Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

DAC-olás


  • Please log in to reply
5643 válasz erre a témára

#41 juliush

juliush

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 308 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 május 23 - 18:30

ezért képes vagy fizetni közel 1000 eurot????    csak gratulálni tudok...


Köszönöm szépen! Egy ilyen jól informált és hozzáértő szakember elismerése mindennél többet jelent számomra!
  • 0

#42 kaboca36

kaboca36

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 473 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 május 23 - 17:51

Azzal hogy "egy 3000 euros TDA1541A-es dac partiban van egy 20.000 euros lejátszóval" cáfolod, hogy egy ESS Sabre is szólhat jól egy drága rendszerben? gondolkodik.gif

 

Mindig jót mosolygok, mikor egy AES cikket elolvasva, amely épp matematikailag levezette, miért is nem szólhat szépen a DSD beteszem mondjuk Kenny Burrell "Midnight Blue"-jának Analogue Productions SACD-jét a lejátszóba, vagy a DSD-ripjét a DAC-omon keresztül hallgatom és átadom magam a zene élvezetének!

És egy pillanatig sem állítottam, hogy nem szólhat szépen egy jól kivitelezett R2R átalakítón is a zene! Szépen szólt az a Metrum Octave-on is ... csak valahogy a Concero HD-n NEKEM még szebben szól! Nem akarok senkit megyőzni, elfogadom, ha másnak eltérőek a preferenciái!

 

Viszont a magam részéről azokat a hozzászólásokat tartom hasznosnak, amelyek mindenféle előítélettől mentesen, saját tapasztalatokra, összehasonlításokra támaszkodva, esetleg a rendszerkörnyezet és a hallgatott zenék megjelölésével ismertetik a személyes konklúziókat velünk, ahelyett hogy vélt vagy valós érvekre támaszkodó, dogmatikusan elutasító/preferáló kinyilatkoztatásokat tennének! A "delta-sigma dacok ... egyetlen előnye csak a gyártásban van 5 dolcsi egy chip előállítása amíg az R2R 80-100" számomra tipikusan az utóbbi kategória.

ezért képes vagy fizetni közel 1000 eurot????    csak gratulálni tudok...

Csatolt képek:

  • board-2.jpg

  • 1

#43 kaboca36

kaboca36

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 473 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 május 23 - 17:46

hidd el engem nem érdekel hány ezer eurot kell el költened, hogy zenét tudj hallgatni. 

 

Én el vagyok a vacak 50 euros Philips cd játszókal...  gondolkodik.gif     nincs szükségem se 24 se 32 bittes cuccra.

 

 

a digitál és analog szürök ezerszer kilettek tárgyalva,hogy mennyire rossz hatással vannak a zenére, és sajnos a dsd és társaik igénylik a merdek 6-7th. szintű meredek szűrést. szóval elvileg semmivel nem jobb mint a sima 16 bittes dac egy egyszerű 1-2th szűrővel vagy szűrő nélkűl...

 

csak az isteniti a sabre dacokat aki soha életében nem hallott tökéletes R2R-t.


  • 0

#44 YvsMad

YvsMad

    MAD

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 16.789 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Miskolc
  • Interests:házimozi, hifi, fotó, kamerák, retro számítógépek

Elküldve: 2017 május 23 - 17:26

és ugyanezt tudnám cáfolni ahol egy 3000 euros TDA1541A-es dac partiban van egy 20.000 euros lejátszóval :rolleyes:   és kb 100 db EAS referencia papír ami  leírja a delta-sigma dacok hátrányait. az egyetlen előnye csak a gyártásban van 5 dolcsi egy chip előállítása amíg az R2R 80-100.  

Az egész SACD és DSD technológia a delta-sigmára épül. A TDA a 16 bites CD felvételekhez lemezekhez jó volt (a maga kis csalásaival), de DSD-re már nem alkalmas.


Szerkesztve YvsMad által: 2017 május 23 - 17:27

  • 0

#45 juliush

juliush

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 308 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 május 23 - 12:50

és ugyanezt tudnám cáfolni ahol egy 3000 euros TDA1541A-es dac partiban van egy 20.000 euros lejátszóval :rolleyes:   és kb 100 db EAS referencia papír ami  leírja a delta-sigma dacok hátrányait. az egyetlen előnye csak a gyártásban van 5 dolcsi egy chip előállítása amíg az R2R 80-100.  

 

Azzal hogy "egy 3000 euros TDA1541A-es dac partiban van egy 20.000 euros lejátszóval" cáfolod, hogy egy ESS Sabre is szólhat jól egy drága rendszerben? gondolkodik.gif

 

Mindig jót mosolygok, mikor egy AES cikket elolvasva, amely épp matematikailag levezette, miért is nem szólhat szépen a DSD beteszem mondjuk Kenny Burrell "Midnight Blue"-jának Analogue Productions SACD-jét a lejátszóba, vagy a DSD-ripjét a DAC-omon keresztül hallgatom és átadom magam a zene élvezetének!

És egy pillanatig sem állítottam, hogy nem szólhat szépen egy jól kivitelezett R2R átalakítón is a zene! Szépen szólt az a Metrum Octave-on is ... csak valahogy a Concero HD-n NEKEM még szebben szól! Nem akarok senkit megyőzni, elfogadom, ha másnak eltérőek a preferenciái!

 

Viszont a magam részéről azokat a hozzászólásokat tartom hasznosnak, amelyek mindenféle előítélettől mentesen, saját tapasztalatokra, összehasonlításokra támaszkodva, esetleg a rendszerkörnyezet és a hallgatott zenék megjelölésével ismertetik a személyes konklúziókat velünk, ahelyett hogy vélt vagy valós érvekre támaszkodó, dogmatikusan elutasító/preferáló kinyilatkoztatásokat tennének! A "delta-sigma dacok ... egyetlen előnye csak a gyártásban van 5 dolcsi egy chip előállítása amíg az R2R 80-100" számomra tipikusan az utóbbi kategória.


Szerkesztve juliush által: 2017 május 23 - 12:58

  • 1

#46 kaboca36

kaboca36

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 473 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 május 23 - 11:45

Van ahol osztják a véleményemet, miszerint az ESS Sabre-alapú DAC-om megállja a helyét igencsak magas szintű környezetben is!

http://www.dhaudioan...-the-art-audio/

és ugyanezt tudnám cáfolni ahol egy 3000 euros TDA1541A-es dac partiban van egy 20.000 euros lejátszóval :rolleyes:   és kb 100 db EAS referencia papír ami  leírja a delta-sigma dacok hátrányait. az egyetlen előnye csak a gyártásban van 5 dolcsi egy chip előállítása amíg az R2R 80-100.  


Szerkesztve kaboca36 által: 2017 május 23 - 11:45

  • 0

#47 juliush

juliush

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 308 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 május 23 - 09:34

Van ahol osztják a véleményemet, miszerint az ESS Sabre-alapú DAC-om megállja a helyét igencsak magas szintű környezetben is!

http://www.dhaudioan...-the-art-audio/


  • 0

#48 kaboca36

kaboca36

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 473 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 május 18 - 20:51

Az ESS Sabre egy kicsit out of the box kategoria.

 

Szerimtem nagyon jo felé indult el a delta-sigma dac-ok között.

ennek elllenére állitom hogy a  régi R2R -ek tudják azt a szintet hozni ha normális körülmények kózt zenélnek.


  • 0

#49 R_Andras

R_Andras

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 154 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Üröm
  • Interests:Audiofil blog írása, digitális zenei forradalom tanulmányozása, sportok

Elküldve: 2017 május 18 - 11:13

Azt hiszem a "promóció" ilyen termékek esetén kevésbé úgy működik, hogy elkezdik "nagy mellénnyel" hirdetni a magazinokban a csipeket, amire a készülékgyártók felkapják a fejüket és erre alapozva fejlesztenek új készülékeket. Az ESS viszonylag új szereplő a területen, igazán csak úgy tudott nevet szerezni magának, hogy néhány gyártó látott benne fantáziát, mikor még még nem is volt olyan nagy híre, csipjeire alapozva született néhány jó hangúnak tartott, sikeres készülék (pl. Weiss DAC202, Resonessence Labs Invicta, Ayre QB-9 DSD, vagy a Simaudio Moon eszközei), ami aztán szétvitte jó hírét a világban. És mint minden ilyen persze szerzett magának jópár ellendrukkert is, különösen amikor hype-szerű őrület kezdett kialakulni körülötte. Azt hiszem nem kell bemutatnom a jelenséget, amikor egy kütyüt audiofilnek kiáltanak ki, csak azért mert ESS csip van benne, legyen szó mobiltelefonról, vagy DIY kínai DAC-kártyákról.

Az meglehetősen közismert tény, hogy az ESS-ből nem egyszerű a tudása legjavát kihozni, az architektúra elég mély ismerete és egy jó adag kreativitás is szükséges ehhez. Ha ezek megvannak, jó esély van arra, hogy olyan DAC szülessen, ami felveszi a versenyt a legjobbakkal. Magam részéről dőreségnek érzek minden olyan szélsőséges véleményt, hogy a Sabre egyszerűen rossz vagy hogy a Sabre önmagában biztosíték az audiofil minőségre.

Mint minden audiofil terméknél a hozzáértő, kreatív elme munkája a meglevő eszközökből, alkatrészekből csodálatos hangú termékeket tud létrehozni, ebből a szempontból a Sabre architektúra szerintem ott van mindenképp az elitben.

 

Nagyon korrekt vélemény, egyetértek  :rolleyes:

 

ESS vonalon érdekes friss hír, hogy tegnaptól letölthető innen  az AQ Device Manager program Windowsra (is).

Ezt telepítve és elindítva, ha egy USB aljzatba bedugjuk a szitakötőnket (Red vagy Black, a régiek ezt már nem tudják), akkor a készüléken zöld színben villog a szitakötő jelezve, hogy firmware frissítést keres. Ha megtalálta, akkor kattintsunk az Update now gombra, és pár másodperc alatt feltelepül az új firmware, amely lehetővé teszi az MQA technológiával becsomagolt fájlok teljes kicsomagolását. A teljes azt jelenti, hogy habár a szitakötők elvileg USB csatlakozójukon keresztül "csak" 24bit/96kHz-es felbontásra képesek, de mivel a belső architektúrájuk lehetővé tesz 384kHz-es felbontást is, így a kódolt jelet belül kibontva képesek jóval 96 kHz feletti felbontást produkálni.

Egy külföldi fórumon egy tag tegnap este boldogan tette közzé a képernyőfotóját az Audirvana Plus 3 programból (MQA dekódolásra képes pár hete) amely mutatta, hogy a szitakötővel kibontott fájl 24bit/352.8kHz felbontásban volt élvezhető.

Tudom, hogy a felbontás nem minden, de amikor ezeket a sorokat írom, akkor épp a nemrég megjelent Bach Trios albumot hallgatom teljesen kibontva és gyönyörűen szól a Meze 99 Classics fejhallgatómon.

Ami még fontos, hogy a Dragonfly eszköz beállításánál a mellékelt képernyőfotónak megfelelően csak a Use Exclusive Mode-ot kell bejelölni, a Passthrough MQA-t nem, mert az az opció csak az MQA teljes dekódolására alkalmas eszközöknél használható (pl. Meridian Explorer 2), míg a szitakötő csak ún. "kibontó" (renderer), tehát a TIDAL asztali applikációja (vagy pl. az Audirvana Plus 3, 64 Euróért megvásárolható szoftver) által már kibontott zenei fájlok további kibontására képesek, lehetővé téve az eredeti mesterszalag felbontásának megfelelő zenei fájl előállítását.

Akkor élvezhető a legjobb felbontás ha az eszközön a szitakötő borostyán (amber) színben jelenik meg.
Nekem Red-em van, ezen a szín inkább bíborvörösnek látszik (magenta), ahogy erről a Computer Audiophile fórumon a szitakötők atyja Gordon Rankin néhány órája írt is, jelezvén, hogy a színt is az MQA határozta meg.
Mindegy a lényeg, hogy mostantól már 30 ezer Ft-ért vett kütyüvel (Dragonfly Black) is élvezhető a TIDAL Masters teljes felbontásban!
Ha valakinek ez a kibontósdi nehezen érhető, tökéletesen megértem, én is sokat olvastam utána, hogy átlássam hogy is működik ez. Kutatásaim eredményét itt tettem közzé.

Csatolt képek:

  • 2017-05-18 (1).png

Szerkesztve R_Andras által: 2017 május 18 - 11:16

  • 1

#50 ​fapaci

​fapaci

    Tizezresek klubja

  • Luxor kábelek
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 14.176 Hozzászólás:
  • Nem:Nincs megadva
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 május 17 - 16:12

Peak meter állásban kell nézni, a legtöbb könnyűzenei (de nagyon sok egyéb műfajú) felvétel csúcs kivezérlése meghaladja a -2dB kivezérlést, ezt neked, mint  több diplomás  gyakorló hangmesternek illene tudnod :D

Köszönöm a tanácsokat, ezek ellenére tudom, hogy nem igaz az állításod. Megnéztem gyorsan a ma eddig hallgatott 4 album kivezérlését (nem Foobarral, hanem audio editorral). Háromnál végig -2 dBFS alatt maradt a csúcs szint, egynél majdnem elérte a -1 dBFS-t két ponton. Tény, hogy egyik sem kimaxolt heavy metal és nem is agyonkalapált popzene, de mindenképpen könnyűzene mind, tehát nem kellene péklapáttal szórni a kormot a gyanútlan olvasók szemébe! Ja és :)

 

Ettől független a Sabre chipek nekem sem kedvenceim, de kétlem, hogy a csúcsszintű kivezérléshez kapcsolt magas torzításuk miatt.


Szerkesztve ​fapaci által: 2017 május 17 - 16:16

  • 1

#51 juliush

juliush

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 308 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 május 17 - 15:14

Egy biztos, a nagy mellény, amivel az ess csipeket beharangozták és promotálták, nem igazán jogos, más gyártók zászlóshajói is igen jól tudnak szólni, az ízlésről meg kár vitatkozni.

 

Azt hiszem a "promóció" ilyen termékek esetén kevésbé úgy működik, hogy elkezdik "nagy mellénnyel" hirdetni a magazinokban a csipeket, amire a készülékgyártók felkapják a fejüket és erre alapozva fejlesztenek új készülékeket. Az ESS viszonylag új szereplő a területen, igazán csak úgy tudott nevet szerezni magának, hogy néhány gyártó látott benne fantáziát, mikor még még nem is volt olyan nagy híre, csipjeire alapozva született néhány jó hangúnak tartott, sikeres készülék (pl. Weiss DAC202, Resonessence Labs Invicta, Ayre QB-9 DSD, vagy a Simaudio Moon eszközei), ami aztán szétvitte jó hírét a világban. És mint minden ilyen persze szerzett magának jópár ellendrukkert is, különösen amikor hype-szerű őrület kezdett kialakulni körülötte. Azt hiszem nem kell bemutatnom a jelenséget, amikor egy kütyüt audiofilnek kiáltanak ki, csak azért mert ESS csip van benne, legyen szó mobiltelefonról, vagy DIY kínai DAC-kártyákról.

Az meglehetősen közismert tény, hogy az ESS-ből nem egyszerű a tudása legjavát kihozni, az architektúra elég mély ismerete és egy jó adag kreativitás is szükséges ehhez. Ha ezek megvannak, jó esély van arra, hogy olyan DAC szülessen, ami felveszi a versenyt a legjobbakkal. Magam részéről dőreségnek érzek minden olyan szélsőséges véleményt, hogy a Sabre egyszerűen rossz vagy hogy a Sabre önmagában biztosíték az audiofil minőségre.

Mint minden audiofil terméknél a hozzáértő, kreatív elme munkája a meglevő eszközökből, alkatrészekből csodálatos hangú termékeket tud létrehozni, ebből a szempontból a Sabre architektúra szerintem ott van mindenképp az elitben.


  • 3

#52 La_Valse

La_Valse

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 141 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 17 - 14:21

A cikkben jelzik, hogy elírták.

http://www.itsonlyau...741_vs_ess9023/

Egy biztos, a nagy mellény, amivel az ess csipeket beharangozták és promotálták, nem igazán jogos, más gyártók zászlóshajói is igen jól tudnak szólni, az ízlésről meg kár vitatkozni.

Igen, a mellény kissé nagyra sikeredet.


  • 0

#53 fülelek

fülelek

    Törzsgárda

  • _HVX
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.760 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 17 - 13:54

A cikkben jelzik, hogy elírták.

http://www.itsonlyau...741_vs_ess9023/

Egy biztos, a nagy mellény, amivel az ess csipeket beharangozták és promotálták, nem igazán jogos, más gyártók zászlóshajói is igen jól tudnak szólni, az ízlésről meg kár vitatkozni.


  • 0

#54 La_Valse

La_Valse

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 141 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 17 - 13:44

A diagramon 9018, az aláírásban 9023 szerepel...


  • 0

#55 fülelek

fülelek

    Törzsgárda

  • _HVX
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.760 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 17 - 11:44

 

Például az exaSound e12 IMD-je 19kHz+20kHz 0dBFS szinten
-128dB, azaz kb. 0,00004%. Milyen rohamról van itt szó?

 

Nem roham,csak ilyesmi is előfordul:

Csatolt képek:

  • im.gif

  • 0

#56 fülelek

fülelek

    Törzsgárda

  • _HVX
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.760 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 17 - 11:38

Egy példa:

Csatolt képek:

  • peak1.gif

  • 0

#57 fülelek

fülelek

    Törzsgárda

  • _HVX
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.760 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 17 - 11:10

Mást sem nézek napi 6-8 órában és nincs igazad, hacsak nem Sláger Rádiót hallgatsz egész nap.

Peak meter állásban kell nézni, a legtöbb könnyűzenei (de nagyon sok egyéb műfajú) felvétel csúcs kivezérlése meghaladja a -2dB kivezérlést, ezt neked, mint  több diplomás  gyakorló hangmesternek illene tudnod :D  

Pl. Joan Armatrading Lovers speak lemezén a -0,1dB-t elég gyakran eléri.

Foobar/Visualisations/Peak meter -amivel bárki könnyedén ellenőrizheti. 


  • 0

#58 tottyi

tottyi

    Törzsvendég

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipaPipa
  • 1.171 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Šamorín

Elküldve: 2017 május 17 - 09:30

Mai bejelentés alapján az összes nagy lemezcég csoport aláírt az MQA-hoz.

A SONY várt a legtovább, de végül beadta a derekát.

Ez azt jelenti, hogy a TIDAL Masters-en egy éven belül szinte minden komoly előadónak meg fog jelenni a high-res változatban is a zenéje...

Ha tuleli a Spotify-t mivel az meg mindent felvasarol ahogy olvastam es mar annyi elofizetoje van hogy mar o diktal a lemezkiadoknak mar ha lehet hinni a cikknek.


  • 0

#59 R_Andras

R_Andras

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 154 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Üröm
  • Interests:Audiofil blog írása, digitális zenei forradalom tanulmányozása, sportok

Elküldve: 2017 május 16 - 22:23

Mai bejelentés alapján az összes nagy lemezcég csoport aláírt az MQA-hoz.

A SONY várt a legtovább, de végül beadta a derekát.

Ez azt jelenti, hogy a TIDAL Masters-en egy éven belül szinte minden komoly előadónak meg fog jelenni a high-res változatban is a zenéje...


  • 1

#60 La_Valse

La_Valse

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 141 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 május 16 - 21:31

Például az exaSound e12 IMD-je 19kHz+20kHz 0dBFS szinten
-128dB, azaz kb. 0,00004%. Milyen rohamról van itt szó?

  • 0




0 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 0 vendég, 0 anonim felhasználó