Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

DAC-olás


  • Please log in to reply
5791 válasz erre a témára

#21 Shimano

Shimano

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.329 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 október 12 - 11:57

Sokan "sportot" is űznek ezzel,és kihasználva ezt a lehetőséget próbálgatnak.Van egy pár ismerősöm akik a neten üzletelnek,és hát kell hozzá ideg és türelem,elképesztő hogy mire nem képesek egyes "vásárlók".
  • 1

#22 Shimano

Shimano

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.329 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 október 12 - 11:43

A neten rendelt áru 14 napon belül bármikor visszaküldhető,és ha nem okoztak rajta külsérelmi hibát,akkor visszatérítik a teljes árát.A visszaküldés költségei természetesen a vásárlót terheli.
Indoklásra sincs szükség,mondhatjuk azt hogy nem tetszik pl.
Tehát az eu-ban egységesen 14 nap az elállási lehetőség,de egyes helyeken,áruházakban lehet több is.
Akit érdekel a téma,az az internetes vásárlás szabályai alatt,az elállási jog címszónál elolvashatja.
Tehát ne érezzük úgy hogy jótékonykodnak velünk ha ezt felajánlják valahol,mert ez törvényi kötelesség.
Ez miatt biztosabbra is mehetünk,mintha személyesen vásárolunk,és ezért is célszerű tv-t,vagy bármi más olyan készüléket ami csak a próba után mutatja meg hogy tettszik e vagy nem,a neten vásárolni.

Szerkesztve Shimano által: 2017 október 12 - 11:43

  • 1

#23 fülelek

fülelek

    Törzsgárda

  • _HVX
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 5.940 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 október 12 - 11:16

Tegnap rendeltem neten néhány bizbaßt a Conradtól. Ma megkaptam mélben a visszaigazolást, és direkt elolvastam az általános szerződési feltételek azon részét, amiről itt rugózunk. Az érvényes kormányrendeletnek 100%-ig megfelelően írták le az elállás különféle körülményeit. Mondhatni abszolút korrektek. Persze ez a normális.

 

 


  • 0

#24 Tóni

Tóni

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 185 Hozzászólás:

Elküldve: 2017 október 12 - 10:43

Nekem van. Szó nélkül visszavették, a teljes vételárat utalták pár napon belül.

 

Bocs, elferdítettem a kérdést, szóval elárulod azt is, hogy melyik kereskedés volt az?


  • 0

#25 kasumi

kasumi

    Fórumlakó

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 857 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Esztergom

Elküldve: 2017 október 12 - 10:39

 
Akkor vissza az eredeti kérdéshez:
 
A valóságban kinek van olyan személyes tapasztalata, hogy valamelyik magyar hifi gyártóhoz/kereskedőhöz visszaküldte az újonnan vásárolt terméket (ja, és, hogy on-topic legyen, ... főleg ha ez a termék egy dac volt :rolleyes: )
és visszakapta a teljes vételárat ?


Nekem van. Szó nélkül visszavették, a teljes vételárat utalták pár napon belül.
  • 0

#26 Dorian

Dorian

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.075 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 október 12 - 10:18


Megértettem, hogy szerinted azt jelenti, hogy két hétig tesztelhetem, hogy tetszik-e az, ahogyan működik...

Azt is megértettem, hogy ezen tovább nem érdemes vitatkoznunk, mindenki maradhat a saját álláspontjánál és aszerint járhat el.

 

Nem érted meg. Nincs szerinted meg szerintem, törvény van rá.


  • 0

#27 Tóni

Tóni

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 185 Hozzászólás:

Elküldve: 2017 október 12 - 10:18

Ja-ja holnap kitakarítom.

Vegyetek dac-ot, nekem spec van egy eladó... :D

 

És visszaveszed két hét múlva, minden indoklás nélkül?

Mert akkor érdekel, (lehet nem csak engem) :rolleyes:


  • 0

#28 Tóni

Tóni

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 185 Hozzászólás:

Elküldve: 2017 október 12 - 10:15

Pont a lényeg maradt ki:

"...a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. "

Mit is jelent ez?
A termék jellege, tulajdonsága és működése akkor állapítható meg, ha azt beüzemelik, kipróbálják. Ehhez természetesen azt ki kell csomagolni. Egy erősítőnél pl. a hangja mindenképp egy ilyen jelleg (szerintem) vagy az egy tulajdonsága, hogyan hajt meg egy hangsugárzót.
A tv. azt mondja, hogy ha ezt a szükséges használatot meghaladóan is használom és emiatt a további használat miatt a termék értéke csökken, azért én felelek.
Nem a legjobb példa, de ez jutott eszembe: megveszem az erősítőt. Otthon beüzemelem, hogy a jellegét, tulajdonságait megismerjem. A tv. nem azt mondja, hogy ettől nem csökken az értéke, hanem azt, hogy azért én nem vagyok felelős.
DE...ha ezt az erősítőt a két hét alatt pl. elviszem 5 barátomhoz, eközben kopás vagy sérülés lesz rajta, akkor tovább csökken az értéke, de azért már én leszek a felelős, mert ez az ide-oda cipelés nem volt szükséges a jelleg és működés megállapításához.
Természetesen, ha vita alakul ki a felek között, azt polgári peres úton rendezhetik. Így már az is megvan, ki dönti el, mekkora az értékvesztése az 500e forintos terméknek.

 

 

Nem kihagytam a mondatból, csak ...-tal jeleztem, hogy nem akarom újra leírni, de akkor megteszem :

A "a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapítása" szerintem azt jelenti, hogy megnézem, hogy azt kaptam-e, amit rendeltem, az a típus, olyan színű, olyan méretű és a működőképesség-et leellenőriztem, azaz bekapcsoltam és meggyőződtem róla, hogy működik-e, vagy egy ruhát felpróbáltam, hogy jó-e a mérete. Értékvesztés nem csak akkor keletkezik, ha kopás, stb.. lesz rajta, hanem magától a két hét használattól is.

Kabóca is azt írja, hogy Amerikában is 30-50% kedvezménnyel értékesítik az így visszakapott termékeket.

 

Megértettem, hogy szerinted azt jelenti, hogy két hétig tesztelhetem, hogy tetszik-e az, ahogyan működik és a kereskedő törvényileg rá van kényszerítve, hogy benyelje ezt a 30-50% veszteséget.

 

Azt is megértettem, hogy ezen tovább nem érdemes vitatkoznunk, mindenki maradhat a saját álláspontjánál és aszerint járhat el.

 

Akkor vissza az eredeti kérdéshez:

 

A valóságban kinek van olyan személyes tapasztalata, hogy valamelyik magyar hifi gyártóhoz/kereskedőhöz visszaküldte az újonnan vásárolt terméket (ja, és, hogy on-topic legyen, ... főleg ha ez a termék egy dac volt :rolleyes: )
és visszakapta a teljes vételárat ? 


  • 0

#29 kaboca36

kaboca36

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 499 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 október 11 - 23:27

ebben a vissza küldésben sok minden volt ami igaz, (törvényileg vagy gyakorlatban). én éltem 7 évig San Franciscoban és elképedtem azon a rengeteg árun ami vissza kerül a kereskedökhöz..

 

ezeket általában bontott áruként viszont eladják 30%-50% kedvezménnyel.

Hogy hifiben mondjak példát, a haveromnak segitettem összeállitani egy komplett rendszert.

Pioneer plazma tv, az akkori legjobb,  erösitő,hangfal , kábelek stb.... , kijöttek beépitettek mndent a házba kábelek, bemérés ...stb., majd ha valami nem tetszett csak rájuk telefonátunk és másnap hozták az új cd-t ,erősitőt vagy ami épp kellett. ez kb. a BestMark-on belül müködö kis cég volt. 

és mindez csak azérrt hogy rendessen lássa a baseballt és néha hallgason egy kis Tom Waitset.....

 

de a z áru vissza vitel az azt hiszem 2-3 hétig müködött bárhol... 


Szerkesztve kaboca36 által: 2017 október 11 - 23:30

  • 0

#30 R_Andras

R_Andras

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 218 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Üröm
  • Interests:Audiofil blog írása, digitális zenei forradalom tanulmányozása, sportok

Elküldve: 2017 október 11 - 22:35

Kicsit meglepődtem rajta, hogy a törvény egyáltalán lehetőséget biztosít a visszaküldésre ekkor is,

de ki állapítaná meg, hogy pl. egy 500eFt-s erősítő mennyit vesztett az értékéből azzal,

hogy elpostázták, kibontották, beüzemelték, használták, visszacsomagolták, visszapostázták?

Ugye nem gondolod azt, hogy teljes új értékű továbbra is?

 

Szerintem eléggé félrevezető azt állítani, hogy törvény szerint, nyugodtan megvehet valaki bármit

14 napig ingyen használhatja majd pedig visszaküldheti és visszajár a teljes vételár..

 

Bármennyire is offtopic, a kérdés maga is az volt :rolleyes:

 

Nos van erre példa, igaz nem magyar:
A blogomon sokat emlegetett Vorzüge hordozható fejhallgató erősítő vásárlásakor 7 nap teljeskörű visszavásárlási lehetőséget kínál fel a gyár.

Magán a terméken volt egy ráragasztott címke, amit nem szabadott letépni, ha vissza akartam volna küldeni, de eszembe sem jutott, mert szenzációs volt, és természetesen megtartottam.

Tehát ha akartam volna visszacsomagolom, visszaküldöm és a teljes vételárat visszakapom.


  • 0

#31 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 6.823 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2017 október 11 - 21:15

Lesz Dac-olás is? :)


Ja-ja holnap kitakarítom.

Vegyetek dac-ot, nekem spec van egy eladó... :D
  • 0

#32 audioline

audioline

    Őslakos

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 4.876 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Pest Megye

Elküldve: 2017 október 11 - 20:38

Lesz Dac-olás is? :)
  • 0

#33 Vinkler

Vinkler

    Dynaudiophile

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 6.823 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budakalász
  • Interests:Autó, zene, kerékpár, tollaslabda

Elküldve: 2017 október 11 - 20:08

Pont a lényeg maradt ki:

"...a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. "

Mit is jelent ez?
A termék jellege, tulajdonsága és működése akkor állapítható meg, ha azt beüzemelik, kipróbálják. Ehhez természetesen azt ki kell csomagolni. Egy erősítőnél pl. a hangja mindenképp egy ilyen jelleg (szerintem) vagy az egy tulajdonsága, hogyan hajt meg egy hangsugárzót.
A tv. azt mondja, hogy ha ezt a szükséges használatot meghaladóan is használom és emiatt a további használat miatt a termék értéke csökken, azért én felelek.
Nem a legjobb példa, de ez jutott eszembe: megveszem az erősítőt. Otthon beüzemelem, hogy a jellegét, tulajdonságait megismerjem. A tv. nem azt mondja, hogy ettől nem csökken az értéke, hanem azt, hogy azért én nem vagyok felelős.
DE...ha ezt az erősítőt a két hét alatt pl. elviszem 5 barátomhoz, eközben kopás vagy sérülés lesz rajta, akkor tovább csökken az értéke, de azért már én leszek a felelős, mert ez az ide-oda cipelés nem volt szükséges a jelleg és működés megállapításához.
Természetesen, ha vita alakul ki a felek között, azt polgári peres úton rendezhetik. Így már az is megvan, ki dönti el, mekkora az értékvesztése az 500e forintos terméknek.

Kezdem úgy érezni magam, mintha egy jogszabálykommentárt forgatnék a kezemben. :)

Kasumi nagyjából leírta a lényeget. 

"Távollévők" közötti szerződés teljesítése esetén lehetőség van a termék kipróbálására, ehhez természetesen ki kell csomagolni, be kell üzemelni. Amennyiben mégsem tetszik a portéka, úgy lehetőség van a megadott határidőn belül elállni a vásárlástól. Erre a jogszabály lehetőséget ad. Amennyiben a kipróbálást következtében egyéb maradandó esztétikai, vagy műszaki károsodás érné a terméket, azért természetesen a vásárló felelős, de ez nem zárja ki az elállási jogát.


  • 0

#34 kasumi

kasumi

    Fórumlakó

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 857 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Esztergom

Elküldve: 2017 október 11 - 19:45

Kasumi!
 
Köszi a részletes magyarázatot.
 
A fenti idézeted pontosan arról szól, hogy a ... meghaladó használatból keletkezett értékvesztésért a fogyasztó felel.
Tehát a használt árut nem köteles az eladó teljes áron visszavásárolni.
Ezt Amerikában is és Magyarországon is csak egyes gyártók/kereskedők ajánlják fel,
ha erről szólna a törvény nem lenne miről beszélni.
Kicsit meglepődtem rajta, hogy a törvény egyáltalán lehetőséget biztosít a visszaküldésre ekkor is,
de ki állapítaná meg, hogy pl. egy 500eFt-s erősítő mennyit vesztett az értékéből azzal,
hogy elpostázták, kibontották, beüzemelték, használták, visszacsomagolták, visszapostázták?
Ugye nem gondolod azt, hogy teljes új értékű továbbra is?
 
Szerintem eléggé félrevezető azt állítani, hogy törvény szerint, nyugodtan megvehet valaki bármit
14 napig ingyen használhatja majd pedig visszaküldheti és visszajár a teljes vételár..
 
Bármennyire is offtopic, a kérdés maga is az volt :rolleyes:


Pont a lényeg maradt ki:

"...a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. "

Mit is jelent ez?
A termék jellege, tulajdonsága és működése akkor állapítható meg, ha azt beüzemelik, kipróbálják. Ehhez természetesen azt ki kell csomagolni. Egy erősítőnél pl. a hangja mindenképp egy ilyen jelleg (szerintem) vagy az egy tulajdonsága, hogyan hajt meg egy hangsugárzót.
A tv. azt mondja, hogy ha ezt a szükséges használatot meghaladóan is használom és emiatt a további használat miatt a termék értéke csökken, azért én felelek.
Nem a legjobb példa, de ez jutott eszembe: megveszem az erősítőt. Otthon beüzemelem, hogy a jellegét, tulajdonságait megismerjem. A tv. nem azt mondja, hogy ettől nem csökken az értéke, hanem azt, hogy azért én nem vagyok felelős.
DE...ha ezt az erősítőt a két hét alatt pl. elviszem 5 barátomhoz, eközben kopás vagy sérülés lesz rajta, akkor tovább csökken az értéke, de azért már én leszek a felelős, mert ez az ide-oda cipelés nem volt szükséges a jelleg és működés megállapításához.
Természetesen, ha vita alakul ki a felek között, azt polgári peres úton rendezhetik. Így már az is megvan, ki dönti el, mekkora az értékvesztése az 500e forintos terméknek.
  • 0

#35 Dorian

Dorian

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.075 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2017 október 11 - 18:33


Szerintem eléggé félrevezető azt állítani, hogy törvény szerint, nyugodtan megvehet valaki bármit

14 napig ingyen használhatja majd pedig visszaküldheti és visszajár a teljes vételár..

 

 

Pedig akármennyire nem hiszed, ez így van, ha neten rendeli és kiszállíttatja.


  • 0

#36 Tóni

Tóni

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 185 Hozzászólás:

Elküldve: 2017 október 11 - 18:20

Ezt mi alapján állítod??


Ajánlom figyelmedbe:

"25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. "

Forrás:
https://net.jogtar.h...id=a1400045.kor

Kasumi!

 

Köszi a részletes magyarázatot.

 

A fenti idézeted pontosan arról szól, hogy a ... meghaladó használatból keletkezett értékvesztésért a fogyasztó felel.

Tehát a használt árut nem köteles az eladó teljes áron visszavásárolni.

Ezt Amerikában is és Magyarországon is csak egyes gyártók/kereskedők ajánlják fel,

ha erről szólna a törvény nem lenne miről beszélni.

Kicsit meglepődtem rajta, hogy a törvény egyáltalán lehetőséget biztosít a visszaküldésre ekkor is,

de ki állapítaná meg, hogy pl. egy 500eFt-s erősítő mennyit vesztett az értékéből azzal,

hogy elpostázták, kibontották, beüzemelték, használták, visszacsomagolták, visszapostázták?

Ugye nem gondolod azt, hogy teljes új értékű továbbra is?

 

Szerintem eléggé félrevezető azt állítani, hogy törvény szerint, nyugodtan megvehet valaki bármit

14 napig ingyen használhatja majd pedig visszaküldheti és visszajár a teljes vételár..

 

Bármennyire is offtopic, a kérdés maga is az volt :rolleyes:


  • 1

#37 kasumi

kasumi

    Fórumlakó

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 857 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Esztergom

Elküldve: 2017 október 11 - 16:45

 Üdv.!

Megpróbálom megvilágítani, miért írtam, amit írtam.

R_Andras alábbi írásából úgy tűnik, Ő azt gondolta, hogy a hazai kereskedelemben nem jellemző, hogy egy-egy termék visszaküldhető lenne. Még javaslatot is tett arra, hogy ezt gyakorlattá tehetnék a hazai kereskedők.

Köszönöm a nagyon hasznos infót.
Tud valaki itthon olyan céget, aki minőségi audiofil készülékeket árul ilyen módon, azaz akinél visszaküldhető a termék?
Ha egy hazai kereskedő ezt olvassa szerintem érdemes elgondolkodnia ilyen webáruház megnyitásán, mert sokan vannak olyanok, akik a saját rendszerükben próbálnák ki az új készülék hangját, de erre ma még nincs lehetőségük.

 

Erre Te azt állítottad, hogy keveri a dolgokat, mert csak használatba nem vett terméket lehet visszaküldeni.

Kicsit kevered a dolgokat.
Az interneten vásárolt új, használatba nem vett terméket lehet visszaküldeni ill. a vásárlástól elállni.
Azt a lehetőséget, hogy otthonodban kipróbálhasd, használd 2 hétig, 30 napig, stb. és utána küldd vissza, ha nem tetszik,
Amerikában is inkább a gyártók ajánlják fel, jellemzően azok, akik nem kereskedőkön keresztül értékesítenek..

 
 Erre én jeleztem, hivatkozással egy (általam hitelesnek vélt) forrásra, hogy ez nem igaz.

Ezt mi alapján állítod??


Ajánlom figyelmedbe:

"25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. "

Forrás:
https://net.jogtar.h...id=a1400045.kor

 
 A fenti felvetésemre nem érkezett reakció, de időközben az Andrásnak címzett írásodban azt mondtad (ami egyébként igaz is), hogy fülelek olyan gyártó, akinek vissza lehet küldeni a termékeket.

András!
 
Íme a kérdésedre a válasz, Fülelek olyan magyar hi-fi gyártó, akinek visszaküldheted a termékét 14 napon belül, ha mégsem tetszik :D
De, hogy ne csak őt említsem Néhai is elküldi otthoni meghallgatásra a kábeleit.

 
 Ezzel kapcsolatban arra világítottam rá, hogy ez nem csak fülelek és még néhányak jóindulatán múlik, hanem jogszabályi követelmény. Tehát félrevezető lehet egy-egy példát kiragadni olyan esetben, ahol az előírás általános érvényű, tehát mindenkire egyformán vonatkozik. Ennek adtam hangot.

Kedves Tóni!

Látom a jó szándékot, de az információtartalom nem helytálló abban az értelemben, hogy minden magyar cég (ez szerepelt az eredeti kérdésben) köteles jogszabályi kötelezettségének eleget téve a hivatkozott jogszabályi előírások mentén kezelni, ha a vásárló elállási jogával él. Ezért kissé félrevezetőnek tartom egyes példák kiragadását, mert feltétlezem a jogkövető magatartást minden forgalmazó részéről.

(Az más kérdés, hogy illik-e ezzel a joggal visszaélni.)

 

A felmerülő kérdéseidre pedig:

- Átlag fórumlakó jó, ha tudja, hogy nem csak néhányan vesznek vissza termékeket, hanem mindenki (nyilvánvalóan akkor, ha a rendelkezés vonatkozik rájuk és jogkövetők - miért ne lennének?!).
- A mondatom kiegészítve a tárggyal: "...minden magyar cég (ez szerepelt az eredeti kérdésben) köteles jogszabályi kötelezettségének eleget téve a hivatkozott jogszabályi előírások mentén kezelni azt a helyzetet, ha a vásárló elállási jogával él."
- Köteles kezelnie (tehát elállási jog gyakorlása során visszavennie a terméket), amennyiben e jogszabály hatálya alá tartozik a szerződés (jelen esetben ugye a távollévők között létrejött szerződésekről beszélünk).
- Arra reagáltam, hogy az Általad kiragadott példák azt a hamis érzetet kelthetik az "átlag fórumlakóban", hogy a visszavétel egyfajta jóindulat vagy szándék eredménye és mindenki önkényesen dönthet felőle. Holott - most már tudjuk - hogy minden kereskedőre vonatkozik.

- Nem vagyok jogász.

Most úgy van, hogy offoltuk a topicot, ezért jelentem magam, hogy ez átkerüljön a megfelelő helyre. :rolleyes:
 

Kedves Kasumi!
 
Átlag fórumlakó minden bizonnyal simán átsiklik egy ilyen többszörösen megcsavart, értelmetlen mondaton
(nem jogász vagy véletlenül :rolleyes: ?), de én sajnos olyan vagyok, hogy visszakérdezek, ha nem értek valamit.
Nem vagyok nyelvész, de szerintem az első a mondatodból kimaradt a tárgy.
Légyszi egészítsd ki, hogy mi az, amit kezelnie kell minden magyar cégnek,
Aztán azt sem értem, hogy akkor most köteles-e azt a valamit kezelni, vagy nem.
Mi az az információtartalom, ami nem helytálló?
 
Egyáltalán, mire reagáltál és mit akartál írni?
 
Amikor azt írtam, hogy szerintem nem köteles visszavenni a használt terméket, akkor idézted a paragrafust..
Amikor azt írtam, hogy a gyártó, aki a paragrafusra azt írta, hogy "ez tényleg így van", valószínűleg maga is betartja, akkor meg az nem jó.
Mi a félrevezető abban, hogy Te is jogkövető magatartást feltételezel és én is pont ezt írtam?
 
Akkor most hogy is van?
 
(Természetesen egyetértek abban, hogy a joggal visszaélni nem illik, sőt én úgy tudom a jog szerint tilos a joggal visszaélni :rolleyes: )


  • 1

#38 Tóni

Tóni

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 185 Hozzászólás:

Elküldve: 2017 október 11 - 14:00

Kedves Tóni!

Látom a jó szándékot, de az információtartalom nem helytálló abban az értelemben, hogy minden magyar cég (ez szerepelt az eredeti kérdésben) köteles jogszabályi kötelezettségének eleget téve a hivatkozott jogszabályi előírások mentén kezelni, ha a vásárló elállási jogával él. Ezért kissé félrevezetőnek tartom egyes példák kiragadását, mert feltétlezem a jogkövető magatartást minden forgalmazó részéről.

(Az más kérdés, hogy illik-e ezzel a joggal visszaélni.)

 

Kedves Kasumi!

 

Átlag fórumlakó minden bizonnyal simán átsiklik egy ilyen többszörösen megcsavart, értelmetlen mondaton

(nem jogász vagy véletlenül :rolleyes: ?), de én sajnos olyan vagyok, hogy visszakérdezek, ha nem értek valamit.

Nem vagyok nyelvész, de szerintem az első a mondatodból kimaradt a tárgy.

Légyszi egészítsd ki, hogy mi az, amit kezelnie kell minden magyar cégnek,

Aztán azt sem értem, hogy akkor most köteles-e azt a valamit kezelni, vagy nem.

Mi az az információtartalom, ami nem helytálló?

 

Egyáltalán, mire reagáltál és mit akartál írni?

 

Amikor azt írtam, hogy szerintem nem köteles visszavenni a használt terméket, akkor idézted a paragrafust..

Amikor azt írtam, hogy a gyártó, aki a paragrafusra azt írta, hogy "ez tényleg így van", valószínűleg maga is betartja, akkor meg az nem jó.

Mi a félrevezető abban, hogy Te is jogkövető magatartást feltételezel és én is pont ezt írtam?

 

Akkor most hogy is van?

 

(Természetesen egyetértek abban, hogy a joggal visszaélni nem illik, sőt én úgy tudom a jog szerint tilos a joggal visszaélni :rolleyes: )


  • 0

#39 R_Andras

R_Andras

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 218 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Üröm
  • Interests:Audiofil blog írása, digitális zenei forradalom tanulmányozása, sportok

Elküldve: 2017 október 11 - 13:08

András!

 

Íme a kérdésedre a válasz, Fülelek olyan magyar hi-fi gyártó, akinek visszaküldheted a termékét 14 napon belül, ha mégsem tetszik :D

De, hogy ne csak őt említsem Néhai is elküldi otthoni meghallgatásra a kábeleit.

 

Köszi  :rolleyes: 
Néhai remélem még aktív  :D

Bocsánat, de ezt nem hagyhattam ki...


  • 0

#40 kasumi

kasumi

    Fórumlakó

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 857 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Esztergom

Elküldve: 2017 október 11 - 11:45

András!
 
Íme a kérdésedre a válasz, Fülelek olyan magyar hi-fi gyártó, akinek visszaküldheted a termékét 14 napon belül, ha mégsem tetszik :D
De, hogy ne csak őt említsem Néhai is elküldi otthoni meghallgatásra a kábeleit.


Kedves Tóni!

Látom a jó szándékot, de az információtartalom nem helytálló abban az értelemben, hogy minden magyar cég (ez szerepelt az eredeti kérdésben) köteles jogszabályi kötelezettségének eleget téve a hivatkozott jogszabályi előírások mentén kezelni, ha a vásárló elállási jogával él. Ezért kissé félrevezetőnek tartom egyes példák kiragadását, mert feltétlezem a jogkövető magatartást minden forgalmazó részéről.

(Az más kérdés, hogy illik-e ezzel a joggal visszaélni.)
  • 0




3 felhasználó olvassa ezt a témát.

1 felhasználó, 2 vendég, 0 anonim felhasználó


    NORB3RT