Dehogy illegális, illetve nem tudhatjuk ebből a képből. Egyébként országonként eltérhetnek a szabályozások, de amit leírtál az itthon sem fedi a valóságot. Eleve meg kell különböztetnünk 3 kategóriát. Van SP rendszámos (illetve csak volt), most már “l” rendszámos, OT rendszámos és “sima” rendszámos versenyautó. Útvonalengedély egyikhez sem kell, útvonal napló is csak az egyikhez, de azzal is lehet közúton közlekedni.zoli73 írta: ↑2022.09.25., vas. 10:52Csak a közúti forgalombam való részvétel nem... Ezért nem is értem ezt a képet, ez így kb. illegális.Vinkler írta: ↑2022.09.25., vas. 10:18A végsebessége a váltó és a difi áttételén múlik. Azért 1100 kg-ra ca 600 LE jut. Azzal még autópályán is el lehet kavirnyászni. Főleg, ha van egy pici forgalom, ahogy a képen is látszik. Ott a végsebesség szinte mindegy, hiszen a 200-at sem tudod elérni, mert állandóan bejönnek eléd, sokkal beszédesebb egy 100-ról 200-ra adat. Meg merem kockáztatni, hogy ennél az autónál valahol 8 mp körül lehet. A homológ változatnál, ami 310 lovas és 1300 kg ez az adat 15 mp! Annak a vége 250 km/h. Ha jól emlékszem a verseny változatnak az alap áttétellel olyan 220 körül volt a vége, de szerintem az is elég lehet.
Szóval igen, az autópályás száguldás IS az Ő asztala, meg úgy bármi!
Tudom, a rally versenyautóknak csak hátul van rendszáma, ami így útvonal engedélyhez kötött, a közúti forgalomban való részvételhez.
Egy versenyre a rally autóknak útvonalengedélyt kell kérni, ami csak a gyorsasági szakaszokat összekötő etapokra, illetve a szervizparkba be, és kivezető szakaszra érvényes, erről nem térhet le.
Ha a képen látható autó utcai homologizáció lenne, akkor elöl is kellenne legyen rendszáma.
Persze ha ez itt egy verseny etapja, akkor minden rendben, bár etapot autópályára nem szoktak kjelölni.
Amúgy a motorteljesítmény egy rally autónál nem függ össze a végsebességgel. A végsebesség a váltóáttétel miatt viszonylag alacsony. Az R5 kategóriában, de pl. a Bútor Robi Citroen C3 wrc-jében is ez az adat max. 200km/h, aszfaltos beállításokkal, áttétellel. Murván még ennyi sincs. Ennél sokkal fontosabb, a gyorsulás, és a rugalmasság, ehhez kell a motorerő, és pláne a forgatónyomaték. A nagy végsebesség egy kanyargós, technikás gyorsasági szakaszon(kb. mind ilyen) nem kihasználható, sőt, inkább hátrány.
Nem tudom pontosan eldönteni, hogy elolvastad-e, amit írtam, vagy csak direkt kekeckedsz?!
Szuper lenne, ha nem degradálnánk a kábelezzünk topic színvonalára ezt a topikot!