Jó, nyilván egyszerűen fogalmaztam...Shimano írta: ↑2021.08.16., hétf. 18:46Az a fém darab az nem lebeg,ha nem inkább fekszik valahol.Alex_Aston írta: ↑2021.08.16., hétf. 18:07
Váltó olaj esetében az a fő gond, hogy a fogaskerekekről leváló fém dara ki tudja nyírni a csapágyakat, mert ott lebegnek a folyadékban. Ezért kell cserélni az olajat (szakszerűen), mert akkor ez a szmötyi is távozik, és így később kopik az, aminek nem kéne elkopnia idő előtt. Tehát itt igazából a km a lényeg. Mert az olaj maga tényleg nem fárad el.
Nekem az idén cseréltek egy 16 éves golf 5-be váltóolajat annak az apropóján hogy kuplung csere volt rajta igy kb 180 ezer km után,szóval csak eddig bírta, és ha már ott matattak a srácok mondtam nekik hogy cseréljék le az olajat is,annak ellenére hogy semmi gondom nem volt vele,de olvastam hogy ajánlott lenne.Abban volt minden,csak fém nem.Igaz olajra sem nagyon hasonlított,csak valami szutyok lére,de működött.Csere után viszont nem mert a jólelkek nem gyárit tettek bele,ha nem valami más "beváltat" és úgy akadozott tőle az eddig jól működő váltó,hogy kellett végül is a gyári olaj.
Fárad az az olaj mindenhol szerintem,ettől még persze lehet jó.
De a lényege ez lenne.
"A váltóolaj idővel megromlik. A kézi váltókban és más sebességváltó rendszerekben fém részek érintkeznek egymással. A természetes súrlódás ezeket a mozgó alkatrészeket lecsiszolja és apró fémrészecskék halmozódnak fel lassan a váltóolajban. Ezek a tényezők rontják a sebességváltó olaj kenési tulajdonságait, tehát ha a váltóolajat nem ürítik le és cserélik rendszeresen, akkor az lerövidíti a sebességváltó élettartamát."