Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Autós topik autósoknak

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


200 méterre lakom a plazától 
Én is... Akkor lehet, hogy együtt élünk?

Remélem, hogy nem te vagy a szomszéd, akinek a múlt héten leordítottam a fejét
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
Daemiaen
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1030
Csatlakozott: 2005.01.26., szer. 10:12
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Daemiaen »


200 méterre lakom a plazától 
Én is... Akkor lehet, hogy együtt élünk?

Egy szaxis manusz egy bazi nagy medvével? Valami támogatott lakáshitel miatt?
"When I was doing The Bridges of Madison County, I said to myself, this romantic stuff is really tough. I can't wait to get back to shooting and killing."

Avatar
Grizzly79
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2005.11.19., szomb. 14:18
Értékelés: 2

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Grizzly79 »


200 méterre lakom a plazától 
Én is... Akkor lehet, hogy együtt élünk?
TV: LG 65" OLED Media Player: Dune AVR: Denon x4400h Front: Quadral QLX-205 Center: Quadral QLX Base MkII Surround: Quadral QLX-120

Avatar
Declan.Delfino
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 291
Csatlakozott: 2006.02.17., pén. 17:20
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Declan.Delfino »


Az emberek 90% tudja, hogy az adott helyen a sor azért van, mert a több sávból egy lesz, szűkül az áteresztő képesség. Mégsem hajlandók beállni a sorvégére. Pedig mondhattok bármit, de nagyon sok helyen a sor azért alakul ki, mert vannak akik sietnek és tolakodnak. Pl. Lágymányosi híd budai felhajtó, M3 bevezető a Hungária kőrúti felüljárónál, stb.
akkor minek van 2 sáv? csak azért álljak a sor végére a bécsi úton -mikor beérek a városba- mert 4 km-múlva elfogy a sáv a híd felhajtónál? ez ostobaság
inkább azt kéne megtanulni, hogy hogyan lehet besorolni úgy, hogy az autó lendülete megmarad.

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Fehérvári vagyok, de Pesten sokkal pozitívabban állnak az emberek egy sávváltáshoz, kikanyarodásnál előbb beengednek. Valahogy támogatóbbak (nyílván nem az extrém parasztokra gondolok). Erősen gondolkodok, de Fehérváron hozzám még sohasem viszonyultak pozitívan sávváltáskor.

Én is fehérvári vagyok

A plaza parkolójában vagy az uszoda és a főiskolánál lévő kereszteződés olykor beteg helyzeteket szokott okozni

200 méterre lakom a plazától
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
Azuroo andrew
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2005.09.07., szer. 15:40
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Azuroo andrew »


Fehérvári vagyok, de Pesten sokkal pozitívabban állnak az emberek egy sávváltáshoz, kikanyarodásnál előbb beengednek. Valahogy támogatóbbak (nyílván nem az extrém parasztokra gondolok). Erősen gondolkodok, de Fehérváron hozzám még sohasem viszonyultak pozitívan sávváltáskor.

Én is fehérvári vagyok

A plaza parkolójában vagy az uszoda és a főiskolánál lévő kereszteződés olykor beteg helyzeteket szokott okozni
Lcd : Sony Bravia "S" 3000 Crt: Sony Wega trinitron kv-32cs70
Hi-Fi : Panasonic av és lejátszó...

Directors: Stanley Kubrick, Alfred Hitchcock, David Fincher
Szürreál víziók: Luis Bunuel, David Lynch, Huszárik Zoltán

Zene : Isaac Hayes, Curtis Mayfield, Stevie Wonder, Dexter Wansel, The Dramatics, The Isley Brothers, George Clinton & Parliament Funkadelic

Avatar
21st
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1453
Csatlakozott: 2005.04.02., szomb. 13:28
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: 21st »


Fehérvári vagyok, de Pesten sokkal pozitívabban állnak az emberek egy sávváltáshoz, kikanyarodásnál előbb beengednek. Valahogy támogatóbbak (nyílván nem az extrém parasztokra gondolok). Erősen gondolkodok, de Fehérváron hozzám még sohasem viszonyultak pozitívan sávváltáskor.

Én is fehérvári vagyok, Bp.-en dolgozom, és hasonlóak a tapasztalataim
"Nem az a baj, ha hülye vagy, hanem az, ha nem tudsz róla"

Avatar
momba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1024
Csatlakozott: 2005.08.04., csüt. 14:04
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: momba »

Az emberek 90% tudja, hogy az adott helyen a sor azért van, mert a több sávból egy lesz, szűkül az áteresztő képesség. Mégsem hajlandók beállni a sorvégére. Pedig mondhattok bármit, de nagyon sok helyen a sor azért alakul ki, mert vannak akik sietnek és tolakodnak. Pl. Lágymányosi híd budai felhajtó, M3 bevezető a Hungária kőrúti felüljárónál, stb.
Mozi: JVC DLA-NP5, Zidoo X9S, Anthem AVM 60, Myryad MXA7150, B&W 603S2, B&W HTM7, B&W 601S2, Jamo SW505E.
Zene: Hansugárzók: Almássy Audio Magus A, Előfok: Dénes Péter, Végfok: Dénes Péter monoblock pár, Marantz SA-15S1, Marantz ST-15S1, LP: Tesla nc 440 + Shure M95ED pickup

Avatar
Grizzly79
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2005.11.19., szomb. 14:18
Értékelés: 2

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Grizzly79 »


Ki dönti el, hogy mikor kell besorolni? A helyzet világos, ha már jól látható a sáv megszűnése. Ilyenkor nyílván átsorolunk a folyamatos sávba. De mi van akkor ha mondjuk a Hauszmann Alajos utcánál áll mindkét sor vége, vagy  a Hengermalomnál? Akkor mikor kell átsorolni?
Nah, csak ezt emeletem, ki, de minden szavaddal egyetértek.
 
Én arról beszéltem, ha jól látható a sáv megszűnése a hídon, kb 35-45 autó áll, amik azért nem tudnak felmenni a kvázi üres hídra, mert elöl megy a lökdösődés.
 
Ha sor a Hauszmannig ér, akkor szerintem is a cipzár a megoldás.

Akkor abszolút egyetértünk.
TV: LG 65" OLED Media Player: Dune AVR: Denon x4400h Front: Quadral QLX-205 Center: Quadral QLX Base MkII Surround: Quadral QLX-120

Avatar
andix
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1071
Csatlakozott: 2006.01.05., csüt. 16:04
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: andix »


Ki dönti el, hogy mikor kell besorolni? A helyzet világos, ha már jól látható a sáv megszűnése. Ilyenkor nyílván átsorolunk a folyamatos sávba. De mi van akkor ha mondjuk a Hauszmann Alajos utcánál áll mindkét sor vége, vagy a Hengermalomnál? Akkor mikor kell átsorolni?
Nah, csak ezt emeletem, ki, de minden szavaddal egyetértek.
 
Én arról beszéltem, ha jól látható a sáv megszűnése a hídon, kb 35-45 autó áll, amik azért nem tudnak felmenni a kvázi üres hídra, mert elöl megy a lökdösődés.
 
Ha sor a Hauszmannig ér, akkor szerintem is a cipzár a megoldás.

Avatar
Grizzly79
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2005.11.19., szomb. 14:18
Értékelés: 2

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Grizzly79 »


...sok balesettől, és idegeskedéstől kímélné meg magát az ember.

TV: LG 65" OLED Media Player: Dune AVR: Denon x4400h Front: Quadral QLX-205 Center: Quadral QLX Base MkII Surround: Quadral QLX-120

Avatar
Tami
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3627
Csatlakozott: 2003.03.17., hétf. 08:26
Értékelés: 3

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tami »

- nagy suv-okkal kell jarni, oket mindig beengedik
T A M I . H U
Kapcsolat: T-VDSL 23008 down/ 5022 up
"... like a bridge ower troubled water ... "

Avatar
D-O-M-I
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1415
Csatlakozott: 2004.10.01., pén. 21:33
Értékelés: 137
Tartózkodási hely: Budapest

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: D-O-M-I »


Egyébként érdekes dolog az M7 érdi lehajtója Budapest felől. Általánosságban elmondható, hogy munkanapokon 17.00 óra és 18.00 óra között kilóméteres a kocsisor. Nincs kivétel. Minden nap. Ennek ellenére mindig van 4-5 autó, aki mintha ezt nem tudná mégis a sor elején, közepén próbál a lehajtó sávba átsorolni. Persze ez iszonyat balesetveszélyes. Én Fehérvárra megyek haza minden este, és már az emelkedő szakaszon lassítok, mert tudom, hogy fékezni kell majd a későn kisorolók miatt.
Igen, érdemes különválasztani a folyamatos sávból kiállást a kanyarodóba, és a megszűnő sávból átsorolást a folyamatosba.
 
Pl. Váci út, Árpád híd előtt, amikor egy sáv (jobb szélső) megy Árpád hídra, meg a Hungári a körútra, másik kettő meg egyenesen tovább a Váci út. Ott mindíg áll a jobb szélső, és az emberek tudják, hogy ott bizony dugó van. Ha valaki messziről indexelve, lassan menve akar besorolni, az ok. Azt utálom, ha valaki a helyet keresve 60-al rohan, majd nagy fék, és épphogy beáll a kis helyre. De a "legjobb", mikor már a felüljárónál, a sor elejére akarnak bejönni, feltartva ezzel az egyik továbbmenő sávot.
 
Vagy Kacsoh Pongrác (így írják? )úti felüljáró, ahol egyenesen Hungária körút, és jobb szélsőből lehet fordulni M3-ra. Ott is a pofátlanok a forgalom elől elzárt területen állva indexelnek, és addig csorognak előre, míg valakinek be kell engedni a pofátlanját, vagy nekimegy.
Szintén ilyen helyzet ha az Erzsébet hídról fordulok le a Pesti alsó rakparta, és a híd alatt visszafordulok. Bal sáv megy rakpartra, jobb meg nemtudom hová És ott is mindíg a lámpánál beállnak előre a tahók. Eleve rövid a zöld, átfér vagy 6 autó, ebből 5 mindíg a tolakodó, akik várnak, azok meg a sokadik lámpaváltásra tudnak csak átmenni.
 
De ez más, mint az elfogyó sávból való besololás. A cipzárazást meg bele kellene nevelni a magyarba, mert nem egy helyen van ilyen megszűnő sáv, és ha ez reflex lenne, akkor sok balesettől, és idegeskedéstől kímélné meg magát az ember.
AV: Onkyo TX-RZ1100 / AQ NRG2; TV: Samsung UE75RU7102 / AQ Chocolate; Front: Focal Chorus 826 V / AQ Rocket33; Center: Focal Chorus CC800 V / AQ Rocket88; Surround: Focal Chorus 806 V; Sub: Dali SUB E-12F / AQ NRG-X3 / AQ Boxer; CD: Denon DCD-635 / AQ Tower; HTPC / AQ Cinnamon

Avatar
Grizzly79
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2005.11.19., szomb. 14:18
Értékelés: 2

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Grizzly79 »


Ki dönti el, hogy mikor kell besorolni? A helyzet világos, ha már jól látható a sáv megszűnése. Ilyenkor nyílván átsorolunk a folyamatos sávba. De mi van akkor ha mondjuk a Hauszmann Alajos utcánál áll mindkét sor vége, vagy a Hengermalomnál? Akkor mikor kell átsorolni?
 
ezt az oszlopot megakasztják a hülye tolakodók, akik sokszor még veszélyes helyezeteket is létrehoznak (bevág elém 50-el, stb).
Ez sajnos így van. De ha már úgy is a megszűnő sávban van és inkább az elején próbálna meg besoroloni, akkor nem lennének ilyen 50-nel bevágók. Hogy arról ne is beszéljek, hogy mikor a mögötte álló 3 autó is egyszerre szembesül a sáv megszűnésének tényével és egyszerre próbálnak meg besorolni.
Na de mikor nap mint nap látom, hogy "anyu" már a Kelenföldnél kiáll a külső sávba, mert a Petőfi hídnál jobbra fog kanyarodni. Igazából nem lepődök meg semmin.
 
A vidéki ismerőseink nem is értik, hogy lehet Pesten vezetni.
Érdekes. Nekem pont más a véleményem. Szerintem Pesten alapvetően azért szar közlekedni, mert sok a dugó. A dugónak is több oka van. Szar lámpák, kevés út, rossz közlekedési rendszer. Persze ennél nagyobb gond, hogy pakolás okán mindig elálnak 1-2 sávot, ráadásul a leglehetetlenebb helyeken. Miért nem látni ilyet München-ben, Bécsben?
Na de vissza a gondolathoz. Pesten a dugók miatt szar közlekedni. Mikor megy a forgalom, akkor szerintem alapvetően nincsen nagy gond a közlekedéssel. Fehérvári vagyok, de Pesten sokkal pozitívabban állnak az emberek egy sávváltáshoz, kikanyarodásnál előbb beengednek. Valahogy támogatóbbak (nyílván nem az extrém parasztokra gondolok). Erősen gondolkodok, de Fehérváron hozzám még sohasem viszonyultak pozitívan sávváltáskor.
Még egy dolog ide: több olyan ismerősöm van, elsősorban vidéken, akiknek a jogosítvány "egy településre szól", sőt olyan is van akinek "egy útvonalra".
Még egy gondolat ide. Közelítettél meg hétvégén városszéli Hipermarketet? Hihetetlen. Mintha első alkalommál fognák a volánt néhányan. Fehérváron az Auchan a faluból havi 1-2 alkalommal szombaton bevásárolni bejárók gyűjtőhelye. Mintha a holdon lennének. Nem olvassák a táblákat. Nem nézik az elsőbbségadás kötelező táblát. Ha a szemükbe nézel látod rajta a tanácstalanságot. Nagyon durva. Na a bizalom elvét én ilyenkor szoktam elfelejteni. Inkább félreállok és elengedem, mielőtt kárt tesz bennem, illetve az autómban.
 
azért a mögöttem jövő beáll rám 30 centire, mintha egyáltalán lenne helyem félreállni
Ezt megint csak nap, mint nap tapasztalom. Nagyon durva. Mondom. Az emberek nagy százaléka versenypályának tekinti az utat. Illetve rohanunk. Hogy hova azt nem tudjuk. Aztán 47 évesen meg agyvérzést kapunk. Van ennek értelme?
 
...nem hagyok nekik helyet, dudálok, és az egyezményes jeleket mutatom, hogy kapják be.. Bocsánat, ha 90%-a ki tudja várni sort, akik ugyanúgy sietnek, akkor én leköpöm azt a 10%ot.
Jól felcseszed magad, aztán még percekig idegeskedsz. Ne tedd. Magaddal cseszel ki. Hidd el!
 
Egyébként érdekes dolog az M7 érdi lehajtója Budapest felől. Általánosságban elmondható, hogy munkanapokon 17.00 óra és 18.00 óra között kilóméteres a kocsisor. Nincs kivétel. Minden nap. Ennek ellenére mindig van 4-5 autó, aki mintha ezt nem tudná mégis a sor elején, közepén próbál a lehajtó sávba átsorolni. Persze ez iszonyat balesetveszélyes. Én Fehérvárra megyek haza minden este, és már az emelkedő szakaszon lassítok, mert tudom, hogy fékezni kell majd a későn kisorolók miatt.
TV: LG 65" OLED Media Player: Dune AVR: Denon x4400h Front: Quadral QLX-205 Center: Quadral QLX Base MkII Surround: Quadral QLX-120

Avatar
Declan.Delfino
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 291
Csatlakozott: 2006.02.17., pén. 17:20
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Declan.Delfino »


Istenem bazzeg, mekkora köcsög cikkeket írnak a totalcarra. http://totalcar.hu/magazin/velemeny/beeeeeeee/ 
Engem mindig megüt a guta, mikor megyek pl. fel a lágymányosi hídra, és kilóméterről látszik, hogy egy sáv lesz a kettőből, mindenki szépen beáll a sávba, hogy az megszakítatlanul tudjon futni fel a hídra (mert 1 mozgó autóoszlop mindig gyorsabb, mint a két sávból sorolgatás), de mindig van pár köcsög, aki elhajt a sor mellett és beáll elöl. Most ezek szerint ők csinálják jól, persze persze.... ANYÁD!.

egyet kell, hogy értsek d-o-m-i-val. azért van ott két sáv, hogy az emberek használják. számomra egyszerűen csak irígység az ha vki nem enged be egy ilyen helyzetben. igenis végig kell menni a jobb sávon is és a végén cipzárazni. (gyorsabb mintha egy sávban állnának az autók.) én az árpád-híd budai feljárónál találkozom ezzel nap mint nap és rendkivűl bosszantó, hogy vannak emberek, akik már a városba való beérkezéskor beállnak a belső sávba, hogy a hídra felmenjennek.
de andix egy kérdésem lenne: hol kellenne egy ilyen helyen beállni hídra vezető sávba? hány méterrel vagy km-rel előrébb? nem az lenne a logikus, hogy ott ahol a sáv elfogy?

Avatar
D-O-M-I
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1415
Csatlakozott: 2004.10.01., pén. 21:33
Értékelés: 137
Tartózkodási hely: Budapest

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: D-O-M-I »


Mért lenne jobb itt egy hosszú sornál két fele olyan hosszú? Semmivel se!. Senki nem fogja velem elhitetni úgyse, hogy a Lágymányosi hídon kéne cipzárazni
Ha azt akarták volna, hogy egy sávban álljon ott a kocsisor, akkor egy sávot csináltak volna De ha egyszer már két sév van, és az egyik folyamatosan full üres, akkor miért ne menjek ott? A cipzárazás meg ha jól csinálják, akkor lehet gyors. Csak sajnos nálunk nem csinálják jól...
 
Autópálya meg.. Igen, szóval itt is van mit tanulnunk. Pl. M7, Szákesfehérvértól Pestig ugye 3 sávos. Ha Balatonról jövök haza, 130-140 az utazóm, ennél többel nem szeretek menni. De mivel vannak nálam gyorsabban közlekedők, így ők mennek belül. A sok majom meg a középső sávban 90-110-el. Így én (hogy a nálam gyorsabbakat ne zavarjam) kénytelen vagyok a legkülső sávban előzni. Volt már hogy dudáltam a középsőben menőnek, hogy van még egy sáv, tőle jobbra, de a reakció egy viszontduda volt, és egy középső ujj... Vagy jobbik esetben semmi reagálás.
AV: Onkyo TX-RZ1100 / AQ NRG2; TV: Samsung UE75RU7102 / AQ Chocolate; Front: Focal Chorus 826 V / AQ Rocket33; Center: Focal Chorus CC800 V / AQ Rocket88; Surround: Focal Chorus 806 V; Sub: Dali SUB E-12F / AQ NRG-X3 / AQ Boxer; CD: Denon DCD-635 / AQ Tower; HTPC / AQ Cinnamon

Avatar
andix
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1071
Csatlakozott: 2006.01.05., csüt. 16:04
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: andix »

"Legjobb" idézet a cikkből: "negyvennel szüttyög előtted a hülye turistája". A híres magyar vendégszeretet ugye...

Avatar
andix
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1071
Csatlakozott: 2006.01.05., csüt. 16:04
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: andix »


Mért lenne jobb itt egy hosszú sornál két fele olyan hosszú? Semmivel se!. Senki nem fogja velem elhitetni úgyse, hogy a Lágymányosi hídon kéne cipzárazni .
Mivel távolról látni a bal sávban a sort, ezért feltételezhetem azt, hogy mindeki tudja, hogy be kell sorolnia, és erre bőven elegendő ideje van. Ez a kocsioszlop normál sebességgel futhatna fel a hídra. Ehelyett ezt az oszlopot megakasztják a hülye tolakodók, akik sokszor még veszélyes helyezeteket is létrehoznak (bevág elém 50-el, stb).
Én ilyenkor azt alkalmazom, hogy nem hagyok nekik helyet, dudálok, és az egyezményes jeleket mutatom, hogy kapják be.. Bocsánat, ha 90%-a ki tudja várni sort, akik ugyanúgy sietnek, akkor én leköpöm azt a 10%ot.
 
Persze vannak helyzetek, ahol tényleg cipzárazunk, és ott készségesen elengedek 1 autót, és megyek utána. Jellemzően olyan helyek, ahol pl. nincs elég hely az autóknak, így ki kell használni a két sávot.
 
Aki játékelméletben jártas, az tudja, hogy ez egy tipikus fogolydillemma helyzet. Röviden a fogolydillema: két bűnözőt elfognak, és elzárják egymástól őket, mindkettőjüknek elmondják, hogy a játékszabályaik közösek. Ha egyikük sem köp, akkor 1-1 évre lehúzzák őket, mivel a nagy balhét nem lehet rájuk bizonyítani. Ha egyikük vall a másik ellen, akkor cserébe elegendik, a másik meg 10 évet kap. Ha viszont mindketten vallanak, akkor 5-5 évre csukják le őket.
 
Továbbá hozzá kell tenni, hogy a közlekedési morál tényleg rossz, pont nem kéne bátorítani az embereket ilyenre. Hiszen két viszonylag kívántos esemény van. A) mindeki egy sorban áll és gyorsan felmegyünk a hídra. B ) _Mindenki_ tudja, hogy cipzárazunk, és akkor ez is viszonylag gyorsan megtörténik (bár szvsz az A-nál biztos, hogy lassabb).
Na most mindkettőnél rosszabb, ha csak 20% lesz a jobb sávban, mert ez a balsávban lévőket logikusan zavarja, így csak tolakodás lesz, ami a legrosszabb, és biztos, hogy lassabb az A-Bnél. Na most egy ilyen cikk pont a rossz irányba tereli a dolgokat. Mert ha tényleg az lenne, hogy nagyjából van cippzárazás, akkor arra kéne buzdítani a népet, viszont a helyzet az, hogy csak egy kisebbség tolakodik, akkor viszont a könnyebb az lenne, ha ezt "szüntetnék" meg.
 
Amúgy Grizli a másik dolog amit mondtál, a többsávos körforgalmakról, azzal viszont nagyon egyet tudok érteni. Sajnos sokan nem veszik észre, hogy ilyen körforgalomban vannak. Meg alapjába véve igaz amit mondasz, itthon tényleg ez a nagy rohanás a közlekedés. A vidéki ismerőseink nem is értik, hogy lehet Pesten vezetni.
 
Autópályás közlekedésről is tudnék mesélni, szerintem ez amiben a leggázabbak vagyunk.. Külföldön hogy-hogy nem sebességfüggetlenül jobbra tartanak az emberek. Legjobban azt szeretem, mikor 90-el megy mind a két sáv, mert dugó van, de azért a mögöttem jövő beáll rám 30 centire, mintha egyáltalán lenne helyem félreállni. Bezzeg külföldön valahogy a legdurvább verdákkal is tartartank némi távolságot, és ha fellazultunk, akkor kényelmesen elmennek.

Avatar
Grizzly79
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2005.11.19., szomb. 14:18
Értékelés: 2

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Grizzly79 »


Istenem bazzeg, mekkora köcsög cikkeket írnak a totalcarra. http://totalcar.hu/magazin/velemeny/beeeeeeee/ 
Engem mindig megüt a guta, mikor megyek pl. fel a lágymányosi hídra, és kilóméterről látszik, hogy egy sáv lesz a kettőből, mindenki szépen beáll a sávba, hogy az megszakítatlanul tudjon futni fel a hídra (mert 1 mozgó autóoszlop mindig gyorsabb, mint a két sávból sorolgatás), de mindig van pár köcsög, aki elhajt a sor mellett és beáll elöl. Most ezek szerint ők csinálják jól, persze persze.... ANYÁD!.

Hozzád hasonlóan én is mindig besorolok a Lágymányosi híd említett szakaszán. Ennek ellenére azt mondom, hogy a Totalcar-os gyereknek teljesen igaza van. A követendő példa valóban az lenne, hogy kitelítsük a két sávot és a végén a cipzárazást alkalmazva a megszűnő sáv autói be tudjanak sorolni a folyamatos sávba. Ha ezt képesek lennénk így alkalmazni, akkor a két sor sebessége konstans maradna. Sajnos ezt a módszert csupán néhány országban ismerik, illetve használják.
 
Elég sokat vezetek Budapesten, Vidéken. Számtalanszor megtörtént már velem, hogy ismeretlen úton haladva hirtelen szembetaláltam magam a sáv megszűnésével. Természetesen mellettem már kocsisor volt. Na persze mindenki azt gondolta, hogy paraszt vagyok és meg akarom előzni a sort, holott erről szó sem volt.
 
Általánosságban elmondható, hogy mindenki hibásan alkalmazza a cipzárazást. A besoroló és a beengedő is. A probléma az, hogy a besorolók, mikor észlelik a sávváltási kényszert, nem a sor elején ("szabályosan") cipzáraznak, hanem ad-hoc amikor eszükbe jut. Sőt, nem is csak egy autó cipzáraz be, hanem mindjárt 5, mert sokan félnek a későbbi sávváltástól, mert azt gondolják, hogy mégis csak jobb a feltorlódott kocsisor közepén besorolni, mint az elején. A válasz persze NEM. A beengedő pedig akkor követi el a hibát, amikor beengedi a delikvenset. A SOR ELEJÉN KELL BESOROLNI!!!
 
Én a következő elvet alkalmazom a közúton (többek között a Lágymányosi hídon is): csak azt engedem be, aki a sor elején akar besorolni és csak egy autót engedek be. Mivel elvileg ez a kultúrált módszer a zipzárazása.
 
Sajnos nálunk a közlekedési kultúra csak nyomokban található meg. Mi nem közlekedünk az úton, hanem versenyzünk. Mindenki álandóan rohan. Ha egy gyengébb képességű autós, vagy autó van előttünk, akkor elengedhetetlen vágyat érzünk az előzésre. Mi a késést nem a korábbi indulással akarjuk megelőzni, hanem a késői indulást az úton akarjuk behozni gyorshajtással. A zebránál nemhogy lassítanánk, inkább gyorsítunk, hogy megijedjen a szerencsétlen gyalogos és még véletlenül se merjen lelépni. Ha egy sávnál több van elfelejtünk vezetni. Nincs index, csak áthúzás a másik sávba. Elfelejtjük, hogy van holt tér. Minél drágább az autód annál kevésbé kell betartanod a kresszt! Ha ne adj isten több sávos körforgalomba hajtunk megbolondulunk, mindenki arra megy amerre lát. Lerövidíjük a körforglamat úgy, hogy a külső sávot és a belsőt egyzserre használjuk. Nem is tudom hányszor kellett már több sávos körforgalomban fékeznem, mert az autóstárs kiegyenesítette a sávját.
Sajnos sok megoldandó probléma van itt még a közúton a cipzár módszer megtanulása előtt.
 
Az első dolog, amit meg kell tanulnunk a TÜRELEM!!!
 
TERMÉSZETESEN TISZTELET A KIVÉTELNEK A FENTEBB LEÍRTAKKAL KAPCSOLATBAN!
TV: LG 65" OLED Media Player: Dune AVR: Denon x4400h Front: Quadral QLX-205 Center: Quadral QLX Base MkII Surround: Quadral QLX-120

Avatar
andix
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1071
Csatlakozott: 2006.01.05., csüt. 16:04
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: andix »


Istenem bazzeg, mekkora köcsög cikkeket írnak a totalcarra. http://totalcar.hu/magazin/velemeny/beeeeeeee/
 
Engem mindig megüt a guta, mikor megyek pl. fel a lágymányosi hídra, és kilóméterről látszik, hogy egy sáv lesz a kettőből, mindenki szépen beáll a sávba, hogy az megszakítatlanul tudjon futni fel a hídra (mert 1 mozgó autóoszlop mindig gyorsabb, mint a két sávból sorolgatás), de mindig van pár köcsög, aki elhajt a sor mellett és beáll elöl. Most ezek szerint ők csinálják jól, persze persze.... ANYÁD!.

Avatar
pjotr
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1649
Csatlakozott: 2004.06.08., kedd 17:27
Értékelés: 6

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: pjotr »


Ha valaki olcsón akar porschet venni:
http://autokereso.vezess.hu/ha_talalat. ... &id=304074

Mozi: Mitsubishi HC-3000 Yamaha RVX-340 Popcorn A100 Pioneer 575 Panasonic DMR ES10 Wharfedale Pacific Evo 10, Wharfedale Pacific Evo Center, Wharfedale Diamond 9.0 Grunidg sub
Hifi: Cambridge 640C Popcorn + Pocket Dac Heed Luna & Canopus MKIII Sonus Faber Concertino Domus

Avatar
andix
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1071
Csatlakozott: 2006.01.05., csüt. 16:04
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: andix »


Totálkáron hogy lehúzták az LS400-at
A cikk írója jobbra számított, ezért kicsit lehúzta. Mondjuk azért lassan 15 éves autó, 240e kmrel, és 2 millió ft!. Nekem kicsit húzós az ára. Ennyiért tényleg műszakilag tökéletesnek kellene lennie. Dehát a Lexus sem elpusztíthatatlan, ilyen kor meglátszik rajta ugyanúgy. Viszont ez tulajdonképpen csak annyit jelent, hogy ez a konkrét autó tré volt, azért simán lehet amit jobban megőriztek.
Pl. ez sem fest rosszul.
 
Persze ennyiért én inkább egy 730-as bömöst vennék.

Avatar
Sysco
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 414
Csatlakozott: 2004.02.19., csüt. 10:02
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Sysco »


Über alles: LS 600hL

Totálkáron hogy lehúzták az LS400-at
A szavazásban meg 2 perc alatt urott fel a nem kéne 100-ról 1000-re... valaki trükközik...

Avatar
momba
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1024
Csatlakozott: 2005.08.04., csüt. 14:04
Értékelés: 0

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: momba »


Über alles: LS 600hL 
Veszek kettőt, amíg ilyen olcsó...


Itt egy cikk, hogy most kell hibridet venni! Most kell hibridet venni - olcsón megszámítják...
Mozi: JVC DLA-NP5, Zidoo X9S, Anthem AVM 60, Myryad MXA7150, B&W 603S2, B&W HTM7, B&W 601S2, Jamo SW505E.
Zene: Hansugárzók: Almássy Audio Magus A, Előfok: Dénes Péter, Végfok: Dénes Péter monoblock pár, Marantz SA-15S1, Marantz ST-15S1, LP: Tesla nc 440 + Shure M95ED pickup

Avatar
Grizzly79
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2005.11.19., szomb. 14:18
Értékelés: 2

Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Grizzly79 »


Über alles: LS 600hL
Veszek kettőt, amíg ilyen olcsó...
 
Nagyon szép egyébként!
TV: LG 65" OLED Media Player: Dune AVR: Denon x4400h Front: Quadral QLX-205 Center: Quadral QLX Base MkII Surround: Quadral QLX-120

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”