Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327

Zöld topik

Avatar
ZolaBA
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1818
Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
Értékelés: 1651
Tartózkodási hely: Pilisvörösvár

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: ZolaBA »

Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12629
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Az autós topicba is betettem, de van helye itt is, úgy gondolom.
Évek óta mondom, hogy ebben lenne fantázia!

https://qubit.hu/2018/08/24/elektromos- ... uar-e-type
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4636
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 3102

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: istvan01 »

Nagy bajban a PaksI erőmű hűtése most éppen a Duna víz magas hőfoka miatt, de közben rendkívül alacsony a vízállás is jelenleg. Előre jelzések szerint a következő hetekben megdőlhet Paksnál a valaha mért legalacsonyabb vízszint is, ami mínusz 58cm. (Az árvízi harmadfokú volt +891cm)

https://www.portfolio.hu/vallalatok/pak ... 94168.html

Paks vízállás:
http://vizallasjelentes.hu/Paks/vizalla ... elzes.html

Alacsony vízállás miatt elmúlt években többször előfordult vészhelyzet PaksI erőmű hűtésével, néhányszor időleges kapacitás csökkentéssel.

PaksII nagyobb kapacitása és pár évig a két erőmű párhuzamos üzeme PaksII felfutása mellett nagy gond lesz.
https://nepszava.hu/1145987_akad-egy-ki ... z-eromuvet

Online
Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4636
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 3102

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: istvan01 »

Vinkler írta:
2018.08.04., szomb. 15:06
És mindeközben...

C39DE5A7-9BDE-49C7-B757-898203BD6028.jpeg
itt valami nem stimmel. Hol van a Nissan Leaf? Ha 2017-ig USA-ban eladtak legalább 112ezer Leaf-et, akkor az előbbi listából miért hagyták le?
Ja, értem, luxury kategóriában nem rúg labdába a Leaf, de villany fajtában mégis.
Csatolmányok
1000x-1.png
1000x-1.png (107.5 KiB) Megtekintve 1003 alkalommal

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12629
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

És mindeközben...
C39DE5A7-9BDE-49C7-B757-898203BD6028.jpeg
C39DE5A7-9BDE-49C7-B757-898203BD6028.jpeg (112.08 KiB) Megtekintve 1005 alkalommal
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4636
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 3102

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: istvan01 »

Kína már ebben is előzi a világot. Kerékpár út, autópálya oldal fala már több helyen napelemmel borított, de Kínában már autópálya futó felületét borítják kísérleti jelleggel napelemmel. Gondolom a következő lépés az lenne, hogy az így megtermelt áramot a menet közben indukcióval tölthető járművek felszedik

https://www.youtube.com/watch?v=MlsCWVw8d7w

Avatar
tottyi
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3282
Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
Értékelés: 711
Tartózkodási hely: Šamorín

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: tottyi »

istvan01 írta:
2018.07.28., szomb. 21:16
Kezdődik, kezdődik, avagy márpedig nincs ingyen leves. MOL kutak villanytőltői mostantól nem ingyenesek. Furcsa tarifával, idő egységben és nem kWh-ban adják a töltőáramot.
https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag ... 67026.html

https://www.molplugee.hu/
En azon csodalkoztam, hogy eddig ingyen volt.
Audio PC | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - Valhalla AgPt-RXF HC | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2HC R | Ethernet kabel: VIABLUE EP-7 SILVER RJ-45 CAT6A

Online
Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4636
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 3102

Re: Zöld topik

Hozzászólás Szerző: istvan01 »

Kezdődik, kezdődik, avagy márpedig nincs ingyen leves. MOL kutak villanytőltői mostantól nem ingyenesek. Furcsa tarifával, idő egységben és nem kWh-ban adják a töltőáramot.
https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag ... 67026.html

https://www.molplugee.hu/

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12629
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Vinkler »




1 hour ago, avl2 said:




kicsit belekostolgattam a fntin fellelkesitve az erdei utakba.   Hegytetötöl Pap rétig a rövid szakasz is eleg jo minösegü





Marót felé lefelé figyelős, egébként az egész környék járható, nem gáz.

Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: avl2 »




On 5/30/2018 at 10:27 AM, Vinkler said:




Olyan nincs kéremszépen!


Egyébként Dömötkaputól felfelé egészen jó. 





kicsit belekostolgattam a fntin fellelkesitve az erdei utakba.   Hegytetötöl Pap rétig a rövid szakasz is eleg jo minösegü


Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5319
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 1023

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: lehoako »



Nnnna, ez azért durva. Az összes dízel benne van...



https://qubit.hu/2018/06/06/egyetlen-di ... -normainak



 


Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5319
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 1023

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: lehoako »




20 minutes ago, Vinkler said:




Országútival 80-ba bele lehet nyalni.



Visegrád felé évek óta nem használom azt az utat. Ott tekerek, ahol kevesebb autó jár. Erdészeti utakon.





Országútival elkapsz egy aszfaltrepedést 80-nal, vagy bármilyen úthibát, első kerék azonnal száll, Te meg utána. :-( 



Nem kell veretni, nekem is fő a biztonság.


Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12629
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Vinkler »




6 minutes ago, avl2 said:




de azok még rosszabb minösegüek, nem ? 



nekem gerincservem lett - nem tartom kizartnak, hogy a biciklizeshez van köze -, erdekelnek jo minösegü erdeszeti utak a Pilisben, ajanlatokat kerek, köszönöm





Olyan nincs kéremszépen!


Egyébként Dömötkaputól felfelé egészen jó. 

Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: avl2 »




3 minutes ago, Vinkler said:




Országútival 80-ba bele lehet nyalni.



Visegrád felé évek óta nem használom azt az utat. Ott tekerek, ahol kevesebb autó jár. Erdészeti utakon.





de azok még rosszabb minösegüek, nem ? 



nekem gerincservem lett - nem tartom kizartnak, hogy a biciklizeshez van köze -, erdekelnek jo minösegü erdeszeti utak a Pilisben, ajanlatokat kerek, köszönöm


Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12629
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Vinkler »




2 minutes ago, avl2 said:




a kor.  mai szemmel nezve felelötlenül, Ausztriaban volt 91 km/h is (ismert ut, jo burkolat, stb.). 



a Pilisben, Pilisszentlaszlotol Szentendre fele 70 km/h föle mar nem szeretek jutni - Visegrad fele meg az utminöseg rettenetes sok helyen, bar egy ideje nem jartam arra, de félek, hogy inkabb uj stadion epült, nem az utminöseg javult





Országútival 80-ba bele lehet nyalni.



Visegrád felé évek óta nem használom azt az utat. Ott tekerek, ahol kevesebb autó jár. Erdészeti utakon.

Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: avl2 »




1 minute ago, Vinkler said:




Tegnap 65-öt jöttem lefelé a Kisrigótól trekkinggel. Nem volt késztetésem tovább tolni.





a kor.  mai szemmel nezve felelötlenül, Ausztriaban volt 91 km/h is (ismert ut, jo burkolat, stb.). 



a Pilisben, Pilisszentlaszlotol Szentendre fele 70 km/h föle mar nem szeretek jutni - Visegrad fele meg az utminöseg rettenetes sok helyen, bar egy ideje nem jartam arra, de félek, hogy inkabb uj stadion epült, nem az utminöseg javult


Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: avl2 »




3 minutes ago, lehoako said:




...Balesetnél nagy mákod volt...





relativ. ha nincs (mint oly sokszor nem volt :-)), ahhoz kepest nem.  sulyosabb kimenetelhez kepest igen



(Scarponi esetehez hasonlo volt,  csak Ö sajnos beleallt a kisbuszfélébe, en atrepültem az auto felett, betörve a szelvedöjet, üvegszilankok nehany het mulva is voltak reggel a parnamon ...  volt nehany töresem, stb., ..es lehet azota vagyok szkepikusabb a VF-ekkel kapcsolatban 

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12629
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Vinkler »




5 minutes ago, lehoako said:




Istenhegyin okés, szépen, polgárian, ahol a 21-es jár... A kertek alatt egész más, emiatt is írtam, ott van, hogy pár sarok lapos, de cserébe utána pár sarok olyan, amit a busz nem tud megcsinálni... 



Balesetnél nagy mákod volt, néha előttem is lepergett az életem amikor az Eötvös utcán lefelé 60 felé mutatott az óra... 





Tegnap 65-öt jöttem lefelé a Kisrigótól trekkinggel. Nem volt késztetésem tovább tolni.

Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5319
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 1023

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: lehoako »




2 minutes ago, avl2 said:




ne csinald !   Viztorony tajan laktam 7-8 evig. gyakran volt "edzesnek": lesüvites az Alkotas utcaig, aztan fel, aztan ujra le es ujra fel.



..2008 jun.9.-en kora delutan egy autos nem vett eszre, a Janoskorhazban a koponya CT elött tértem magamhoz, 2 rendör es korhazi szemelyzettel körülöttem.





Istenhegyin okés, szépen, polgárian, ahol a 21-es jár... A kertek alatt egész más, emiatt is írtam, ott van, hogy pár sarok lapos, de cserébe utána pár sarok olyan, amit a busz nem tud megcsinálni... 



Balesetnél nagy mákod volt, néha előttem is lepergett az életem amikor az Eötvös utcán lefelé 60 felé mutatott az óra... 


Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: avl2 »




37 minutes ago, lehoako said:




....azonnal lejtőn vagy, amikor meg hazafelé igyexel, végig emelkedő az egész kvázi a Moszkváról. A Mártonhegyi úton meg a Költő sarka és a Tüdőgondozó között eljön az igazság pillanata, visszadugod egyesbe, kiállsz, vádlival is húzol, ha jót akarsz és csak a 4 ütemre figyelsz, lenntart-kipufog... Valaki próbálta már? ...





ne csinald !   Viztorony tajan laktam 7-8 evig. gyakran volt "edzesnek": lesüvites az Alkotas utcaig, aztan fel, aztan ujra le es ujra fel.



..2008 jun.9.-en kora delutan egy autos nem vett eszre, a Janoskorhazban a koponya CT elött tértem magamhoz, 2 rendör es korhazi szemelyzettel körülöttem.


Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15209
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »



Most biztosan mosolygásra görbül sokak arca, de a lakhelyem kiválasztásánál szempont volt, hogy van kényelmes, sík bringaút a közelben, konkrétan itt a budai rakpart (Eurovelo 6). Azóta is ezen közlekedem, szerencsés módon az összes munkahelyem mellette van. Így amíg a Duna nem dől meg, nekem vízszintes a pálya.



Azt hiszem, egy város lakóinak bringázási hajlandósága leginkább azon múlik, ott éppen mennyire számít trendinek a tekerés. Biztosan számít a domborzat és az infrastruktúra is, de utóbbit már maga után vonzza a kerékpárosok száma. Budapesten is rengeteget fejlődött a kerékpárosok kiszolgálása, de ehhez az kellett, hogy napi szinten több tízezren tekerjenek. Az én közlekedési útvonalaim nem sokat változnak, ugyanazokat a bringás folyosókat használom a városban. Ezeken néhány évvel ezelőtt még komoly akadályok voltak kerékpáros szempontból, de mára gyakorlatilag mindet megoldották, felszámolták. Néhány hete még a BME előtti halálkereszteződés rendjét is átrajzolták, a bringások külön sávot és lámpát kaptak, nagyban csökkentve a kerékpáros vs gyalogos vs autós ütközetek durvaságát.



Lehet mutogatni Hollandiára és Dániára, hogy ott bezzeg nincs hegy, de még domb sem (ami nem igaz), ellenben az ottani időjárás, a durva szél és a mindennapos eső legalább akkora akadály, mint a budai hegyek emelkedői, de valahogy mégsem tartja vissza az embereket a tekeréstől. Az infrastruktúra természetesen nagyon más ott jelenleg, de a 70-es években pont ott tartottak, mint most Budapest, azaz mindenki autóval közlekedett. Éveken át tartó, kőkemény civil mozgalom kellett ahhoz, hogy a holland és dán városvezetések belássák, a kerékpáros közlekedést támogatni, fejleszteni kell és érdemes. Ma már nagyon beszédes kimutatásaik vannak a kerékpározás pozitív egészségügyi, társadalmi, gazdasági és közlekedési hatásairól, de annak idején ők is fejest ugrottak az ismeretlenbe. Ehhez persze az is szükséges volt, hogy mindkét ország a saját bőrén érzi a természeti környezet és a klíma változásainak következményeit, ami alapvetően meghatározza a holland és dán emberek gondolkodását. Az ottani természeti egyensúly a magasabb urbanizáció miatt (is) törékenyebb, mint a Kárpát medence esetében. A benelux oktatási rendszer hatalmas erénye, hogy a folyamatokat meg tudták értetni az emberekkel. Ebben mi magyarok egyelőre komoly lemaradásban vagyunk. Itt még mindig megmosolyogják, ha valaki felszedi a szemetet az utcán, kosárral a kezében megy boltba, esős időben is bringázik, vagy ha laposra tapossa az italos flakont. Ellenben megveregetjük a vállát annak, aki hatalmas terepjáróval közlekedik a belső kerületekben. Hosszú út van még előttünk.


Avatar
lehoako
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5319
Csatlakozott: 2009.05.06., szer. 13:30
Értékelés: 1023

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: lehoako »




10 hours ago, fapaci said:




Jó, ne hasonlítsuk, de Budapest lakosságának kis hányada él a budai hegyekben, a többségnek otthont adó Pest biliárdasztal simaságú. Amúgy meg nem hiszem, hogy a domborzat tart vissza tömegeket a bringázástól. Pécs igen dimbes/dombos város, mégis sokan bringáznak ott mostanában.





30egynéhány évig a budai hegyekben voltam kénytelen lakozni, csak azután, az idők szavára hallgatva (kapunyitási pánik) tértem vissza születésem helyére, a Bulinegyedbe. Nekem a nehézség a budai kerékpározással az, h nem nagyon van felénk "lapos" út, max. a Fodor u. maga, már amennyire az lapos, így amikor felülsz a bicajra, azonnal lejtőn vagy, amikor meg hazafelé igyexel, végig emelkedő az egész kvázi a Moszkváról. A Mártonhegyi úton meg a Költő sarka és a Tüdőgondozó között eljön az igazság pillanata, visszadugod egyesbe, kiállsz, vádlival is húzol, ha jót akarsz és csak a 4 ütemre figyelsz, lenntart-kipufog... Valaki próbálta már? Utána az Eötvös utca már csak a közmondásos első kategóriás domb a víztoronyig, onnan meg már csak csorgás a Jánoshegyi kilátóig, és ezzel köszönjük, elérkeztünk Budapest legmagasabb pontjára, 527 méteres magasságba, sajnos, nincs feljebb :-). 



Minden másra ott a 60-as villamos (ez a Fogas "polgári neve"). 



Pesten bicajozni ehhez képest sima ügy, Budára menet max. a Hegyalja húzós 1 picit, de az is inkább a buszok meg a büdi miatt, meg, h még a Czakó utcai lámpa előtt (hegymenetben) az autók besorolnak a nekik jóba (M1-M7-felüljáró) vagy az "előremenő" jobb sáv, emiatt is van némi sávközi fluktuáció meg index nélküli driftelés. 



 


Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12629
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Vinkler »




8 hours ago, fapaci said:




Jó, ne hasonlítsuk, de Budapest lakosságának kis hányada él a budai hegyekben, a többségnek otthont adó Pest biliárdasztal simaságú. Amúgy meg nem hiszem, hogy a domborzat tart vissza tömegeket a bringázástól. Pécs igen dimbes/dombos város, mégis sokan bringáznak ott mostanában.





Nyilván számít még a kerékpáros infrastruktúra és a közlekedési kultúra is. Szerintem ez a domborzati viszonyokkal kiegészülve határozza meg, hogy egy városban mekkora a kerékpárral közlekedők aránya.

Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15209
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10353
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »




3 minutes ago, Vinkler said:




Azért ne hasonlítsuk a budai hegyekhez egyiket sem.




Jó, ne hasonlítsuk, de Budapest lakosságának kis hányada él a budai hegyekben, a többségnek otthont adó Pest biliárdasztal simaságú. Amúgy meg nem hiszem, hogy a domborzat tart vissza tömegeket a bringázástól. Pécs igen dimbes/dombos város, mégis sokan bringáznak ott mostanában.


Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 12629
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 7304
Tartózkodási hely: Szentendre

Zöld topik

Hozzászólás Szerző: Vinkler »



Jó hír, hogy már kínában is elkezdődött valami.



http://ecolounge.hu/zoldmotor/teljes-ka ... naperomuve

Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Válasz küldése

Vissza: “Csevegők”