Na most erről nem tudok leszakadni, a Harmonia Munditól nem vártam volna ilyen lemezt. 24/96-ban csodálatosan szól.
youtu.be/1A9HGSD3a24
Én azt találom ebben az albumban szenzációsnak (többek között), hogy a lehető legkomolyabban veszi, hogy ez a zene (hogy melyikről/milyenről is van szó, arról lehet vitatkozni) egyáltalán nem a koncertterembe való, nem ott szólt, hanem ott, ahová ezek a hangszerelések és játékmód helyezi. Hogy a Bach d-moll kettősverseny meg a kalotaszegi legényes az nem csak poén (a pödör bajusz Johann Sebastian arcán), meg hogy nem csak "lecsorog" a barokk a kisnemesség révén a "népzenébe", hanem hogy elképzelhető élő kapcsolat, és hogy ez zeneileg életre kelthető, s hogy ez valami nagyon vad és vadító, eleven muzsikaként tud megszólalni. Vannak ilyen kísérletek, de egy sem ennyire merész azok közül, melyeket ismerek - valahogy elmásznak a rossz értelemben vett "cross-over" irányba, mert kimondatlanul is elnézést kérnek már az ötletért is, vagy pedig a zenészeken marad a koncerttermi fellépőruha, s legalábbis ehhez képest, eludvariaskodják a zenélést. Én csak egy kis Bibert hiányoltam a lemezről, talán mert az egyik kedvenc (itt már ajánlott lemezem) bizonyítja, mennyi potenciál van az ő műveiben is. Annak a lemeznek is benne van a cigány a címében: "Soldiers, Gypsies, Farmers and a Night Watchman". Jó az is, de ez a lemez messze túltesz rajta. Tényleg nagyon köszönöm, nálam rég talált be ennyire "komolyzenei" lemez.
Tényleg érdekesnek tűnik.
Lemieux? Vérszegény. Jobb lett volna ha lemarad a lemezről. Meg hát Jaroussky mellett egyébként sem könnyű állni a sarat. Annyira muzikális az a pasas, hogy az már tényleg alig hihető. Nincs rutinos pillanata. Hogy a fenébe csinálja?bitrograde írta: ↑2018.11.13., kedd 21:36És milyen Lemieux? Mert egy másik etalon lemezen is együtt énekelnek, és ott egész egyszerűen tényleg sír a Stabat Mater.
És milyen Lemieux? Mert egy másik etalon lemezen is együtt énekelnek, és ott egész egyszerűen tényleg sír a Stabat Mater.
A "crossovernek" valóban vannak szörnyű mélypontjai. De ez az album nálam hatalmas kedvenc. Mi több, a gyerekek is imádják a családban. Másik nagyon sokat hallgatott lemezük a filmzene, az Angels & Insects.juliush írta: ↑2018.11.13., kedd 20:29Jómagam nem vagyok ennyire érzékeny a crossover előadásokra, sőt szerintem megfelelő kezekben izgalmas dolgok is születhetnek. Érdemes lenne elgondolkozni azon, mennyire újdonság ez egyáltalán! A maga idejében a jazz felé kacsintgató Debussy, Ravel, meg persze Gershwin nem tekinthető crossovernek a mára klasszikussá nemesedett darabjaikkal? Mi a "Rhapsody in Blue", ha nem egyvérbeli crossover jazz/blues klasszikus concertante zakóban "feszengve"???RIEC írta: ↑2018.11.13., kedd 15:35In Formation | Kronos Quartet
...
Crossover album. Talán itt kezdődött ez a napjainkra világméretet öltött zenei szennyhullám. Miért nem lehetett a "tisztátalan jószágot" az óljában hagyni? Miért fésülték meg a buta arcú kecskét, vágták le a körmét és mosták meg a bundáját? Gondolták csak ennyi kell a szalonképességhez? Ááááá. Attól még ugyanúgy odacsinál a koncertterem keményfa padlójára. Reference Recordings ide vagy oda.
Ezek után kíváncsi lennék e véleményetekre erről!!!!
Jómagam nem vagyok ennyire érzékeny a crossover előadásokra, sőt szerintem megfelelő kezekben izgalmas dolgok is születhetnek. Érdemes lenne elgondolkozni azon, mennyire újdonság ez egyáltalán! A maga idejében a jazz felé kacsintgató Debussy, Ravel, meg persze Gershwin nem tekinthető crossovernek a mára klasszikussá nemesedett darabjaikkal? Mi a "Rhapsody in Blue", ha nem egyvérbeli crossover jazz/blues klasszikus concertante zakóban "feszengve"???RIEC írta: ↑2018.11.13., kedd 15:35In Formation | Kronos Quartet
...
Crossover album. Talán itt kezdődött ez a napjainkra világméretet öltött zenei szennyhullám. Miért nem lehetett a "tisztátalan jószágot" az óljában hagyni? Miért fésülték meg a buta arcú kecskét, vágták le a körmét és mosták meg a bundáját? Gondolták csak ennyi kell a szalonképességhez? Ááááá. Attól még ugyanúgy odacsinál a koncertterem keményfa padlójára. Reference Recordings ide vagy oda.
"chord írta: ↑2018.11.09., pén. 22:21
Sokadszorra járok úgy, hogy mutatom valakinek, és először azt mondja, mint én is mondtam volt, amikor először hallottam. Hogy mi ez a hisztizés meg mit rebegteti már a hangját, meg, főleg, miért ordibál ennyire.
Aztán pár nap után meg mondja, hogy tizedszerre hallgatja, és egyszerűen nem tud leszakadni....
Valami furcsaság, ahogy azon a gitáron odacsapja, cigánygyerekesen, M. meg a hangjával ugyanígy, csak mégis másképp.
Valami őszinteség, egyenesség, ilyesmi.
youtu.be/yZcVTB9NM6E
perempe írta: ↑2018.11.02., pén. 15:05én kb. egy éve járok a koncertjeikre, bátran ajánlom őket annak, akit érdekel az élő kamarazene.
MAGYAR VONÓSTRIÓ az AranyTízben
(1051 Budapest, Arany János utca 10.)
2018. november 8. 18.00
A zene kifejező ereje I. - Szórakoztatás
Műsor:
Haydn: C-dúr Divertimento
Mozart: B-dúr Divertimento
Beethoven: 6 ländlerische Tänze
Fuchs: Duó - Walzer
Kalliwoda: Cseh tánc
Csajkovszkij-Rudolf: Diótörő – részletek
A Magyar Vonóstrió tagjai:
Szilvásy Viktória – hegedű (az Operaház művésze, főiskolai tanár)
Rudolf András – brácsa (a Nemzeti Filharmonikusok szólamvezetője)
Maróth Bálint – cselló (a Budapesti Vonósok és az Orfeo Zenekar művésze)
Belváros--Lipótváros önkormányzata által támogatott program! A belépés ingyenes!
Nos, szerintem ezt a gondolatot itt kellett volna befejezni! Tipikusan almát körtével esete.