Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

Komolyzenei ajánló


  • Please log in to reply
2880 válasz erre a témára

#1 chord

chord

    Törzsvendég

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.666 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Ma, 14:24

Ja.

Esetleg meg kellett volna hallgatnod őket, itt, Magyarországon, akkor lenne saját vélemény, nem kellene mások okosságára hagyatkoznod...

 


  • 0

#2 Klaca

Klaca

    Fórumlakó

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 712 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Ma, 13:49

Jócskán vissza kellett olvasnom (na jó, csak scanneltem a topicot), sok érdekes dolog zajlott az elmúlt hetekben. Egyre azért kíváncsi lennék. Itt tényleg mindenki egyetért a hangadók azon véleményével, hogy Bruno Cocset (vagy akár a szintén idecitált Kristine Von Der Goltz, de őt nem ismerem, csupán a korábban becitált felvételről)  és Kallay Nóra egy ligában játszanak? (akár csak a chord által beidézett felvételek alapján) Pl violinist2 véleménye kifejezetten érdekelne.

Ha már magyar és (barokk) cselló, akkor én inkább Karasszon Dénest ajánlanám, még akkor is, ha ő nem kifejezetten barokkra szakosodott. (Meg kellene erről kérdezni Kallay N-t. Ha jól értem, Chord meg is tudja ezt tenni, mert ismeri.)


  • 0

#3 RIGOUTAT

RIGOUTAT

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 35 Hozzászólás:

Elküldve: Tegnap, 21:56

6a4800e91f094e0d5035fff62d98d302.jpg

 

Sogno barocco. Lefordítva annyit tesz, hogy "barokk álom" vagy "barokkról álmodom". Szerintem helyesebb lett volna ha a "barokk operáról álmodom" vagy "a recitativo kialakulásának és tündöklésének története" címet kapta volna az album. Nézzük a programot:

 

01. Si Dolce 'L Tormento (Monteverdi) 4:04
02. Instrumental (Elena) (Cavalli) 3:26
03. Pur Ti Miro (L'incoronazione Di Poppea) (Monteverdi/Ferrari/Cavalli) 4:25
04. Squarciato Appena Havea (Provenzale) 10:55
05. Signor, Hoggi Rinasco (L'incoronazione Di Poppea) (Monteverdi) 5:23
06. Instrumental (Elena) (Cavalli) 2:19
07. Lamento De La Regina Di Suezia (Rossi) 10:31
08. Vivo Per Te (La Calisto) (Cavalli) 1:40
09. Dolcissimi Baci (La Calisto) (Cavalli) 6:33
10. Sinfonia (Elena) (Cavalli) 5:25
11. Doriclea Lamento (Doriclea) (Cavalli) 6:47
12. Di Misera Regina (Il Ritorno D'Ulisse In Patria) (Monteverdi) 10:07

 

Bizony itt nincs barokk szerző. Még csak a barokk előszobájában járunk. És olyan zenéket kapunk, hogy egy pillantra sem fogjuk kívánni a barokk hangzásvilágot. A Capella Mediterranea a Barbara Strozzi album óta szívesen látott vendég a lejátszómon. Ha az együttes neve nem volna elegendő ok az azonnali meghallgatáshoz akkor a két szólista jelenléte biztosan meg fog győzni mindenkit. Anne Sofie von Otter 57 (!) éves volt amikor felénekelte ezeket a darabokat. Felénekelte? Nehéz szavakba foglalni azt a csodát amit ez a hölgy a hangjával művel. Miközben hallgattam azon gondolkodtam, hogy mi lehetett a felkészülésének a titka? Az énekhanggal csínnyá kell bánni, nem olyan mint a zongora, hogy napi 8-9 órát gyakoroljanak rajta. Vigyázni kell rá. De ha vigyázott rá akkor mikor gyakorolt? Csak fejben nem lehet összerakni egy ilyen programot, néha a hangot is ki kell engedni még akkor is ha rutinos énekesről van szó. Ismertem én olyan zongoristát aki mindig lagymatagon, már-már unottan gyakorolt és amikor rákérdeztem, hogy miért az volt a válasza, hogy ha minden egyes alkalommal apai-anyait beleadna akkor a koncertre kiégne. Talán mondanom sem kell, hogy a koncerten ugyanolyan langyosan játszott. Szóval fel nem foghatom von Otter energiáit.

 

Ha valaki most elhúzná a száját, hogy már megint régizene került terítékre az nagyon téved. Csak papíron tűnik soknak az a pár évszázad. Amit hallani fogunk az annyira modern, annyira naprakész, annyira eleven, annyira reflektál a mai emberek érzelmvilágára, hogy ha nem tudnánk, hogy kik a szerzők vagy, hogy mit hallgatunk akár azt is hihetnénk, hogy a művek csak pár hónapja íródtak. Kortalanok. Akár az emberi lélek. Csak a test rohad ki alólunk az évek folyamán.

 

Az album 24 bites felbontásban elérhető a szokott helyen. Veszedelmesen jól sikerült hifis szempontból is. Jó zenehallgatást!


Szerkesztve RIGOUTAT által: Tegnap, 21:58

  • 2

#4 chord

chord

    Törzsvendég

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.666 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 27 - 08:08

gambaa.jpg

 

Tegnap viola da gamba koncert volt; lakáskoncert, 25 körül lehettünk.

Nóri játéka zseniális, a művek, amelyeket nagyon szeretek, ott öltöttek testet, 2 méterre.

 

Most hifis szemszögű tapasztalatok

A szoba, egy régi bérház II. emeletén, semmi extra, szokásosan magas, de nem túl nagy - indokolatlanul jó akusztika, nem is érteni, hogy miért.

A cím, a 'Szabad húrok varázslata', most nagyon hallatszott, emlékeztek még?, a gambán a bundok miatt lefogáskor a húr a bund felszínén záródik, az ujj a rezgő húrhoz nem ér hozzá, mert mögötte szorítja,, tehát úgy viselkedik, mint az üres húr a csellón. Szabad húr.

Az eredmény? Óriás-felhangözön, gyönyörű hangzás.

 

Az elején volt egy Marais mű, a középhúrokon ment főleg, és azt hallucináltam, mintha egy halk, nagyon távoli beszélgetés szűrődne át a másik szobából, a zavaró az volt, hogy amikor nem húzta, akkor sík csend volt....

Na, mondom, ez az enyhe bedilizés, dicsőséges hifis megkettyenés, talán jobb, mint zöld egereket látni....aztán koncert után jön a barátom, aki nem hifis, csak matematikus, hogy képzeld,  milyen furcsaságot hallott, mintha valakik beszéltek volna távolról, de nem, mert amúgy csönd volt.

 

Íme, a realizálódott Voix Humaines.

Mehet tovább a hifizés.

Amúgy óriási tanulság az agyunk blokkszerű asszociatív működéséről.

 

Hogy hol tart a rendszer? hát, ami nincs meg otthon:

A dinamika. Ekkora tartományt átfogni csak egy giga rendszerrel lehetne, arra sem pénz, sem hely, stb...a HighEnd Show-k über-milliós dolgainál talán néhol hallani ezt a lóerőt, más kérdés, hogy a tónus legtöbbször hamis.

A megindítások mikéntje lemezről úgy éppen-éppen hallatszik, itt minden húr minden elindítása kijön - nagyon közel ültünk.

Az épp alkalmazott hangerő változtatásának a mértéke, a 'hanggyorsulás', itt real-time, Nórinál ez különösen jó, otthon minden kissé késik.

Az alsó fekvés, a mélyek felépülése, hiányos, mert nálam ekkora effektív hangerő egyszerűen nem állítható elő.

 

ami viszont megvan:

Az alaptónus, az egészen hasonló. Az a sok felhang, alapvetően helyes.

A vonó/húr találkozásakor, az az érdes reszelősség, aránylag hasonlít.

A mélyek alja kb. ugyanott áll meg, persze gyérebben, késve, meg szürkébben, de ott van; ebből látszik mindkét helyen a szoba óriási szerepe. A gamba egy kamara, kamra/szobahangszer, bármennyire is kitették nagy színekre, a BBC monitorok hangjához meg beletervezték a szobát, bármennyire is kihúzkodják néha a szoba közepére.

A legfelső tartomány, a reszelősség teteje, a neszek, lélegzet, recsegések, madarak, ilyesmi, megvan, nem ennyire élően, de majdnem, a feeling könnyen elérhető.

 

Szóval, a koncert jó volt, nagyon, a rendszert nem kell eldobni, megy tovább a hifis őrület.

 


  • 2

#5 RIGOUTAT

RIGOUTAT

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 35 Hozzászólás:

Elküldve: 2017 május 26 - 20:09

Whatcd-n több a zene, mint a ru-n?

whatcd már nem létezik. Állítólag minden album, hangsúlyozom minden album studio mastere megtalálható volt ott. Meghívásos alapon működött. A rutracker-en rendszerint kiteszik, hogy honnan van az album. A whatcd elég gyakori forrás.  


  • 1

#6 gyuszmo

gyuszmo

    Hazajáró lélek

  • Moderátor
  • 3.176 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 26 - 20:03

Whatcd-n több a zene, mint a ru-n?


  • 0

#7 chord

chord

    Törzsvendég

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.666 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 26 - 13:25

Igen. És most van előnyben az aki lemezképfájlokat is tud hallgatni merevlemezről. A rippelések nagy része kitűnő minőségű ( pl a Costanzo Festa La spagna c album a rezes hangszerek esetén sajnos nagyon torzít ), a 24 bitesek pedig egy-két kivételtől eltekintve mesések ( nem minden studio master ami annak van hirdetve ). Nagy szívfájdalmam, hogy a whatcd-nek nem lehettem tagja. Ha belegondolok, hogy mi lehetett ott...

 

Vagy a melomaniacos.com.....olyan gyűjtemények találkoztak, hogy a mai napig visszasírom. Volt egy tag, aki a régi billentyűsökre legalább ennyire be volt sózva, vagy 30 lemezt cseréltünk, ebből 10 olyan, hogy bármennyi pénzed van, nem kapod meg, mert egyszerűen nincs, sokszor már a kiadó sem.

Ez a Festa meg ráadásul SACD....ez kivételesen megvan eredetiben.

 

Pár évig ment az avaxhome, ott is sok minden volt, csak óvatosan kellett bánni az egérrel, amikor a 95% pornó között pl. Monteverdit kerestél...:)


Szerkesztve chord által: 2017 május 26 - 13:27

  • 0

#8 RIGOUTAT

RIGOUTAT

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 35 Hozzászólás:

Elküldve: 2017 május 26 - 12:09

Julie Boulianne / Alma Oppressa Vivaldi & Handel Arias (2017)

Julie Boulianne, mezzo-soprano, Clavecin en Concert, Luc Beausejour, conductor

 

74c2dbd8cc17b6fbd6f3c70b24ec7c8e.jpg

 

Az új kedvenc. Egy másik topicban már volt róla szó, de annyira jó az album, hogy igazán megérdemli, hogy kicsit többet foglalkozzunk vele. Azt kell mondjam, hogy szépen alakul a Vivaldival kapcsolatos összképünk. A vászonra szórt festékpöttyök kezdenek egy fantasztikusan szép festménnyé összeállni és ez az album egy nagyon jelentős és látványos ecsetvonás hozzá. Aki látta az Amikor megállt a föld c. sci-fit az tudja, hogy 2 órán át győzködik benne Keanu Reevest az emberi alakot öltött földönkívülit, hogy ne írtsa ki az emberiséget, mert bár pusztító faj vagyunk a rossz tulajdonságaink mellett azért vannak figyelemre méltó értékeink is . Mennyivel egyszerűbb lett volna betölteni neki ezt a zenét és hagyni, hogy végighallgassa. Ettől tutira ellágyult volna. De hát nem én voltam a dramaturg. 

 

Julie Boulianne ritka szép hangszínnel rendelkezik. Előadói stílusában nyomát nem lelni mesterkéltségnek. Amikor énekel azt tiszta szívből teszi és olyan technikával amely párját ritkítja. Ha valamit gyűlölhet az életben az szerintem az öncélú virtuozitás. Egy pillanatot nem találtam az albumon amikor azt mondhattam volna, hogy na ezt egy kicsit túltolta. Természetesség és ösztönösség. Ezek a szavak illenek rá legjobban. Aki patikamérlegen adagolt érzelmeket és olcsó fogásokat keres az most rossz helyen jár. A darabok közöt megtaláljuk az unalomig ismert Lascia ch’io pianga c. Handel áriát is. Nekem néha már az orrom vére is elered ha valahol meghallom, de ahogy Beausejour előadja az valami csoda. Új értelmet nyer az ária és ez nem kis szó főleg Jaroussky referencia szintű előadása után. Hölgyem, lenne a feleségem? - kérdezném ha még nem lennék nős.

 

És a zenekar? Hát igen. Nélkülök nem ment volna. Hiába jó az énekes a kíséret is életbevágóan fontos. Szívesen lennék a tagjaik sorában.

 

Az album meghallgatása különösen ajánlott! Jó szórakozást!

 

 


  • 3

#9 RIGOUTAT

RIGOUTAT

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 35 Hozzászólás:

Elküldve: 2017 május 26 - 08:37

Evett a kíváncsiság, és már többször akartam kérdezni Tőled hogy honnan szerzed be ezeket a csúcsszuper zenéket ..

Több általad ajánlott CD t már a Rózsavölgyiben sem "ismerik", ill mondták hogy ezer éve már nem adják ki.

Szóval a megoldás a rutracker ?

 

Igen. És most van előnyben az aki lemezképfájlokat is tud hallgatni merevlemezről. A rippelések nagy része kitűnő minőségű ( pl a Costanzo Festa La spagna c album a rezes hangszerek esetén sajnos nagyon torzít ), a 24 bitesek pedig egy-két kivételtől eltekintve mesések ( nem minden studio master ami annak van hirdetve ). Nagy szívfájdalmam, hogy a whatcd-nek nem lehettem tagja. Ha belegondolok, hogy mi lehetett ott...


  • 1

#10 ajkamici

ajkamici

    Törzsvendég

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.393 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Magyarország
  • Interests:Zene, Taiji stb

Elküldve: 2017 május 26 - 07:54

Evett a kíváncsiság, és már többször akartam kérdezni Tőled hogy honnan szerzed be ezeket a csúcsszuper zenéket ..

Több általad ajánlott CD t már a Rózsavölgyiben sem "ismerik", ill mondták hogy ezer éve már nem adják ki.

Szóval a megoldás a rutracker ?

 

. De a rutracker-ről még letölthető. :rolleyes:        


Szerkesztve ajkamici által: 2017 május 26 - 07:54

  • 0

#11 akvapark

akvapark

    Törzsgárda

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 8.554 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest III

Elküldve: 2017 május 26 - 05:20

Tegnap esti élmény; holnap még egyszer megy az Operában.

 


  • 1

#12 RIGOUTAT

RIGOUTAT

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 35 Hozzászólás:

Elküldve: 2017 május 25 - 20:32

e60dee98a243b3762f382ef96f11ce7b.jpg

 

- Szevasz Kapa! Na, jól fogy a lemez? - Milyen lemez Petikém? Milyen lemez? - Hát ez itt ni, a 2Cellos. Tegnap is láttam őket az M1-en a Virtuózokban. - Az eszed tokja Petikém az a 2Cellos. Ez itt Silke Strauf & Claas Harders. Nem ugyanaz. Felfogtad a hülye fejeddel? 2Cellos... Komolyan mondom a pofám leszakad tőled. M1 mi? Na még csak az kéne. Értéket közvetít... - Bocs, összetévesztettem őket. Szóval, viszik mint a cukrot? - Ugyan Petikém, miről beszélsz? Ez Bach. Ráadásul k.rva hosszú. Ki a fene hallgat ilyet manapság?

- Most mit majrézol? Hát rövidítsük le! Kicsit megvágjuk, a szar részeket kidobáljuk belőle...a kutya nem fogja észrevenni. Mind a tíz ujjukat meg fogják nyalni utána az audiofil népek. - Petikém, azért hosszú az album mert sok benne az ismétlés. Érted? Akkoriban nem volt replay gomb a koncertteremben. Mit lehetett tenni, hogy ne felejtsék el egyből a témát? Na mit lehetett Petikém? Hát megismételték. Ez a baj. Sajnos akkoriban még nem volt hifi. - Pedig olyan szép ez a zene, nem? - Miért? Te már hallottad Petikém? - Nem. De nekem asszonták... - Nagy tulok vagy te Petikém! Édesanyád jól van? - Te figyelj Kapa! Kitaláltam valamit! Van itt ez a gyerek az AVX-en...tudod, a komolyzenei rovatban. Megkérhetnénk, hogy írjon róla valami európait. - Kicsoda? A huggyos? Neked teljesen elment az eszed Petikém? Múltkor is mondom neki, hogy cselló mire az elkezdi nekem fennhangon szavalni az Iliászt. - Ezt most tényleg nem értem Kapa. - Trójai faló.Csel-ló. Érted már Petikém? - A borítója is olyan szép. Tiszta Star Wars. Látod? Készül a halálcsillag. Figyelj! Én veszek egyet tőled. Hogy adod? - Rossz hírem van Petikém, most látom, hogy elfogyott. - Akkor miért árulod? - Hát valamiből élni is kell Petikém. De a rutracker-ről még letölthető. :rolleyes:        


Szerkesztve RIGOUTAT által: 2017 május 25 - 20:35

  • 0

#13 chord

chord

    Törzsvendég

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.666 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 25 - 20:31

Ez amúgy olyan volt, mint a horgászoknál, hosszú ideig beeteti a zsákmányt, odaszoktatja, aztán tök ártatlan arccal bevágja az űbercsalit...:)


  • 1

#14 chord

chord

    Törzsvendég

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.666 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 25 - 20:19

 

Ettől azért van sokkal kevésbé műanyag.

Épp csak oda kell visszamenni,ahol a fénykora volt annak, amit Bach annyira szeretett - volna -, , mert a baj csak az, hogy 230 év közbejött, és a protestáns színekben pompázó világ, ill. az a része, egyszerűen más lett...

 


  • 0

#15 fülelek

fülelek

    Törzsgárda

  • _HVX
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.760 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 25 - 16:36

Köszönöm, hogy visszatértél! 

 

https://www.youtube....h?v=_TIP8swMSi8


  • 0

#16 RIGOUTAT

RIGOUTAT

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 35 Hozzászólás:

Elküldve: 2017 május 25 - 14:39

Egy igazi angyal volt. Pont olyan mint A Krisztus utolsó megkísértése c. Scorsese fimben. Gyengéden elvonta kezemet az egérről és ezt mondta: " Kiálltad a próbát. Tudtuk, hogy meg akarod tenni. Ennyi elég lesz. Nem kell kiposztolnod J.S. Bach Fúga művészetét az Akademie für Alte Musik-tól. Sőt. Többé már nem kell írnod a fórumra se. Sorsod bevégezted. Élj tovább békével."

 

Onnantól végig velem volt az angyal. A gyerekek felnőttek, kirepültek, én és a feleségem megöregedtünk és életem végén élettel betelve vártam a megváltó halált.

 

Már csak perceim voltak hátra amikor megjelent ő. Chord volt az. Mérges volt, ugyanakkor csalódott is. Ezt mondta szó szerint: " Mit csinálsz te itt az ágyban? Miért vagy oly boldog? Azt hiszed, hogy teljes életet éltél? Nézd meg ki ez itt melletted! Ez angyal? Nem láttad a lábát? Pata van rajta! Én vállaltam a rám kirótt végzetet. Kiittam a bürköt a poharamból. Amikor csak tehettem piszkáltam Bachot mert ez volt a feladatom. Tudnád milyen nehéz volt nekem őt mesterembernek nevezni és körzőt meg vonalzót adni mellé attribútumként! Hát szerinted mi vagyok én? Papír-írószer bolti eladó? Neked meg kellett volna őt védened minden erőddel. Ehelyett mit csináltál? Élted a nyárspolgári életedet miközben a fórum szép lassan lezüllött. A tagok a végén már csak Kadlott Karcsit és Dupla Kávét voltak hajlandók hallgatni. Nekem kellett tovább vinnem a fafúvós és romantikus vonalat. Ha tudnád mit szenvedtem én amikor Telemann fuvola szonátákat és Csajkovszkij Vonósszerenádot kellet ajánlanom Marika néninek a sarki krimóból...! Olyankor még a hó is pirosan esett...

 

Meg voltam rendülve a szavai hallatán. Teljesen összeroppantam. Utolsó erőmmel csak azt kívántam, hogy bárcsak visszafordíthatnám az időt és ismét fórumos lehetnék. 

 

Egyszer csak arra eszméltem fel, hogy ismét ott ülök a számítógép előtt és kezem az egeren nyugszik. Akkor már tudtam mit kell tennem. Bevégeztetett.

 

8cba31c32ae008c00b69ceb7fbe2ad20.jpg

 

https://www.youtube....h?v=5AZaIt_6icg


  • 2

#17 RIGOUTAT

RIGOUTAT

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 35 Hozzászólás:

Elküldve: 2017 május 25 - 11:52

látom a rutracker-t Te is sűrűn látogatod :)

Én? Milyen rutracker-t? :rolleyes:


  • 0

#18 GTomi

GTomi

    Tizezresek klubja

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 10.880 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest/Sopron

Elküldve: 2017 május 25 - 08:47

Martin Kuuskmann — Theofanidis • Hummel • Mozart: Bassoon Concertos (2015)

 

01-03. Christopher Theofanidis: Bassoon Concerto
04-06. Johann Nepomuk Hummel: Bassoon Concerto in F Major, WoO 23, S63
07-09. Wolfgang Amadeus Mozart: Bassoon Concerto in B-Flat Major, K. 191
10. Puudutus (Touch) (arr. M. Kuuskmann for bassoon)

 

3ca739f9d5240dea96957a049c2147fa.jpg

 

 

látom a rutracker-t Te is sűrűn látogatod :)


  • 0

#19 Shinagawa

Shinagawa

    Violator

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 804 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 május 25 - 07:51

 

 

Martin Kuuskmann. Fekete öves nagymester 9 apró arany vonással az övén. Ő nem követője senkinek. Iskolaalapító saját stílussal.

Rendszerint a kakassal kélt ám aznap elaludt. Hosszú volt az éjszaka. Azt az utolsó poharat nem kellett volna meginnom - bosszankodott csendesen. Már 9 óra volt. 10-kor próba, este előadás. Nem volt mit tenni, indulnia kellet. Kinyitotta aranyozott humidorját - abban tartotta a nádjait ( a kését is Chicagóból hozatta, csak azzal volt hajlandó faragni ) - egy tucatot felmarkolt belőlük, bevágta őket a hangszere mellé a nejlonszatyorba ( skála kópés, itt-ott lyukas ) és útnak eredt. Míg megérkezett a próbateremhez az "Adjatok egy kanalat, hogy szíven szúrjam magamat" c. nótát énekelgette hol halkan, hol hangosabban. Volt benne zenei alázat. Gyakran mondogatta is a buszon az ellenőrnek meg a piacon a csirkésnek amikor csirkenyakat meg far-hátat csomagoltatott magának, hogy a zenei alázatnál nincs semmi, de semmi fontosabb a világon és megerősítésként egy jó nyúlósat köpött a földre úgy Túri Dani módjára.

Már az összes zenész a próbateremben volt. A koncertmester idegesen babrált a szordínójával. Arra nem lesz szükség - mondta csendesen hősünk és egy bodicsekkel nyomatékosítva akaratát kitekerte a kis fadarabot a meglepett prímás kezéből. Kéne vagy 20 perc mert még ma nem fúttam semmit - vetette oda foghegyről a karmesternek. Az nem ellenkezett - tanult az előbbi intermezzóból - és nagyvonalúan 30 perc szünetet rendelt el mindenkinek. Hősünk előkotorta hangszerét, itt-ott odacsapta az útpadkához, egy tengely el is görbült. Annyi baj legyen, úgysincs ez a hang a kottában. Mindig is szerette magában ezt a francia könnyedséget. Hát ilyen volt ő. Ilyen szertelen és csélcsap. Tegnap is belelőtt vagy hatot a velencei tükörbe.

A bemelegítést egy 10 perces kitartott hanggal kezdte majd csak úgy, ujjgyakorlatként ( ha már ilyen szarul indult a nap ) eljátszotta a Tavaszi áldozat szólóját pianissimóban minden hangnemben, oda-vissza, rák és tükörfordításban, úgy ahogy a légióban tanulta Zairében az aknatelepítések során. Mikor kész volt kedvesen intett a karmesternek ( hozzámhoz! ) és atyai jóindulattal a hangjában szólott a zenészekhez. Na ti büdös gazemberek - mert ő igazán értette a társalgási tónust - a Theofanidis darab elején úgy fogok tenni, mint aki keresgéli a hangokat. Ezzel fogom elaltatni a közönséget. Aut úgy az első perc után bele fogok fúni a hangszerbe, de ti ne ijedjetek meg! Jó hangos lesz. A 2 tételben a klarinétos és én - te-te kicsi rigó - úgy fogunk játszani, mintha egy skót duda lennénk. Én jó alpárian te meg olyan pocsékul ahogy mindig is szokotál, he-he-he. De félretéve az ízetlen tréfát! Amikor a 3. tétel jön akkor húzzatok bele mert nagyon gyorsan fogok játszani. Na meg itt ez a Hummel. Gondoltam eljátszom úgy mintha Mozart volna. Ilyet még úccse csinált senki. Világszám lesz. A Mozartot meg eljátszom úgy, mint még senki a világon. Az is világszám lesz. A díszítés miatt ne fájjon a feje főnök - fordult az összetört karmesterhez - előfizetője vagyok a Quantz Fuvolaiskolának ( persze azt elfelejtette mondani, hogy a szalonnát is abba csomagolja akárcsak a a haverja Gustavo Nunez csak ő előtte el is olvassa ), tudom, hogy a bécsi klasszikusoknál is felső hangról indítjuk a díszítést. Majd kajánul elvigyorodott.

 

Este a koncert frenetikusan sikerült ( vastaps ). Cd-re is felvették és azon nyomban kiadták. Egy hülye hifista letöltötte, párszor meghallgatta és írt róla egy irónikus ajánlót a Komolyzenei ajánlóba. Tessék. :rolleyes:  

 

Jól sikerült ajánló!

:smile32:

 

Tegnap este, még a posztod előtt nekem is Ő járt a fejemben, szerencsére a Tidal-en fent vannak a lemezei.

Néhány éve hallottam egy fesztiválon, lenyűgöző volt. Könnyűzenei vonalon is otthonosan mozog, Richard Bona Reverence c. lemezén is hallható.

Nekem Ő "A FAGOTTOS", igen, nagybetűvel!


  • 0

#20 tonee73

tonee73

    Tizezresek klubja

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 10.697 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:SO15 3FA
  • Interests:zenehallgatás + bicajozás

Elküldve: 2017 május 25 - 06:23

 

 

Martin Kuuskmann. Fekete öves nagymester 9 apró arany vonással az övén. Ő nem követője senkinek. Iskolaalapító saját stílussal.

Rendszerint a kakassal kélt ám aznap elaludt. Hosszú volt az éjszaka. Azt az utolsó poharat nem kellett volna meginnom - bosszankodott csendesen. Már 9 óra volt. 10-kor próba, este előadás. Nem volt mit tenni, indulnia kellet. Kinyitotta aranyozott humidorját - abban tartotta a nádjait ( a kését is Chicagóból hozatta, csak azzal volt hajlandó faragni ) - egy tucatot felmarkolt belőlük, bevágta őket a hangszere mellé a nejlonszatyorba ( skála kópés, itt-ott lyukas ) és útnak eredt. Míg megérkezett a próbateremhez az "Adjatok egy kanalat, hogy szíven szúrjam magamat" c. nótát énekelgette hol halkan, hol hangosabban. Volt benne zenei alázat. Gyakran mondogatta is a buszon az ellenőrnek meg a piacon a csirkésnek amikor csirkenyakat meg far-hátat csomagoltatott magának, hogy a zenei alázatnál nincs semmi, de semmi fontosabb a világon és megerősítésként egy jó nyúlósat köpött a földre úgy Túri Dani módjára.

Már az összes zenész a próbateremben volt. A koncertmester idegesen babrált a szordínójával. Arra nem lesz szükség - mondta csendesen hősünk és egy bodicsekkel nyomatékosítva akaratát kitekerte a kis fadarabot a meglepett prímás kezéből. Kéne vagy 20 perc mert még ma nem fúttam semmit - vetette oda foghegyről a karmesternek. Az nem ellenkezett - tanult az előbbi intermezzóból - és nagyvonalúan 30 perc szünetet rendelt el mindenkinek. Hősünk előkotorta hangszerét, itt-ott odacsapta az útpadkához, egy tengely el is görbült. Annyi baj legyen, úgysincs ez a hang a kottában. Mindig is szerette magában ezt a francia könnyedséget. Hát ilyen volt ő. Ilyen szertelen és csélcsap. Tegnap is belelőtt vagy hatot a velencei tükörbe.

A bemelegítést egy 10 perces kitartott hanggal kezdte majd csak úgy, ujjgyakorlatként ( ha már ilyen szarul indult a nap ) eljátszotta a Tavaszi áldozat szólóját pianissimóban minden hangnemben, oda-vissza, rák és tükörfordításban, úgy ahogy a légióban tanulta Zairében az aknatelepítések során. Mikor kész volt kedvesen intett a karmesternek ( hozzámhoz! ) és atyai jóindulattal a hangjában szólott a zenészekhez. Na ti büdös gazemberek - mert ő igazán értette a társalgási tónust - a Theofanidis darab elején úgy fogok tenni, mint aki keresgéli a hangokat. Ezzel fogom elaltatni a közönséget. Aut úgy az első perc után bele fogok fúni a hangszerbe, de ti ne ijedjetek meg! Jó hangos lesz. A 2 tételben a klarinétos és én - te-te kicsi rigó - úgy fogunk játszani, mintha egy skót duda lennénk. Én jó alpárian te meg olyan pocsékul ahogy mindig is szokotál, he-he-he. De félretéve az ízetlen tréfát! Amikor a 3. tétel jön akkor húzzatok bele mert nagyon gyorsan fogok játszani. Na meg itt ez a Hummel. Gondoltam eljátszom úgy mintha Mozart volna. Ilyet még úccse csinált senki. Világszám lesz. A Mozartot meg eljátszom úgy, mint még senki a világon. Az is világszám lesz. A díszítés miatt ne fájjon a feje főnök - fordult az összetört karmesterhez - előfizetője vagyok a Quantz Fuvolaiskolának ( persze azt elfelejtette mondani, hogy a szalonnát is abba csomagolja akárcsak a a haverja Gustavo Nunez csak ő előtte el is olvassa ), tudom, hogy a bécsi klasszikusoknál is felső hangról indítjuk a díszítést. Majd kajánul elvigyorodott.

 

Este a koncert frenetikusan sikerült ( vastaps ). Cd-re is felvették és azon nyomban kiadták. Egy hülye hifista letöltötte, párszor meghallgatta és írt róla egy irónikus ajánlót a Komolyzenei ajánlóba. Tessék. :rolleyes:  

Ez jó, olyan Rejtő Jenős... :D


  • 0




4 felhasználó olvassa ezt a témát.

2 felhasználó, 2 vendég, 0 anonim felhasználó


    chord, jott/ment