Tonyka írta: ↑2018.11.13., kedd 21:22
Lehet élcelődni, az autó teljesítménye, minősége, és az emberi viselkedés közt igen is van párhuzam. (főképp itthon) A jó erős kocsi tévesen az közvetíti, h legyőzhetetlen vagy benne. Rád nem vonatkoznak a fizika törvényei, ha két előzés belefért belefér a harmadik is. Ha be tudom venni a kanyart 120-al, akkor legközelebb megpróbálom 125, majd 130-al. Addig ameddig el nem szállsz, mint a győzelmi zászló. Vajon a pizza futi veszélyesebb, ha beléd koccan, vagy ha beléd csapódik egy bivaly S merci 100-al. Nyilván rengeteg kivétel van, nem mindenki megy ezerhétszázzal. Felelőtlen vezető létezik minden kategóriában, ez sem vita kérdés. Alapvetően ki is jelenthetjük az autók nem tehetnek a gazdáikról. A teljesítményhez semmi nem kell, csak pénz, a pénz mellé sokszor nem párosul intelligencia sajnos. Főképp idehaza, nem mondom vannak rosszabb helyek, mint Magyarország, de mi is toppon vagyunk idiótákból. A közlekedési kultúránk igazi balkáni. Itt még nem sikerült feldolgozni mindenkinek az anyagi sikereket. Ha araszolunk a Nagykőrösin befelé, lehet számolni a prémium kategóriás autókat akik a buszsávban pofátlanul végig mennek. Azért ezek elég tagadhatatlan dolgok, mint a levillogás, meg a letolás az útról. És nem szuzukival állnak bele a seggembe 130-nál ameddig leelőzök egy kamiont a belsőben. A parasztabja még villog is, mikor látja, h csak egy előzést tervezek megejteni a belsőben. Valahogy, biztos tök alaptalanul azt hiszem, h a nagy teljesítményű autótulajdonosok mindig mindenkinél jobban sietnek.
Bocs, hogy belepofázok, de sok pontban nem értek veled egyet (miközben néhány pontban igen)
Egyrészt a bunkóság a közlekedésben nem autófüggő, hanem személyfüggő. Napi 100 km-t teszek meg a munkahelyre oda-vissza (50-50) ennek egy része országút, egy nagyobb része autópálya, és egy harmadik része Budapest. Ha nem láttál még 20 éves szakadt Golfot vagy bármi egyéb, max 300-500ezer forintot érő autót bunkón közlekedni, akkor vagy nem figyelsz eléggé, vagy szelektív a látásod, vagy nagyon más helyen élsz. Ez - ahol én közlekedek - ugyanúgy mindennapos jelenség, mint az, hogy Ovtaviával tolnak le, vagy persze valami drága BMW-vel vagy Audival, vagy bármi egyébbel.
Tegnapi élményem: egy kb 15-20 éves, de nyilván valami erősebb motorral szerelt Citroen kombi állt bele a “seggembe”, villogva, mert nem előztem elég gyorsan (kb 140-nel mentem) egy kamionsort az M1-en. Majd amikor végetért a kamionsor, és előre bejeleztem hogy félrehúzok, akkor a bunkója a kamion orra előtt másfél méterrel jobbról leelőzött, nagy dízelfüstöt nyomva az arcomba. Ha nem figyelek eléggé, és nem kapom vissza a kormányt, akár halálos baleset is lehetett volna belőle. Előttem aztán folytatta a mutatványait. Ja, megjegyzem, egy egyéves BMW-m van, nyilván rendkívül bosszantotta, hogy egy bömössel miért nem 200-zal előzök egy 80-nal haladó hosszú kamionsort (mellesleg lehetőségeim alapján tudtam volna, akár 230-cal is, ha nagyon akartam volna).
Apropó BMW... mióta egy origós újságíró (még az olvasható Origó korában) elkezdte ontani heti két alkalmommal a “BMW-s így meg úgy” cikkeit, és ezzel nem állt le a mai napig, azóta valahogy bekerült a köztudatba a “bunkó BMW-s” fogalma, és a köztudatban ez már odáig fejlődött, hogy minden BMW-s bunkó. Amikor a tavasszal már a Rock FM-en is egy egész reggeli műsort ennek szenteltek, akkor érintve éreztem magam, és elhatároztam, hogy pár napon át figyelem és saját statisztikát készítek különböző bunkósági kategóriákban az elkövető autómárkákról. Nem megyek bele itt a részletekbe, de az én pár napos nem reprezentatív statisztikámban nagy meglepetésre az összesítésben bunkóságban toronymagasan az Octavia győzött, második helyen a Honda végzett, harmadik helyen pedig emlékeim szerint a “szakadt Golf”. Persze ez semmit nem jelent, pusztán az én megfigyelésem volt, és lehet, hogy velem “bajtársiasságból” nem bunkóskodtak a BMW-k, ki tudja. De a végeredmény azt mutatta, hogy a bunkóság nem márkafüggő. Az Octavia nyilván azért végzett első helyen, mert a legnagyobb számosságú olyan autó, ami menni is tud, a Honda helyezése szerintem csak véletlen (nem nevezhető statisztikai mintavételnek az én módszerem), a “szakadt Golf” meg a nagyon fiatal (tehát saját bevételi forrással nem rendelkező, apuci által pénzelt) generáció kedvelt kategóriája... De pl. a céges kisfurgonok (külön megjegyeztem egy Unixtrade feliratút) is eléggé előkelő helyen voltak bunkóságban. Az, hogy a Suzuki Swift meg a Ford Fiesta stb nem került be, az meg egyrészt annak köszönhető, hogy ezek az autók nem dinamikusak, illetve ez is véletlen (korábban tapasztaltam olyant, hogy egy régi swiftes mellettem a lámpánál túráztatta a motrát, és kihívóan nézett rám, én meg röhögtem magamban egy nagyot, és a zöldnél hagytam, hogy legyen jó napja...)
Másrészt ez a “balkáni” jelző, amit ma olyan divatos minden rosszra használni... Az igazi Balkánon pl Horvátországban semmivel sem tapasztaltam több bunkót, mint Németországban (ja, Németországban is járok nagyon sokat, pont annyi bunkó van az ottani autópályákon is, mint nálunk). Montenegró már más eset, att hajmeresztő dolgokat láttam, de hajmeresztő tud lenni Olaszország is, és ahogy hallom a franciák sem mintavezetők. Az igazi szar közlekedés pl Bukarestben tapasztalható meg, na ha ott jártál volna már, akkor latnád a hazai közlekedésben a jót is, nem csak a rosszat. Mert itthon pl. mindig akad valaki, aki beenged mellékutcából egy forgalmas főútra, bőven vannak előzékeny és korrekt vezetők is (pl itt a fórumban is mindenki az, ugyebár
) és bár nagyon sok bosszantó dolog van a hazai közlekedésben, érdemes figyelni a jó dolgokra is.