Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Kerékpározás

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5859
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7195
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

A Rotor középrész még nem ért ide, viszont a BB30 porvédők meg az FSA Road adapterek igen, úgyhogy azokat beraktam. Nem kell hézagoló. :rolleyes: Az első váltó bowdenje rövid volt, ki akartam gyorsan cserélni, ebből egy fékváltókar szétszedés lett, ami ugye bandázs letekeréssel jár. Ekkor kiderült, hogy a sáros és rozsdás bowdenház és karok lettek körbetekerve nemrég a helyi bicajboltban. Akkor új (egyelőre occsó) alu lapos kormány, új bowdenezés, stb. Az első váltó bowdenjének fűrész effektusa DIY módon kiiktatva. Nem szeretem, de ez van. Most használható, még a váltók finom hangolása vissza van, de tekerhető, a váltáshoz szükséges erő kb 1/3-a.. Vasárnap endurance, akkor letesztelem. Ma csak 1 rövid 1h teszt volt, működött. Szoknom kell mindent. 52/36 szokatlan, ráadásul magasabb pedálfordulaton kell mennem, mint azelőtt, szóval lehet váltogatni feszt. Nem gyorsabb, mint a Cannondale, talán nem is lassabb, viszont ezen van fék. :) Kollégám is kipróbálta ezt is, azt mondta függőlegesen nem olyan merev, mint a Cannondale, oldalra viszont sokkal merevebb.Kb egyetértek. Őssze kell szoknunk még.
Jah, megjött a Jagwire elektromos kábel és bowden behúzó szett, ami nem megy be a vázba a lyukon, de mint kiderült nem is kell, olyan egyszerűen el lehet benne vezetni a bowdeneket szerszám nélkül. :D Még egy kacattal több van. :D
.
1.jpg
1.jpg (7.37 MiB) Megtekintve 727 alkalommal
.
2.jpg
2.jpg (3.83 MiB) Megtekintve 727 alkalommal
.
3.jpg
3.jpg (6.2 MiB) Megtekintve 727 alkalommal
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2022.10.07., pén. 22:04
Revi, ezek szerint a géped csúcs, most már csak magadat kell kezelésbe venned :fekverohog: különben ki hajtja ki a géped tudását 31_1_21.gif
Óóó, nagy buli 500lóerővel 20-al is menni :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5162
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3135

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Én el kezdtem foglalkozni magammal. A héten ma volt a 3. tekerésem. Ez a mai, görgön volt 1,5h, de a jobb térdem belül "megszólalt". Nem vészes, de ez csak egy GA1 volt, alig 165w. És a Deda-t tettem fel, amivel kint vígan megyek.

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5162
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3135

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Revi, ezek szerint a géped csúcs, most már csak magadat kell kezelésbe venned :fekverohog: különben ki hajtja ki a géped tudását 31_1_21.gif

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Míg Áki nem jön, én kész vagyok a Metronnal. Sokkal közvetlenebb lett, a gázreakciók acélosan fulcrumos lett. Egyenes jól felpörög és utána jól tartja a tempót. Amiben gyengébb a kónuszos fulrum/campa kerekektől, az a kanyar. A Metron ipricsapágyas, így hátra is iparis csapággyal bíró agyat tettem. Egy QuattroLG agyát szereltem be. A kónuszos Campa kerekek kanyarban stabilabban követik a szűken levágott ívet. Ez izgágább. Valsz azért kb ugyanazt ki lehet vele lejtőzni,de a kónuszos agyakkal szebben. Ez egy vadparaszt tranyós erősítő, aminek pici, de zavaró torzításai vannak, míg a kónuszosak finomlelkű csövesek, de jó értelemben. Viszont a 40-es méret nagyon jó. Jó a perdülete, de azért csak profilos, magasabb. Szerintem kb ez az ideális felnimagasság. De összességében van benne valami biztató. Szerintem síkon jól fog meni. Nomeg, azok a torzítások se nagyon neccesek, csak sok év campa kerámia után feltűnik a difi.
20221007_210306.jpg
20221007_210306.jpg (734 KiB) Megtekintve 670 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5162
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3135

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Ákos, hogy haladsz a Specivel?

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »


Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

zoli73 írta:
2022.10.06., csüt. 22:04
revox írta:
2022.10.04., kedd 23:09
asebestyen írta:
2022.10.04., kedd 21:42


Mindennel is lemaradok. :D Épp betegségből próbálok kikecmergni...
Egyelőre visszarakom a cuccokat a Cannondale-re és akkor azzal tudok menni. :)
BB30 a közepe, egyik oldalon FSA, másik oldalon BBB szűkítő, porvédők hiányoznak a BB30 csapágynál, van viszont egy 2.5mm-es hézagoló, amivel se bal, se jobb oldalra rakva nincs középen. Megrendeltem az új FSA Road BB30-24 reducer szettet, BB30 porvédőket, hullámos alátétet, és egy BBB hézagoló szettet, de arra szerintem nem lesz szükség. Az első váltó bowdenje egyszerűen rövid, a csavar után a krimpelt végdugó van, nem lehet engedni rajta. Újra akarom bowdenezni az egészet. Ahhoz is megrendelve a szerszám, a vázon belüli vezetéshez. Szóval még kell vele játszani, hogy jó legyen. De mocsok merev a Cannondale-hez képest, mindig ezt érzem, ahogy ráülök egy próbára.
Valld be, hifista vagy ;peace; én sose szégyeltem, hogy a hfiben maga a berendezés és az install is leköt. Kb 30 éve beraktam egy hififórumon, amikor nagyon technikáztak, hogy a zenét hallgatom, nem a hifit. Na, ez azóta népszerű duma lett, de kamuztam, mindig érdekelt, hogy tudom a rendszert kimaxolni, xal kütyüztem is bőségesen :D
Xal úgy látom, imádsz szerelni :D de ismerős a helyzet :D

Viccet félre, a pf30-24 ez lenne?
https://www.bike24.com/p250227.html

Mert ezzel a csapágyad bent marad a vázban, ha jól sejtem és a hajtókar kimtebb kerül, nem közverlenül a csapágycsésze mellett forog. Kimaradtam abból a részből, de most akkor ezen milyen szett van? Shimano és a hajtány is az marad?

Ha ez van, az ilyen (lenti link) rendszerű BB-vel a csapágyak lényegesen kintebb futnak, az meg a merev testek statikája szerint jobb "tartót" eredményez, kisebb tengelyhajlással. Xal ha a váz bb része 68mm széles, akkor ha bevált a bicaj, érdemes ilyen rendszerűre cserélni. A hézagolással se kel bajlódni.

https://www.bike24.com/p230782.html?sou ... anonymized

Ja, ha bovdenezel, könyörgöm, dugaszold be azt a lyukat :D de szilikoncsövön vezesd ki :tutiok:
Elnézve ezeket, és a hasonló középcsapágy típusokat, felmerül bennem egy kérdés. Ezek a váz csapágyházán kívülre került csapágyak, jelentősen szélesítik a pedáltávolságot, ez nem befolyásolja negatívan a tekerést? Láttam közelről több ilyen beszerelt csapágyat, és a szokásos 68/73mm-es csapágyházat, mindkét oldalon bő 10mm-rel megnöveli. Ettől nem válik kényelmetlenné a tekerés? Nem kell negyon terpeszteni, vagy megszokható?
A hajtókar nem áll annyira ki, mint a többi esetén. Így nemcsak a tengely van nagyobb távolságra megtámasztva , hanem a hajtlókar helyzete is közelebb van a függőlegeshez.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3748
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2350
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

revox írta:
2022.10.04., kedd 23:09
asebestyen írta:
2022.10.04., kedd 21:42
revox írta:
2022.10.04., kedd 21:02

Menj úgy, csak le fogsz maradni :D

Amúgy váltással mi a baj? Vagy már úton a megoldás?
Mindennel is lemaradok. :D Épp betegségből próbálok kikecmergni...
Egyelőre visszarakom a cuccokat a Cannondale-re és akkor azzal tudok menni. :)
BB30 a közepe, egyik oldalon FSA, másik oldalon BBB szűkítő, porvédők hiányoznak a BB30 csapágynál, van viszont egy 2.5mm-es hézagoló, amivel se bal, se jobb oldalra rakva nincs középen. Megrendeltem az új FSA Road BB30-24 reducer szettet, BB30 porvédőket, hullámos alátétet, és egy BBB hézagoló szettet, de arra szerintem nem lesz szükség. Az első váltó bowdenje egyszerűen rövid, a csavar után a krimpelt végdugó van, nem lehet engedni rajta. Újra akarom bowdenezni az egészet. Ahhoz is megrendelve a szerszám, a vázon belüli vezetéshez. Szóval még kell vele játszani, hogy jó legyen. De mocsok merev a Cannondale-hez képest, mindig ezt érzem, ahogy ráülök egy próbára.
Valld be, hifista vagy ;peace; én sose szégyeltem, hogy a hfiben maga a berendezés és az install is leköt. Kb 30 éve beraktam egy hififórumon, amikor nagyon technikáztak, hogy a zenét hallgatom, nem a hifit. Na, ez azóta népszerű duma lett, de kamuztam, mindig érdekelt, hogy tudom a rendszert kimaxolni, xal kütyüztem is bőségesen :D
Xal úgy látom, imádsz szerelni :D de ismerős a helyzet :D

Viccet félre, a pf30-24 ez lenne?
https://www.bike24.com/p250227.html

Mert ezzel a csapágyad bent marad a vázban, ha jól sejtem és a hajtókar kimtebb kerül, nem közverlenül a csapágycsésze mellett forog. Kimaradtam abból a részből, de most akkor ezen milyen szett van? Shimano és a hajtány is az marad?

Ha ez van, az ilyen (lenti link) rendszerű BB-vel a csapágyak lényegesen kintebb futnak, az meg a merev testek statikája szerint jobb "tartót" eredményez, kisebb tengelyhajlással. Xal ha a váz bb része 68mm széles, akkor ha bevált a bicaj, érdemes ilyen rendszerűre cserélni. A hézagolással se kel bajlódni.

https://www.bike24.com/p230782.html?sou ... anonymized

Ja, ha bovdenezel, könyörgöm, dugaszold be azt a lyukat :D de szilikoncsövön vezesd ki :tutiok:
Elnézve ezeket, és a hasonló középcsapágy típusokat, felmerül bennem egy kérdés. Ezek a váz csapágyházán kívülre került csapágyak, jelentősen szélesítik a pedáltávolságot, ez nem befolyásolja negatívan a tekerést? Láttam közelről több ilyen beszerelt csapágyat, és a szokásos 68/73mm-es csapágyházat, mindkét oldalon bő 10mm-rel megnöveli. Ettől nem válik kényelmetlenné a tekerés? Nem kell negyon terpeszteni, vagy megszokható?
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5162
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3135

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

asebestyen írta:
2022.10.06., csüt. 20:58
Mondjuk "picit" más a testalkatuk, mint az átlag európainak. :rolleyes:
Az biztos,hogy Tamás egy "picit kilógna" közülük :fekverohog:

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5859
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7195
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Mondjuk "picit" más a testalkatuk, mint az átlag európainak. :rolleyes:
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5162
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3135

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

De ez is olyan,hogy próbálni kell. Az ajánlás alapján egy 174cm magas embernek jó lenne a 47, 50, 52 váz. Rá lehet állítani. Na de melyiket érzi majd "komfortosabbnak" :rolleyes: az csak kint derül ki.

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2022.10.06., csüt. 20:35
revox írta:
2022.10.06., csüt. 20:32
Csak érdekességképp, mi a méretajánlása a magyar kereskedőnek és a látszólag hozzáértő japánnak.
Nekem nem is gyártanak vázat… jaj.gif
A japcsik kihagyták az 59-est, érthető okoból :D
Követve a japán sorozatot, az kb 185-205 lenne.

Monnyuk a madzsarok kizártak :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12631
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2022.10.06., csüt. 20:32
Csak érdekességképp, mi a méretajánlása a magyar kereskedőnek és a látszólag hozzáértő japánnak.
Nekem nem is gyártanak vázat… jaj.gif
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Csak érdekességképp, mi a méretajánlása a magyar kereskedőnek és a látszólag hozzáértő japánnak.
Ugyanaz a Reacto ajánlása. Jelzem, az én régim S volt (50) és nekem 166-hoz (de lehet akkor még voltam 168 cm is :D ). Egyértelműen a japánt érzem reálisnak és jól belőttnek. Nekem az S-es mindig nagy volt. Síkon nem adta ki,de kanyarban gondban voltam mindig, nem tudtam úg, borítani, ahogy szerettem volna. És a Pinarellom még kisebb...
Screenshot_2022-10-06-20-22-29.png
Screenshot_2022-10-06-20-22-29.png (385.89 KiB) Megtekintve 726 alkalommal
Screenshot_2022-10-06-20-09-06.png
Screenshot_2022-10-06-20-09-06.png (153.75 KiB) Megtekintve 726 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2022.10.06., csüt. 19:02
Minden megoldható.
If it ain't broke, don't fix it.
Majd az após esztergályát bevetjük :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3353
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4305
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Minden megoldható.
If it ain't broke, don't fix it.
1318b2ebc8474818b7a6641b30f24a06.png
1318b2ebc8474818b7a6641b30f24a06.png (303.13 KiB) Megtekintve 789 alkalommal

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Sebi, vagy aki érintett lehet!

A rosebikes-on 15eur most ez a betét nekem nem menne be a reactoba, mert a bb30-as csapágynak egy, fészek van kialakítva, van egy válla belül, hogy a csapágy ne tudjon bentebb menni., mint kell. Xal ez nem menne be. De rendeltem egyet, mert legalább a menetes rész megvan,aztán lehet valahogy meg lehet mókolni, ha a szükség úgy hozná. A közepét akár le tudom esztergáltatni, hogy beférjen a váll furatába (szerintem kb D34-36 lehet. De az lehet nem adja ki... gondolkodik.gif ). De így is középen el kell vágni, viszont a központosításhoz valami hüvelybe/ráméretezett csődarabba össze kell "dugni". De megoldható és a menetes pogácsák így adottak, azt legalább nem kell gyártatni.

Most ránéztem,egyelőre a Rotor csapágy jó benne és merevnek is tűnik, de nincs az a bb30, ami egyszer ne kopjon ki... Az "új" Reactot végállomásnak tekintem, nem szeretném 5 év múlva a közepe miatt kidobni...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

revox írta:
2022.10.05., szer. 22:21
Egyébjént, aki ezeket a pf30, stb szabványokat kitalálta, vélhetően őt is, de a leszármazottait is 10 generációra terjedően eltiltanám a tervezőasztaltól. Sajna manapság nem megkerülhető, vagy csak nehezen, de van egy "tervem", amihez csak egy jó szaki kellene, pontos masinával és jó anyagokkal, pl 7050-es alu. A bb perselye D42mm. Egy plusszos, 42-es betétet kellene esztergáltatni, aminek a palástját berovátkolnák. Kb R0,3mm plusszosan legyártva és 0,3mm-es rovátkolással be lehetne préselni a csapágycsészébe (az is alu, szerintem 3 tizedet bele lehet paszírozni, de kettőt biztos), persze, megkenve egy kis betonbiztos ragasztóval is. Nyilván a beragasztandó korongokba halálprecizen menne a BSA menet. Annyi, a sima D42 " korong" esetén nem lenne elegendő a menetszám a stabil kötéshez (bár valsz elég lenne, de játszunk biztonsági játékot), így lépcsószetesen kellene a betétet megoldani, hogy a D42 befekszik, de szélesebb lenne tengelyirányba, hogy a csapágycsésze menete legalább 10mm hosszan csatlakozzon.
Van BP-en Imre Zsolti nevű srác, szerintem kapható az ilyenekre. Mindenesetre ha nekem elkezd kotyogni a reacto, ez nem atomfizika, csak kell hozzá gép. Szerintem még egy műhelyrajz menne, azt vállalom :D
Spanyolviasz...

https://www.bike24.de/p1158630.html?sou ... 473175db3f

Kép
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5319
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 1023

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lehoako »

revox írta:
2022.10.04., kedd 23:09
asebestyen írta:
2022.10.04., kedd 21:42
revox írta:
2022.10.04., kedd 21:02

Menj úgy, csak le fogsz maradni :D

Amúgy váltással mi a baj? Vagy már úton a megoldás?
Mindennel is lemaradok. :D Épp betegségből próbálok kikecmergni...
Egyelőre visszarakom a cuccokat a Cannondale-re és akkor azzal tudok menni. :)
BB30 a közepe, egyik oldalon FSA, másik oldalon BBB szűkítő, porvédők hiányoznak a BB30 csapágynál, van viszont egy 2.5mm-es hézagoló, amivel se bal, se jobb oldalra rakva nincs középen. Megrendeltem az új FSA Road BB30-24 reducer szettet, BB30 porvédőket, hullámos alátétet, és egy BBB hézagoló szettet, de arra szerintem nem lesz szükség. Az első váltó bowdenje egyszerűen rövid, a csavar után a krimpelt végdugó van, nem lehet engedni rajta. Újra akarom bowdenezni az egészet. Ahhoz is megrendelve a szerszám, a vázon belüli vezetéshez. Szóval még kell vele játszani, hogy jó legyen. De mocsok merev a Cannondale-hez képest, mindig ezt érzem, ahogy ráülök egy próbára.
Valld be, hifista vagy ;peace; én sose szégyeltem, hogy a hfiben maga a berendezés és az install is leköt. Kb 30 éve beraktam egy hififórumon, amikor nagyon technikáztak, hogy a zenét hallgatom, nem a hifit. Na, ez azóta népszerű duma lett, de kamuztam, mindig érdekelt, hogy tudom a rendszert kimaxolni, xal kütyüztem is bőségesen :D
Xal úgy látom, imádsz szerelni :D de ismerős a helyzet :D

Viccet félre, a pf30-24 ez lenne?
https://www.bike24.com/p250227.html

Mert ezzel a csapágyad bent marad a vázban, ha jól sejtem és a hajtókar kimtebb kerül, nem közverlenül a csapágycsésze mellett forog. Kimaradtam abból a részből, de most akkor ezen milyen szett van? Shimano és a hajtány is az marad?

Ha ez van, az ilyen (lenti link) rendszerű BB-vel a csapágyak lényegesen kintebb futnak, az meg a merev testek statikája szerint jobb "tartót" eredményez, kisebb tengelyhajlással. Xal ha a váz bb része 68mm széles, akkor ha bevált a bicaj, érdemes ilyen rendszerűre cserélni. A hézagolással se kel bajlódni.

https://www.bike24.com/p230782.html?sou ... anonymized

Ja, ha bovdenezel, könyörgöm, dugaszold be azt a lyukat :D de szilikoncsövön vezesd ki :tutiok:

Uraim, de jó, hogy Önök még mindig tekernek! :smile32:

Tutu, nem is vágtam, hogy ez a klasszikus idézet Tőled származik :smile53: :D :D :D

Amúgy sztem a kütyüzés az igazi hobbizás, most, hogy fotózgatok, kezdem megunni az autofókuszos objektíveket... Minél több pepecselés, szüttyögés, odafigyelés, annál jobb minden hobbi :D :smile32:

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Egyébjént, aki ezeket a pf30, stb szabványokat kitalálta, vélhetően őt is, de a leszármazottait is 10 generációra terjedően eltiltanám a tervezőasztaltól. Sajna manapság nem megkerülhető, vagy csak nehezen, de van egy "tervem", amihez csak egy jó szaki kellene, pontos masinával és jó anyagokkal, pl 7050-es alu. A bb perselye D42mm. Egy plusszos, 42-es betétet kellene esztergáltatni, aminek a palástját berovátkolnák. Kb R0,3mm plusszosan legyártva és 0,3mm-es rovátkolással be lehetne préselni a csapágycsészébe (az is alu, szerintem 3 tizedet bele lehet paszírozni, de kettőt biztos), persze, megkenve egy kis betonbiztos ragasztóval is. Nyilván a beragasztandó korongokba halálprecizen menne a BSA menet. Annyi, a sima D42 " korong" esetén nem lenne elegendő a menetszám a stabil kötéshez (bár valsz elég lenne, de játszunk biztonsági játékot), így lépcsószetesen kellene a betétet megoldani, hogy a D42 befekszik, de szélesebb lenne tengelyirányba, hogy a csapágycsésze menete legalább 10mm hosszan csatlakozzon.
Van BP-en Imre Zsolti nevű srác, szerintem kapható az ilyenekre. Mindenesetre ha nekem elkezd kotyogni a reacto, ez nem atomfizika, csak kell hozzá gép. Szerintem még egy műhelyrajz menne, azt vállalom :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Ja, van bal és jobb oldala. Első blikkre semmi értelme,de jelölik. Biztos ami biztos, oldalhelyesen raktam be. Másnem a lelket nyugtatja :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Csak megnyugtatásként: technikailag ez úgy néz ki, összecsavarva a két fél hüvely, kb 20mm hosszan csatlakozik. böven kiadja montinál is, nem 4-5 menet csatlakozik, sokkal több,ráadásul elég sűrűmenetes, van önzárás kenve is bőven.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12099
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3586
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2022.10.05., szer. 09:56

Megrendeltem. Gyártó weblapján se lehet csak acél vagy kerámia csapágyas verzió közül választani, hogy road vagy mtb, ilyen opció nincs.
Néztem én is,ilyen az enyém is
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5859
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7195
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2022.10.05., szer. 08:41
asebestyen írta:
2022.10.05., szer. 00:04
revox írta:
2022.10.04., kedd 23:09

Valld be, hifista vagy ;peace; én sose szégyeltem, hogy a hfiben maga a berendezés és az install is leköt. Kb 30 éve beraktam egy hififórumon, amikor nagyon technikáztak, hogy a zenét hallgatom, nem a hifit. Na, ez azóta népszerű duma lett, de kamuztam, mindig érdekelt, hogy tudom a rendszert kimaxolni, xal kütyüztem is bőségesen :D
Xal úgy látom, imádsz szerelni :D de ismerős a helyzet :D

Viccet félre, a pf30-24 ez lenne?
https://www.bike24.com/p250227.html

Mert ezzel a csapágyad bent marad a vázban, ha jól sejtem és a hajtókar kimtebb kerül, nem közverlenül a csapágycsésze mellett forog. Kimaradtam abból a részből, de most akkor ezen milyen szett van? Shimano és a hajtány is az marad?

Ha ez van, az ilyen (lenti link) rendszerű BB-vel a csapágyak lényegesen kintebb futnak, az meg a merev testek statikája szerint jobb "tartót" eredményez, kisebb tengelyhajlással. Xal ha a váz bb része 68mm széles, akkor ha bevált a bicaj, érdemes ilyen rendszerűre cserélni. A hézagolással se kel bajlódni.

https://www.bike24.com/p230782.html?sou ... anonymized

Ja, ha bovdenezel, könyörgöm, dugaszold be azt a lyukat :D de szilikoncsövön vezesd ki :tutiok:
Igen, az lesz. A Speci montin is ilyen FSA adapterrel van BB30-Shimano 24-re alakítva. Csak annak más a száma, MTB-hez való.
Amit Te linkeltél rotor, az is nagyon tetszik, sőt, az sokkal jobban, de a linken is MTB verzió van írva.
Ez 68 széles csapágyház, igen.
Gyártói leírás szerint ilyen verziók vannak:
Versions: PF4224 68mm road steel black - 119g | PF4224 68mm road ceramic red - 113g | PF4224 73mm mtb steel black - 124g | PF4224 73mm mtb ceramic red - 118g
Tehát ami MTB verzió, az 73-as szélességhez van. Vagy nem? :D
Sztem csak arra céloznak, mtbhrz is jó. Nekem sztem ez van és jó a 68ba. De este elolvasom pontosan, de 99.99, hogy én ezt vettem a reactoba az 100,hogy ilyen rotort és mive menetes jó 68 és 73ba is.
Megrendeltem. Gyártó weblapján se lehet csak acél vagy kerámia csapágyas verzió közül választani, hogy road vagy mtb, ilyen opció nincs.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”