tottyi írta: ↑2018.07.19., csüt. 11:29
BLX írta: ↑2018.07.18., szer. 14:21
Ha van mondjuk egy forrás eszköz pl DAC, aminek van rendes 2V körüli stabil vonal kimenete és potis a végfok, abban az esetben miért van szükség még egy előfokra is? Nekem van egy ilyen kombón és teljesen jól kifutja magát a végfok. Így kevesebb dolgon is megy át a jel...
Ha mar senki nem valaszol aki ert hozza en megprobalom, ezt az uzenetet kaptam mikor lejebb en is ilyesmit kerdeztem.
"a forrás önmagában nem ideális társa, mert az nem végez egyben impedancia illesztést is"
De azert meg szivesen olvasnek errol par szosszenetet aki vagja a temat.
Ha van egy DAC, amelynek a megadott kimenőfeszültsége "2V", az azt jelenti, a maximális, 0 dB-es kivezérlés esetén a kimeneti jel szintje 2V (rms).
Ha ezt a DAC-ot összekötjük egy olyan végerősítővel, amelynek a bemeneti érzékenysége pont 2V és az ehhez tartozó névleges kimeneti teljesítménye 100W, valamint pont olyan felvételt hallgatunk, amely a maximális 0dB szintig ki van vezérelve, akkor a zenei csúcsokban megkapjuk a 100W kimeneti teljesítményt ( leegyszerűsítve ).
Viszont, ha olyan felvételt hallgatunk, ahol a zenei csúcsok pl. csupán -10dB szintig vannak kivezérelve ( mert ilyenre készítették ), akkor a 100W-os erősítő csupán 10W-ot fog leadni a csúcsokban.
Az előerősítő lényege pont egy nem túl nagy, 10-15dB-es szabályozható jelszinterősítés, amellyel áthidalható a különböző felvételek eltérő kivezéreltsége, valamint a DAC ( vagy egyéb jelforrás ) kimeneti jelszintje és a végerősítő bemeneti érzékenysége közötti - többnyire csekély - különbség.
Pl. az említett Crown PSA-2 bemeneti érzékenysége 2,1V. Egy 2V kimeneti feszültségű DAC eleve nem tudja kivezérelni teljesen, még a névleges kimeneti teljesítményre sem, a zenei csúcsteljesítményéről már nem is beszélve.
Egyébként is jellemző, hogy minél nagyobb teljesítményű egy végerősítő, annál nagyobb bemeneti jelszintre van szüksége.