Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

Digitális fényképezőgép


  • Please log in to reply
3937 válasz erre a témára

#1 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.557 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 augusztus 10 - 19:34

A Sonyhoz a Zeiss csinálja a jó obikat és csak első ránézésre drágák. Nem akarnék mélyre fúrni meg dárdarázást provokálni, de ahogy a Zeiss a vadásztávcső-orvosi műszer-fotózás ésatöbbi háztartási optika termékcsoportban kvázi uralkodik (a Nikkorral meg a Leicával együtt), a Canon úgy tudom, rétegcuccokat gyárt a fotó szegmensben saját vázaihoz, kétségtelen, hogy bizonyos árszínvonal felett kiváló minőségben.

Rétegcuccok? Messze a Canon objektív választéka a legnagyobb a piacon, pont ezért nem akarok kilépni a Canon világból.

 

Nekem sokadik nézésre is drágák a Sony lencsék. Csak néhány példa:

 

70-200 mm f/2.8 IS: Sony 1.150.000,- , Canon 695.000,-

24-70 mm f/2.8: Sony 830.000,- , Canon 650.000,-

 

Ha csak ezt a két csövet veszem meg, a Sony máris 630 ezerrel drágább, ami egy váz ára. És hát ugye a Sony A7R II is 220 ezerrel drágább, mint a Canon 6DII, így már közel 1 MFt a különbség. Ezt inkább költöm másra.


Szerkesztve ​fapaci által: 2017 augusztus 10 - 19:35

  • 0

#2 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.528 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 augusztus 10 - 16:06

Számunkra drága ez a masina is, de mégiscsak egy belépő FF kategóriáról van szó. Dupla kártyahely minek? Füles kijárat csak videóhoz kell, de oda is minek?

 

Nem vagyok elájulva a 6DII-től, jobbat vártam, ezért komolyan elgondolkodtam azon, hogy márkát váltok. Számolgattam, nézelődtem, de nem találtam olyan opciót magamnak, amit meg tudnék lépni sok százezer forintos véráldozat nélkül. A Sony vázak jók, de szörnyen drágák az objektívjeik. A Pentax K1 is tetszik, de alig van hozzá pár objektív, hosszú teléjük nincs is. A Nikon D750 már 3 éves és nem tud többet, mint a 6D, akkor meg minek váltanék arra? Hamarosan jön a D760, de nem akarok egy újabb évet várni. Tavaly a 70D-ről eleve 6DII-re akartam váltani, de elhalasztották a bejelentését az 5DIV miatt (szerintem már akkor, tehát másfél évvel ezelőtt kész volt a 6DII), ezért befektetésként vettem egy 6DI-t. Ezt most beszerzési áron el tudom adni, így az eredeti terv teljesül.

 

Továbbfejlesztett, második generációs, 25 Mp-es, full HD videós 700E Ft-os gépről van szó, ez már messze nem a mezítlábas kipróbálós kategória. Nekem a hozzáállásuk nem teszik, egy második kártyahely kb. 5 dollárba, egy 3.5-ös jack aljzat újabb 5 dollárba fájt volna. A legnagyobb bajom az 1/8000-es záridő hiánya, ha a 30Dm tudja, amit 2006ban hoztak ki, hogy a viharba' nem tudja a 6D mk II??? Ez NEM VISSZAFEJLESZTÉS??? Persze, hogy klasszikust idézzek, meg lehet kérdezni, hogy napkitörést akarok-e fotózni 1.4-es rekeszen, de az 1/4000-hez képest 1 teljes expo-érték, ami van, amikor kellhet, van, amikor nem, mindenesetre a 30D tudja, a 6d mkII nem tudja. Ez is visszafejlesztés. MI INDOKOLJA A VISSZAFEJLESZTÉST??? Nem fért rá a feature a háromrétegű nyákra??? :-))) Meg mit keres az összes AF-pont kvázi középen? Nyilván újrakomponálsz félig lenyomva, legalábbis én, lassan mozgó modellnél vagy utcán, de a felhasználó érdeke az lenne, hogy legyen a sarkokban, meg a széleken, nem??? Végül a joystick hiánya a kezelőszervek között. Nyilván meg lehet oldani iránygombokkal, de ha 2006-ban kidobott 30Dn van, akkor időközben kipusztult??? A 30D nagyon klassz kamera, korának odaqrógépe volt, magnéziumváz, 100.000  expóra tervezett redőny, csak sajna a maradékfény-képessége. ISOja, zaja, 8MPes felbontása nem a mai színvonal. Kár, h a jó feature-eit visszaépítette a Canon, pedig már ingyen megvoltak, beletételük a 6D mkIIbe nem lett volna extra fejlesztésigényes. Emiatt vannak hátsó gondolataim az egész hozzáállással kapcsolatban, mert kapsz is valamit, de el is vesznek csomó mindent, és közben 700E Ft körül járunk, ami finoman szólva sem beszálló szint. 

 

Akksiélettartam a 30Dben vaku nélkül szobahőmérsékleten kb 1100 kép, a 6D mk II kb 1200 kép, nem látok itt sem áttörést. Nyilván van portrémarkolatom hozzá, amibe belefér 2 akksi, így még nagyobb az autonómia. a 6D mkIIhöz csak a portrémarkolat 65 E Ft, egy vakuval, egy állvánnyal meg egy távkioldóval már csípjük a milliót...

 

Ezek, amiket leírtam, NEM TOP FEATURE-ök, ha videózol. nem jó, ha pont a video közepén fogy el a hely a kártyáról és nem tudsz tovább dolgozni, pl. pont a boldogító igen marad le, vagy ahogy a gyerek benyúl a célba az úszóversenyen. Vagy majd a Canon indít külön tanfolyamot, hogyan kell GYORSAN kártyát cserélni? :-)))

 

A Sonyhoz a Zeiss csinálja a jó obikat és csak első ránézésre drágák. Nem akarnék mélyre fúrni meg dárdarázást provokálni, de ahogy a Zeiss a vadásztávcső-orvosi műszer-fotózás ésatöbbi háztartási optika termékcsoportban kvázi uralkodik (a Nikkorral meg a Leicával együtt), a Canon úgy tudom, rétegcuccokat gyárt a fotó szegmensben saját vázaihoz, kétségtelen, hogy bizonyos árszínvonal felett kiváló minőségben.

 

Ugyanakkor csinálhatná az egészet jóval szimpibben és kevésbé lehúzós szűzqrvásan, már bocsánat. :-)))


Szerkesztve lehoako által: 2017 augusztus 10 - 16:16

  • 0

#3 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.557 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 augusztus 10 - 08:59

Köszönöm szépen, nekem mindenképp sokat jelent, hogy testközeli infot olvashattam. Nem a gép minőségével volt eddig sem gondom, hanem, hogy valóban, több fejlesztés is szorulhatott volna bele, de nyilván minden pici apróságra sokat kell várni és aztán sokat is kell értük fizetni. 

 

" Örültem volna kicsit nagyobb kijelzőnek és egy kissé jobb zajszintnek, de elfogadom, hogy ebben a kategóriában ezek túlzó vágyak."

 

Meg a dupla kártyahely, meg a fülhallgatókimenet, meg ezmegaz. 

Számunkra drága ez a masina is, de mégiscsak egy belépő FF kategóriáról van szó. Dupla kártyahely minek? Füles kijárat csak videóhoz kell, de oda is minek?

 

Nem vagyok elájulva a 6DII-től, jobbat vártam, ezért komolyan elgondolkodtam azon, hogy márkát váltok. Számolgattam, nézelődtem, de nem találtam olyan opciót magamnak, amit meg tudnék lépni sok százezer forintos véráldozat nélkül. A Sony vázak jók, de szörnyen drágák az objektívjeik. A Pentax K1 is tetszik, de alig van hozzá pár objektív, hosszú teléjük nincs is. A Nikon D750 már 3 éves és nem tud többet, mint a 6D, akkor meg minek váltanék arra? Hamarosan jön a D760, de nem akarok egy újabb évet várni. Tavaly a 70D-ről eleve 6DII-re akartam váltani, de elhalasztották a bejelentését az 5DIV miatt (szerintem már akkor, tehát másfél évvel ezelőtt kész volt a 6DII), ezért befektetésként vettem egy 6DI-t. Ezt most beszerzési áron el tudom adni, így az eredeti terv teljesül.


Szerkesztve ​fapaci által: 2017 augusztus 10 - 09:08

  • 0

#4 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.528 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 augusztus 10 - 07:20

Az egyik szakboltban dolgozó barátom jóvoltából lehetőségem volt egy fél napos körre elvinni a Canon 6DII-t. Ez alapján még nem írnék részletes beszámolót, de a számomra érdekes kérdésekre választ kaptam.

 

Köszönöm szépen, nekem mindenképp sokat jelent, hogy testközeli infot olvashattam. Nem a gép minőségével volt eddig sem gondom, hanem, hogy valóban, több fejlesztés is szorulhatott volna bele, de nyilván minden pici apróságra sokat kell várni és aztán sokat is kell értük fizetni. 

 

" Örültem volna kicsit nagyobb kijelzőnek és egy kissé jobb zajszintnek, de elfogadom, hogy ebben a kategóriában ezek túlzó vágyak."

 

Meg a dupla kártyahely, meg a fülhallgatókimenet, meg ezmegaz. 

 

Ha futná rá a 700E, biztos, hogy belenyúlnék, hiszen a hobbijára szívesen költ az ember, csak sajnos, most pont épp semmire sem futja, de tegnap kizsákoltam a régi aljzatot a leendő fürdőszobámból :-))), és azzal együtt, hogy kicsit húzom a jobb lábam, mert a combom a zsákcipeléstől meg a pucsítva véséstől bedurrant, tudom, hogy nagy lépést tettem egy komoly kamera felé, miután kifizettem a déli fekvésű konyha 250x250-es háromrétegű ablakát... :-)))

 

Még egyszer köszönöm a beszámolót, ha szerinted magasabb képminőség és használati érték jellemzi a 6Dhez képest, akkor valszeg úgy is van, igen, az 5-ös szériát nyilván nem üti le, kivi lennék a konkurencia nemsokára beérő bosszújára már most :-)))


  • 0

#5 komarfamily

komarfamily

    Az ellenallas hasztalan

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.744 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London, Budapest
  • Interests:Tenisz, mozi, hifi, utazás...

Elküldve: 2017 augusztus 08 - 17:31

Meg filozok de talaltam egy oldalt ahol eleg jo aron vannak gepek.

 

A sony alpha A7 II mirrorlessrol 28-70 lencsevel mi a velemenyetek?

 

Kb 400 fonttal olcsobb mint a nikon d750 a 24-120 f4 vr lencsevel.

 

De csabito ez is.


Szerkesztve komarfamily által: 2017 augusztus 08 - 17:32

  • 0

#6 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.557 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 augusztus 08 - 15:15

Az egyik szakboltban dolgozó barátom jóvoltából lehetőségem volt egy fél napos körre elvinni a Canon 6DII-t. Ez alapján még nem írnék részletes beszámolót, de a számomra érdekes kérdésekre választ kaptam.

 

Auto Fókusz: Az öreg 6D-hez képest durván, de a modernebb 70D-hez képest is jóval gyorsabban és magabiztosabban találja meg az élességsíkot. Most sikerült megtapasztalnom, mit is tud valójában a 70-200mm f/2.8 IS L II objektívem AF rendszere, hát elég durva. A folyamatos fókuszkövetés is kevésbé téveszt, nehezebben engedi el a síkot, bár autóverseny fotózásra még nem tökéletes, ebben jobb a Sony A7RII és A9 is. (2 hónap múlva megyek a világ egyik legnagyobb veterán autóversenyére fotózni.) A fókuszpontok száma 11-ről 45-re növekedett, bár a lefedettség lényegében nem változott, ugyanúgy a kép középső harmadán vannak. Viszont most már nem csak a középső pont tudja a keresztirányú érzékelést, hanem az összes, sőt a középső pont dual-keresztirányú, tehát horizontális és vertikális mellett diagonális érzékelést is tud. Azonban mint barátomtól megtudtam, ez csak az új L-es objektívekkel működik, de szerencsére a sajátjaim mindegyike tudja.

 

Canon-EOS-6D-Mark-II-AF-Point-Type.png

 

Érzékenység/zajszint: Sokat fotózom színházban, koncerteken, így a nagy érzékenység zajszintje számomra igen fontos. Akárhogy erőlködtem, nem tudnám megmondani, az öreg vagy az új 6D produkál több képzajt. A különbség minimális, néha érezhető, néha nem. Azonban a MarkII nagyobb felbontása miatt a magas ISO-val készített képek részletgazdagabbak, a régi masina ISO 3200-nél már eléggé mosta a képet. Mivel a 30 %-kal nagyobb érzékelőnek elvileg jóval több zajt kellene termelnie, nekem ezt nem sikerült észlelnem, tehát a Canon mégsem ült a babérokon, az új 26 Mpixeles érzékelő magasabb kategóriát képvisel, mint a régi 20 Mpixeles.

 

Dinamika: Abban a tévesztési tartományban, amire én és a fénymérő képes a gyakorlatban (+/- 1,5 FÉ), nincs észlelhető különbség a régi és új 6D között. Nagy kontraszt tartalmú képeket eddig is HDR-ben csináltam, ezután is így lesz. Az a képrészlet, ami 10 fényértékkel sötétebb a többinél, maradjon is sötét! Miért akarnám felhúzni?

 

Kezelhetőség: 2 perc alatt átszoktam az új gépre. A gombok és csatlakozók némelyike pár mm-rel odébb került és a fogás is változott egy hajszálnyit, illetve megjelent egy új gomb a fókuszcsoportok gyors kiválasztásához. A két masina gyakorlatilag ugyanúgy néz ki kívülről, súlyban sincs különbség. A menü teljesen más, a funkciók logikusabban vannak csoportosítva. Az eddig 1 oldalas saját menü 5 oldalas lett, ide lehet átpakolni a gyakran használt szolgáltatásokat, paramétereket. Ennek eléggé örültem.

 

Szolgáltatások: Kihajtható, érintésérzékeny kijelző! Aki használt már ilyent, annak örökké hiányozni fog, a 70D óta nekem is, de most végre FF gépre is létezik. Természetfotónál nem kell a sárba feküdni, fej feletti gépállásnál meg nem kell a szerencsére bízni a kompozíciót. A menüben sokkal gyorsabb a navigálás a kijelzőt böködve, a zoomolás két ujjal történik tárcsák tekergetése helyett, a paraméterek a gyorsmenüből azonnal elérhetőek gombnyomás nélkül, akció és sportfotózásnál ezek nem kicsi előnyök. WiFi-n gyorsan csatlakozott a telefonomhoz és egyszer sem dobta el a kapcsolatot, amit a régi 6D gyakran megtett. Az eddigi műhorizont mellé most már van billenési szög kijelzés is, amivel sok percet meg lehet spórolni az utómunkánál (vízszintes nézési tengelynél ugye nem kell a torzult perspektívát utólag húzogatni). Külső eszköz nélkül is tudja a gép a TimeLapse, időzítési és Burst Time funkciókat (fél kilóval kevesebb cucc kell a zsákba). Már 20 objektívet kalibrálhatunk a vázhoz, ez mindenkinek elég lesz.

 

Teljesítmény: Másodpercenkét 6,5 kép sorozatban, ez a régi érték másfélszerese. Sportnál, állatfotónál nem mindegy. Az akku állítólag 10 %-kal tovább bírja állítólag, mint a régi 6D-nél, nekem 4 óra folyamatos üzem és nyomkodás mellett 25 %-ot sikerült merítenem belőle, tehát intenzív fotózás esetén is garantáltan tud egy napot. (Kevesebb akku kell a zsákba, illetve egy hétvégére el lehet menni töltő nélkül!) A 30 %-kal megnövelt felbontás érezhetően több részletet ad, de számomra inkább a cropolás miatt érdekes (színházi és sportfotókat utólag mindig vágni kell).

 

Vélemény: Szuper az új AF rendszer, megváltás az új kijelző, szerethető az új menü. Néhány új szolgáltatás (saját időzítő, Burst mód) örvendetes, de a többség nem érdekel (videó, képautomatikák). A képminőség kicsit javult, a 6D és az 5DIII felett van egy árnyalattal, de az 5DIV-től még messze. A kezelhetőség javult, hála az érintő kijelzőnek és a stabil WiFi-nek. Örültem volna kicsit nagyobb kijelzőnek és egy kissé jobb zajszintnek, de elfogadom, hogy ebben a kategóriában ezek túlzó vágyak.

 

Tanulság: 85 %, hogy megveszem, de jó lenne éles helyzetben is kipróbálni, nem csak az utcán sétálgatva.

 

.............................................................................................................................................................................................................................................................

 

Utószó: Érdekes volt meghallgatni egy profi fotós és kereskedő véleményét a gép helyzetéről. Szerinte a Canon 5 évvel ezelőtt túl nagyot gurított és látszólag öngólt is rúgott a 6D-vel (ne feledjük, akkoriban a piac legolcsóbb FF érzékelős gépes volt), de azért rendesen odapörkölt a Nikonnak és a cégnek erre is figyelnie kell. A vásárlók telhetetlenek, most is hasonlóan nagy ugrást vártak, de nem kapták meg. Ennek ellenére már most naponta 6-8 db 6DII-t adnak el a saját boltjukban (az egyik legnagyobb Budapesten), pedig nyár közepe van és még komoly beszámolók sem születtek a masináról. Az 5DIV eladása nehezebben indult télen, de mostanra rekordokat döntöget. Szóba került az új Metabone adapter is, amivel Canon optikákat lehet Sony vázakra pattintani, de a válasz csak annyi volt, felejtsem el! Elfelejtettem. Jelzem, a boltban kapható Canon, Nikon és Sony is, nekik mindegy, mit adnak el.


Szerkesztve ​fapaci által: 2017 augusztus 08 - 15:27

  • 0

#7 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.557 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 16:33

Térjünk vissza erre, amikor 3 hónap múlva be kell akciózni a 6D mk II-t. .-)))

Istenem, hány gépre mondták már ezt az elmúlt években... Legutóbb az 5DIV-re alig fél éve, aztán láss csodát, lassan a legnépszerűbb középkategóriás gép lesz.


  • 0

#8 komarfamily

komarfamily

    Az ellenallas hasztalan

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.744 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London, Budapest
  • Interests:Tenisz, mozi, hifi, utazás...

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 16:25

Koszi

 

en is a Nikon d750re acsingozom.

 

Volt mar d7000 es nagyon tetszett.

 

Igazabol nem vagyok egy verbeli fotos de a jo kepek hianyoznak miota eladtam a 7000t es gondoltam ha mar veszek akkor olyan legyen amit nem akarok lecserelni.

 

Nekem boven eleg egy 24-70 lencse nem akarom megvaltani a vilagot cask elvezni a kirandulasokat itt Angliaban es kattintgatni.

 

Egyebkent ha van mas is amit ajanlanatok ne maradjon bennetek ;)

 

 

koszi

 


  • 0

#9 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.528 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 16:16

A Canon magasan uralja a piacot sok éve, szerintem olyan nagyon nem aggódnak.

 

Azaz, plenus venter non studet libenter. Ott is várja őket az út vége, csak egyelőre az önünneplés miatt észre sem veszik a setét fellegeket. Térjünk vissza erre, amikor 3 hónap múlva be kell akciózni a 6D mk II-t. .-)))


  • 0

#10 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.528 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 16:01

Sziasztok

 

Hetek ota ragom a temat mert birizgalja a fantaziam egy FF.

 

Azon gondolkodtam, hogy erdemes-e mai kor csodajat venni mint pl egy Nikon d750 vagy egy regebbi nagy vasra varni mint peldaul a d4 esetleg canon 5d mkIII vagy mkII.

 

Obinak egy f4 24-105re gondoltam v 24-120 esetleg egy 24-70 f2.8

 

Nikon d750 elonyei a video es a kompakt merete illetve hasznaltan mar olyan 1000 font korul ki lehet fogni.

Nikon d4 elonyei sokkal strapabirobb profi gep kb 1500 font korul is mar kaphato

Canon 5d mkII a legolcsobb

 

Erdekelne ki mit gondol?

 

udv

Laci

 

Sok szempont van, amit tekintetbe kellene venned.

 

Van olyan szitu, amikor manuális objektívet is szeretnél feltenni, régi, M42es menetűt vagy Leica "R"-et?

 

Ha igen, nem jó a Nikon, mert a bázistávolsága túl kicsi (belever a felcsapódó tükör az obi hátsó lencsetagjába, és kellemetlen esetben lenullázzák egymást, törés, karcolás, stb. ), valamint nem lesz végtelen.

 

Ha bírod pénzzel, a Nikon d750 nagyon jó választás, az év kamerája is volt, full HD video, huszonakárhány MP, WIFI, mindenanyámkínja, obikat pedig rengeteg jót tudsz hozzá venni.

 

5D mkII-t agyoncsapja a d750:

 

http://snapsort.com/...I-vs-Nikon-D750

 

Ha csak Nikkorokkal mész majd, és futja, 750 és kész, legalábbis szerintem, de próbálj ki egyet először, a fontos. hogy lesz-e szerelem  :-))).


  • 0

#11 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.557 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 15:55

Nikon d750 elonyei a video es a kompakt merete illetve hasznaltan mar olyan 1000 font korul ki lehet fogni.

Nikon d4 elonyei sokkal strapabirobb profi gep kb 1500 font korul is mar kaphato

Canon 5d mkII a legolcsobb

 

Erdekelne ki mit gondol?

Egy újabb szellemet engedjünk ki a palackból? :) Nem írtad, mire kell a masina, így csak magamból tudok kiindulni.

 

Az 5DII felejtős ma már, a Nikon D4 meg felesleges. A D750 klassz gép, ha ma kezdeném a fotózást, azt venném, vagy D810-est. Ősszel jön a D850, nagy durranás lesz, de nem olcsón.


  • 0

#12 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.557 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 15:46

Canon hátradőlt, a versenytársak nem, felülről a Sony zabálja, alulról pedig a Samyang, a Canonnak pedig megmaradt hátországnak az 5D, de akkor ott kell homorítani, 5D mkV meg nemtom, mikor lesz :-)))).

A Canon magasan uralja a piacot sok éve, szerintem olyan nagyon nem aggódnak.


  • 0

#13 komarfamily

komarfamily

    Az ellenallas hasztalan

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.744 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London, Budapest
  • Interests:Tenisz, mozi, hifi, utazás...

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 15:33

Sziasztok

 

Hetek ota ragom a temat mert birizgalja a fantaziam egy FF.

 

Azon gondolkodtam, hogy erdemes-e mai kor csodajat venni mint pl egy Nikon d750 vagy egy regebbi nagy vasra varni mint peldaul a d4 esetleg canon 5d mkIII vagy mkII.

 

Obinak egy f4 24-105re gondoltam v 24-120 esetleg egy 24-70 f2.8

 

Nikon d750 elonyei a video es a kompakt merete illetve hasznaltan mar olyan 1000 font korul ki lehet fogni.

Nikon d4 elonyei sokkal strapabirobb profi gep kb 1500 font korul is mar kaphato

Canon 5d mkII a legolcsobb

 

Erdekelne ki mit gondol?

 

udv

Laci


  • 0

#14 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.528 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 14:36

Mondogathatod ezt, akkor sem lesz igaz. A magasabb felbontás eleve kisebb dinamikát és gyengébb zajszintet okoz a korábbi verzióhoz képest, magas ISO-nál pedig erősen kijön a FF előnye. Szerintem elég jól kompenzálták ezeket, ha hozza a régi 6D szintjét, hiszen az egy kimagasló gép volt e téren, még a régi 5D-t is verte. Természetesen én is jobbat vártam, de megértem, hogy nem akarnak házon belül konkurenciát csinálni az 5D-nek.  Sajnos akárhogyan is forgatom a kérdést, nem tudok mást venni. Szemeztem a Pentax K-1, meg a nagy Olympussal, de nagyon sokba kerülne a váltás és az objektív kínálat is nagyon szűkös ott.

 

Nem rossz a 6D mkII, pláne a 6D, ami sztem kvázi ugyanannyit tud, kb fele pénzért, csak, ahogy írtam, nem látom benne a "fejlesztést", ami indokolná az árát. Igen, a baj, h a saját szent teheneiket kell kerülgetni, egyrészt az 5D miatt ne legyen olyan jó a fényképezőgép-profil, a videokamerák miatt ne legyen jó a videoképesség, és a végén még egy duplakártyahely meg egy 3.5-ös jack aljzat se kerül rá. Sajnálom a Canont, mert nem emelik a nívót felfelé, pedig a technikai fejlesztés lényege nekem az, hogy ahogy a 30D 1399 dolcsi volt 2006ban,

 

http://www.macworld....anoneos30d.html

 

(100 dollárral olcsóbb, mint az előd 20D), ma a 6D fityingre ugyanannyi, 1399 USD.

 

https://www.bhphotov...tal_Camera.html

 

10 év, és a 8MP-es croposból ugyanannyiért megérkeztünk a 20 MP-es FF-be. Azóta pedig 4 éve nem_történt_semmi_. Ehhez az eredménytelen várakozáshoz azért túl drága életünk gyorsan pergő homokja.

 

Canon hátradőlt, a versenytársak nem, felülről a Sony zabálja, alulról pedig a Samyang, a Canonnak pedig megmaradt hátországnak az 5D, de akkor ott kell homorítani, 5D mkV meg nemtom, mikor lesz :-)))).


  • 0

#15 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.557 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 12:08

... most nekem az a kérdés, hogy milyen termékfejlesztési koncepció szerint rakunk rosszabb szenzort egy ráfejlesztett FF-be, mint egy első kiadású croposba?  

Mondogathatod ezt, akkor sem lesz igaz. A magasabb felbontás eleve kisebb dinamikát és gyengébb zajszintet okoz a korábbi verzióhoz képest, magas ISO-nál pedig erősen kijön a FF előnye. Szerintem elég jól kompenzálták ezeket, ha hozza a régi 6D szintjét, hiszen az egy kimagasló gép volt e téren, még a régi 5D-t is verte. Természetesen én is jobbat vártam, de megértem, hogy nem akarnak házon belül konkurenciát csinálni az 5D-nek.  Sajnos akárhogyan is forgatom a kérdést, nem tudok mást venni. Szemeztem a Pentax K-1, meg a nagy Olympussal, de nagyon sokba kerülne a váltás és az objektív kínálat is nagyon szűkös ott.


Szerkesztve ​fapaci által: 2017 augusztus 07 - 12:11

  • 0

#16 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.528 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 11:29

Az első mondatodban van a lényeg, a többi csak szócséplés. Az új 6D hozza a régi 6D és az 5DIII képminőségét modern szolgáltatásokkal kiegészítve. Melyik lényeges paraméterben gyengébb? Az ára pontosan annyi, mint a régi 6D bevezető ára volt. 1 fényértéknyi dinamika különbség kb semmi (szerintem továbbra is rosszul értelmezed a dinamikát jelen kérdésben). Semmi átqrást nem látok, hiszen akinek nem tetszik, nem kötelező megvennie.

 

A lényeg akkor, hogy filmessel is lehet nyomulni, és azzal is meg lehet csinálni a Világ legjobb képét, de most nekem az a kérdés, hogy milyen termékfejlesztési koncepció szerint rakunk rosszabb szenzort egy ráfejlesztett FF-be, mint egy első kiadású croposba? 

 

Nem kötelező megvenni, igaz. Ugyanakkor kezdünk itt is a Canon részéről felcsúti érvelési mélységekbe süllyedni, miszerint 4 évig rágták magukat a fejlesztéseken, (álmatlan éjszakák, lemondott szabik, stb.) történt ugyan fejlesztés, csak éppen a szenzorban, záridőben nem, sőt... Plusz nemcsak az ár-érték-aránya, hanem maga az abszolút értéke is gyengébb ebben a paraméterben (ne méricskéljük, hogy mennyivel gyengébb, nem lenne szabad gyengébbnek lennie).

 

Kezdünk ott tartani, hogy a Canon szerint a wifitől meg a bluetoothtól lesz fényképgép a fényképgép. 

 

Jó szenzor, záridők, masszivitás. 


  • 0

#17 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.557 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 11:02

... sztem már a sima 6D is böhőven elég, ha az ember tudja, mit akar.

 

A bajom azzal van, hogy a 6d mkII adatai ROSZ-SZAB-BAK, mint a sima 6D-éi, és közben eltelt 4 FEJLESZTÉSSEL TÖLTÖTT ÉV, és az ÚJ, MODERNEBB váz ára kb. 2xese a réginek. Átqrás, ez van.

 

Ha elég fény van, nem kell emelni az ISO-t, de akkor azt kérdezném, MIÉRT NEM JOBB A 6D mkII, mint a sima 6D 50es vagy 100as ISO-n??? HOGY VERHETI AGYON EGY 80D a 6D mkII-t 100as ISO-n? (10%-nyi a különbség, ami qrvasok)

Az első mondatodban van a lényeg, a többi csak szócséplés. Az új 6D hozza a régi 6D és az 5DIII képminőségét modern szolgáltatásokkal kiegészítve. Melyik lényeges paraméterben gyengébb? Az ára pontosan annyi, mint a régi 6D bevezető ára volt. 1 fényértéknyi dinamika különbség kb semmi (szerintem továbbra is rosszul értelmezed a dinamikát jelen kérdésben). Semmi átqrást nem látok, hiszen akinek nem tetszik, nem kötelező megvennie.


  • 0

#18 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.528 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 10:54

Klassz a segítőkészséged! Akkor kérlek, áruld el végre, miért emelnéd az ISO-t portréfotózásnál, ha elég fényed van. Pár hete voltam egy lánnyal a Várban fotózni. Éjjel 2 körül is elég az utcai lámpák fényénél ISO 800-on teljes rekesszel, 1/200 expoval lőnöm.

 

A 6DII és a 6D ugyanazt a dinamikát tudja ISO 100-on és felette is. Ez eltérés elhanyagolható, mérési hiba is lehet és biztos vagyok benne, 1/20 fényértéket semmilyen körülmények között nem veszel észre. Én ezt olvasom ki az általad mutatott ábrából, de itt van külön is:

 

attachicon.gif6D dyn.jpg

 

És íme a sokat emlegetett Sony 7RII és a 6DII dinamika tartománya (ettől kellene hanyatt esnem?):

 

attachicon.gif6D Sony dyn.jpg

 

Vegyük észre, hogy e szempontból nincs lényeges különbség a gépek között és nem is fontos paraméter. Ha megnézed a nagyágyúk görbéit (pl. Hasselblad, Phase One), azok is csak 1-2 fényértékkel tudnak többet, szóval ne rugózzunk rajta!

 

Túúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúlzásokban vagyunk megint. Bocs, ha úgy tűnt, hogy Téged fikkantalak, nemtom, honnan szűrted le, de a bajom nem a gépek általános tudásával van, sztem már a sima 6D is böhőven elég, ha az ember tudja, mit akar.

 

A bajom azzal van, hogy a 6d mkII adatai ROSZ-SZAB-BAK, mint a sima 6D-éi, és közben eltelt 4 FEJLESZTÉSSEL TÖLTÖTT ÉV, és az ÚJ, MODERNEBB váz ára kb. 2xese a réginek. Átqrás, ez van. 

 

Ha elég fény van, nem kell emelni az ISO-t, de akkor azt kérdezném, MIÉRT NEM JOBB A 6D mkII, mint a sima 6D 50es vagy 100as ISO-n??? HOGY VERHETI AGYON EGY 80D a 6D mkII-t 100as ISO-n? (10%-nyi a különbség, ami qrvasok) Várban a cicussal nyilván tele, vagy majdnem tele mentél, nem húztad fel 5.6-ra, gondolom... És gondolom, 85tel vagy 135tel portréztál, ahogy kell. 

 

A Canon szűzqrváskodik, csak igérget, de nem ad, hehehe... és azt is duplaáron...

 

Még szerencse, hogy most csak a koncepciós füzetem telik, meg rajzolgatok settingeket meg pózokat, van időm bőven ezen agyalni, míg cipelem a konténerbe a sitteszsákokat... Meg egyelőre úgyis csak vízmércéket fotózok telefonnal :-))).

 

 

 

Jujjujjuj!!!

 

A diagramodban, ahol a 6D mkII agyonver valami kék görbét, egy aps-c-szenzoros gép van. Bizti, hogy ez az összehasonlítás az, ami most ide illik?


Szerkesztve lehoako által: 2017 augusztus 07 - 11:05

  • 0

#19 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.557 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 10:06

Nem arról van szó, hogy NE lehetne vele portrézni, hanem, hogy rosszabb a dinamikája ISO 100on, mint akár az elődjének, akár a 80Dnek, az ára viszont pofátlan, nem az én pénztárcámhoz képest, hanem a teljesítményéhez képest. 

 

A  reciprokszabályt ne kattogtasd felém, mint a revolvert, mert összegubancolom a cipőfűződet! :-))) Ha persze nem értesz valamit, kérdezz nyugodtan, azért vagyunk itt, hogy segítsünk.  :D  :D  :D  :D  

Klassz a segítőkészséged! Akkor kérlek, áruld el végre, miért emelnéd az ISO-t portréfotózásnál, ha elég fényed van. Pár hete voltam egy lánnyal a Várban fotózni. Éjjel 2 körül is elég az utcai lámpák fényénél ISO 800-on teljes rekesszel, 1/200 expoval lőnöm.

 

A 6DII és a 6D ugyanazt a dinamikát tudja ISO 100-on és felette is. Ez eltérés elhanyagolható, mérési hiba is lehet és biztos vagyok benne, 1/20 fényértéket semmilyen körülmények között nem veszel észre. Én ezt olvasom ki az általad mutatott ábrából, de itt van külön is:

 

6D dyn.jpg

 

És íme a sokat emlegetett Sony 7RII és a 6DII dinamika tartománya (ettől kellene hanyatt esnem?):

 

6D Sony dyn.jpg

 

Vegyük észre, hogy e szempontból nincs lényeges különbség a gépek között és nem is fontos paraméter. Ha megnézed a nagyágyúk görbéit (pl. Hasselblad, Phase One), azok is csak 1-2 fényértékkel tudnak többet, szóval ne rugózzunk rajta!


Szerkesztve ​fapaci által: 2017 augusztus 07 - 10:18

  • 0

#20 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.528 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 augusztus 07 - 09:25

Nem értelek, Ákos. Nem ugyanazt a diagramot nézzük? Én úgy látom, a régi és az új 6D érzékelője ugyanazt tudja és alig maradnak el a 2x drágább 5D-től, sőt ISO 1250-től feljebb be is érik dinamikában. Vagy számodra eget verő az az 1-2 %-os eltérés? Az árra tett megjegyzésedet sem értem. A 6DII ugyanazon a 2000 USD áron jelent meg, mint 4 évvel ezelőtt az elődje, tehát még az inflációt sem érvényesítették. Persze, értem, hogy ha már savanyú, akkor legyen kukacos is...

 

A videón Polin azért hivatkozik a 80D-re, mert az inkriminált tesztben azt állították, hogy a 80D dinamika sávja nagyobb, mint a 6D-nél. Ez nyilván butaság, maximum ISO 100-nál igaz, de ki az a barom, aki 10 fényértékkel alul exponálja a képet ahelyett, hogy az ISO-t beállítaná?

 

Nem tudja a 1/8000 sec expo időt. És? Szerintem még 1/4000 másodperccel sem fotóztam soha, pláne nem portrét, de még sportot sem. Portrénál a nagy rekesz a kis mélységélesség (és a szép bokéh karikák) miatt kell, nem a fényerő miatt (feltételezve, hogy a modell nem sötétben áll). Ha ebből nem akarsz engedni és túl sok a fény, ND szűrő a megoldás, bár ilyen esettel még nem találkoztam. Miért akarsz magas ISO-t használni, ha sok fény van? Minden digitális masina ISO 100-nél produkálja a legjobb képminőséget, legalacsonyabb zajszintet és legnagyobb dinamikát. Portrénál a megfelelő világítás a legfontosabb körülmény. Ha ISO 100-nál nem tudsz lefotózni egy lányt nappal, akkor tutira túl van világítva. Teljes rekeszen amúgy is csak éjjel fotózunk, mert mint tudjuk, egyik objektív sem túl éles ilyen beállítással, ezért általában 1-2 értéket zárunk rajta. Már csak azért is, hogy ne csak a leányzó egyik szeme legyen éles.

 

Neked nem jön be az új 6D, nincs ezzel baj, a régi még kapható pár hónapig. Az enyém is eladó. :) De előtte azért nézd át a rekesz-zársebesség-érzékenység háromszög szabályait, mert érzek itt néhány bizonytalanságot nálad.

 

Nem arról van szó, hogy NE lehetne vele portrézni, hanem, hogy rosszabb a dinamikája ISO 100on, mint akár az elődjének, akár a 80Dnek, az ára viszont pofátlan, nem az én pénztárcámhoz képest, hanem a teljesítményéhez képest. 

 

Ez a savanyú ÉS kukacos-szöveg egetverő, ha nem haragszol, a forrás megjelölésével majd én is idézem 1x - 2x. :-))) 

 

Portrét viszont már legalább kettőt lőttem, és ha lehet, vagy utcán vagy maradékfényben, vagy low key-ben utazom (vagyis amikor a modell félig kvázi sötétben áll), és tudom, miért jó a nagy rekesz, az alacsony ISO és a kis zaj. (Igazából az 50ASÁS filmet szeretem nagyon, pont a szemcsézettség nemléte miatt.) Pont emiatt írom, hogy ha rosszabb a dinamika, mint az elődeié alacsony ISOn, akkor egyrészt átverés, mert hiába raksz fel dzsilliárdos üveget, nem lesz szebb a kép a szenzor miatt. (Modell se, háttér se, bokeh se :-))) ). Az meg, hogy miért nem használod 800on vagy feljebb, nem válasz, nézd meg a táblázatot alább, vagy próbálj 1.4gyel portrézni 800ISOn vagy 1600 felett...

 

"A videón Polin azért hivatkozik a 80D-re, mert az inkriminált tesztben azt állították, hogy a 80D dinamika sávja nagyobb, mint a 6D-nél. Ez nyilván butaság, maximum ISO 100-nál igaz, de ki az a barom, aki 10 fényértékkel alul exponálja a képet ahelyett, hogy az ISO-t beállítaná?"

 

Ezt nem értem, szted a 100as ISOnál 10x nagyobb ISOval kéne lőni, mert az lenne a normális? Másrészt az, hogy a DXOMarkra rá kéne vágni, hogy butaság, kicsit leegyszerűsítő személet. Lehet, h valamit félreértek, de Polin független labor diagramját hüjézi le mundérbecsületvédelemből, ami a tényszerű hozzállástól sztem távol van.

 

" Teljes rekeszen amúgy is csak éjjel fotózunk, mert mint tudjuk, egyik objektív sem túl éles ilyen beállítással, ezért általában 1-2 értéket zárunk rajta. Már csak azért is, hogy ne csak a leányzó egyik szeme legyen éles."

 

Ezért vittem el a múltkor a Leica Summicront (f/2), meg a Zeiss Pancolart (f/1.8) Hozzád, azok teljes rekeszen is brillíroznak, 2.8-on meg már faltól falig élesek 50 ASÁS filmen is tehát FFen is, és minek mennél feljebb ISOval, csak a zaj lesz nagyobb. 4en már a háttér is éles, az már csendélet női arccal és salátával, másrészt ott már veszít a sajátságos karakteréből a Leica is, meg a Zeiss is, ezek TELE jók, arra valók. Magas ISOval csak rekeszelhetsz fel, 5.6-ra, mintha ötlamellás húgyfoltobival mennél... Másrészt meg a teleblendés portrénál be ne hozd az élességet, mint szempontot, mert egy 135ös Sonnart teszek fel Neked mindjárt :-))).

 

Magas ISO meg többes öntökönszúrás, 8 felett, vagy 8 és 11 között a legtöbb fényerős obi már erősen diffraktál, ami az ISOs zaccal együtt már túl sok minden utómunkaproginak. 

 

Igen, vannak portrés dilemmák, bőrhibákat 1.8-on, 2-n szépen el tudod kenni, de minél élesebb a lehányzó másik szeme, annál több lesz az esetleg nemkívánatos részlet. Ezt praxisomban nyilván a fotós szeme, meg a modell énképe döntik el.

 

A  reciprokszabályt ne kattogtasd felém, mint a revolvert, mert összegubancolom a cipőfűződet! :-))) Ha persze nem értesz valamit, kérdezz nyugodtan, azért vagyunk itt, hogy segítsünk.  :D  :D  :D  :D    .


  • 0




0 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 0 vendég, 0 anonim felhasználó