Nincs vázadat,de ez se több 1kilonál, ahogy a korábbi aerok is 980g körül voltak , szintén erősített fejcső és középrésszel(nincs semmj új bennük, csak mostanra terjedt el) A Dogma F váza is nehezebb lett valamivel, erősítettek a középrészen, de nem éri el a kilot. Itt valsz a nagy kerèk és az alkatrészek hozzák a plusz tömeget.Vinkler írta: ↑2023.03.26., vas. 08:13Úgy általánosságban azt vettem észre, hogy ezek a csiribiri “csőprofilos” és geojú új karbon vázak bízta nem annyira könnyűek, mint a régebbi egyszerűbb elődeik. Szerintem brutál erősítések és néhol anyagvastagságok miatt, ami viszont kell. Engem nem zavar egy 8 kg körüli, esetleg feletti bringa. A kerekek nagyobbat fejlődtek mostanában, a hajtási merevség is kellő, amit az erős váz támogat szóval összességében elhiszem, hogy a nehezebb bringa ellenére jobban megy fel hegyre. A rider amúgy is könnyebben dob le, 0,5-1,5 kg-ot, hogy a rendszer konstans tömege megmaradjon.
Egyébként az új kerekek semmivel nem lettek nerevebbek, sőt, a régi V jeresztmetszet merevebb, ezek az újak a lekerekített profil miatt az oldalszelet jobban tolerálják, de csak azonos méret esetèn. Egy 40es U felnit így is jobban lenget a szèl, mint egy 35ös V felnit, cserèbe a V merevebb. A kerekek terèn a szàmháború megy, csak már annyira nincs bennük anyag, egy kis koccanástól törnek. Megint van nálam egy odacsapott Bora, amin kb 5-10 centin ki kellet pótolni az anyagot, úgy megcsapták ezek a szettek 1200g körül vannak. Az 1380grammos vision metronban nem sokkal több az anyag, de pont annyival hogy ne törjenek minden kis szélfújásra.
Summázva, az új aero vázak statikailag semmi újat nem tudnak, csak modernebb az összkép.Egyszerűen, akik eddig ellenàltak, most darálódtak be az aero világba.