Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Hangfalállvány készítés házilag


  • Please log in to reply
1037 válasz erre a témára

#1021 Guest_ex_*

Guest_ex_*
  • X

Elküldve: 2002 május 29 - 15:20

Nem vicc, betonkocka, szép feketére festve.
  • 0

#1022 Guest_Puttty_*

Guest_Puttty_*
  • X

Elküldve: 2002 május 29 - 14:04

:smile35: :smile35: :smile35:

Több komolyságot!!!

:smile30: :smile30: :smile30:
  • 0

#1023 Guest_ex_*

Guest_ex_*
  • X

Elküldve: 2002 május 29 - 13:52

Nekem betonból van.
  • 0

#1024 Guest_Puttty_*

Guest_Puttty_*
  • X

Elküldve: 2002 május 29 - 13:14

Ok..

Akkor most, hogy már eléggé kitárgyaltátok a tüskéket,
dumcsizzunk most az 5.1 fílingről;
azaz háttérsugárzók, frontok és center optimális elhelyezéséről.

Megoszlanak a vélemények melyiket hova, milyen távolságra
illetve magasságra kell rakni.

Na gyerünk.

Ne kíméljetek!

:smile18:
  • 0

#1025 Guest_jani_*

Guest_jani_*
  • X

Elküldve: 2002 május 23 - 20:50

Az igazán mély hangok szerelmese vagyok,és 30cm-es mélynyomóhoz szeretnék hangfalterveket kapni.Legalább a befoglaló méretekre és a mélynyomó elhelyezkedésére lenne szükségem.Ha valaki tudna ebben segíteni,azt megköszönném.Jani
  • 0

#1026 Guest_Tibor_*

Guest_Tibor_*
  • X

Elküldve: 2002 január 09 - 15:50

Hi!
Kötekedj csak, de igazad van. Nem is tudom miért írtam ezt. A legjobban az fáj, hogy mielőtt küldöm elolvasom mégegyszer. De a lényeg akkor is ott van: a tüske helye.
Üdv.
Tibor
  • 0

#1027 Guest_Lamer_*

Guest_Lamer_*
  • X

Elküldve: 2002 január 09 - 01:04

Akkor megént kötekednék kicsinyt.

Én ugyan nem tudhatom, csakhát sejtem, hogy az a bizonyos tüsi nem az akusztikai szigetelést szolgálja, hanem pont a fordítottját, a minél jobb csatolást. Mármint a hangdoboz rezgéseit elvezetendő, mert az ugye rossz, ha rezeg, márpedig rezeg, ő márcsak olyan. :smile21:
  • 0

#1028 Guest_Otya_*

Guest_Otya_*
  • X

Elküldve: 2002 január 08 - 12:23

Köszi srácok!
Akkor egyelőre csak az állvány alá rakok tüsit.
Ha lesz majd problémám még, akkor jövök.
  • 0

#1029 Guest_fiffer_*

Guest_fiffer_*
  • X

Elküldve: 2002 január 07 - 18:36

nem kell egyforintossal bajlodni,lehet venni kulon tuskeket egy kis talppal,amibe egy melyedes van.
allithato,csavarozhato,700ft/db :smile32:
  • 0

#1030 Guest_Tibor_*

Guest_Tibor_*
  • X

Elküldve: 2002 január 07 - 17:16

Hi!
Az állvány és a padló közé rakd.
De ha van rá anyagi és technikai lehetőséged az állvány és a hangsugárzó közé is. A lényeg, minnél jobban elcsatolni akusztikailag a hangdobozt a padlótól. Ez olyasmit jelent, hogy a hangdoboz saját rezgéseiből a lehető legkevesebbet adjon át a padlónak. És ha lehet a tüskék jó hegyesek legyenek, hogy kis felületen érintkezzenek a padlóval. Hogy a háziasszonynak is kedvezz: a tüskék alá tehetsz valami nagyon kis átmérőjű fémdarabot /pl. egyforintos/ azért, hogy ne sértse fel a parkettát, bár ez ellentmond az előző mondatnak. Tibor
  • 0

#1031 Guest_Otya_*

Guest_Otya_*
  • X

Elküldve: 2002 január 07 - 12:38

üdv
Érdekelne, hogy hova célszerű a tüskét tenni olyan hangfalnál, ahol van alatta (zárt) állvány. Az állvány és a padló közé, vagy az állvány és a hangfal közé?
  • 0

#1032 Guest_pingvin_*

Guest_pingvin_*
  • X

Elküldve: 2001 december 23 - 20:59

a. Első kérdés: mit akarsz hallgatni? akusztikus hangszerek zenéje, vagy elektronikus zene. Ha a válaszod akusztikus hangszerek, vagy vokális előadások - kérdés: mennyit hallgattál eddig élőzenét?
Nos ha igen, úgy egy kiegyensúlyozott sztereó lehallgató teret kell kialakítanod. A hangdobozt az állványtól el kell akusztikusan szigetelni (minimalizálni kell a kettő csatolását) és az állványnak ezen túl is - a teljes hangfrekvenciás sávban - rezonanciamentesnek kel(lene) lennie. Törekedni kell a közvetett és a visszavert hangok terjedésének teljes szimmetriájára. (pl: jobb oldalon nagy ablak, bal oldalon vastag faliszőnyeg - s már fel is borult a szinpad)
Elektronikus zene esetén ennek kisebb a jelentősége, hiszen nincs az agyadban egy zenei emlék erről a zenéről. Ha egy koncerten hallottakkal hasonlítja össze a füled-agyad, akkor az az első észrevétel hogy a koncert "nagyobbat szólt".
b. A komolyzenei koncerteket - általában - fix mikrofonokkal veszik fel, itt tehát a nem mozgó zenész és a kis helyen mozgó szólista - sztereó rendszerben - a szinpad egy jól azonosítható helyén játszik, és megfelelően beállított lehallgatási hely és hallgatási pozíció esetén - ugyanarról a helyről hallható - látható. A másik műfaj frontemberei a színpadon mozognak, és a mikrofont kézbentartják, ill. a hangszerre van erősítve. Ezért tehát a képen mozog a zenész, de a "hangszinpadon" onnan hallható, ahová a hangmester "keverte". (még 50%-os asszimetria sem okoz kellemetlen szubjektív érzést)
Ezért aztán egy Kodály művet éneklő kórus visszahallgatása esetében csak nagyon kicsi asszimetria engedhető meg mert "felborul a hangkép", míg egy technót játszó banda zenéjének hallgatásához 4-20-szor nagyobb elektroakusztikus teljesítmény, akár a visszahallgató helység mind a négy sarkából - ez áll legközelebb a koncerten hallottakhoz.
c. Rátérve a konkrét kérdésekre:
1. Állványnak - házi kivitelezésben - leginkább homokkal kitöltött zárt profil ajánlott, semmiképpen sem doboz szerü, mert annak saját rezonanciája van. Ha az esztétikai elvárások miatt fát kell alkalmazni, minél karcsúbb MDF. ("lakótelepi" hangerőhöz a ragasztott fa is megteszi)
2. Optimális: két talp között 3 vagy 4 téglalap - vagy kör-keresztmetszetű láb. A padlótól az állvány legyen akusztikailag is elszigetelve. (feleségek, édesanyák elviselési határáig elég a közönséges filc-bútortalp is (2-3 cm átmérőjű)
3. 1 kérdésre 3 válasz.
3.1 a faltól és a padlótól kismértékig elálló hangsugárzó előnyösebben sugározza a mélyhangokat - általában kellemesebb hangzást ad.
3.2 a hangszóróból eredő hangot a magassugárzó tengelyében keletkezőnek érzi az ember. Ezért a magassugárzónak néhány fokkal a fej felett kellene lennie. Jó elrendezés a mennyezetről lógatott, a magasról befordított doboz is.
3.3 minél kisebb felületen érintkezik a doboz vagy az állány a padlóval, annál kevésbé befolyásolják egymást.
4. A magassugárzónak kellene kicsit a fül magassága fölé emelkednie. Ez az általános hangversenytermi állapot. Ugyan ez a hagversenyterem kétoldalán feltornyozott hangládák esetén is. Egy kicsivel fejmagasság fölé.
5. Az irodalom ismeri a kétkamrás mélysugárzókat, de ezek akusztikai megtervezése bonyolult, és drága. Helyette manapság a szubbasszus-korrektorokat használják, ami néhány IC- vel megépíthető. De ezek beállítása is eszközigényes.
üdv.Pingvin.
Ha
:smile28: :smile41: :smile41:
  • 0

#1033 Guest_Gábor_*

Guest_Gábor_*
  • X

Elküldve: 2001 december 23 - 18:04

Hay.
Igazából néztem már ki hangfalat ill. hanfal dobozának a tervét de a belevaló tál teljesítményéről tanácstalan vagyok.Van egy 4x50 vagy 2x100W os erősítőm.
Mekkora ill. milyen telesítményű hangfalat érdemes hozzá készíteni ha mondjuk két darabot akarok.A kb.:15mm nem túl nagy :smile40: A doboz méretei elolvashatók a somogyaudio.hu/hangfaltervek
  • 0

#1034 Guest_FaBRiK_*

Guest_FaBRiK_*
  • X

Elküldve: 2001 december 11 - 19:55

Bár egyszer már leírtam, de akkor valamiért nem ment át...

Szemléletesen ugyanaz, amit cutman írt. Ha egy jól megtervezett hangfaldobozt ráteszel egy szekrény pocára, akkor ott a teljes alsó felületen érintkezik a hangfal a poccal. Ezen az úton lesz egy jól szóló, jól megtervezett hangfal szekrényed, ami viszont nem az eredeti gyári elképzeések szerint fog szólni. Megyarul a szekrény átveszi a rezgést és a mélyeket felerősíti.

Ha tüskékre helyezed a hangfalat, akkor nem az egész felületen megy át a rezgés, csak annyi részen, amilyen "vastag" a tüske hegye. Ráadásul a tüskéket olyan ötvözeteből készítik, amelyek még jobban elnyelik a hangot. A fentiekből is látszik, hogy még érdemes azon is elgondolkodni, hogy ne 4, hanem csak 3 tüskére rakjuk, így még a 3/4 részére lehet csökkenteni az átmenő felületet (és ráadásul nem fog billegni a doboz :-) )
  • 0

#1035 Guest_cutman_*

Guest_cutman_*
  • X

Elküldve: 2001 december 11 - 16:39

nekem tölgyből van,ez nagyon jó,fémből nem igazán jó,mert hideg a hangja ,fából melegebb analógosabb.a forma nem számít.az viszont igen hogy tüskéken álljo és az se mindeggy hogy milyen anyagból van atüske,rézből klassz.3.dik kérdésre a válasz,a tüskék akusztikailag elválasztja adobozt a földtől, különben a föld elnyeli a doboz rezonanciáját,igy kevesebb a méllye.minden féleképpen érdemes állványra tenni ahangfalat a lényeg,hogy a hang utját ne állja semmi a magassugárzónak a fül magasságába kell lennie.ha dobozt raksz ahangfalalá lehet hogy több mélye lesz,csak nem jó minőségű,hanem színezett
  • 1

#1036 Guest_Lalika_*

Guest_Lalika_*
  • X

Elküldve: 2001 augusztus 17 - 18:25

elkelne egy foto is !
  • 0

#1037 Guest_Wily_*

Guest_Wily_*
  • X

Elküldve: 2001 augusztus 16 - 20:42

1-2 kerdesedre megprobalok valaszolni.

1. En fabol csinaltam az allvanyt, igy nem kellett heggesztgetni, meg sokat szorakozni vele. Igaz, csak sorround hangfalakhoz kellett.

3. Azert mert egyesek szerint igy teltebbek a melyek, es szebben szol a hangfal, mert nem erintkezik annyira a padloval. En kolaskupakokra raktam a hangfalakat, mivel ezt is ajanlottak, de nemsok valtozast fedeztem fel.
  • 0

#1038 Guest_laacaa_*

Guest_laacaa_*
  • X

Elküldve: 2001 augusztus 14 - 22:47

Több kérdés is érdekelne.

1. Milyen anyagból érdemes hangfalállványt csinálni,
Fa (normál fa vagy MDF) vagy inkább fém?

2. Befolyásolja e a hangminőséget az állványnak formálya vagy hogy hogyan érintezik a padlóval az állvány ?

3. Miért jó ha a hangfalad nem a földön van hanem pl. olyan talp van alatta, ami hegyes "tűkben" végződik és ezeken a "tűkön" áll az egész ?

4. Érdemes e állványra tenni az hangfalakat, ha nagyok (1m magas) de mondjuk eltakarja az ülőgarnitúra.

Ha mondjuk egy doboz szerű állványt csinálok a hangfal alá fából (mondjuk olyan alakút mint a hangfal) akkor szólhat e erőteljesebben a mély hang ?
  • 0




1 felhasználó olvassa ezt a témát.

1 felhasználó, 0 vendég, 0 anonim felhasználó


    krack