Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

MM és MC pickup-ok


  • Please log in to reply
1351 válasz erre a témára

#1 tunerman

tunerman

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.219 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Ma, 09:40

 

Azt azért oszd meg légy oly kedves, hogy milyen több ezer dolláros hangszedőkre utalsz, amik szinte bárhol csúcsteljesítményt nyújtanak? A Colibrik-et sem épp' ingyen adják...Jól tévedek, hogy a Kiseki-kre gondolsz? Vagy a Koetsu-kra?

 

Audio Note IO, Koetsu Onix, Kiseki Purple Heart, Kiseki Agaat...

 

Persze a véletlenek összejátszása, hogy ezek a pick up-ok mindenhol igen keresettek, valószínűleg megsüketültek Japántól Izlandig.  :smile53:

Üdv: TJ.


  • 0

#2 arzachel

arzachel

    Arzachel kábel

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipa
  • 3.027 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:BP.

Elküldve: Ma, 09:14

 

De azt is le kell szögezni, hogy minél nyersebb, életszerűbb, minél neutrálisabb hangú egy hangszedő, pl. Ortofon MC2000, Dynavector XV-1(s) (t), Lyra Titan i, Ikeda 9REX, Technics EPC-P100Cmk4, annál inkább "megosztják" a rendszereket, annál inkább a hibákat felfedőek, és nem elnézőek, nem elkenőek, és annál inkább a rendszernek is neutrálisnak, természetes megszólalásúnak kell lennie, mert ezekkel a hangszedőkkel nem lehet hibákat ellensúlyozni! Vagy inkább csak rossz irányba. Tehát vagy minden jól működik velük, vagy semmi.

>

 

Ezt a figyelmeztető listát külön köszönöm,mivel a 2/3 részét már hallottam. :D ......A Colibrivel én is lefutottam a felesleges köröket aztán gyorsan megszabadultam tőle.

Érdekes megfigyelni mennyi Colibri van eladó a világpiacon.Vajon véletlen? :rolleyes:

 

https://www.hifishar...earch?q=Colibri


  • 0

#3 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.656 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: Ma, 08:41

Kicsit árnyalom és részletezem a dolgot.
A Technics a Matsushita Electric Industrial Co. egy márkaneve volt a 60-as évek végén. 1969-ben adták ki az első közvetlen hajtású deck-et (plinth nélkül), az SP-10 Mk1-et. A 70-es évek elejétől ezzel indult a sikertörténet a többi modellben megvalósított fejlesztéseken keresztül. De az Mk1 még instabil volt, a kontroller szerepében például egy tachométer hasonlította az elektromos referencia jelet és olvasta a tányér sebesség fluktuációját. Ezzel a módszerrel a sebesség még "elmászott" egy kicsit. A kritikus részeknél jól hallható is volt. A tápegység az SP-10 Mk2-től eltérően még a deck-ben volt beépítve, és a motornak sem volt még kiemelkedő a forgatónyomatéka. Röviden ígéretes, de kezdetleges modell volt.
A sikersztori egyértelműen az SP-10 Mk2 piacra dobásával kezdődött, ahogy mindennapos munkaeszközzé vált szerte a világ rádió állomásain, hangfelvételi stúdióiban (kontroll eszközként), majd klubbok DJ pultjaiban, és az audiophilek kezében, akárcsak egyszerű hifi eszközként a nappalikban. Tulajdonképpen ez a világszerte mutatkozó munkaeszköz igény (hangtechnikai forradalom) indította el az első SP-10 Mk1 fejlesztéseit, tehát azt lehet mondani, hogy előbb lett munkaeszköz, mint otthoni hi-fi eszköz. Egyszerűen azért, mert sokkal nagyobb igény volt rá abban a szerepkörben.
A siker alapjait a PLL-quartz kontrollált motor szabályozás, a nagyon magasra növelt forgatónyomaték (ami jellemzően ~1 kg súly felhelyezésével sem hagyta lassulni a tányért), a különálló SH-10EP tápegység szabályozható sebességgel, valamint különálló SH-10U regulátor és phono-előfok teremtette meg. Számszerűen 108 tranzisztor, 14 integrált áramkör, 32 dióda és kondenzátor, és ugyanúgy, plinth nélküliség jellemezte. Készült egy Mk2P (professzionálisabb) verzió is kifejezetten broadcasting igények indíttatására, de az már az alap Mk2 megjelenése után.
    
Az első plinth-el rendelkező Technics modell egyébként az SL-1000 volt.
>


Kösz a részletes beszámolót.
Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy egy jó karban lévő 1200 mk2, nagyon sok drága, mai lemezjátszó méltó vetélytársa lehet, meglepően magas összegig.
Az más kérdes, hogy az elmúlt pár évben nagyon elszaladtak az árak, de ez sem véletlen. A használt piac beárazza a termék valódi értéket. Nyilván van jobb tőle, ez nem kérdés, az viszont igen, hogy mennyiért?!
  • 0

#4 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.656 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: Ma, 08:37

Igaza van TJ-nek el kel engedni ezt a colibri témát, kár ennyit kardoskodni mellette. Ameddig személy szerint nem hallok számomra elfogadható produkciót tőle addig itt senki nem tud meggyőzni az ellenkezőjéről. Ez van kár ezen tovább lovagolni. Az átlag LP barát meg nem szeretne olyan hangszedőt aminek a beálítása majdnem a "mission impossible" kategória, persze lehet hogy valakinek ez okoz élvezetet.
Az meg hogy ki mit tart jó hangszedőnek mindenki maga dönti el, főleg meghallgatás együtt élés tekintetében.
Egy jó hangszedő már egy közepes elektronikán képes megmutatni az erényeit, hát még ha kap egy komolyat! Na mindegy is röviden ennyit erről...


Raadásul, szerintem nincs olyan, hogy mindenhol jó hangszedő. Minden, mindennel összefügg, az eredmény is kérdéses, a puszta számok mellett, itt kiemelten fontos a tapasztalat szerintem, mert az ismeretlen itt sok faktoriális.
  • 0

#5 DHT1

DHT1

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 256 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budaörs

Elküldve: Ma, 07:39

Igaza van TJ-nek el kel engedni ezt a colibri témát, kár ennyit kardoskodni mellette. Ameddig személy szerint nem hallok számomra elfogadható produkciót tőle addig itt senki nem tud meggyőzni az ellenkezőjéről. Ez van kár ezen tovább lovagolni. Az átlag LP barát meg nem szeretne olyan hangszedőt aminek a beálítása majdnem a "mission impossible" kategória, persze lehet hogy valakinek ez okoz élvezetet.

Az meg hogy ki mit tart jó hangszedőnek mindenki maga dönti el, főleg meghallgatás együtt élés tekintetében.

Egy jó hangszedő már egy közepes elektronikán képes megmutatni az erényeit, hát még ha kap egy komolyat! Na mindegy is röviden ennyit erről...


  • 0

#6 NJ_

NJ_

    Törzsvendég

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.696 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva

Elküldve: Ma, 00:45

Talán picit elbeszélünk egymás mellet, nem ismerjük egymás preferenciáit, ki mit tart jónak, elégnek, kellően részletgazdagnak, analitikusnak, neutrálisnak, talán ez ad okot a félreértésre

Nem piszkálnám tovább a Coligrit, ilyen kényes balerinára nem vágyom  :rolleyes: .

Picit félreérthetően fogalmaztam a lineáris karral kapcsolatban, nem a kar nehéz hanem maga a futómű.

A VPI-knél én is viccnek tartom a 3D nyomtatóval készített műanyag unipivot karokat, nemrég volt alkalmam megfülelni VPI Aries-t Lyra Delos hangszedővel.

 

Mivel nekem is több helyszínről volt tapasztalatom a VdH Colibrivel, csak finoman jelezném, hogy nem ér az a pick up annyit, hogy futóművet és esetleg kart is kell hozzá választani :smile33:  El kellene engedni ezt a témát.

Arról nem beszélve, hogy vannak más cégek, amelyeknek a gyártmányai szinte bárhol(!) jól szólnak, persze ezekért dollár ezreket fizetnének, ha hozzájuk lehetne jutni :smile53:

Üdv: TJ.

Nem, ez nem a preferenciákról szól. Sokkal egyszerűbb dologról szól. A nehezen, odafigyeléssel és szakértelemmel beállítandó és rendszerbe állítandó eszközökről szól, mint pl. a vdH Colibri, akár az Ikeda tűszár nélküli 9REX modellje, illetve a modell megszűnése után jóval később Isamu Ikeda által a Jeff Rowland DG felkérésére újjáépített jubileumi kiadás, a JRDG Complement. Ezek a modellek csúcsteljesítményre képesek, extrém frekvencia kiterjesztésre és tranziens válaszra, de csak adott körülmények között. Aki képes elbíbelődni velük és megteremteni azokat a feltételeket, amik szükségesek ahhoz, hogy a lehető legjobb követést produkálják a barázdában, az nem mond olyant, hogy a Colibriknek nincs alja, vagy például az előző Ikedának/JRDG-nek nincs dinamikája! Ugyanis két kimagasló konstrukcióról van szó, jó esetben egészen kimagasló prezentációval. Ezek tények.

A fent említett két hangszedő, (potenciálisan legjobb) előadás minősége közötti különbség eredője talán az, hogy a lathe vágótűje elgondolásának mintájára konstruált cantilever hiánya olyan jeldegradációkat és torzításokat eliminál, amelyek nélkül még dinamikusabb és élethűbb a megszólalás. Ennek, ezeknek viszont már hátulütője van, és ez vonatkozik a Colibrik-re is:

** jó vibráció izolációs alátétet, asztalt igényelnek, vákuum plattert igényelnek (lemez leszorítás a hullámosság miatt), vagy ennek hiányában egyéb megoldásokat igényelnek, ami lemez alátétből és lemez leszorító hibrid megoldásból állhat, szélsőséges esetben lemez melegítő présgép használata, stb. Tökéletes hangkar geometriai beállítást és egyéb finomhangolást igényelnek (VTF, azimuth, bias kompenzáció, SRA, stb.). Tökéletesen tisztán tartott lemezeket és tisztán tartott tűket igényelnek. Gondos bejáratást igénylenek. Stabil és zajtalan phono erősítést igényelnek. Körültekintő hangkar választást igényelnek: Ikeda, SAEC, Audiocraft, Micro Seiki, Mission the Mechanic (kerámia(!!) gimbal golyós csapággyal).

TJ, tudom, lineáris követéssel vágja a lathe vágófejének a vágótűje a barázda spirált, hogyne... többször kitárgyaltuk, ahogy azt is, hogy a vágás és a követés között lényeges különbség van, stb. Ezért kérlek hagyd, ne fáradj vele..! :noproblemo:

TJ, azért a külön futómű szintre nem kell lemenni, de egy állandó hangkart megérdemelnek. Miért? Miért ne!! :) Nem? Tulajdonképpen aki nem szeret ezzel bíbelődni, miért LP-zik?

Azt azért oszd meg légy oly kedves, hogy milyen több ezer dolláros hangszedőkre utalsz, amik szinte bárhol csúcsteljesítményt nyújtanak? A Colibrik-et sem épp' ingyen adják...Jól tévedek, hogy a Kiseki-kre gondolsz? Vagy a Koetsu-kra?

Szögezzünk le: minél színezettebb hangú egy hangszedő alap hangkaraktere, annál több rendszerben fog "kellemes" hangzást nyújtani, azoknak, akik a kellemesen színezett hangzást szeretik. Senki nem mondja, hogy ez baj. Dehogyis.

 

De azt is le kell szögezni, hogy minél nyersebb, életszerűbb, minél neutrálisabb hangú egy hangszedő, pl. Ortofon MC2000, Dynavector XV-1(s) (t), Lyra Titan i, Ikeda 9REX, Technics EPC-P100Cmk4, annál inkább "megosztják" a rendszereket, annál inkább a hibákat felfedőek, és nem elnézőek, nem elkenőek, és annál inkább a rendszernek is neutrálisnak, természetes megszólalásúnak kell lennie, mert ezekkel a hangszedőkkel nem lehet hibákat ellensúlyozni! Vagy inkább csak rossz irányba. Tehát vagy minden jól működik velük, vagy semmi.

>

Csatolt képek:

  • rowland-complement-IMG_0056_550pix.jpg
  • rowland-complement-IMG_0060_550pix.jpg
  • rowland-complement-IMG_0061_550pix.jpg
  • sony-reloaded-3_A.jpg

Szerkesztve NJ_ által: Ma, 00:53

  • 1

#7 NJ_

NJ_

    Törzsvendég

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.696 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva

Elküldve: Tegnap, 23:48

Javíts ki kérlek, ha tévednék, de a Technics lemezjátszókat HIFI lemezjátszónak szánta a gyártó, nem?

Aztán valamiért bevált a DJ-knek is, ezért kezdték el használni. Direct drive, jól használható, stabil működés, könnyen és gyorsan cserélhető picup, gyorsan és pontosan választható tűnyomás és leállítást követően, újraindítás után kb. negyed fordulat alatt "beálló" fordulatszám.

Szóval a megjelenéskor SZÓ SEM VOLT DJ felhasználásról. A felhasználók alakították így.

 

Mindez igaz.

A hifis felhasználókat viszont szerintem hidegen hagyja, hogy hány tized másodperc alatt pörög fel, hány másodperc alatt cserélhetsz hangszedőt.

Ezek nagyon jó tulajdonságok, csak nincsenek összefüggésben a hangminőségével. Pont ezek miatt vált nagyon hamar a DJ-k kedvencévé, akik életben tartották évtizedekig.

Mint hifis lemezjátszó feledésbe merült volna, mint a többi átlagos DD abból a korból.

Számos Denon, Kenwood, Sony.... rendelkezett hasonló tulajdonságokkal és sohasem lettek DJ játszók, mert sokkal kifinomultabb technikájuk miatt érzékenyebbek, sérülékenyebbek, a hangjuk pedig sokkal jobb volt, ami a DJ funkciónak ez nem volt feltétele. Ma a gyűjtők nagy becsben tartják a megmaradt jó állapotú példányaikat, amikkel a zenehallgatás is élvezetes.

Az otthoni lemezhallgatás nem a kapkodásról, tized másodpercekről, ütésállóságról szól. Idő van bőven arra, hogy kivárjuk azt a két fordulatot, amíg stabilizálódik a fordulatszám. Egy hangszedő csere pedig számos paraméter újra állítását igényli, ha komolyan vesszük, amit csinálunk. Nem lehet elintézni egyszerű shell cserével.

Az tipikusan olyan felhasználásban jelent előnyt, ahol az a legfontosabb, hogy ne szakadjon meg a műsor egy tűtörés miatt. A teljesen azonos hangszedőt pár másodperc alatt be lehet rakni a sérült helyére. A műsor megy tovább.

Kicsit árnyalom és részletezem a dolgot.
A Technics a Matsushita Electric Industrial Co. egy márkaneve volt a 60-as évek végén. 1969-ben adták ki az első közvetlen hajtású deck-et (plinth nélkül), az SP-10 Mk1-et. A 70-es évek elejétől ezzel indult a sikertörténet a többi modellben megvalósított fejlesztéseken keresztül. De az Mk1 még instabil volt, a kontroller szerepében például egy tachométer hasonlította az elektromos referencia jelet és olvasta a tányér sebesség fluktuációját. Ezzel a módszerrel a sebesség még "elmászott" egy kicsit. A kritikus részeknél jól hallható is volt. A tápegység az SP-10 Mk2-től eltérően még a deck-ben volt beépítve, és a motornak sem volt még kiemelkedő a forgatónyomatéka. Röviden ígéretes, de kezdetleges modell volt.

A sikersztori egyértelműen az SP-10 Mk2 piacra dobásával kezdődött, ahogy mindennapos munkaeszközzé vált szerte a világ rádió állomásain, hangfelvételi stúdióiban (kontroll eszközként), majd klubbok DJ pultjaiban, és az audiophilek kezében, akárcsak egyszerű hifi eszközként a nappalikban. Tulajdonképpen ez a világszerte mutatkozó munkaeszköz igény (hangtechnikai forradalom) indította el az első SP-10 Mk1 fejlesztéseit, tehát azt lehet mondani, hogy előbb lett munkaeszköz, mint otthoni hi-fi eszköz. Egyszerűen azért, mert sokkal nagyobb igény volt rá abban a szerepkörben.

A siker alapjait a PLL-quartz kontrollált motor szabályozás, a nagyon magasra növelt forgatónyomaték (ami jellemzően ~1 kg súly felhelyezésével sem hagyta lassulni a tányért), a különálló SH-10EP tápegység szabályozható sebességgel, valamint különálló SH-10U regulátor és phono-előfok teremtette meg. Számszerűen 108 tranzisztor, 14 integrált áramkör, 32 dióda és kondenzátor, és ugyanúgy, plinth nélküliség jellemezte. Készült egy Mk2P (professzionálisabb) verzió is kifejezetten broadcasting igények indíttatására, de az már az alap Mk2 megjelenése után.
    
Az első plinth-el rendelkező Technics modell egyébként az SL-1000 volt.

>


Szerkesztve NJ_ által: Tegnap, 23:49

  • 1

#8 LIMAR

LIMAR

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 437 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 21:17

Javíts ki kérlek, ha tévednék, de a Technics lemezjátszókat HIFI lemezjátszónak szánta a gyártó, nem?

Aztán valamiért bevált a DJ-knek is, ezért kezdték el használni. Direct drive, jól használható, stabil működés, könnyen és gyorsan cserélhető picup, gyorsan és pontosan választható tűnyomás és leállítást követően, kb. negyed fordulat alatt "beálló" fordulatszám.

Szóval a megjelenéskor SZÓ SEM VOLT DJ felhasználásról. A felhasználók alakították így.

Mindez igaz.

A hifis felhasználókat viszont szerintem hidegen hagyja, hogy hány tized másodperc alatt pörög fel, hány másodperc alatt cserélhetsz hangszedőt.

Ezek nagyon jó tulajdonságok, csak nincsenek összefüggésben a hangminőségével. Pont ezek miatt vált nagyon hamar a DJ-k kedvencévé, akik életben tartották évtizedekig.

Mint hifis lemezjátszó feledésbe merült volna, mint a többi átlagos DD abból a korból.

Számos Denon, Kenwood, Sony.... rendelkezett hasonló tulajdonságokkal és sohasem lettek DJ játszók, mert sokkal kifinomultabb technikájuk miatt érzékenyebbek, sérülékenyebbek, a hangjuk pedig sokkal jobb volt, ami a DJ funkciónak ez nem volt feltétele. Ma a gyűjtők nagy becsben tartják a megmaradt jó állapotú példányaikat, amikkel a zenehallgatás is élvezetes.

Az otthoni lemezhallgatás nem a kapkodásról, tized másodpercekről, ütésállóságról szól. Idő van bőven arra, hogy kivárjuk azt a két fordulatot, amíg stabilizálódik a fordulatszám. Egy hangszedő csere pedig számos paraméter újra állítását igényli, ha komolyan vesszük, amit csinálunk. Nem lehet elintézni egyszerű shell cserével.

Az tipikusan olyan felhasználásban jelent előnyt, ahol az a legfontosabb, hogy ne szakadjon meg a műsor egy tűtörés miatt. A teljesen azonos hangszedőt pár másodperc alatt be lehet rakni a sérült helyére. A műsor megy tovább.


  • 3

#9 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 7.656 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: Tegnap, 20:28

Ebben igazad van. Pontosabban nagyra értékelem azon a területen, ahova szánták. De ez nem az otthoni minőségi LP hallgatás.

És ez az én nagy bűnöm (amit egy Michell Orbe/Micro Seiki RX5000/Technics SL 1210 tulaj és a saját tapasztalatomra alapozva írtam le hetekkel ezelőtt), ami miatt most minden módon belém kötsz, vagyis inkább a hosszú évek tapasztalatán alapuló véleményembe. Sajnálom. Megértem, hogy ez fáj neked. Tiszteletben tartom a te véleményedet, örülök, ha bennük megtaláltad a boldogító utat a zenehallgatáshoz. Te füled, te döntésed. Ezt nem áll módomban kétségbe vonni.

De sem a Technics lemezjátszókról, sem a Kuzma lemezjátszókról nem fog megváltozni a véleményem annak árán sem, hogy ez a Technics és a Kuzma tulajok ellenszenvét váltja ki belőlük. Nem én tehetek róla, hogy olyanok, amilyenek. Arról meg pláne nem én tehetek, hogy ennek ellenére számosan vannak, akinek ezek tetszenek. Hallgassák boldogan, de engedjék meg, hogy a véleményemet fenntartsam.

A Technics egy nagy strapabírású, jól megépített DJ lemezjátszó. Semmi több. A Kuzmát szerettük volna jónak találni, de nagyon. Nem ment. Nem érte el azt a minőséget, amit lelkiismeret furdalás nélkül, jó szívvel ajánlhattunk volna bárkinek is. Így aztán nem vállaltuk a forgalmazását a lelki békénk és a saját értékrendünk miatt. Értelmetlen lett volna, amikor sokkal jobb lemezjátszókat is tudunk ajánlani. 

Javíts ki kérlek, ha tévednék, de a Technics lemezjátszókat HIFI lemezjátszónak szánta a gyártó, nem?

Aztán valamiért bevált a DJ-knek is, ezért kezdték el használni. Direct drive, jól használható, stabil működés, könnyen és gyorsan cserélhető picup, gyorsan és pontosan választható tűnyomás és leállítást követően, kb. negyed fordulat alatt "beálló" fordulatszám.

Szóval a megjelenéskor SZÓ SEM VOLT DJ felhasználásról. A felhasználók alakították így.


  • 1

#10 LIMAR

LIMAR

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 437 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 19:47

De biztos vagyok benne,hogy a Technics-et Te semmibe veszed.

 

Ebben igazad van. Pontosabban nagyra értékelem azon a területen, ahova szánták. De ez nem az otthoni minőségi LP hallgatás.

És ez az én nagy bűnöm (amit egy Michell Orbe/Micro Seiki RX5000/Technics SL 1210 tulaj és a saját tapasztalatomra alapozva írtam le hetekkel ezelőtt), ami miatt most minden módon belém kötsz, vagyis inkább a hosszú évek tapasztalatán alapuló véleményembe. Sajnálom. Megértem, hogy ez fáj neked. Tiszteletben tartom a te véleményedet, örülök, ha bennük megtaláltad a boldogító utat a zenehallgatáshoz. Te füled, te döntésed. Ezt nem áll módomban kétségbe vonni.

De sem a Technics lemezjátszókról, sem a Kuzma lemezjátszókról nem fog megváltozni a véleményem annak árán sem, hogy ez a Technics és a Kuzma tulajok ellenszenvét váltja ki belőlük. Nem én tehetek róla, hogy olyanok, amilyenek. Arról meg pláne nem én tehetek, hogy ennek ellenére számosan vannak, akinek ezek tetszenek. Hallgassák boldogan, de engedjék meg, hogy a véleményemet fenntartsam.

A Technics egy nagy strapabírású, jól megépített DJ lemezjátszó. Semmi több. A Kuzmát szerettük volna jónak találni, de nagyon. Nem ment. Nem érte el azt a minőséget, amit lelkiismeret furdalás nélkül, jó szívvel ajánlhattunk volna bárkinek is. Így aztán nem vállaltuk a forgalmazását a lelki békénk és a saját értékrendünk miatt. Értelmetlen lett volna, amikor sokkal jobb lemezjátszókat is tudunk ajánlani. 


Szerkesztve LIMAR által: Tegnap, 19:49

  • 0

#11 supravox

supravox

    Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 759 Hozzászólás:

Elküldve: Tegnap, 18:16

Volt dolgom sokkal, együtt éltem (munka kapcsolatban) néhánnyal hosszú ideig, eléggé ismerem őket. A futóműveket, karokat is.
Legutóbb egy 4 point karral dolgoztam nem Kuzma, de szintén elismert futóművön.
Dolgozni is elég nehéz velük, eléggé sok a bizonytalansági tényező a beállításukban.
Egy SME-n minden a helyén van és semmi több nincs rajta, csak ami kell. Nem a szemnek készültek, tökéletes mérnöki alkotások amik minden porcikájukban az eszköztelen zenehallgatást szolgálják. Azt viszont elképesztő pontossággal.
A Kuzma gyártási minősége, pontossága, anyaghasználata, megmunkálása és átgondoltsága az SME alatt van. De ezen nem lehet csodálkozni. Egy pici cégnek sosem lesz akkora tőkéje, hogy vagyonokat fektessen tervezésbe és csúcsminőségű gyártási eszközökbe, anyaghasználatba.
Ez persze megmutatkozik az áraikban is, amennyiért el lehet őket adni. A piac azért rendesen helyre teszi a dolgokat.
Mi szerettük volna megszeretni a Kuzmát, mert alternatívát szerettünk volna kínálni, de sajnos nálunk erre nem volt alkalmas. Fájdalmasan előjöttek a gyengeségeik akármelyik SME mellé állítva őket.
Alapból nem rossz lemezjátszók csak nem elég jók. A legtöbb népszerű audiofil lemezjátszónál persze jobbak, ez nem vitás. De itt most nem ez volt a kérdés.
Hidd el, én örültem volna a legjobban annak, ha megkapom egy SME 20/3 A minőségét féláron.
De sajnos csodák valahogy sohasem születnek csak a mesékben. Pedig mindegyikünk vágyik rá.
Ennyit tudok erre válaszolni.
Ha nem elégített ki a válaszom, rakj le egymás mellé két azonos szintre pozicionált bontatlan csomagolású Kuzmát és SME-t, majd kezdd el összerakni őket, állítsd be őket és hallgasd meg. Aztán majd te magad is el tudod dönteni, hogy melyik milyen. Én ezen túl vagyok már.


Szerinted.
Eleve drágább egy Kuzma Ref2 mint az SME 20/3
Így féláron valóban nehéz lett volna hozzájutni.
Persze ha a beszerzési árat nézzük akkor lehet igazad van.
Én SME lemezjátszót nem szereltem össze ez tény
De bármikor megnéztem testközelből, soha nem fedeztem fel azokat a felmagasztalt mérnöki tudatosságot és gyártási precizitást ami ezekben a jellemzőkben a Kuzma fölé emelte volna.
Illetve a hangja sem varázsolt el.
Nálatok sem.
Ellenben a Kuzmát többszöri költözés miatt számtalnszor kellett szét és összeszerelnem.
Na az valóban ki van találva.Pillanatok alatt lehet installálni a futóművet.Atomnpontos illesztések,gyönyörű megmunkálás.
Soha semmilyen "anomáliát" nem tapasztaltam.
De ezt meg én nem ragozom tovább.
Illetve ha már a gyártmány mögötti műszaki és gazdasági hátteret emlegeted akkor ez alapján a Technics végképp az SME és a Kuzma fölé emelkedik hisz azt gondolom ott korlátlanul rendelkezésre állnak ezek az eszközök
De biztos vagyok benne,hogy a Technics-et Te semmibe veszed.
Számomra meg egy analóg megváltás.
Alig várom,hogy a célkeresztbe kerüljön egy 1200G:))
  • 0

#12 LIMAR

LIMAR

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 437 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 14:03

Kedves Gábor

https://www.google.h...s7xv5UHcZFb40M:

Ez mivel gyengébb mint bármelyik SME?

 

Volt dolgom sokkal, együtt éltem (munka kapcsolatban) néhánnyal hosszú ideig, eléggé ismerem őket. A futóműveket, karokat is. 

Legutóbb egy 4 point karral dolgoztam nem Kuzma, de szintén elismert futóművön.

Dolgozni is elég nehéz velük, eléggé sok a bizonytalansági tényező a beállításukban.

Egy SME-n minden a helyén van és semmi több nincs rajta, csak ami kell. Nem a szemnek készültek, tökéletes mérnöki alkotások amik minden porcikájukban az eszköztelen zenehallgatást szolgálják. Azt viszont elképesztő pontossággal.

A Kuzma gyártási minősége, pontossága, anyaghasználata, megmunkálása és átgondoltsága az SME alatt van. De ezen nem lehet csodálkozni. Egy pici cégnek sosem lesz akkora tőkéje, hogy vagyonokat fektessen tervezésbe és csúcsminőségű gyártási eszközökbe, anyaghasználatba.

Ez persze megmutatkozik az áraikban is, amennyiért el lehet őket adni. A piac azért rendesen helyre teszi a dolgokat.

Mi szerettük volna megszeretni a Kuzmát, mert alternatívát szerettünk volna kínálni, de sajnos nálunk erre nem volt alkalmas. Fájdalmasan előjöttek a gyengeségeik akármelyik SME mellé állítva őket.

Alapból nem rossz lemezjátszók csak nem elég jók. A legtöbb népszerű audiofil lemezjátszónál persze jobbak, ez nem vitás. De itt most nem ez volt a kérdés.

Hidd el, én örültem volna a legjobban annak, ha megkapom egy SME 20/3 A minőségét féláron.

De sajnos csodák valahogy sohasem születnek csak a mesékben. Pedig mindegyikünk vágyik rá.

Ennyit tudok erre válaszolni.

Ha nem elégített ki a válaszom, rakj le egymás mellé két azonos szintre pozicionált bontatlan csomagolású Kuzmát és SME-t, majd kezdd el összerakni őket, állítsd be őket és hallgasd meg. Aztán majd te magad is el tudod dönteni, hogy melyik milyen. Én ezen túl vagyok már.


  • 1

#13 supravox

supravox

    Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 759 Hozzászólás:

Elküldve: Tegnap, 11:57

Kedves Gábor

https://www.google.h...s7xv5UHcZFb40M:

Ez mivel gyengébb mint bármelyik SME?
  • 1

#14 tunerman

tunerman

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.219 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: Tegnap, 09:08

Talán picit elbeszélünk egymás mellet, nem ismerjük egymás preferenciáit, ki mit tart jónak, elégnek, kellően részletgazdagnak, analitikusnak, neutrálisnak, talán ez ad okot a félreértésre. 

Nem piszkálnám tovább a Coligrit, ilyen kényes balerinára nem vágyom  :rolleyes: .

Picit félreérthetően fogalmaztam a lineáris karral kapcsolatban, nem a kar nehéz hanem maga a futómű.

A VPI-knél én is viccnek tartom a 3D nyomtatóval készített műanyag unipivot karokat, nemrég volt alkalmam megfülelni VPI Aries-t Lyra Delos hangszedővel.

 

Mivel nekem is több helyszínről tapasztalatom a VdH Colibrivel, csak finoman jelezném, hogy nem ér az a pick up annyit, hogy futóművet és esetleg kart is kell hozzá választani :smile33:  El kellene engedni ezt a témát.

Arról nem beszélve, hogy vannak más cégek, amelyeknek a gyártmányai szinte bárhol(!) jól szólnak, persze ezekért dollár ezreket fizetnének, ha hozzájuk lehetne jutni :smile53:

Üdv: TJ.


  • 1

#15 DHT1

DHT1

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 256 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budaörs

Elküldve: Tegnap, 08:59

Talán picit elbeszélünk egymás mellet, nem ismerjük egymás preferenciáit, ki mit tart jónak, elégnek, kellően részletgazdagnak, analitikusnak, neutrálisnak, talán ez ad okot a félreértésre. 

Nem piszkálnám tovább a Coligrit, ilyen kényes balerinára nem vágyom  :rolleyes: .

Picit félreérthetően fogalmaztam a lineáris karral kapcsolatban, nem a kar nehéz hanem maga a futómű.

A VPI-knél én is viccnek tartom a 3D nyomtatóval készített műanyag unipivot karokat, nemrég volt alkalmam megfülelni VPI Aries-t Lyra Delos hangszedővel.


  • 0

#16 NJ_

NJ_

    Törzsvendég

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipa
  • 1.696 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva

Elküldve: Tegnap, 00:38

A colibriről úgy alkotok most szubjektív véleményt hogy 1,5 hónapig kóstolgattam hogy megvegyem vagy ne vegyem, ugyanis egy kedves barátom ennyire jó fej volt hozzám. :smile53: Lehet hogy F1 de nem a nyerő istálló. Elsőre nagyon megkapó, mindent megmutató, attraktív hangot ad de a zene sehogy sem akar összeállni rajta. Mondom ezt úgy hogy több trafó il elektronikákkal kipróbáltam  ill másnál is fülelgettem. Azt pedig továbbra is fenntartom hogy karcsú az alja.

Két hétig hallgattam Kondo IO silvert amit Mészáros Jani újított fel, sajnos ment tovább a gazdájának. Soha olyan  magával ragadó hangot ami annyira folyékony és természetes és még sorolhatnám... nem hallottam egyetlen egy hangszedőből sem. ennél a hangszedőnél nincs értelme sávszélekről meg felbontásról beszélni mert ez mind meg van!

El is döntöttem hogy egy ilyet előbb vagy utóbb de szerzek. ;peace;  :tutiok:  ;)

Tiszteletben tartom a szubjektív véleményedet. Ha viszont egy Colibrivel a zene nem akar összeállni, és fenntartott, hogy nincs alja, akkor az egyértelműen mutatja, hogy nem ideális installációról van szó. Meglehet, nem jól érted az F1 hasonlatot. A Colibri futóműve olyan feszes, hogy amíg nem állítod be úgy mint egy 75 klikkes Öhlinset, pályáról pályára, szinte lemezről lemezre, addig nem kapod meg a Colibritől az optimális megszólalást. Kényes a lemez hullámosságára, a lemezen és a tűn lévő koszra, a VTF-re, az azimuth-ra, a hangkar torziós merevségére és csillapítási képességeire, stb. Kényes a bejáratási időre, az időben megtörtént gyári utóhangolásra...a stabil phono fokozatra a standard terhelés érdekében. Mint az F1-ben, 1 futamra kihegyezett futómű és motor. Azt mondanám, nem első számú mindennapos hangszedőnek való, hanem 2. vonalasnak, akivel "ünnepnapokon szép az élet". Nem mindennapos, kvázi igénytelen, a változásokra nem túlzottan érzékeny, melós hangszedő, az 100%.

 

Mondtam hogy a saját véleményem amit nem csak a saját rendszerben hanem egy ultra highend rendszerben is volt szerencsém meghallgatni, a futómű elképesztően stabil és nehéz lineáris légcsapágyas karal.
De nem vitatkozom, és valóban rendkívül sérülékeny.
A Kondonál nem véletlen írtam hogy átépített és nem gyári.
Az hogy kinek mi tetszik erősen ízlés függő futóműben meg hangszedőben is. Az SME csak az egyike a jó futóműveknek meg karoknak.

NEHÉZ (légcsapágyas) hangkar NEM való a kis tömegű Colibrikhez! Csak jótanács.. Lásd. alább

 

Szóval.
Igaz Colibriig nem jutottam csak DDTII és Frog-om illetve Grasshopper IV-em volt
Futómű Kuzma Reference a 12"-os VTA karral,illetve Lurne J1 a tangenciális karral.
Phono Audio Consulting réztrafós akkus elektronika
Én sok sok éven át küzdöttem,hogy számomra tetsző hang csiholodjon ki a fentiek különböző kombinációjából.
Lehet az én hibám de nem sikerült.
Egy Koetsu Rosewood Signature majd egy Miyajima Shilabe már már nagyon kezdett közelíteni az én elképzelésemhez.
Főleg ehhez a két hangszedőhöz mérten tettem a VdH-ra a vékony súlytalan megjegyzést.

Nagyjából látom és értem mi történt veled azokban az években, természetesen, leszámítva azokat a változókat, amiket te magad tettél bele az egyenletbe... a kezedben lévő rendszer optimális megszólalási képességének elérése érdekében. Értsd. setup, finomhangolás, vibráció izoláció, akusztika, stb.

 

A felsorolt kollekcióból a Koetsu-k a legkorlátozottabbak, ők azok, akik analitikus rendszerekkel csodát tesznek, feldúsulnak, de túlcsillapított rendszerekben felpuhulnak...ez kifejezetten a felső regiszter korai roll-offjában, valamint a közép-basszus elvékonyodásában jelentkezik. Eredmény: hangsúlyozott középtartomány. Igen sokaknak ez "a" varázslatos középtartomány. Épp ezért, mind közül a Koetsu-k a legérzékenyebbek a jól csillapított és merev csapágyazású hangkar választásra, az effektív hangkar tömegre, és az Azimuth(!) korrekciós képességre. Nagyon jól illeszkednek a SAEC WE506/23 (double knife-edge bearing), a Luste GST-801 (radial bearing), az Ikeda IT-345 (circular iron-bearing), a Triplanar VII 12" (gimball ball bearing) és a Graham Phantom Elite (improved unipivot) hangkarokra.

Fontos: a Koetsukat NEM ajánlott Azimuth állítási lehetőség NÉLKÜLI hangkarokra szerelni, mit pl. a Micro Seiki hangkarok.

KRS Platinum és Pro 4 Sugano -val volt személyesen tapasztalatom.
 
A rendszered valószínűleg kissé a neutrálistól az analitikus felé húzó, ezért érzed a Koetsu-t ideális megoldásnak. Vagy ezt a színezettséget szereted. Nincs ezzel baj. A baj azzal lehet, hogy a Stogi 12"-es VTA állíthatósággal rendelkező hangkar unipivot. Az unipivot fejlesztés csúcsát jelentő Graham hangkarokon kívül (Graham Phantom Elite), a knife-edge (SME korai, pl. 3012R), a double knife-edge (SAEC), a gimbal-ball (Triplanar), a mágnescsapágy (Schröder), a dual pivot (Audiocraft 3300, 4400), a 4-point gimbal ball (Technics EPA 100 mk2) és a spec. gyroscopic bearing (Micro Seiki) is általában stabilabbnak tekinthető megoldások. Persze, ez csak 1 szempont. De szempont.

Egy Colibrit meg sem kell próbálni a Stogi-n. Az egyéb megjelölt felső kategóriás vdH is véleményem szerint,- bár azokkal nem emlékszem személyes tapasztalatokra, kizáró tényező. Az effektív tömeg szempontjából - bár sok szélsőséges ellenpéldája is van a mechanikus rezonancia számításoknak, a ~2,5gr kis tömegű Colibrik a közepes effektív tömegű hangkarokat szeretik. Pl. a Micro Seiki Max 237/282 (gyroscopic bearing) "S" alakú karszárral (médium effektív tömegű armwand) vagy Yoshio Matsudaira Audiocraft AC3300 vagy AC4400 dual-pivot hangkarjai.

Ha már Kuzma Stabi Ref. a futóműved, akkor inkább a 4-point vagy az Airline passzolna jobban a Colibrihez, továbbá a Koetsu-khoz is. Ilyen installációval nagyon jól szerepelt a vdH Crimson Stradivarius (4-point), és pl. a Trani Orpheus is (Triplanar 12"). Megjegyzem, jó labortechnikai vibráció izolációs asztalon volt a Kuzma elhelyezve.

 

A Lurné J1-el nem volt dolgom. Ebből a körből ismerem a Goldmund T3F légcsapágyast, amelynek a 2000 -es szériája után módosították számos hibáját, ezután a Goldmund Reference lemezjátszón már kifogástalanul működött az ellensúly, az optikai szenzor, a mechanikus földelés; továbbá feljavították egy fogas-szíjjal és egy servo-val. Előtte "nyűglődéssel", nagyon sok inkonzisztencia jellemezte, főleg működés közben megemelkedő tű terheléssel, itt-ott el is tört tűkkel. Ezért nem tudom a J1-et hova soroljam.. 
     
Audio Consulting? Nem ismerem. De mivel léteznek jó step up trafók is, ezért ebbe nem megyek bele, és nem is viszem el erre a témát. Függetlenül attól, amit korábban írtam, hogy én nem használom őket, még 50microV-nál sem.

 

Szóval, szerintem, ami miatt megbukott a "mutatványod", az a KÖZÖLT rendszer komponenseid tükrében, FŐLEG a Stogi 12" hangkar, és a saját beállítási és egyéb rendszerszintű beállítási és alkalmazási protokollod lehetett. Lehetett ebben szerepe magának a Kuzma Stabi Ref. futóműnek is, de én az előzőeket ez elé sorolom.

>


  • 2

#17 LIMAR

LIMAR

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 437 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2018 január 14 - 23:22

Basis Debut Gold Standard,Platine Verdier,VPI HRX,Roksan TMS 2,... van még egy pár!?

Gyuri :napsut:

VPI HRX.

Ne komolytalankodjunk már! Volt vele személyes tapasztalatom, ahogy a kisebb VPI-okkal is. A HRX tulaja amilyen gyorsan csak lehetett, megszabadult tőle. Beállíthatatlan, instabil az egész. Nézni is rossz, ahogy imbolyog az egész kar a lemezen lejátszás közben. El lehet tőle szédülni.

Az unipivot karjaik a vicc kategória. Az anticsating állíthatatlan, pontosabban a kivezető vezeték tekergetésével állítható (?). De most komolyan, ezt hogy gondolhatták? Maga a rémálom az installálásuk és az a tragédia benne, hogy tudod, hogy sohasem lesz jó. És ehhez még ideológiát is kreálnak a manualjukban.

A VPI nem is tartja szükségesnek az antiscating állítását. Mondjuk, ha az én termékem is alkalmatlan lenne rá, én sem tartanám fontosnak.

A Roksanok az átlagosnál jobb gépek. Ennyi. Volt velük saját tapasztalatom bőven. Bárcsak itt mindenkinek legalább egy Roksanja lenne a sok ..... és..... helyett.

A másik kettővel nincs tapasztalatom, biztosan jó lemezjátszók azok is.


Szerkesztve LIMAR által: 2018 január 14 - 23:27

  • 0

#18 vidor2009

vidor2009

    Törzsvendég

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipaPipa
  • 1.204 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2018 január 14 - 22:26

Ez így igaz. Csak a velük azonos minőségű futóművek/karok 2-3-szor annyiba kerülnek.

A jobbak meg kb. 5-ször annyiba. De belőlük nagyon kevés található.

Pl. létezik Rockoprt, Continuum, TechDAS, Kondo Ginga... de hányszoros áron, mint egy SME 30?  Aztán a sornak vége is van.

A Micro Seikik meg 40 évesek már. Belőlük ma már megkímélt állapotú darabot nagyon nehéz beszerezni.

Az SME-k rendkívül jó ár/minőség viszonyt és főleg abszolút minőséget képviselnek. Az örökkévalóságnak készülnek.

A plexi dizájn csodákat inkább hagyjuk. A szemnek készülnek zömmel. Ahogy a többi látvány gép is a polírozott tányérjaikkal.

Basis Debut Gold Standard,Platine Verdier,VPI HRX,Roksan TMS 2,... van még egy pár!?

Gyuri :napsut:


  • 0

#19 LIMAR

LIMAR

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 437 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2018 január 14 - 21:31

Jól látom,hogy a Koetsu házának az egyik sarka vagyis éle hiányos?
Ha igen akkor az enyém volt:)
Vagy utána lett az enyém.
Ehh gondoltam,hogy az SME mindennél jobb.. :(
Kicsit szégyellem is magam

A Koetsuk 10 éve voltak nálam.

 

Ne tedd, se Te, se én nem tehetek arról, hogy az SME-k ennyire jók.

Engem csak boldogsággal tölt el, hogy foglalkozhatom velük. Arról nem is beszélve, hogy immár 10 éve SME-t hallgathatok otthon is.

Számomra az örökkévalóságot testesítik meg átgondolt tervezésükkel, megépítettségükkel, időtállóságukkal, ami a mai világban a legritkább a hifiben. Dizájn gépek jönnek, mennek, az SME egy állócsillag az égen.

Azért abba érdemes belegondolni, hogy ez nem a véletlen műve. Évtizedek rendkívüli munkája van emögött, amit a felhasználók bizalmukkal jutalmaznak. Az árak pedig nem földtől elrugaszkodott magasságokban vannak.

Csatolt képek:

  • Koetsu 1.jpg
  • Koetsu 2.jpg

Szerkesztve LIMAR által: 2018 január 14 - 21:42

  • 0

#20 supravox

supravox

    Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 759 Hozzászólás:

Elküldve: 2018 január 14 - 21:17

Jól látom,hogy a Koetsu házának az egyik sarka vagyis éle hiányos?
Ha igen akkor az enyém volt:)
Vagy utána lett az enyém.
Ehh gondoltam,hogy az SME mindennél jobb..:(
Kicsit szégyellem is magam
  • 0




9 felhasználó olvassa ezt a témát.

8 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó


    redbulova, tonya, DHT1, alto, Füles57, LIMAR, Vinkler, arzachel