az a hülye aki 4:3 projektort akarna venni, ugye? Ezek pixelszáma pedig nincs messze a FullHD-től (1,5MP v.s. 2MP), tehát rezgőtükörrel kombinálva ez a megoldás igen jó eredményt adhatna ... gyakorlatilag bagóért. Ilyen projektort 100eFt körüli áron is láttam már hirdetve, az egyetlen gond, hogy a lencse drága hozzájuk (ez tipikusan nincs benne az árban). De idővel az is olcsóbb lesz...

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 804

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »


Kedveseim,
 
úgy tűnik hirtelen megélénkült az érdeklődés a rezgőtükrös rendszer iránt. Ennek örülök, de azért pár tény, nehogy valaki hamis reményeket tápláljon:
 
- Ez NEM egy gyári rendszer, hanem egy garázsban készült "barkács-dolog". Nem vásárolható meg boltban, de szívesen segítek bárkinek megépíteni. Ha van rá igény, szívesen meg is építek párat, vagy adok elérhetőséget olyan szakemberekhez akik ezt meg tudják csinálni.
 
- A rendszer elméleti alapjai azonosak a gyári rendszerekkel, csak a megvalósítás "barkács" jellegű
 
- A dolog CSAK HTPC-vel működik, mivel a kép páros-páratlan pixeleit szét kell válogatni lejátszás közben és ezt egy avisynth script csinálja.
 
- Elméleti akadálya nincs egy média lejátszós változatnak, de én NEM tudok ilyen készüléket programozni. Ha viszont valaki tud ilyet, akkor örömmel részt veszek a fejlesztésben, adom az elméleti alapokat, de a hardver-szintű programozáshoz nem értek. 
 
- A HTPC-nek alkalmasnak kell lennie 4K filmek dekódolására és képesnek kell lennie egy analóg- és egy digitális képkimenetet szinkronban vezérelnie. Ami tuti működik, az az Nvidia GTX 950-es videókártya. Más kártyákkal is működhet a dolog, de nekem ilyen van, tehát csak erről van információm.
 
- A rendszer jelenleg "csak"
   - 3 chip-es DLP
   - LED fényforrású DLP
   - 0,95" méretű DLP chip-pel szerelt gépekkel működik. Az olcsó (0,65" DLP chip) gépek közül a Samu tuti NEM alkalmas a célra (jelenleg) az újabb gépeket ki kellene próbálni. Lehet, hogy a 3D kompatibilis gépek jók lennének, de nekem nincs ilyen, ha valaki kölcsönad egyet, szívesen kipróbálom.
   - Az Nvidia 3D (120Hz) kompatibilis gépek is jók kellene, hogy legyenek, de ilyet kevesen használnak házimoziban.
   - Mivel az LCD gépekben hasonló gyári rendszer van (JVC/Epson E-shift) vagy akár natív 4K a panelek felbontása (Sony) ezért azokhoz kb. értelmetlen ezt használni. Elméletileg lehetséges a dolog, ezek mindegyike működne a rezgőtükörrel (nincs bennük színkerék) de felesleges lenne a barkácsolás, ha van gyári rendszer ami ugyanezt csinálja.
 
- Hamarosan lesz fényszenzoros változat, az MINDEN létező projektorral kompatibilis lesz, de az még nincs kész.
 
- Ez a rendszer NEM javítja fel valódi 4K felbontásra egy FullHD projektor képét. A kép különböző paraméterei más-más mértékben javulnak, nem is lehet egyetlen számmal jellemezni a kapott képet. A legpesszimistább számítás szerint 1,41x-es a felbontás EFFEKTÍV javulása, magyarul kb. 2,84K a minimum felbontás aminek az eredményt tekinteni kell (a digitális IMAX-ban is így vetítenek). A valóságban viszont ha figyelembe vesszük az emberi látás működését is,. akkor a szubjektív képminőség javulására én inkább 60-70%-ot mondanék, ami kb. 3,2-3,4K effektív felbontást jelent. De ez is függ az egyéni érzékenységtől, akinek a szeme a kevésbé javuló paraméterekre érzékenyebb, az kisebb különbséget lát, más meg esetleg nem is tudja megkülönböztetni a kapott képet a valódi 4K képtől. De eddig mindenki egyetértett abban, hogy a javulás igen drasztikus.
 
- Jelenleg készül egy második példány a rendszerből, ezt majd el tudom vinni mutogatni bárhova. Kb. 1-2 hét és kész lesz, akkor majd a kép beszélhet a szavak helyett.
 
- 3D hang (Dolby Atmos, DTS:X és Auro 3D) jelenleg NEM megy együtt a rezgőtükörrel (az avisynth dekódolja a hangot, tehát csak PC-n szoftveresen dekódolható hangformátumok működnek jelenleg, de amint valamelyik új formátumra lesz PC-s CODEC, onnantól az már működni fog ... ez viszont megjósolhatatlan, hogy mikor lesz). Elkerülő megoldás már van erre a problémára, ha CSAK FÜGGŐLEGESEN duplázzuk a felbontást, akkor nem kell avisynth, tehát akkor bármelyik hangformátum működik. De akinek a szeme már megszokta a mindkét irányban duplázott felbontású, csirkeháló-mentes képet, az ezután valószínűleg NEM lesz elégedett a "csupán" függőleges duplázással. Ez van...
 
- A rezgőtükör csak filmek lejátszására használható. Pl. a Windows felhasználói felületének képe, vagy játékok felbontása NEM duplázható vele.
 
Hej!
 
GyP

Válasz küldése

Vissza: “Házimozi”