Luxor Audio írta: ↑Tegnap, 12:09
zoli73 írta: ↑2024.03.27., szer. 21:25
A hazai piacra szánt BYD modelleket megcsodáltuk az elmúlt hétvégi AMTS-en. Azok egyáltalán nem így néztek ki. Nekem a belterük "igényességéről" az ezredforduló idején futó Deawoo-k jutottak eszembe. Villanyautós mércével versenyképes árakat társítottak hozzájuk, de abszolút értékben szerintem egy vicc.
Erre mondják pestiesen, hogy "ha utánam dobnák se kellene!"
Hogy kinek mi tetszik, arról nincs sok értelme egyeztetni, nagyon szubjektív kérdés.
Pár napja vezettem egy BYD Sealt, ami pont úgy nézett ki, mint a bemutatott fotón, csak más volt a színe. A szoftveres és vezérlési problémáival nem akartam együtt élni a majd valamikor érkező frissítésig, így végül másik elektromos autót választottam. De számomra a legnagyobb tanulság az volt, hogy a Sealben ülve nem éreztem, hogy összeszerelési minőségben elmaradna az európai gyártóktól (természetesen árkategórián belül vizsgálva), a sokak szerint etalon Teslahoz képest pedig jóval feljebb van (bár ők is gyorsan fejlődnek).
Ez már egyáltalán nem az a szint, amit 3-4 éve láttunk az akkori kezdetleges elektromos autóktól, azokhoz tényleg jó nagy adag mazochizmusra volt szüksége egy vevőnek. Persze a népvélemény lassan változik, sokan még évekig a Nissan Leaf-re, meg az első Teslákra mutogatva szarozzák majd az egész műfajt, na de ez legyen az ő bajuk! Nem célom, hogy mindenki olyan autóval járjon, mint én. :)
Valóban így van, arról semmi értelme vitatkozni, hogy mi tetszik, és mi nem.
Számomra a villanyautók jelentős része elfogadhatatlanúl néz ki, nem is értem, miért kell a legtöbbnek ilyen esetlennek kinéznie.
Nagyon kevés a tapasztalatom villanyautók terén, mindössze utaztam néhányban. Ez alapján ugyanazt mondhatom én is, hogy aTesla semmivel sem érződik minőségibbnek, mint bármi más. Amiben ültem legutóbb, egy model Y(taxi), iszonyatosan puritán, szinte komforttalan, és béna megoldásai vannal. Pl. a kilincs, biztos valakinek bejön, de szerintem minden, csak nem praktikus.
A Tesla-nál kiemelkedő a marketing, de koránt sincs annyi benne, mint amit mutatnak.
Az említett BYD, amit láttam a kiállításon, nem tudom milyen modell volt, nem győződtem meg róla. Nem vagyok célközönség, csak mint érdekesség nézegettem meg. Beleülni nem engedtek, csak az ablakon keresztül lehetett bekukucskálni. A beltér teljesen egyszínű hamuszürke volt, az ajtó belső borítása, lehet becsapós volt üvegen keresztűl, de mintha egyetlen fröccsöntött műanyag panel lenne, kárpit nélkül, innen jött a Deawoo utánérzés.
Nyílván ennek a szegmensnek fejlődnie kell még, és hifis párhuzamot vonva, a Kínaiak be fogják hozni a lemaradást, e felől nem lehet kétség.
Viszont az is igaz, hogy mindenkinek, vagy minden feladtra még nem való a villanyautó, de például városi közlekedésre, aglomerációból bejárásra, vagy akár Taxinak ideális.
Nekem feltehetőleg sohasem lesz villanyautóm. Amit meg tudnék fizetni, pl. egy Nissan Leaf, az viszont max városban, másra nem való, oda járok a legkevesebbet. Amire én használom az autót(80%+ autópálya, általában egyvégtében többszáz kilóméter) arra nagyon kevés villanyautó képes, ami talán igen, az elérhetetlen.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio