Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

Autós topik autósoknak


  • Please log in to reply
9966 válasz erre a témára

#41 tonee73

tonee73

    Tizezresek klubja

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 10.577 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:SO15 3FA
  • Interests:zenehallgatás + bicajozás

Elküldve: 2017 március 26 - 08:36

Melegszik az idő!

Mondjon bárki bármit, nekem ez az AUTÓ!  :smile53:


  • 0

#42 AVX

AVX

    avxcafe.hu

  • _ATC
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 107.050 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Magyar/Szeged
  • Interests:Kávé,zene,autó...

Elküldve: 2017 március 26 - 08:16

A Volvot mostanában ritkábban használjuk, van egy lótifuti Seat Leonunk is.

Na és mi a helyzet az új vassal? 

Mikor jön? Milyen színű lesz?


  • 0

#43 AVX

AVX

    avxcafe.hu

  • _ATC
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 107.050 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Magyar/Szeged
  • Interests:Kávé,zene,autó...

Elküldve: 2017 március 26 - 08:15

Kezet foghatsz Avx-el, te sem sokat mesz. :)

Ne sértegess. Dörmögi széthajtja szegény verdát. Én max felét megyek. :D


  • 0

#44 Bécó

Bécó

    Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 844 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 március 25 - 23:21

Melegszik az idő!

Csatolt képek:

  • IMG_0650.JPG

  • 2

#45 dörmögi

dörmögi

    Hazajáró lélek

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • 3.412 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 március 25 - 06:55

Kezet foghatsz Avx-el, te sem sokat mesz. :)

A Volvot mostanában ritkábban használjuk, van egy lótifuti Seat Leonunk is.


  • 0

#46 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.918 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2017 március 24 - 21:20

Bocsi Urak, de hátha ide belefér (ha nem, akkor kérem a törlést): Ideje eladnom 11 és fél éves Volvo S80 2.5T full extrás autómat tökéletes állapotban, 115 335 km-rel, ára 8000 Euro lenne. Új kocsi jön, az egyébként tökéletes Volvonak sajnos mennie kell. Köszönöm.


Kezet foghatsz Avx-el, te sem sokat mesz. :)
  • 0

#47 dörmögi

dörmögi

    Hazajáró lélek

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • 3.412 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 március 24 - 20:35

Bocsi Urak, de hátha ide belefér (ha nem, akkor kérem a törlést): Ideje eladnom 11 és fél éves Volvo S80 2.5T full extrás autómat tökéletes állapotban, 115 335 km-rel, ára 8000 Euro lenne. Új kocsi jön, az egyébként tökéletes Volvonak sajnos mennie kell. Köszönöm.


Szerkesztve dörmögi által: 2017 március 24 - 20:35

  • 0

#48 Bécó

Bécó

    Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 844 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 március 22 - 19:08

Érdekes Ferka!

Csatolt képek:

  • IMG_0636.JPG

  • 0

#49 komarfamily

komarfamily

    Az ellenallas hasztalan

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.639 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London, Budapest
  • Interests:Tenisz, mozi, hifi, utazás...

Elküldve: 2017 március 16 - 20:49

Mar keso;)

De egyetertek!
  • 0

#50 muv.imi

muv.imi

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.258 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:MISKOLC

Elküldve: 2017 március 16 - 18:04

Valszeg a masik is rozsdas volt. Egyebkent az egyszerit igy huzzak le es itt ebben a kulturaban nem nagyon szokas felujitani semmit, ahogy elnezem hanem kuka es ujat kell venni.

 Keress egy bontót , vegyél 50 Fontért két bontottat és szereltesd be azokat, ez a kocsi nem ér többet, egy rozsdaboglya az egész.


  • 1

#51 komarfamily

komarfamily

    Az ellenallas hasztalan

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.639 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London, Budapest
  • Interests:Tenisz, mozi, hifi, utazás...

Elküldve: 2017 március 16 - 14:59

Valszeg a masik is rozsdas volt. Egyebkent az egyszerit igy huzzak le es itt ebben a kulturaban nem nagyon szokas felujitani semmit, ahogy elnezem hanem kuka es ujat kell venni.


  • 0

#52 violin

violin

    D.I.Y.-er....

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 4.384 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Gyál

Elküldve: 2017 március 16 - 14:51

Na tegnap a kis mazda 6 megadta magat es olyan fust jott ki a hatso fekbol, hogy orom volt nezni.

Szoval kiderult, hogy a hatso fek beragadt igy feknyereg (nem tudom, hogy ez a megfelelo neve-e) plusz tarcsa plusz betet csere ja es a feknyerget parban cserelik 688 font....khm...

mondom a kocsi nem er annyit es inkabb elvontatom a roncstelepre erre 10 perc mulva hiv, hogy beszelt a fonokevel es 550GBP az uj ar ;) KWIKFIT

 

mondom igy mar baratibb. Remelem meg 1-2 evig elmegy a 12 eves benzines mazda 6 87000 merfolddel aztan szegenykem kukaba kerul. Sajnos a tengerparti eveket megsinylette igy tiszta rozsda az egesz.

 

Valamiert bennem volt, hogy autokat nezegettem az elozo heten most mar ertem miert ;)

 

A féknyereg felújítható.....de ha mégsem,szerintem akkor sem szükséges párban cserélni...


  • 0

#53 komarfamily

komarfamily

    Az ellenallas hasztalan

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.639 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London, Budapest
  • Interests:Tenisz, mozi, hifi, utazás...

Elküldve: 2017 március 16 - 14:31

Na tegnap a kis mazda 6 megadta magat es olyan fust jott ki a hatso fekbol, hogy orom volt nezni.

Szoval kiderult, hogy a hatso fek beragadt igy feknyereg (nem tudom, hogy ez a megfelelo neve-e) plusz tarcsa plusz betet csere ja es a feknyerget parban cserelik 688 font....khm...

mondom a kocsi nem er annyit es inkabb elvontatom a roncstelepre erre 10 perc mulva hiv, hogy beszelt a fonokevel es 550GBP az uj ar ;) KWIKFIT

 

mondom igy mar baratibb. Remelem meg 1-2 evig elmegy a 12 eves benzines mazda 6 87000 merfolddel aztan szegenykem kukaba kerul. Sajnos a tengerparti eveket megsinylette igy tiszta rozsda az egesz.

 

Valamiert bennem volt, hogy autokat nezegettem az elozo heten most mar ertem miert ;)


  • 0

#54 istvan01

istvan01

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.606 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 március 15 - 17:12

..én nalunk 105°C-t javasoltam, viszont hengerfejre - elsösorban NOx-bfc trade-off javitasa erdekeben 70°C-t vagy alatta :-)

 

van a termosztatnal valami elektromos csatlakozo (a regi kiolvadoval szemben igy müködne egy jellegmezö-szablyozott) ?

a kiolvado resz mondjuk 110°-nal nyitna a termosztatot, es van benne elektromosan füthetö elem, ellenallas, es ezt fütik, ha hamarabbi nyitast szeretnenk.  attol függöen mi romlik el, nyit örökke magas höfokon - ami nagy terhelesnel mechanikailag erösebb igenybevetel a motornak -, vagy kisebb höfokon - ami fogyasztas es esetleg emisszio szempontbol nem hasznalja ki a tudast, hatranyos

persze sok egyeb megoldas is van es letezhet, tipusismeret kell, vagy alaposan megnezni a rendszert.

 

elvileg, ha jol müködik edemben eszrevehetöen jobb a fogyasztas varosi, reszterheleses üzemben

 

pl. itt a 40. oldalon siman latni 110°C-t is:  http://www.iam-net.e...tes_wissen.pdf

  • 0

#55 avl2

avl2

    ember probal lenni

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.921 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 március 15 - 15:21

..én nalunk 105°C-t javasoltam, viszont hengerfejre - elsösorban NOx-bfc trade-off javitasa erdekeben 70°C-t vagy alatta :-)

 

van a termosztatnal valami elektromos csatlakozo (a regi kiolvadoval szemben igy müködne egy jellegmezö-szablyozott) ?

a kiolvado resz mondjuk 110°-nal nyitna a termosztatot, es van benne elektromosan füthetö elem, ellenallas, es ezt fütik, ha hamarabbi nyitast szeretnenk.  attol függöen mi romlik el, nyit örökke magas höfokon - ami nagy terhelesnel mechanikailag erösebb igenybevetel a motornak -, vagy kisebb höfokon - ami fogyasztas es esetleg emisszio szempontbol nem hasznalja ki a tudast, hatranyos

persze sok egyeb megoldas is van es letezhet, tipusismeret kell, vagy alaposan megnezni a rendszert.

 

elvileg, ha jol müködik edemben eszrevehetöen jobb a fogyasztas varosi, reszterheleses üzemben

 

pl. itt a 40. oldalon siman latni 110°C-t is:  http://www.iam-net.e...tes_wissen.pdf

Szerkesztve avl2 által: 2017 március 15 - 15:24

  • 0

#56 avl2

avl2

    ember probal lenni

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.921 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 március 15 - 09:20

nincsen itt valami modern dolog ?

nekem nincs tipusismeretem, csak elmeleti (20+ eve motorfejlesztessel, egesfejlesztessel foglalkozom)

vannak ma mar split cooling rendszerek, ahol egy reszre melegebbet engednek, masikra kevesebbet (pl. hengerfej hüvösebb, hogy mech.igenybevetelt birja, forgattyushaz kevesbe hidegre van hütve, azaz melegebb megengedve, hogy olaj melegebb legyen es surlodas javuljon, igy fogyi csökkenjen)

vannak ma kennfeldgesteuerte Thermostat-ok, azaz üzemi pont függvenyeben különbözö hömersekletet engednek meg - nyilvan balra lent (=kisebb fordulat, kisebb terheles) eseten nincs akkora mechanikai igenybevetel, igy megengedhetö a nagyobb hömerseklet, ami javitja a surlodast, jobbra fent (nagy fordulat, nagy terheles, nagy höaramok) pedig kisebb hömersekletet enged meg.

 

vajon az adott tipusnal mindig (üresjaras, orszaguti poroszkalas, emelkedön felfele vagy utanfutoval nagy temponal, stb.,azaz nagyobb teljesitmeny leadasaokr) ennyi lenne a termosztat nyitasi hömerseklete ??


  • 0

#57 istvan01

istvan01

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.606 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 március 14 - 21:20

Szerintem is sok. 95 fölé ritkán szoktak kúszni a hőmérsékletek.

A szokásos fagyálló keverék, ami manapság ajánlott nyáron is, kb 120C a forráspontja. A kiegyenlítő szelep tart +0,5bar túlnyomást is, ezzel a tiszta víz forráspontját feljebb viszi 110-115C-ra, a keverékét 130-140C-ra. Tehát a 105C még messze van forrástól. Ez szerintem egy új tendencia lehet, a magasabb olajhő jobb kenést ad, a fogyasztásra is kedvezően hat, kopásról nem is beszélve. Ez most nekem csak összeszedett magyarázkodás. Az is tendencia, ezt a hűtés hőt már nem kötik a vezető orrára, egyébként is egyre több helyen mérnek hőmérsékletet az autóban, ezekből optimál a komputer, szabályoz. A régebbi C4, C5-ös autókan van purutya hőkijelzés, pálcikak-sor világít, komolytalan skálával, az én C4-ben már plcikás kijelzés sincs. 


Szerkesztve istvan01 által: 2017 március 14 - 21:22

  • 0

#58 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.918 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2017 március 14 - 21:00

Soknak tartom én is. Nyomás alatt nem fog forrni, de magasnak tűnik. A Honda nem megy 90 fok fölé. Nincs köze, hogy sport, vagy nem sport.

Soknak tartom én is. Nyomás alatt nem fog forrni, de magasnak tűnik. A Honda nem megy 90 fok fölé. Nincs köze, hogy sport, vagy nem sport.


Szerintem is sok. 95 fölé ritkán szoktak kúszni a hőmérsékletek.
  • 0

#59 Lemmy9

Lemmy9

    Troll :)

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • 3.687 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva

Elküldve: 2017 március 14 - 20:56

Nagytapasztalatú autó szakértőket kérdezem. Van egy 2014-es Citroen C4 Vti-95 (szívóbenzinesem), újonnan került hozzám. Kezdetektől fogva van egy jelenség, miszerint minden gyújtás leálláskor hideg, de még fagyos időben is, bekapcsol a motor venti 1-2percre, akkor is ha előtt lágy és kíméletes hajtás volt.
Mivel nincs motor hőmérő a műszerfalon, csak vész lámpa, ezért OBDII-vel megnéztem, a motor hűtés termosztát által stabilan bemelegedés után beáll 103-105C-ra. Hibakód semmi, márkaszervizben is említettem, mivel nem hibakódos, ezért jónak mondják. Van-e itt aki normál üzemű, nem sport benzines autójában hasonló 105C vagy még magasabb hőt állít be a termosztátja?

Soknak tartom én is. Nyomás alatt nem fog forrni, de magasnak tűnik. A Honda nem megy 90 fok fölé. Nincs köze, hogy sport, vagy nem sport.
  • 0

#60 istvan01

istvan01

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.606 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 március 14 - 08:40

Nagytapasztalatú autó szakértőket kérdezem. Van egy 2014-es Citroen C4 Vti-95 (szívóbenzinesem), újonnan került hozzám. Kezdetektől fogva van egy jelenség, miszerint minden gyújtás leálláskor hideg, de még fagyos időben is, bekapcsol a motor venti 1-2percre, akkor is ha előtt lágy és kíméletes hajtás volt.
Mivel nincs motor hőmérő a műszerfalon, csak vész lámpa, ezért OBDII-vel megnéztem, a motor hűtés termosztát által stabilan bemelegedés után beáll 103-105C-ra. Hibakód semmi, márkaszervizben is említettem, mivel nem hibakódos, ezért jónak mondják. Van-e itt aki normál üzemű, nem sport benzines autójában hasonló 105C vagy még magasabb hőt állít be a termosztátja?


  • 0




2 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 2 vendég, 0 anonim felhasználó