Tisztelt Fórumtársak!
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
viewtopic.php?f=100&t=199327
Zöld topik
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1818
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1651
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Zöld topik
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12629
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Zöld topik
Az autós topicba is betettem, de van helye itt is, úgy gondolom.
Évek óta mondom, hogy ebben lenne fantázia!
https://qubit.hu/2018/08/24/elektromos- ... uar-e-type
Évek óta mondom, hogy ebben lenne fantázia!
https://qubit.hu/2018/08/24/elektromos- ... uar-e-type
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Re: Zöld topik
Nagy bajban a PaksI erőmű hűtése most éppen a Duna víz magas hőfoka miatt, de közben rendkívül alacsony a vízállás is jelenleg. Előre jelzések szerint a következő hetekben megdőlhet Paksnál a valaha mért legalacsonyabb vízszint is, ami mínusz 58cm. (Az árvízi harmadfokú volt +891cm)
https://www.portfolio.hu/vallalatok/pak ... 94168.html
Paks vízállás:
http://vizallasjelentes.hu/Paks/vizalla ... elzes.html
Alacsony vízállás miatt elmúlt években többször előfordult vészhelyzet PaksI erőmű hűtésével, néhányszor időleges kapacitás csökkentéssel.
PaksII nagyobb kapacitása és pár évig a két erőmű párhuzamos üzeme PaksII felfutása mellett nagy gond lesz.
https://nepszava.hu/1145987_akad-egy-ki ... z-eromuvet
https://www.portfolio.hu/vallalatok/pak ... 94168.html
Paks vízállás:
http://vizallasjelentes.hu/Paks/vizalla ... elzes.html
Alacsony vízállás miatt elmúlt években többször előfordult vészhelyzet PaksI erőmű hűtésével, néhányszor időleges kapacitás csökkentéssel.
PaksII nagyobb kapacitása és pár évig a két erőmű párhuzamos üzeme PaksII felfutása mellett nagy gond lesz.
https://nepszava.hu/1145987_akad-egy-ki ... z-eromuvet
Online
Ja, értem, luxury kategóriában nem rúg labdába a Leaf, de villany fajtában mégis.
Re: Zöld topik
itt valami nem stimmel. Hol van a Nissan Leaf? Ha 2017-ig USA-ban eladtak legalább 112ezer Leaf-et, akkor az előbbi listából miért hagyták le?
Ja, értem, luxury kategóriában nem rúg labdába a Leaf, de villany fajtában mégis.
- Csatolmányok
-
- 1000x-1.png (107.5 KiB) Megtekintve 1003 alkalommal
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12629
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Zöld topik
És mindeközben...
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Re: Zöld topik
Kína már ebben is előzi a világot. Kerékpár út, autópálya oldal fala már több helyen napelemmel borított, de Kínában már autópálya futó felületét borítják kísérleti jelleggel napelemmel. Gondolom a következő lépés az lenne, hogy az így megtermelt áramot a menet közben indukcióval tölthető járművek felszedik
https://www.youtube.com/watch?v=MlsCWVw8d7w
https://www.youtube.com/watch?v=MlsCWVw8d7w
- tottyi
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3282
- Csatlakozott: 2013.06.19., szer. 16:37
- Értékelés: 711
- Tartózkodási hely: Šamorín
Re: Zöld topik
En azon csodalkoztam, hogy eddig ingyen volt.istvan01 írta: ↑2018.07.28., szomb. 21:16Kezdődik, kezdődik, avagy márpedig nincs ingyen leves. MOL kutak villanytőltői mostantól nem ingyenesek. Furcsa tarifával, idő egységben és nem kWh-ban adják a töltőáramot.
https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag ... 67026.html
https://www.molplugee.hu/
Audio PC | USB - Shunyata Research Sigma v2 | Chord Dave | Hangfalkabel - Valhalla Draco Reference V3 XLR | ATC SCM150ASL Pro | Tapkabel hangfalba (2x) - Valhalla AgPt-RXF HC | Betapkabel - Valhalla Draco V3/2HC R | Ethernet kabel: VIABLUE EP-7 SILVER RJ-45 CAT6A
Online
Re: Zöld topik
Kezdődik, kezdődik, avagy márpedig nincs ingyen leves. MOL kutak villanytőltői mostantól nem ingyenesek. Furcsa tarifával, idő egységben és nem kWh-ban adják a töltőáramot.
https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag ... 67026.html
https://www.molplugee.hu/
https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag ... 67026.html
https://www.molplugee.hu/
Online
1 hour ago, avl2 said:
kicsit belekostolgattam a fntin fellelkesitve az erdei utakba. Hegytetötöl Pap rétig a rövid szakasz is eleg jo minösegü
Marót felé lefelé figyelős, egébként az egész környék járható, nem gáz.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12629
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Zöld topik
1 hour ago, avl2 said:
kicsit belekostolgattam a fntin fellelkesitve az erdei utakba. Hegytetötöl Pap rétig a rövid szakasz is eleg jo minösegü
Marót felé lefelé figyelős, egébként az egész környék járható, nem gáz.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Zöld topik
On 5/30/2018 at 10:27 AM, Vinkler said:
Olyan nincs kéremszépen!
Egyébként Dömötkaputól felfelé egészen jó.
kicsit belekostolgattam a fntin fellelkesitve az erdei utakba. Hegytetötöl Pap rétig a rövid szakasz is eleg jo minösegü
Zöld topik
Nnnna, ez azért durva. Az összes dízel benne van...
https://qubit.hu/2018/06/06/egyetlen-di ... -normainak
Zöld topik
20 minutes ago, Vinkler said:
Országútival 80-ba bele lehet nyalni.
Visegrád felé évek óta nem használom azt az utat. Ott tekerek, ahol kevesebb autó jár. Erdészeti utakon.
Országútival elkapsz egy aszfaltrepedést 80-nal, vagy bármilyen úthibát, első kerék azonnal száll, Te meg utána. :-(
Nem kell veretni, nekem is fő a biztonság.
Online
6 minutes ago, avl2 said:
de azok még rosszabb minösegüek, nem ?
nekem gerincservem lett - nem tartom kizartnak, hogy a biciklizeshez van köze -, erdekelnek jo minösegü erdeszeti utak a Pilisben, ajanlatokat kerek, köszönöm
Olyan nincs kéremszépen!
Egyébként Dömötkaputól felfelé egészen jó.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12629
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Zöld topik
6 minutes ago, avl2 said:
de azok még rosszabb minösegüek, nem ?
nekem gerincservem lett - nem tartom kizartnak, hogy a biciklizeshez van köze -, erdekelnek jo minösegü erdeszeti utak a Pilisben, ajanlatokat kerek, köszönöm
Olyan nincs kéremszépen!
Egyébként Dömötkaputól felfelé egészen jó.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Zöld topik
3 minutes ago, Vinkler said:
Országútival 80-ba bele lehet nyalni.
Visegrád felé évek óta nem használom azt az utat. Ott tekerek, ahol kevesebb autó jár. Erdészeti utakon.
de azok még rosszabb minösegüek, nem ?
nekem gerincservem lett - nem tartom kizartnak, hogy a biciklizeshez van köze -, erdekelnek jo minösegü erdeszeti utak a Pilisben, ajanlatokat kerek, köszönöm
Online
2 minutes ago, avl2 said:
a kor. mai szemmel nezve felelötlenül, Ausztriaban volt 91 km/h is (ismert ut, jo burkolat, stb.).
a Pilisben, Pilisszentlaszlotol Szentendre fele 70 km/h föle mar nem szeretek jutni - Visegrad fele meg az utminöseg rettenetes sok helyen, bar egy ideje nem jartam arra, de félek, hogy inkabb uj stadion epült, nem az utminöseg javult
Országútival 80-ba bele lehet nyalni.
Visegrád felé évek óta nem használom azt az utat. Ott tekerek, ahol kevesebb autó jár. Erdészeti utakon.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12629
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Zöld topik
2 minutes ago, avl2 said:
a kor. mai szemmel nezve felelötlenül, Ausztriaban volt 91 km/h is (ismert ut, jo burkolat, stb.).
a Pilisben, Pilisszentlaszlotol Szentendre fele 70 km/h föle mar nem szeretek jutni - Visegrad fele meg az utminöseg rettenetes sok helyen, bar egy ideje nem jartam arra, de félek, hogy inkabb uj stadion epült, nem az utminöseg javult
Országútival 80-ba bele lehet nyalni.
Visegrád felé évek óta nem használom azt az utat. Ott tekerek, ahol kevesebb autó jár. Erdészeti utakon.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Zöld topik
1 minute ago, Vinkler said:
Tegnap 65-öt jöttem lefelé a Kisrigótól trekkinggel. Nem volt késztetésem tovább tolni.
a kor. mai szemmel nezve felelötlenül, Ausztriaban volt 91 km/h is (ismert ut, jo burkolat, stb.).
a Pilisben, Pilisszentlaszlotol Szentendre fele 70 km/h föle mar nem szeretek jutni - Visegrad fele meg az utminöseg rettenetes sok helyen, bar egy ideje nem jartam arra, de félek, hogy inkabb uj stadion epült, nem az utminöseg javult
Zöld topik
3 minutes ago, lehoako said:
...Balesetnél nagy mákod volt...
relativ. ha nincs (mint oly sokszor nem volt :-)), ahhoz kepest nem. sulyosabb kimenetelhez kepest igen
(Scarponi esetehez hasonlo volt, csak Ö sajnos beleallt a kisbuszfélébe, en atrepültem az auto felett, betörve a szelvedöjet, üvegszilankok nehany het mulva is voltak reggel a parnamon ... volt nehany töresem, stb., ..es lehet azota vagyok szkepikusabb a VF-ekkel kapcsolatban
Online
5 minutes ago, lehoako said:
Istenhegyin okés, szépen, polgárian, ahol a 21-es jár... A kertek alatt egész más, emiatt is írtam, ott van, hogy pár sarok lapos, de cserébe utána pár sarok olyan, amit a busz nem tud megcsinálni...
Balesetnél nagy mákod volt, néha előttem is lepergett az életem amikor az Eötvös utcán lefelé 60 felé mutatott az óra...
Tegnap 65-öt jöttem lefelé a Kisrigótól trekkinggel. Nem volt késztetésem tovább tolni.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12629
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Zöld topik
5 minutes ago, lehoako said:
Istenhegyin okés, szépen, polgárian, ahol a 21-es jár... A kertek alatt egész más, emiatt is írtam, ott van, hogy pár sarok lapos, de cserébe utána pár sarok olyan, amit a busz nem tud megcsinálni...
Balesetnél nagy mákod volt, néha előttem is lepergett az életem amikor az Eötvös utcán lefelé 60 felé mutatott az óra...
Tegnap 65-öt jöttem lefelé a Kisrigótól trekkinggel. Nem volt késztetésem tovább tolni.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Zöld topik
2 minutes ago, avl2 said:
ne csinald ! Viztorony tajan laktam 7-8 evig. gyakran volt "edzesnek": lesüvites az Alkotas utcaig, aztan fel, aztan ujra le es ujra fel.
..2008 jun.9.-en kora delutan egy autos nem vett eszre, a Janoskorhazban a koponya CT elött tértem magamhoz, 2 rendör es korhazi szemelyzettel körülöttem.
Istenhegyin okés, szépen, polgárian, ahol a 21-es jár... A kertek alatt egész más, emiatt is írtam, ott van, hogy pár sarok lapos, de cserébe utána pár sarok olyan, amit a busz nem tud megcsinálni...
Balesetnél nagy mákod volt, néha előttem is lepergett az életem amikor az Eötvös utcán lefelé 60 felé mutatott az óra...
Zöld topik
37 minutes ago, lehoako said:
....azonnal lejtőn vagy, amikor meg hazafelé igyexel, végig emelkedő az egész kvázi a Moszkváról. A Mártonhegyi úton meg a Költő sarka és a Tüdőgondozó között eljön az igazság pillanata, visszadugod egyesbe, kiállsz, vádlival is húzol, ha jót akarsz és csak a 4 ütemre figyelsz, lenntart-kipufog... Valaki próbálta már? ...
ne csinald ! Viztorony tajan laktam 7-8 evig. gyakran volt "edzesnek": lesüvites az Alkotas utcaig, aztan fel, aztan ujra le es ujra fel.
..2008 jun.9.-en kora delutan egy autos nem vett eszre, a Janoskorhazban a koponya CT elött tértem magamhoz, 2 rendör es korhazi szemelyzettel körülöttem.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15209
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zöld topik
Most biztosan mosolygásra görbül sokak arca, de a lakhelyem kiválasztásánál szempont volt, hogy van kényelmes, sík bringaút a közelben, konkrétan itt a budai rakpart (Eurovelo 6). Azóta is ezen közlekedem, szerencsés módon az összes munkahelyem mellette van. Így amíg a Duna nem dől meg, nekem vízszintes a pálya.
Azt hiszem, egy város lakóinak bringázási hajlandósága leginkább azon múlik, ott éppen mennyire számít trendinek a tekerés. Biztosan számít a domborzat és az infrastruktúra is, de utóbbit már maga után vonzza a kerékpárosok száma. Budapesten is rengeteget fejlődött a kerékpárosok kiszolgálása, de ehhez az kellett, hogy napi szinten több tízezren tekerjenek. Az én közlekedési útvonalaim nem sokat változnak, ugyanazokat a bringás folyosókat használom a városban. Ezeken néhány évvel ezelőtt még komoly akadályok voltak kerékpáros szempontból, de mára gyakorlatilag mindet megoldották, felszámolták. Néhány hete még a BME előtti halálkereszteződés rendjét is átrajzolták, a bringások külön sávot és lámpát kaptak, nagyban csökkentve a kerékpáros vs gyalogos vs autós ütközetek durvaságát.
Lehet mutogatni Hollandiára és Dániára, hogy ott bezzeg nincs hegy, de még domb sem (ami nem igaz), ellenben az ottani időjárás, a durva szél és a mindennapos eső legalább akkora akadály, mint a budai hegyek emelkedői, de valahogy mégsem tartja vissza az embereket a tekeréstől. Az infrastruktúra természetesen nagyon más ott jelenleg, de a 70-es években pont ott tartottak, mint most Budapest, azaz mindenki autóval közlekedett. Éveken át tartó, kőkemény civil mozgalom kellett ahhoz, hogy a holland és dán városvezetések belássák, a kerékpáros közlekedést támogatni, fejleszteni kell és érdemes. Ma már nagyon beszédes kimutatásaik vannak a kerékpározás pozitív egészségügyi, társadalmi, gazdasági és közlekedési hatásairól, de annak idején ők is fejest ugrottak az ismeretlenbe. Ehhez persze az is szükséges volt, hogy mindkét ország a saját bőrén érzi a természeti környezet és a klíma változásainak következményeit, ami alapvetően meghatározza a holland és dán emberek gondolkodását. Az ottani természeti egyensúly a magasabb urbanizáció miatt (is) törékenyebb, mint a Kárpát medence esetében. A benelux oktatási rendszer hatalmas erénye, hogy a folyamatokat meg tudták értetni az emberekkel. Ebben mi magyarok egyelőre komoly lemaradásban vagyunk. Itt még mindig megmosolyogják, ha valaki felszedi a szemetet az utcán, kosárral a kezében megy boltba, esős időben is bringázik, vagy ha laposra tapossa az italos flakont. Ellenben megveregetjük a vállát annak, aki hatalmas terepjáróval közlekedik a belső kerületekben. Hosszú út van még előttünk.
Zöld topik
10 hours ago, fapaci said:
Jó, ne hasonlítsuk, de Budapest lakosságának kis hányada él a budai hegyekben, a többségnek otthont adó Pest biliárdasztal simaságú. Amúgy meg nem hiszem, hogy a domborzat tart vissza tömegeket a bringázástól. Pécs igen dimbes/dombos város, mégis sokan bringáznak ott mostanában.
30egynéhány évig a budai hegyekben voltam kénytelen lakozni, csak azután, az idők szavára hallgatva (kapunyitási pánik) tértem vissza születésem helyére, a Bulinegyedbe. Nekem a nehézség a budai kerékpározással az, h nem nagyon van felénk "lapos" út, max. a Fodor u. maga, már amennyire az lapos, így amikor felülsz a bicajra, azonnal lejtőn vagy, amikor meg hazafelé igyexel, végig emelkedő az egész kvázi a Moszkváról. A Mártonhegyi úton meg a Költő sarka és a Tüdőgondozó között eljön az igazság pillanata, visszadugod egyesbe, kiállsz, vádlival is húzol, ha jót akarsz és csak a 4 ütemre figyelsz, lenntart-kipufog... Valaki próbálta már? Utána az Eötvös utca már csak a közmondásos első kategóriás domb a víztoronyig, onnan meg már csak csorgás a Jánoshegyi kilátóig, és ezzel köszönjük, elérkeztünk Budapest legmagasabb pontjára, 527 méteres magasságba, sajnos, nincs feljebb :-).
Minden másra ott a 60-as villamos (ez a Fogas "polgári neve").
Pesten bicajozni ehhez képest sima ügy, Budára menet max. a Hegyalja húzós 1 picit, de az is inkább a buszok meg a büdi miatt, meg, h még a Czakó utcai lámpa előtt (hegymenetben) az autók besorolnak a nekik jóba (M1-M7-felüljáró) vagy az "előremenő" jobb sáv, emiatt is van némi sávközi fluktuáció meg index nélküli driftelés.
Online
8 hours ago, fapaci said:
Jó, ne hasonlítsuk, de Budapest lakosságának kis hányada él a budai hegyekben, a többségnek otthont adó Pest biliárdasztal simaságú. Amúgy meg nem hiszem, hogy a domborzat tart vissza tömegeket a bringázástól. Pécs igen dimbes/dombos város, mégis sokan bringáznak ott mostanában.
Nyilván számít még a kerékpáros infrastruktúra és a közlekedési kultúra is. Szerintem ez a domborzati viszonyokkal kiegészülve határozza meg, hogy egy városban mekkora a kerékpárral közlekedők aránya.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12629
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Zöld topik
8 hours ago, fapaci said:
Jó, ne hasonlítsuk, de Budapest lakosságának kis hányada él a budai hegyekben, a többségnek otthont adó Pest biliárdasztal simaságú. Amúgy meg nem hiszem, hogy a domborzat tart vissza tömegeket a bringázástól. Pécs igen dimbes/dombos város, mégis sokan bringáznak ott mostanában.
Nyilván számít még a kerékpáros infrastruktúra és a közlekedési kultúra is. Szerintem ez a domborzati viszonyokkal kiegészülve határozza meg, hogy egy városban mekkora a kerékpárral közlekedők aránya.
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15209
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10353
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Zöld topik
3 minutes ago, Vinkler said:
Azért ne hasonlítsuk a budai hegyekhez egyiket sem.
Jó, ne hasonlítsuk, de Budapest lakosságának kis hányada él a budai hegyekben, a többségnek otthont adó Pest biliárdasztal simaságú. Amúgy meg nem hiszem, hogy a domborzat tart vissza tömegeket a bringázástól. Pécs igen dimbes/dombos város, mégis sokan bringáznak ott mostanában.
Online
Jó hír, hogy már kínában is elkezdődött valami.
http://ecolounge.hu/zoldmotor/teljes-ka ... naperomuve
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 12629
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 7304
- Tartózkodási hely: Szentendre
Zöld topik
Jó hír, hogy már kínában is elkezdődött valami.
http://ecolounge.hu/zoldmotor/teljes-ka ... naperomuve
Apple / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos