Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

Autós topik autósoknak


  • Please log in to reply
10618 válasz erre a témára

#1 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.999 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: Ma, 10:29

Szűkül a kör. Lebeszéltem egy találkát a Porsche Hunngáriával.
 
Vagy octavia rs vagy az új mazda 6 jön szóba.
 
Bár a mazda szalonokkal kapcsolatban még mindig csalódott vagyok mivel csesztek visszaírni de a mazda mégis jobban tetszik bár a benzines rs régi vágyam.
 
Csak fél/egy évre venném aztán meglátjuk mi sül ki belőle?


Mindkettő jó autó, de más világ.
  • 0

#2 Acme

Acme

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.520 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Ma, 08:43

:smile32:

 

Koszi

 

elvileg az áfa után még 16%t kapok szóval remélem egy évesen annyiért fogom tudni továbbadni mint amennyiért vettem

 

én is a skodára hajlok


  • 0

#3 komarfamily

komarfamily

    Az ellenallas hasztalan

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.967 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London, Budapest
  • Interests:Tenisz, mozi, hifi, utazás...

Elküldve: Tegnap, 22:27

Az RS Octi nagyon jó választás, én is kacérkodtam vele anno. Baromi jól tartja az árát, és a 2.0 TSI a legmegbízhatóbbak közül való. A Skyactiv-ban vonzó az "örök élet" ígérete, de ha volt már modern turbós benzinesed, a Skyactivot gyengének fogod érezni. (Ráadásul láttunk már elromlós szívó motort is bőven, szóval a Skyactive-nak még bizonyítania kell)

+ a Skodánál jóval többet lehetett alkudni :) (bár nem tudom, most milyen a helyzet, de én 1 évesen annyiért láttam hirdetni az Octimat, amennyiért kihoztam a szalonból)

Koszi

 

elvileg az áfa után még 16%t kapok szóval remélem egy évesen annyiért fogom tudni továbbadni mint amennyiért vettem

 

én is a skodára hajlok


  • 0

#4 Acme

Acme

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.520 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 20:22

Az RS Octi nagyon jó választás, én is kacérkodtam vele anno. Baromi jól tartja az árát, és a 2.0 TSI a legmegbízhatóbbak közül való. A Skyactiv-ban vonzó az "örök élet" ígérete, de ha volt már modern turbós benzinesed, a Skyactivot gyengének fogod érezni. (Ráadásul láttunk már elromlós szívó motort is bőven, szóval a Skyactive-nak még bizonyítania kell)

+ a Skodánál jóval többet lehetett alkudni :) (bár nem tudom, most milyen a helyzet, de én 1 évesen annyiért láttam hirdetni az Octimat, amennyiért kihoztam a szalonból)

 

Szűkül a kör. Lebeszéltem egy találkát a Porsche Hunngáriával.

 

Vagy octavia rs vagy az új mazda 6 jön szóba.

 

Bár a mazda szalonokkal kapcsolatban még mindig csalódott vagyok mivel csesztek visszaírni de a mazda mégis jobban tetszik bár a benzines rs régi vágyam.

 

Csak fél/egy évre venném aztán meglátjuk mi sül ki belőle?


Szerkesztve Acme által: Tegnap, 20:31

  • 0

#5 komarfamily

komarfamily

    Az ellenallas hasztalan

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.967 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London, Budapest
  • Interests:Tenisz, mozi, hifi, utazás...

Elküldve: Tegnap, 15:32

Szűkül a kör. Lebeszéltem egy találkát a Porsche Hunngáriával.

 

Vagy octavia rs vagy az új mazda 6 jön szóba.

 

Bár a mazda szalonokkal kapcsolatban még mindig csalódott vagyok mivel csesztek visszaírni de a mazda mégis jobban tetszik bár a benzines rs régi vágyam.

 

Csak fél/egy évre venném aztán meglátjuk mi sül ki belőle?

 

 


  • 0

#6 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.999 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: Tegnap, 15:02

Kellemes délutánt mindenkinek! :)

F5D02EA9-0EC5-4B46-9C1B-6ACB6A7EDEB6.jpeg
  • 0

#7 Acme

Acme

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.520 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2018 február 23 - 21:36

https://www.autonavi...-eletveszelyes/

 

Mindent meg lehet javítani. A gond az, hogy egy modern autónál a gyári szintű javítás igen drága lehet (de ebben az esetben újra tudni fogja a gyári biztonsági értékeket a kocsi).

 

Ezzel nem értek egyet. Ha olyan szerkezeti deformació történik, ami a gyűrődési, elnyelő zónákat erinti, akkor a javítást követően már nam fogja tudni azokat az értekeket soha. Egy ajtó, vészhárító csere nem a világ vége, de a youtube linken ne:erről volt szó.


  • 0

#8 asebestyen

asebestyen

    Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 603 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Bokod
  • Interests:SOL Kolibri
    fan club

Elküldve: 2018 február 23 - 20:42

Limo...

 

DVHHzLpW0AAkcN0.jpg


  • 3

#9 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.999 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2018 február 23 - 20:00

Nem semmi. Walter, az walter... :D

Aki valaha is vezetett már versenypályán, vagy legalább gokartozott egy rendeset, tudja, milyen fontos a motiváció. Mindig jó, ha van valami támpont: egy másik versenyző, vagy egy stopper. Könnyen elvesztjük a fókuszt, ha csak céltalanul, egyedül körözgetünk – így nehezebb körről körre javulni. Nemcsak az amatőröknél van ez így, és hogy milyen érdekes történeteket szül a motivációkeresés, annak éppen a németek kétszeres világbajnok ralilegendája, Walter Röhrl az egyik legjobb krónikása

Valamikor 2007-ben a Nürburgringen finomították az akkori friss, 997-es Porsche 911 GT2-t, Röhrl gyári tesztpilótaként rótta a köröket. Összehasonlítási alapként egy sor másik sportautót elvittek magukkal: a rutinos versenyző először egy Lamborghini Gallardót vitt fel, majd átült egy Ferrari 599-esbe, hogy azzal is fusson egy referenciaidőt. Az Adenauer Forstnál kiszúrt egy fekete autót, amely elég jó tempót autózott, megszületett hát az elhatározás: utol kell érni. Abban a helyzetben ez volt az a motiváció, amitől azt remélte, hozzásegíti a gyorsabb körökhöz. (a videó illusztráció)

Amikor közelebb ért, azt látta, hogy ugyanolyan Ferrari 599 az is, mint az övé, csak éppen nem piros, hanem fekete. Méterről méterre faragta le a hátrányt, keményen dolgozott minden tizedmásodpercért, az előtte száguldó Ferrari nagyon gyors volt. A Pflanzgartennél már csak harminc méter volt a lemaradás, a Galgenkopfhoz érve pedig szinte ott lihegett a nyakán, nagyjából két méterre. Röhrl úgy emlékszik vissza, hogy abban a kanyarban kicsit későn kormányzott be az elöl lévő Ferrari sofőrje, az autó feneke megcsúszott, mire ellenkormányozva összeszedte, Röhrl a belső íven megelőzte. A Döttinger Höhén túljutva 150-200 méter lehetett az előnye, amit a célig meg is tartott.

Röhrl ezután kigurult a pálya környéki közutakra, hogy visszahűtse a Ferrari fékeit, nem sokkal később pedig meglátta a tükörben a fekete 599-est. Félreindexelt, hogy elengedje, de az nem akarta megelőzni. Lelassított mellette, leeresztette az ablakot, és átszólt: „látnom kellett, ki az, aki gyorsabb nálam. Ha te voltál, akkor minden rendben” – mondta a srác, akit rögtön felismert. A hétszeres Formula-1-es világbajnok Michael Schumacher volt az.

És ha már motivációról beszélünk: bár Schumi azt mondta, minden rendben, belül közel sem ezt érezte. Ez még aznap este kiderült a Pistenklause étteremben. Amikor a Sachs mérnökei odaértek a vacsorához, elmesélték, hogy az azokban a napokban éppen velük tesztelő német klasszis mennyire dühös volt, amikor visszament a bokszba. Rögtön kiadta nekik az utasítást: nézzenek át mindent az utolsó csavarig, mert az nem lehet, hogy Walter Röhrl gyorsabb legyen nála. A történet aztán elterjedt a mérnökök és tesztpilóták között, és beépült a legendás Nordschleife folklórjába.
https://totalcar.hu/...ta_schumachert/
  • 2

#10 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.999 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2018 február 23 - 19:59

Az új autó a legjobb, ez nem kérdés.
Én vettem már olyan autót, ami elől-hátul törött volt (telibe volt fényezve a kocsi). Nyilván jó áron volt. Ismerősöm kintről olyat hozott, ami konkrétan fejen állt egy balesetben, itthon javíttatta meg. Az autó egy gép: meg lehet rendesen javítani, csak az a kérdés, megéri-e. Minél modernebb autóról van szó, annál drágább móka ez.
Sajnos ha az új autódba beleszáll valaki, az is törött lesz onnantól kezdve, hacsak ki nem dobod és veszel egy másikat.


Ezzel nem értek egyet. Ha olyan szerkezeti deformació történik, ami a gyűrődési, elnyelő zónákat erinti, akkor a javítást követően már nam fogja tudni azokat az értekeket soha. Egy ajtó, vészhárító csere nem a világ vége, de a youtube linken ne:erről volt szó.
  • 0

#11 Acme

Acme

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.520 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2018 február 23 - 19:54

Az új autó a legjobb, ez nem kérdés.

Én vettem már olyan autót, ami elől-hátul törött volt (telibe volt fényezve a kocsi). Nyilván jó áron volt. Ismerősöm kintről olyat hozott, ami konkrétan fejen állt egy balesetben, itthon javíttatta meg. Az autó egy gép: meg lehet rendesen javítani, csak az a kérdés, megéri-e. Minél modernebb autóról van szó, annál drágább móka ez.

Sajnos ha az új autódba beleszáll valaki, az is törött lesz onnantól kezdve, hacsak ki nem dobod és veszel egy másikat.

 

Amíg megtehetem, csak új autót fogok venni, ezért csak fiktív teszem fel a kérdést önmagamnak. Vennék olyan autót amiről tudom, hogy törött volt? NEM! Véleményemtől függetlenül azt mondom, Ő a szakma mestere! Alkatrészeket le-felcsavarozni nem kihívás, szarból, csilli-villi várat építeni az már igen!.


Szerkesztve Acme által: 2018 február 23 - 19:54

  • 0

#12 Acme

Acme

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.520 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2018 február 23 - 19:48

https://evannex.com/...m-ion-batteries

 

Ha beírod a Gugliba hogy Tesla és Panasonic, oldalak százain olvashatsz a két cég közötti együttműködésről. A Pana a Gigafactoryban maga is részesedik, az akksi termelésük egy részét ott állítják elő.

Az, hogy a Panasonictól veszik, azt jelenti, hogy ugyan az lenne? Ezt olvastad valahol, vagy konkrétan tudod?


Szerkesztve Acme által: 2018 február 23 - 19:49

  • 0

#13 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.999 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2018 február 23 - 19:42

Ha egyetlen hobbiautót választhatnék, ez lenne az! :D

54AA48D1-1CB1-4B9E-A256-41242C3FC2F2.jpeg 9F35F539-3EE1-49C9-ABAE-2FA67898BBDF.jpeg 15F21758-3C20-45BD-B693-503E0ABE2B7C.jpeg C669DB52-2B3D-43E7-874B-A1CD08D76C9A.jpeg EAAAC75D-744C-4441-B43A-D14714D2BACA.jpeg 5C2C9516-E9AC-49E9-90CF-0B66FDDE1506.jpeg
  • 0

#14 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.999 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2018 február 23 - 19:40

Van, amit érdemes megjavítani és van, amit nem kellene.
  • 0

#15 feherlaci

feherlaci

    Törzsvendég

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipaPipa
  • 1.529 Hozzászólás:

Elküldve: 2018 február 23 - 15:43

kendácsolás felsőfokon, több videója is van az embernek:

https://www.youtube....h?v=wR2f-q4WPfs

Amíg megtehetem, csak új autót fogok venni, ezért csak fiktív teszem fel a kérdést önmagamnak. Vennék olyan autót amiről tudom, hogy törött volt? NEM! Véleményemtől függetlenül azt mondom, Ő a szakma mestere! Alkatrészeket le-felcsavarozni nem kihívás, szarból, csilli-villi várat építeni az már igen!.

Amúgymeg:


  • 0

#16 greenbio

greenbio

    Törzsvendég

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipaPipa
  • 1.152 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Interests:Zene, természet, gasztro+bor

Elküldve: 2018 február 23 - 14:53

Az, hogy a Panasonictól veszik, azt jelenti, hogy ugyan az lenne? Ezt olvastad valahol, vagy konkrétan tudod?

azért, mert valami ugyan úgy néz ki, mint egy 18650-es akksi, még nem biztos, hogy 100%-os az egyezés ;)


  • 0

#17 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.999 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2018 február 23 - 14:35

Konkrétan a Panasonictól veszik az akksikat, ugyanazok a cellák, mint a laptopokban (18650 Li-ion). A Gigafactoryban is ilyeneket gyártanak, a Model 3-hoz picit változtattak rajta.


Az, hogy a Panasonictól veszik, azt jelenti, hogy ugyan az lenne? Ezt olvastad valahol, vagy konkrétan tudod?
  • 0

#18 Acme

Acme

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.520 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2018 február 23 - 14:31

Konkrétan a Panasonictól veszik az akksikat, ugyanazok a cellák, mint a laptopokban (18650 Li-ion). A Gigafactoryban is ilyeneket gyártanak, a Model 3-hoz picit változtattak rajta. Az összes "tartóssági teszt" a megtett kilométerek számára hivatkozik, de elfelejtik hozzátenni, hogy egy akksinak az a legjobb, ha sok szabályos feltöltés-lemerítést végeznek vele - ezért tartósak többek között a hibridek is. Egy elektromos autó akkujának a Taxi-szerű használat a legjobb: sose legyen teljesen lemerítve, és ne álljon sokáig a töltőn. Ráadásul úgy tudom, a Tesla szoftware-esen képes kiiktatni a rossz cellákat, ezzel a degradálódás az első időszakban észrevehetetlen marad.

Az értékvesztésnek az sem kedvez, hogy 10 év múlva sok teljesen elektromos autó közül lehet válogatni, amikben új, garis akksi lesz: ki akarna kockáztatni egy 15 éves Model S-sel?

Az, hogy ugyan az-e, mint a laptopban használt, azt nem tudom, de majd kiderül, ha lesz 10 éves model S.


Szerkesztve Acme által: 2018 február 23 - 14:38

  • 0

#19 greenbio

greenbio

    Törzsvendég

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipaPipa
  • 1.152 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Interests:Zene, természet, gasztro+bor

Elküldve: 2018 február 23 - 14:18

Ugyan már, mindegy az csak mönnyön!

kendácsolás felsőfokon, több videója is van az embernek:

https://www.youtube....h?v=wR2f-q4WPfs


  • 0

#20 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.999 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2018 február 23 - 14:16

A hibridekben (kivéve a legújabb plug-ineket) NiMH akksik vannak. Ezek sokkal kevésbé kényesek, mint a Li-ion akkuk, és ha gond van velük, cellánként viszonylag olcsón cserélhetők, nem kell az egészt kidobni. A Tesla által használt akkuk a laptopokban megszokott technológiát alkalmazzák. Nekem is van 9 éves laptop akksim: az eredeti teljesítményének 20%-át tudja, úgy hogy sosem állt kint a fagyban se a 40 fokos kánikulában.
Szóval nem lesz drága a 15 éves Model S, abban biztos vagyok :)


Az, hogy ugyan az-e, mint a laptopban használt, azt nem tudom, de majd kiderül, ha lesz 10 éves model S.
  • 0




1 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó