Ma hazajöttünk a kis 2 napos pihenésből, gyorsan nekiugrottam a Cannondale-nek. :)
Mikor megvettem, Pärt kolléga első hozzászólása az volt, hogy mielőtt ripityomra szedném, azért menjek vele.
Jobb lett volna, ha egyből szétszedem és újra összerakom.... merthogy:
1. Mikor elkezdtem ezzel a nyekegéssel foglalkozni, egyből rendeltem még látatlanban a dr Cannondaletől a PF verziót, tehát az alu csésze bele préselve a BB30 csapágy kompletten. Aztán amikor szétszedtem, láttam, hogy be van ragasztva a csésze, akkor rendeltem csak csapágyat hozzá, illetve 2db új hajtókar rögzítő csavart alátáttel, mert a hajtás oldalt levéve, annak a csavarján nem volt alátét és a csavar kulcsnyílása is elég gány volt belülről. Mikor megjöttek, beraktam az új csapágyat és a hajtás oldalra az új csavart akartam betekerni, de ha lehúztam, nagyon szorult hajtás, visszaraktam az eredeti csavart, ami amúgy kb 3mm-rel hosszabb volt.
2. Közben kikerestem a Cannondale-nél a 2016 utáni Si hajtómű manuálját. Ugye egyrészt jól gondoltam, hogy az átlátszó vékony alátét a nem hajtás oldalra kell a csapágy védő és a hullámos alátét közé, másrészt azt mutatta, hogy a hajtás oldalra egy 2.6mm-es hézagoló kell, a nem hajtás oldalra BB30A esetén (73mm szélesség) 2.5mm hézagoló kell, BB30 (68mm szélesség esetén) 7.5mm hézagoló kell. Namost ezen 2db 2.5mm-es hézagoló volt a nem hajtás oldalon és 73 széles. Uccu neki, mindkét oldalon levettem a hajtókart a tengelyről, a nem hajtás oldali hajtómű mindenféle szerszám nélkül lejött a tengelyről.
Elpucoltam mindent, összeraktam a manuál szerint a 2 új csavarral, nem hajtás oldalon 1 hézagolóval, ez a művelet kicsit arrébb húzta a tengelyt a csapágyakban, a matek szerint ugye 1.25mm-t :) , és végre szabadon forog a hajtómű szépen, mint egy BSA-s Shimano, minkét kar rendesen ráfeszül a tengelyre és a rövid, de nagy nyomatékos próba alatt néma volt.
Nem akarom elkiabálni, hogy jó lett, de remélem. Ezért kell mindent szétszedni ami kicsit is gyanús és újra összerakni, mert a Mekk mesterek ész nélkül szerelnek, nem nézik a rajzokat. Hiába mértem a hajtókar-váz távolságot mindkét oldalon és egyforma volt, nem nyúltam a nem hajtás oldalhoz, nem szedtem szét, nem ellenőriztem le, azaz hibáztam.
Összegezve tehát:
1. a lánctányér csavarok nem voltak meghúzva rendesen, csak megragasztva
2. a hajtókar csavarok alól hiányzott az alátét, ezért nem is fogtak úgy
3. nem hajtás oldalon volt egy plusz 2.5mm-es hézagoló
4. az átlátszó műanyag alátét rossz oldalon volt
Ha ezek után sem lesz jó, akkor sajnos már sérültek a hajtókar-tengely kapcsolatok , menetek esetleg.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés