Axxem, ez megérdemel egy tyübazzmegetasebestyen írta: ↑2023.01.28., szomb. 10:18Hancz Tomi U17, 20p teszt 6.3-6.4W/tskg. Azért úgy néz ki, nem baj az, ha van erő.
Ismerős a neve. Nem nyert u15ben hegyi OB-t 1-2 éve?
Axxem, ez megérdemel egy tyübazzmegetasebestyen írta: ↑2023.01.28., szomb. 10:18Hancz Tomi U17, 20p teszt 6.3-6.4W/tskg. Azért úgy néz ki, nem baj az, ha van erő.
Szívesen segítek, ha össze tudjuk hozni, de amúgy is azt javaslom, hogy menj el a már sokszor említett bikefittingre, az is kihagyhatatlan, főleg, hogy ez az első országútid.mechazseni írta: ↑2023.01.27., pén. 20:28
Köszönöm Szépen Tomi!
Elkísérhetnél “plázázni”
Jöjjön Sebi is! ha már ő is cipőben inkább nélkül szenved
Nem,régebben nem álnéven mentek. Ez mostani kép
Köszönöm Szépen Tomi!Vinkler írta: ↑2023.01.26., csüt. 15:46Hát nem is tudom…
Én kb. 12-13 éves korom óta klipszes pedállal toltam. Aztán valahol 16 éves korom körül jött a váltás egy Look pedállal. Azóta is Look-ot használok országútin. Nekem az jött be. Trekkingen SPD bevált, de országútin nekem nem jöttek be a Shimano pedálok, igaz kb. 10 éve nem is próbáltam egyet sem. Természetesen nekem is megvolt a kereszteződésben álló helyzetben történő aszfalt vizsgálat, és pontosan tudom, hogy hol!
Szóval akár el is hiszem, hogy azóta jobbak lettek és bevallom, ha most ráülnék egy bringára, amihez adnak egy jobb Shimano pedált, valószínűleg pont nem érdekelne és tekerném azzal. Így vagyok a szettekkel is. Anno csak Shimano, aztán a fékváltó karok érkezésénél nekem csak Campa, számomra sokkal jobban működtek és imádtam, hogy egy hüvelyk újjal végig tudom tolni a sort lefelé a hátsó soron. Aztán kezdtek jobbak lenni a Shimanok is, meg ugye jött a Sram, amivel nem éltem együtt, de próbáltam és tetszik. Szóval elengedtem ezt a dolgot is, mint annyi mindent az életben, lehet megöregedtem, lehet mások a prioritások, ki tudja?!
Nekem tényleg csak az számít, hogy ha felülök a bringára, akkor jól érezzem magam a nyeregben!
Ehhez viszont vannak dolgok, amik elengedhetetlenek. Mindegy, hogy milyen szett van rajta, de az működjön jól! Ne adjon hangot! Így vagyok a pedállal is és a cipővel is. Egy ideig szinte csak NW cipőket tudtam venni, amik kényelmesek voltak, viszont teljesítményük számomra kiábrándító, nyekik-nyaklik, nem túl hatékonyak, viszont ami sokkal jobban zavar az az, hogy egy idő után mindegyik elkezdett nyekeregni! Azt hittem belehalok!
@mechazseni!
Egy dolog biztos! A sima pedálhoz képest a patent pedál szerintem a legnagyobb tuning a bringán! Nem lehet semmimhez hasonlítani a tekerési hatékonyságot! Aki pocit komolyabban szeretne bringázni, az NEM HAGYHATJA KI ezt a lépést! Patent pedál kell! Én csak Look és Shimano polcokról válogatnék.
Amit én tanácsolok, hogy egy kényelmes túra cipővel indíts, ami amúgy is van, ha jól láttam, vegyél egy SPD pedált és a jól ismert montin kezd el használni. Pár alkalom után szvsz meg lehet szokni. Aztán vegyél az outira egy kényelmesebb csukát , meg egy pedált. Teljesen mindegy melyiket, a két említett márkából, amelyik szimpi és jó árban van és kezd el használni! Ha megteheted, hogy ki tudsz próbálni többfajta pedált, akkor azt is javaslom, h tedd meg és utána dönts! Sok helyről el lehet hozni próbára. Cipőből valami kényelmesebbre szavazok első körben, aztán, ha belejöttél és úgy érzed, akkor vehetsz bármilyet, de szerintem elő körben a kemény versenycipők, amiket jól meg is lehet tépni nem biztos, hogy elnyerik a tetszésedet.
Nah, feladat adott, tessék szépen elgondolkodni a dolgon!
Nem lehet: Revi rühelli a Corimát, meg amúgy is a felezővonalon megy.
Megelőztèl csak nekem a hegy nem ment. Serdülöben még igen, 52kg voltam vasággyal
Ti tekertetek együtt Revivel régebben? (Persze álnéven)
akkor ez Vinkler váltója: mennyit dobon le? MINDET!!!. milyen gyorsa? turbo fastgeza123 írta: ↑2023.01.27., pén. 09:18
Egészen pontosan a "multi shifting" sebességét tudod állítani, ez az, amikor hosszabban nyomod a váltófülek/gombok egyikét, nyilván a hátsó váltónál, és akkor beállíthatod, hogy mennyit váltson maximum, és milyen sebességgel. A normál váltásét nem tudod befolyásolni.
Egészen pontosan a "multi shifting" sebességét tudod állítani, ez az, amikor hosszabban nyomod a váltófülek/gombok egyikét, nyilván a hátsó váltónál, és akkor beállíthatod, hogy mennyit váltson maximum, és milyen sebességgel. A normál váltásét nem tudod befolyásolni.mechazseni írta: ↑2023.01.26., csüt. 20:55
Azt gondolom, hogy “okos” cucc és annyira nem vészes az ára. A kijelzőkről már ezt nem tudom elmondani….
Ha jól tudom a váltás sebességét is lehet ezzel optimalizálni….?
Nem szeretek olyan dolgot leírni, amit magam nem tapasztalhattam meg, ezért azt mondon: VALAHOL AZT OLVASTAM, hogy a váltás felgyorsítása nagyban csókkenti a váltók élettartamát.mechazseni írta: ↑2023.01.26., csüt. 20:55Azt gondolom, hogy “okos” cucc és annyira nem vészes az ára. A kijelzőkről már ezt nem tudom elmondani….geza123 írta: ↑2023.01.26., csüt. 20:19Ha szeretnéd telefonos apphoz csatlakoztatni a Di2 váltót, akkor szükséged lesz rá. Ez játéknak is jó, de a firmware frissítéseket is tudod így Magadnak intézni. Meg látod százalékosan az akksi töltöttségét, valamint tudod konfigurálni a sorozatváltásokat, félautomata módokat. Ha belefér anyagilag, szerintem nem árt.mechazseni írta: ↑2023.01.26., csüt. 20:07Közben sokan ezt ajánlják nekem:A0DB3F5C-6E45-4F29-A8A8-7E30AF61DB35.jpeg
Szerintetek?
Ha jól tudom a váltás sebességét is lehet ezzel optimalizálni….?
Felénk mostanában olyan idő van, nemrég elmerengtem, milyen lenne menni egy tiszatót
Ez biztos egyénfüggő. Nekem a lábam eleje duzzad, bokánál után kell húzni. Nekem nw, ahogy Szalon is említette, elől nem passzentos, de ha meghúzom, terhelésen nekem szorít, így elől lazán hagyom aztán ha beindul az igazi menés, bokánál még húzok rajta, úgy stabilabban fogja a pedàlt.mechazseni írta: ↑2023.01.26., csüt. 19:48Asszem a régi monti lesz az áldozat az spd gyakorlásraSzalon írta: ↑2023.01.26., csüt. 09:28Ne félj, jó lesz az. 1x szinte garantált a borulás az elején, de a probléma mindig a megállásnál van, nem fogod időben kioldani a pedált és simán le akarod rakni a lábad ösztönösen, amivel mégjobban csak elrántod magad. Se ez gyakorlatilag álló helyzetben történik, igy legjobban az egó tud sérülni Velem is megtörtént az első alkalommal, hiába figyelmeztettek, hiába tudtam, hogy mit kell csinálni... simán elborultam álló helyzetben... Ez ezzel jár, kalkuláld bele!mechazseni írta: ↑2023.01.25., szer. 18:30Pedál és cipő…: Nna ez már nehezebb. Valamiért félek az spd-től.
Cipőben szerintem mindenképpen próbálj fel több márkát, azt vedd, ami legkényelmesebb. Vannak márkák, amikből létezik szélesebb verzió is, valamint érdemes a fél számos modelleket is felpróbálgatni, bár tapasztalat, hogy nem egyszerű. Nekem az első cipőm egy NorthWave volt, nem volt rossz, de nekem pl keskeny a lábam, a cipő elejében eléggé lötyögött a lábfejem, nem töltötte ki eléggé, s ezért nem tudtam a tépőzáras részt eléggé meghúzni... De mivel nem szántam elegendő időt a próbákra ez csak később lett világos számomra... Próbáltam extra talpbetétet beletenni, de az is kevének bizonyult.
Aztán elkezdtem Speci cipőket próbálgatni, amikből a 44-es rövid volt, viszont teljesen kitöltötte a lábam a cipőt, meg tudtam rendesen húzni. A 45-ös viszont túl nagynak érződött, hosszú is volt, valamint azt már nem tudtam eléggé meghúzni a tépőzárral az elején... Viszont létezett előle 44.5-es mérret is, de kb sehol nem volt próbára... nagyjából 6 hónapomba telt, mire találtam egy űzletet, ahol sikerült felpróbálnom egy 44,5-es-t ami tökéletesnek is bizonyult, valamint pont akkor jelent meg az Ares modell, ami elég csúnya véleményem szerint, de baromi kényelmesnek bizonyult számomra, végre egy olyan cipő volt, aminek az első részét is boával lehetett meghúzni, ami nekem nagyon bevállt. Hiába volt karbon talpas a NW cipőm, a Speci sokkal merevebb, érezhetően jobb a hajtáshatékonységa, valamint sokkal kényelmesebbnek is bizonyult. 2 negativ dolgot tudok felhozni ellene, az egyik, hogy fehér szinben választottam és az első elázás után a hálós rész gyakorlatilag szürkévé változott, és az idő múlásával csak romlik a helyzet... még nem igazán jöttem rá, hogyan tudnám azt a részt újra fehérré varázsolni, de igazából nem is annyira érdekel...
Másik negativ dolog a cipővel kapcsolatban, hogy télen baromi hideg... nem szeretnék másik cipőt, mert annyira kényelmes számomra, ezért megszenvedek vele inkább télen, ami 2 kamáslit + téli zoknit jelent kb 0 fokig, alatta pedig plusz 1x használatos lábmelegitőt is használnom kell... Természetesen az összes szellőzőt a talpon télire beragasztok... :)
Nyilván ellenben nyáron viszont baromi jól szellőzik, szóval ez egyben pozitv is lehet!
Viszont még egy dolog ami cipővel/pedállal kapcsolatos... Bikefitting alkalmával általában kiderül, hogy egyik lábad pont annyival hosszabb, mint amennyivel a másik rövidebb... melynek értéke lehet egészen minimális, de hosszú távon a bicajon okozhat kellemetlenségeket az aszimmetrikus terhelés, mind térdednél, mind csipő/derék tájékon is jelentkezhetnek problémák. Nyilván magadnak nehezen fogod tudni ezt meghatározni, de egy szakember segiteni tud megfelelően kezelni ezt. A lényeg, hogy a cipőbe megfelelő talpbetét valamint kis egyéb apró emeléseket is javasolhatnak, valamint a stopli alá is szoktak plusz hézagolót berakni, amivel ki tudják küszöbölni a lábhosszból adódó eltérést. Nyilván ez rajtad múlik, megéri-e neked ezzel foglalkozni, én részemről nagyon hasznosnak tartom ezt is a bikefittingben.
Nem élek nagy lábon , 42-s, viszont a “torkos” változat úgyhogy nekem aztán a piliszka cipők nem lesznek jók, de nyilván fel szeretnék próbálni minél többet.North-ban nagyon jól érzem magam (bár ez is első). Nemtom ki, hogy van vele, de én azt vettem észre, hogy nálam, terhelésre, főleg ha melegem is van akkor dagad a lábam. Nem fáj meg semmi, de a cipő ha szorít már első próbán….bár mindenki azt mondja, hogy óóó ez még úgyis fog nyúlni…Nna az kb nálam a felejtős cipő. Az egyel nagyobbal meg úgy nézek ki oldalról mint a nagy L betű
A meleg nem a barátom
Akkor ez most kifejezetten Neked való idő
Azt gondolom, hogy “okos” cucc és annyira nem vészes az ára. A kijelzőkről már ezt nem tudom elmondani….geza123 írta: ↑2023.01.26., csüt. 20:19Ha szeretnéd telefonos apphoz csatlakoztatni a Di2 váltót, akkor szükséged lesz rá. Ez játéknak is jó, de a firmware frissítéseket is tudod így Magadnak intézni. Meg látod százalékosan az akksi töltöttségét, valamint tudod konfigurálni a sorozatváltásokat, félautomata módokat. Ha belefér anyagilag, szerintem nem árt.mechazseni írta: ↑2023.01.26., csüt. 20:07Közben sokan ezt ajánlják nekem:A0DB3F5C-6E45-4F29-A8A8-7E30AF61DB35.jpeg
Szerintetek?
Ha szeretnéd telefonos apphoz csatlakoztatni a Di2 váltót, akkor szükséged lesz rá. Ez játéknak is jó, de a firmware frissítéseket is tudod így Magadnak intézni. Meg látod százalékosan az akksi töltöttségét, valamint tudod konfigurálni a sorozatváltásokat, félautomata módokat. Ha belefér anyagilag, szerintem nem árt.mechazseni írta: ↑2023.01.26., csüt. 20:07Közben sokan ezt ajánlják nekem:A0DB3F5C-6E45-4F29-A8A8-7E30AF61DB35.jpeg
Szerintetek?
Asszem a régi monti lesz az áldozat az spd gyakorlásraSzalon írta: ↑2023.01.26., csüt. 09:28Ne félj, jó lesz az. 1x szinte garantált a borulás az elején, de a probléma mindig a megállásnál van, nem fogod időben kioldani a pedált és simán le akarod rakni a lábad ösztönösen, amivel mégjobban csak elrántod magad. Se ez gyakorlatilag álló helyzetben történik, igy legjobban az egó tud sérülni Velem is megtörtént az első alkalommal, hiába figyelmeztettek, hiába tudtam, hogy mit kell csinálni... simán elborultam álló helyzetben... Ez ezzel jár, kalkuláld bele!mechazseni írta: ↑2023.01.25., szer. 18:30Pedál és cipő…: Nna ez már nehezebb. Valamiért félek az spd-től.
Cipőben szerintem mindenképpen próbálj fel több márkát, azt vedd, ami legkényelmesebb. Vannak márkák, amikből létezik szélesebb verzió is, valamint érdemes a fél számos modelleket is felpróbálgatni, bár tapasztalat, hogy nem egyszerű. Nekem az első cipőm egy NorthWave volt, nem volt rossz, de nekem pl keskeny a lábam, a cipő elejében eléggé lötyögött a lábfejem, nem töltötte ki eléggé, s ezért nem tudtam a tépőzáras részt eléggé meghúzni... De mivel nem szántam elegendő időt a próbákra ez csak később lett világos számomra... Próbáltam extra talpbetétet beletenni, de az is kevének bizonyult.
Aztán elkezdtem Speci cipőket próbálgatni, amikből a 44-es rövid volt, viszont teljesen kitöltötte a lábam a cipőt, meg tudtam rendesen húzni. A 45-ös viszont túl nagynak érződött, hosszú is volt, valamint azt már nem tudtam eléggé meghúzni a tépőzárral az elején... Viszont létezett előle 44.5-es mérret is, de kb sehol nem volt próbára... nagyjából 6 hónapomba telt, mire találtam egy űzletet, ahol sikerült felpróbálnom egy 44,5-es-t ami tökéletesnek is bizonyult, valamint pont akkor jelent meg az Ares modell, ami elég csúnya véleményem szerint, de baromi kényelmesnek bizonyult számomra, végre egy olyan cipő volt, aminek az első részét is boával lehetett meghúzni, ami nekem nagyon bevállt. Hiába volt karbon talpas a NW cipőm, a Speci sokkal merevebb, érezhetően jobb a hajtáshatékonységa, valamint sokkal kényelmesebbnek is bizonyult. 2 negativ dolgot tudok felhozni ellene, az egyik, hogy fehér szinben választottam és az első elázás után a hálós rész gyakorlatilag szürkévé változott, és az idő múlásával csak romlik a helyzet... még nem igazán jöttem rá, hogyan tudnám azt a részt újra fehérré varázsolni, de igazából nem is annyira érdekel...
Másik negativ dolog a cipővel kapcsolatban, hogy télen baromi hideg... nem szeretnék másik cipőt, mert annyira kényelmes számomra, ezért megszenvedek vele inkább télen, ami 2 kamáslit + téli zoknit jelent kb 0 fokig, alatta pedig plusz 1x használatos lábmelegitőt is használnom kell... Természetesen az összes szellőzőt a talpon télire beragasztok... :)
Nyilván ellenben nyáron viszont baromi jól szellőzik, szóval ez egyben pozitv is lehet!
Viszont még egy dolog ami cipővel/pedállal kapcsolatos... Bikefitting alkalmával általában kiderül, hogy egyik lábad pont annyival hosszabb, mint amennyivel a másik rövidebb... melynek értéke lehet egészen minimális, de hosszú távon a bicajon okozhat kellemetlenségeket az aszimmetrikus terhelés, mind térdednél, mind csipő/derék tájékon is jelentkezhetnek problémák. Nyilván magadnak nehezen fogod tudni ezt meghatározni, de egy szakember segiteni tud megfelelően kezelni ezt. A lényeg, hogy a cipőbe megfelelő talpbetét valamint kis egyéb apró emeléseket is javasolhatnak, valamint a stopli alá is szoktak plusz hézagolót berakni, amivel ki tudják küszöbölni a lábhosszból adódó eltérést. Nyilván ez rajtad múlik, megéri-e neked ezzel foglalkozni, én részemről nagyon hasznosnak tartom ezt is a bikefittingben.
A Shimano pedálvegzálása valóban kiemelkedően fura jelenség volt, hiszen rengeteg mindent magabisztosan és piacvezetően fejlesztettek. Amiket én próbáltam és az ismeretségi körömben is ezt erősitették meg, gyengébbek voltak, mint a Look. Ez mára lehet, h megváltozott.pärt írta: ↑2023.01.26., csüt. 17:23Persze, én csak a pedál dolog kapcsán írtam, amit írtam. Kb. ez meg a kormánycsapágy téma amit sem lenyelni sem kiköpni nem tudtak. Mivel rengeteg olyan innovációjuk volt, ahol a többiek csak kullogtak utánuk, azzal a néhány területtel, ahol nem ők csináltak forradalmat, egyszerűen nem tudtak mit kezdeni. Már minden komolyabb gépen AheadSet volt, ők nem gyártottak ilyet, mert kerülték a licencelést. Nem hiszem, hogy anyagi okokból, szerintem a cég presztízse miatt tartották kerülendőnek.
Szerintem a Shimano és a Sram is kemény fejlesztéseket tett le az asztalra az elmúlt időszakban. Eközben én úgy érzem, hogy a Campa a kb. mindent karbonból csinálok-on kívül nem sokat tett a dologba.pärt írta: ↑2023.01.26., csüt. 17:00Én nagyra értékelem azt, amit a Shimano letett az asztalra a fejlesztéseivel, de pedál ügyben futottak pár felesleges kört, hogy ne mondjam, némileg pofára is estek.
Először licenszelték a Look-ot, ami jó volt, de szégyen lenne, ha nem tudnának jobbat, hát megcsinálták az SPD országúti verzióját, ami viszont nem volt jó, tehát kijavították, az lett az SPD-R, ami szintén pocsék volt. Ezután következett a meleg víz feltalálása, egy nem Look kompatibilis Look pedál, az SPD-SL, ami már majdnem elég jó volt, de hipp-hopp módosítottak rajta egy kis szélesítéssel, a dokkolófelület növelésével. Ezt reszelgetik, könnyítik azóta is, már vagy negyedik generáción át.
Nálam sincs márkafetisizmus a választás mögött; megtetszett, megvettem, használom. Szeretem, hogy nem nyiszorog (a korábbiak nyiszorogtak) és valamennyire tartós is - már vagy 15-16 éve használom.
Én nagyra értékelem azt, amit a Shimano letett az asztalra a fejlesztéseivel, de pedál ügyben futottak pár felesleges kört, hogy ne mondjam, némileg pofára is estek.