Fehér (na jó, igazából nagyon világos szürke... csak akkor veszed észre, ha melléraksz valami tényleg fehéret)asebestyen írta: ↑2024.03.30., szomb. 19:03Szalon írhatna fekete-fehéren arról, hogy milyen volt a Dogma a Tarmac után?
Még mindig bicajnak érződik a Dogma a Tarmac után, arra a napra egyértelműen az volt a jó választás, 900m az gyakorlatilag siknak számit itt, meg nem meredek emelkedők vannak ezen a körön. Nagyon nem mindegy, hogy 10%+-os emelkedőkön jön össze a szint, vagy 4-6%-osokon... A 80+kg-ot nem tudom megfelelő erővel kompenzálni sajnos...
Amúgy csak magamat teszteltem, hogy milyen formában vagyok 3 hét full off + 2 hét edzegetés után. A kör alatt többet ettem, mint normálisan szoktam (de még igy is fele annyit kb, mint kellene) valamint mindent 1 zónával feljebb csináltam, mint amúgy tenném... Szóval normál endurance rideok alkalmával "sikon" próbálok reco pulzuszóna tetején maradni, emelkedkön meg E1 teteje csupán (nekem ez ~151)
Szóval nem kell a bicajok közötti különbségegkbe túl sokat belelátni, mindkét bicajt szeretem és több múlik azon, hogy milyen napom összességében... A széljárás is nagyobb hatással van szerintem összességében egy ilyen körön, mint a bicajok közötti különbség. A Dogmát továbbra is szeretem, fizikailag a geometria jobban testre áll, kényelmesebb, kevésbé agressziv, mint a Tarmac, a mechanikus Campa váltásérzetét továbbra is jobban preferálom az elektromos bármitől, az elkopott fékfelületű bora WTO továbbra is tökéletes sikon, nedves lejtőn viszont már nem az igazi... A Dogmán 52/36 + 11/29 van, ami megint csak jobban illik "sikra".
A tarmacon 50/34 + 11/34 van, mászós napra egyértelműen jobb választás. Lejtmenetben továbbra is jobban érzem, mint a Dogmát, de az 50/11 hamar elfogy, lehetnék még gyorsabb is Rezgéselnyelése jobb, mint a dogmának. A tárcsa féket szokom, de nedves úton még mindig szenvedek a modulálhatósággal... túl sokszor blokkolom a hátsót, ami nem vicces néha... A téli nedves utat, sok mocskot a DA hajtás sem szereti, recseg ropog már... valszinű a középcsapágy ami amúgy ceramic speed... Már szétkaptam és kicsit megpucoltam kivülről, meg a hajtókarokat is, de nem segitett, valószinű ki kell pucolnom a csapágyakat teljesen... de jelenleg inkább tekerem, mint szerelem, ha van időm...
Szóval érdemben véleményem nem változott, jól megférnek egymás mellet. Hasonlóak, de azért mégis jól definiálhatóak a különbségek.