Pár napja vezettem egy BYD Sealt, ami pont úgy nézett ki, mint a bemutatott fotón, csak más volt a színe. A szoftveres és vezérlési problémáival nem akartam együtt élni a majd valamikor érkező frissítésig, így végül másik elektromos autót választottam. De számomra a legnagyobb tanulság az volt, hogy a Sealben ülve nem éreztem, hogy összeszerelési minőségben elmaradna az európai gyártóktól (természetesen árkategórián belül vizsgálva), a sokak szerint etalon Teslahoz képest pedig jóval feljebb van (bár ők is gyorsan fejlődnek).
Ez már egyáltalán nem az a szint, amit 3-4 éve láttunk az akkori kezdetleges elektromos autóktól, azokhoz tényleg jó nagy adag mazochizmusra volt szüksége egy vevőnek. Persze a népvélemény lassan változik, sokan még évekig a Nissan Leaf-re, meg az első Teslákra mutogatva szarozzák majd az egész műfajt, na de ez legyen az ő bajuk! Nem célom, hogy mindenki olyan autóval járjon, mint én. :)
A Tesla nem tudom kik számára jelenti az etalont, de sajnos sem anyagminőségre, főként nem összeszerelési minőségre nem az. Minden fiatal gyártó életében, akik ekkora volumenben termelnek igen gyors a fejlődés, a Teslánál is, bár ott most már lassul a tendencia, ahogy javul a termék. Csakúgy mint a "hifiben" az utolsó pár százalék a legnehezebb.
A kínaiaknál egyelőre másban rejlik az ördög. Az anyag és összeszerelési minőség olyan, amilyen. Én azt látom, hogy van már egész elfogadható, de valójában elég hektikus. Mintha ismét értelmét nyerné a hétfői és a szerda délutáni autók tanmeséje. A fő probléma a terméktámogatásban rejlik. Ez egyelőre hatalmas hátrábban vannak még. A hangsúly a még-en van, ki tudja meddig.Statisztika: Elküldve Szerző: Vinkler — 56 perccel ezelőtt
]]>