Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

Digitális fényképezőgép


  • Please log in to reply
4038 válasz erre a témára

#1 dbrnsk

dbrnsk

    Tizezresek klubja

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 12.179 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 22:12

Hali!

 

Nem vágom a 2 gépet, nagyon felszínesen átfutva a tech spec-et, az tűnt fel, h az Olyban nincs mátrix fénymérés, csak spot és középre súlyozott, ami azt jelenti, h a teljes képmező helyett csak a legközepét, vagy csak picivel nagyobb "kört" vesz tekintetbe. 

 

Ha a torkomon lenne a kés, inkább a Sony mellett döntenék, de sztem, ha nem zárkózol el a használttól, akkor inkább egy full-frame méretű gép garantálná a teljes fotós élményt, bár a Sony 24 MP-je már croposban több mint jó, sztem.

 

 

Nem kell nekem teljes fotós élmény, csak egy normálisan használható masina ami videót is jól rögzít és ne legyen nagy. Mindkét  gépet dicsérik a komolyabb fotósok is, de a vélemények megoszlanak... Kinek mi a fontosabb.


  • 0

#2 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.690 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 16:26

Cserélném öreg Fuji bridge gépemet egy MILC-re és ebben kérném segítségeteket. Eddig 2 masinát néztem ki, de mivel nem vagyok otthon az objektívekben  (ár, minőség stb,), így nem tudom melyikkel járnék jobban. 

 

Ezekről lenne szó, de bármilyen ötletet szívesen fogadok. 

 

https://www.arukeres...0mm-p220323650/

 

https://www.arukeres...J0aAg1TEALw_wcB

 

Köszi!

 

Hali!

 

Nem vágom a 2 gépet, nagyon felszínesen átfutva a tech spec-et, az tűnt fel, h az Olyban nincs mátrix fénymérés, csak spot és középre súlyozott, ami azt jelenti, h a teljes képmező helyett csak a legközepét, vagy csak picivel nagyobb "kört" vesz tekintetbe. 

 

Ha a torkomon lenne a kés, inkább a Sony mellett döntenék, de sztem, ha nem zárkózol el a használttól, akkor inkább egy full-frame méretű gép garantálná a teljes fotós élményt, bár a Sony 24 MP-je már croposban több mint jó, sztem.


  • 0

#3 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.690 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 16:17

A fotóművészek nagy részét soha senki nem nyilvánította művésszé, az általam tisztelt alkotók nagy részét sem. Úgy tűnik, van benned egy látomás, amit harcot sejtet az amatőr és a profi kategóriák között. Én ezt kevésbé érzékelem, sőt fotós barátaim között egyáltalán nem látom, így általában nem is értem az ezzel kapcsolatos hozzászólásaidat. Napok óta két profi, két amatőr fotóssal és egy festőművésszel vagyok egy fedél alatt és semmilyen harcot nem látok. A rostálást sem hivatalos eljárásként értettem, csak nem kell azt hinni, hogy bárkiből válhat jó fotós. Akinek a Salgado film unalmas, szenvedős, abból vélhetően nem is lesz. Jól van ez így. Mi tegnap este néztük meg és 3 órán át beszélgettünk róla, ami számomra rendkívül hasznos volt. Ja és még valami: az elmúlt 3 napban egyszer sem kerültek szóba technikai, műszaki kérdések, pedig mindenkinek elég komoly cucca van és sok éve fotózunk.

 

Akkor egyetértünk, csak néha a terminológiád megtéveszt.  :smile32:

 

" csak nem kell azt hinni, hogy bárkiből válhat jó fotós" - ezt is teljesen adom, erről írtam a Westendes sztoriban. 


  • 0

#4 dbrnsk

dbrnsk

    Tizezresek klubja

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 12.179 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 10:35

Cserélném öreg Fuji bridge gépemet egy MILC-re és ebben kérném segítségeteket. Eddig 2 masinát néztem ki, de mivel nem vagyok otthon az objektívekben  (ár, minőség stb,), így nem tudom melyikkel járnék jobban. 

 

Ezekről lenne szó, de bármilyen ötletet szívesen fogadok. 

 

https://www.arukeres...0mm-p220323650/

 

https://www.arukeres...J0aAg1TEALw_wcB

 

Köszi!


  • 0

#5 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.888 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: Tegnap, 10:20

Nekem a hivatalosan "művésszé válás" vagy az ezelőtti "kirostálás" erre utalt. 

 

Emiatt is írtam, h a hivatalosan művésszé nyilvánítottak behúzhatják fülüket-farkukat a Világot az ujjuk hegyén pörgető "kispályás amatőrök" előtt. 

A fotóművészek nagy részét soha senki nem nyilvánította művésszé, az általam tisztelt alkotók nagy részét sem. Úgy tűnik, van benned egy látomás, amit harcot sejtet az amatőr és a profi kategóriák között. Én ezt kevésbé érzékelem, sőt fotós barátaim között egyáltalán nem látom, így általában nem is értem az ezzel kapcsolatos hozzászólásaidat. Napok óta két profi, két amatőr fotóssal és egy festőművésszel vagyok egy fedél alatt és semmilyen harcot nem látok. A rostálást sem hivatalos eljárásként értettem, csak nem kell azt hinni, hogy bárkiből válhat jó fotós. Akinek a Salgado film unalmas, szenvedős, abból vélhetően nem is lesz. Jól van ez így. Mi tegnap este néztük meg és 3 órán át beszélgettünk róla, ami számomra rendkívül hasznos volt. Ja és még valami: az elmúlt 3 napban egyszer sem kerültek szóba technikai, műszaki kérdések, pedig mindenkinek elég komoly cucca van és sok éve fotózunk.


  • 0

#6 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.690 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 október 21 - 22:58

Fogalmam sincs sajnos, hogy a papír téma hogyan következett a hozzászólásomból.

 

Nekem a hivatalosan "művésszé válás" vagy az ezelőtti "kirostálás" erre utalt. 

 

Emiatt is írtam, h a hivatalosan művésszé nyilvánítottak behúzhatják fülüket-farkukat a Világot az ujjuk hegyén pörgető "kispályás amatőrök" előtt. 


  • 0

#7 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.888 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 október 21 - 22:26

Fogalmam sincs sajnos, hogy a papír téma hogyan következett a hozzászólásomból.


  • 0

#8 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.690 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 október 21 - 16:37

Én nem tartok ettől. Nem kell mindenkinek fotóssá válnia, ahogy zenész, festőművész sem lehet mindenkiből. Valahol meg kell rostálni a csapatot.

 

Nem akarnék megint dagasztani, de sztem messze nem a papír teszi a művészt. Én is MoA (Master of Art) vagyok (in Literature) a bolognai besorolás (kredit és kreditkompatibilitás) szerint, mégse kell teleírnom a Világot, bár néha nem járok messze tőle, sajnos. Ahogy többször írtam, a műfajteremtők Vergiliustól kezdve Leonardon át Le Corbusier-ig vagy Tadao Ando-ig magasról tettek a "hivatalos" elismerésekre és a "szakirányú végzettségre".

 

Vagy lehet végezni Marton László osztályában a Színművészeti Főiskolán, és akkor ott is kapsz "művészpapírt", ahogy "vendéglátó" művészkedni is lehet a zenében, meg lehet fotósként is "lakásdekorációkat" előállítani. Utóbbira írtam korábban nevet, már tudod, jól, kire gondolok, most nem írom le az érdekes módon 2010-ben hirtelen befutott és az MMA által futtatott művész nevét.

 

 

Dolomitokban vigyázz Magadra, sok a hó és kevés az oxigén :-))).


  • 0

#9 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.888 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 október 20 - 21:37

Félek, hogy minden fotós workshopon levetítik és minden "fotósnak" már égnek fog állni tőle a haja, unni fogja, stb...

Én nem tartok ettől. Nem kell mindenkinek fotóssá válnia, ahogy zenész, festőművész sem lehet mindenkiből. Valahol meg kell rostálni a csapatot.


Szerkesztve ​fapaci által: 2017 október 20 - 21:38

  • 0

#10 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.690 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 október 19 - 18:27

Beszámoló a Capáról:

 

http://index.hu/nagy...ztondijasoknal/


  • 0

#11 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.690 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 október 19 - 13:35

Éppen két workshop között vagyok Máltáról úton a Dolomitokba és mindkét bulin vetítésre kerül(t) a Föld sója. Azt hiszem, minden fotósnak látnia kell ezt a filmet, számomra is igen nagy élmény volt még sokadjára is. Szépen bemutatja, hogy a fotografálás szebbik oldala nem technikai paraméterek gyorsulási versenye.

 

Igen, nagyon jó film, egyedülálló. Salgado emberként is megnyílik, elsírja magát, megragad és magával visz, nemcsak a képeivel, hanem a kommentárjával is. Félek, hogy minden fotós workshopon levetítik és minden "fotósnak" már égnek fog állni tőle a haja, unni fogja, stb, pedig natttttyon kevés ember jut el a világ megismerésének azon fokára, mint ő. Mondja is, hogy néha dugdosnia kellett a tekercseket, életveszélyes szitukba keveredett (afrikai népirtásos rész), kevésen múlt, hogy megúszta élve. Kb olyan lehetett, mint amikor Dosztojevszkij a kivégzőosztag előtt kapott végül kegyelmet, már erősen a piros zónában. Némi empátiával el lehet képzelni, amikor újra kezdődik az élet... Fotósnak, ha jó akar lenni az ember, akkor érzékeny ember kell, hogy legyen előszörre, akit megérintenek az emberi dolgok, az életkörülmények, a szeretet, a szenvedés, stb. 

 

Néha akaratlanul is eszembe jut, hogy mennyien hiszik, hogy attól, hogy a Westendben ki van állítva a képük, meg megkapták az 5D Mk 9-et valakitől/tudjukkitől, már produkálniuk is kell magukat, elárasztani a Világot művészetük hömpölygő gyöngyszemeivel. 

 

Így van, semmiféle paraméterek, semmiféle gyorsulási verseny, freestyle, ahogy a NAGYOK csinálják. Őt sem a digitális technológia tette naggyá, hanem a saját érzékenysége, és a rengeteg alázat és áldozat. Az ő kezében a soha nem hazug fekete-fehér képhez csak eszköz a komoly gép, de ugyanazt meg tudja csinálni digivel is, nem a gépétől lesz fotós. Tedd mellé Bakonyi Bencét, aszondom, a magyar digitális művészt 16 millió színben agyonShoppolva és már jöhet is a levél Daedalon...

 

A propos fekete-fehér: Korniss Péter  :smile53:  van a Nemzeti Galériában és a Várfokban is, illetve a Várfok standján ezen a Millennárisbeli répasalátán is csak az ő képei vannak/voltak kiállítva.

 

És ma van a Capa-megnyitó.


  • 0

#12 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.888 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 október 18 - 16:36

Könnyen lehet, hogy még hatott rám a korábbi hétvégén átélt (igen) Salgado-kiállítás a Műcsarnokban, ami viszont olllyan csúnyán odabax, hogy nagyon. Ő a Föld Sójás arc, vetítik a filmet a Műcsarnokban is, meg az Urániában is, utóbbiba árengedményt ér a kiállításjegy a vetítésre. A képekről nem tudok beszélni, egyrészt rengeteg van és rengeteg jó, fapacinak is tetszene, ilyen traveles témájúak, süt belőlük az esztétikum iránti alázat, a felelősség, az üzenet, (összetetten, nem felszínes-közhelyesen), lényegük kibontása itt meghaladná sekélyes verbalitásom színvonalát.

Éppen két workshop között vagyok Máltáról úton a Dolomitokba és mindkét bulin vetítésre kerül(t) a Föld sója. Azt hiszem, minden fotósnak látnia kell ezt a filmet, számomra is igen nagy élmény volt még sokadjára is. Szépen bemutatja, hogy a fotografálás szebbik oldala nem technikai paraméterek gyorsulási versenye.


Szerkesztve ​fapaci által: 2017 október 18 - 16:39

  • 0

#13 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.690 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 október 18 - 14:32

Ha már digitális fotózás, akkor idetopikolom, hogy megnéztem a hétvégén a Millennárison az aktuális "design-foto és festészet kiállítást, illetve inkább kirakodóvásárt", és kicsit csalódtam a felhozatalban. Nem húznám le egészen a bulit, mert voltak kiállítva pár galériában olyan fotósok is, akiket tisztelek, de sajna az összélmény lesújtó. Nagyon híg volt, önállóan már Bakonyi Bence-"tárlat" sem volt (!!!), még a tavalyinál is sokkal hígabb. Tavaly normális előadások voltak, jöttek a Magnumtól, megtudtam egy csomó dolgot a világban uralkodó és terjedő trendekről, filmvetítések, panelbeszélgetések, plenáris-szerű előadások, úgy éreztem, valahol ott vagyok, ahol információkat kaphatok elsőkézből, hiteles emberektől. Természetesen tavaly is ugrott egy seggest a politika a rendezvénybe, dehát a Millennárist a felcsúti oldal mindig is "polgári" szórakoztató központnak építette, saját elképzelései szerint. Idén már a photo-weeknek is külön standja volt (júniusban lett vége, asszem), csomó stand töküres volt, látszott rajtuk, hogy politikailag muszááááj volt kitelepülni a felsőbb akarat miatt, de ez a "lojalitás" a személyzetet már nem érdekelte,  amint lehetett, jókedvűen együtt barcogtak a többiekkel, töküresen hagyva a standot. Minden tiszteletem az izraeli kortárs művészeté, de sajnos a színvonala számomra nem ült azon a nívón, amit a kiállítástól várok, illetve nagymértékben kiesett a fotó-fókuszból, amit vártam a rendezvénytől. Pont ugyanígy a kortárs magyar üvegművészet is, ami szép és jó, asszem pont a Bazilikában lévő kiállításukat roadshowzták, de engem egyelőre nem fog meg.

 

Ezután át kellett mennem a Westendbe, ahol, legnagyobb elképedésemre ismét megrendezték a Media Markt előtti folyosó-és korlátrészen a legfrissebb "kiállítást", ami sajnos, még helyezettjeinek képeiben sem hordozott eredetiséget, közhelyes, lerágott csont-fíling uralkodott mindenhol. Városi életkép kategóriában volt kb. egy kép, amin 2 biciklista vetett árnyékot a földre és ez minden, portré kategóriában egy valamirevaló modellt nem tudtam felfedezni a képeken, se semmi koncepciót, vagy kompozíciós igyekezetet, tiszta olyan volt, mint kezdő fotóstanfolyamos arcok első kattingatásait nézegetni, és mindegyikre rábólintani, h "nahát, eeeez, de jó lett!!!" Városi életkép kategóriában fémburkolatos ház erkélyeit mossák alpinisták fekete-fehérben, ez a kép is helyezett lett. Nagyon érezhető volt a vakok közt király a félszemű-minőségi szelekciós szempont, bocsánat, h így gondolom. Szép, szép, h névvel vállalják, de messze nem mozdított meg annyira a rendezvény, mint tavalyelőtt Fóton a paradicsomfesztivál, ahol nagyon sok újat tanultam és nagyon jól éreztem magam.

 

Könnyen lehet, hogy még hatott rám a korábbi hétvégén átélt (igen) Salgado-kiállítás a Műcsarnokban, ami viszont olllyan csúnyán odabax, hogy nagyon. Ő a Föld Sójás arc, vetítik a filmet a Műcsarnokban is, meg az Urániában is, utóbbiba árengedményt ér a kiállításjegy a vetítésre. A képekről nem tudok beszélni, egyrészt rengeteg van és rengeteg jó, fapacinak is tetszene, ilyen traveles témájúak, süt belőlük az esztétikum iránti alázat, a felelősség, az üzenet, (összetetten, nem felszínes-közhelyesen), lényegük kibontása itt meghaladná sekélyes verbalitásom színvonalát. És, bár biztos sokat digivel lőtt az öreg, mindnél a Tri-X darkos kontrasztja uralkodik, óriási. Mindenkinek ajánlott nagymértékben.

 

Illetve, akkor a csütörtöki akció, 2018as Capa-Nagydíj első eredményhirdetése.

 

https://capacenter.h...dmenyhirdetese/

 

 

 


  • 0

#14 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.690 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 október 06 - 13:02

Az a felhasználó típus vagyok, aki sehol nem használ védőfóliát, sőt első dolgom ezeket letépni minden készülékről és még soha nem volt ebből fakadó problémám. Gyakran eszembe jut egy kollégám, aki az újonnan vásárolt Suzuki ülésén 3 évig rajta hagyta a védőfóliát. Eleinte csak mosolyogtunk rajta, aztán már nem.

 

Amit érthetetlennek nevezel, azt a Canon 2 éve érthetően kommunikálja: külön akarják választani a fotós és videós szegmenst. Szerintem logikus a törekvésük. Videó, TV, broadcast téren ugyanúgy ott vannak az élen, miközben a Nikon nem is gyárt ilyesmit.

 

ND szűrő a tartalék akkuhoz hasonlóan mindig van nálam, a felhelyezése kb 10 másodperc. Kapkodni nem kell vele, mert a napfelkelte kicsit tovább tart. :) Nem kell minden objektívre más szűrő, nálam egy kivétellel mind 77mm-es menettel rendelkezik, ezért is szeretem a Canon L-es optikákat. Akárhogy turkálok a memóriámban, nem jut eszembe olyan szituáció, hogy teli rekesszel kellett volna ISO100-nál 1/8000 sec expo. idővel lőnöm. Aki ilyen erős megvilágításban szeretne portrézni, annak  úgy kell  másik gépet kell választania (és fizetnie a modell szemkárosodásáért járó kártérítést). Ahogy írtad, az 1/8000 hiánya "nem korlátozza a képességeimet, elképzeléseimet".

 

Felhasználóként nyilván nem örülök a Canon minden lépésének, de érthetetlennek sem nevezném őket. A DSLR korszak lassan lezárul, leváltja a MILC korszak, tehát én teljesen megértem, hogy a Canon ki akarja sajtolni az utolsó fillért is a tükrös technikából, amíg lehet. És majd ha rá lesznek kényszerülve, kijönnek néhány durva MILC vázzal, amiket egyelőre visszatartanak. Lehet, hogy úgy járnak, mint 10 éve a Nokia és elrobog mellettük a világ, de lehet hogy az élen maradnak. Neked és nekem szerintem tökmindegy.

 

A védőfóliát ne keverjük a direkt az állapotromlást megelőző védőplexivel. Az érintőképernyő sztem műszaki amortizációcentrum, ha nincs, ami kiváltsa vagy helyettesítse, az nem jó.

 

Video-ügyben megint csúsztatócki van :-))). Nem azt mondtam, hogy a 6D mk II-nek a világ legjobb videokameráit is meg kéne verni. Nem akarja a Canon, h túl jó videót lehessen csinálni vele, ezért marad csak HD. Ez nem kifejezett gond sztem, bár én adnék az árért inkább, és nem elvennék. A bajom az, hogy nemcsak 4Kban nem lehet visszahallgatni a hangot, de HDben igen, hanem EGYÁLTALAN NINCS RAJTA FÜLESKIMENET, WAZZE, egy SVGA.felbontású videót se tudsz felvenni úgy, ahogy pl a 60Dvel, hogy halld a hangot... Most az a rész jön, amikor a franciatanár elmagyarázza a hangmérnöknek, h miért jó tudni, h milyen a felvett hang egy bármilyen videón? :-)))  Vagy így állunk rá a némafilmre? Ez az új irány 2017-ben? És eladjuk fejlesztésnek? És van, aki elhiszi? 

 

Ha a MILC-világban a Canon a prémiumkategóriába akar tartozni, akkor kicsit csipkednie kéne magát, mert elmegy mellette a piac. másrészt a MILC-bajonettjei nem kompatibilisek a DSLR-bajonettel, tehát, ha át akarsz állni Canon-MILC-re, tökúj kell mindenből, annyival meg nem jobb, hogy verje a Sony-t a Zeiss-üvegeivel.


  • 0

#15 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.888 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 október 05 - 15:38

Joystick: sztem jobb, mint a nyilak, a kezed meg néha havas, sáros, játszóteres, az érintőképernyő meg sokkal érzékenyebb mindenre, ráadásul védőplexivel hogy tapizod? Vagy nincs védőplexi? Robogunk a tervezett amortizáció felé? (igen, sebesen)

 

4K video: Én sem csinálok sok videót, pláne a 30Dvel nem, de sztem tudhatná, a régiek (60Dtől) a korukhoz képest korszerű videókat csináltak, az, h 3.5es jack aljzat sincs, már ultragáz. Belépő szintű gépek tudják ezt a feature-t, (hogyúgymondjam nagyon gagyik), ÉRT-HE-TET-LEN, hogy a piacvezető miért SPÓROL ezen is. Ismét megspóroltak 3 dollárt. Az a második kártyahellyel együtt már 6 dollár. Taps.

 

1/8000. Egyértelmű hardverbutítás. Amíg szoftverben (ISO) erősödik a gyártmány, hardverben (joystick, zárszerkezet pontossága és kifinomultsága, jack aljzat hiánya) csúnyán le van butítva. Ha teszemazt egy sima 1.4es üveggel mész, és neadjisten, szpotot mérsz és kéne a nyolcezred, gyorsan előkapsz egy ND-szűrőt, a kofferből? Itt már fixekről beszélünk, nem feltétlenül 2.8as zoommal mész, minden fixre külön ND-szűrő? Akkor már kijön ebből egy 850es NIkon is :-))). Simán lehet, ha a Visionteam-kamion hordja utánad a cuccost, de sztem nem újabb tüzes karikákat kéne a fotósokkal átugratni, hanem pl. a tízenéves gyártmányok szintjére eljutni hardverben. 

 

Nekem is sok Canon cuccom van, filmes gép is köztük, és nem nagyon látom azt a lendületet a fejlesztésben, amit pl a Sony művel. A 850es Nikon is nagyon jó, árát éri, de egy lukkal feljebb játszik, mint a Canon húszonMPs vázai, nem is lenne fair az összehasonlítás. Nem az a bajom, mégeccer leírom, hogy nem elég jó a 6D mkII, bőven elég jó, sőt. Nekem az R7es Leica is bőven elég jó az 50es Summicronnal, ahányszor a kezembe veszem, lenyűgöz és boldoggá tesz. Nem korlátozza a képességeimet, elképzeléseimet, nem vágyom R8ra vagy R9re, mert ugyanolyan filmet tennék azokba is. A digi világban azonban javában robog a fejlesztés, és szerintem ebben az esetben a Canon a nagy taktikázással a saját lábába botlott.

Az a felhasználó típus vagyok, aki sehol nem használ védőfóliát, sőt első dolgom ezeket letépni minden készülékről és még soha nem volt ebből fakadó problémám. Gyakran eszembe jut egy kollégám, aki az újonnan vásárolt Suzuki ülésén 3 évig rajta hagyta a védőfóliát. Eleinte csak mosolyogtunk rajta, aztán már nem.

 

Amit érthetetlennek nevezel, azt a Canon 2 éve érthetően kommunikálja: külön akarják választani a fotós és videós szegmenst. Szerintem logikus a törekvésük. Videó, TV, broadcast téren ugyanúgy ott vannak az élen, miközben a Nikon nem is gyárt ilyesmit.

 

ND szűrő a tartalék akkuhoz hasonlóan mindig van nálam, a felhelyezése kb 10 másodperc. Kapkodni nem kell vele, mert a napfelkelte kicsit tovább tart. :) Nem kell minden objektívre más szűrő, nálam egy kivétellel mind 77mm-es menettel rendelkezik, ezért is szeretem a Canon L-es optikákat. Akárhogy turkálok a memóriámban, nem jut eszembe olyan szituáció, hogy teli rekesszel kellett volna ISO100-nál 1/8000 sec expo. idővel lőnöm. Aki ilyen erős megvilágításban szeretne portrézni, annak  úgy kell  másik gépet kell választania (és fizetnie a modell szemkárosodásáért járó kártérítést). Ahogy írtad, az 1/8000 hiánya "nem korlátozza a képességeimet, elképzeléseimet".

 

Felhasználóként nyilván nem örülök a Canon minden lépésének, de érthetetlennek sem nevezném őket. A DSLR korszak lassan lezárul, leváltja a MILC korszak, tehát én teljesen megértem, hogy a Canon ki akarja sajtolni az utolsó fillért is a tükrös technikából, amíg lehet. És majd ha rá lesznek kényszerülve, kijönnek néhány durva MILC vázzal, amiket egyelőre visszatartanak. Lehet, hogy úgy járnak, mint 10 éve a Nokia és elrobog mellettük a világ, de lehet hogy az élen maradnak. Neked és nekem szerintem tökmindegy.


Szerkesztve ​fapaci által: 2017 október 05 - 15:41

  • 0

#16 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.690 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 október 05 - 14:35

Természetesen igazad van, minden lehetne jobb, az új 6D is, ami számomra is csalódás részben, néhány szempontból többet vártam, némelyikből többet kaptam, de továbbra sincs alternatívája a Canon érában a 7D és az 5D közötti szakadékban. Az észérvek teljesen a Canon vezetőinek döntése mellett szólnak. A 4 évvel ezelőtt elkövetett hibát nem akarták megismételni. Akkor az 5D Mark III sorsát majdnem megpecsételte a jóval olcsóbb 6D a jobb jel/zaj viszonyával és érzékenységével. Ezt az 5D Mark IV és a 6D Mark II esetében bölcsebben csinálták, az 1000 USD árkülönbség indokolt. A 6D II minden tekintetben jobb, mint az 5D III, utóbbit ki is vezetik a piacról még idén. Egyébként a világ legnépszerűbb FullFrame DSLR gépéről van szó, az összes fotós oldalon toronymagasan vezeti a statisztikákat!

 

Nem is Téged győzködve, inkább csak "hangosan" gondolkodva szoktam fogni a fejem a leggyakoribb kritikák miatt. Ezekből vegyünk elő néhányat!

 

- Dupla kártyafoglalat. Kinek van erre szüksége, mire lenne megoldás? Egy esküvői fotós esetében, aki néhány óra alatt több ezer fotót készít, megértem a félelmet az adatvesztéstől, ott indokoltnak látom a redundanciát, no de ők nem 6D-vel nyomulnak. Egy e műfajban nyomuló ismerősöm már jó ideje WiFi-n menti folyamatosan a képeit automatikusan egy merevlemezre, ami a táskájában van. Már a tavalyi olimpián is megoldotta a Canon, hogy az összes sajtófotós képeit szinkronban mentették és egy külön csapat rögtön el is végezte rajtuk az utómunkát, 2-3 perccel később már elérhetővé tették a képeket a Getty Images oldalán a sajtó számára. A kártyára kerülő képeket csak tartaléknak használták. Nekem az elmúlt 15 digitális évben egyszer sem volt kártyaproblémám, fotós adatvesztésem. Tény, hogy minden este lementettem a képeket a kártyáról még az izlandi hegyekben is.

 

- Dinamika tartomány. Ezen már rugóztunk néhány kört, nem mélyednék el benne, de enyhén szólva is túl van lihegve. A fotósok túlnyomó többsége félre is értelmezi a témát. Megfelelő expozíció esetén ez a probléma nem létezik.

 

- Joystick. Ízlés kérdése. Egy barátom pár hónapja váltott 6D-ről 5D-re és még mindig nem tudta megszokni a pöcköt. Amúgy meg egy érintőképernyős eszközre miért kellene joystick?

 

- 4K videó. Üdvözlöm, hogy a Canon megpróbálja elkülöníteni a fotós és a videós termékeit. Az 5D és 6D a videósok körében is népszerű lett. Aki hajlandó volt megvenni hozzá a kiegészítőket 1,5-2 MFt értékben, minőségi filmeket tudott készíteni vele, de akkor is egy vadhajtásról van szó.

 

- 1/8000 sec záridő. Biztosan van olyan szituáció, ahol szükség van rá, nekem még nem sikerült ilyennel találkoznom. Ha sok a fény és/vagy hosszú záridőt akarok, akkor ND szűrő kerül az objektívre.

 

Bocs, csak most vettem észre, behavazták a topikcsoportot a mobiltelefonok...

 

Észérvek... Egy piacvezetőnek jósnak, mitöbb, prófétának kell lenni, beletenni a nép szájába, amire még nem is tudja, hogy vágyik, Walkmant adni, amikor még alig csak árulni kezdik a kazettát, biztonsági övet tenni a kocsikba, stb...

 

Duplakártya: nekem pont most van gáz, mert feszt kártyahibát dob a gépem, és valszeg egy kis pöcök elferdült a slot legmélyén. A második lehetőség mindig tarcsiba kell, ha megmakkan a kártya vagy az adott slot, vagy videóval betelik és abból nem tudsz folyamatában törölni, miközben a témáról lecsúszol. 3 dolcsi lett volna bele, összes konkurens tudja, nemtom, miért nem fért bele.

 

Dinamikatartományt kiveséztük, valóban, de ami lehetne jobb, legyen jobb.

 

Joystick: sztem jobb, mint a nyilak, a kezed meg néha havas, sáros, játszóteres, az érintőképernyő meg sokkal érzékenyebb mindenre, ráadásul védőplexivel hogy tapizod? Vagy nincs védőplexi? Robogunk a tervezett amortizáció felé? (igen, sebesen)

 

4K video: Én sem csinálok sok videót, pláne a 30Dvel nem, de sztem tudhatná, a régiek (60Dtől) a korukhoz képest korszerű videókat csináltak, az, h 3.5es jack aljzat sincs, már ultragáz. Belépő szintű gépek tudják ezt a feature-t, (hogyúgymondjam nagyon gagyik), ÉRT-HE-TET-LEN, hogy a piacvezető miért SPÓROL ezen is. Ismét megspóroltak 3 dollárt. Az a második kártyahellyel együtt már 6 dollár. Taps.

 

1/8000. Egyértelmű hardverbutítás. Amíg szoftverben (ISO) erősödik a gyártmány, hardverben (joystick, zárszerkezet pontossága és kifinomultsága, jack aljzat hiánya) csúnyán le van butítva. Ha teszemazt egy sima 1.4es üveggel mész, és neadjisten, szpotot mérsz és kéne a nyolcezred, gyorsan előkapsz egy ND-szűrőt, a kofferből? Itt már fixekről beszélünk, nem feltétlenül 2.8as zoommal mész, minden fixre külön ND-szűrő? Akkor már kijön ebből egy 850es NIkon is :-))). Simán lehet, ha a Visionteam-kamion hordja utánad a cuccost, de sztem nem újabb tüzes karikákat kéne a fotósokkal átugratni, hanem pl. a tízenéves gyártmányok szintjére eljutni hardverben. 

 

Nekem is sok Canon cuccom van, filmes gép is köztük, és nem nagyon látom azt a lendületet a fejlesztésben, amit pl a Sony művel. A 850es Nikon is nagyon jó, árát éri, de egy lukkal feljebb játszik, mint a Canon húszonMPs vázai, nem is lenne fair az összehasonlítás. Nem az a bajom, mégeccer leírom, hogy nem elég jó a 6D mkII, bőven elég jó, sőt. Nekem az R7es Leica is bőven elég jó az 50es Summicronnal, ahányszor a kezembe veszem, lenyűgöz és boldoggá tesz. Nem korlátozza a képességeimet, elképzeléseimet, nem vágyom R8ra vagy R9re, mert ugyanolyan filmet tennék azokba is. A digi világban azonban javában robog a fejlesztés, és szerintem ebben az esetben a Canon a nagy taktikázással a saját lábába botlott.


  • 0

#17 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.888 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 szeptember 20 - 14:22

Nem vonom kétségbe, h sokan jobbnak tartják, csak azt írtam, már-már bombát ugorva egy majdnem másik folyóba, hogy a fejlesztési ütemmel nem vagyok elégedett, túl sokat kérnek túl kevés szolgáltatásért a Canonnál. Nekem egyelőre nem ilyen fontos, nem tudok ennyit költeni rá. Abszolút módon nagyon jó gép, a többiekhez képest, tehát relatíve lehetne sokkal jobb is. 2 kártyahely, joystick, 1/8000, stb, nem tudom, ha az egyik oldalon ujjongunk a "fejlesztéseknek" örvendezve, miért nem szabad felhívni a figyelmet a visszafejlesztésekre. Álomgyilkosság talán :-) ?

Természetesen igazad van, minden lehetne jobb, az új 6D is, ami számomra is csalódás részben, néhány szempontból többet vártam, némelyikből többet kaptam, de továbbra sincs alternatívája a Canon érában a 7D és az 5D közötti szakadékban. Az észérvek teljesen a Canon vezetőinek döntése mellett szólnak. A 4 évvel ezelőtt elkövetett hibát nem akarták megismételni. Akkor az 5D Mark III sorsát majdnem megpecsételte a jóval olcsóbb 6D a jobb jel/zaj viszonyával és érzékenységével. Ezt az 5D Mark IV és a 6D Mark II esetében bölcsebben csinálták, az 1000 USD árkülönbség indokolt. A 6D II minden tekintetben jobb, mint az 5D III, utóbbit ki is vezetik a piacról még idén. Egyébként a világ legnépszerűbb FullFrame DSLR gépéről van szó, az összes fotós oldalon toronymagasan vezeti a statisztikákat!

 

Nem is Téged győzködve, inkább csak "hangosan" gondolkodva szoktam fogni a fejem a leggyakoribb kritikák miatt. Ezekből vegyünk elő néhányat!

 

- Dupla kártyafoglalat. Kinek van erre szüksége, mire lenne megoldás? Egy esküvői fotós esetében, aki néhány óra alatt több ezer fotót készít, megértem a félelmet az adatvesztéstől, ott indokoltnak látom a redundanciát, no de ők nem 6D-vel nyomulnak. Egy e műfajban nyomuló ismerősöm már jó ideje WiFi-n menti folyamatosan a képeit automatikusan egy merevlemezre, ami a táskájában van. Már a tavalyi olimpián is megoldotta a Canon, hogy az összes sajtófotós képeit szinkronban mentették és egy külön csapat rögtön el is végezte rajtuk az utómunkát, 2-3 perccel később már elérhetővé tették a képeket a Getty Images oldalán a sajtó számára. A kártyára kerülő képeket csak tartaléknak használták. Nekem az elmúlt 15 digitális évben egyszer sem volt kártyaproblémám, fotós adatvesztésem. Tény, hogy minden este lementettem a képeket a kártyáról még az izlandi hegyekben is.

 

- Dinamika tartomány. Ezen már rugóztunk néhány kört, nem mélyednék el benne, de enyhén szólva is túl van lihegve. A fotósok túlnyomó többsége félre is értelmezi a témát. Megfelelő expozíció esetén ez a probléma nem létezik.

 

- Joystick. Ízlés kérdése. Egy barátom pár hónapja váltott 6D-ről 5D-re és még mindig nem tudta megszokni a pöcköt. Amúgy meg egy érintőképernyős eszközre miért kellene joystick?

 

- 4K videó. Üdvözlöm, hogy a Canon megpróbálja elkülöníteni a fotós és a videós termékeit. Az 5D és 6D a videósok körében is népszerű lett. Aki hajlandó volt megvenni hozzá a kiegészítőket 1,5-2 MFt értékben, minőségi filmeket tudott készíteni vele, de akkor is egy vadhajtásról van szó.

 

- 1/8000 sec záridő. Biztosan van olyan szituáció, ahol szükség van rá, nekem még nem sikerült ilyennel találkoznom. Ha sok a fény és/vagy hosszú záridőt akarok, akkor ND szűrő kerül az objektívre.


Szerkesztve ​fapaci által: 2017 szeptember 20 - 14:26

  • 0

#18 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.690 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 szeptember 20 - 13:01

Képes vagy újra és újra ugyanabba a folyóba... :)

 

Kérdésedre a válasz: Azonos méretű, de nagyobb felbontású érzékelő, kisebb méretű pixelek, rosszabb dinamika, rosszabb jel/zaj viszony. Azonban a logikusan várható 30 % különbség helyett alig érzékelhető romlás van az említett paraméterekben. Ezt nevezik fejlesztésnek.

 

Ha bármelyik új képemen felfedezed azt az 1-2 % dinamika hiányt, visszatérek az analóg világba. :) Nekem nem sikerült és szerintem Neked sincs sok esélyed, mert ISO100-on nem fotózom sötétben. Most, hogy már népes tábora van az új 6D felhasználóinak, kijelenthetem, hogy a túlnyomó többség minden tekintetben jobb gépnek tartja, mint a régebbi verziót. A vészmadarak helyett szerintem okosabb dolog a felhasználók véleményét figyelni.

 

Megtisztelő Tőled a feltételezés, de ugyanabba a folyóba még én se vagyok képes kétszer... :-)

 

100as ISOn nyilván nem fotóz az ember sötétben, hacsak nem állványról, mert az a kép lényege, h a villamos húzza a csíkot az éjszakában, pl.

 

Nem vonom kétségbe, h sokan jobbnak tartják, csak azt írtam, már-már bombát ugorva egy majdnem másik folyóba, hogy a fejlesztési ütemmel nem vagyok elégedett, túl sokat kérnek túl kevés szolgáltatásért a Canonnál. Nekem egyelőre nem ilyen fontos, nem tudok ennyit költeni rá. Abszolút módon nagyon jó gép, a többiekhez képest, tehát relatíve lehetne sokkal jobb is. 2 kártyahely, joystick, 1/8000, stb, nem tudom, ha az egyik oldalon ujjongunk a "fejlesztéseknek" örvendezve, miért nem szabad felhívni a figyelmet a visszafejlesztésekre. Álomgyilkosság talán :-) ?

 

Az analóg világ Téged is vár, örülök, hogy valós alternatívaként tekintesz rá. A 12 Ev érték kevesebb, mint a Kodak filmjeinek 13-14Ev-értéke, és azt simán hozzák 400ASÁn is. Ez persze csak egy szempont, nem is mindenkinek a legfontosabb.


Szerkesztve lehoako által: 2017 szeptember 20 - 13:05

  • 0

#19 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.888 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 szeptember 19 - 17:41

Illetve nem tudom, hogy 5 év megfeszített fejlesztés után hogyan lehet ROSSZABB a dinamikatartománya, mint a sima 6D-nek...

Képes vagy újra és újra ugyanabba a folyóba... :)

 

Kérdésedre a válasz: Azonos méretű, de nagyobb felbontású érzékelő, kisebb méretű pixelek, rosszabb dinamika, rosszabb jel/zaj viszony. Azonban a logikusan várható 30 % különbség helyett alig érzékelhető romlás van az említett paraméterekben. Ezt nevezik fejlesztésnek.

 

Ha bármelyik új képemen felfedezed azt az 1-2 % dinamika hiányt, visszatérek az analóg világba. :) Nekem nem sikerült és szerintem Neked sincs sok esélyed, mert ISO100-on nem fotózom sötétben. Most, hogy már népes tábora van az új 6D felhasználóinak, kijelenthetem, hogy a túlnyomó többség minden tekintetben jobb gépnek tartja, mint a régebbi verziót. A vészmadarak helyett szerintem okosabb dolog a felhasználók véleményét figyelni.


  • 0

#20 lehoako

lehoako

    Dynológus

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.690 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 szeptember 19 - 17:13

A kezdeti hiszti lecsengése után szépen sorban jönnek ki a valódi szakértők által végzett vizsgálatok eredményei is. Most éppen az egyik leghitelesebb csapat vizsgálta meg a Canon 6D Mark II érzékelőjét.

 

comp1_snr18.jpg

 

Nincs gond a géppel, nyilván ennél rosszabb géppel is lehet tutti képeket lőni, lőttek is millióan. Nekem az a bibi, hogy a dinamikatartománya csaknem az egész grafikonon (lásd cikk, dynamic range-grafikon) legalább egy egész expo-értékkel a konkurensek mögött van, 100as ISOn meg majdnem két és féllel a Nikon alatt, 12 EV alatt.

 

Illetve nem tudom, hogy 5 év megfeszített fejlesztés után hogyan lehet ROSSZABB a dinamikatartománya, mint a sima 6D-nek...

 

https://www.dxomark....S-6D___1170_836

 

Ezzel együtt tudom, h nagy öröm használni, és se nem savanyú, se nem kukacos, még mielőtt idejönne a szőlőtermesztés. :-)


  • 0




1 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó