Nem azt írtad, de mindegy, már kezdem megszokni…
Ez a kép sokkal beszédesebb: Mondjuk, az a fura helyzet van, hogy az új 911 is brutál jó autó, sőt, meg merem kockáztatni, hogy minden frissebb modell valóban fejlődés.
Bocs Acme.
Nem azt írtad, de mindegy, már kezdem megszokni…
Tudom, hogy új, ezt írtam.
Nem az elődje, semmi köze a két autónak egymáshoz.Alex_Aston írta: ↑2021.09.20., hétf. 14:23Szerintem itt a méret és tömeg volt elsősorban, a probléma, ami sajnos mindenhol előjön, nem csak itt, hogy az elődöhoz képest akár 2x olyan nehéz a mai megfelelője.
Csak itt képen elég látványos az összehasonlítás, ha még nem is 911 a másik modell.
De lehet nem jól gondolom.
Szerintem itt a méret és tömeg volt elsősorban, a probléma, ami sajnos mindenhol előjön, nem csak itt, hogy az elődöhoz képest akár 2x olyan nehéz a mai megfelelője.
Próbáld ki egyszer, ha lehetőséged akad. Meglepően jó ám.
Ezt láttam tegnap az Attilán
Mi a különbség, a s*ggében nyomulás és a villogó között?
A nyaron minden reggel sebességtartó adaptív tempomattal mentem be Budapestre az M1-en. Az alapeset ez: külső sávban összefüggő kamion- és furgonsor, néha egy-egy lassú vezetővel vagy kamionkísérővel “megsózva” (utóbbiak civilnek kinéző autók, de az a dolguk, hogy a nagy értéket /mondjuk több ezer k.vadrága mobiltelefont/ szállító kamionhoz fegyveres kíseretet adjanak, ezek soha nem fognak kimenni a kamionjuk mögül). A belső sávban pedig nagyjából mindenki más, , plusz a néha előző furgonok és kamionok (utóbbiak igen gyakran tilosban előznek, gyökkettővel). Az M0 leágazásáig ez megy, tul.képpen soha nincs előtted 100 méter szabad út. Az M1 már annyira telített, hogy tényleg ez folyik hétköznap délelőtt… És az adaptív tempomat ebben a szituációban kiválóan működik. Sokkal jobban, mint Németországban, mert soha nincs akkora sebességkülönbség a két sáv között, hogy az eléd kivágó előző furgon durva fékezést okozzon. Németországban tényleg - és én is nagyon sok tapasztalatból beszélek - sokszor használhatatlan az adaptív tempomat, de főleg azért, mert a belső és a külső sávok között brutális tud lenni a sebességkülönbség a szabad szakaszokon, és igen, ott is kivágnak eléd, talán még gyakrabban is, mint itthon.Vinkler írta: ↑2021.09.18., szomb. 16:04Én akkor szeretem, ha kevesen vannak az úton. Belövöd a sebességet és haladsz. Ha bejönnek eléd, akkor visszalassít, aztán, ha ismét szabaddá válik az út, akkor gyorsít az eredetileg beállított sebességig.zoli73 írta: ↑2021.09.18., szomb. 15:55Egy ideig használtam egy autót, ami ilyen távolságtartó tempomattal volt szerelve. Nagyon nem szerettem! Szerintem ez is, mint sok más "vezetést támogató" rendszer, kissé túl van tolva, túl van gondolva.Shimano írta: ↑2021.09.18., szomb. 14:50Szórakoztató ez a távolságtartó tempomat autópályán,belövöm pl 140-re,tartja az elöttem lévőtől a távolságot,mögöttem meg "jó" szokás szerint szinte rámragadva próbálnak villogva letolni,holott mennék én is,csak éppen nem az elöttem lévő seggében,a balfék mögöttem meg azt hiszi hogy én csak feltartom.
Ma már rengeteg olyan szolgáltatást belezsúfolnak az autókba, amik nélkül ugyanúgy gondtalanúl, biztonságosan, kényelmesen autózhatunk. Szerintem.
Ez azért kényelmes funkció. Ha sokan vannak akkor a lentebb említett okok miatt használhatatlan.
Értem.Nekem új ez még,lehet azért tetszik most.zoli73 írta: ↑2021.09.18., szomb. 17:33
Félreértettél, magával a tempomattal nincs semmi bajom, sőt. Viszonylag sokat autózom(kb. 40e km/év), éjszaka, és nappal, mindenféle időjárási körülmények között. Fogalmazzak úgy, hogy a tempomat-ot oda nem adnám semmiért. Nekem a távolságtartó(adaptív?) változata nem jött be.
Sokat autózom Európai tranzit útvonalakon(M1, Osztrák A1), ahogy látom, sajnos ezeknek a baleseteknek igen, a fáradtság az oka leginkabb. Sok olyan autós van, aki nem tudja/érzi, hogy mikor elég, mikor kell/kellene megállni pihenni, és ebből jön a baj.
Rengeteg olyan autóval találkozom rendszeresen(leginkabb Román, Bulgár), amikről már messziről látszik, hogy a sofőr holt fáradt. Össze-vissza kóvályog, cikk-cakkban halad, ingadozó sebességgel. Ezek nagyon veszélyesek, menekülök a közelükből.
Félreértettél, magával a tempomattal nincs semmi bajom, sőt. Viszonylag sokat autózom(kb. 40e km/év), éjszaka, és nappal, mindenféle időjárási körülmények között. Fogalmazzak úgy, hogy a tempomat-ot oda nem adnám semmiért. Nekem a távolságtartó(adaptív?) változata nem jött be.Shimano írta: ↑2021.09.18., szomb. 16:31De hát mit nem lehet szeretni egy tempomaton? Szerintem függetlenül attól hogy távolságtartó,vagy nem,ez nagyban növeli a kényelmet,hosszabb távon meg méginkább.Nekem volt az előző vasban is,jó volt az is annak ellenére hogy azt állandóan kapcsolgatni kellett,vagy játszani a gázzal a kapcsolón,de ez a távolságtartó jobb így automata módban,mert így kizárt hogy fáradtan,vagy csak elbambulva ráfuss valakire.En itt lakom az m5 mellett,és biztos forrásból tudom hogy a mindennapi,mert ezen a szakaszon mindennap van min 1,de sokszor többa baleset is,és nagy százaléka a ráfutás miatt van.A nem körültekintő sávváltás a második,a harmadik meg az hogy egyszerűen fáradtan,és félig meddig aludva lehajtanak az útról,bele az árokba.zoli73 írta: ↑2021.09.18., szomb. 15:55Egy ideig használtam egy autót, ami ilyen távolságtartó tempomattal volt szerelve. Nagyon nem szerettem! Szerintem ez is, mint sok más "vezetést támogató" rendszer, kissé túl van tolva, túl van gondolva.Shimano írta: ↑2021.09.18., szomb. 14:50Szórakoztató ez a távolságtartó tempomat autópályán,belövöm pl 140-re,tartja az elöttem lévőtől a távolságot,mögöttem meg "jó" szokás szerint szinte rámragadva próbálnak villogva letolni,holott mennék én is,csak éppen nem az elöttem lévő seggében,a balfék mögöttem meg azt hiszi hogy én csak feltartom.
Ma már rengeteg olyan szolgáltatást belezsúfolnak az autókba, amik nélkül ugyanúgy gondtalanúl, biztonságosan, kényelmesen autózhatunk. Szerintem.
Ez szinte mind kizárt lenne jó technikával,csak az nincs vagy nem használják sokan.
Nos igen, leginkább ez az akaratomon kívül beavatkozik, ezért nem szerettem.Vinkler írta: ↑2021.09.18., szomb. 16:04Én akkor szeretem, ha kevesen vannak az úton. Belövöd a sebességet és haladsz. Ha bejönnek eléd, akkor visszalassít, aztán, ha ismét szabaddá válik az út, akkor gyorsít az eredetileg beállított sebességig.zoli73 írta: ↑2021.09.18., szomb. 15:55Egy ideig használtam egy autót, ami ilyen távolságtartó tempomattal volt szerelve. Nagyon nem szerettem! Szerintem ez is, mint sok más "vezetést támogató" rendszer, kissé túl van tolva, túl van gondolva.Shimano írta: ↑2021.09.18., szomb. 14:50Szórakoztató ez a távolságtartó tempomat autópályán,belövöm pl 140-re,tartja az elöttem lévőtől a távolságot,mögöttem meg "jó" szokás szerint szinte rámragadva próbálnak villogva letolni,holott mennék én is,csak éppen nem az elöttem lévő seggében,a balfék mögöttem meg azt hiszi hogy én csak feltartom.
Ma már rengeteg olyan szolgáltatást belezsúfolnak az autókba, amik nélkül ugyanúgy gondtalanúl, biztonságosan, kényelmesen autózhatunk. Szerintem.
Ez azért kényelmes funkció. Ha sokan vannak akkor a lentebb említett okok miatt használhatatlan.
De hát mit nem lehet szeretni egy tempomaton? Szerintem függetlenül attól hogy távolságtartó,vagy nem,ez nagyban növeli a kényelmet,hosszabb távon meg méginkább.Nekem volt az előző vasban is,jó volt az is annak ellenére hogy azt állandóan kapcsolgatni kellett,vagy játszani a gázzal a kapcsolón,de ez a távolságtartó jobb így automata módban,mert így kizárt hogy fáradtan,vagy csak elbambulva ráfuss valakire.En itt lakom az m5 mellett,és biztos forrásból tudom hogy a mindennapi,mert ezen a szakaszon mindennap van min 1,de sokszor többa baleset is,és nagy százaléka a ráfutás miatt van.A nem körültekintő sávváltás a második,a harmadik meg az hogy egyszerűen fáradtan,és félig meddig aludva lehajtanak az útról,bele az árokba.zoli73 írta: ↑2021.09.18., szomb. 15:55Egy ideig használtam egy autót, ami ilyen távolságtartó tempomattal volt szerelve. Nagyon nem szerettem! Szerintem ez is, mint sok más "vezetést támogató" rendszer, kissé túl van tolva, túl van gondolva.Shimano írta: ↑2021.09.18., szomb. 14:50Szórakoztató ez a távolságtartó tempomat autópályán,belövöm pl 140-re,tartja az elöttem lévőtől a távolságot,mögöttem meg "jó" szokás szerint szinte rámragadva próbálnak villogva letolni,holott mennék én is,csak éppen nem az elöttem lévő seggében,a balfék mögöttem meg azt hiszi hogy én csak feltartom.
Ma már rengeteg olyan szolgáltatást belezsúfolnak az autókba, amik nélkül ugyanúgy gondtalanúl, biztonságosan, kényelmesen autózhatunk. Szerintem.
Én akkor szeretem, ha kevesen vannak az úton. Belövöd a sebességet és haladsz. Ha bejönnek eléd, akkor visszalassít, aztán, ha ismét szabaddá válik az út, akkor gyorsít az eredetileg beállított sebességig.zoli73 írta: ↑2021.09.18., szomb. 15:55Egy ideig használtam egy autót, ami ilyen távolságtartó tempomattal volt szerelve. Nagyon nem szerettem! Szerintem ez is, mint sok más "vezetést támogató" rendszer, kissé túl van tolva, túl van gondolva.Shimano írta: ↑2021.09.18., szomb. 14:50Szórakoztató ez a távolságtartó tempomat autópályán,belövöm pl 140-re,tartja az elöttem lévőtől a távolságot,mögöttem meg "jó" szokás szerint szinte rámragadva próbálnak villogva letolni,holott mennék én is,csak éppen nem az elöttem lévő seggében,a balfék mögöttem meg azt hiszi hogy én csak feltartom.
Ma már rengeteg olyan szolgáltatást belezsúfolnak az autókba, amik nélkül ugyanúgy gondtalanúl, biztonságosan, kényelmesen autózhatunk. Szerintem.
Egy ideig használtam egy autót, ami ilyen távolságtartó tempomattal volt szerelve. Nagyon nem szerettem! Szerintem ez is, mint sok más "vezetést támogató" rendszer, kissé túl van tolva, túl van gondolva.Shimano írta: ↑2021.09.18., szomb. 14:50Szórakoztató ez a távolságtartó tempomat autópályán,belövöm pl 140-re,tartja az elöttem lévőtől a távolságot,mögöttem meg "jó" szokás szerint szinte rámragadva próbálnak villogva letolni,holott mennék én is,csak éppen nem az elöttem lévő seggében,a balfék mögöttem meg azt hiszi hogy én csak feltartom.
Ehhez még távolságtartó sem kell...Shimano írta: ↑2021.09.18., szomb. 14:50Szórakoztató ez a távolságtartó tempomat autópályán,belövöm pl 140-re,tartja az elöttem lévőtől a távolságot,mögöttem meg "jó" szokás szerint szinte rámragadva próbálnak villogva letolni,holott mennék én is,csak éppen nem az elöttem lévő seggében,a balfék mögöttem meg azt hiszi hogy én csak feltartom.
Külföldön sem sokkal jobb a helyzet. Ott általában az a baj, hogy folyamatosan bejönnek eléd.Shimano írta: ↑2021.09.18., szomb. 14:50Szórakoztató ez a távolságtartó tempomat autópályán,belövöm pl 140-re,tartja az elöttem lévőtől a távolságot,mögöttem meg "jó" szokás szerint szinte rámragadva próbálnak villogva letolni,holott mennék én is,csak éppen nem az elöttem lévő seggében,a balfék mögöttem meg azt hiszi hogy én csak feltartom.