Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Kerékpározás

Online
Avatar
kasumi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 948
Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 19:01
Értékelés: 368
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: kasumi »

asebestyen írta:
2022.06.30., csüt. 08:12
kasumi írta:
2022.06.30., csüt. 08:01
asebestyen írta:
2022.06.29., szer. 23:11


Én is Shimano fan vagyok. ;) :D
Azért egy jó XC bringa elég sokat tud. :rolleyes:
Remélem nem haragszol meg, nem bántó szándékkal írom, de ez olyan hifis fejlesztés lett... :rolleyes:
Szerintem most lett belőle egy jó XC bringa.
Egyébként milyen lett volna a nem hifis fejlesztés?
Könnyű, mászós carbon váz, könnyű, levegős, jól beállítható teló, könnyű kerékszett alacsony gördülési ellenállású és szintén könnyű tubless gumiszettel.
A váz alkalmatlansága és a gyenge teló miatt sosem fogod tudni kihasználni az Enduro kerékszett és a rajta lévő gumik előnyeit. Síkon és felfele meg jó lomha lesz tőle egy jó XC szetthez képest. A hajtás, fék és váltórendszer már Deore szinten teljesen rendben van működésre, nem azokon fog múlni semmi.
Váz, teló(k), kerekek, ezek az alap, a többi drótozása az occsó hifinek sajnos.
Ja így? Akkor örülök, hogy ez mégis egy hifis fejlesztés lett. :-)
Újratervezés

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3772
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2374
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

asebestyen írta:
2022.06.30., csüt. 08:12
kasumi írta:
2022.06.30., csüt. 08:01
asebestyen írta:
2022.06.29., szer. 23:11


Én is Shimano fan vagyok. ;) :D
Azért egy jó XC bringa elég sokat tud. :rolleyes:
Remélem nem haragszol meg, nem bántó szándékkal írom, de ez olyan hifis fejlesztés lett... :rolleyes:
Szerintem most lett belőle egy jó XC bringa.
Egyébként milyen lett volna a nem hifis fejlesztés?
Könnyű, mászós carbon váz, könnyű, levegős, jól beállítható teló, könnyű kerékszett alacsony gördülési ellenállású és szintén könnyű tubless gumiszettel.
A váz alkalmatlansága és a gyenge teló miatt sosem fogod tudni kihasználni az Enduro kerékszett és a rajta lévő gumik előnyeit. Síkon és felfele meg jó lomha lesz tőle egy jó XC szetthez képest. A hajtás, fék és váltórendszer már Deore szinten teljesen rendben van működésre, nem azokon fog múlni semmi.
Váz, teló(k), kerekek, ezek az alap, a többi drótozása az occsó hifinek sajnos.
A carbon vázak árával nem vagyok tisztában, de szerintem rajtuk kívül is van élet. Ha valaki nem kimondottan sportra, pláne versenysportra szánja, akkor egy alu váz is megteszi.
A többi viszont sajnos(anyagi értelemben) igaz. Egy könnyű kerék/gumi szett, de pláne egy igazán jó telós villa, rengeteget tud dobni a bringa használati értékén. Nem utolsó sorban a jó villa tartós, és megbízhatóan működik.
Ezt a villa kérdést sajnos saját bőrömöm kellett megtapasztaljam.
Próbáltam én is elspórolni, költséghatékonyra venni, de be kellett lássam, hogy olcsó húsnak, híg a leve.
Sajnos jó villa nélkül nem igazi MTB az MTB.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Avatar
mackohaz
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2326
Csatlakozott: 2008.02.04., hétf. 22:59
Értékelés: 672

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: mackohaz »

valami hasonlót városiba el tudnák képzelni...jaaa falun lakom... :rolleyes:
1597334004242.jpg
1597334004242.jpg (58.7 KiB) Megtekintve 954 alkalommal
"Még egy kávé és teret váltok." Star Trek - Voyager (Jane Way)
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300

Avatar
mackohaz
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2326
Csatlakozott: 2008.02.04., hétf. 22:59
Értékelés: 672

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: mackohaz »

Rotox írta:
2022.06.30., csüt. 09:44
asebestyen írta:
2022.06.30., csüt. 08:12
kasumi írta:
2022.06.30., csüt. 08:01

...milyen lett volna a nem hifis fejlesztés?
Könnyű, mászós carbon váz, könnyű, levegős, jól beállítható teló, könnyű kerékszett alacsony gördülési ellenállású és szintén könnyű tubless gumiszettel.
...
Váz, teló(k), kerekek, ezek az alap, a többi drótozása az occsó hifinek sajnos.
Egyfelől igazad van, másfelől szerintem azt is figyelembe kell venni, hogy másnak másféle szempontjai is lehetnek. Kérdés, hogy érez-e késztetést, akar-e (vagy esetleg tud-e) valaki a számára örömet adó (ez viszont tényleg fontos, mint ahogy a hifiben is... :P) szintnél feljebb? gondolkodik.gif lépni - és "nem hifisen" fejleszteni.

Részemről mindenesetre most nyomok egy "Tetszik"-et a fórumtárs klassz bringájára, és nagyon sok örömteli, nyeregben töltött időt kívánok hozzá! :smile32:

Úgy gondolom, kicsit illik ide; csatolok egy képet a családi flottánkról (a Cannondale-en túl a Mali - bár mostanában ismét versenykormánnyal - és a háttérben a zöld Fausto Coppi az enyém, a Meridát már megörökölte a középső fiam, a Neuzert meg cserélni kellene, mert kinőtte a legkisebb). A lényeg: semmi pénzért nem cserélném le a dögnehéz, vascsöves veteránokat, sőt, "néha" ;) még használom is őket, ráadásul tényleg örömmel... ;peace;
szegény Coppi nem tiltakozott ezért a kormányért? :ohnoohnoohno:
"Még egy kávé és teret váltok." Star Trek - Voyager (Jane Way)
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300

Online
Avatar
Rotox
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1908
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1031
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

asebestyen írta:
2022.06.30., csüt. 08:12
kasumi írta:
2022.06.30., csüt. 08:01
asebestyen írta:
2022.06.29., szer. 23:11
...de ez olyan hifis fejlesztés lett... :rolleyes:
...milyen lett volna a nem hifis fejlesztés?
Könnyű, mászós carbon váz, könnyű, levegős, jól beállítható teló, könnyű kerékszett alacsony gördülési ellenállású és szintén könnyű tubless gumiszettel.
...
Váz, teló(k), kerekek, ezek az alap, a többi drótozása az occsó hifinek sajnos.
Egyfelől igazad van, másfelől szerintem azt is figyelembe kell venni, hogy másnak másféle szempontjai is lehetnek. Kérdés, hogy érez-e késztetést, akar-e (vagy esetleg tud-e) valaki a számára örömet adó (ez viszont tényleg fontos, mint ahogy a hifiben is... :P) szintnél feljebb? gondolkodik.gif lépni - és "nem hifisen" fejleszteni.

Részemről mindenesetre most nyomok egy "Tetszik"-et a fórumtárs klassz bringájára, és nagyon sok örömteli, nyeregben töltött időt kívánok hozzá! :smile32:

Úgy gondolom, kicsit illik ide; csatolok egy képet a családi flottánkról (a Cannondale-en túl a Mali - bár mostanában ismét versenykormánnyal - és a háttérben a zöld Fausto Coppi az enyém, a Meridát már megörökölte a középső fiam, a Neuzert meg cserélni kellene, mert kinőtte a legkisebb). A lényeg: semmi pénzért nem cserélném le a dögnehéz, vascsöves veteránokat, sőt, "néha" ;) még használom is őket, ráadásul tényleg örömmel... ;peace;
Csatolmányok
Bringák.jpg
Bringák.jpg (2.57 MiB) Megtekintve 962 alkalommal

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3405
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4368
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

A Dura Ace a gazdag ember Ultegra-ja. :rolleyes:
Amúgy én értem a Shimano-t; a részvényesek jobban örülnek a magasabb profitnak, mint az alacsonynak. Részemről ott bukik a dolog, hogy elképzelem a mechanikailag tökéletes alkatrészt, amiben megpusztult valami filléres elektronika, amit viszont aranyárban javítanának vagy nem is cserélhető benne vagy rég kifutott, beszerezhetetlen cucc.

Avatar
mackohaz
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2326
Csatlakozott: 2008.02.04., hétf. 22:59
Értékelés: 672

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: mackohaz »

revox írta:
2022.06.29., szer. 22:09
Vinkler írta:
2022.06.29., szer. 21:20
revox írta:
2022.06.29., szer. 20:32

Eg,yre nagyobb érték lesz a mechanikus szett. Lehet kifutókorában érdemes venni egy tartalékot.
Néha elgondolkodom, hogy tényleg öregszem és nehezebben fogadok el dolgokat?!
De ezt az elektromos váltást nagyon nem értem és az előnyét sem látom, ellenben a hátrányával.
A tárcsaféknél nem volt ilyen, ott simán szembe mentem pár éve a tiltakozótáborral. A mai napig vallom, hogy a tárcsaféknek van értelme. De az elektromos váltásnak nincs.
Nekem ugye volt. Az első váltó azimutolása tetszett, de ennyi. Sose volt "láncbesúrlódás", de alapvetően kb ennyi. Persze, baromi kényelmes csak egy mikrokapcsolót nyomkodni, de nincs így feedbacked.
Alapvetően eltekintve a sokkal nagyobb költségektől, lassabban vált, de ha nem is, sokkal nehezebb megfelelően érezni. Főleg lejtőzéskor éreztem,hogy zavaró. Valahogy a mechanikussal mindig tudtam, minden pillamarban, hol vagyok. Értem azt, hogy a nagyon gyors le vagy felváltást a váltókar helyzetéből tudtam, ill a mechanikus " kattanásokból", hogy igen,letettem,most kell ebben a századmásodpercben elkezdeni izomból taposni. Ez az elektromossal úgy történt, kigondoltam, le kellene egyet dobni, megnyomtam a gombot és itt jött egy kis fáziskésés, mert meg kellett arról győződnöm, hogy tényleg le is dobta, nem csak akartam. És egyett dobott, ahogy akartam (vagy kettőt, hármat, stb...) és csak ezután lehetett belelépni. Nem sok idő ez, de aki a mechanikis rendszerek gyors váltását megszokta és érzi a váltókart, annak a villanyváltó nagyon információszegény.
Amiben még más, a mechanikus rendszer nem egyenletesen húzza/engedi a váltókanalat. A villanyos viszont egyenletesen. A mechanikus esetén lassabban indul meg a váltó mozgása, de utána nagyon felgyorsul. Lefele főleg érezhető ez, ahogy a rugó lerántja a váltót. Elvileg a villanyost is fel lehet gyorsítani szoftveresen, de az az életfartamot nagyban befolyásolja. Nomeg, ettől még a szeánsz megmarad, hogy fáziskéséssel várod a visszajelzést a hajtás felől, hogy tényleg megtörtént a váltás.

Megértem, aki szereti, mert általános bicajozáshoz kényelmes. Engem nem zavarna, ha kivonnák a forgalomból, nem siratnám...
vártam rá több éve...erre nyomorult tárcsafékes szettel jön ki, ez olyan mitha holnaptól csak elektromos autót lehetne venni,nem értem a japánokat....(bocsi Vinkler :D ), marad a mech.ultegra :D
"Még egy kávé és teret váltok." Star Trek - Voyager (Jane Way)
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5904
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7237
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

kasumi írta:
2022.06.30., csüt. 08:01
asebestyen írta:
2022.06.29., szer. 23:11
kasumi írta:
2022.06.29., szer. 21:21

Egyrészt van benne némi márkahűség...
Én is Shimano fan vagyok. ;) :D
Azért egy jó XC bringa elég sokat tud. :rolleyes:
Remélem nem haragszol meg, nem bántó szándékkal írom, de ez olyan hifis fejlesztés lett... :rolleyes:
Szerintem most lett belőle egy jó XC bringa.
Egyébként milyen lett volna a nem hifis fejlesztés?
Könnyű, mászós carbon váz, könnyű, levegős, jól beállítható teló, könnyű kerékszett alacsony gördülési ellenállású és szintén könnyű tubless gumiszettel.
A váz alkalmatlansága és a gyenge teló miatt sosem fogod tudni kihasználni az Enduro kerékszett és a rajta lévő gumik előnyeit. Síkon és felfele meg jó lomha lesz tőle egy jó XC szetthez képest. A hajtás, fék és váltórendszer már Deore szinten teljesen rendben van működésre, nem azokon fog múlni semmi.
Váz, teló(k), kerekek, ezek az alap, a többi drótozása az occsó hifinek sajnos.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
kasumi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 948
Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 19:01
Értékelés: 368
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: kasumi »

asebestyen írta:
2022.06.29., szer. 23:11
kasumi írta:
2022.06.29., szer. 21:21

Egyrészt van benne némi márkahűség...
Én is Shimano fan vagyok. ;) :D
Azért egy jó XC bringa elég sokat tud. :rolleyes:
Remélem nem haragszol meg, nem bántó szándékkal írom, de ez olyan hifis fejlesztés lett... :rolleyes:
Szerintem most lett belőle egy jó XC bringa.
Egyébként milyen lett volna a nem hifis fejlesztés?
Újratervezés

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5904
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7237
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

kasumi írta:
2022.06.29., szer. 21:21

Egyrészt van benne némi márkahűség, ami a Shimano-t illeti, ezért azon a létrán mászok felfelé; a többi márka termékeit nem ismerem és nem is akarok energiát tenni abba, hogy ez változzon. Ha jól sejtem, ezt a bringát eredetileg XC felhasználásra tervezték, de már a korábbi (egy 26"-os Mistral) bringámnál is éreztem, hogy ennél én szeretek veszélyesebben élni. :-) És ahogy az igénybevétel nő, a tapasztalat gyarapszik, úgy lépést akartam tartani műszakilag is, mert a felhasználás ezt igényli. Igazából talán egy összteleszkópos kellene, de arra még nem szántam rá magam.
Ami a konkrétumokat illeti, az SLX-et jó ár/érték aránya miatt választottam, az XTR kihagyhatatlan (-60%) ajánlat volt (ugyanakkor megdöbbentően pontosabb és masszívabb, mint az SLX váltókar).
Ami a kereket illeti, a kónuszos csapágyazás gondjai és a keskeny felni együttesen vitt ebbe az irányba. Olyan kerék kellett, ami a QR rendszerű vázba szerelhető. A DT Swiss egyszerű adapterekkel ezt tudja. Ebből az E(nduro) széria azért lett, mert ezzel már kimaxoltam a váz-bátorság-erőnlét-tecnikai tudás-terep adta lehetőségeket.
Én is Shimano fan vagyok. ;) :D
Azért egy jó XC bringa elég sokat tud. :rolleyes:
Remélem nem haragszol meg, nem bántó szándékkal írom, de ez olyan hifis fejlesztés lett... :rolleyes:
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Este? Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2022.06.29., szer. 22:15
revox írta:
2022.06.29., szer. 22:13
pärt írta:
2022.06.29., szer. 21:35

Mindegy, úgyis csak a lángosért megyünk, csak előtte gurulunk egyet. Ha még marad kraft, irány Abasár, aztán felrúgjuk a Kékesre is.
Esetleg még valaki?
Tiszatónál a kaja már bonyolultabb lett :rolleyes: építettek egy falat, kaput és a "strandon' belül vannak a kajáldák. Van kint 1-2, de sokan vanak és nem is túl bizalomgerjesztők, így mi pl legutóbb a MOL kúton vettünk egy-egy hotdogot :D
Xal oda a lánfost vinni kell, mert venni nehéz :tutiok:
Abádszalókon a strand külső részén is eltűntek a büfék? A sarkon volt egy jó!
Óóó, félúton nincs megállás, nem kocsmajárat :D
De nem tudom. Ilyenkor nem a strandon át szoktunk menni, hanem lent a normál úton. Ott jóformán semmi nincs,talán egy kút jóesetben. De mi már jártunk úgy a strandnál mentünk, a gáton, aztán belépőt akartak szedni. Nyilván jeleztük,hogy csak áttekernénk, de nagyon segget kellett érte nyalni, így kerüljük a szalóki gátat.

De most jut eszembe, a Lidl parkolőban Füreden volt régeben is egy halsütő bódé, de elég lepukkamt. Most az le lett cserélve és van többféle kaja, talán lángos is. Csak mi addigra behotdogoztunk,de az megoldás lehet, csak az már a betonplatz, nem a cédrusok árnyéka...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 687
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 374

Re: Este? Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

pärt írta:
2022.06.29., szer. 21:35

Mindegy, úgyis csak a lángosért megyünk, csak előtte gurulunk egyet. Ha még marad kraft, irány Abasár, aztán felrúgjuk a Kékesre is.
Esetleg még valaki?
Mennék szívesen, de most a nagyobb tavat kerüljük.
Jó tekerést srácok!
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12683
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7377
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Este? Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2022.06.29., szer. 22:13
pärt írta:
2022.06.29., szer. 21:35
revox írta:
2022.06.29., szer. 21:11

Este? :rolleyes:

Lejet ; végén még ütni fog a meleg. Lehet jobb a hegyen maradni. Bár tuti ott is van 30, ha lent 38...
Mindegy, úgyis csak a lángosért megyünk, csak előtte gurulunk egyet. Ha még marad kraft, irány Abasár, aztán felrúgjuk a Kékesre is.
Esetleg még valaki?
Tiszatónál a kaja már bonyolultabb lett :rolleyes: építettek egy falat, kaput és a "strandon' belül vannak a kajáldák. Van kint 1-2, de sokan vanak és nem is túl bizalomgerjesztők, így mi pl legutóbb a MOL kúton vettünk egy-egy hotdogot :D
Xal oda a lánfost vinni kell, mert venni nehéz :tutiok:
Abádszalókon a strand külső részén is eltűntek a büfék? A sarkon volt egy jó!
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Este? Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2022.06.29., szer. 21:35
revox írta:
2022.06.29., szer. 21:11
AAttila írta:
2022.06.29., szer. 20:46

Fél7 körül, akkor hűvösebb van ;peace;
Este? :rolleyes:

Lejet ; végén még ütni fog a meleg. Lehet jobb a hegyen maradni. Bár tuti ott is van 30, ha lent 38...
Mindegy, úgyis csak a lángosért megyünk, csak előtte gurulunk egyet. Ha még marad kraft, irány Abasár, aztán felrúgjuk a Kékesre is.
Esetleg még valaki?
Tiszatónál a kaja már bonyolultabb lett :rolleyes: építettek egy falat, kaput és a "strandon' belül vannak a kajáldák. Van kint 1-2, de sokan vanak és nem is túl bizalomgerjesztők, így mi pl legutóbb a MOL kúton vettünk egy-egy hotdogot :D
Xal oda a lánfost vinni kell, mert venni nehéz :tutiok:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2022.06.29., szer. 21:20
revox írta:
2022.06.29., szer. 20:32
Vinkler írta:
2022.06.29., szer. 19:17
Most olvastam, hogy a 105-ös szett is elektromos lesz. 2x12. Kár.

D0A3826E-66C1-4637-AACF-69A65EE2B566.jpeg
Eg,yre nagyobb érték lesz a mechanikus szett. Lehet kifutókorában érdemes venni egy tartalékot.
Néha elgondolkodom, hogy tényleg öregszem és nehezebben fogadok el dolgokat?!
De ezt az elektromos váltást nagyon nem értem és az előnyét sem látom, ellenben a hátrányával.
A tárcsaféknél nem volt ilyen, ott simán szembe mentem pár éve a tiltakozótáborral. A mai napig vallom, hogy a tárcsaféknek van értelme. De az elektromos váltásnak nincs.
Nekem ugye volt. Az első váltó azimutolása tetszett, de ennyi. Sose volt "láncbesúrlódás", de alapvetően kb ennyi. Persze, baromi kényelmes csak egy mikrokapcsolót nyomkodni, de nincs így feedbacked.
Alapvetően eltekintve a sokkal nagyobb költségektől, lassabban vált, de ha nem is, sokkal nehezebb megfelelően érezni. Főleg lejtőzéskor éreztem,hogy zavaró. Valahogy a mechanikussal mindig tudtam, minden pillamarban, hol vagyok. Értem azt, hogy a nagyon gyors le vagy felváltást a váltókar helyzetéből tudtam, ill a mechanikus " kattanásokból", hogy igen,letettem,most kell ebben a századmásodpercben elkezdeni izomból taposni. Ez az elektromossal úgy történt, kigondoltam, le kellene egyet dobni, megnyomtam a gombot és itt jött egy kis fáziskésés, mert meg kellett arról győződnöm, hogy tényleg le is dobta, nem csak akartam. És egyett dobott, ahogy akartam (vagy kettőt, hármat, stb...) és csak ezután lehetett belelépni. Nem sok idő ez, de aki a mechanikis rendszerek gyors váltását megszokta és érzi a váltókart, annak a villanyváltó nagyon információszegény.
Amiben még más, a mechanikus rendszer nem egyenletesen húzza/engedi a váltókanalat. A villanyos viszont egyenletesen. A mechanikus esetén lassabban indul meg a váltó mozgása, de utána nagyon felgyorsul. Lefele főleg érezhető ez, ahogy a rugó lerántja a váltót. Elvileg a villanyost is fel lehet gyorsítani szoftveresen, de az az életfartamot nagyban befolyásolja. Nomeg, ettől még a szeánsz megmarad, hogy fáziskéséssel várod a visszajelzést a hajtás felől, hogy tényleg megtörtént a váltás.

Megértem, aki szereti, mert általános bicajozáshoz kényelmes. Engem nem zavarna, ha kivonnák a forgalomból, nem siratnám...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3405
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4368
Tartózkodási hely: Eger

Re: Este? Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2022.06.29., szer. 21:11
AAttila írta:
2022.06.29., szer. 20:46
revox írta:
2022.06.29., szer. 20:41


Nekem tiszató OK, de azért nem vagyok gyors. Mikor lenne?
Fél7 körül, akkor hűvösebb van ;peace;
Este? :rolleyes:

Lejet ; végén még ütni fog a meleg. Lehet jobb a hegyen maradni. Bár tuti ott is van 30, ha lent 38...
Mindegy, úgyis csak a lángosért megyünk, csak előtte gurulunk egyet. Ha még marad kraft, irány Abasár, aztán felrúgjuk a Kékesre is.
Esetleg még valaki?

Online
Avatar
kasumi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 948
Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 19:01
Értékelés: 368
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: kasumi »

asebestyen írta:
2022.06.29., szer. 19:54
kasumi írta:
2022.06.29., szer. 14:44
Üdv.!
Ellensúlyozva az országúti kerékpárok mutatta fölényt, íme néhány kép a frissen (újra) összerakott montimról.
A fejlesztések a kerékpárodon miért ezek és miért ez az irány?
Egyrészt van benne némi márkahűség, ami a Shimano-t illeti, ezért azon a létrán mászok felfelé; a többi márka termékeit nem ismerem és nem is akarok energiát tenni abba, hogy ez változzon. Ha jól sejtem, ezt a bringát eredetileg XC felhasználásra tervezték, de már a korábbi (egy 26"-os Mistral) bringámnál is éreztem, hogy ennél én szeretek veszélyesebben élni. :-) És ahogy az igénybevétel nő, a tapasztalat gyarapszik, úgy lépést akartam tartani műszakilag is, mert a felhasználás ezt igényli. Igazából talán egy összteleszkópos kellene, de arra még nem szántam rá magam.
Ami a konkrétumokat illeti, az SLX-et jó ár/érték aránya miatt választottam, az XTR kihagyhatatlan (-60%) ajánlat volt (ugyanakkor megdöbbentően pontosabb és masszívabb, mint az SLX váltókar).
Ami a kereket illeti, a kónuszos csapágyazás gondjai és a keskeny felni együttesen vitt ebbe az irányba. Olyan kerék kellett, ami a QR rendszerű vázba szerelhető. A DT Swiss egyszerű adapterekkel ezt tudja. Ebből az E(nduro) széria azért lett, mert ezzel már kimaxoltam a váz-bátorság-erőnlét-tecnikai tudás-terep adta lehetőségeket.
Újratervezés

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12683
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7377
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2022.06.29., szer. 20:32
Vinkler írta:
2022.06.29., szer. 19:17
Most olvastam, hogy a 105-ös szett is elektromos lesz. 2x12. Kár.

D0A3826E-66C1-4637-AACF-69A65EE2B566.jpeg
Eg,yre nagyobb érték lesz a mechanikus szett. Lehet kifutókorában érdemes venni egy tartalékot.
Néha elgondolkodom, hogy tényleg öregszem és nehezebben fogadok el dolgokat?!
De ezt az elektromos váltást nagyon nem értem és az előnyét sem látom, ellenben a hátrányával.
A tárcsaféknél nem volt ilyen, ott simán szembe mentem pár éve a tiltakozótáborral. A mai napig vallom, hogy a tárcsaféknek van értelme. De az elektromos váltásnak nincs.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Este? Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2022.06.29., szer. 20:46
revox írta:
2022.06.29., szer. 20:41


Nekem tiszató OK, de azért nem vagyok gyors. Mikor lenne?
Fél7 körül, akkor hűvösebb van ;peace;
Este? :rolleyes:

Lejet ; végén még ütni fog a meleg. Lehet jobb a hegyen maradni. Bár tuti ott is van 30, ha lent 38...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5237
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3178

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2022.06.29., szer. 20:41


Nekem tiszató OK, de azért nem vagyok gyors. Mikor lenne?
Fél7 körül, akkor hűvösebb van ;peace;

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2022.06.29., szer. 19:47
revox írta:
2022.06.29., szer. 19:35

Revi eldobva a sznobizmust, rendelt egy S-es méretű fred perry piquet shirtöt, gondolván, majd az jó lesz,ha az xs már nem jön fel.... Nos, az S se jött fel :D aztán összeszámoltam a szekrényben álló ruhadarabokat, amiket szeretnék hordani, de XS és elborzadtam,mi fekszik ott, várva az üdvhadsereget, így inkább mozgásra adtam a fejem :D de lassan megvan a túlórakvóta is... Meglátjuk meddig megy, de a power se megy a térdem miatt,de a pulzus se túl jó (csoda, gyulladással a térdemben, alkarban... meg itt-ott). De még nem nézegetem az e-bikeokat :tutiok:
Végre melegszik az idő - holnap már 37° lesz felénk - de sajnos minden jó véget ér egyszer, vasárnapra visszahűl 32-re. Revi, Lacee, egyet tekerhetnénk tóparton, legfeljebb kicsit jobban beöltözünk a hideg miatt. :rolleyes:
Ma fél4 körül arrébtettem az autót az árnyékba. Akkor volt 38C°... Délben szerintem melegebb volt.

Nekem tiszató OK, de azért nem vagyok gyors. Mikor lenne?
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2665
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1090

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

revox írta:
2022.06.29., szer. 19:35
AAttila írta:
2022.06.29., szer. 14:28
lacee írta:
2022.06.29., szer. 14:14
Revi,úgy látom össze kaptad magad. :smile32:
Revi eldöntötte, hogy Senior Magyar Bajnok lesz. Amint bringázhatok, kezdek is edzeni, hogy majd segíthessem a mezőnyben. ;peace;
Revi eldobva a sznobizmust, rendelt egy S-es méretű fred perry piquet shirtöt, gondolván, majd az jó lesz,ha az xs már nem jön fel.... Nos, az S se jött fel :D aztán összeszámoltam a szekrényben álló ruhadarabokat, amiket szeretnék hordani, de XS és elborzadtam,mi fekszik ott, várva az üdvhadsereget, így inkább mozgásra adtam a fejem :D de lassan megvan a túlórakvóta is... Meglátjuk meddig megy, de a power se megy a térdem miatt,de a pulzus se túl jó (csoda, gyulladással a térdemben, alkarban... meg itt-ott). De még nem nézegetem az e-bikeokat :tutiok:
Ne is mondd,nekem is mez kellene,van a szekrényben felső csak nagy,most mást fejlesztettem,van még +felsőm csak annak nincs zsebe vagy kicsi…De addig nézegetem míg meg nem rendelem,csak az a fránya méret ,inkább kicsi szokott lenni, a dekában is szinte csak 2xl van. a jobbakból.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12196
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3630
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2022.06.29., szer. 19:17
Most olvastam, hogy a 105-ös szett is elektromos lesz. 2x12. Kár.

D0A3826E-66C1-4637-AACF-69A65EE2B566.jpeg
Eg,yre nagyobb érték lesz a mechanikus szett. Lehet kifutókorában érdemes venni egy tartalékot.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2665
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1090

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

pärt írta:
2022.06.29., szer. 19:47
revox írta:
2022.06.29., szer. 19:35

Revi eldobva a sznobizmust, rendelt egy S-es méretű fred perry piquet shirtöt, gondolván, majd az jó lesz,ha az xs már nem jön fel.... Nos, az S se jött fel :D aztán összeszámoltam a szekrényben álló ruhadarabokat, amiket szeretnék hordani, de XS és elborzadtam,mi fekszik ott, várva az üdvhadsereget, így inkább mozgásra adtam a fejem :D de lassan megvan a túlórakvóta is... Meglátjuk meddig megy, de a power se megy a térdem miatt,de a pulzus se túl jó (csoda, gyulladással a térdemben, alkarban... meg itt-ott). De még nem nézegetem az e-bikeokat :tutiok:
Végre melegszik az idő - holnap már 37° lesz felénk - de sajnos minden jó véget ér egyszer, vasárnapra visszahűl 32-re. Revi, Lacee, egyet tekerhetnénk tóparton, legfeljebb kicsit jobban beöltözünk a hideg miatt. :rolleyes:
:napsut: Még nem tudom,hogy lesz a hétvégém de már illő lenne egyet tekerni,habár utánna mindig kifingok ha veletek tekerek. :D

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”