Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Kerékpározás
Re: Kerékpározás
Kids program egyik kezdő csapata... a jobbszél már egész profi
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
cikk és videó a linken és egy kép az archívumból. ezt is UP edzésen lőttem, de volt vagy 4 éves... lehet 5 is
https://www.haon.hu/helyi-sport/2022/09 ... ni-bringas
https://www.haon.hu/helyi-sport/2022/09 ... ni-bringas
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
naná, de a szerkó is elég kedzetleges, de a köröm lila de a lila köröm ellenére, mindig alázatos csaj volt...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Re: Kerékpározás
elég komoly jelölésrendszerrel élnek, anyagra,tűrésre,golyók számára,kosárra,stb... vonatkozóan... de igen, a korisoktól adoptáltuk, ők ezt elég komolyan űzikmackohaz írta: ↑2023.02.03., pén. 10:22csak egy kis érdekesség: kerámiacsapágyak jelöléséről olvasgatok a neten mi mit jelent Ansi, Abec,Iso,Din stb.. erre szembe jön velem Jacob Csizmadia neve, ha már ilyen csodás neve van utánnanézek kijabánat, 1998 megdöntötte a 24 órás gyorskorcsolya világrekordját kerámia golyóscsapágyas korcsolyákkal. Két évvel később bevezette a kerámia csapágyakat a professzionális kerékpározásba és megalapította a CeramicSpeed-et. Szóval mint minden a világon hungarikum csak éppen dániában van
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Szabó Zsófi -vélhetően- első versenyén, frissen indult DKSI-UP program keretében (2014.)
- Csatolmányok
-
- zsofi_1.jpg (374.97 KiB) Megtekintve 469 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
mai napon megjött a kárügyem lezárása, ezúton is itt mindenki előtt szeretném köszönötömet kifejezni Szalon-kollégának, az önzetlen segítségért, ha ő nincs valószínű nem jutottam volna eddig
"Még egy kávé és teret váltok." Star Trek - Voyager (Jane Way)
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300
Re: Kerékpározás
csak egy kis érdekesség: kerámiacsapágyak jelöléséről olvasgatok a neten mi mit jelent Ansi, Abec,Iso,Din stb.. erre szembe jön velem Jacob Csizmadia neve, ha már ilyen csodás neve van utánnanézek kijabánat, 1998 megdöntötte a 24 órás gyorskorcsolya világrekordját kerámia golyóscsapágyas korcsolyákkal. Két évvel később bevezette a kerámia csapágyakat a professzionális kerékpározásba és megalapította a CeramicSpeed-et. Szóval mint minden a világon hungarikum csak éppen dániában van
"Még egy kávé és teret váltok." Star Trek - Voyager (Jane Way)
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300
Re: Kerékpározás
Nem emlékszem
Re: Kerékpározás
hello zwifterek!
A Zwift mikor kezd el számolni. időt... már többször jártam úgy, hogy amit mutat menetközben, mintha nem az köszönne vissza a straván, meg sehol (zwiften se). Olyan,mintha azt is beleszámolná,amikor rábökök a pályára,de még csak tölti be. de ez a számlálóján nem látszik. hasonló élmény?
A Zwift mikor kezd el számolni. időt... már többször jártam úgy, hogy amit mutat menetközben, mintha nem az köszönne vissza a straván, meg sehol (zwiften se). Olyan,mintha azt is beleszámolná,amikor rábökök a pályára,de még csak tölti be. de ez a számlálóján nem látszik. hasonló élmény?
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
most, hogy turkáltam az ezeréves képek között, megtaláltam az első találkozómat élőben a Reactoval... Itt már nézhettem, de mondták, hogy még kiállítják, utána vihetem. Aztán látták aggódó arcomat, amikor kíváncsi szemek, de főleg kezek elkezdték fürkészni és első este a kezembenyomták, hogy "vigyed"
ja, ez egy buta felszeretlségű volt, ultegra csak és alibikerék, de nekem így volt jó, mert volt már mindenem, mint kerék,kormány,stucni, az Ultegrával meg bőven megbékéltem. akkor kb 1,5-1,6ill volt egy csúcs reakciós, ami azért akkor soknak számított, erre meg kaptam versenyzői kedvezményt is, így, ha jól emléxem, 600-ért tolhattam haza... Aztán egyszer megjelent a cincérkormányos Speci Venge 2milláért... "Húúú, bazzeg, ott a kétmilliós bicigli"... volt ám szájtátás... ma meg... 2milkó? mikénekisöcsém? váz se... Valaki nemrég emlegette, hogy a kerékpáros nemzedék elfogadta a mai árakat... ez így van, de bölcs meglátás volt a mögötte meghúzódó iróniával. (szerintem Part volt az elkövető)
na mindegy, első találka, első képek... (most nézem a nézelődőt... ja, nagy orra van, mint nekem, de nem én vagyok bőrjakó meg sportos hátizsák... nemvilágom )
ja, ez egy buta felszeretlségű volt, ultegra csak és alibikerék, de nekem így volt jó, mert volt már mindenem, mint kerék,kormány,stucni, az Ultegrával meg bőven megbékéltem. akkor kb 1,5-1,6ill volt egy csúcs reakciós, ami azért akkor soknak számított, erre meg kaptam versenyzői kedvezményt is, így, ha jól emléxem, 600-ért tolhattam haza... Aztán egyszer megjelent a cincérkormányos Speci Venge 2milláért... "Húúú, bazzeg, ott a kétmilliós bicigli"... volt ám szájtátás... ma meg... 2milkó? mikénekisöcsém? váz se... Valaki nemrég emlegette, hogy a kerékpáros nemzedék elfogadta a mai árakat... ez így van, de bölcs meglátás volt a mögötte meghúzódó iróniával. (szerintem Part volt az elkövető)
na mindegy, első találka, első képek... (most nézem a nézelődőt... ja, nagy orra van, mint nekem, de nem én vagyok bőrjakó meg sportos hátizsák... nemvilágom )
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
csak a rozsdamentesnek repedtfazék hangja van (nekem is az van mióta ezt leszedették )zoli73 írta: ↑2023.02.02., csüt. 13:03
Igen, a rozsdamentes acélnál, mint pl. a kipufogó is, a hegesztési varratokat utókezelni kell, mert a hőbeviteltől elszíneződik. Az anyag bekékül, a varrat matt szürke lesz, de csak kívülröl.
Csővezetékeket vagy pl. a csúcsminőségű kipufogókat is öblítve hegesztik, ami azt jelenti, hogy a hegesztés idejére belülről feltöltik formirgázzal*.
Ez megóvja az anyagot, és a varratot belülről a túlhevüléstől, és elszineződéstől, mert a formirgáz kizárja az oxigént.
Kivülről pedig felcsiszolják/polírozzák, erre esztétikum, és korrózióvédelem miatt van szükség.
Igen, a rozsdamentes acél is képes korrodálódni a hegesztésnél, ha nincs megfelelően utókezelve.
Ezért látod, hogy a kipufogó hegesztései milyen szépen ki vannak "fényesítve".
Amúgy a rozsdamentes acél legnagyobb ellensége a kén, egy idő után megeszi, korrodálja, de még mindig ez áll ellen a leginkább a kénnek, nem véletlenül készülnek ebből a kipufogók.
*formirgáz= 90%argon, 9%hélium, 1%hidrogén
annakidején én a hangja miatt vettem titánt, meg az olyan májer volt. magaskompressziós a motor, relatíve magasabb fordulaton üzemel. lámpámál ha odalöktem neki egy gázfröccsöt, a yoshimurás kawasakikkal keresték, hol a haver Aztán kellett vagy 3-4 fröccs, mire észrevették,hogy autóból jön a hang. felénk nem eltejredt a titándob, 15 éve főleg nem volt. teljesen máshogy rezonál, mint az acél. muzsikál. ez olyan Kondo ezüst, míg a rozsdamentes valami erőteljes hangú rézdrót, kevés színnel, ennek a hangja energikus, de rengeteg színben pompázik. japán-japán... kondo vagy merida
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
rég volt, de jobb így, hogy nem vágtam le. de lövésem sincs, miből készült pontoan. mikor vettem, le volt írva, de sokat nem mondott. csak az mondat ragadt meg,hogy cok idó, cok fúréeszlappärt írta: ↑2023.02.02., csüt. 12:43Simán fűrészelhető, a Ti 3Al 2.5V könnyebben, a Ti 6Al 4V nyilván kicsit nehezebben. Valószínű, hogy a kormány az előbbi ötvözet. Rozsdamentes acélhoz való lapot kell hozzá venni és fúró-üregelő folyadékot is kapjon bőven.
Csiszoláshoz én csiszolószivacsokat használtam. Nagyon szép felületet ad. Mielőtt megfiatalítottam a vázamat az új matricákkal, átcsiszoltam egy finomabb darabbal és olyan lett, mintha éppen akkor jött volna ki a gyárból.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3721
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2327
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
Igen, a rozsdamentes acélnál, mint pl. a kipufogó is, a hegesztési varratokat utókezelni kell, mert a hőbeviteltől elszíneződik. Az anyag bekékül, a varrat matt szürke lesz, de csak kívülröl.revox írta: ↑2023.02.02., csüt. 12:14zoli73 írta: ↑2023.02.02., csüt. 10:41Sajnos titánnal még nem dolgoztam, de valahogy azt is megmunkálják.revox írta: ↑2023.02.02., csüt. 10:17
már csak azt mond meg, a titánt mivel csiszolják fel. Az látszik a kipumon, hogy minden varrat fel van kicsit csiszolva. vagyis gondolom, ezek csiszolt felületek. ha egyszer titáncsiszolhatnékom lesz, mit vegyek nem lesz... egyszer egy montikormányt küldtek szélesebbet. 2 lehetőségem volt, visszaküldöm, de akkor megint várhatok rá, vagy kisszárga vigyorogva visszaírta, hogy lefűrészelhetem, de sok idő kell hozzá és sok fűrészlap de jobban oldottam meg. a kormányszarvakat bentebb tettem egy centivel (meg nyilván mindent), így lett mindkét oldaon 1-1 centi "ütközőm", ha borult a bicaj, nem a szarv tört le. Azóta minden montikormányt így rakok fel. Axxony már feküdt is el vele a Zemplénben. a kormányvégdugó kicsit megsínylette, de a szarv a helyén maradt.
DSC00456.JPG
Léteznek szivacsszerű, de keményebb anyagból készült csiszolókorongok, amik anyagába iparigyémánt por van keverve. Nem olcsók, de mindenféle fémet jól lehet vele csiszolni. A sima, festékboltban kapható csiszolóvászon is elvileg alkalmas, mert a rajta lévő szemcsék(korund) közel gyémánt keménységűek.
Aztán lehet, hogy létezik kimondottan titán megmunkálásához való csiszoló eszköz.
nem fenyeget a veszély
de azt néztem, nem tudom, mennyire látszik, de valsz valami géppel oldják meg ezt is, de csak a varrat van csiszolva. mellette a dobot nem nyiszatolták össze... ez a kipuff nagyon durva fless volt,amikor megjött... egy hétig tényleg csak nézegettem...
még lehet a gépemen van, bár ezek se túl jó fotók...
DSC00042.JPG
DSC00043.JPG
Csővezetékeket vagy pl. a csúcsminőségű kipufogókat is öblítve hegesztik, ami azt jelenti, hogy a hegesztés idejére belülről feltöltik formirgázzal*.
Ez megóvja az anyagot, és a varratot belülről a túlhevüléstől, és elszineződéstől, mert a formirgáz kizárja az oxigént.
Kivülről pedig felcsiszolják/polírozzák, erre esztétikum, és korrózióvédelem miatt van szükség.
Igen, a rozsdamentes acél is képes korrodálódni a hegesztésnél, ha nincs megfelelően utókezelve.
Ezért látod, hogy a kipufogó hegesztései milyen szépen ki vannak "fényesítve".
Amúgy a rozsdamentes acél legnagyobb ellensége a kén, egy idő után megeszi, korrodálja, de még mindig ez áll ellen a leginkább a kénnek, nem véletlenül készülnek ebből a kipufogók.
*formirgáz= 90%argon, 9%hélium, 1%hidrogén
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3337
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4276
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Simán fűrészelhető, a Ti 3Al 2.5V könnyebben, a Ti 6Al 4V nyilván kicsit nehezebben. Valószínű, hogy a kormány az előbbi ötvözet. Rozsdamentes acélhoz való lapot kell hozzá venni és fúró-üregelő folyadékot is kapjon bőven.
Csiszoláshoz én csiszolószivacsokat használtam. Nagyon szép felületet ad. Mielőtt megfiatalítottam a vázamat az új matricákkal, átcsiszoltam egy finomabb darabbal és olyan lett, mintha éppen akkor jött volna ki a gyárból.
Csiszoláshoz én csiszolószivacsokat használtam. Nagyon szép felületet ad. Mielőtt megfiatalítottam a vázamat az új matricákkal, átcsiszoltam egy finomabb darabbal és olyan lett, mintha éppen akkor jött volna ki a gyárból.
Re: Kerékpározás
zoli73 írta: ↑2023.02.02., csüt. 10:41Sajnos titánnal még nem dolgoztam, de valahogy azt is megmunkálják.revox írta: ↑2023.02.02., csüt. 10:17már csak azt mond meg, a titánt mivel csiszolják fel. Az látszik a kipumon, hogy minden varrat fel van kicsit csiszolva. vagyis gondolom, ezek csiszolt felületek. ha egyszer titáncsiszolhatnékom lesz, mit vegyek nem lesz... egyszer egy montikormányt küldtek szélesebbet. 2 lehetőségem volt, visszaküldöm, de akkor megint várhatok rá, vagy kisszárga vigyorogva visszaírta, hogy lefűrészelhetem, de sok idő kell hozzá és sok fűrészlap de jobban oldottam meg. a kormányszarvakat bentebb tettem egy centivel (meg nyilván mindent), így lett mindkét oldaon 1-1 centi "ütközőm", ha borult a bicaj, nem a szarv tört le. Azóta minden montikormányt így rakok fel. Axxony már feküdt is el vele a Zemplénben. a kormányvégdugó kicsit megsínylette, de a szarv a helyén maradt.zoli73 írta: ↑2023.02.01., szer. 22:22Lézer hegeszteni, azt nem tudok!
A kipufogó hegesztés is csak félig gépesített, hegeszteni az ember hegeszt, Ő fogja a pisztolyt a kezébe, a kipufogódobot forgatja a gép, amit közben lábbal, egy pedállal kell vezérelni. Ez végülis egy gázpedál.
Elég összetett folyamat, de meg lehet tanulni, ugyanúgy, mint akár a bringázást!
DSC00456.JPG
Léteznek szivacsszerű, de keményebb anyagból készült csiszolókorongok, amik anyagába iparigyémánt por van keverve. Nem olcsók, de mindenféle fémet jól lehet vele csiszolni. A sima, festékboltban kapható csiszolóvászon is elvileg alkalmas, mert a rajta lévő szemcsék(korund) közel gyémánt keménységűek.
Aztán lehet, hogy létezik kimondottan titán megmunkálásához való csiszoló eszköz.
nem fenyeget a veszély
de azt néztem, nem tudom, mennyire látszik, de valsz valami géppel oldják meg ezt is, de csak a varrat van csiszolva. mellette a dobot nem nyiszatolták össze... ez a kipuff nagyon durva fless volt,amikor megjött... egy hétig tényleg csak nézegettem...
még lehet a gépemen van, bár ezek se túl jó fotók...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
miniméter? őőőőő... tized, századasebestyen írta: ↑2023.02.02., csüt. 11:55
Nem szabad ezt így, Zoli!
Revinek olyanokat kell mondani, hogy nem lehet, csak fogkefe meg konyhai folyékony súrolószer, mm-ről mm-re.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Revinek olyanokat kell mondani, hogy nem lehet, csak fogkefe meg konyhai folyékony súrolószer, mm-ről mm-re.
- asebestyen
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 5830
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7166
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Nem szabad ezt így, Zoli!zoli73 írta: ↑2023.02.02., csüt. 10:41Sajnos titánnal még nem dolgoztam, de valahogy azt is megmunkálják.revox írta: ↑2023.02.02., csüt. 10:17már csak azt mond meg, a titánt mivel csiszolják fel. Az látszik a kipumon, hogy minden varrat fel van kicsit csiszolva. vagyis gondolom, ezek csiszolt felületek. ha egyszer titáncsiszolhatnékom lesz, mit vegyek nem lesz... egyszer egy montikormányt küldtek szélesebbet. 2 lehetőségem volt, visszaküldöm, de akkor megint várhatok rá, vagy kisszárga vigyorogva visszaírta, hogy lefűrészelhetem, de sok idő kell hozzá és sok fűrészlap de jobban oldottam meg. a kormányszarvakat bentebb tettem egy centivel (meg nyilván mindent), így lett mindkét oldaon 1-1 centi "ütközőm", ha borult a bicaj, nem a szarv tört le. Azóta minden montikormányt így rakok fel. Axxony már feküdt is el vele a Zemplénben. a kormányvégdugó kicsit megsínylette, de a szarv a helyén maradt.zoli73 írta: ↑2023.02.01., szer. 22:22Lézer hegeszteni, azt nem tudok!
A kipufogó hegesztés is csak félig gépesített, hegeszteni az ember hegeszt, Ő fogja a pisztolyt a kezébe, a kipufogódobot forgatja a gép, amit közben lábbal, egy pedállal kell vezérelni. Ez végülis egy gázpedál.
Elég összetett folyamat, de meg lehet tanulni, ugyanúgy, mint akár a bringázást!
DSC00456.JPG
Léteznek szivacsszerű, de keményebb anyagból készült csiszolókorongok, amik anyagába iparigyémánt por van keverve. Nem olcsók, de mindenféle fémet jól lehet vele csiszolni. A sima, festékboltban kapható csiszolóvászon is elvileg alkalmas, mert a rajta lévő szemcsék(korund) közel gyémánt keménységűek.
Aztán lehet, hogy létezik kimondottan titán megmunkálásához való csiszoló eszköz.
Revinek olyanokat kell mondani, hogy nem lehet, csak fogkefe meg konyhai folyékony súrolószer, mm-ről mm-re.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3721
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2327
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
Sajnos titánnal még nem dolgoztam, de valahogy azt is megmunkálják.revox írta: ↑2023.02.02., csüt. 10:17már csak azt mond meg, a titánt mivel csiszolják fel. Az látszik a kipumon, hogy minden varrat fel van kicsit csiszolva. vagyis gondolom, ezek csiszolt felületek. ha egyszer titáncsiszolhatnékom lesz, mit vegyek nem lesz... egyszer egy montikormányt küldtek szélesebbet. 2 lehetőségem volt, visszaküldöm, de akkor megint várhatok rá, vagy kisszárga vigyorogva visszaírta, hogy lefűrészelhetem, de sok idő kell hozzá és sok fűrészlap de jobban oldottam meg. a kormányszarvakat bentebb tettem egy centivel (meg nyilván mindent), így lett mindkét oldaon 1-1 centi "ütközőm", ha borult a bicaj, nem a szarv tört le. Azóta minden montikormányt így rakok fel. Axxony már feküdt is el vele a Zemplénben. a kormányvégdugó kicsit megsínylette, de a szarv a helyén maradt.zoli73 írta: ↑2023.02.01., szer. 22:22Lézer hegeszteni, azt nem tudok!
A kipufogó hegesztés is csak félig gépesített, hegeszteni az ember hegeszt, Ő fogja a pisztolyt a kezébe, a kipufogódobot forgatja a gép, amit közben lábbal, egy pedállal kell vezérelni. Ez végülis egy gázpedál.
Elég összetett folyamat, de meg lehet tanulni, ugyanúgy, mint akár a bringázást!
DSC00456.JPG
Léteznek szivacsszerű, de keményebb anyagból készült csiszolókorongok, amik anyagába iparigyémánt por van keverve. Nem olcsók, de mindenféle fémet jól lehet vele csiszolni. A sima, festékboltban kapható csiszolóvászon is elvileg alkalmas, mert a rajta lévő szemcsék(korund) közel gyémánt keménységűek.
Aztán lehet, hogy létezik kimondottan titán megmunkálásához való csiszoló eszköz.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Re: Kerékpározás
itt találtam ezt is. axxony repeszt csalóka a kép,mert látszik,hogy nem annyira lassú, de ez ful lsík, debrecen-pallag közötti szakasz... nyomta régebben keményen
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
már csak azt mond meg, a titánt mivel csiszolják fel. Az látszik a kipumon, hogy minden varrat fel van kicsit csiszolva. vagyis gondolom, ezek csiszolt felületek. ha egyszer titáncsiszolhatnékom lesz, mit vegyek nem lesz... egyszer egy montikormányt küldtek szélesebbet. 2 lehetőségem volt, visszaküldöm, de akkor megint várhatok rá, vagy kisszárga vigyorogva visszaírta, hogy lefűrészelhetem, de sok idő kell hozzá és sok fűrészlap de jobban oldottam meg. a kormányszarvakat bentebb tettem egy centivel (meg nyilván mindent), így lett mindkét oldaon 1-1 centi "ütközőm", ha borult a bicaj, nem a szarv tört le. Azóta minden montikormányt így rakok fel. Axxony már feküdt is el vele a Zemplénben. a kormányvégdugó kicsit megsínylette, de a szarv a helyén maradt.zoli73 írta: ↑2023.02.01., szer. 22:22Lézer hegeszteni, azt nem tudok!
A kipufogó hegesztés is csak félig gépesített, hegeszteni az ember hegeszt, Ő fogja a pisztolyt a kezébe, a kipufogódobot forgatja a gép, amit közben lábbal, egy pedállal kell vezérelni. Ez végülis egy gázpedál.
Elég összetett folyamat, de meg lehet tanulni, ugyanúgy, mint akár a bringázást!
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3721
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2327
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
Lézer hegeszteni, azt nem tudok!revox írta: ↑2023.02.01., szer. 21:45Gyanús is volt a rozsdás rész esetleg kézi akkor, de lehet azt is gépesítették.zoli73 írta: ↑2023.02.01., szer. 21:33A kipufogókat AFI*-val hegesztik. Gép forgatja a dobot, és úgy hegeszti, viszonylag nagy tempóban a falvastagság miatt. Ezért olyan szép, és egyenletes a varrat.revox írta: ↑2023.02.01., szer. 21:12
Off, csak, ga már lemezt hegesztünk...
Suzuki Swift gyári titándobja. Elégvékony lemez a dob és eldolgoztak minden varratot, de látszik a pikkelyesedés. Ugyanígy más illesztéseken is, csak kicsit koszos, meg a középrész összefogatásnál a csavar rozsdája rászáradt. Így nem adja, de mikor megjött,fémtisztán, dgy hétig csak néztem, nem raktam fel most sajna az ágy alatt pihen. 12év és ezer vizsga és zöldkártya után levetették, mert nincs ráírva,hogy suzuki Monster rà van, az olyan,ming a Mercinek az AMG, csak azt mindenki ismeri, ezt meg nem... A suzuki szerviz nem igazolta le,hogy suzuki gyártmány feladtam...
20230201_203338.jpg
20230201_203446.jpg
20230201_203604.jpg
*Argon védőgázas, fogyóelektródás, ívhegesztés
Kb. mint a "CO", csak a védőgáz argon, vagy kevertgáz.
Rozsdamentes acél, csak ilyen védőgázokkal hegeszthető.
Egyébként létezik lézerrel hegesztés? Egydzer valakinek mutattam, sztán azt mondta, valdz lézerrel nyomták. Nem olvastam utána, de most ezen elmerengtem, hogy hülyeséget beszèlt
A kipufogó hegesztés is csak félig gépesített, hegeszteni az ember hegeszt, Ő fogja a pisztolyt a kezébe, a kipufogódobot forgatja a gép, amit közben lábbal, egy pedállal kell vezérelni. Ez végülis egy gázpedál.
Elég összetett folyamat, de meg lehet tanulni, ugyanúgy, mint akár a bringázást!
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio
Re: Kerékpározás
Máris okosabb lettem, de inkább maradok a kifliégetésnél
http://www.ferfipont.hu/mit-kell-tudni- ... esztesrol/
http://www.ferfipont.hu/mit-kell-tudni- ... esztesrol/
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Gyanús is volt a rozsdás rész esetleg kézi akkor, de lehet azt is gépesítették.zoli73 írta: ↑2023.02.01., szer. 21:33A kipufogókat AFI*-val hegesztik. Gép forgatja a dobot, és úgy hegeszti, viszonylag nagy tempóban a falvastagság miatt. Ezért olyan szép, és egyenletes a varrat.revox írta: ↑2023.02.01., szer. 21:12Off, csak, ga már lemezt hegesztünk...zoli73 írta: ↑2023.02.01., szer. 18:59
Nem valószínű. Kerékpár vázhoz hasonló, vékony falvastagságú anyaggal rengeteget dolgoztam már. Rozsdamentes acél, alumínium, alu magnézium ötvözet, vörösréz már mind megvolt.
1mm falvastagságú rozstamentes acél(CrNiTi ötvözet) csövekkel rendszeresen dolgozunk. Szép, látványos munkát lehet vele végezni. Nehezebb, körülményesebb hegeszteni, mint az alumíniumot, az alu, a kiváló hőelvezetése miatt, még vékony falvastagság mellett is jól, és viszonylag gyorsan hegeszthető.
De hagyjuk ezt a hegesztést, én csinalom eleget, nektek meg nincs hegesztőpajzsotok, így még a végén begyullad a szemetek, ezt azért nem venném a szívemre!
Suzuki Swift gyári titándobja. Elégvékony lemez a dob és eldolgoztak minden varratot, de látszik a pikkelyesedés. Ugyanígy más illesztéseken is, csak kicsit koszos, meg a középrész összefogatásnál a csavar rozsdája rászáradt. Így nem adja, de mikor megjött,fémtisztán, dgy hétig csak néztem, nem raktam fel most sajna az ágy alatt pihen. 12év és ezer vizsga és zöldkártya után levetették, mert nincs ráírva,hogy suzuki Monster rà van, az olyan,ming a Mercinek az AMG, csak azt mindenki ismeri, ezt meg nem... A suzuki szerviz nem igazolta le,hogy suzuki gyártmány feladtam...
20230201_203338.jpg
20230201_203446.jpg
20230201_203604.jpg
*Argon védőgázas, fogyóelektródás, ívhegesztés
Kb. mint a "CO", csak a védőgáz argon, vagy kevertgáz.
Rozsdamentes acél, csak ilyen védőgázokkal hegeszthető.
Egyébként létezik lézerrel hegesztés? Egydzer valakinek mutattam, sztán azt mondta, valdz lézerrel nyomták. Nem olvastam utána, de most ezen elmerengtem, hogy hülyeséget beszèlt
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3721
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 2327
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Kerékpározás
zoli73 írta: ↑2023.02.01., szer. 21:33A kipufogókat AFI*-val hegesztik. Gép forgatja a dobot, és úgy hegesztik, viszonylag nagy tempóban a falvastagság miatt. Ezért olyan szép, és egyenletes a varrat.revox írta: ↑2023.02.01., szer. 21:12Off, csak, ga már lemezt hegesztünk...zoli73 írta: ↑2023.02.01., szer. 18:59
Nem valószínű. Kerékpár vázhoz hasonló, vékony falvastagságú anyaggal rengeteget dolgoztam már. Rozsdamentes acél, alumínium, alu magnézium ötvözet, vörösréz már mind megvolt.
1mm falvastagságú rozstamentes acél(CrNiTi ötvözet) csövekkel rendszeresen dolgozunk. Szép, látványos munkát lehet vele végezni. Nehezebb, körülményesebb hegeszteni, mint az alumíniumot, az alu, a kiváló hőelvezetése miatt, még vékony falvastagság mellett is jól, és viszonylag gyorsan hegeszthető.
De hagyjuk ezt a hegesztést, én csinalom eleget, nektek meg nincs hegesztőpajzsotok, így még a végén begyullad a szemetek, ezt azért nem venném a szívemre!
Suzuki Swift gyári titándobja. Elégvékony lemez a dob és eldolgoztak minden varratot, de látszik a pikkelyesedés. Ugyanígy más illesztéseken is, csak kicsit koszos, meg a középrész összefogatásnál a csavar rozsdája rászáradt. Így nem adja, de mikor megjött,fémtisztán, dgy hétig csak néztem, nem raktam fel most sajna az ágy alatt pihen. 12év és ezer vizsga és zöldkártya után levetették, mert nincs ráírva,hogy suzuki Monster rà van, az olyan,ming a Mercinek az AMG, csak azt mindenki ismeri, ezt meg nem... A suzuki szerviz nem igazolta le,hogy suzuki gyártmány feladtam...
20230201_203338.jpg
20230201_203446.jpg
20230201_203604.jpg
*Argon védőgázas, fogyóelektródás, ívhegesztés
Kb. mint a "CO", csak a védőgáz argon, vagy kevertgáz.
Rozsdamentes acél, csak ilyen védőgázokkal hegeszthető.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio