Gyártón belül biztos fejlődtek, főleg akik évekig nem akarták elfogadni, hogy a kicsit nehezebb, de statikailag feszesebb aero vázak gyorsabbak. Ráasául sok gyártó úgy akart aerot építeni hogy a vàztömeg egy sloppingos vázét tudja. Csak az nem működik, így szèp lassan kezdtek a kritikus pontokon erősíteni a vázon. A vaskos csőkeredztmetszetek az alaktényező miatt kellenek, de pl a merida, ami nekem van a duplakamrás, így élére, és oldalirányba ill keresztbe is merevített megoldást használja és működik. De ettől egyszerűbb a dolog. Bő 100fős egyesületet irányítunk. Van mindenféle bicaj és nem vagyok rest elkérni, ami potenciálisan érdekes lehet. De néha beszèlgetúnk is bicajokról nomeg, itt a fiúk èles bevetésnek vetik alá. Ami közös mindben, ha túl könnyű a vàz csavarodik ha aero 900-1000g körül van, vagy jó, vagy nem, de nem jobb, mint egy-egy jólsikerült régebbi váz. Ami biztos, az újaknak sokkal modernebb az összképe. Nekem sokkal jobban tetszenek, de ezen az áron nem akarok modernebb aerot, hogy esetlegesen kevésbé gyorsul vagy a tempót nem úgy tartja. Nincs szükségem az agresszív gyorsításra, de a tudat nem engedi, hogy szebb, de gyengébbre üljek, mint ami van. Ettől punk a világVinkler írta: ↑2023.03.26., vas. 10:03A középrész, a hátsó háromszög, de az első cső is vaskosabb és ezáltal merevebb lett. A súly minimálisan változott, de igen kisebb méretekben maradt 1 kg alatt. A szettek is picit nehezebbek és a ma divatosabb 40-es 50-es kerekek sem kedveznek a súlynak.revox írta: ↑2023.03.26., vas. 09:00
Nincs vázadat,de ez se több 1kilonál, ahogy a korábbi aerok is 980g körül voltak , szintén erősített fejcső és középrésszel(nincs semmj új bennük, csak mostanra terjedt el) A Dogma F váza is nehezebb lett valamivel, erősítettek a középrészen, de nem éri el a kilot. Itt valsz a nagy kerèk és az alkatrészek hozzák a plusz tömeget.
Egyébként az új kerekek semmivel nem lettek nerevebbek, sőt, a régi V jeresztmetszet merevebb, ezek az újak a lekerekített profil miatt az oldalszelet jobban tolerálják, de csak azonos méret esetèn. Egy 40es U felnit így is jobban lenget a szèl, mint egy 35ös V felnit, cserèbe a V merevebb. A kerekek terèn a szàmháború megy, csak már annyira nincs bennük anyag, egy kis koccanástól törnek. Megint van nálam egy odacsapott Bora, amin kb 5-10 centin ki kellet pótolni az anyagot, úgy megcsapták ezek a szettek 1200g körül vannak. Az 1380grammos vision metronban nem sokkal több az anyag, de pont annyival hogy ne törjenek minden kis szélfújásra.
Summázva, az új aero vázak statikailag semmi újat nem tudnak, csak modernebb az összkép.Egyszerűen, akik eddig ellenàltak, most darálódtak be az aero világba.
Szerintem az aero vázak is fejlődtek nem kicsit, statikailag is, ez nem kérdés, egyre hatékonyabbak mászás képességben is. Ez azért nem mindig volt így. Miből gondolod, hogy semmi újat nem tudnak?
Duplakamrás vázcsömerevítés. Ehhez jön egy feszes vázgeo, kritikus pontokon rezgéselnyelö szövetekkel, és máris nem érted,mi innováció, amt aként kommunikálnak a gyártók.Persze, a többség az utóbbi időben kezdi keresni az aero gépeket, amikor már nem újdonság hanem a mainstream része, így mit se hallott ezekröl 10+ évvel ezelőtt és megy a vakítás a minden évben 20%-al merevebb vázakról.
Mai szemmel nekem a Cervelo rondasága hordoz magán ronda, de vèlhetően finom megoldásokat. A kormány merevsége függ a stucni duögétől. A ma divatos -17fokos stucnik pont nem merevek. Azt figydltem meg -8fok alatt, már rugóznak a stucnik jobban. A kormánynak és a vàltókarnak is érdemes tartani a stucni dölésszögét, ezt kínálja a Cervelo megoldása de kb nullás stucninak felel meg a szög, ha nem plusszosnak. A váz is érdekes lehet. Ök 10+ éve gyártották sz S3ast, ami úttörő volt aero téren. Nyilván léptek tovàbb, míg a többiek ptóbáltak felzárkózni. Itt a karbon mennyisége lehet érdekes,nincs e lekönnyítve nagyon.
double chamber lényege