Jump to content
AVX Café Rebat
tonee73

TMP csevegő

Recommended Posts

Miért, pozitív nem érkezett?  :) Ne ess abba a hibába, hogy korlátozod magad és a lelkesedésed olyanok hatására, akiknek megfelelni amúgy sem biztos, hogy lehet. Meg különben is, miért is kéne?

 

Vettem egy Vitarát. Rajongok érte. Céges utazásaim jóvoltából sok-sok szuper autót vezethetek, de ez más - számunkra józanul tökéletes. Nagyon jó barátom kérdezte, hogy milyen. Kapásból azt válaszoltam, hogy majd később, mert most nagyon elfogult vagyok és félek, ömlengeni fogok, pedig tudom, hogy ez egy egyszerű autó. Ő azt mondta, nincs semmi gond az ömlengéssel és elfogultsággal, ha az valóban őszinte. Hallani akarja, örül neki ő is. /2017-es Camaroja (is) van./

Én is, mi is hallani szeretnénk a tapasztalataid, véleményed. Nem kizárólag a Kolibrikre szorítkozva.

 

Van itt annyi más topic, ahol kritika érheti az embert  :) Itt csupa jó fej van, szerintem kellőképpen toleránsak.

Az emlegetett 'Általában a hifiről' topicot most olvasom, még van hátra 62 oldal onnan, ahol abbahagytam  :)

 

 

A lelkesedésemet semmi és senki nem tudja elvenni. Mint írtam is, az inkább egyre erősebb az idő elteltével.

Elhiszem, hogy sokaknak, főleg akik más koncepcióban hisznek, ebben esetleg egyáltalán nem, nekik ez irritáló, eltúlzottnak tartják. Lehet az is. Meg hát ugye nagyon olcsó is, ami mint megtudtuk mostanában, kizárja hogy jó legyen. Én azért szerettem volna ezt a fan topicot, hogy ezt azokkal közösen, akik ilyet birtoklunk itt, gátlások, feszengés nélkül megbeszéhessük, örömünket egymással megoszthassuk, meg persze azt is ha valami nem jól sült el. Állítólag elég "gáz"-ra sikerült.  !36_7_11.gif Azt én is tudom, hogy ez a topic nem a szokványos mederben folyt, még woodooztam is, amit nagyon nem szoktam és bevallom, egyáltalán nem bántam meg.  :rolleyes:

Viszont azt is tisztán kell látni, hogy Andráséknak ez egy gazdasági vállalkozás (is). És ha az én kis rajongásom/személyem miatt ezeket a topicokat már nem (olyan) szívesen látogatják, olvassák, vagy még rosszabb, a termékre árnyékot vet személyem, akkor nekem itt illendő hirtelen elcsitulni, pláne a másik FŐ topicban. Nem tudok sajnos olyan higgadt maradni, mint kéne sokszor. Ezért inkább oda nem írok, abból baj nem lehet. Ha minden igaz, Tamás erősítője majd idekerül hozzám is, arról majd írok pár szubjektív sort a fan topicba. Már látom előre, hogy jön majd a sav, hogy akkor a Rega nem is jó, mi?

( Nekünk is van Vitaránk és hasonlóképp vagyunk vele.  :smile32: )

 

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Vitarában milyen a hifi? Én egy S-Crosst vettem most év végén, de futkos tőle a hideg a hátamon.... és nem jó értelemben. :D

Be kell járódnia,mint minden audio eszköznek.

Amikor az új Honda Civic-be beültem,én is le voltam törve a hang hallatán,de miután bejáródott,még a hangszín szabályzót sem kell használnom,pedig a gyári hangszórók vannak benne.

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Vitarában milyen a hifi? Én egy S-Crosst vettem most év végén, de futkos tőle a hideg a hátamon.... és nem jó értelemben. :D

Kikapcs gomb nincs rajta? :D

Szerintem pont ugyanaz van bennük. :) (persze a Vitara akusztikája sokkal jobb  ;peace; )

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Be kell járódnia,mint minden audio eszköznek.

Amikor az új Honda Civic-be beültem,én is le voltam törve a hang hallatán,de miután bejáródott,még a hangszín szabályzót sem kell használnom,pedig a gyári hangszórók vannak benne.

Próféta szóljon belőled, de szerintem ez csak akkor szólna valahogy ha kicserélem. :D Nehéz lesz bejáratni, mert inkább a motorzúgást vagy a szélzajt hallgatom. Nincsenek nagy igényeim, csak ne bántsa a fülem. Sosem foglalkoztam autóhifivel, annyi időt nem töltök benne, hogy legyen értelme. 

 

 

asebestyen: Ráhibáztál. Jelenleg inkább nem hallgatok rajta semmit. :)

 

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Katasztrófa :) És ez a bejáratás után sem lesz jobb.. Egy ideje én is azon agyalok, hogy lehetne valami hallgathatót csinálni belőle.

A tavasz projektje lesz, hogy üvegszálból csinálok hozzá egy térfogatmaximalizált dobozt, ami a csomagtartó egyik oldalsó tárolórekeszét foglalja majd el. Diszkréten, a pakolhatóságot nem befolyásolva.

Sokat gondolkodtam a Pioneer kompakt szubjain is, de félek, hogy 2db 10cm-es hangszóró semmilyen csoda folytán nem ad majd a pótkerék helyéről élvezhető hangot.

Egy közepesebb komponens szett meg megy majd az elejébe, némi Dynamattal, de tényleg semmi extra - csak azt szeretném, hogy elviselhető legyen. A sok kopogós műanyag miatt sosem lesz igazán jó. Ráadásul a gyári fejegységet nem akarom cserélni, ez önmagában behatárolja a kereteket.

 

Egyébként már többször célozgattam Andrásnak, hogy lenne egy autó.. :D

 

Vitarában milyen a hifi? Én egy S-Crosst vettem most év végén, de futkos tőle a hideg a hátamon.... és nem jó értelemben. :D

 

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Katasztrófa :) És ez a bejáratás után sem lesz jobb.. Egy ideje én is azon agyalok, hogy lehetne valami hallgathatót csinálni belőle.

A tavasz projektje lesz, hogy üvegszálból csinálok hozzá egy térfogatmaximalizált dobozt, ami a csomagtartó egyik oldalsó tárolórekeszét foglalja majd el. Diszkréten, a pakolhatóságot nem befolyásolva.

Sokat gondolkodtam a Pioneer kompakt szubjain is, de félek, hogy 2db 10cm-es hangszóró semmilyen csoda folytán nem ad majd a pótkerék helyéről élvezhető hangot.

Egy közepesebb komponens szett meg megy majd az elejébe, némi Dynamattal, de tényleg semmi extra - csak azt szeretném, hogy elviselhető legyen. A sok kopogós műanyag miatt sosem lesz igazán jó. Ráadásul a gyári fejegységet nem akarom cserélni, ez önmagában behatárolja a kereteket.

 

Egyébként már többször célozgattam Andrásnak, hogy lenne egy autó.. :D

 

 

Na az az a téma amivel soha nem foglalkoztam, meg nem is fogok..... Két oka van. Az egyik, az autó mint akusztikai környezet szerintem igényes zenehallgatásra nem alkalmas, a második: nem érdekel.... :rolleyes:. Persze horribilis pénzekért ott is lehet normális hangot csinálni, de azt minden egyes típushoz be kell játszani, hangolni. Ott univerzális megoldások nincsenek.

  • Upvote 1

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Katasztrófa :) És ez a bejáratás után sem lesz jobb.. Egy ideje én is azon agyalok, hogy lehetne valami hallgathatót csinálni belőle.

A tavasz projektje lesz, hogy üvegszálból csinálok hozzá egy térfogatmaximalizált dobozt, ami a csomagtartó egyik oldalsó tárolórekeszét foglalja majd el. Diszkréten, a pakolhatóságot nem befolyásolva.

Sokat gondolkodtam a Pioneer kompakt szubjain is, de félek, hogy 2db 10cm-es hangszóró semmilyen csoda folytán nem ad majd a pótkerék helyéről élvezhető hangot.

Egy közepesebb komponens szett meg megy majd az elejébe, némi Dynamattal, de tényleg semmi extra - csak azt szeretném, hogy elviselhető legyen. A sok kopogós műanyag miatt sosem lesz igazán jó. Ráadásul a gyári fejegységet nem akarom cserélni, ez önmagában behatárolja a kereteket.

 

Egyébként már többször célozgattam Andrásnak, hogy lenne egy autó.. :D

 

 

Nekem tényleg csak annyi a cél, hogy ne bántsa a fülem. Zenét nem az autóban akarok hallgatni. Első hangszórók cseréjén gondolkozom  (+egy kis bitumenlap). Na de nem offolok itt tovább ezzel. 

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Ez csevegő, itt nem offolsz :)

Van ötleted komponens szettre?

 

Nekem tényleg csak annyi a cél, hogy ne bántsa a fülem. Zenét nem az autóban akarok hallgatni. Első hangszórók cseréjén gondolkozom (+egy kis bitumenlap). Na de nem offolok itt tovább ezzel.

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Ahogy a kolléga írta, nem igényes zenehallgatás a cél, hanem az extrém bántó hangzás kikerülése. Egy kicsi, de remek mélyhangszóró tippet viszont szívesen fogadnék :) Kb. 20 liter doboztérfogat, zárt kialakítás. Kocsiba persze :)

 

Na az az a téma amivel soha nem foglalkoztam, meg nem is fogok..... Két oka van. Az egyik, az autó mint akusztikai környezet szerintem igényes zenehallgatásra nem alkalmas, a második: nem érdekel.... :rolleyes:. Persze horribilis pénzekért ott is lehet normális hangot csinálni, de azt minden egyes típushoz be kell játszani, hangolni. Ott univerzális megoldások nincsenek.

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Ahogy a kolléga írta, nem igényes zenehallgatás a cél, hanem az extrém bántó hangzás kikerülése. Egy kicsi, de remek mélyhangszóró tippet viszont szívesen fogadnék :) Kb. 20 liter doboztérfogat, zárt kialakítás. Kocsiba persze :)

 

 

Ez kb. jó lenne , de nem olcsó..... gondolkodik.gif

 

http://loudspeakerfreaks.com/Product.asp?mfr=SB%20acoustics&part=SB23MFCL45-8&Product_ID=12763

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Hm, ez tényleg jónak tűnik és tényleg drága is :) Azonban ha sikerülne az üvegszálas gyantából egy megfelelő dobozt kialakítani, azt hiszem, teszek egy próbát vele.

 

 

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Hm, ez tényleg jónak tűnik és tényleg drága is :) Azonban ha sikerülne az üvegszálas gyantából egy megfelelő dobozt kialakítani, azt hiszem, teszek egy próbát vele.

 

 

Viszont egy dolgot meg kell jegyeznem, ez 8 ohmos, tehát nem ideális autós teljesítményillesztési szempontból. Azt hiszem van belőle 4 ohmos is, de annak meg a Qts értéke nem jó zárt dobozhoz....

20-22 literes zárt dobozban, 36 Hz körül megtolva (3-4 dB-vel emelve) lemegy 30 Hz-ig. Nem rossz.... Ráadásul 0.71-es Qtc-vel számolva, ami kiváló tranzienseket jelent.

Ez még a Kolibri-hez is jó lehetne... gondolkodik.gif

 
  • Upvote 1

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Gergő.(Tul)

Egy rövid történetet ha megengedsz.

Igaz hogy régebben történt, de egy abszolult botfülű kollégám akinek annyi köze van a hifihez, mint férfi embernek a hímzéshez, megjegyezte,hogy egy munkatársunk kocsijában zenehalgatás közben behunyta a szémét és maga előtt látta a zenészeket a szinpadot,stb.(szerintem ez a legnagyobb dícséret amikor egy zeneileg semleges ember ilyet mond a hifinkről. Pláne ha autóhifi)

Tehát; T.Peti aki szintén Bosch(ill. Mostmár SEGA) dolgozó és kb 10 méterre dolgozik tőled meg tudta csinálni, akkor te is.

(Aki itt dolgozik mint targoncás tuti nem milliomos igy szerintem minimál pénzből csinálhatta.)

Ha gondolod majd utána járok mit s hogyan módosított,stb.Vagy csak egyszerűen keresd fel....

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Ez csevegő, itt nem offolsz :)

Van ötleted komponens szettre?

 

 

van egy eladó hivi d620 szettem. bontatlan. nem mindenáron, de meggyőzhető vagyok :)

 

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Ahogy írtam, a gyári fejegység marad a kocsiban (gari, tolatókamera, kormány vezérlés miatt).

Kicsit félek, hogy az alacsony érzékenység nem fog-e kibabrálni vele.

Privátban várom, milyen összegre gondoltál.

 

van egy eladó hivi d620 szettem. bontatlan. nem mindenáron, de meggyőzhető vagyok :)

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Attila, erről mindenképp beszélünk ;)

Korábban foglalkoztam sokat az autó hifivel. Két bajom van:

Volt aktív keresztváltós rendszerem és az után már semmilyen egyszerűbb összeállítás nem adott megfelelő eredményt. Amit a DEH-P88RS (és RSII) hozott a hangon Steg és Audison erősítőkkel, Focal komponens szettel és 30-as zárt szubbal, minden csatornát abszolút függetlenül vágva 3 útban (frekvencia, meredekség, jelszint, fázis!), azt más visszaadni nehezen tudja. Hihetetlen módon tudtad illeszteni a rendszert a környezethez (volt pár tucat sávnyi EQ is, bár azt nem babráltam, az aktív váltás elég volt minden problémára). Egy olyan manapság 40-50k, szóval bárki számára könnyedén elérhető, ha épp van eladó, de se mirrorlink, se BT kihangosító - ami nekem nélkülözhetetlen. Szóval úgy, hogy ez ennyiből megvan, nem szívesen szurkolok le nagyobb összeget egy rosszabb megoldásért. Ez ilyen lelki teher :) A Splashben próbáltam, többszázezer Ft-ért (nem egy, nem kettő, de nem is három az a több..), jó beszerelő műhelyben építtetni egy 2 DIN-es, tudásban megfelelő passzív rendszert és rezgéscsillapítást, de meg sem közelítette a korábbi megoldást. Így meghúztam a vonalat 100k-nál, mindenestül.

A másik meg, hogy olyan kocsiban, ahol a burkolatok 90%-a kopogós műanyag, gyakorlatilag sosem lesz igazán jó hang. (A te Mercidben mondjuk tuti lehet kellemes zenét csinálni.) Emiatt maradni szeretnék a valóban olcsó, épp csak a gyárihoz valamennyit hozzátett megoldásnál.

Egyik nagyon jó fej fórumtársunk (autóhifi megszállott) azt javasolta, hogy tegyek egy pár csipogót a gyári szélessávú mellé, meg egy kis kompakt szub magas jelszintről etetve, aztán kész a nagy megbontás nélküli upgrade - mert ebben az akusztikai környezetben (Vitara) a veszett drága motyó sem lesz nirvána.

Csak hát én nagyon félek ezektől a kicsi, 10cm-es hangszórókat tartalmazó kompakt szuboktól. Ezért gondoltam, hogy csinálok.

 

Gergő.(Tul)

Egy rövid történetet ha megengedsz.

 

 

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Gergő.(Tul)

Egy rövid történetet ha megengedsz.

Igaz hogy régebben történt, de egy abszolult botfülű kollégám akinek annyi köze van a hifihez, mint férfi embernek a hímzéshez, megjegyezte,hogy egy munkatársunk kocsijában zenehalgatás közben behunyta a szémét és maga előtt látta a zenészeket a szinpadot,stb.(szerintem ez a legnagyobb dícséret amikor egy zeneileg semleges ember ilyet mond a hifinkről. Pláne ha autóhifi)

Tehát; T.Peti aki szintén Bosch(ill. Mostmár SEGA) dolgozó és kb 10 méterre dolgozik tőled meg tudta csinálni, akkor te is.

(Aki itt dolgozik mint targoncás tuti nem milliomos igy szerintem minimál pénzből csinálhatta.)

Ha gondolod majd utána járok mit s hogyan módosított,stb.Vagy csak egyszerűen keresd fel....

 

Az autóhifi kicsit olyan mint a lottó. Anno volt egy Pontiac-om Kanadában, (10 ezer dolláros autó) két olcsó szélessávúval meg egy gagyi rádióval szebb, zeneibb hangot produkált, mint egyik ismerősöm Jaguar-jában a kb. millás cucc. Ennyit erről....... (részemről, de ezzel tényleg nem szeretnék megbántani senkit... :rolleyes:)

 

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Ez csevegő, itt nem offolsz :)

Van ötleted komponens szettre?

 

 

Sajnos nincs, én eléggé vakon vagyok autóhifi témában. S-Cross csoportban ahogy nézegettem többnyire a Hertz termékeit ajánlgatták ár/érték arányban, de ez nem jelent semmit, nem egy szakértői gárda. :) Szub nekem biztosan nem lesz. Autó szigetelését is megcsinálták páran maguknak. Anyagáron 40-60e közt jött ki, de munkaórában nagyon sok. Én félnék, hogy eltöröm a műanyag elemeket. :D

 

Ha van rá keret a fejegység cseréje ne tántorítson el. Össze lehet hozni a kamerát és a gombokat mással is. 

 

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Persze, össze, de az elég komoly többletköltség. Egy Androidos, Suzukiba való fejegység önmagában 120-150eFt és akkor az még egy bizonytalan működésű kínai cucc. Ha veszek egy Pioneer/Alpine, vagy bármilyen normális lejátszót 100k körül, ahhoz meg kell ugye az illesztő modul (40k környéke), illetve a beépítő keret (újabb 15-20k).

100k a felső határ, ebbe bele kell zsúfolnom mindent, ezen felül a csomagtér is használható kell maradjon.

 

Sajnos nincs, én eléggé vakon vagyok autóhifi témában. S-Cross csoportban ahogy nézegettem többnyire a Hertz termékeit ajánlgatták ár/érték arányban, de ez nem jelent semmit, nem egy szakértői gárda. :) Szub nekem biztosan nem lesz. Autó szigetelését is megcsinálták páran maguknak. Anyagáron 40-60e közt jött ki, de munkaórában nagyon sok. Én félnék, hogy eltöröm a műanyag elemeket. :D

 

Ha van rá keret a fejegység cseréje ne tántorítson el. Össze lehet hozni a kamerát és a gombokat mással is.

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Ha már szóbahoztad: maradt a tervek között a szub? Ha igen, van hozzá valami saccolt ütemterv? :)

 

Ez még a Kolibri-hez is jó lehetne... gondolkodik.gif

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon

Ha már szóbahoztad: maradt a tervek között a szub? Ha igen, van hozzá valami saccolt ütemterv? :)

 

 

Egyelőre a tervek között marad.....  Kicsit leült a kezdeti lelkesedés, aztán amíg nem látjuk hogyan tovább, nem nagyon fejlesztgetnénk semmit, ha azt sem viszik ami van. gondolkodik.gif

Hozzászólás megosztása


A hozzászólás linkje:
Oszd meg más oldalakon
Vendég
Lezárt téma, nincs lehetőséged hozzászólni.

  • Jelenleg olvassa:   0 felhasználó

    Egyetlen felhasználó sem olvassa ezt az oldalt

×