Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Pro Cinema az otthonunkban
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Többkörös időpont egyeztetés, betegség és más okok miatti lemondást követően tegnap végre eljutottunk ldg81 fórumtárshoz. A megbeszélt időponthoz képest késve, ami miatt ezúton is elnézést kérek, de 4 napos hosszú hétvége előtti Bp.-i forgalom sajnos hátrányosan befolyásolta a menetidőnket…
Látogatásunk célja többes volt – egyrészt személyesen találkozni újra, továbbá nagyon kíváncsi voltam a htpc és a madvr által nyújtott minőségre, a Christie fény erejére, nem utolsó sorban a Storm produkciójára.
Meglepett, hogy fórumtársunk mennyire elkötelezett a hobbi iránt, tudtam, hogy „komoly” a kapcsolata mozival, filmekkel, de rácsodálkoztam, hogy szinte a teljes ingatlant áthatja a mozihoz és filmekhez a kötődés – legyen szó relikviákról vagy más kapcsolódó gyűjteményről. Ez pedig nagyon tetszett és megalapozta a jó hangulatú együtt töltött időt!
A moziszoba kialakítása számomra kifejezetten letisztult, funkcionális és ideális is a vetítéshez. Olyan mint egy „igazi” kereskedelmi mozi. Csak kicsiben…
Belépéskor szinte csak a vásznat és foteleket látja a látogató. A rack szekrény is a szoba hátsó felében bújuk meg a sötétben, a fotelsor mögött. A faltól-falig AT vászon nagyon-nagyon meggyőző.
Megítélésem szerint a szoba fizikai átépítése kifejezetten jól sikerült.
Egy-egy ilyen látogatás során azt gondolom az összehasonlítás mindig megtörténik fejben a saját, megszokott vagy korábban hallott-látott rendszerekhez viszonyítva, nálam sem történt ez másként, de erről majd később.
Az eszközlista boncolgatásán tovább lépnék, mert ezt már leírták előttem, de azt kiemelem, hogy PROfesszionális minden eleme. A szó szoros és átvitt értelmében is
A Magyarországétól jelentősebb házi-mozis kultúrával bíró nemzetközi viszonylatban is bőven megállná a helyét szerintem.
A 320 cm széles scope AT vászon nekem kifejezetten tetsző volt, valahogy vonzza, megragadja a tekintetet. Nagyon jól sikerült belőni a függőleges elhelyezést is, szerintem pont ideális. A nézési távolság 3,2 m, ami 1:1 arányt jelent. Érdekes és nagyon nem mindegy, hogy mekkora képet nézünk 1:1 arány mellett – otthon 290 cm széles képet nézünk 2,9 m-ről, ami szintén 1:1 arány, de valahogy a fórumtársnál megélt méret nagyobb élményt nyújt.
Miután helyet foglaltunk jöttek a demo jelenetek sorban: Dungeons & Dragons, JW shotgun jelenet, Bloodshot, Devotion, Metallica, Hans Zimmer, Díva, Aquaman Italy jelenete, James Bond - No time to die, stb, stb.
A Christie által vetített kép pazar, van fényerő dögivel, amihez nagyon jó kontraszt is párosul, a képélesség a Barcohoz szokott szememnek is feltűnt pozitív értelemben. A bőrtónusok természetesek, a mozgásmegjelenítés kiváló. Hibát, kivetnivalót személy szerint nem láttam a képen. Kíváló. Pont.
A DCI-p3-ra kalibrált színtér szintén előny (ehhez kell a htpc, mint forrás), a nagyobb színtér és a fényerő még a páromnak is feltűnt!
A projektornak egy hátránya van/lehet: elhelyezése külön helyiséget követel, vagy kellően hosszú szobát, mert b@zi nagy, emiatt biztosan sokan nem tudnának ilyet a rendszerbe illeszteni, de akinek lehetősége van erre, annak bátran ajánlom, hogy nézzen meg egy ilyen komoly DLP projektort munka közben, mielőtt vásárol.
A külön szobában elhelyezés előnyökkel is jár ám: a moziszoba csendesebb tud lenni, emiatt alacsonyabb a floor-noise –ebből következően jobb a hangzás dinamikája, másrészt nem fűti az eszköz a szobát. No és persze mozisabb is az egész szoba, hogy egy kis nyíláson keresztül jut a fény a vászonra. A kereskedelmi mozikban sem lóg projektor a mennyezetről, ugye…
A Htpc-Madvr kombó engem meggyőzött, szinte biztos hogy ilyen irányba fogok fejleszteni/változtatni. Esetemben ennek a relevanciája: a htpc-nek köszönhetően kitudnám használni a projektor 2560*1080 natív felbontását.
A látottak alapján igen valószínű, hogy a vászonhoz is hozzá fogok nyúlni otthon – mind méretben, mind elhelyezésben.
Visszatérve ldg81 mozijára – a Storm processzor kvalitásaihoz azt gondolom nem fér kétség, engem az foglalkoztatott, hogy mekkora a különbség az Anthemhez képest.
A hang részletes, tiszta, dinamikus, jól pozícionált térben. A mozgó tárgyak, effektek tényleg olyanok, mintha a szobában mozognának. Különösen a Dungeons & Dragons jelenetnél jött ez elő, amikor a kavicsokból összeállt „kéz” mozgott – a sok kis kavics egymáshoz súrlódása hihetetlenül realisztikus volt, a kősárkány rombolása brutális erővel szabadult ránk a szobában.
Kiemelem a Storm mélykezelését – pozitív értelemben. Kicsit irigykedem is a sub tartomány által nyújtott élmény miatt. Erőlködés nélkül hozza a rendszer a ref hangerőt, úgy, hogy mellette – ha kell – a fotelt kirázza alólunk a 4 db 18” pro szub. Mindezt, úgy, hogy nem uralkodik el a mély a hangképen. Példás!
A Stormon beállított curve eltér az otthon, az Anthemen futótól, ami többek között abban nyilvánul meg, hogy itt a magas tartománynak más a roll-offja, target curve-je.
Ennek a pozitív hozadéka az, hogy a ref hangerőt is kifejezetten kellemesnek éltük meg ldg81-nél, míg otthon a párom sokszor magasnak ítéli meg a hangerőt, holott ott többnyire közelében sem vagyunk a ref szintnek.
Talán az „élhetőbb” jelző a találó, ami most eszembe jut a Storm és a Pro K.C.S.-ek hangképéről.
Ilyen az amikor, torzítástól, kiemelésektől mentesen mozizunk.
Az Anthem ARC-ja a magas tartományt illetően korlátokba ütközik/ütközhet, nem mindegy, hogy milyen frekvenciáig engedjük dolgozni, mert a meghatározott, véges számú korrekciós lehetőség ebben a tartományban oszlik el. Megnéztem, az Anthem otthon most a beállítás lapján 5000 Hz-ig korrigál csak. Természetes nem mindegy az adott szoba akusztikája, miszerint az alsóbb tartományban milyen mértékű korrekció szükséges, mert simán lehet, hogy magasabb Hz érték is megadható az Anthemnek, ha az alacsonyabb frekvenciákon „rendben” van a szoba alapján a hangnyomásgörbe.
Félreértés ne essék, az gondolom az Anthem AVM60 ár-érték aránya kifejezetten erős még mindig, egyáltalán nincs szégyenkezni valója még manapság sem a többszörösébe kerülő Storm mellett.
Nagyon gyorsan elröppent a bő két óra amit ldg81-nél töltöttünk, szerintem hajnalig el lettünk volna a demókkal
Csak gratulálni tudok mind az átépítéshez, mind az eszközparkhoz, mind a rendszer által nyújtott eredményhez!
Köszönjük szépen a meghívást, a lehetőséget és a megértést az időpont módosításokat illetően! Jól éreztük magunkat és szívesen visszatérnénk még!
Látogatásunk célja többes volt – egyrészt személyesen találkozni újra, továbbá nagyon kíváncsi voltam a htpc és a madvr által nyújtott minőségre, a Christie fény erejére, nem utolsó sorban a Storm produkciójára.
Meglepett, hogy fórumtársunk mennyire elkötelezett a hobbi iránt, tudtam, hogy „komoly” a kapcsolata mozival, filmekkel, de rácsodálkoztam, hogy szinte a teljes ingatlant áthatja a mozihoz és filmekhez a kötődés – legyen szó relikviákról vagy más kapcsolódó gyűjteményről. Ez pedig nagyon tetszett és megalapozta a jó hangulatú együtt töltött időt!
A moziszoba kialakítása számomra kifejezetten letisztult, funkcionális és ideális is a vetítéshez. Olyan mint egy „igazi” kereskedelmi mozi. Csak kicsiben…
Belépéskor szinte csak a vásznat és foteleket látja a látogató. A rack szekrény is a szoba hátsó felében bújuk meg a sötétben, a fotelsor mögött. A faltól-falig AT vászon nagyon-nagyon meggyőző.
Megítélésem szerint a szoba fizikai átépítése kifejezetten jól sikerült.
Egy-egy ilyen látogatás során azt gondolom az összehasonlítás mindig megtörténik fejben a saját, megszokott vagy korábban hallott-látott rendszerekhez viszonyítva, nálam sem történt ez másként, de erről majd később.
Az eszközlista boncolgatásán tovább lépnék, mert ezt már leírták előttem, de azt kiemelem, hogy PROfesszionális minden eleme. A szó szoros és átvitt értelmében is
A Magyarországétól jelentősebb házi-mozis kultúrával bíró nemzetközi viszonylatban is bőven megállná a helyét szerintem.
A 320 cm széles scope AT vászon nekem kifejezetten tetsző volt, valahogy vonzza, megragadja a tekintetet. Nagyon jól sikerült belőni a függőleges elhelyezést is, szerintem pont ideális. A nézési távolság 3,2 m, ami 1:1 arányt jelent. Érdekes és nagyon nem mindegy, hogy mekkora képet nézünk 1:1 arány mellett – otthon 290 cm széles képet nézünk 2,9 m-ről, ami szintén 1:1 arány, de valahogy a fórumtársnál megélt méret nagyobb élményt nyújt.
Miután helyet foglaltunk jöttek a demo jelenetek sorban: Dungeons & Dragons, JW shotgun jelenet, Bloodshot, Devotion, Metallica, Hans Zimmer, Díva, Aquaman Italy jelenete, James Bond - No time to die, stb, stb.
A Christie által vetített kép pazar, van fényerő dögivel, amihez nagyon jó kontraszt is párosul, a képélesség a Barcohoz szokott szememnek is feltűnt pozitív értelemben. A bőrtónusok természetesek, a mozgásmegjelenítés kiváló. Hibát, kivetnivalót személy szerint nem láttam a képen. Kíváló. Pont.
A DCI-p3-ra kalibrált színtér szintén előny (ehhez kell a htpc, mint forrás), a nagyobb színtér és a fényerő még a páromnak is feltűnt!
A projektornak egy hátránya van/lehet: elhelyezése külön helyiséget követel, vagy kellően hosszú szobát, mert b@zi nagy, emiatt biztosan sokan nem tudnának ilyet a rendszerbe illeszteni, de akinek lehetősége van erre, annak bátran ajánlom, hogy nézzen meg egy ilyen komoly DLP projektort munka közben, mielőtt vásárol.
A külön szobában elhelyezés előnyökkel is jár ám: a moziszoba csendesebb tud lenni, emiatt alacsonyabb a floor-noise –ebből következően jobb a hangzás dinamikája, másrészt nem fűti az eszköz a szobát. No és persze mozisabb is az egész szoba, hogy egy kis nyíláson keresztül jut a fény a vászonra. A kereskedelmi mozikban sem lóg projektor a mennyezetről, ugye…
A Htpc-Madvr kombó engem meggyőzött, szinte biztos hogy ilyen irányba fogok fejleszteni/változtatni. Esetemben ennek a relevanciája: a htpc-nek köszönhetően kitudnám használni a projektor 2560*1080 natív felbontását.
A látottak alapján igen valószínű, hogy a vászonhoz is hozzá fogok nyúlni otthon – mind méretben, mind elhelyezésben.
Visszatérve ldg81 mozijára – a Storm processzor kvalitásaihoz azt gondolom nem fér kétség, engem az foglalkoztatott, hogy mekkora a különbség az Anthemhez képest.
A hang részletes, tiszta, dinamikus, jól pozícionált térben. A mozgó tárgyak, effektek tényleg olyanok, mintha a szobában mozognának. Különösen a Dungeons & Dragons jelenetnél jött ez elő, amikor a kavicsokból összeállt „kéz” mozgott – a sok kis kavics egymáshoz súrlódása hihetetlenül realisztikus volt, a kősárkány rombolása brutális erővel szabadult ránk a szobában.
Kiemelem a Storm mélykezelését – pozitív értelemben. Kicsit irigykedem is a sub tartomány által nyújtott élmény miatt. Erőlködés nélkül hozza a rendszer a ref hangerőt, úgy, hogy mellette – ha kell – a fotelt kirázza alólunk a 4 db 18” pro szub. Mindezt, úgy, hogy nem uralkodik el a mély a hangképen. Példás!
A Stormon beállított curve eltér az otthon, az Anthemen futótól, ami többek között abban nyilvánul meg, hogy itt a magas tartománynak más a roll-offja, target curve-je.
Ennek a pozitív hozadéka az, hogy a ref hangerőt is kifejezetten kellemesnek éltük meg ldg81-nél, míg otthon a párom sokszor magasnak ítéli meg a hangerőt, holott ott többnyire közelében sem vagyunk a ref szintnek.
Talán az „élhetőbb” jelző a találó, ami most eszembe jut a Storm és a Pro K.C.S.-ek hangképéről.
Ilyen az amikor, torzítástól, kiemelésektől mentesen mozizunk.
Az Anthem ARC-ja a magas tartományt illetően korlátokba ütközik/ütközhet, nem mindegy, hogy milyen frekvenciáig engedjük dolgozni, mert a meghatározott, véges számú korrekciós lehetőség ebben a tartományban oszlik el. Megnéztem, az Anthem otthon most a beállítás lapján 5000 Hz-ig korrigál csak. Természetes nem mindegy az adott szoba akusztikája, miszerint az alsóbb tartományban milyen mértékű korrekció szükséges, mert simán lehet, hogy magasabb Hz érték is megadható az Anthemnek, ha az alacsonyabb frekvenciákon „rendben” van a szoba alapján a hangnyomásgörbe.
Félreértés ne essék, az gondolom az Anthem AVM60 ár-érték aránya kifejezetten erős még mindig, egyáltalán nincs szégyenkezni valója még manapság sem a többszörösébe kerülő Storm mellett.
Nagyon gyorsan elröppent a bő két óra amit ldg81-nél töltöttünk, szerintem hajnalig el lettünk volna a demókkal
Csak gratulálni tudok mind az átépítéshez, mind az eszközparkhoz, mind a rendszer által nyújtott eredményhez!
Köszönjük szépen a meghívást, a lehetőséget és a megértést az időpont módosításokat illetően! Jól éreztük magunkat és szívesen visszatérnénk még!
Barco Optix Cinemascope * Seymour CenterStage XD 120" 2.35:1 * Dune HD Pro 4K II * Anthem AVM60 * Emotiva xpa3 * LabGruppen PDX3000 * IMG Stageline STA2000D * Crown XLS1502 * 7.3.4 * JBL 3677 * JBL 8330 * Beckersound b1000x2, JBL4645B * Synology ds418j
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Maximálisan egyetértek. Nincs a bemérő rendszerekkel semmi baj (leszámítva egy párat), csak ismerni kell a bugjait, gyengeségeit, és hogyan kell úgy használni, hogy a kapott hang jó legyen. Akár tudományos magyarázattal és azt követőt, vagy egyéni preferencia miatt attól eltérőt. Az, hogy használhatatlanok és károsak a hangképre az egyszerűen nem igaz. Illetve lehet az, ha nem megfelelően vannak használva.Cutler írta: ↑2024.02.18., vas. 07:13Akkor maradjunk a témánál
Fapaci írt egy remek hozzászólást a frekvenciákról, torzításokról, az emberi fül működéséről, ami itt a Pro topikban nem off, mert mindenki használ különféle műszert, mikrofont a szoba kalibrálásához. Így visszaidézném a gondolatait és az ehhez fűződő kérdését csenelesnek. Remelem fapaci válaszol rá, mert sok Pro-t és valószínűleg nem Pro cuccot használót is érdekelne.fapaci írta: ↑2024.02.17., szomb. 12:49Az emberi fül a közép-magas tartományban a legérzékenyebb (2-5 kHz). A szekciók érzékenységi különbsége viszont a hangnyomás növelésével folyamatosan csökken, 100 dB SPL környékén meg is szűnik, ott már közel lineáris az érzékenységünk a hangnyomásra. A bántó hangnyomásszint (fájdalomküszöb) is alacsonyabb a középtartományban (kb 110 dB SPL), mint a basszus és magas tartományban (120-125 dB SPL).
100 dB hangnyomás zenehallgatás, filmnézés közben csak pillanatokra van, a jellemző átlagérték 70-80 dB, ezért mérünk általában ezen a szinten. Lehet vizsgálódni nagyobb jelszinttel is, ha van rá okunk és tudjuk, mit akarunk mérni.
Magasabb hangerőnél általában azért érzékeljük bántónak a magas hangokat, mert ott érzékenyebbek vagyunk a torzításra és a kommersz hangsugárzók nagy része sajnos magas torzítást produkál 100 dB felett, a bépített keresztváltást sem ilyen jelszintre méretezik általában.Én is kiváncsian várom fapaci válaszát, mert magam is használtam korábban a Harman által ajánlott célgörbét. Jelenleg a Dirac ART által mért beállítással mozizok, mindenféle belenyúlás nélkül.
Előfok : Marantz Cinema 40, Végfok : Sherbourn PA 7-150, Emotiva BasX-A4
IC : AQ Red River, SUPRA
Frontok : JBL LS 80
Center : JBL LS Center
Háttér : JBL LS 40
SBL, SBR : JBL STUDIO 530
ATMOS : JBL STUDIO 220
Mélyláda : SVS SB4000,
Kép : Sepiscreen ALR, Sony VPL-XW5000ES
IC : AQ Red River, SUPRA
Frontok : JBL LS 80
Center : JBL LS Center
Háttér : JBL LS 40
SBL, SBR : JBL STUDIO 530
ATMOS : JBL STUDIO 220
Mélyláda : SVS SB4000,
Kép : Sepiscreen ALR, Sony VPL-XW5000ES
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Olvassuk az Off topicot is!fapaci írta: ↑2024.02.18., vas. 17:14
Szép és összetett téma, amiben nagyon sok tévhit és félreértés kering, ezért nem intézném el két mondattal, feleslegesen viszont nem körmölnék, ha innen úgyis kiszórják és senki nem olvassa. Konkrét kérdésekre szívesen válaszolok a "saját" topikjaimban, onnan talán nem leszek kimoderálva.
Amúgy a hangdobozainknál többféle hangszín, célgörbe közül lehet választani ízlés szerint,
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15210
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10354
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Nem Off, hanem "felesleg". Mi lehet a lényeg?
Szép és összetett téma, amiben nagyon sok tévhit és félreértés kering, ezért nem intézném el két mondattal, feleslegesen viszont nem körmölnék, ha innen úgyis kiszórják és senki nem olvassa. Konkrét kérdésekre szívesen válaszolok a "saját" topikjaimban, onnan talán nem leszek kimoderálva.
Amúgy a hangdobozainknál többféle hangszín, célgörbe közül lehet választani ízlés szerint, tehát kimondottan aktuális a téma mifelénk, írnom is kell róla majd egy tájékoztató szöveget.
- Quetz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1917
- Csatlakozott: 2015.11.10., kedd 08:24
- Értékelés: 695
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Szerintem ide tartozik a méréseknél alkalmazott súlyozás diagramja:Cutler írta: ↑2024.02.18., vas. 07:13Akkor maradjunk a témánál
Fapaci írt egy remek hozzászólást a frekvenciákról, torzításokról, az emberi fül működéséről, ami itt a Pro topikban nem off, mert mindenki használ különféle műszert, mikrofont a szoba kalibrálásához. Így visszaidézném a gondolatait és az ehhez fűződő kérdését csenelesnek. Remelem fapaci válaszol rá, mert sok Pro-t és valószínűleg nem Pro cuccot használót is érdekelne.
Az "A" görbe az emberi hallásra jellemző, gyakorlatilag grafikonon mutatja be azt, amit Fapaci is írt. A C-t szokták implementálni a hangnyomás mérő eszközökben és REW felhasználók még találkoztak a "Z súlyozással" ami egy vízszintes egyenes, azaz nem nyúlunk bele a mért adatokba.
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Akkor maradjunk a témánál
Fapaci írt egy remek hozzászólást a frekvenciákról, torzításokról, az emberi fül működéséről, ami itt a Pro topikban nem off, mert mindenki használ különféle műszert, mikrofont a szoba kalibrálásához. Így visszaidézném a gondolatait és az ehhez fűződő kérdését csenelesnek. Remelem fapaci válaszol rá, mert sok Pro-t és valószínűleg nem Pro cuccot használót is érdekelne.
Fapaci írt egy remek hozzászólást a frekvenciákról, torzításokról, az emberi fül működéséről, ami itt a Pro topikban nem off, mert mindenki használ különféle műszert, mikrofont a szoba kalibrálásához. Így visszaidézném a gondolatait és az ehhez fűződő kérdését csenelesnek. Remelem fapaci válaszol rá, mert sok Pro-t és valószínűleg nem Pro cuccot használót is érdekelne.
fapaci írta: ↑2024.02.17., szomb. 12:49Az emberi fül a közép-magas tartományban a legérzékenyebb (2-5 kHz). A szekciók érzékenységi különbsége viszont a hangnyomás növelésével folyamatosan csökken, 100 dB SPL környékén meg is szűnik, ott már közel lineáris az érzékenységünk a hangnyomásra. A bántó hangnyomásszint (fájdalomküszöb) is alacsonyabb a középtartományban (kb 110 dB SPL), mint a basszus és magas tartományban (120-125 dB SPL).
100 dB hangnyomás zenehallgatás, filmnézés közben csak pillanatokra van, a jellemző átlagérték 70-80 dB, ezért mérünk általában ezen a szinten. Lehet vizsgálódni nagyobb jelszinttel is, ha van rá okunk és tudjuk, mit akarunk mérni.
Magasabb hangerőnél általában azért érzékeljük bántónak a magas hangokat, mert ott érzékenyebbek vagyunk a torzításra és a kommersz hangsugárzók nagy része sajnos magas torzítást produkál 100 dB felett, a bépített keresztváltást sem ilyen jelszintre méretezik általában.
Én is kiváncsian várom fapaci válaszát, mert magam is használtam korábban a Harman által ajánlott célgörbét. Jelenleg a Dirac ART által mért beállítással mozizok, mindenféle belenyúlás nélkül.
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12631
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Felesleg az OFF-ban. Kérek mindenkit, hogy itt maradjunk a témánál.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Cutler hivatkozott beszámolóját itt találjátok fotókkal együtt, akit érdekel: viewtopic.php?p=2809992#p2809992
A vászonkérdéshez egy kis adalék az én szemszögemből, hogyan is jutottam el a mostani típushoz és mérethez:
Ebben a szobában ez már a mozik 3. iterációja. 2008 körül volt már itt mozi, akkor még 240 cm szélességű képpel. Majd "kisebb" kihagyás után egy 270 cm-es vászonra váltottam. Mindkettő szobában közös volt a klasszikus vásznon kívüli front elrendezés, -nevezzük őket - hifi hangfalakkal: Először egy Acoustic Energy (5.1) majd Martin Logan (7.1.4) váltotta a hangszekciót. A vásznak 16:9-es képarányúak voltak, 1.0-ás gain erősítéssel. Mindkét esetben sok problémát okozott az, hogy az L+R hangfalak nagyon az oldalfalakhoz, sarkokhoz kerültek közel, aminek "jótékony hatását" a frekvenciamenetükben lehetett felfedezni. A center ugye a vászon alatt, hallgatói pozíció felé szögben megemelve kapott helyett, hogy némileg ellensúlyozzam a vászon alattról érkező hangot.
Mivel a szoba adott volt, így továbblépni csak úgy tudtam, hogy AT vászonra váltottam és így a 340 cm széles szobában 320 cm-es vászon került (2.35:1). Az AT-ra váltás oka azonban nem csak ez volt, hanem az, hogy a LCR szekció a vászon mögé kerüljön egy megfelelően megépített baffle-wallba. (Illetve nem szerettem volna, ha a hangfalak látszódnak.) Ennek jótékony hozadéka többek között, hogy a hangfalak egy síkba kerültek, illetve ezzel megoldva sok akusztikai problémát.
És miért scope-vászon? Nálam az ok az, hogy a maszkolást nem tudtam volna megoldani számomra megfelelő módon. Mágneses paneleket pakolgatni a szobában nem szerettem volna. A gyári motoros vásznak árait meg ugye ismerjük... Az előző felállásban készítettem egy roló motoros, távirányítható maszkolási rendszert (képet letoltam a vászon aljára és így csak felül jelentkező fekete csíkra kellett leereszteni a maszkolást), amit ide már nem tudtam volna elhelyezni. Konkrétan nem fért volna el az álmennyezett alatt, mivel a 320 cm-es 16:9-es vászon magassága már sok lett volna. Mivel a mostani vászon körül Adamantium Audio szövet van, így vizuálisan is jobb lett a kontraszt, mivel nem kell fekete csíkokat nézni.
Megérte ez? Számomra hogyne. Egyrészt a szélesvászon nagyon mozis, másik oldalról nekem ez a megoldás sokkal több előnnyel járt, mint hátránnyal. Ráadásul a HTPC-madVR kombó könnyű szerrel megugorja az ilyen képarány kezelését. Hozzá kell tennem egy Dune is, csak kevésbé jó minőségű a végeredmény.
Néhány gondolat az AT vásznakról: Én nem érzem a hátrányait amit páran megfogalmaztak vele szemben.
A vászonkérdéshez egy kis adalék az én szemszögemből, hogyan is jutottam el a mostani típushoz és mérethez:
Ebben a szobában ez már a mozik 3. iterációja. 2008 körül volt már itt mozi, akkor még 240 cm szélességű képpel. Majd "kisebb" kihagyás után egy 270 cm-es vászonra váltottam. Mindkettő szobában közös volt a klasszikus vásznon kívüli front elrendezés, -nevezzük őket - hifi hangfalakkal: Először egy Acoustic Energy (5.1) majd Martin Logan (7.1.4) váltotta a hangszekciót. A vásznak 16:9-es képarányúak voltak, 1.0-ás gain erősítéssel. Mindkét esetben sok problémát okozott az, hogy az L+R hangfalak nagyon az oldalfalakhoz, sarkokhoz kerültek közel, aminek "jótékony hatását" a frekvenciamenetükben lehetett felfedezni. A center ugye a vászon alatt, hallgatói pozíció felé szögben megemelve kapott helyett, hogy némileg ellensúlyozzam a vászon alattról érkező hangot.
Mivel a szoba adott volt, így továbblépni csak úgy tudtam, hogy AT vászonra váltottam és így a 340 cm széles szobában 320 cm-es vászon került (2.35:1). Az AT-ra váltás oka azonban nem csak ez volt, hanem az, hogy a LCR szekció a vászon mögé kerüljön egy megfelelően megépített baffle-wallba. (Illetve nem szerettem volna, ha a hangfalak látszódnak.) Ennek jótékony hozadéka többek között, hogy a hangfalak egy síkba kerültek, illetve ezzel megoldva sok akusztikai problémát.
És miért scope-vászon? Nálam az ok az, hogy a maszkolást nem tudtam volna megoldani számomra megfelelő módon. Mágneses paneleket pakolgatni a szobában nem szerettem volna. A gyári motoros vásznak árait meg ugye ismerjük... Az előző felállásban készítettem egy roló motoros, távirányítható maszkolási rendszert (képet letoltam a vászon aljára és így csak felül jelentkező fekete csíkra kellett leereszteni a maszkolást), amit ide már nem tudtam volna elhelyezni. Konkrétan nem fért volna el az álmennyezett alatt, mivel a 320 cm-es 16:9-es vászon magassága már sok lett volna. Mivel a mostani vászon körül Adamantium Audio szövet van, így vizuálisan is jobb lett a kontraszt, mivel nem kell fekete csíkokat nézni.
Megérte ez? Számomra hogyne. Egyrészt a szélesvászon nagyon mozis, másik oldalról nekem ez a megoldás sokkal több előnnyel járt, mint hátránnyal. Ráadásul a HTPC-madVR kombó könnyű szerrel megugorja az ilyen képarány kezelését. Hozzá kell tennem egy Dune is, csak kevésbé jó minőségű a végeredmény.
Néhány gondolat az AT vásznakról: Én nem érzem a hátrányait amit páran megfogalmaztak vele szemben.
- Képélesség: már a Barcoval sem panaszkodtam, de most a Christie optikájával (Konica-Minolta) olyan élesség érhető el, ami mind a mai napig meg tud lepni. A Barco is ezt az optikát használja változtatás nélkül a nagy gépeikben még ma is. Csak ide szúrom be, hogy az emberi szem élesebbnek látja a nagyobb fénysűrűségű képet.
- Hangra gyakorolt hatása: Ezt a 1-1.5db csökkenést a megfelelő teljesítményű végfokaim szerencsére tudják ellensúlyozni. Így ez sem gond.
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Végre kis pro mozi!!!!
Bár nem voltam még ebben a szobában, de emlékszem a korábbi képeidre, amiket beraktál.
Azért emlékszem, mert csúcs szoba, fantasztikus és profi kivitelezéssel - a technika, hangfalak, szubok mind-mind szuperek.
Nem hiszem, hogy bárki fanyaloghatna (max a képméret kicsi) :)
Ez csak vicc, nehogy valaki folytassa!!!!
Nem "csak" ár-érték arányban kiváló az egész, hanem brutálisan jó és szép!
Jöhetnének még képek akár a tulajtól is.
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Az én szobám csak 30m2 (koporsótető kialakítás) és a frontok ~3,5m-re vannak a fő hallgatói pozíciótól. Minden más hangsugárzó arányosan helyezkedik el. Mikor ekkora távra/helyiségbe kerestem a megfelelő hangsugárzókat (hazánkban még nem volt elterjedve a pro audio), szembesültem a problémával, hogy mennyire nem egyszerű a nagy teret kellő mennyiségű energiával megtölteni.
Nem is tudom elképzelni mi lett volna 40-60m2 esetén. :/
Nem is tudom elképzelni mi lett volna 40-60m2 esetén. :/
- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 700
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 430
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Pro Cinema az otthonunkban
A vetített képpel kapcsolataos kérdést a vászonméret párhuzamában engedelmetekkel megválaszolom én.Den írta: ↑2024.02.15., csüt. 17:285 méterről nézem a 4 m széles vásznat és pont beteríti a perifériás látómezőmet. Ha szélesebb lenne akár csak 20 centivel, akkor már nem látnék, nem vennék észre részleteket.
1 hangfalat kivéve az összeset kicseréltem Hope után, nem összehasonlítható a Klipschekhez képest a minőség javulása a hangrendszer terén.
Nem a kép teszi ki a nagyobb élményfaktort az összhatás terén, hanem a térhatás- dinamika- hangminőség.
Amit nem értek:
akik ebből élnek, miért nem vetítenek 4- 4.5 méter széles képet- is?
Az utolsó Hilton kiállításon a Házimozi Stúdió 5 méteres képpel demonstrált.
A mozi építők miért vetítenek jóval kisebb méretet, mint ami lehetséges lett volna? Pl 350 cm simán kifért volna, de csak 300 cm széles lett...?
Az elsődleges probléma a terem méret nagyjából a felhasználók 90%-ánál. A másodlagos ha kiszeretnéd maxolni a vászon méretét a termedben akkor hangáteresztő anyagra lesz szükség. Tegyük fel hogy van 4,5méter széles moziterem de nem hangáteresztő a vászon, így a frontok elvesznek oldalanként 50cm-t vagy esetenként még többet a front oldalból. Persze ha nem szeretnéd feltolni a falra, mai eléggé rombolja a színpadképet. Ezt némiképpen az akusztikai rendszerek tudásukhoz mérten képesek kompenzálni bizonyos fokig. Namár most ha oldalanként leszámoljuk a szükséges helyet a hangfalaknak, mindjárt el is jutunk oda ahova már csak 3-3,5 vízszintes szélességű vászon fér el amit a mozitermes nagyátlag birtokol manapság. Ezek a vászonfelületek lehetnek akár nyereségesek is amit könnyebb a kellő fénysűrűséggel kiszolgálni. Mondjuk egy ekkora vászonmérethez azért már minimum 2500lumen szükséges ha szeretnénk minimum 16fl fénysűrűséget.
Az átlag terem méret 20m2 körül van a fórumlákók esetében, legalább is azokban amikben én voltam. Arányokat nézve a szélesség kb 3,5-3,6m a hosszúság 5-6m. Ide hogy maximalizáld a vászonméretet az oldalfalak végett csak hangáteresztő felület jöhet szóba, elrejtve a technikát. Ezek a szőtt elterjedtebb anyagok 0,7-0,9 veszteségű felületek. Ide már elkél 3000-4000lumen ha élvezni is szeretnénk a HDR adta lehetőségeket.
A fényerőt fényforrás teljesjtmény növeléssel lehet nővelni, úgyan úgy mint a hangerő veszteséget is a hangáteresztő vászon esetében erősítő teljesítménnyel. Ezt rosszúl tudod DEN,ennek semmi hátránya nincsen azon kívül,hogy nagyobb teljesítményt igényel.
Most elérkeztünk arra pontra, hogy a mostanában megvásárolható Projektorok nem igazán képesek emberi áron kiszolgálni ezeket a 3-3,5m vízszintes szélességű veszteséges vászonfelületeket. Ahhoz hogy kellő dinamikával nézzünk egy HDR vetített képet, szerény véleményem szerint minimum 100nit(29,18fl) fényérő szükséges bár ezen is még csak az SDR-t masterelik. Minél nagyobb a fénysűrűség annál nagyobb a dinamika. Szóval SDR esetén 2500lument elégségesnek mondható 20fl környékére, HDR esetén minimum 3000+ lumen.
Erre SDR esetén Epson LS12000, Sony VPL-VW690-790 esetleg Epson EHTW9400, HDR esetén Sony XW7000,JVC NZ8 vagy NZ9, Sim2 Crystal 4 ami 10milláig bezárólag elérhető.
Nyereséges vászonfelület esetén ami jelenthet olykor +40% fénysűrűséget azért ez a felsorlás lejjebb tolodik. Ezenk felületek már nem az 5-600.000Ft kategória. Elterjedtek nappalikban a szürke felületek amik szintén 0,6-0,8gain veszteséggel rendelkeznek.
Másik hátúlótő a nagy vászonméretnél ,hogy alapból 4m szelességű felületnél 16:9 képarány eléggé bokától a plafonig kategória. Véleményem szerint ekkora méretben már szinte csak 2.35:1 cinemascope, 21:9 felület az elfogadható főleg ha nem hangáteresztő a center elhelyezése végett. Anamorfikus vetítés esetén persze a fényerő 33%-al növelhető de ez a csöpnyi plusz egység vetekedik egy projektor árával és hiába tárja elénk a nativ felbontást elég ritknak mondható.
Kereskedők is tisztában vannak az átlak szobaméretekkel és azzal is hogy a szóbanforgó és megfizethető elérhető projektor paletta nagyjából a 3-3,5m vízszintes szélességú vászonméretre van pozícionálva. Vannak 6-10-14000lumenes projektorok is de ezek már egy ház árával vetekednek, nyílván nem tartanak 40milláért egyet a bemutató termükben 4-5méter széles felülettel, hogy 3évente amire már elévültnek mondható nagy akciózás keretein belül kishazánban eladjanak egyet.
Re: Pro Cinema az otthonunkban
5 méterről nézem a 4 m széles vásznat és pont beteríti a perifériás látómezőmet. Ha szélesebb lenne akár csak 20 centivel, akkor már nem látnék, nem vennék észre részleteket.
1 hangfalat kivéve az összeset kicseréltem Hope után, nem összehasonlítható a Klipschekhez képest a minőség javulása a hangrendszer terén.
Nem a kép teszi ki a nagyobb élményfaktort az összhatás terén, hanem a térhatás- dinamika- hangminőség.
Amit nem értek:
akik ebből élnek, miért nem vetítenek 4- 4.5 méter széles képet- is?
Az utolsó Hilton kiállításon a Házimozi Stúdió 5 méteres képpel demonstrált.
A mozi építők miért vetítenek jóval kisebb méretet, mint ami lehetséges lett volna? Pl 350 cm simán kifért volna, de csak 300 cm széles lett...?
1 hangfalat kivéve az összeset kicseréltem Hope után, nem összehasonlítható a Klipschekhez képest a minőség javulása a hangrendszer terén.
Nem a kép teszi ki a nagyobb élményfaktort az összhatás terén, hanem a térhatás- dinamika- hangminőség.
Amit nem értek:
akik ebből élnek, miért nem vetítenek 4- 4.5 méter széles képet- is?
Az utolsó Hilton kiállításon a Házimozi Stúdió 5 méteres képpel demonstrált.
A mozi építők miért vetítenek jóval kisebb méretet, mint ami lehetséges lett volna? Pl 350 cm simán kifért volna, de csak 300 cm széles lett...?
Front SVS Ultra Tower
Center SVS Ultra
Surround SVS Ultra
Sub 1 SVS SB16 Ultra
Sub 2 SVS SB4000
2 back 6 atmos Polk SE20 Signature Elite
Processzor Marantz AV10
Média Zidoo UHD5000
2 végfok Emotiva XPA GEN3 7ch
Vászon fix keretes 400x225 cm 4K diamond 16:9 1,4 gain
Projektor Epson 12000B
AQ XLR HDMI
Center SVS Ultra
Surround SVS Ultra
Sub 1 SVS SB16 Ultra
Sub 2 SVS SB4000
2 back 6 atmos Polk SE20 Signature Elite
Processzor Marantz AV10
Média Zidoo UHD5000
2 végfok Emotiva XPA GEN3 7ch
Vászon fix keretes 400x225 cm 4K diamond 16:9 1,4 gain
Projektor Epson 12000B
AQ XLR HDMI
- thxfan
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2851
- Csatlakozott: 2010.05.03., hétf. 18:58
- Értékelés: 1187
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Fogalmam sincs, a telefonos jó példa, vagy tv, az sem olyan 1:1-ről nézve. Viszont ezzel szembe megy egy jó VR, ott 2 cm 2 cm-ről nézve viszont elképesztő mennyire átveri az agyad. Érdekes ezhopetorture írta: ↑2024.02.15., csüt. 14:41ennek szerinted milyen tudomanyos magyarazata lehet, hogy hiaba 1:1 arany, megis tobbet ad vizualisan a nagyobb kep? nem kotozkodesbol, tenyleg erdekel, mar pedzegettem ezt a temat masik forumban. mert en is igy ereztem amugy Den vasznat latva, hogy a nezesi tavolsag ellenere sokkal mozisabb, impozansabb volt a kep. en kb. ket magyarazatot talaltam csak ra, egyik akkor amikor nala voltam mar par honapja nem vetitettem szoba atalakitas miatt es lehet emiatt voltam elfogult, tv utan...masik meg az, hogy betolti a vaszon az egesz falat kb. amit nezel ezert latvanyosabb, mas az osszkep.thxfan írta: ↑2024.02.15., csüt. 12:29A fikázás helyett meg kellene néznetek egy ilyen szobát, ahol ekkora vászon van, és nagyon nem olyan egy 3 m széles vásznat nézni 3 m-ről, mint egy 4 méteres vásznat 4 méterről, hiába 1:1 az arány, sokkal többet ad vizuálisan a nagyobb kép és sokkal mozisabb érzés is. Ráadásul egy igen komoly méretű szobáról beszélünk, az itteni átlagos moziszobák duplája, lég m3-t tekintve akár három pincemozi, megfelelő belmagassággal, ahol a térhangzást nem kergetni kell, hanem már maga a tér adja az érzést és ezt semmilyen technikával nem lehet megugrani, kompenzálni, illetve az sem hátrány, ha nem vered be a fejed az Atmos hangfalba.
de lehet hogy a nagy ter is kozrejatszik ami nala volt. amugy tenyleg nekem is jonak tunt nala a terhangzas..es akkor meg ilyen bekebeli frontjai voltak, akkora hangszorokkal mint a fejem es meglepoen dinamikus, eletteli hangot csinaltak.
Haveromnak van egy teljesen alap rendszere (Taga hangfalak és belépő Denon), hangerő nem ordító, de elég, 70 m2-en van és 4,5 m belmagasság, érdekes, hogy mennyire jól szól térben.
10.1 Auro3D
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
- hopetorture
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 119
- Csatlakozott: 2018.04.13., pén. 23:56
- Értékelés: 7
Re: Pro Cinema az otthonunkban
telot nem probaltam meg ilyen kozelrol, de igazad lehet.
na meg ezt a tipikus nagy mozis elmenyt (90-es evekben sokat jartam moziba) nem hozza az, amikor a labammal rugdosom a kepernyot vagy nagyon kozel van valamelyik hangfal.
amikor linkelte valaki masik forumba ezt a szeleslato elotetlencses tesztet egybol beindultak az agytekervenyek, hogy 3.5 meter szelessegig fel tudnek menni talan majd a jovoben
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Ha egy telót nézel 1:1-ről az is mozis élmény?
Az arányok megvannak, de a méret a lényeg.
Kb ez a magyarázat.
Az arányok megvannak, de a méret a lényeg.
Kb ez a magyarázat.
Szerintem!
- hopetorture
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 119
- Csatlakozott: 2018.04.13., pén. 23:56
- Értékelés: 7
Re: Pro Cinema az otthonunkban
ennek szerinted milyen tudomanyos magyarazata lehet, hogy hiaba 1:1 arany, megis tobbet ad vizualisan a nagyobb kep? nem kotozkodesbol, tenyleg erdekel, mar pedzegettem ezt a temat masik forumban. mert en is igy ereztem amugy Den vasznat latva, hogy a nezesi tavolsag ellenere sokkal mozisabb, impozansabb volt a kep. en kb. ket magyarazatot talaltam csak ra, egyik akkor amikor nala voltam mar par honapja nem vetitettem szoba atalakitas miatt es lehet emiatt voltam elfogult, tv utan...masik meg az, hogy betolti a vaszon az egesz falat kb. amit nezel ezert latvanyosabb, mas az osszkep.thxfan írta: ↑2024.02.15., csüt. 12:29A fikázás helyett meg kellene néznetek egy ilyen szobát, ahol ekkora vászon van, és nagyon nem olyan egy 3 m széles vásznat nézni 3 m-ről, mint egy 4 méteres vásznat 4 méterről, hiába 1:1 az arány, sokkal többet ad vizuálisan a nagyobb kép és sokkal mozisabb érzés is. Ráadásul egy igen komoly méretű szobáról beszélünk, az itteni átlagos moziszobák duplája, lég m3-t tekintve akár három pincemozi, megfelelő belmagassággal, ahol a térhangzást nem kergetni kell, hanem már maga a tér adja az érzést és ezt semmilyen technikával nem lehet megugrani, kompenzálni, illetve az sem hátrány, ha nem vered be a fejed az Atmos hangfalba.
de lehet hogy a nagy ter is kozrejatszik ami nala volt. amugy tenyleg nekem is jonak tunt nala a terhangzas..es akkor meg ilyen bekebeli frontjai voltak, akkora hangszorokkal mint a fejem es meglepoen dinamikus, eletteli hangot csinaltak.
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Kis idő elteltével, amikor a világ legnagyobb, legjobb, legtökéletesebb rendszerét birtokóló társunk kiadhatta magából, ami a lelkét nyomta és amikor a magas hang fetisiszta, szobakausztikai bemérőrendszerek inkvizítora is befejezte az értetlenkedését, akkor talan visszatérhet a topik a rendeltetéséhez, a Pro Cinema az otthonunkba témakörhöz.
Ehhez talán jó apropó, hogy hétfőn ldg81 fórumtársnál jártam, aki Pro Cinema hangfalszettel(K.C.S.)rendelkezik, 4 db 18-as szubbal kiegészítve, a 7.4-es atmosos rendszert.
A vászna, “csak”3.2m széles AT szőtt anyag, de ez faltól falig beboritja a frontoldalt. Az LCR sugárzói és 2db szub, a példásan megépített előtétfalban foglalnak helyet. A 4db surround szintén eltüntetve, oszlopszerű helyekre vannak beépítve, ahogy a 4db atmos meg az álmennyezetbe. Szóval itt a tulaj már továbblépett a hagyományos hangsugárzó elrendezésen, ahol minden szem előtt van még. A vetítő egy fhd Christie, amit szintén nem lehet látni, mivel a szomszéd helyíségből vetít. Mivel társunk nagyon jól leszigetelte a vetítő nyílását, így a moziba minimális zaj jut be, az amúgy nem halk vetítő hangjából. A három fotelen kívűl az egyetlen látható elem, a hátsó fal közepén helyet kapó rack szekrény, ahol a Storm processzor, a Apollon végfok és a Crowm végfokok, a htpc kapott helyet.
Igazàból már jártam itt korábban, lehet írtam is róla( már nem rémlik kristálytisztán)és most is csak az Adamantium szövetet mentem szemügyre venni, amivel a vászon körüli rész van bevonva, de aztán bő 2 órás demó lett belőle
Egyszerűen beszippantja az embert egy ilyen felsőkategóriás dlp képi világa és csak nézi és nézi szájtátva a jeleneteket egymás után. Ehhez párosul egy nagyon tiszta, dinamikus, feszes, mozis hangzás, ami számomra mindent visz. Leszögezném, mielőtt jönnek a szokásos fanyalgók, hogy van ennél jobb mozi, mind képre, mind hangra. De ár-érték arányban nagyon jól áll, nekem nem igazán kell több ennél.
Beszippantott az élmény, nehéz volt abbahagyni. Köszönöm a vendéglátást!
Ehhez talán jó apropó, hogy hétfőn ldg81 fórumtársnál jártam, aki Pro Cinema hangfalszettel(K.C.S.)rendelkezik, 4 db 18-as szubbal kiegészítve, a 7.4-es atmosos rendszert.
A vászna, “csak”3.2m széles AT szőtt anyag, de ez faltól falig beboritja a frontoldalt. Az LCR sugárzói és 2db szub, a példásan megépített előtétfalban foglalnak helyet. A 4db surround szintén eltüntetve, oszlopszerű helyekre vannak beépítve, ahogy a 4db atmos meg az álmennyezetbe. Szóval itt a tulaj már továbblépett a hagyományos hangsugárzó elrendezésen, ahol minden szem előtt van még. A vetítő egy fhd Christie, amit szintén nem lehet látni, mivel a szomszéd helyíségből vetít. Mivel társunk nagyon jól leszigetelte a vetítő nyílását, így a moziba minimális zaj jut be, az amúgy nem halk vetítő hangjából. A három fotelen kívűl az egyetlen látható elem, a hátsó fal közepén helyet kapó rack szekrény, ahol a Storm processzor, a Apollon végfok és a Crowm végfokok, a htpc kapott helyet.
Igazàból már jártam itt korábban, lehet írtam is róla( már nem rémlik kristálytisztán)és most is csak az Adamantium szövetet mentem szemügyre venni, amivel a vászon körüli rész van bevonva, de aztán bő 2 órás demó lett belőle
Egyszerűen beszippantja az embert egy ilyen felsőkategóriás dlp képi világa és csak nézi és nézi szájtátva a jeleneteket egymás után. Ehhez párosul egy nagyon tiszta, dinamikus, feszes, mozis hangzás, ami számomra mindent visz. Leszögezném, mielőtt jönnek a szokásos fanyalgók, hogy van ennél jobb mozi, mind képre, mind hangra. De ár-érték arányban nagyon jól áll, nekem nem igazán kell több ennél.
Beszippantott az élmény, nehéz volt abbahagyni. Köszönöm a vendéglátást!
- thxfan
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2851
- Csatlakozott: 2010.05.03., hétf. 18:58
- Értékelés: 1187
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Den szobájában a szőnyeget adom, gáz, sokkal esztétikusabb lenne és megérdemelné a dedikált helyiség, ha ezáltal még egységesebb, dekoratívabb lenne, illetve a közlés és szerénység módja, ami betudható a lelkesedésének, de kb. ennyi.
A fikázás helyett meg kellene néznetek egy ilyen szobát, ahol ekkora vászon van, és nagyon nem olyan egy 3 m széles vásznat nézni 3 m-ről, mint egy 4 méteres vásznat 4 méterről, hiába 1:1 az arány, sokkal többet ad vizuálisan a nagyobb kép és sokkal mozisabb érzés is. Ráadásul egy igen komoly méretű szobáról beszélünk, az itteni átlagos moziszobák duplája, lég m3-t tekintve akár három pincemozi, megfelelő belmagassággal, ahol a térhangzást nem kergetni kell, hanem már maga a tér adja az érzést és ezt semmilyen technikával nem lehet megugrani, kompenzálni, illetve az sem hátrány, ha nem vered be a fejed az Atmos hangfalba.
Arról nem beszélve, hogy a bokából centerezés is sokkal másabb egy jóval kisebb vászonnál és közelebbi távolságnál, mint ilyen méreteknél. De amellett sem mennék el, hogy bármilyen drága és minőségi egy AT vászon, mindenképpen elvesz valamennyit a képből és hangból.
Azt sem nagyon értem, hogy pár éve indult a szőtt AT vászon őrület itt a fórumon, ennek ellenére hirtelen lett szakértelem bőven és csak ez az „etalon” mozi, pedig mennyire csak pár évig lesz ez...Lassan a WC papír is LED kijelző lesz, ilyen gyorsan fejlődő LED falak esetén ki mennyi idő múlva tippeli a házimoziba való betörését elérhető áron? Én max 5-6. Hogy ezek lemossák-e a projektorokat a térképről, szinte biztosra veszem, mert nem gondolom, hogy kérdés, hogy képminőségben, fényerőben a legkomolyabb projektorok szintje környékén lesznek, feketében meg hát... Ezt nyilván az audio oldal is le fogja követni, de pl. a Procellának is van above screen hangfala ilyen esetekre nem véletlenül, illetve egyre több line arrayhez hasonló megoldás van, amivel elég komoly hangélményhez lehet jutni a képet teljesen körbepakolva. Volt már próbálkozás a dupla centerre is, ezen sem csodálkoznék, ha visszajönne a Led falak miatt.
Kíváncsi leszek ki fogja az itteni mozisok közül elsőként meglépni, és pár év távlatában milyen lesz visszatekinteni erre a beszélgetésre…
A fikázás helyett meg kellene néznetek egy ilyen szobát, ahol ekkora vászon van, és nagyon nem olyan egy 3 m széles vásznat nézni 3 m-ről, mint egy 4 méteres vásznat 4 méterről, hiába 1:1 az arány, sokkal többet ad vizuálisan a nagyobb kép és sokkal mozisabb érzés is. Ráadásul egy igen komoly méretű szobáról beszélünk, az itteni átlagos moziszobák duplája, lég m3-t tekintve akár három pincemozi, megfelelő belmagassággal, ahol a térhangzást nem kergetni kell, hanem már maga a tér adja az érzést és ezt semmilyen technikával nem lehet megugrani, kompenzálni, illetve az sem hátrány, ha nem vered be a fejed az Atmos hangfalba.
Arról nem beszélve, hogy a bokából centerezés is sokkal másabb egy jóval kisebb vászonnál és közelebbi távolságnál, mint ilyen méreteknél. De amellett sem mennék el, hogy bármilyen drága és minőségi egy AT vászon, mindenképpen elvesz valamennyit a képből és hangból.
Azt sem nagyon értem, hogy pár éve indult a szőtt AT vászon őrület itt a fórumon, ennek ellenére hirtelen lett szakértelem bőven és csak ez az „etalon” mozi, pedig mennyire csak pár évig lesz ez...Lassan a WC papír is LED kijelző lesz, ilyen gyorsan fejlődő LED falak esetén ki mennyi idő múlva tippeli a házimoziba való betörését elérhető áron? Én max 5-6. Hogy ezek lemossák-e a projektorokat a térképről, szinte biztosra veszem, mert nem gondolom, hogy kérdés, hogy képminőségben, fényerőben a legkomolyabb projektorok szintje környékén lesznek, feketében meg hát... Ezt nyilván az audio oldal is le fogja követni, de pl. a Procellának is van above screen hangfala ilyen esetekre nem véletlenül, illetve egyre több line arrayhez hasonló megoldás van, amivel elég komoly hangélményhez lehet jutni a képet teljesen körbepakolva. Volt már próbálkozás a dupla centerre is, ezen sem csodálkoznék, ha visszajönne a Led falak miatt.
Kíváncsi leszek ki fogja az itteni mozisok közül elsőként meglépni, és pár év távlatában milyen lesz visszatekinteni erre a beszélgetésre…
10.1 Auro3D
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
Re: Pro Cinema az otthonunkban
"ez a szoba olyan messze van a tökéletestől, mint Makó Jeruzsálemtől." Pedig azzá vált.
Ebben a hitben élj tovább és fogalmazd meg a véleményeidet- nekem ez az érdekem, tehát pont így jó, ahogy írtad!
Örülök, hogy újra sikerült az állóvizet felkavarnom és az AVX- be életet lehelni. Csak legyen más is, akinek ennyi energiája van és ötletei, akár minden napra 1.
Ebben a hitben élj tovább és fogalmazd meg a véleményeidet- nekem ez az érdekem, tehát pont így jó, ahogy írtad!
Örülök, hogy újra sikerült az állóvizet felkavarnom és az AVX- be életet lehelni. Csak legyen más is, akinek ennyi energiája van és ötletei, akár minden napra 1.
Front SVS Ultra Tower
Center SVS Ultra
Surround SVS Ultra
Sub 1 SVS SB16 Ultra
Sub 2 SVS SB4000
2 back 6 atmos Polk SE20 Signature Elite
Processzor Marantz AV10
Média Zidoo UHD5000
2 végfok Emotiva XPA GEN3 7ch
Vászon fix keretes 400x225 cm 4K diamond 16:9 1,4 gain
Projektor Epson 12000B
AQ XLR HDMI
Center SVS Ultra
Surround SVS Ultra
Sub 1 SVS SB16 Ultra
Sub 2 SVS SB4000
2 back 6 atmos Polk SE20 Signature Elite
Processzor Marantz AV10
Média Zidoo UHD5000
2 végfok Emotiva XPA GEN3 7ch
Vászon fix keretes 400x225 cm 4K diamond 16:9 1,4 gain
Projektor Epson 12000B
AQ XLR HDMI
- Quetz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1917
- Csatlakozott: 2015.11.10., kedd 08:24
- Értékelés: 695
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Ez még szúrta a szemem. Den megoldása nem egy nappaliba nagy nehezen betuszkolt 7.2.6 egy 4 méteres vászonkával. Ez már dedikált moziszoba kategória. És ha erről akkora arccal nyilatkozik, mint szokott, akkor helyre fogjuk tenni. Hiába a hatalmas vászon, a drága hangfalak és elektronika, valamint saját bevallása szerint 28 év tapasztalata áll mögötte és a legtökéletesebb szobát hozta össze, akkor is amikor amatőr hibákat vét. tldr: ez a szoba olyan messze van a tökéletestől, mint Makó Jeruzsálemtől.DeLorean írta: ↑2024.02.11., vas. 18:36
Persze, vannak jobb helyek, de mondjuk Dennél és a nappalis megoldásoknál egyszerűen nem tudod megcserélni a szubot a frontokkal, mert akkor a front belelóg a képbe.
Azzal kell főzni, ami van.
Mindig mindennél van jobb, de adott felállásból is ki lehet hozni nagyon jó hangot.
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Online
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Félelmetes.
Den írta: ↑2024.02.12., hétf. 13:44Ti miért jártok ide?
Én elovasom mindenkinek a hsz- át és lefordítom magamnak. Pédául Gyulai D. hozzászólása milliós értékű volt rám nézve, pénzzé is tettem heteken belül.
A tavalyi év legpozitívabb hsz- ét szerintem én kaptam, nem volt gond eladni utána.
Tanulni járok ide. Begyűjtöm az információkat.
Sokan elárulják a legnagyobb vágyukat, mint pl: T.Sanyi, DeLorian, Zozi és mások, ezeket megvalósítottam saját magamnak.
Rajtam röhögnek? Akinek még a töredéke sincs meg a "NAGY MOZIBÓL", én meg már megvalósítottam a más számára lehetetlent is, akkor ki somolyog és kin? Buták, megvezethetők voltak, vannak és lesznek!
Zozit az etalonnak tartjátok, nekem a kíhívást jelenti. Brutális, motivációs kihívást. Egyből maratont szeretnék futni, aztán triatlon lesz belőle. Imádom.
Hope: sosem volt Klipsch subom, SVS SB4000- et láttad.
Kétszer kértem segítséget pénzért, mindkétszer olyat belémrúgtak, hogy többet én nem kérek.
Akusztikai panel és bármi mást? Minek, ha egyszer nincs semmiféle torzítás??? A 2 sub pont ott van, ahol lenniük kell. Tökéletesen üzemelnek. Az apáca 2. ben betorzíthatna bármelyik hangfalam a 15. ből, ha rosszul lennének elhelyezve, vagy nem lenne jól beállítva: a távolságok pláne, a Hz- ek, hangerők, de mivel sikerült hibátlanul beállítanom az összeset- ami sokadszorra sikerült, ezért nem kell semmi a falra.
Nincs különálló moziszobám. Tégla építésű. Szerintem a létező legjobb méretekkel rendelkezik, ami mozira való. Teljes térbeni kihasználtsággal és kierősítési lehetőséggel. Ha csak egy kicsivel nagyobb lenne, már nagyságrendekkel többe kerülne kierősíteni. 7.6 x 4.62 x 2.95m.
Leborulni? Előttem még nem borult le senki: egy köszönömöt kaptam a Polkért, 2- en pedig érdeklődtek a távolságok beállításai végett.
Zozit istenítik, nem engem.
Komlyabb mozi? Elértem SZERINTEM mindenből a legjobbat- és az is, hátradőlök és nézem a mozim végre! Nincs min fejleszteni 3 évig.
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Den,lehet így is. Aztán meg feljebb léptek. Na, így lehet feljebb lépni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára phyton71 2024.02.12., hétf. 22:19-kor.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
- Quetz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1917
- Csatlakozott: 2015.11.10., kedd 08:24
- Értékelés: 695
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Pro Cinema az otthonunkban
Legalább azt tegyük már tisztába, hogy mi az, hogy pro-audio, mert ezek mind pro hangfalak, amit dolby mixing studióban használnak:
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.