Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Kerékpározás

Avatar
mechazseni
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 589
Csatlakozott: 2015.02.28., szomb. 14:03
Értékelés: 364

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: mechazseni »

asebestyen írta:
2022.06.30., csüt. 19:22
kasumi írta:
2022.06.30., csüt. 13:53


Nem értek Veled egyet (vagy nem jól értelek), elmondom, miért:
- a szubjektivitást tartod aggályosnak egy olyan helyen, ahol a szubjektum nem zárható ki, ugyanis a bringás nélkül nehéz lenne a bringázást mint sportot vagy mint hobbit értelmezni. Ha úgy látod, valamely megoldás a bringámon műszakilag helytelen (nem pedig ugyancsak szubjektív véleményed alapján indokolatlan), akkor azt mondd el, mert abból tanulhatok valamit!
- nem volt célom enduro bringát faragni, sőt, XC-t sem. A tapasztalataim alapján meghatároztam egy irányt, majd megkerestem az ahhoz szükséges alkatrészeket, amelyeket ár/érték arányban elfogadhatónak gondoltam. Ha a folyamat végére ebből egy BMX lesz, az sem túlzottan érdekel, amíg élvezem, amikor nyeregben vagyok.
- a megfelelő bringát a megfelelő felhasználásra elsőre jó gondolatnak tűnik, de csak addig, amíg az ember nem találkozik a valósággal. Én például azzal indítok, hogy feltekerek egy hegyre (dombra). Ide kellene a könnyű, fürge XC. Aztán fent átülhetnék az endurora, amikor leveretek 30-40-el egy ösvényen. Majd ha úgy alakul, hogy 40 km után egy országúton lyukadok ki, akkor jöhetne egy országúti, amivel a maradék 10-15 km-t letekerhetem hazáig. Szóval akkor milyen bringát is kellene vennem/építenem?
- volt már lehetőségem összteleszkópos bringát kipróbálni. Nem éreztem, hogy "ez kell nekem". Szakmai/műszaki alapon mégis olyat kellene vennem? Nem hinném.

Szóval érteni vélem, mire gondolsz, de az Élet ennél összetettebb és mivel nem sportra, hanem hobbira használom a bringát, az élményhez az is hozzátesz, hogy azok a fejlesztések, amik benne vannak, az én elképzeléseim tükrözik arról, hogyan érzem jól magam a bringán. Az szinte biztos, hogy nem ez leggyorsabb, a legkönnyebb, stb. bringa, de ez nekem nem is szempont. Én addig mászok egy hegyre, amíg erővel bírom és azt szeretném, ha lefele jövet nem a bringa lenne a szük keresztmetszet, hanem az én technikai tudásom, illetve bátorságom. Kb. öt éve vettem ezt a bringát, minden fejlesztést élveztem és élvezem a mai napig. Szerintem a mostanival sem lesz ez másként. :-)
Szerintem érted Te pontosan, de szerintem még érzed is, amikor tekered.... ;)
Hidd el, nekem mindegy mit és hogy tekersz. Azért kérdeztem az elején, mi a cél, mert a képen látott konfigból ez nem derült ki, ami azt vetíti előre, hogy a fejlesztési irány műszakilag megalapozatlan, nagy eséllyel intuíciókra alapoz. Így lehet olyan kompromisszumokat hozni, ami csodálatosan egyesíti a különböző műszaki megoldások hátrányait. Az én célom csupán annyi volt, hogy arra ösztönözzelek, a jövőben tudatosabban, körültekintőbben költsd el a pénzed, ami a Te javadat szolgálná, nem az enyémet. Ha indokolt lesz műszakilag, lelkesen likeolom majd a fejlesztéseid, ha Sram szett lesz rajta, akkor is, hiába preferálom magam részéről a Shimanot. Ennél jobban nem tudom szemléltetni, mennyire nem szubjektíve tekintek a projektedre.
Bár én már le is meg fel is csak öregesen tudok menni, ráadásul 2 xc montim van csak, ha van kedved tekerhetnénk együtt is, illetve AVX-es montisok is valamikor, mert vannak itt még páran, csak nem írnak itt soha. :)
"tekerhetnénk együtt is, illetve AVX-es montisok is valamikor, mert vannak itt még páran, csak nem írnak itt soha. :)"
Én szívesen benne vagyok... ;peace;
már..."mind1"
SONY
- TA-N1
- TA-E1
- CDP-R1
- DAS-R1
- HAP-Z1
- M.I.T. Oracle V 1.1
- PS Audio P10
Klipsch- REF 7

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5230
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3175

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2022.06.30., csüt. 21:13
Arc megvan,oszt felfele tolják :D :kapdelm:


youtu.be/T_1V9CZ9kxA
Kontent DKSI utánpótlás edzés ;peace;

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

elképzelem a mechanikailag tökéletes alkatrészt,
Nem is nagyonkell elképzelned, mert a Shimanonál ez a 10-es rendszer volt. Utána csak romlott a minőség, a bepakolt műanyagokkal. (Kompozitnak hívják, a népbutító reklám meg karbonnak. én csak műanyagnak)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 12180
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 3621
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Arc megvan,oszt felfele tolják :D :kapdelm:


youtu.be/T_1V9CZ9kxA
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, zyx, hana, Quad CDP, KSL, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7355
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

asebestyen írta:
2022.06.30., csüt. 19:24
Vinkler írta:
2022.06.30., csüt. 19:09
Idei Touron debütáló új bringák.

6975F4C9-32A8-4BCA-8958-E00E6B78123C.jpeg7BA1BB15-0867-4D39-B896-1A70F1C4B8F1.jpegB61E45B8-D3EB-42C6-ADD1-5C333AE9AA1C.jpeg37065046-E7F5-4570-B44A-CE4AD2D37A9F.jpeg7F87402C-97B1-4DEB-A366-35AFD5B7BB9B.jpeg
Neked melyik adja leginkább?
Colnago, Trek. 36_3_1.gif
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5899
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7231
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Vinkler írta:
2022.06.30., csüt. 19:09
Idei Touron debütáló új bringák.

6975F4C9-32A8-4BCA-8958-E00E6B78123C.jpeg7BA1BB15-0867-4D39-B896-1A70F1C4B8F1.jpegB61E45B8-D3EB-42C6-ADD1-5C333AE9AA1C.jpeg37065046-E7F5-4570-B44A-CE4AD2D37A9F.jpeg7F87402C-97B1-4DEB-A366-35AFD5B7BB9B.jpeg
Neked melyik adja leginkább?
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5899
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7231
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

kasumi írta:
2022.06.30., csüt. 13:53


Nem értek Veled egyet (vagy nem jól értelek), elmondom, miért:
- a szubjektivitást tartod aggályosnak egy olyan helyen, ahol a szubjektum nem zárható ki, ugyanis a bringás nélkül nehéz lenne a bringázást mint sportot vagy mint hobbit értelmezni. Ha úgy látod, valamely megoldás a bringámon műszakilag helytelen (nem pedig ugyancsak szubjektív véleményed alapján indokolatlan), akkor azt mondd el, mert abból tanulhatok valamit!
- nem volt célom enduro bringát faragni, sőt, XC-t sem. A tapasztalataim alapján meghatároztam egy irányt, majd megkerestem az ahhoz szükséges alkatrészeket, amelyeket ár/érték arányban elfogadhatónak gondoltam. Ha a folyamat végére ebből egy BMX lesz, az sem túlzottan érdekel, amíg élvezem, amikor nyeregben vagyok.
- a megfelelő bringát a megfelelő felhasználásra elsőre jó gondolatnak tűnik, de csak addig, amíg az ember nem találkozik a valósággal. Én például azzal indítok, hogy feltekerek egy hegyre (dombra). Ide kellene a könnyű, fürge XC. Aztán fent átülhetnék az endurora, amikor leveretek 30-40-el egy ösvényen. Majd ha úgy alakul, hogy 40 km után egy országúton lyukadok ki, akkor jöhetne egy országúti, amivel a maradék 10-15 km-t letekerhetem hazáig. Szóval akkor milyen bringát is kellene vennem/építenem?
- volt már lehetőségem összteleszkópos bringát kipróbálni. Nem éreztem, hogy "ez kell nekem". Szakmai/műszaki alapon mégis olyat kellene vennem? Nem hinném.

Szóval érteni vélem, mire gondolsz, de az Élet ennél összetettebb és mivel nem sportra, hanem hobbira használom a bringát, az élményhez az is hozzátesz, hogy azok a fejlesztések, amik benne vannak, az én elképzeléseim tükrözik arról, hogyan érzem jól magam a bringán. Az szinte biztos, hogy nem ez leggyorsabb, a legkönnyebb, stb. bringa, de ez nekem nem is szempont. Én addig mászok egy hegyre, amíg erővel bírom és azt szeretném, ha lefele jövet nem a bringa lenne a szük keresztmetszet, hanem az én technikai tudásom, illetve bátorságom. Kb. öt éve vettem ezt a bringát, minden fejlesztést élveztem és élvezem a mai napig. Szerintem a mostanival sem lesz ez másként. :-)
Szerintem érted Te pontosan, de szerintem még érzed is, amikor tekered.... ;)
Hidd el, nekem mindegy mit és hogy tekersz. Azért kérdeztem az elején, mi a cél, mert a képen látott konfigból ez nem derült ki, ami azt vetíti előre, hogy a fejlesztési irány műszakilag megalapozatlan, nagy eséllyel intuíciókra alapoz. Így lehet olyan kompromisszumokat hozni, ami csodálatosan egyesíti a különböző műszaki megoldások hátrányait. Az én célom csupán annyi volt, hogy arra ösztönözzelek, a jövőben tudatosabban, körültekintőbben költsd el a pénzed, ami a Te javadat szolgálná, nem az enyémet. Ha indokolt lesz műszakilag, lelkesen likeolom majd a fejlesztéseid, ha Sram szett lesz rajta, akkor is, hiába preferálom magam részéről a Shimanot. Ennél jobban nem tudom szemléltetni, mennyire nem szubjektíve tekintek a projektedre.
Bár én már le is meg fel is csak öregesen tudok menni, ráadásul 2 xc montim van csak, ha van kedved tekerhetnénk együtt is, illetve AVX-es montisok is valamikor, mert vannak itt még páran, csak nem írnak itt soha. :)
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7355
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Idei Touron debütáló új bringák.
6975F4C9-32A8-4BCA-8958-E00E6B78123C.jpeg
6975F4C9-32A8-4BCA-8958-E00E6B78123C.jpeg (618.07 KiB) Megtekintve 891 alkalommal
7BA1BB15-0867-4D39-B896-1A70F1C4B8F1.jpeg
7BA1BB15-0867-4D39-B896-1A70F1C4B8F1.jpeg (347.33 KiB) Megtekintve 891 alkalommal
B61E45B8-D3EB-42C6-ADD1-5C333AE9AA1C.jpeg
B61E45B8-D3EB-42C6-ADD1-5C333AE9AA1C.jpeg (602.44 KiB) Megtekintve 891 alkalommal
37065046-E7F5-4570-B44A-CE4AD2D37A9F.jpeg
37065046-E7F5-4570-B44A-CE4AD2D37A9F.jpeg (624.74 KiB) Megtekintve 891 alkalommal
7F87402C-97B1-4DEB-A366-35AFD5B7BB9B.jpeg
7F87402C-97B1-4DEB-A366-35AFD5B7BB9B.jpeg (514.22 KiB) Megtekintve 891 alkalommal
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12672
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7355
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Az új Trek Madone.
248287FD-AB24-48FE-BB27-918FD79E20D7.jpeg
248287FD-AB24-48FE-BB27-918FD79E20D7.jpeg (69.7 KiB) Megtekintve 859 alkalommal
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Rotox
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1907
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1031
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

Amúgy elkezdődött a női Giro (érdemes megnézni...): https://www.eurosport.co.uk/cycling/gir ... ideo.shtml

Avatar
Rotox
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1907
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1031
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

Tctronic írta:
2022.06.30., csüt. 13:27
A fotón jobboldalt látható egy szárú első villás miféle szerzet?
Egy Cannondale F29 monti.

https://www.theproscloset.com/blogs/new ... lefty-fork
(Az enyém már carbon villa, de még nem Ocho.)

Nagyjából ez az évjárat (a groupset-et most nem néztem össze): https://mbaction.com/bike-test-cannondale-f29-carbon-4/

Ui.: Sebinek igazat adva; amikor átültem a 26-os alu Meridáról (Matts TFS900), khmm, hogy is mondjam, izé: valóban éreztem a különbséget (és a Strava is mutatta).
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Rotox 2022.06.30., csüt. 15:13-kor.

Avatar
Rotox
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1907
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1031
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

asebestyen írta:
2022.06.30., csüt. 11:26
...
Ha itt is eluralkodik a szubjektív látásmód a műszaki helyett...
...
Az ilyen jellegű "fejlesztések" tudod meddig okoznak örömet? Míg rá nem ül az illető egy tisztességes XC vagy Enduro bringára. ...
Szerintem a szubjektivitás igenis fontos, klasszikust idézve: "Mindenki másképp élvez".

Tudom, hogy én elég "beteg" vagyok, de nekem a full carbon montiról átülni a muzeális "vasbringára" egyáltalán nem kín, sőt. A lomhaság, a pontatlanság emlékeztet a (még) fiatal(abb :D) koromra, számomra szép ez a fajta nosztalgia.

Persze azért látom az igazadat is... :smile53:

Avatar
kasumi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 948
Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 19:01
Értékelés: 368
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: kasumi »

asebestyen írta:
2022.06.30., csüt. 11:26
Rotox írta:
2022.06.30., csüt. 09:44
Egyfelől igazad van, másfelől szerintem azt is figyelembe kell venni, hogy másnak másféle szempontjai is lehetnek. Kérdés, hogy érez-e késztetést, akar-e (vagy esetleg tud-e) valaki a számára örömet adó (ez viszont tényleg fontos, mint ahogy a hifiben is... :P) szintnél feljebb? gondolkodik.gif lépni - és "nem hifisen" fejleszteni.
...
Épp azért volt a hifis párhuzam, mert sajnos a legtöbben képesek elvonatkoztatni attól a ténytől, hogy ezek műszaki eszközök. Hifihez már egyáltalán nem szólok hozzá, nem véletlenül.
Ha itt is eluralkodik a szubjektív látásmód a műszaki helyett, ide se írok többet, ami persze valószínű sokakat örömmel tölt majd el. :D
Minden szakmai portálon a fejlesztésekről szóló cikkek, videók első szabálya, ne a groupset feliratokat nézegessük.
Nem érdemes egy XC bringát elkezdeni átfaragni, endurosítani, mert sose lesz belőle az. Maga a váz meghatározza, mi az a fejlesztési szint, ami még ésszerű. Ha pedig endurozni szeretne valaki, olyan kerékpárt kell vásárolni. A kettő közötti különbség kb ég és föld. Az ilyen köztes megoldásokból lesznek a "macseb"-ek. ( bár a macsebet csípem :D )
.
.
Tényleg utolsó gondolat. Az ilyen jellegű "fejlesztések" tudod meddig okoznak örömet? Míg rá nem ül az illető egy tisztességes XC vagy Enduro bringára. Onnantól lesz az örömből üröm. És ebben tényleg semmi bántó nincs részemről, ez a tényszerű valóság. Én ezért javasolnám az átgondoltabb fejlesztést, az hosszú távú örömforrás lesz. :smile53:
Nem értek Veled egyet (vagy nem jól értelek), elmondom, miért:
- a szubjektivitást tartod aggályosnak egy olyan helyen, ahol a szubjektum nem zárható ki, ugyanis a bringás nélkül nehéz lenne a bringázást mint sportot vagy mint hobbit értelmezni. Ha úgy látod, valamely megoldás a bringámon műszakilag helytelen (nem pedig ugyancsak szubjektív véleményed alapján indokolatlan), akkor azt mondd el, mert abból tanulhatok valamit!
- nem volt célom enduro bringát faragni, sőt, XC-t sem. A tapasztalataim alapján meghatároztam egy irányt, majd megkerestem az ahhoz szükséges alkatrészeket, amelyeket ár/érték arányban elfogadhatónak gondoltam. Ha a folyamat végére ebből egy BMX lesz, az sem túlzottan érdekel, amíg élvezem, amikor nyeregben vagyok.
- a megfelelő bringát a megfelelő felhasználásra elsőre jó gondolatnak tűnik, de csak addig, amíg az ember nem találkozik a valósággal. Én például azzal indítok, hogy feltekerek egy hegyre (dombra). Ide kellene a könnyű, fürge XC. Aztán fent átülhetnék az endurora, amikor leveretek 30-40-el egy ösvényen. Majd ha úgy alakul, hogy 40 km után egy országúton lyukadok ki, akkor jöhetne egy országúti, amivel a maradék 10-15 km-t letekerhetem hazáig. Szóval akkor milyen bringát is kellene vennem/építenem?
- volt már lehetőségem összteleszkópos bringát kipróbálni. Nem éreztem, hogy "ez kell nekem". Szakmai/műszaki alapon mégis olyat kellene vennem? Nem hinném.

Szóval érteni vélem, mire gondolsz, de az Élet ennél összetettebb és mivel nem sportra, hanem hobbira használom a bringát, az élményhez az is hozzátesz, hogy azok a fejlesztések, amik benne vannak, az én elképzeléseim tükrözik arról, hogyan érzem jól magam a bringán. Az szinte biztos, hogy nem ez leggyorsabb, a legkönnyebb, stb. bringa, de ez nekem nem is szempont. Én addig mászok egy hegyre, amíg erővel bírom és azt szeretném, ha lefele jövet nem a bringa lenne a szük keresztmetszet, hanem az én technikai tudásom, illetve bátorságom. Kb. öt éve vettem ezt a bringát, minden fejlesztést élveztem és élvezem a mai napig. Szerintem a mostanival sem lesz ez másként. :-)
Újratervezés

Avatar
Tctronic
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2523
Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
Értékelés: 2323
Tartózkodási hely: Kistarcsa

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Tctronic »

Rotox írta:
2022.06.30., csüt. 09:44
....

Részemről mindenesetre most nyomok egy "Tetszik"-et a fórumtárs klassz bringájára, és nagyon sok örömteli, nyeregben töltött időt kívánok hozzá! :smile32:

Úgy gondolom, kicsit illik ide; csatolok egy képet a családi flottánkról (a Cannondale-en túl a Mali - bár mostanában ismét versenykormánnyal - és a háttérben a zöld Fausto Coppi az enyém, a Meridát már megörökölte a középső fiam, a Neuzert meg cserélni kellene, mert kinőtte a legkisebb). A lényeg: semmi pénzért nem cserélném le a dögnehéz, vascsöves veteránokat, sőt, "néha" ;) még használom is őket, ráadásul tényleg örömmel... ;peace;
A fotón jobboldalt látható egy szárú első villás miféle szerzet?
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5899
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7231
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Rotox írta:
2022.06.30., csüt. 09:44
Egyfelől igazad van, másfelől szerintem azt is figyelembe kell venni, hogy másnak másféle szempontjai is lehetnek. Kérdés, hogy érez-e késztetést, akar-e (vagy esetleg tud-e) valaki a számára örömet adó (ez viszont tényleg fontos, mint ahogy a hifiben is... :P) szintnél feljebb? gondolkodik.gif lépni - és "nem hifisen" fejleszteni.

Részemről mindenesetre most nyomok egy "Tetszik"-et a fórumtárs klassz bringájára, és nagyon sok örömteli, nyeregben töltött időt kívánok hozzá! :smile32:

Úgy gondolom, kicsit illik ide; csatolok egy képet a családi flottánkról (a Cannondale-en túl a Mali - bár mostanában ismét versenykormánnyal - és a háttérben a zöld Fausto Coppi az enyém, a Meridát már megörökölte a középső fiam, a Neuzert meg cserélni kellene, mert kinőtte a legkisebb). A lényeg: semmi pénzért nem cserélném le a dögnehéz, vascsöves veteránokat, sőt, "néha" ;) még használom is őket, ráadásul tényleg örömmel... ;peace;
Épp azért volt a hifis párhuzam, mert sajnos a legtöbben képesek elvonatkoztatni attól a ténytől, hogy ezek műszaki eszközök. Hifihez már egyáltalán nem szólok hozzá, nem véletlenül.
Ha itt is eluralkodik a szubjektív látásmód a műszaki helyett, ide se írok többet, ami persze valószínű sokakat örömmel tölt majd el. :D
Minden szakmai portálon a fejlesztésekről szóló cikkek, videók első szabálya, ne a groupset feliratokat nézegessük.
Nem érdemes egy XC bringát elkezdeni átfaragni, endurosítani, mert sose lesz belőle az. Maga a váz meghatározza, mi az a fejlesztési szint, ami még ésszerű. Ha pedig endurozni szeretne valaki, olyan kerékpárt kell vásárolni. A kettő közötti különbség kb ég és föld. Az ilyen köztes megoldásokból lesznek a "macseb"-ek. ( bár a macsebet csípem :D )
.
macseb.jpg
macseb.jpg (67.97 KiB) Megtekintve 944 alkalommal
.
Tényleg utolsó gondolat. Az ilyen jellegű "fejlesztések" tudod meddig okoznak örömet? Míg rá nem ül az illető egy tisztességes XC vagy Enduro bringára. Onnantól lesz az örömből üröm. És ebben tényleg semmi bántó nincs részemről, ez a tényszerű valóság. Én ezért javasolnám az átgondoltabb fejlesztést, az hosszú távú örömforrás lesz. :smile53:
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
kasumi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 948
Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 19:01
Értékelés: 368
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: kasumi »

asebestyen írta:
2022.06.30., csüt. 08:12
kasumi írta:
2022.06.30., csüt. 08:01
asebestyen írta:
2022.06.29., szer. 23:11


Én is Shimano fan vagyok. ;) :D
Azért egy jó XC bringa elég sokat tud. :rolleyes:
Remélem nem haragszol meg, nem bántó szándékkal írom, de ez olyan hifis fejlesztés lett... :rolleyes:
Szerintem most lett belőle egy jó XC bringa.
Egyébként milyen lett volna a nem hifis fejlesztés?
Könnyű, mászós carbon váz, könnyű, levegős, jól beállítható teló, könnyű kerékszett alacsony gördülési ellenállású és szintén könnyű tubless gumiszettel.
A váz alkalmatlansága és a gyenge teló miatt sosem fogod tudni kihasználni az Enduro kerékszett és a rajta lévő gumik előnyeit. Síkon és felfele meg jó lomha lesz tőle egy jó XC szetthez képest. A hajtás, fék és váltórendszer már Deore szinten teljesen rendben van működésre, nem azokon fog múlni semmi.
Váz, teló(k), kerekek, ezek az alap, a többi drótozása az occsó hifinek sajnos.
Ja így? Akkor örülök, hogy ez mégis egy hifis fejlesztés lett. :-)
Újratervezés

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3763
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 2373
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

asebestyen írta:
2022.06.30., csüt. 08:12
kasumi írta:
2022.06.30., csüt. 08:01
asebestyen írta:
2022.06.29., szer. 23:11


Én is Shimano fan vagyok. ;) :D
Azért egy jó XC bringa elég sokat tud. :rolleyes:
Remélem nem haragszol meg, nem bántó szándékkal írom, de ez olyan hifis fejlesztés lett... :rolleyes:
Szerintem most lett belőle egy jó XC bringa.
Egyébként milyen lett volna a nem hifis fejlesztés?
Könnyű, mászós carbon váz, könnyű, levegős, jól beállítható teló, könnyű kerékszett alacsony gördülési ellenállású és szintén könnyű tubless gumiszettel.
A váz alkalmatlansága és a gyenge teló miatt sosem fogod tudni kihasználni az Enduro kerékszett és a rajta lévő gumik előnyeit. Síkon és felfele meg jó lomha lesz tőle egy jó XC szetthez képest. A hajtás, fék és váltórendszer már Deore szinten teljesen rendben van működésre, nem azokon fog múlni semmi.
Váz, teló(k), kerekek, ezek az alap, a többi drótozása az occsó hifinek sajnos.
A carbon vázak árával nem vagyok tisztában, de szerintem rajtuk kívül is van élet. Ha valaki nem kimondottan sportra, pláne versenysportra szánja, akkor egy alu váz is megteszi.
A többi viszont sajnos(anyagi értelemben) igaz. Egy könnyű kerék/gumi szett, de pláne egy igazán jó telós villa, rengeteget tud dobni a bringa használati értékén. Nem utolsó sorban a jó villa tartós, és megbízhatóan működik.
Ezt a villa kérdést sajnos saját bőrömöm kellett megtapasztaljam.
Próbáltam én is elspórolni, költséghatékonyra venni, de be kellett lássam, hogy olcsó húsnak, híg a leve.
Sajnos jó villa nélkül nem igazi MTB az MTB.
MoFi - Funk Firm - "Palotás" phono - Audio Research - JBL - Neotech - LessLoss - WireWorld - UsaAudio

Avatar
mackohaz
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2326
Csatlakozott: 2008.02.04., hétf. 22:59
Értékelés: 672

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: mackohaz »

valami hasonlót városiba el tudnák képzelni...jaaa falun lakom... :rolleyes:
1597334004242.jpg
1597334004242.jpg (58.7 KiB) Megtekintve 952 alkalommal
"Még egy kávé és teret váltok." Star Trek - Voyager (Jane Way)
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300

Avatar
mackohaz
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2326
Csatlakozott: 2008.02.04., hétf. 22:59
Értékelés: 672

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: mackohaz »

Rotox írta:
2022.06.30., csüt. 09:44
asebestyen írta:
2022.06.30., csüt. 08:12
kasumi írta:
2022.06.30., csüt. 08:01

...milyen lett volna a nem hifis fejlesztés?
Könnyű, mászós carbon váz, könnyű, levegős, jól beállítható teló, könnyű kerékszett alacsony gördülési ellenállású és szintén könnyű tubless gumiszettel.
...
Váz, teló(k), kerekek, ezek az alap, a többi drótozása az occsó hifinek sajnos.
Egyfelől igazad van, másfelől szerintem azt is figyelembe kell venni, hogy másnak másféle szempontjai is lehetnek. Kérdés, hogy érez-e késztetést, akar-e (vagy esetleg tud-e) valaki a számára örömet adó (ez viszont tényleg fontos, mint ahogy a hifiben is... :P) szintnél feljebb? gondolkodik.gif lépni - és "nem hifisen" fejleszteni.

Részemről mindenesetre most nyomok egy "Tetszik"-et a fórumtárs klassz bringájára, és nagyon sok örömteli, nyeregben töltött időt kívánok hozzá! :smile32:

Úgy gondolom, kicsit illik ide; csatolok egy képet a családi flottánkról (a Cannondale-en túl a Mali - bár mostanában ismét versenykormánnyal - és a háttérben a zöld Fausto Coppi az enyém, a Meridát már megörökölte a középső fiam, a Neuzert meg cserélni kellene, mert kinőtte a legkisebb). A lényeg: semmi pénzért nem cserélném le a dögnehéz, vascsöves veteránokat, sőt, "néha" ;) még használom is őket, ráadásul tényleg örömmel... ;peace;
szegény Coppi nem tiltakozott ezért a kormányért? :ohnoohnoohno:
"Még egy kávé és teret váltok." Star Trek - Voyager (Jane Way)
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300

Avatar
Rotox
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1907
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1031
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

asebestyen írta:
2022.06.30., csüt. 08:12
kasumi írta:
2022.06.30., csüt. 08:01
asebestyen írta:
2022.06.29., szer. 23:11
...de ez olyan hifis fejlesztés lett... :rolleyes:
...milyen lett volna a nem hifis fejlesztés?
Könnyű, mászós carbon váz, könnyű, levegős, jól beállítható teló, könnyű kerékszett alacsony gördülési ellenállású és szintén könnyű tubless gumiszettel.
...
Váz, teló(k), kerekek, ezek az alap, a többi drótozása az occsó hifinek sajnos.
Egyfelől igazad van, másfelől szerintem azt is figyelembe kell venni, hogy másnak másféle szempontjai is lehetnek. Kérdés, hogy érez-e késztetést, akar-e (vagy esetleg tud-e) valaki a számára örömet adó (ez viszont tényleg fontos, mint ahogy a hifiben is... :P) szintnél feljebb? gondolkodik.gif lépni - és "nem hifisen" fejleszteni.

Részemről mindenesetre most nyomok egy "Tetszik"-et a fórumtárs klassz bringájára, és nagyon sok örömteli, nyeregben töltött időt kívánok hozzá! :smile32:

Úgy gondolom, kicsit illik ide; csatolok egy képet a családi flottánkról (a Cannondale-en túl a Mali - bár mostanában ismét versenykormánnyal - és a háttérben a zöld Fausto Coppi az enyém, a Meridát már megörökölte a középső fiam, a Neuzert meg cserélni kellene, mert kinőtte a legkisebb). A lényeg: semmi pénzért nem cserélném le a dögnehéz, vascsöves veteránokat, sőt, "néha" ;) még használom is őket, ráadásul tényleg örömmel... ;peace;
Csatolmányok
Bringák.jpg
Bringák.jpg (2.57 MiB) Megtekintve 960 alkalommal

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3394
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4357
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

A Dura Ace a gazdag ember Ultegra-ja. :rolleyes:
Amúgy én értem a Shimano-t; a részvényesek jobban örülnek a magasabb profitnak, mint az alacsonynak. Részemről ott bukik a dolog, hogy elképzelem a mechanikailag tökéletes alkatrészt, amiben megpusztult valami filléres elektronika, amit viszont aranyárban javítanának vagy nem is cserélhető benne vagy rég kifutott, beszerezhetetlen cucc.

Avatar
mackohaz
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2326
Csatlakozott: 2008.02.04., hétf. 22:59
Értékelés: 672

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: mackohaz »

revox írta:
2022.06.29., szer. 22:09
Vinkler írta:
2022.06.29., szer. 21:20
revox írta:
2022.06.29., szer. 20:32

Eg,yre nagyobb érték lesz a mechanikus szett. Lehet kifutókorában érdemes venni egy tartalékot.
Néha elgondolkodom, hogy tényleg öregszem és nehezebben fogadok el dolgokat?!
De ezt az elektromos váltást nagyon nem értem és az előnyét sem látom, ellenben a hátrányával.
A tárcsaféknél nem volt ilyen, ott simán szembe mentem pár éve a tiltakozótáborral. A mai napig vallom, hogy a tárcsaféknek van értelme. De az elektromos váltásnak nincs.
Nekem ugye volt. Az első váltó azimutolása tetszett, de ennyi. Sose volt "láncbesúrlódás", de alapvetően kb ennyi. Persze, baromi kényelmes csak egy mikrokapcsolót nyomkodni, de nincs így feedbacked.
Alapvetően eltekintve a sokkal nagyobb költségektől, lassabban vált, de ha nem is, sokkal nehezebb megfelelően érezni. Főleg lejtőzéskor éreztem,hogy zavaró. Valahogy a mechanikussal mindig tudtam, minden pillamarban, hol vagyok. Értem azt, hogy a nagyon gyors le vagy felváltást a váltókar helyzetéből tudtam, ill a mechanikus " kattanásokból", hogy igen,letettem,most kell ebben a századmásodpercben elkezdeni izomból taposni. Ez az elektromossal úgy történt, kigondoltam, le kellene egyet dobni, megnyomtam a gombot és itt jött egy kis fáziskésés, mert meg kellett arról győződnöm, hogy tényleg le is dobta, nem csak akartam. És egyett dobott, ahogy akartam (vagy kettőt, hármat, stb...) és csak ezután lehetett belelépni. Nem sok idő ez, de aki a mechanikis rendszerek gyors váltását megszokta és érzi a váltókart, annak a villanyváltó nagyon információszegény.
Amiben még más, a mechanikus rendszer nem egyenletesen húzza/engedi a váltókanalat. A villanyos viszont egyenletesen. A mechanikus esetén lassabban indul meg a váltó mozgása, de utána nagyon felgyorsul. Lefele főleg érezhető ez, ahogy a rugó lerántja a váltót. Elvileg a villanyost is fel lehet gyorsítani szoftveresen, de az az életfartamot nagyban befolyásolja. Nomeg, ettől még a szeánsz megmarad, hogy fáziskéséssel várod a visszajelzést a hajtás felől, hogy tényleg megtörtént a váltás.

Megértem, aki szereti, mert általános bicajozáshoz kényelmes. Engem nem zavarna, ha kivonnák a forgalomból, nem siratnám...
vártam rá több éve...erre nyomorult tárcsafékes szettel jön ki, ez olyan mitha holnaptól csak elektromos autót lehetne venni,nem értem a japánokat....(bocsi Vinkler :D ), marad a mech.ultegra :D
"Még egy kávé és teret váltok." Star Trek - Voyager (Jane Way)
Audio Analogue Maestro & Chario & TEAC & Era300

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5899
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7231
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

kasumi írta:
2022.06.30., csüt. 08:01
asebestyen írta:
2022.06.29., szer. 23:11
kasumi írta:
2022.06.29., szer. 21:21

Egyrészt van benne némi márkahűség...
Én is Shimano fan vagyok. ;) :D
Azért egy jó XC bringa elég sokat tud. :rolleyes:
Remélem nem haragszol meg, nem bántó szándékkal írom, de ez olyan hifis fejlesztés lett... :rolleyes:
Szerintem most lett belőle egy jó XC bringa.
Egyébként milyen lett volna a nem hifis fejlesztés?
Könnyű, mászós carbon váz, könnyű, levegős, jól beállítható teló, könnyű kerékszett alacsony gördülési ellenállású és szintén könnyű tubless gumiszettel.
A váz alkalmatlansága és a gyenge teló miatt sosem fogod tudni kihasználni az Enduro kerékszett és a rajta lévő gumik előnyeit. Síkon és felfele meg jó lomha lesz tőle egy jó XC szetthez képest. A hajtás, fék és váltórendszer már Deore szinten teljesen rendben van működésre, nem azokon fog múlni semmi.
Váz, teló(k), kerekek, ezek az alap, a többi drótozása az occsó hifinek sajnos.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
kasumi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 948
Csatlakozott: 2012.11.09., pén. 19:01
Értékelés: 368
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: kasumi »

asebestyen írta:
2022.06.29., szer. 23:11
kasumi írta:
2022.06.29., szer. 21:21

Egyrészt van benne némi márkahűség...
Én is Shimano fan vagyok. ;) :D
Azért egy jó XC bringa elég sokat tud. :rolleyes:
Remélem nem haragszol meg, nem bántó szándékkal írom, de ez olyan hifis fejlesztés lett... :rolleyes:
Szerintem most lett belőle egy jó XC bringa.
Egyébként milyen lett volna a nem hifis fejlesztés?
Újratervezés

Online
Avatar
asebestyen
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 5899
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7231
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

kasumi írta:
2022.06.29., szer. 21:21

Egyrészt van benne némi márkahűség, ami a Shimano-t illeti, ezért azon a létrán mászok felfelé; a többi márka termékeit nem ismerem és nem is akarok energiát tenni abba, hogy ez változzon. Ha jól sejtem, ezt a bringát eredetileg XC felhasználásra tervezték, de már a korábbi (egy 26"-os Mistral) bringámnál is éreztem, hogy ennél én szeretek veszélyesebben élni. :-) És ahogy az igénybevétel nő, a tapasztalat gyarapszik, úgy lépést akartam tartani műszakilag is, mert a felhasználás ezt igényli. Igazából talán egy összteleszkópos kellene, de arra még nem szántam rá magam.
Ami a konkrétumokat illeti, az SLX-et jó ár/érték aránya miatt választottam, az XTR kihagyhatatlan (-60%) ajánlat volt (ugyanakkor megdöbbentően pontosabb és masszívabb, mint az SLX váltókar).
Ami a kereket illeti, a kónuszos csapágyazás gondjai és a keskeny felni együttesen vitt ebbe az irányba. Olyan kerék kellett, ami a QR rendszerű vázba szerelhető. A DT Swiss egyszerű adapterekkel ezt tudja. Ebből az E(nduro) széria azért lett, mert ezzel már kimaxoltam a váz-bátorság-erőnlét-tecnikai tudás-terep adta lehetőségeket.
Én is Shimano fan vagyok. ;) :D
Azért egy jó XC bringa elég sokat tud. :rolleyes:
Remélem nem haragszol meg, nem bántó szándékkal írom, de ez olyan hifis fejlesztés lett... :rolleyes:
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”