Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Komolyzenei ajánló
Online
Re: Komolyzenei ajánló
Atyaég...mekkora Tűzmadár felvétel!!! Minden más előadás max. tánciskola az öregek otthonában ehhez képest.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Komolyzenei ajánló
Az effektus borítékolható volt.
Legalábbis az első része...
Legalábbis az első része...
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Komolyzenei ajánló
"
Szivatsz? De most komolyan. Nagy kópé vagy te hallod-e!
"chord írta: ↑2018.11.09., pén. 22:21
Sokadszorra járok úgy, hogy mutatom valakinek, és először azt mondja, mint én is mondtam volt, amikor először hallottam. Hogy mi ez a hisztizés meg mit rebegteti már a hangját, meg, főleg, miért ordibál ennyire.
Aztán pár nap után meg mondja, hogy tizedszerre hallgatja, és egyszerűen nem tud leszakadni....
Valami furcsaság, ahogy azon a gitáron odacsapja, cigánygyerekesen, M. meg a hangjával ugyanígy, csak mégis másképp.
Valami őszinteség, egyenesség, ilyesmi.
youtu.be/yZcVTB9NM6E
Szivatsz? De most komolyan. Nagy kópé vagy te hallod-e!
Re: Komolyzenei ajánló
volt valaki véletlenül rajtam kívül? a Trepak zárta a koncertet. én csak egy éve járok, de állítólag 20 éve koncertezik a családi zenekar - a hegedűs és a brácsás egy pár, régebben a Nádor teremben léptek fel. a jelenlegi kisebb, 3. emeleti színházterem szerintem ideálisnak mondható.
AranyTíz
2018. december 13. 18.00
A zene kifejező ereje II. - Szenvedély, érzelem
Műsor:
Dvorak-Rudolf: Miniatűrök
Elgar: Salut d’amour
Kreisler: Szerelmi bánat; Szerelmi öröm
Schubert: Dalok
Ferdinand Thieriot: a-moll trió
AranyTíz
2018. december 13. 18.00
A zene kifejező ereje II. - Szenvedély, érzelem
Műsor:
Dvorak-Rudolf: Miniatűrök
Elgar: Salut d’amour
Kreisler: Szerelmi bánat; Szerelmi öröm
Schubert: Dalok
Ferdinand Thieriot: a-moll trió
perempe írta: ↑2018.11.02., pén. 15:05én kb. egy éve járok a koncertjeikre, bátran ajánlom őket annak, akit érdekel az élő kamarazene.
MAGYAR VONÓSTRIÓ az AranyTízben
(1051 Budapest, Arany János utca 10.)
2018. november 8. 18.00
A zene kifejező ereje I. - Szórakoztatás
Műsor:
Haydn: C-dúr Divertimento
Mozart: B-dúr Divertimento
Beethoven: 6 ländlerische Tänze
Fuchs: Duó - Walzer
Kalliwoda: Cseh tánc
Csajkovszkij-Rudolf: Diótörő – részletek
A Magyar Vonóstrió tagjai:
Szilvásy Viktória – hegedű (az Operaház művésze, főiskolai tanár)
Rudolf András – brácsa (a Nemzeti Filharmonikusok szólamvezetője)
Maróth Bálint – cselló (a Budapesti Vonósok és az Orfeo Zenekar művésze)
Belváros--Lipótváros önkormányzata által támogatott program! A belépés ingyenes!
TV: Panasonic TX-32PX20 * DVD: LG DVX9700 * Jazz J9940 hangfalak * DD dekóder: Audio Storm 5.1 Pro * Beltéri: RADIX Delta 2000 plus * épülő alu polcsugárzó (Fountek FW168, Seas 27TBFC/G)
Re: Komolyzenei ajánló
Na, pihentetőnek.
Itt ez a Magdalena kisasszony, meg az O bei lumi.
Sokadszorra járok úgy, hogy mutatom valakinek, és először azt mondja, mint én is mondtam volt, amikor először hallottam. Hogy mi ez a hisztizés meg mit rebegteti már a hangját, meg, főleg, miért ordibál ennyire.
Aztán pár nap után meg mondja, hogy tizedszerre hallgatja, és egyszerűen nem tud leszakadni....
Valami furcsaság, ahogy azon a gitáron odacsapja, cigánygyerekesen, M. meg a hangjával ugyanígy, csak mégis másképp.
Valami őszinteség, egyenesség, ilyesmi.
youtu.be/yZcVTB9NM6E
Itt ez a Magdalena kisasszony, meg az O bei lumi.
Sokadszorra járok úgy, hogy mutatom valakinek, és először azt mondja, mint én is mondtam volt, amikor először hallottam. Hogy mi ez a hisztizés meg mit rebegteti már a hangját, meg, főleg, miért ordibál ennyire.
Aztán pár nap után meg mondja, hogy tizedszerre hallgatja, és egyszerűen nem tud leszakadni....
Valami furcsaság, ahogy azon a gitáron odacsapja, cigánygyerekesen, M. meg a hangjával ugyanígy, csak mégis másképp.
Valami őszinteség, egyenesség, ilyesmi.
youtu.be/yZcVTB9NM6E
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Online
Míg Josquin után majd két évszázadig, egészen a barokkig a vokális zene a mise-motetta-madrigál térben támolygott könnyebb volt hosszú távon nyomot hagyni. De nézzük meg a Bach-ot követő két évszázad formai fejlődését, robbanását és ennek fényében vegyük górcső alá Bach hatását ezek evolúciójára!
Épp Te magad említetted pár hónapja hatását Sosztakovicsra, mi ez, ha nem szellemének két évszázadon át ívelő örök jelenléte!
Szóval tiszteletben tartom véleményedet, de nem osztom.
Re: Komolyzenei ajánló
Nos, szerintem ezt a gondolatot itt kellett volna befejezni! Tipikusan almát körtével esete.
Míg Josquin után majd két évszázadig, egészen a barokkig a vokális zene a mise-motetta-madrigál térben támolygott könnyebb volt hosszú távon nyomot hagyni. De nézzük meg a Bach-ot követő két évszázad formai fejlődését, robbanását és ennek fényében vegyük górcső alá Bach hatását ezek evolúciójára!
Épp Te magad említetted pár hónapja hatását Sosztakovicsra, mi ez, ha nem szellemének két évszázadon át ívelő örök jelenléte!
Szóval tiszteletben tartom véleményedet, de nem osztom.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Komolyzenei ajánló
Na, még egyszer, hátha jobban megérted.avl2 írta: ↑2018.11.09., pén. 08:51nem bantasi szandekkal irok.chord írta: ↑2018.11.09., pén. 08:10Hát, pedig vannak...bitrograde írta: ↑2018.11.08., csüt. 21:21
Zenei horizont kérdése ennek megítélése, nemdebár?
Mélyen tisztelem az elkötelezettségedet, de szerintem jobban figyelnénk sokan arra, amit mondasz, ha nem lennének ezek a kijelentéseidet vészesen infláló mellékes megjegyzéseid.
Meg lesznek is, ez van.
Ugord át, görgesd át.
mintha "kis" Bach ellenszenved, "Fóbiád" lenne. lehet, hogy Rád kisebb hatasu, de a legtöbb másra (egyenre es csoportra, pl. avx latogatok, Bp. lakossaga, Mucsajröcsöge lakosai, altalanos iskolas zeneiskolasok, Europa lakosai, koncertlatogatók összesége,...) nezve nem gondolom, hogy "Josquin kisugárzás ...hatása messze-messze nagyobb, mint Baché valaha is lett" szerintem Te sem gondolod.
szoval ez igy, ebben a formaban nem igaz, amit irtal nem allja meg a helyet, nem igaz (https://www.youtube.com/watch?v=xhB8aI99O4Q ). kiegeszitessel persze igazzá tehetö.
varjuk tovabbi izgalmas ajanlasaidat !
Bach egy korszakzáró volt, kisugárzása erős, de új zenék jöttek. Annyira, hogy már Bach életében a preklasszikus tagok már nyomultak, de Bach tartotta a szisztémát, nem klassziká-lódott és nem romantizálódott, a zenéje úgymond egy elvet követ végig. Fontosnak tartották, de azért nem annyira, mint ma, az új zenék, rögtön utána elmosták, el is felejtették, a 'Barokk Fejedelme' meg ilyenek, ez az újrafelfedezése óta van.
Csajkovszkij vagy Beethoven meg Chopin azért nem hasonló és nem Bach zenéjén alapul.
Az, amit a hangolással csinált az persze igen, de ettől még simán elfelejtették...
Josquin nem korszakzáró volt. Már életében 'szupersztár' lett, ez azt jelenti, hogy nem túlzás azt állítani, hogy az európai zenei civilizáció, az akkori, egyöntetűen a 'Zene Fejedelmének' tartotta. Utána rengeteg szerző komplett az ő stílusa szerint komponált, és kb. 200 évig hihetetlen mennyiségű átirat keringett a műveiből, miséiből, egyebeiből.
Utána, persze igazad van. Bach újrafelfedezése megtörtént, olyannyira, hogy ma az egyik legnagyobb hatású szerző, pl. a zeneoktatást nélküle el sem lehetne képzelni, mai ismertsége gyakorlatilag korlátlan.
Josquin pedig szépen, lassan, felejtődött, halványult, mára szinte csak ez a legenda maradt, nem is értjük igazán, miért volt ekkora a hatás.
Akkoriban, nem ma.
Bach meg Josquin mai hatása - össze sem lehet hasonlítani, kb. egy a millióhoz, mármint, millió az egyhez, azért ezt én is látom.
Így milyen?
Valóban, a 'volt', az kimaradt, látom már...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára chord 2018.11.09., pén. 13:35-kor.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Online
Re: Komolyzenei ajánló
Úgy tűnik Ms. Hannigan képtelen hibázni. Egyik kedvenc zongoristámmal (mellesleg az énekesnő mentora) társulva elkészítették számomra 2018 eddigi talán legjobb lemezét (bár tudom, dőreség ilyesmit kijelenteni). Csodálatos introspektív előadásokban egy csokornyi a XIX.-XX. sz. fordulóján keletkezett dalokból, valahonnan a dekadencia felé sodródó késő romantika világából. Technikailag is kifogástalan a lemez.
youtu.be/USYLLYeNKCk
youtu.be/USYLLYeNKCk
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Komolyzenei ajánló
nem bantasi szandekkal irok.chord írta: ↑2018.11.09., pén. 08:10Hát, pedig vannak...bitrograde írta: ↑2018.11.08., csüt. 21:21Zenei horizont kérdése ennek megítélése, nemdebár?
Mélyen tisztelem az elkötelezettségedet, de szerintem jobban figyelnénk sokan arra, amit mondasz, ha nem lennének ezek a kijelentéseidet vészesen infláló mellékes megjegyzéseid.
Meg lesznek is, ez van.
Ugord át, görgesd át.
mintha "kis" Bach ellenszenved, "Fóbiád" lenne. lehet, hogy Rád kisebb hatasu, de a legtöbb másra (egyenre es csoportra, pl. avx latogatok, Bp. lakossaga, Mucsajröcsöge lakosai, altalanos iskolas zeneiskolasok, Europa lakosai, koncertlatogatók összesége,...) nezve nem gondolom, hogy "Josquin kisugárzás ...hatása messze-messze nagyobb, mint Baché valaha is lett" szerintem Te sem gondolod.
szoval ez igy, ebben a formaban nem igaz, amit irtal nem allja meg a helyet, nem igaz (https://www.youtube.com/watch?v=xhB8aI99O4Q ). kiegeszitessel persze igazzá tehetö.
varjuk tovabbi izgalmas ajanlasaidat !
Re: Komolyzenei ajánló
Hát, pedig vannak...bitrograde írta: ↑2018.11.08., csüt. 21:21Zenei horizont kérdése ennek megítélése, nemdebár?
Mélyen tisztelem az elkötelezettségedet, de szerintem jobban figyelnénk sokan arra, amit mondasz, ha nem lennének ezek a kijelentéseidet vészesen infláló mellékes megjegyzéseid.
Meg lesznek is, ez van.
Ugord át, görgesd át.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Komolyzenei ajánló
[/quote]
nem ördötől való ezen a lemezen a hölgyek szerepeltetése. Nagyon szép hangjuk van és ha lehetek egy kicsit őszinte őket tartom a lemez fénypontjának. Nagyon muzikálisak. Nélkülük kevéssé élveztem volna ezeket az amúgy elsőtől az utolsóig rém szomorú nótákat.
[/quote]
(nagyon a sarokbol, hozzaertes nelkul, ha szabad kapcsolodnom, tegnap ejszaka az ajanlasodra meghallgattam, es csekely ertelmemmel azon gondolkozgattam: noi szolamok, ezt most igy hogy?)
teli tudobol fujjak (sehogyan nem kapcsolodik)
https://www.youtube.com/watch?v=KJHr2DlRog8
nem ördötől való ezen a lemezen a hölgyek szerepeltetése. Nagyon szép hangjuk van és ha lehetek egy kicsit őszinte őket tartom a lemez fénypontjának. Nagyon muzikálisak. Nélkülük kevéssé élveztem volna ezeket az amúgy elsőtől az utolsóig rém szomorú nótákat.
[/quote]
(nagyon a sarokbol, hozzaertes nelkul, ha szabad kapcsolodnom, tegnap ejszaka az ajanlasodra meghallgattam, es csekely ertelmemmel azon gondolkozgattam: noi szolamok, ezt most igy hogy?)
teli tudobol fujjak (sehogyan nem kapcsolodik)
https://www.youtube.com/watch?v=KJHr2DlRog8
Online
Re: Komolyzenei ajánló
Bár többször kifejtettem hogy számomra a Zene igazi nagy Kalandja épp valahol Bach környékén kezdődött, azért szívesen hallgatom Josquint is a Tallis Scholars lemezein:
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
- bitrograde
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Komolyzenei ajánló
Zenei horizont kérdése ennek megítélése, nemdebár?
Mélyen tisztelem az elkötelezettségedet, de szerintem jobban figyelnénk sokan arra, amit mondasz, ha nem lennének ezek a kijelentéseidet vészesen infláló mellékes megjegyzéseid.
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
Re: Komolyzenei ajánló
Köszönöm, ezt jó volt olvasni.
Ez a Josquin kisugárzás egészen ritkán egyedüli; hatása messze-messze nagyobb, mint Baché valaha is lett.
Az, hogy ez az 'erős' zene északról ment dél felé. vagyis a szürke-semmilyen Németalföldről a mediterrán tájakra, ezt fel sem tudom fogni.
Hogy a Nápoly környéki szerzők ezeket az elég bonyolult és nemnagyon-mindig-zenei polifón cuccokat annyira istenítették, hogy tényleg, százévekkel a halála után, lanton, csak a max két szólamot megtartva, nyomták, és mondogatták, hogy Josquin, az aztán valami...
És igen, Bach is ezt látta, mert nagyon is okos volt, hogy a késő-Barokk elsz@ródó felszínessége egyre távolabb esik Josquin világától, és tökre igaza volt, és ő legalább valamit alkotott a színvonal megtartására, szóval, a szándék rendkívül nemes volt, persze,hogy miként sikerült, azon lehet vitázni.
Annyi Josquin mű van életben, hogy nem is gondolnátok. Csak nem direkte, hanem úgy a fejekben.
De azért a Mille Regretz ismerős, remélem? A vihuelisták úgy felszippantották, hogy örökzöld halhatatlanságot kapott.
És akkora, de akkora sláger volt a Reneszánsz idején, mint legalább nekünk a Felkelő Nap Háza....)
(ami tudtátok, hogy a kupleráj neve...??)
Vihuelán:
youtu.be/dyg-iRFsZV4
Hárfán talán még finomabb:
youtu.be/DCV2S_SDXfo
A (gyanítható) eredeti egyik szép verziója:
youtu.be/3GBwbt6hK6c
Ez a Josquin kisugárzás egészen ritkán egyedüli; hatása messze-messze nagyobb, mint Baché valaha is lett.
Az, hogy ez az 'erős' zene északról ment dél felé. vagyis a szürke-semmilyen Németalföldről a mediterrán tájakra, ezt fel sem tudom fogni.
Hogy a Nápoly környéki szerzők ezeket az elég bonyolult és nemnagyon-mindig-zenei polifón cuccokat annyira istenítették, hogy tényleg, százévekkel a halála után, lanton, csak a max két szólamot megtartva, nyomták, és mondogatták, hogy Josquin, az aztán valami...
És igen, Bach is ezt látta, mert nagyon is okos volt, hogy a késő-Barokk elsz@ródó felszínessége egyre távolabb esik Josquin világától, és tökre igaza volt, és ő legalább valamit alkotott a színvonal megtartására, szóval, a szándék rendkívül nemes volt, persze,hogy miként sikerült, azon lehet vitázni.
Annyi Josquin mű van életben, hogy nem is gondolnátok. Csak nem direkte, hanem úgy a fejekben.
De azért a Mille Regretz ismerős, remélem? A vihuelisták úgy felszippantották, hogy örökzöld halhatatlanságot kapott.
És akkora, de akkora sláger volt a Reneszánsz idején, mint legalább nekünk a Felkelő Nap Háza....)
(ami tudtátok, hogy a kupleráj neve...??)
Vihuelán:
youtu.be/dyg-iRFsZV4
Hárfán talán még finomabb:
youtu.be/DCV2S_SDXfo
A (gyanítható) eredeti egyik szép verziója:
youtu.be/3GBwbt6hK6c
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Komolyzenei ajánló
Az album szerzői:
Josquin Desprez, Leonhard Kleber, Girolamo Cavazzoni, Johannes Ockeghem, Jean de Lublin, Jean Le Brung,
Marco Antonio Cavazzoni, Elias Nicolaus Ammerbach, Hieronymus Vinders, Nicolas Gombert
Vagyis nem tisztán Josquin szerzeményei vannak a lemezen viszont mindegyiket az ő művészete ihlette. Mondjuk ez így most elég gázul hangzik mert a szólóorgonás daraboktól eltekintve mind olyan mintha mindegyiket Josquin írta volna. Ez valahol egészen elképesztő. Gondolj bele, hogy veszel egy J.S. Bach albumot - persze te ilyet nem tennél, de azért gondold el - meghallgatod és a végén derül csak ki, hogy a 2/3-ad nem is tőle van hanem kortársaktól vagy ma élő szerzőktől, viszont ezt te nem szúrtad ki mert esélyed nem volt arra, hogy kiszúrhasd. Josquint ( így illik mondani, egyszerűen csak Josquin ) tartják az első nagy, világsztár zeneszerzőnek aki akkora isten volt, hogy még halála után 200 évvel is hivatkoztak rá és idézték. Ahhoz képest nem is tudom, hogy ezidáig bárki is kitett volna ide a fórumra tőle bármit is. Juliush ne rohanj a kereséssel! Annyira ez nem fontos. Ezt csak úgy általában a szerző elhanyagoltsága miatt említettem. Szóval olvastuk róla, hogy mennyire felnéztek rá és követendőnek tartották művészetét - te is említetted Bachot - és tényleg, tökéletesen lemásolták a stílusát. De nem ám csak a formát hanem a beltartalmat, az eszmeiséget is. Na kit dícsérjünk ilyenkor? Josquint aki megfertőzte a többieket szépséggel vagy a zenésztársakat akik fantasztikus érzékkel levették, hogy van itt ez a pali akit érdemes tanulmányozni és a nyomdokain járni?
De ez a hasonlóság az orgonadarabok szintjén is megfigyelhető. Az elsőt Leonhard Kleber írta, a másodikat Girolamo Cavazzoni, a harmadikat Marco Antonio Cavazzoni, a negyediket Jean de Lublin, az ötödiket Elias Nicolaus Ammerbach, a hatodikat ismét Girolamo Cavazzoni. Na ezeknél a műveknél sem találsz lényegi eltérést vagyis itt is megfigyelhető a korra oly jellemző stafétaátadás intézménye. Az orgona itt szép hangú jószág, a klaviaturája kb 1 méter széles lehet legfeljebb, ilyetén a nóták hangterjedelme igencsak szűk. Eleinte arra gondoltam, hogy a hangszeres produkciók a monotonitás megtörése miatt kerültek a lemezre de egyre inkább élek a gyanúpörrel, hogy inkább azért, hogy rámutassanak mennyivel másként gondolkodtak a szerzők ugyanannyi szólam és hangterjedelem esetén ha énekhangról volt szó és akkor amikor orgonáról. Mert úgy adná magát, hogy ugyanazt a kompozíciós elvet fogják érvényesíteni mindkettőn, de nem. Ez a másik nagy meglepetés számomra a kiadványon.
Ami az a capella nótákat illeti nagyon igényes a kivitelezés. Kandel a saját útját járja akárcsak a többi régizene specialista ( Meunier, Schmelzer, Van Nevel, Magraner ) amiben a különbséget látom a többiekhez képest az az egyes hangokon való játék. Mindegyik önálló életet él, nincs tartott statikus hang. Amikor az egyik kinyílik a másik visszahúzódik, alig észrevehetően pulzálnak, élettel és személyiséggel vannak megtöltve. Nem tudtam nem észrevenni, hogy a szólamok mindegyike azonos jelentőséggel bír és a roppant egymásra figyelésen túl lehetőségük volt az énekeseknek önmaguk habitusát is diszkréten belevinniük a darabokba.
A minap a Bartókon Machaut egy dalocskáját adták le vagy egy tucat verzióban és a végén arra jutottak a beszélgető felek, hogy fogalmuk sincs arról, hogy hogyan kellene őket előadni. Amikor felmerült a női énekesek kérdése az volt a válasz, hogy valszeg Machaut idejében is voltak hölgyek akik bírták a kotta olvasásának képességét, sőt, az is valószínű, hogy az énekesek általában véve nagyon képzettek voltak és ma a profi névvel illetnék őket. Éppen ezért nem ördötől való ezen a lemezen a hölgyek szerepeltetése. Nagyon szép hangjuk van és ha lehetek egy kicsit őszinte őket tartom a lemez fénypontjának. Nagyon muzikálisak. Nélkülük kevéssé élveztem volna ezeket az amúgy elsőtől az utolsóig rém szomorú nótákat. Dur hangnemet ne keress! Az nincs, kizárólag moll. Meg könnyű sötét bársony gazdagon hímezve arannyal a végtelen idő birtoklásának biztos tudatával. Ha valami ilyet keresel akkor érdemes elkérned tőlem a lemezt. Remélem segítettem.
Re: Komolyzenei ajánló
Erről majd pár szót, ha lehet.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Komolyzenei ajánló
A rejtett motivációkat sohasem fogjuk megérteni.
Csak egy példa.
Jó rég, mondjuk 40 éve Savall egy csóringer csellista volt, Montserrat, a felesége, szintén csellista volt először. Az egyik különbség, természetesen az, hogy Savall egy híres viola da gamba játékos lett, Montserrat pedig egy híres énekes.
A másik, amit ne becsüljünk le, az, hogy Savall egy szegény családból való, Montserrat pedig egy full kékvér, az egyik leghíresebb katalán arisztokrata család sarja.
A mindenféle bizonyítási kényszerek, tudatos/tudattalan vonalak szövevénye, visszaadunk egy spanyol miniszteri kitüntetést???, az idősödés, az a tény, hogy a Klaca-féle régizene-lesajnálás azért nem ismeretlen kishazánk határain túl sem, Savallnak sem eshet jó, és végre, benyomulni az igazi (sznob/nemsznob) közönség kegyeibe, Párizs közepén, akik végre nem Vivaldit meg habkönnyű foliákat hallgatnak, hanem az igazi, kőkemény hardcore komolyzenét, ami már 200 éve bizonyított, plusz mindenféle menedzserek, pénzemberek, szponzorok, művészeti vezetők, Internetcézárok meg kiadócápák, kavarnak, ezerrel, szóval, van hatás, nem kevés, mi meg itt az avx-en nyomjuk a magunkét, találgatunk, amúgy komolyra fordítva, ez detökjó, hogy azon megy a vita, hogy Vivaldi vagy Beethoven, Bach vagy Monteverdi, Savall vagy mittudoménki, szóval szerintem ez tényleg jó, de legalábbis nem rossz.
Csak egy példa.
Jó rég, mondjuk 40 éve Savall egy csóringer csellista volt, Montserrat, a felesége, szintén csellista volt először. Az egyik különbség, természetesen az, hogy Savall egy híres viola da gamba játékos lett, Montserrat pedig egy híres énekes.
A másik, amit ne becsüljünk le, az, hogy Savall egy szegény családból való, Montserrat pedig egy full kékvér, az egyik leghíresebb katalán arisztokrata család sarja.
A mindenféle bizonyítási kényszerek, tudatos/tudattalan vonalak szövevénye, visszaadunk egy spanyol miniszteri kitüntetést???, az idősödés, az a tény, hogy a Klaca-féle régizene-lesajnálás azért nem ismeretlen kishazánk határain túl sem, Savallnak sem eshet jó, és végre, benyomulni az igazi (sznob/nemsznob) közönség kegyeibe, Párizs közepén, akik végre nem Vivaldit meg habkönnyű foliákat hallgatnak, hanem az igazi, kőkemény hardcore komolyzenét, ami már 200 éve bizonyított, plusz mindenféle menedzserek, pénzemberek, szponzorok, művészeti vezetők, Internetcézárok meg kiadócápák, kavarnak, ezerrel, szóval, van hatás, nem kevés, mi meg itt az avx-en nyomjuk a magunkét, találgatunk, amúgy komolyra fordítva, ez detökjó, hogy azon megy a vita, hogy Vivaldi vagy Beethoven, Bach vagy Monteverdi, Savall vagy mittudoménki, szóval szerintem ez tényleg jó, de legalábbis nem rossz.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Komolyzenei ajánló
Természetesen mind a két koncerten teltház lenne, de ennek sok köze nem lenne sem Beethovenhez, sem a foliákhoz, hanem Savall neve vinne oda mindenkit. Ha már valahogy, akkor már úgy kéne felvetni, hogy egy Barenboim Beethoven vagy egy Savall Marais koncerten... És persze az is tök hamis, hogy bármelyik koncerten is tömegesen ott ülnének valamiféle örömódát dúdolgató 'mari nénik'. Mindkettőn a gazdag és/vagy sznob feinschmeckerek töltenék fel a sorokat. De persze -és ez a léyneg - megint nem erről beszéltem eredetileg, hanem arról hogy melyik CD-t vennék meg többen egy Savall fólia vagy egy Savall Beethoven cd-t, és ez egy teljesen más kérdés, mint hogy milyen koncertre ki megy el. A savall fanok nagy többsége nem fog savalltól B. cd-t venni,és a B. fanok többsége sem fog tőle tömegesen B. cd-t venni, ez tuti. Úgyhogy sztem továbbra sem a jól kiszámított üzleti siker miatt vesznek fel/csinának ilyen arcok ilyen felvélteleket.chord írta: ↑2018.11.05., hétf. 22:43A mi örökbecsű Zeneakadémiánkon mire fogyna el hamarabb a jegy, egy Savall koncert esetén, saját zenekarral, egy 'Folias & Canarios' műsorra vagy egy Beethoven/Kilencedik műsorra?
Akkor melyik a trendi??
Ne legyetek már ennyire naivak.
Kőkemény showbiznisz megy, hiába lebegünk az Égben olykor a nézőtéren.
A Márinénik ott fognak ülni, lent 800E körül vannak a jegyek, és lesz 3000 Márinéni, aki bizony ezt kiköhögi, örömmel... veszekedni fognak a jegyeken... és majd megy befelé a fülükbe Beethoven nagyszerű muzsikája, immár megszabadulva a romantika súlyosságától...:)
Bitograde-nek: egyáltalán nem sarkos,amit írtam. Nem írtam, hogy ne törődnének azzal, hogy meglegyen a 'napi betevőjük', de azt látják, hogy amiben sikeresek, azzal is elő tudják azt teremteni. Tehát nem pénzért kalandoznak ilyen idegen/új területekre. Erre sem Antonininek, sem Savallnak már nem lenne szüksége. (A másik dologgal valami olyasmit akartam mondani, hogy sztem eredetileg sem pusztán pénzért kezdtek el azzal foglalkozni, amiben később sikeresek lettek (anyagilag is). Kb ennyi.
Re: Komolyzenei ajánló
Purcell-t nagyon érzik.
A színházi kísérőzenéknél ez a lemez egészen fantasztikus.
SACD.n meg felszállás az égbe...:)
youtu.be/RnKbn2hxdEs
A színházi kísérőzenéknél ez a lemez egészen fantasztikus.
SACD.n meg felszállás az égbe...:)
youtu.be/RnKbn2hxdEs
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Online
Re: Komolyzenei ajánló
Savall bizonyos szempontból óriási kelepce.juliush írta: ↑2018.11.06., kedd 21:08Nyilván a szakértők kapásból kontrázhatják, de nekem legalábbis jó ideig úgy tűnt, hogy Savall szinte kisajátította magának Marais munkásságának gyümölcseit. Mígnem a Rózsavölgyiben belefutottam ebbe a lemezbe:
Ami valójában csak egy válogatás a teljes 4-lemezes "Premier Livre des Pieces de Viole" ciklusból.
Persze "ignorance is bliss", a francia barokkot alkalmanként látogató amatőrként engem nyilván könnyebb elvarázsolni, mint a feketeöves szakértőit a korszaknak és milliőnek.
Mert kissé 'savallizál', egy különös, mély és áradó aurát nyom ezekre, ha jó formában van, senki sem tudja a receptet, valami titkos dolog, én pl. rezonálok rá.
És a többi 'normálisan' eljátszott sok lemez, az marad a 'csak jó' szinten, akkor is, ha nagyon jó.
Horizontbezáródás?
Az.
Kábítószer?
Totálisan.
De akkor most azért tekinthető referenciának, pl. Marais-nél?
Nem tudom, itt az objektív értéksejtés az erős homályba borul, nálam bizonyosan.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Re: Komolyzenei ajánló
Nagyon jó lemeznek tartom, de az én lelkemnek kicsit mégsem, talán, kissé olyan... vad... vagy milyen.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára chord 2018.11.06., kedd 21:17-kor.
ML 512 - Heed Nexus - Spendor SP1
blog: Komolyzenei ajánló
Online
Re: Komolyzenei ajánló
Nyilván a szakértők kapásból kontrázhatják, de nekem legalábbis jó ideig úgy tűnt, hogy Savall szinte kisajátította magának Marais munkásságának gyümölcseit. Mígnem a Rózsavölgyiben belefutottam ebbe a lemezbe:
Ami valójában csak egy válogatás a teljes 4-lemezes "Premier Livre des Pieces de Viole" ciklusból.
Persze "ignorance is bliss", a francia barokkot alkalmanként látogató amatőrként engem nyilván könnyebb elvarázsolni, mint a feketeöves szakértőit a korszaknak és milliőnek.
Ami valójában csak egy válogatás a teljes 4-lemezes "Premier Livre des Pieces de Viole" ciklusból.
Persze "ignorance is bliss", a francia barokkot alkalmanként látogató amatőrként engem nyilván könnyebb elvarázsolni, mint a feketeöves szakértőit a korszaknak és milliőnek.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene