Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

Autós topik autósoknak


  • Please log in to reply
10349 válasz erre a témára

#1 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.349 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2017 december 10 - 10:05


  • 0

#2 sssggg

sssggg

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.359 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 december 08 - 21:30

:D


  • 0

#3 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.349 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2017 december 08 - 20:36

A 25 év alatt sok Hondával hasítottam. 4 modell amiből úgy szálltam ki, hogy hú bazz...
NSX, Integra Type-R, Civic Type-R (a legújabb) és az S2000. Ebben a sorrendben.
A Integra 8500 körül tilt úgy emlékszem :) És igen, a sima szívómotor az az igazi.

Magas fordulatú szívó rulez! Nemeztmondom?! DE!  ;peace;


  • 0

#4 Lemmy9

Lemmy9

    Troll :)

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 4.363 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva

Elküldve: 2017 december 08 - 17:51

A 25 év alatt sok Hondával hasítottam. 4 modell amiből úgy szálltam ki, hogy hú bazz...
NSX, Integra Type-R, Civic Type-R (a legújabb) és az S2000. Ebben a sorrendben.
A Integra 8500 körül tilt úgy emlékszem :) És igen, a sima szívómotor az az igazi.
  • 0

#5 revox

revox

    Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 4.132 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:aart_kukac_frímél
  • Interests:Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél, mert itt ritkán olvasok. hiába küldesz privátot,nem fogom észrevenni :)

Elküldve: 2017 december 08 - 12:49

Mai termés. Szerintem tanulságos.

 

http://totalcar.hu/m...osszehasonlito/

nincs időm elolvasni,de én egyszer a 10C°-ban két jobbosomat durrantottam el,mert a hirtelen gázadásra elforgott az első kerék és nekiúszott a letört padkénak. berántotta a hátsót is. két gumma lenullázva. nem volt se hó,se jég,se eső,sima aszfalt,csak 10C°  (nem xar,, féléves nyárigumival) +10, nem mínusz


  • 0

#6 revox

revox

    Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 4.132 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:aart_kukac_frímél
  • Interests:Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél, mert itt ritkán olvasok. hiába küldesz privátot,nem fogom észrevenni :)

Elküldve: 2017 december 08 - 12:46

Múltkor volt lehetőségem egy Audi RS3-t kipróbálni, Vekerin végig.400 ló 4,4 a 100.Ismered azt az utat, milyen xar, úgy tapadt, mint a sicc :) Utána visszaülve a kis szuszkába háát fájt az érzés rendesen.Nem voltam nagy ódi rajongó, de ez nagyon rendben volt. Előtte egy 328i-re mondtam azt,h ettől jobb kocsi nekem nem kellene, ez köröket vert rá.Anyósülésben viszont ide tényleg az anyóst ültetném, rendesen rosszul voltam, vezetni viszont narkóóó :)

:) azér az más kategória .)


  • 0

#7 kökény

kökény

    Törzsvendég

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.373 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Magyar/Debrecen
  • Interests:HI-FI

Elküldve: 2017 december 08 - 11:11

Múltkor volt lehetőségem egy Audi RS3-t kipróbálni, Vekerin végig.400 ló 4,4 a 100.Ismered azt az utat, milyen xar, úgy tapadt, mint a sicc :) Utána visszaülve a kis szuszkába háát fájt az érzés rendesen.Nem voltam nagy ódi rajongó, de ez nagyon rendben volt. Előtte egy 328i-re mondtam azt,h ettől jobb kocsi nekem nem kellene, ez köröket vert rá.Anyósülésben viszont ide tényleg az anyóst ültetném, rendesen rosszul voltam, vezetni viszont narkóóó :)

 


  • 0

#8 Acme

Acme

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.480 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 december 08 - 10:29

Mai termés. Szerintem tanulságos.

 

http://totalcar.hu/m...osszehasonlito/


  • 0

#9 revox

revox

    Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 4.132 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:aart_kukac_frímél
  • Interests:Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél, mert itt ritkán olvasok. hiába küldesz privátot,nem fogom észrevenni :)

Elküldve: 2017 december 08 - 08:57

Én úgy tudom, hogy a Swift, "csak" sima vvti.

 

Szerintem nem ment le.

A Civicből is van 1,5t, de a Type R az a Megane RS, Ford Focus RS, Golf R, Audi S3/RS3 stb kategória, azok pedig 2-2.5t, kivétel az új Megane Rs, mert az az egyetlen aki downsizeingolt 1.8-ra.

tegnap esta kicsit bogarásztam félálomban anetet,mi a helyzet ezekkel a szelepvezérlésekkel. alapvetően 3 eltérő rendszert találtam. az egyik a VVL(L mint lifting),ahol a veztengelyen egymás mellett két bütyök van. értelem szerint egy kisebb és egy nagyobb. ahhoz már álmos voltam,hogy a működés leírását pontosan megjgeyezzem,de itt fordulatszámfüggően hol a kisebb,hol  a nagyobb bütyök emel ki. ehhez a veztengelyt tengelyirányba el kell tudni mozdítani,hogy legyen szelepemlés-váltás. szerintem ez nem egy elterjedt megoldás lehet,de túl bőven nem olvastam utána.

a következő,amit a Honda kezdett gyértani a v-tec,ahol egy bütyök van,de a szelpemelők és a szelepszár között van egy elmozdítható "adapter",aminek lépcsős átmérője van, így az előzőnek épp az ellenkezője,hogy ez az adapter mozog el és a szelepbütyök hol a kisebb,hol a nagyobb átmérőn nyitja a szelepet,így növelve a szelephézagot. itt is 2 lehetőség van,vagy kiemel jobban,vagy nem. ezek a motorok lehetnek azok,amik 6ezer fölött hirtelen mintha motort cseréltek volna,úgy hátbavág. Aztán jöttek szelepnyitási idővel játszó megoldások,ahol a veztengelyt egy elektro-hidromechanikus szerkezet el tudja fokolni,így növelve vagy csökkentve a szelepnyitás idejét. ez viszont nem csak két értéket vehet fel,hanem folyamatosan tud változni. a hondánál pl ez volt az i-vtec, mint inteligens vtec. vélhetően a többi autógyártó már ezt adopltálta saját elnevezésen és szerintem a Suzuki is ilyen. itt nincs meg feltéelnül az a hatlamas kontraszt,mint ahol két szelepállás van,de a teljesítményt így is le tudják fejni,ha akarják. szerintem a ma futó össze VVT,meg isten tudja milyen elneevezés már ezt a technológiát használja,aminek talán előnye a régebbivel szemben,hogy egyenletesebb a teljesítményleadás, teljesítménynövekedés. a régi civic-ek megtévesztőek lehetnek a VTi-vel,de itt az i nem az inteligensre utal,sőt,ahogy láttam,semmire, csak egy felszereltségi szint,amihez a 150.majd 160lovas v-tec motorok dukáltak. viszont több oldalon is azt találtam,hogy a toyota vvti-je is az inteligens verzió.

 

természetesen bárminemű tévedés jogát fenntartom. este,holtfáradtan kezdtem el kutakodni és ugye azért tudjuk,az interntre is bárki írhat bármit, bár azt láttam,több oldalt és videót megnézve,hogy kb ez a lényeg :) :smile53:


Szerkesztve revox által: 2017 december 08 - 09:11

  • 0

#10 szigony

szigony

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.099 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London
  • Interests:Tenisz,fotó,akvarisztika,hi-fi

Elküldve: 2017 december 07 - 12:06

Tegnap éppen egy ilyen kis Lotus döcögött előttem. Gondolom a vezetési élmény kiemelkedő lehet ebben a Lotusban.

http://www.lotuscars.com/evora-400


  • 0

#11 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.349 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2017 december 07 - 12:03

általánosan írtam a vvt-t .) mert ahány ház,annyi neve van. viszont én akkor lehet tévedésben éltem,mert én úgy emlékeztem,hogy a suzukinál is van veztengelyemelés is. az biztos,hogy egy bizonyos fordulat után átmegy elmebetegbe ésnéha még a 7500.as leszabályozásnál azt érzemde hamar vége lett(szóval még nem fulladt ki teljesen). de nekem más ECU van.. akkor ha ezekenél a kicsiknáél csak szelepválétás van,akkor érthető,hogy csak 130LE. megvilágosodtam :)  :smile53:

a töltés megvan .) a civic esetén inkáb az volt fura,nem mentek le 1.6T-re, mint a többiek, ,hanem a maradtak 2.0 és Turbó. a korábbi konkurenacia szinte mind lement 1.6T-re. talán még a PUG207RC kezdte meg,aztán most a clio is. bár a CTR kicsit minidg kilógott (felfele) ebből a kategóriából.

Én úgy tudom, hogy a Swift, "csak" sima vvti.

 

Szerintem nem ment le.

A Civicből is van 1,5t, de a Type R az a Megane RS, Ford Focus RS, Golf R, Audi S3/RS3 stb kategória, azok pedig 2-2.5t, kivétel az új Megane Rs, mert az az egyetlen aki downsizeingolt 1.8-ra.


  • 0

#12 revox

revox

    Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 4.132 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:aart_kukac_frímél
  • Interests:Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél, mert itt ritkán olvasok. hiába küldesz privátot,nem fogom észrevenni :)

Elküldve: 2017 december 07 - 11:26

Pont nem a sima vvti motorokra gondolok, hanem toyota esetében a vvtli, vagy a honda ivtec rendszerére. Itt nem csak a szelepek nyitasi ideje változi meg, hanem bizonyos fordulat felett a mértéke is!!! Mintha 2 különböző vezérműtengely lenne az autóban! Teljesen más, mint mondjuk a te suzukid eseteben. Ott csak simán elforog egy darabig a végen csak erölködik, de itt “vezérlésváltás” történik, mintha egy másik motor lenne benne.
A feltöltéssel simán lehet dobni 50%-ot is a motoron, ez nem újdonság, többek közt ezért is találták ki.

általánosan írtam a vvt-t .) mert ahány ház,annyi neve van. viszont én akkor lehet tévedésben éltem,mert én úgy emlékeztem,hogy a suzukinál is van veztengelyemelés is. az biztos,hogy egy bizonyos fordulat után átmegy elmebetegbe ésnéha még a 7500.as leszabályozásnál azt érzemde hamar vége lett(szóval még nem fulladt ki teljesen). de nekem más ECU van.. akkor ha ezekenél a kicsiknáél csak szelepválétás van,akkor érthető,hogy csak 130LE. megvilágosodtam :)  :smile53:

a töltés megvan .) a civic esetén inkáb az volt fura,nem mentek le 1.6T-re, mint a többiek, ,hanem a maradtak 2.0 és Turbó. a korábbi konkurenacia szinte mind lement 1.6T-re. talán még a PUG207RC kezdte meg,aztán most a clio is. bár a CTR kicsit minidg kilógott (felfele) ebből a kategóriából.


  • 0

#13 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.349 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2017 december 07 - 10:53

igen,az előbb mire leírtam, rájöttem,hogy 10-15éve jófromán minden VVT(i),stb... motor esetén a fordulatot tolták ki keményen,hogy meglegyen a teljestmény.. nem akarok hülyeséget írni,de talán a 3.gen, 200lovas szívó clio RS is elég magasan elforgott, a korábbi 1.6VTI motorokról nem beszélve. aztán ahogy írtad,pofánverte ezeket a turbósítás. ami mondjuk durva,hogy a civic lépet egy elég nagyot 200-ról 300LÓra :) igaz,méreteiben is nagyobb lett. azon viszont csodálkoztam,,hogy amikor megjelent a sport swift,vagy a twingo RS, nem tépték meg 160Lóra, csak a130körül maradtak, holott elvielg a technika ugyanaz lenne. főleg a twingon csodálkoztam,ha a clioba 2.0 szívóra 200LÓ jutott. Ami még érdekesebb volt, pl a swift esetén a becsövezett és kipakolt Group.N verzió is vagy 3-4LE-vel volt csak több,mint a gyári,

Pont nem a sima vvti motorokra gondolok, hanem toyota esetében a vvtli, vagy a honda ivtec rendszerére. Itt nem csak a szelepek nyitasi ideje változi meg, hanem bizonyos fordulat felett a mértéke is!!! Mintha 2 különböző vezérműtengely lenne az autóban! Teljesen más, mint mondjuk a te suzukid eseteben. Ott csak simán elforog egy darabig a végen csak erölködik, de itt “vezérlésváltás” történik, mintha egy másik motor lenne benne.
A feltöltéssel simán lehet dobni 50%-ot is a motoron, ez nem újdonság, többek közt ezért is találták ki.
  • 0

#14 revox

revox

    Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 4.132 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:aart_kukac_frímél
  • Interests:Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél, mert itt ritkán olvasok. hiába küldesz privátot,nem fogom észrevenni :)

Elküldve: 2017 december 07 - 10:44

Felejtsd el! Addigra nem lesz egy peldány sem belőle, vagy olyan áron, amiből kb. mindent vehetsz. :D

ezért nem kell kipróbálni. én ódzkodok olyan autótól,amit tudom,hogy nem tudok,vagy nem aakrok megvenni :D bár haver celica GT4-ese elcsábított,de azt lerendeztem magammal, hogy úgyse tudnék venni,ha akarnék se. haverét is évek alatt tudták átépíteni balkormányosra :)


  • 0

#15 revox

revox

    Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 4.132 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:aart_kukac_frímél
  • Interests:Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél, mert itt ritkán olvasok. hiába küldesz privátot,nem fogom észrevenni :)

Elküldve: 2017 december 07 - 10:37

S2000 helyhiány miatt kimaradt, csak ismerősi körben volt, természetesen kipróbáltam. Szerintem minden idők egyik legjobb roadstere. :)

Mindkettő japán volt, a már említett Corolla TS és a CTR fn3. Mindkettő 6800-náll adja le a nyomatek maximumot és, ha jól emlékszem mindkettő 7800-nál a teljesítmény maximumot, 8250 és 8200 a leszabályzás. DE, ami a lényeg, hogy mindkettőben változik a “vezérlés”. Az adja meg a dolog pikanériáját. :)

igen,az előbb mire leírtam, rájöttem,hogy 10-15éve jófromán minden VVT(i),stb... motor esetén a fordulatot tolták ki keményen,hogy meglegyen a teljestmény.. nem akarok hülyeséget írni,de talán a 3.gen, 200lovas szívó clio RS is elég magasan elforgott, a korábbi 1.6VTI motorokról nem beszélve. aztán ahogy írtad,pofánverte ezeket a turbósítás. ami mondjuk durva,hogy a civic lépet egy elég nagyot 200-ról 300LÓra :) igaz,méreteiben is nagyobb lett. azon viszont csodálkoztam,,hogy amikor megjelent a sport swift,vagy a twingo RS, nem tépték meg 160Lóra, csak a130körül maradtak, holott elvielg a technika ugyanaz lenne. főleg a twingon csodálkoztam,ha a clioba 2.0 szívóra 200LÓ jutott. Ami még érdekesebb volt, pl a swift esetén a becsövezett és kipakolt Group.N verzió is vagy 3-4LE-vel volt csak több,mint  a gyári,


  • 0

#16 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.349 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2017 december 07 - 10:31

S2000 - álomautó  :D
Majd 50 évesen veszek egyet OT-s rendszámmal . . .


Felejtsd el! Addigra nem lesz egy peldány sem belőle, vagy olyan áron, amiből kb. mindent vehetsz. :D
  • 0

#17 Sonny

Sonny

    Törzsvendég

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.555 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 december 07 - 10:20

S2000 - álomautó  :D

Majd 50 évesen veszek egyet OT-s rendszámmal . . . 

 

 

S2000 helyhiány miatt kimaradt, csak ismerősi körben volt, természetesen kipróbáltam. Szerintem minden idők egyik legjobb roadstere. :)

Mindkettő japán volt, a már említett Corolla TS és a CTR fn3. Mindkettő 6800-náll adja le a nyomatek maximumot és, ha jól emlékszem mindkettő 7800-nál a teljesítmény maximumot, 8250 és 8200 a leszabályzás. DE, ami a lényeg, hogy mindkettőben változik a “vezérlés”. Az adja meg a dolog pikanériáját. :)


  • 0

#18 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.349 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2017 december 07 - 09:54

s2000? :) mi forog még ekkorát? Honda környékén gyanakszom :)

S2000 helyhiány miatt kimaradt, csak ismerősi körben volt, természetesen kipróbáltam. Szerintem minden idők egyik legjobb roadstere. :)

Mindkettő japán volt, a már említett Corolla TS és a CTR fn3. Mindkettő 6800-náll adja le a nyomatek maximumot és, ha jól emlékszem mindkettő 7800-nál a teljesítmény maximumot, 8250 és 8200 a leszabályzás. DE, ami a lényeg, hogy mindkettőben változik a “vezérlés”. Az adja meg a dolog pikanériáját. :)
  • 1

#19 revox

revox

    Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 4.132 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:aart_kukac_frímél
  • Interests:Ha kérdésed lenne, aart_kukac_frímél, mert itt ritkán olvasok. hiába küldesz privátot,nem fogom észrevenni :)

Elküldve: 2017 december 07 - 09:42

Volt nem egy olyan autóm, amelyik 6000 felett adta le a nyomaték maximumát és onnan még bőven forgott tovább. :D
Imádom ezeket a magas fordulatú szívó motorokat. Sajnos a környezetvedelmi hercehurca kinyírta őket. :(

s2000? :) mi forog még ekkorát? Honda környékén gyanakszom :)


  • 0

#20 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.349 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2017 december 07 - 09:39

szerintem a 6ezres motorfékre reagált Vinkler is. én igen :) mivel nekem többnyire japán autóim vannak és a mostani is 7500ig forog és 3000-nél még csak 70-80al döcögök, tudom milyen pörgetni :) de 1-ben 6ezren motorfék azt nem tudom,én nem tenném, vagyis még sose próbáltam :) inkább fékezgetnék 2-3motorfékkel. azért ekkora fordulaton ilyen erőhatásoknak kitenni  a motort lehet hosszútávon neccesebb,mint 5évente betétet, esetleg tárcsát cserélni. persze szerintem :)


Volt nem egy olyan autóm, amelyik 6000 felett adta le a nyomaték maximumát és onnan még bőven forgott tovább. :D
Imádom ezeket a magas fordulatú szívó motorokat. Sajnos a környezetvedelmi hercehurca kinyírta őket. :(
  • 0




0 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 0 vendég, 0 anonim felhasználó