Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

Audiophile ösvény vs tápszűrő kondicionáló


  • Please log in to reply
1422 válasz erre a témára

#1 istvan01

istvan01

    Hazajáró lélek

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • 3.304 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Ma, 16:04

egy részletesebb kábel terhelés kalkulátor:

/korábban ez már volt itt/

http://www.partnerca...sokos/meretezes


  • 0

#2 istvan01

istvan01

    Hazajáró lélek

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • 3.304 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Ma, 16:00

Villanyóra után közvetlenül, csak a feltett biztosítéknak megfelelő szabvány vastagságú kábelt tetethetsz!

A biztosítéktáblától már lehet eltérő méret is , persze megfelelő biztosítékkal védve.

Ha csak ilyen rövid szakaszra kell kábel, akkor javaslom a legjobbat megvenni amit a pénztárcád enged . 

Semmiképp nem villanyboltosokat ! A vastagság meg a készülékek fogyasztásának függvénye is . Némi ( jó sok) tartalék nem árt.

nem kábel vastagság, vezető keresztmetszet. Az adott biztosító után köthet vezető terhelhetőség alu és réz minimális keresztmetszet:

A falban védőcsőben az "A csoportot" kell figyelembe venni

Csatolt képek:

  • megengedett terheles.jpg

  • 0

#3 SoundMania

SoundMania

    Hazajáró lélek

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • 3.788 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Ma, 15:24

Esetleg valakinek valamilyen ötlet/tapasztalat?

Villanyóra után közvetlenül, csak a feltett biztosítéknak megfelelő szabvány vastagságú kábelt tetethetsz!

A biztosítéktáblától már lehet eltérő méret is , persze megfelelő biztosítékkal védve.

Ha csak ilyen rövid szakaszra kell kábel, akkor javaslom a legjobbat megvenni amit a pénztárcád enged . 

Semmiképp nem villanyboltosokat ! A vastagság meg a készülékek fogyasztásának függvénye is . Némi ( jó sok) tartalék nem árt.


  • 0

#4 hosszu

hosszu

    Törzsvendég

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.176 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Ma, 14:15

Esetleg valakinek valamilyen ötlet/tapasztalat?

Ilyen rövid szakaszon érdemes ugyanolyan kábelt behúzni, amilyet a készülékeid (elsősorban az erősítőd) tápellátásához egyébként is használsz - feltéve, hogy nem a gyári "PC-tápkábellel" vannak bekötve. :)


  • 0

#5 nadtom

nadtom

    Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 667 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Debrecen
  • Interests:Mozi, Zene, Túramotorozás

Elküldve: Ma, 11:46

Sziasztok,
Szeretnék egy villamos kábelt behúzni a hifi berendezéseimnek. Kb. 2 méter kábel kell, mert a villanyóra doboz a fal másik oldalán van (ahol a hifi cuccok vannak).
Amit olvastam erről, azok alapján azt tervezem, hogy közvetlen a villanyóra után kötném a betápot.
Milyen típusú, vastagságú kábelt ajánlotok? Szerkezet tekintetében tömör vagy sodrott kábel a jobb?
A hifi szekrényhez lengő aljzatot érdemes tenni, vagy csokival kössem be az elosztót (a hosszabbítón lévő dugó levágásával)? 1db 3 eres kábel elég vagy többet érdemes behúzni? (Csak egy fázisom van.)
Előre is köszönöm a válaszokat.


Esetleg valakinek valamilyen ötlet/tapasztalat?
  • 0

#6 LIMAR

LIMAR

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 480 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 21:40

100nF Rulez! :D

Ha csak annyi lenne benne!

 

10nF, 1uF, 1uF, 100nF, 100nF, 10nF mind párhuzamosan több fokozatban.

 

A többi N.C.

Csatolt képek:

  • Mains nagyban.jpg

Szerkesztve LIMAR által: Tegnap, 21:43

  • 0

#7 fülelek

fülelek

    Törzsgárda

  • _HVX
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 6.209 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 21:18

Szerény tapasztalatom szerint a hálózati DC leválasztó semmilyen hangzás javítást nem okoz, csupán trafó mechanikai búgást csökkenti. Fülelek javasolta X kondikat, flancos Mundorf supreme kondikkal csináltam 4-5 példányban, hifi közeli konnektorokban, távolabb is, hatása? küszöb alatt. 

A te cuccaid pont abba a kategóriába esnek, ahol az ilyen dolgok nem igazán hatásosak, de ez a ritkább esetek közé tartozik.

A dc leválasztó amúgy csak arra jó, ha zizeg a toroid hálózati trafó, akkor ne zavarjon. A zizegés nemcsak gyári trehányság következménye lehet, hanem szállítás közbeni hirtelen gyorsulás utáni nagy lassulás :D


  • 0

#8 fülelek

fülelek

    Törzsgárda

  • _HVX
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 6.209 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 21:13

Vannak azért gyári készülékek, amik elég korrekten meg vannak csinálva a hálózati bemenetükön.

Mindaz, amit leírtál (meg egy kicsit több is), plusz még a több fokozatú "smooth start" és a hálózati DC leválasztó is gyárilag benne van.

Jobb helyeken ezt is fontosnak tartják.

Ez mind igaz. Csak mindig elfelejted, hogy ezeket a jobb helyeken készült készülékeket  (legalábbis kis hazánkban) igen kevesen tudják megfizetni.

És sajnos te is hajlamos vagy úgy gondolkozni, mint L.J, aki szerint aki ruppótlan, az ne is vágyakozzon semmi jobbra, baßßa meg, miért nem tanult többet, miért nem ügyeskedett, hát így járt, úgy kell neki.

Ha nem lennének  a mindenkori hatalom közvetlen hátterében a lehetőségeket messzemenőkig kihasználó "huszárok", akkor a hígend se menne úgy.

Persze könnyű azt gondolni, biztos az irigység beszél belőlem, de aki ismer engem, az tudja, hogy nem így van. 

De tovább már túl off lenne, úgyhogy nem folytatom. 

100nF Rulez! :D


  • 0

#9 LIMAR

LIMAR

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 480 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 21:08

Szerény tapasztalatom szerint a hálózati DC leválasztó semmilyen hangzás javítást nem okoz, csupán trafó mechanikai búgást csökkenti.

.... flancos Mundorf supreme kondikkal csináltam 4-5 példányban, hifi közeli konnektorokban, távolabb is, hatása? küszöb alatt.

Azért találták ki, nem?

Ja, és a hálózatból érkező nagyfrekvenciás zajok szűréséből készülék házon belül még baj nem származott.

Nyilvánvalóan készülék közeli konnektorban, távolabb meg pláne sok értelme nincs, ahogy megtapasztaltad. A nagyfrekis zajokat a készüléken kívüli kábelek szedik össze. Csöves elektronikák esetében, ha az nincs fém dobozba zárva meg pláne semmi értelme, mivel a szabadon álló csövek úgyis minden szemetet összeszednek a levegőből. Az lett volna a csoda, ha hallottál volna bármit is.


Szerkesztve LIMAR által: Tegnap, 21:17

  • 0

#10 istvan01

istvan01

    Hazajáró lélek

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • 3.304 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 19:45

Vannak azért gyári készülékek, amik elég korrekten meg vannak csinálva a hálózati bemenetükön.

Mindaz, amit leírtál (meg egy kicsit több is), plusz még a több fokozatú "smooth start" és a hálózati DC leválasztó is gyárilag benne van.

Jobb helyeken ezt is fontosnak tartják.

Szerény tapasztalatom szerint a hálózati DC leválasztó semmilyen hangzás javítást nem okoz, csupán trafó mechanikai búgást csökkenti. Fülelek javasolta X kondikat, flancos Mundorf supreme kondikkal csináltam 4-5 példányban, hifi közeli konnektorokban, távolabb is, hatása? küszöb alatt. 


Szerkesztve istvan01 által: Tegnap, 19:45

  • 0

#11 LIMAR

LIMAR

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 480 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 19:22


két X2 kategóriájú kondenzátor, (ezek mkp alapanyagúak) az egyiket a biztosíték mögé kell forrasztani a fázis és nulla közé, a másikat pedig közvetlenül a készülék hálózati aljzatára. 47nF -100nF értékek megfelelőek, érdemes nem rövid, hanem hosszú lábú kondenzátorokat venni pl. Epcos a Lomex kft-nél. Kb. 40Ft/db.

Érdemes egy 240kOhm 1W ellenállást is venni, és a bemenetnél levő kondenzátorra párhuzamosan ráforrasztani, ez azért szükséges, hogy ha a konnektorból kihúzzuk a hálózati dugót, és megfogjuk az érintkezőit, ne érjen meglepetés, mert eléggé tud csípni, az ellenálláson tized másodperc alatt lecsökken a feszültség közel nullára.

Csak olyan végezzen ilyen átalakítást, aki gyakorlott pákász!  

Vannak azért gyári készülékek, amik elég korrekten meg vannak csinálva a hálózati bemenetükön.

Mindaz, amit leírtál (meg egy kicsit több is), plusz még a több fokozatú "smooth start" és a hálózati DC leválasztó is gyárilag benne van.

Jobb helyeken ezt is fontosnak tartják.

Csatolt képek:

  • Mains in.jpg

  • 0

#12 fülelek

fülelek

    Törzsgárda

  • _HVX
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 6.209 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 16:55

Nos, kitűnő hozzászólásokat olvashattunk biztosíték ügyben, amiből az a konzekvencia vonható le, hogy a drága, akármilyen márkájú biztosíték azoknak való, akik jó drága készülékekkel rendelkeznek, és más tuningolási lehetőséget nem mernek megtenni a garanciavesztés, vagy az eladási probléma (nem gyári állapot) bukta problémák miatt.

Tehát mi a teendő a hálózati tápok körül, ha szeretnénk tuningolni készülékünket:

-kábelek és nyák vezetések kiváltása jobb kábelekkel. A kábeleknél nem a keresztmetszet, hanem a jó anyag és szigetelés az igazán fontos, a keresztmetszet ne legyen kisebb a gyári drót keresztmetszeténél. Sokféle kábel jó lehet, Kimber, VdH, Jantzen, a teflon szigetelésűek általában kapásból tudják a szükséges  átütési feszültség határt, a többinél vagy meg kell nézni adatlapon, vagy saját felelősség, esetleg szilikoncsőben vezetni.

-A tiszta csatlakozó és a tiszta biztosíték foglalat nagyon fontos. A tisztítás után célszerű valamilyen kontaktus javító kenceficével bekenni, ez  többféle lehet, Caig Deoxit Gold talán a legismertebb és az egyik legjobb cucc, de AQ, VdH, Kontak, Intraclean, Silclear is szóba jöhet.

Na de mi az a 100Ft-os cucc? 

két X2 kategóriájú kondenzátor, (ezek mkp alapanyagúak) az egyiket a biztosíték mögé kell forrasztani a fázis és nulla közé, a másikat pedig közvetlenül a készülék hálózati aljzatára. 47nF -100nF értékek megfelelőek, érdemes nem rövid, hanem hosszú lábú kondenzátorokat venni pl. Epcos a Lomex kft-nél. Kb. 40Ft/db.

Érdemes egy 240kOhm 1W ellenállást is venni, és a bemenetnél levő kondenzátorra párhuzamosan ráforrasztani, ez azért szükséges, hogy ha a konnektorból kihúzzuk a hálózati dugót, és megfogjuk az érintkezőit, ne érjen meglepetés, mert eléggé tud csípni, az ellenálláson tized másodperc alatt lecsökken a feszültség közel nullára.

Csak olyan végezzen ilyen átalakítást, aki gyakorlott pákász!  


  • 4

#13 nadtom

nadtom

    Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 667 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Debrecen
  • Interests:Mozi, Zene, Túramotorozás

Elküldve: Tegnap, 16:15

Sziasztok,

Szeretnék egy villamos kábelt behúzni a hifi berendezéseimnek. Kb. 2 méter kábel kell, mert a villanyóra doboz a fal másik oldalán van (ahol a hifi cuccok vannak).
Amit olvastam erről, azok alapján azt tervezem, hogy közvetlen a villanyóra után kötném a betápot.

Milyen típusú, vastagságú kábelt ajánlotok? Szerkezet tekintetében tömör vagy sodrott kábel a jobb?
A hifi szekrényhez lengő aljzatot érdemes tenni, vagy csokival kössem be az elosztót (a hosszabbítón lévő dugó levágásával)? 1db 3 eres kábel elég vagy többet érdemes behúzni? (Csak egy fázisom van.)

Előre is köszönöm a válaszokat.

Szerkesztve nadtom által: Tegnap, 16:16

  • 0

#14 Amatőr61

Amatőr61

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 183 Hozzászólás:

Elküldve: Tegnap, 13:44

Én meg türelmesen várom az általam feltett kérdésre a választ.

 

"Lenne előbb egy kérdésem: valaki kipróbálta, hogy egy rövid vezetékkel (persze igen jó derótból) összeköti a biztosítékház két végét? És akkor az a legjobb? Vagy annál is jobb az extra minőségű biztosíték? És kicserélte a készüléken belül futó hálózati vezetékeket (nyomtatott áramkör kiváltás is)? "

 

Ha nincs elfogadható válasz, akkor legfeljebb pü-ben elmondom a tuningot annak, aki meg is csinálja, fotelsznoboknak nincs ingyen cirkusz:D

 

Ideiglenesen patkoltam biztosítékot, azaz megkerültem az olvadóbiztosítót, de utána mindig visszaállítottam az eredeti állapotot.

Kétféle kábelt forrasztottam be: teflon szigetelésű Jantzen ezüstözött rezet (http://www.hangtechn...ptfe-25mm2-5484) és Yarbo Power kábelből (ezt a típust Fapaci forgalmazta egy időben idehaza)  "kioperált" egyetlen vezetéket, ami kb. 2,5 mm ² -es sodrott vezetékekből álló OFC réz. 

Nálam a Jantzen lett a nyerő, második a Yarbo. 

 

Kb. 2 éve foglalkozok hálózati kábelekkel és az a tapasztalatom, hogy - átmérőtől függetlenül - szinte kivétel nélkül a teflon szigetelésűek a nyerők.

 

Továbbá kipróbáltam a Kácsa által forgalmazott Furutech biztosítékot is: semmi különös - nem szabad megvenni. 

Ha valaki veszi a fáradságot és évente egyszer alaposan megtakarítja, megpucolja a csatlakozókat érintkezőket, ideértve a biztosítéktartót és az olvadóbiztosító fémrészét, akkor jobb eredményt ér el, mint például egy Furutech olvadóbiztosítóval...

Én sebbenzint vagy denaturált szeszt - mikor melyik van éppen idehaza - öntök egy tiszta, fehér rongydarabra és azzal alaposan áttörlök mindent. 


  • 3

#15 olaf

olaf

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 112 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Balaton

Elküldve: Tegnap, 13:30

Többféle módon is váltottam már ki biztosítékot készüléken belül.

- Összekötöttem a biztosítékfoglalat két végét különféle vezetékekkel (hallani közöttük a különbséget).
- "Kiváltottam", áthidaltam a nyomtatott áramkört és kicseréltem a gyári tápvezetékeket.

A második megoldás sokkal jobb, mint az első és mindkét megoldás jobb, mint az általam kipróbált biztosítékok.
Ebből következően, a régebbi készülékeimnél nem használtam biztosítékokat, mára pedig megalkudtam és elfogadtam a némileg rosszabb hangminőséget.

Egészen elfogadható,ez a válasz,elgördült az akadály.


  • 0

#16 hosszu

hosszu

    Törzsvendég

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.176 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 12:56

"Lenne előbb egy kérdésem: valaki kipróbálta, hogy egy rövid vezetékkel (persze igen jó derótból) összeköti a biztosítékház két végét? És akkor az a legjobb? Vagy annál is jobb az extra minőségű biztosíték? És kicserélte a készüléken belül futó hálózati vezetékeket (nyomtatott áramkör kiváltás is)? "

Többféle módon is váltottam már ki biztosítékot készüléken belül.

- Összekötöttem a biztosítékfoglalat két végét különféle vezetékekkel (hallani közöttük a különbséget).
- "Kiváltottam", áthidaltam a nyomtatott áramkört és kicseréltem a gyári tápvezetékeket.

A második megoldás sokkal jobb, mint az első és mindkét megoldás jobb, mint az általam kipróbált biztosítékok.
Ebből következően, a régebbi készülékeimnél nem használtam biztosítékokat, mára pedig megalkudtam és elfogadtam a némileg rosszabb hangminőséget.


  • 2

#17 olaf

olaf

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 112 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Balaton

Elküldve: Tegnap, 10:28

Én meg türelmesen várom az általam feltett kérdésre a választ.

 

"Lenne előbb egy kérdésem: valaki kipróbálta, hogy egy rövid vezetékkel (persze igen jó derótból) összeköti a biztosítékház két végét? És akkor az a legjobb? Vagy annál is jobb az extra minőségű biztosíték? És kicserélte a készüléken belül futó hálózati vezetékeket (nyomtatott áramkör kiváltás is)? "

 

Ha nincs elfogadható válasz, akkor legfeljebb pü-ben elmondom a tuningot annak, aki meg is csinálja, fotelsznoboknak nincs ingyen cirkusz:D

Rendben,akkor hagyjuk ki a fotelsznobokat ,nyugodtan küldd el a válaszod pü ben,


  • 1

#18 fülelek

fülelek

    Törzsgárda

  • _HVX
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 6.209 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 08:38

Mi meg türelmesen várjuk,a beigért 100ft os biztositék tuningot.

Én meg türelmesen várom az általam feltett kérdésre a választ.

 

"Lenne előbb egy kérdésem: valaki kipróbálta, hogy egy rövid vezetékkel (persze igen jó derótból) összeköti a biztosítékház két végét? És akkor az a legjobb? Vagy annál is jobb az extra minőségű biztosíték? És kicserélte a készüléken belül futó hálózati vezetékeket (nyomtatott áramkör kiváltás is)? "

 

Ha nincs elfogadható válasz, akkor legfeljebb pü-ben elmondom a tuningot annak, aki meg is csinálja, fotelsznoboknak nincs ingyen cirkusz:D


  • 0

#19 olaf

olaf

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 112 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Balaton

Elküldve: Tegnap, 08:01

Én azoknak címeztem a kérdést, akik hozsannáznak a különleges biztosítékokról.

Mi meg türelmesen várjuk,a beigért 100ft os biztositék tuningot.


  • 0

#20 Amatőr61

Amatőr61

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 183 Hozzászólás:

Elküldve: 2018 február 22 - 23:07

Nekem csak annyi észrevételem lenne, hogy az erősítőkben lévő elektrolit kondenzátorokat élettartamát a gyártók üzemórában adják meg. Tehát ha éjjel-nappal be vannak kapcsolva a készülékek, akkor szépen lepereg az életük, úgy hogy nem is hallgattad őket. sad.gif

Tájékoztatásul az átlagos elkók kb. 5-10.000 órát mehetnek, folyamatos minőségromlás mellett. Amennyiben a környezetük a szokásosnál melegebb ("A" osztályú, vagy az elkók a hűtőborda közelébe lettek "véletlenül" betervezve), akkor még erre az időre sem számíthatsz.

Arról nem is beszélve, ha az átlagos elkók helyett "Audio Grade" minőségűek vannak (a meleget azok sem bírják sokkal jobban!), azok cseréje elég húzós lesz...

Üdv: TJ.

Igen, az öregedés tényével tisztában vagyok.

De, egyrészt nálam reggel 6-tól hajnal 2-ig szól vagy a Bartók Rádió vagy LP vagy CD. (Bemelegedett erősítővel jobb a hangzás...:)

Másrészt a végfokokban van egy relé, ami készenlétbe kapcsolja a készüléket, ha percekig nincs jel az előfokról. Az előfokot hetente egyszer-kétszer azért lekapcsoltam.

Még egy adalék: van egy NAD 3020 erősítőm, kb. 30 éve működik egyfolytában, eleinte 10-12 órában manapság már csak napi 4-5 órában. Még nem volt javítva. Persze, a kondik már száradóban lehetnek benne, de még mindig - egész jól - teszi a dolgát.

Bocs az offért.


  • 1




7 felhasználó olvassa ezt a témát.

4 felhasználó, 3 vendég, 0 anonim felhasználó


    K P, nadtom, lacy, istvan01