Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

Digitális fényképezőgép


  • Please log in to reply
3861 válasz erre a témára

#1 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.287 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: Ma, 16:15

Azt is olvastam, hogy régi gépein a Canon erősebb AFmotorokkal dolgozott, a fogyasztáscsökkentés jegyében az újabbak gyengébb motorral jönnek ki, nem biztos, h rendesen tekerik a third party AF-et, vagy lehetnek más, tápolással (vagyis általános) kapcsolatos diszkrepanciák. 

Ezt nem értem. A Canon DSLR vázakban nincs AF motor. Ha az új Canon objektívekre gondolsz, azokban rendre erősebb AF motor van, mint a régiekben, ami a gyorsabb, magabiztosabb fókuszálásban tetten is érhető.


  • 0

#2 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.458 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Ma, 15:38

Nálam lesz pár napig, ha már kapnak a magyar boltok is belőle, ez nyár végére várható. Próba nélkül én már nem veszek semmit. 24-70-nél nem létkérdés a stabilizátor, de nyilván nem árt, ha van benne. Én az AF-tól félek, azzal szinte mindig baj van a Sigma, Tamron objektíveknél.

 

WOW!!!

 

Igen, ez amiatt lehet, hogy nem veszik meg a Canon AF-rendszer minden csínjára-bínjára szóló veszettdrága komplett licenszet (a Nikonéra se), szimplán improvizálnak, találgatnak, reverse engineering). Talán. 

 

https://en.wikipedia...rse_engineering

 

Azt is olvastam, hogy régi gépein a Canon erősebb AFmotorokkal dolgozott, a fogyasztáscsökkentés jegyében az újabbak gyengébb motorral jönnek ki, nem biztos, h rendesen tekerik a third party AF-et, vagy lehetnek más, tápolással (vagyis általános) kapcsolatos diszkrepanciák. 


  • 0

#3 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.287 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: Ma, 15:06

Nem tudod kipróbálni ezt a Sigmát, fapacc? Te úgyis stabi-fan vagy, láttál már falon pókot.  :smile32:

Nálam lesz pár napig, ha már kapnak a magyar boltok is belőle, ez nyár végére várható. Próba nélkül én már nem veszek semmit. 24-70-nél nem létkérdés a stabilizátor, de nyilván nem árt, ha van benne. Én az AF-tól félek, azzal szinte mindig baj van a Sigma, Tamron objektíveknél.


Szerkesztve ​fapaci által: Ma, 15:07

  • 0

#4 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.458 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Ma, 14:43

Az etalonnak mondható Canon 24-70 f/2.8 most 650e Ft, a kevésbé penge f/4 verzió pedig 280e Ft. Igen nagyot kell domborítania a jellemzően kényesebb, megbízhatatlanabb Sigmának, hogy 450 ezerért megvegyék. Szerintem túlárazták.

 

FF vázon a 24-70 messze a legkedveltebb zoom átfogás, croposra kevésbé praktikus.

 

Sztem is túlárazták, bár (nem bántásból irom), sztem kicsit olyan a Sigma, mint az olasz autók, egyik cimbimnek Lancia Thesise van, ráz a hideg az autóban, olyan feelinges, egyszerűen szétmenés (2es cseppCorsához vagyok szokva von Haus aus), de rendkivül szervizigényes, hogyúgymondjam. Rövidtávon aljas sziiiivrabló, de hosszútávon többet izgulsz és koppansz, mint a hátratett kézzel is szolid Canonnal.

 

A 24-70es király közepes (gyutávra, nem minőségre) allrounder, és relative kinok nélkül kivitelezhető, nem kell a rövid oldal torzitásait kompenzálni, de ha az alkalom megengedi, és KELL a 16 vagy 17mm és 24mm közötti látószög, mert rövidre mész, és tudod előre, akkor nyilván jobb a szélesebb. Illetve, ha koncepcionálisan 2.8as lehetőséget akarsz 50mm-en is, ami sztem határeset.

 

Fura...  a 16-35-ös II-es kifutott újonnan? Most csekkolom csak, de akkor az új nyilván drágább lesz... 

 

 

Na, csapok is a számra, most csekkoltam, h a Sigma, az STABIS, hejj!!! Kvázi 20%kal olcsóbb ÉÉÉS stabis is, ilyet a Canon nem tud 2.8asban :-))) Sakknyelven úgy mondjuk, erőnyerő, nem jutott neki ellenfél, mert ő szegény a sorsoláskor a páratlanadik :-)))

 

Nem tudod kipróbálni ezt a Sigmát, fapacc? Te úgyis stabi-fan vagy, láttál már falon pókot.  :smile32:


Szerkesztve lehoako által: Ma, 14:52

  • 0

#5 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.287 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: Ma, 13:51

Sztem kicsit drága ahhoz, hogy rizikózzon az ember. Ha a Canon mindent tud és 20 évig Canon, minek próbálkozik az ember Sigmával? Az árkülönbség sztem nem akkora, hogy azonnal rohanni kelljen a Sigmáért. Amúgy sztem pont konyhai obi, nekem a rövid 17-40es, az 50es, meg a 70-200as kell, ráadásul sztem egy jó AFes alapobi (és persze több manuális is) minden háztartásba kell, ez legyen pl. 1.8as Canonka, 20ezerért, vagy 1.4es, ha nagyon égeti a pénz az ember zsebét.

 

Nem tudom, mi van akkor 24 alatt, illetve 70 felett, de bocsánat, már így is sok voltam talán, nekem az első zoomom egy 17-85-ös USM Cropos Canon kitobi volt, bolondozni tökjó, torzít, flare-el, műanyag színei vannak, de jó az átfogása és "kvázi értékelhető" benne a stabi. Kb. 45-ért megy a canoneosadokveszek-en.  

Az etalonnak mondható Canon 24-70 f/2.8 most 650e Ft, a kevésbé penge f/4 verzió pedig 280e Ft. Igen nagyot kell domborítania a jellemzően kényesebb, megbízhatatlanabb Sigmának, hogy 450 ezerért megvegyék. Szerintem túlárazták.

 

FF vázon a 24-70 messze a legkedveltebb zoom átfogás, croposra kevésbé praktikus.


  • 0

#6 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.458 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Ma, 12:47

SIGMA 24-70mm F2.8 DG OS HSM | Art
Javasolt bruttó fogyasztói ár: 449.990.-
Elérhető júliusban

 

Sztem kicsit drága ahhoz, hogy rizikózzon az ember. Ha a Canon mindent tud és 20 évig Canon, minek próbálkozik az ember Sigmával? Az árkülönbség sztem nem akkora, hogy azonnal rohanni kelljen a Sigmáért. Amúgy sztem pont konyhai obi, nekem a rövid 17-40es, az 50es, meg a 70-200as kell, ráadásul sztem egy jó AFes alapobi (és persze több manuális is) minden háztartásba kell, ez legyen pl. 1.8as Canonka, 20ezerért, vagy 1.4es, ha nagyon égeti a pénz az ember zsebét.

 

Nem tudom, mi van akkor 24 alatt, illetve 70 felett, de bocsánat, már így is sok voltam talán, nekem az első zoomom egy 17-85-ös USM Cropos Canon kitobi volt, bolondozni tökjó, torzít, flare-el, műanyag színei vannak, de jó az átfogása és "kvázi értékelhető" benne a stabi. Kb. 45-ért megy a canoneosadokveszek-en.  


  • 0

#7 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.287 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: Ma, 07:54

Már rendelhető az általam várt Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM Art objektív. Sajnos nem lett olcsó, 1300 USD, ez nálunk simán lesz félmillió forint, ami azért már elgondolkodtató. (Az etalonnak mondható Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM 1700 USD)

 

SIGMA 24-70mm F2.8 DG OS HSM | Art
Javasolt bruttó fogyasztói ár: 449.990.-
Elérhető júliusban


Szerkesztve ​fapaci által: Ma, 07:55

  • 0

#8 dhcodoki

dhcodoki

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.307 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Interests:Mountain Bike XC

Elküldve: Ma, 00:57

 inkább 15-85mm, de ebből csak "olcsó" verzió van.

 

Ez a szimpatikus. Egy régebbi 22.2 x 14.8mm szenzorral ellátott 450D-hez kellene. Az olcsó erősen idézőjeles, így marad az apróban való vadászat. Köszi! 


  • 0

#9 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.287 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: Tegnap, 08:37

Melyik az az objekív, mely utazáshoz leginkább ajánlott egy Canon vázhoz? Nem kiállításra való fényképzéshez, csupán egyszerű, minőségibb képek készítéséhez, mely zoom tartományának köszönhetően elég nagy rugalmasságot biztosít, de mégsem foglalja el a hátizsák felét és a gorilla tripoddal sem bukik orra.

FF váz esetében pl. Canon 24-105. Létezik belőle mezei STM verzió 130 ezerért és L-es minőségben is kapható 400e környékén. Cropos gépre kicsit szűk, ezért ha kell nagylátószög, oda inkább 15-85mm, de ebből csak "olcsó" verzió van.


  • 1

#10 dhcodoki

dhcodoki

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.307 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Interests:Mountain Bike XC

Elküldve: Tegnap, 08:26

Melyik az az objekív, mely utazáshoz leginkább ajánlott egy Canon vázhoz? Nem kiállításra való fényképzéshez, csupán egyszerű, minőségibb képek készítéséhez, mely zoom tartományának köszönhetően elég nagy rugalmasságot biztosít, de mégsem foglalja el a hátizsák felét és a gorilla tripoddal sem bukik orra.


  • 0

#11 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.287 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: Tegnap, 07:32

Párszor már elkiabáltuk, de úgy tűnik, most tényleg megjelenik az új Canon 6D. Biztosat még nem tudunk, a hivatalos bejelentést jövő hétre várják, de néhány guru már tényként kezeli az alábbi adatokat:

  • Number of pixels: 26.2 million pixels
  • Dual pixel CMOS AF
  • DIGIC 7
  • AF point: 45 points cross type
  • Continuous shooting: 6.5 fps
  • Maximum ISO sensitivity: 40000 (extended ISO: 102400)
  • Video: Full HD, 1080P 60p, 5 axis electronic image stabilization, HDR movie
  • Rear liquid crystal: 3.0 type Bali angle angle liquid crystal, touch panel
  • Wi-Fi, NFC, Bluetooth installed
  • Built-in GPS
  • Single SD Card Slot
  • Size: 144.0 x 110.5 x 74.8 mm
  • Weight: 765 g

Én ezzel ki is békülnék, ha az ára sem lesz sokkal több 2000 dollárnál. A videósok őrjöngenek a 4K hiánya miatt, de engem ez hidegen hagy. :) DPAF, 26 MP, érintőképernyő, éljen! Néhány fotó is megjelent már, nekem tetszik:

Canon-EOS-6D-Mark-II-top.jpgcanon-6d-mark-ii-back.jpg

 

 


  • 0

#12 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.287 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: Tegnap, 07:23

Már rendelhető az általam várt Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM Art objektív. Sajnos nem lett olcsó, 1300 USD, ez nálunk simán lesz félmillió forint, ami azért már elgondolkodtató. (Az etalonnak mondható Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM 1700 USD)

 

1487691331000_1321309.jpg


  • 1

#13 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.458 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 25 - 07:49

Szó volt kedvenc fotósokról, akkor bedobnám, h Annie Leibovitz-sorozat a Vanity Fairben a Star Wars 40. évfordulójára.

 

Pl egy Benicio del Toro-portré...

 

star-wars-portfolio-06-2017-ss12.jpg

 

 

A cikkben kis sorozat is van, illetve egy jópofáskodó werk-video a Leibovitz-fotózásról. Jó látni, hogy (ha nem tévedek), egyaránt van a kezében Hassi és Nikon.

 

http://www.vanityfai...social_facebook

 

Meglep, h Csuvi még 40 év múlva is milyen fotogén... :-)

 

 


  • 0

#14 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.458 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 23 - 14:34

Ahogy írtam, manuális üzemmódban fotózom általában, Auto ISO-val. Utóbbi annyit csinál, hogy az általad beállított expo. időhöz és rekeszhez állítja az érzékenységet a fénymérési mód és érték alapján a korrekt kiexponálást megcélozva. Változó fényviszonyoknál (sport, színház, tánc, travel) különösen sok időt megspórolok vele. Az ISO tartomány beállítható, 6D esetében 100-3200 a használható tartomány, a gép ezen belül variál. Tájfotónál nyilván ISO 100 + állvány, portrénál meg jellemzően fix fények vannak, így ezeknél felesleges az Auto ISO.

Köszi, igen, akkor értem a gyakorlatban is!  :smile53:


  • 0

#15 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.287 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 május 23 - 13:33

Ugye, az alapvető hármas összefüggés, mely a jó expozíciót adja ki, tartalmazza a rekesznyílást, a záridőt és az érzékenységet. Nálam a blende és a záridő alapvetően kreatív megfontolás alapján kerül meghatározásra, az ISO nem, az a "szükséges rossz" a képletben. Ha a gépnek szabad kezet adok az ISO módosítására, akkor ugye felvetődik a kérdés (ha jól értem itten az egészet), hogy a két maradék változó közül hogyan módosít mit. 

Ahogy írtam, manuális üzemmódban fotózom általában, Auto ISO-val. Utóbbi annyit csinál, hogy az általad beállított expo. időhöz és rekeszhez állítja az érzékenységet a fénymérési mód és érték alapján a korrekt kiexponálást megcélozva. Változó fényviszonyoknál (sport, színház, tánc, travel) különösen sok időt megspórolok vele. Az ISO tartomány beállítható, 6D esetében 100-3200 a használható tartomány, a gép ezen belül variál. Tájfotónál nyilván ISO 100 + állvány, portrénál meg jellemzően fix fények vannak, így ezeknél felesleges az Auto ISO.


  • 0

#16 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.458 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 23 - 10:29

Az érzékelők mellett az AF technika fejlesztése is zajlik, ebben is még van hova fejlődni, ahogy a miniatürizálás, a kommunikációs csatornák bővítése és az energia fogyasztás optimalizálása is folyik. Itt van a küszöbön a Dual Pixel technológia kiterjesztése, amivel utómunkánál tologatható lesz az élességi sík és tartomány, szóval van itt még feljebb.

 

A 20 Mpx nekem szűk. Akcióban szándékosan tágan komponálok, hogy ne maradjak le valamiről, aztán jön a cropolás és a 20-ból máris csak 12-14 Mpx marad, ami már egy komolyabb monitoron is hibának látszik, printnél meg pláne. A túl nagy felbontás viszont komoly adatsebességet és számítási teljesítményt igényel, így valahol 30-40 Mpx között lenne az optimális felbontás, amiben van tartalék, de még nem fekszik ki tőle a masina. Az 5D Mk IV a maga 32 Mpx felbontásával tökéletes e szempontból.

 

Az 1D-t nem keverném ide, mert az egy igazi munkagép, robbanásbiztos, elpusztíthatatlan, az AF fényévekkel jobb benne, mint az öregecske 6D-ben, de mindenre az 1D sem alkalmas. Pl. természetfotósok kezében nem nagyon látod az alacsony felbontása miatt, inkább műteremben használják. Számunkra a Canon csúcsgépe az 5D, a 6D és 7D a középkategória, a többi meg a futottak még...

 

Számomra teljesen felesleges a sok üzemmód, csicsa szolgáltatás a gépen, mivel mindig manuálban és szinte mindig Auto ISO-val fotózom (kivéve állványon). Legyen külön AF, fénymérési módválasztó, nagyítás, sorozat/késleltetés, lejátszás és expo gomb, két tárcsa az exp. időnek és a rekesznek, kb ennyi az elvárásom. Ha van érintőképernyő, még ennyi sem kell.

 

Látod, millió ember, millió preferencia és árérzékenységi szint. :-)))

 

Én egyelőre ahhoz szoktam hozzá, hogy cropolni nem okés, nemcsak a képméret csökkenése miatt (8 Mp-ből má' hova cropoljak???), hanem expo előtt, a keresőben szoktam komponálni, ott és akkor, sikerül, ahogy sikerül, evvan, vszínűleg ez is ilyen filmes örökség/ökörség :-))). Meg alapvetően ebben a tekintetben purista vagyok, az a kép és az a pillanat a "szellemi és kreatív termékem", ami abban a pillanatban a keresőben volt. Nem a jobban tetsző fele, vagy kétharmada. Nem értékítélet, mindenki csinálja, ahogy kijön neki. Lehet, hogy 50 Mpx-ből én is találnék utólag más esztétikai-kompozíciós szempontokat, de egyelőre teljes képkockában próbálok komponálni.

 

Köszönöm a technikai bexámolót, utolsó bekezdésedből valami hasonlót szűrök le, mint ami nekem is fontos, szabad téren a Napocska hűtlensége miatt általában Av-priorityval megyek, fix ISOval, minél kisebbel, arcot/szemet szpottal mérek, ha nincs extra fennforgás (drámai égbolt a háttérben), vagy valami más, ami témaként külön érdekesség.

 

Sajna, az auto ISO-t nem tudom micsoda, sajna a vázam kb ISO 100-on megbízható, és ott "jól" is teljesít. Nemrég egy próbafülkében próbáltam egy apró modellel lőni, de oly fokon xar volt a fény és a max 1600-as ISO meg úgy szemetelt, hogy a csajszi gyönyörű bőre halogén-fényben is ZÖLD foltos lett a képen. Remek alkalom, h megkérdezzek megint valamit... 

 

Ugye, az alapvető hármas összefüggés, mely a jó expozíciót adja ki, tartalmazza a rekesznyílást, a záridőt és az érzékenységet. Nálam a blende és a záridő alapvetően kreatív megfontolás alapján kerül meghatározásra, az ISO nem, az a "szükséges rossz" a képletben. Ha a gépnek szabad kezet adok az ISO módosítására, akkor ugye felvetődik a kérdés (ha jól értem itten az egészet), hogy a két maradék változó közül hogyan módosít mit. A blendét nyilván nem tudja, mert csapnák is a kezére, majd Apuci rekeszel kisjapánok ne matassanak bele :-))), viszont itten van az IDŐ. Ahogy elképzelem, minél magasabbra engedheti a gép az auto ISO keretében az érzékenységet, (konstans blende mellett) annál feljebb tudja vinni a záridőt. Ez viszont nem megy a komponálás kárára? Köv kép Paloznakon készült, amikor 2 éve itt volt a Jazzanova Paul Randolph-fal, és életem legjobb garden-partyját varázsolták oda (sajna másnapra sok hétvégi Balcsizó jött Candy Dulferre (4x annyian voltak, mint a Jazzanován az emberek egymást taposták egy garden partyn, micsodaaaaa???? Néhány talán-modelltől megkérdeztem, h hogy tetszik a Candy Dulfer, aszondták, azér jobb, mint a Matt Bianco, ekkor lettek talán-modellek :-))) ).

 

jazza.jpg

 

Szóval... Az elkövető a Leica Summicron, max 2.8-on, mert bazira nem volt fény, látható, az idő annyi, hogy még a közlekedő törcsi is jön-megy a kezében, meg a fele kivételével majdnem minden.

 

Auto-ISO-val, pláne mondjuk 6400 körülivel simán kimerevedett volna a kép, mert meglövi akár 1/250del, nem? 

 

 


  • 0

#17 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.287 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 május 19 - 15:01

Bocs, ismét egy elméleti dolog, amin régóta gondolkozom... A filmes világ kipurcanása nem volt hirtelen véletlen, a technológia teljesen érett állapotban adatott át a múltnak, többet már nem nagyon lehetett/volt érdemes kihozni belőle, a digi egy-az-egyben megörökölte a szenzortechnológián kívüli összes technikai fejlesztést (emiatt szokom egy hátlapnyi különbségként interpretálni a difit), a dzsillió pontos AF és fénymérési mód, a TTL, mint olyan, a vakutrükkök, AF-lock, AE-lock, záridők, expo-kompenzáció, programok, sorozat, időzítő, eye-focus, ésatöbbi. Most a digi fejlesztések ezeken kívül zajlanak, leginkább úgy érzem, a magasabb ISO és a több pixel a fejlesztés iránya. Az a kételyem, hogy egy bizonyos szint felett annyit számítana a felbontás (hogy pl. FF-ben 24 vagy 28 millió képpont...), bár kétségkívül van köztük difi... Az 1 DX Mk II  20Mp, pont annyi, mint a 6D. Szerinted az árkülönbség indokolható, és van olyan ember, aki az egyikkel nem lesz művész és a másikkal meg igen, vagy, ha az egyikkel nem tud bánni, a másikkal igen és a gép plusz tulajdonságai miatt tudja megcsinálni A képet? (Inkább lesz vki művész a 6Dvel sztem, mint az 1DX MkII-vel...) Vagy inkább az a filozófiája a Canonnak, h a csúcsgépet úgyis médiaszerkesztőségek veszik a médiamunkásoknak, a cégek pedig a gari időn belül úgyis kitermelik/leköltségelik még a csillagászati árú gépet és obiparkot is, így hát tökmindegy, mennyibe kerül...?

 

Szted hol a határ, amit ép ésszel és földi szitukban ki lehet használni a gépben, és mi az, ami már százévente egyszer kell? 

Az érzékelők mellett az AF technika fejlesztése is zajlik, ebben is még van hova fejlődni, ahogy a miniatürizálás, a kommunikációs csatornák bővítése és az energia fogyasztás optimalizálása is folyik. Itt van a küszöbön a Dual Pixel technológia kiterjesztése, amivel utómunkánál tologatható lesz az élességi sík és tartomány, szóval van itt még feljebb.

 

A 20 Mpx nekem szűk. Akcióban szándékosan tágan komponálok, hogy ne maradjak le valamiről, aztán jön a cropolás és a 20-ból máris csak 12-14 Mpx marad, ami már egy komolyabb monitoron is hibának látszik, printnél meg pláne. A túl nagy felbontás viszont komoly adatsebességet és számítási teljesítményt igényel, így valahol 30-40 Mpx között lenne az optimális felbontás, amiben van tartalék, de még nem fekszik ki tőle a masina. Az 5D Mk IV a maga 32 Mpx felbontásával tökéletes e szempontból.

 

Az 1D-t nem keverném ide, mert az egy igazi munkagép, robbanásbiztos, elpusztíthatatlan, az AF fényévekkel jobb benne, mint az öregecske 6D-ben, de mindenre az 1D sem alkalmas. Pl. természetfotósok kezében nem nagyon látod az alacsony felbontása miatt, inkább műteremben használják. Számunkra a Canon csúcsgépe az 5D, a 6D és 7D a középkategória, a többi meg a futottak még...

 

Számomra teljesen felesleges a sok üzemmód, csicsa szolgáltatás a gépen, mivel mindig manuálban és szinte mindig Auto ISO-val fotózom (kivéve állványon). Legyen külön AF, fénymérési módválasztó, nagyítás, sorozat/késleltetés, lejátszás és expo gomb, két tárcsa az exp. időnek és a rekesznek, kb ennyi az elvárásom. Ha van érintőképernyő, még ennyi sem kell.


  • 0

#18 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.458 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 19 - 14:17

Számomra már a nem profi 6D-n is van 3-4 felesleges gomb, szóval én többet biztosan nem igénylek. Neked mégis melyik hiányzik?

 

Az utolsó idézett mondatod helyesen így hangzik: ...lehet olyan szitu, amikor AKÁRMILYEN OKBÓL a technika bedobja a törcsit. Igen, lehet, ezért is van a profiknál 2-3 masina (meg hogy ne kelljen az objektíveket cserélgetni). Nekem erre nincs pénzem, de helyem sem, így marad a fohász. Eddig megúsztam, 1 géppel, 2 kártyával és 4 akkuval végigcsináltam már tucatnyi 8-10 napos fotóstúrát gond nélkül. Aggódni mindig van miért, a világ túlsó felén lekéssük a csatlakozást, elromolhat a repülő, a senki földjén lerobban a bérelt autó, nincs áram a szálláson, vagy éppen elveszik a bőröndöm. Ilyen az élet, ezek már mind megtörténtek velem. De arra is emlékszem még, mikor a gépem bedarálta a film perforációját és nem tudtam cserélni terepen, meg hogy hazafelé a reptéri átvilágítás tönkretette 3 pótolhatatlan, Afrika legszebb nemzeti parkjában telefotózott tekercsemet, meg mikor közölte a helyi Ofotért kisasszony, hogy elnézését kérjük, de a negatív megsérült az előhívás közben... Szóval szerintem erős túlkapás romantikusan gondtalannak beállítani az analóg világot, nekem inkább rémálmaimban jelenik meg.

 

Sok dolog tehet be, én is tudom, nekem pl. felhúzókar akadt meg félúton (Praktica BC-1), se ki, se be, se nyő... Ofotért és Főfoto kisasszonyokat köszi, ne, többször leírtam, hogy kiváló kardio-edzés volt leadott fekete-fehér tekercsért menni, mert rendszeresen közölték, h beletették a C-41es (színes) hívóba, és a jó hír gyakran úgy megpumpált, mint egy Gerecse 50. 

 

Igen, a profiknál nyilván van 2-3 gép akcióközelben, egy szélesre, egy hosszúra, náluk nem gond, ha valami bekrakkol, mindenre van pót, fizeti a cég, cipeli a serpa. Nekem már a 6D is erősen profi gép, sztem még a technikatanárok sem használják ki az összes funkcióját :-))). Szerintem földi halandók, akiknek annyira fexik a fotózás, hogy egyszerűen JÓK, ezzel a géppel is lehetnek korunk klasszikusai. 

 

Bocs, ismét egy elméleti dolog, amin régóta gondolkozom... A filmes világ kipurcanása nem volt hirtelen véletlen, a technológia teljesen érett állapotban adatott át a múltnak, többet már nem nagyon lehetett/volt érdemes kihozni belőle, a digi egy-az-egyben megörökölte a szenzortechnológián kívüli összes technikai fejlesztést (emiatt szokom egy hátlapnyi különbségként interpretálni a difit), a dzsillió pontos AF és fénymérési mód, a TTL, mint olyan, a vakutrükkök, AF-lock, AE-lock, záridők, expo-kompenzáció, programok, sorozat, időzítő, eye-focus, ésatöbbi. Most a digi fejlesztések ezeken kívül zajlanak, leginkább úgy érzem, a magasabb ISO és a több pixel a fejlesztés iránya. Az a kételyem, hogy egy bizonyos szint felett annyit számítana a felbontás (hogy pl. FF-ben 24 vagy 28 millió képpont...), bár kétségkívül van köztük difi... Az 1 DX Mk II  20Mp, pont annyi, mint a 6D. Szerinted az árkülönbség indokolható, és van olyan ember, aki az egyikkel nem lesz művész és a másikkal meg igen, vagy, ha az egyikkel nem tud bánni, a másikkal igen és a gép plusz tulajdonságai miatt tudja megcsinálni A képet? (Inkább lesz vki művész a 6Dvel sztem, mint az 1DX MkII-vel...) Vagy inkább az a filozófiája a Canonnak, h a csúcsgépet úgyis médiaszerkesztőségek veszik a médiamunkásoknak, a cégek pedig a gari időn belül úgyis kitermelik/leköltségelik még a csillagászati árú gépet és obiparkot is, így hát tökmindegy, mennyibe kerül...?

 

Szted hol a határ, amit ép ésszel és földi szitukban ki lehet használni a gépben, és mi az, ami már százévente egyszer kell? 


  • 0

#19 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.287 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 május 18 - 14:32

Nem profi színvonalú gépekről beszélek, hanem a nagy átlaghoz eljutó szintről. A profi szegmensben OK, hogy már igyexenek annyit adni, hogy ne állj át Sonyra vagy Olyra vagy Panára vagy éppen most Fujira, de eggyel lejjebb még nem.

 

Csak pl, ahogy említetted, lehet olyan szitu, amikor AKÁRMILYEN OKBÓL a digi váz bedobja a törcsit.

Számomra már a nem profi 6D-n is van 3-4 felesleges gomb, szóval én többet biztosan nem igénylek. Neked mégis melyik hiányzik?

 

Az utolsó idézett mondatod helyesen így hangzik: ...lehet olyan szitu, amikor AKÁRMILYEN OKBÓL a technika bedobja a törcsit. Igen, lehet, ezért is van a profiknál 2-3 masina (meg hogy ne kelljen az objektíveket cserélgetni). Nekem erre nincs pénzem, de helyem sem, így marad a fohász. Eddig megúsztam, 1 géppel, 2 kártyával és 4 akkuval végigcsináltam már tucatnyi 8-10 napos fotóstúrát gond nélkül. Aggódni mindig van miért, a világ túlsó felén lekéssük a csatlakozást, elromolhat a repülő, a senki földjén lerobban a bérelt autó, nincs áram a szálláson, vagy éppen elveszik a bőröndöm. Ilyen az élet, ezek már mind megtörténtek velem. De arra is emlékszem még, mikor a gépem bedarálta a film perforációját és nem tudtam cserélni terepen, meg hogy hazafelé a reptéri átvilágítás tönkretette 3 pótolhatatlan, Afrika legszebb nemzeti parkjában telefotózott tekercsemet, meg mikor közölte a helyi Ofotért kisasszony, hogy elnézését kérjük, de a negatív megsérült az előhívás közben... Szóval szerintem erős túlkapás romantikusan gondtalannak beállítani az analóg világot, nekem inkább rémálmaimban jelenik meg.


Szerkesztve ​fapaci által: 2017 május 18 - 14:34

  • 0

#20 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.458 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 18 - 12:20

Az Eye focus kivételével mindegyik adott a Canon DSLR gépeknél. A hardveres gombok hiányolását sem értem, a profi gépek tele vannak dedikált gombokkal, a legtöbb átprogramozható, én sem a gyári beállításokat használom. Az áramszükségletet 2017-ben felróni egy gép esetében... hát... ahogy érzed. Én még soha nem voltam kénytelen fotózást feladni áramhiány miatt, pedig volt rá példa, hogy 4 napig nem jártam civilizált terepen és közben folyamatosan fotóztam.

 

A bemutatott kép engem különösebben nem mozgat meg. Érdekes ellentét érezhető a két oldala között és a két eseménytengely is különleges, de a nézőpont elhelyezését és a mondandót nem értem.

 

Most jövök a laborból, keresztgammás a leadott cucc, nagyon érdekes lesz a végeredmény :-))).

 

Nem profi színvonalú gépekről beszélek, hanem a nagy átlaghoz eljutó szintről. A profi szegmensben OK, hogy már igyexenek annyit adni, hogy ne állj át Sonyra vagy Olyra vagy Panára vagy éppen most Fujira, de eggyel lejjebb még nem. Amúgy pl. az eye controlt nem értem, miért hiányzik, de sejtem, h a sok szemüveges és napszemüveges felhasználó miatt nem működött, és nyilván a Canon lett a bűnös, h olyan is benne van a csomagban (tehát pénzbe kerül), amit sok felhasználó nem tud kihasználni. Vagy nyilván más oka van, de, való igaz, nem feltétlenül ezen múlik a jó kép, de ha ki tudod használni, több lehetőséged van.

 

Nem felrovom az áramszükségletet, a filmes gépek is igényelnek áramot, csak tudnak anélkül is. Ez a technológia sajátossága 2017ben IS. A digi meg nem tud, mert ez meg annak a technológiának a sajátossága, 2017ben IS. Különböző a 2 technológia, a határaik is különbözőek. Erre próbáltam meg utalni. Nyilván, gondos tervezéssel és körültekintő előregondolkozással sokmindenre fel lehet készülni (a komolyabb gépek eleve ceruzaelemre vannak tervezve). Csak pl, ahogy említetted, lehet olyan szitu, amikor AKÁRMILYEN OKBÓL a digi váz bedobja a törcsit. Vagy van pótrendszer (akár analóg), ami MÉGIS megcsinálja a képet, ha már kivetted a szabit, odautaztál, kibérelted a szállást, stb, vagy nincs, (de még digi pótrendszer se), akkor meg úgy járt az illető. Túl értékes nekem a fotózással tölthető idő ahhoz, hogy abban kelljen reménykedni, hogy majd nem történik semmi baj. A digi technológia sokkal-sokkal bonyolultabb, összetettebb, emiatt sokkal sérülékenyebb, mint a filmes.

 

Igen, a kép... Sztem inkább 4 negyedből áll és nem véletlen, hogy ebből 3 alapszíne sötét és csak a modell legszűkebb környezete (jobb alsó negyed) van berendezve, (ez gyakorlatilag az abszolút centrumból indul, ez a pont a fotel háttámlájának a sarka) ebbe az elmúlást tudomásul vevő, de ellene tenni akaró összletből (2 szemüveg, szemcsepp, óra, gyógyszeradagoló, stb.), dacos arckifejezéssel áll ki a modell feje. A modell feje uralta képnegyed tökfekete az arc/fej kivételével, ennek bal alsó ellenpontjában van a 2 távkapocs, jelképeként annak, aminek. A díszleteket hozzá lehet rendelni a valóban zajló élethez és a telő idő illúziójához is, (melyik melyik?), stb. Bocsánat, itt abbahagyom, pedig az érdekesség most jönne csak, nagyjából mégis elárultam, miért tartom jó kompozíciónak és súlyos üzenetnek a képet. Minden részletbe nem mennék bele, pedig a részletek is igazán érdekesek, de nagyon hosszú lenne, és, ahogy írod, kb 4 ember kezelné a helyén, trollkodást meg nem táplálnék. 

 

Szép fényeket!


  • 0




0 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 0 vendég, 0 anonim felhasználó