Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

Kazettás deckek


  • Please log in to reply
6007 válasz erre a témára

#581 TAPE DECK

TAPE DECK

    Fórumlakó

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 652 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2014 december 26 - 08:35

:napsut: :napsut: :napsut:

Boldog, békés Karácsonyt kívánok minden fórumtagnak!

AIWA R600.           1.JPG AIWA R600.           2.JPG AIWA R600.           3.JPG AIWA R600.         4.JPG


  • 0

#582 herstal

herstal

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.505 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2014 december 24 - 20:05

:D

Csatolt képek:

  • boldog-karacsonyt-mindenkinek-01.gif

  • 0

#583 opel123

opel123

    Beköltözött

  • Mokka Mester
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.436 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Zalaegerszeg
  • Interests:Zene, fotó, régi órák, kávé

Elküldve: 2014 december 24 - 17:55

Nem volt kedvem összerakni a lemezjátszót-korrektort, kazettán megy a Csendes éj.  Még mindig ez a legjobb karácsonyi műsor. Kazettáról hallgatva is egy élmény...

Mindenkinek Boldog Karácsonyt!

Csatolt képek:

  • csendes éj.jpg

  • 2

#584 Lacko325

Lacko325

    Isten Hozott! :)

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 19 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Heves Megye

Elküldve: 2014 december 23 - 00:25

0,1%-os méréshatárban félig sem kalimpált a mutató. Magam sem hittem a szememnek, nem néztem volna ki egy ilyen unitra-pótlékból, hogy ilyet fog tudni, csak a dizájn miatt kezdett érdekelni... és ez lett a legjobb magnóm!

 

0,4%-ot pl. legutóbb a frissen felgumizott a Technics RS-T80S-eken. Volt itt kettő darab javításon. Ilyeneket nyávogtak vadiúj nyomógörgőkkel és szíjakkal. Ráadásul ezek oda-vissza menő magnók, és a két irányban volt sebességeltérés is. Volt olyan mechanika, amelyiket csak úgy lehetett belőni, hogy egyik irányban +1%, a másikban -1% volt benne, mert buta rezisztív szabályzású motorok vannak benne, pedig kétirányúba alap lenne a tachos vagy legalábbis a röpsúlyos motor.

 

Vagy itt van az üvegfejes Akai GX-F90-esem, jó márka, stabil kis mechanika, a capstain tengely direkt hajtásos, a nyomógörgő vadiúj, és 0,6%-ot nyávog, pedig nem a felcsévélő orsó húzza, mert ha azt megakasztom egy gyufaszállal, akkor sem változik semmi. Hogy örültem neki, amikor megvettem... de szar macskazene jön belőle. Most félre is dobva hever a padláson.

 

Aztán volt itt egy ügyfél procihibás CT-F1250-ese, felélesztettem, felgumiztam, és éppen-éppen csak hozni tudta a 0,2%-ot, pedig az is egy elég robusztus mechanika.

 

Aztán lehet, hogy új korukban ezek is többet tudtak, távol legyen tőlem, hogy 30 éves, lestrapált darabok alapján ítéljek el egy-egy típust... csakhogy ez a grundig még harminc évesen is hozza a standardot! Csak azok a kaucsuk fogaskerekek ne lennének... :-(

Én azt az Akait megnézném, megvenném :)


  • 0

#585 TAPE DECK

TAPE DECK

    Fórumlakó

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 652 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2014 december 20 - 19:08

:napsut: :napsut: :napsut:

http://www.ebay.de/i...=item418c38dff6


  • 0

#586 PeachMan

PeachMan

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 48 Hozzászólás:

Elküldve: 2014 december 19 - 09:11

Valószínűleg így lehet, a motor enged.

Gondolom a motor visszafogásának lehet az eredménye az is, amit az imént mértem. A kazetta elejét lejátszva, amikor pörög rendesen az orsó, 2V mérhető a motor lábainál, de a szalag végénél, amikor már visszafogja a lassabban forgó orsó, már 2.25V-ot mérek. Többször is ellenőriztem. Ha tényleg menet közben állítaná az orsó sebességéhez, akkor pont fordítva lenne a két feszültség érték gondolom.

 

Sajnos a magnóhoz szükséges RXB-876 és RXB-877 bal és jobboldali görgőkar+görgő elkelt ebay-en. Az szállítással együtt ~12kHUF lett volna. Máshonnét rendelve ennél lényegesen többe kerülne, így a dolog várat magára. A jobboldali kart leszereltem és kivettem belőle a görgőt. Esetleg megpróbálom csak azt kicserélni egy helyettesítőre. Bár kiszerelve nem tűnik annyira rossz állapotúnak, mint a beszerelt állapotban készült képek alapján sejteni lehetett. Puha a gumi és nem tűnik igazán kopottnak sem. Ennél vacakabb állapotú görgővel tökéletesen üzemelő magnóim is vannak. Mondjuk egy capstan-os mindegyik.


  • 0

#587 PeachMan

PeachMan

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 48 Hozzászólás:

Elküldve: 2014 december 19 - 08:00

Az, hogy más fordulatszámon forog a motor gyorstekerésnél, mint lejátszásnál, még nem jelenti azt, hogy folyamatosan tudja változtatni az orsó fordulatszámát. Az lehetséges, hogy nem dörzshajtással oldják meg, hanem a motor enged.

Valószínűleg így lehet, a motor enged.


  • 0

#588 YvsMad

YvsMad

    MAD

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 16.727 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Miskolc
  • Interests:házimozi, hifi, fotó, kamerák, retro számítógépek

Elküldve: 2014 december 18 - 21:10

Ez igaz, ezt nem tudja. Nem arra gondoltam a menet közbeni fordulatszám változtatással, hogy a szalag helyzetéhez képest változik, hanem csak arra, hogy a motor nem fix fordulatú és áttételeket vált a mechanika, hanem arra, hogy üzemmódtól függően más fordulaton pörög. Lejátszásnál a 2V feszültség dominál, amivel nem tudom milyen fordulatszámot produkál, de a nyomatékot gyakorlatilag kizárólag a motor adja. Vagyis nincs külön kuplung.

Holnap megpróbálom telefonnal kamerázni. Amúgy mindkét orsón van fotoszenzor, tehát elméletben akár tudhatná az orsók közötti fordulatszám különbséget. Ennek ellenére valóban nem tudja, hogy mennyi a visszalévő idő, mert nincs szalaghossz beállítás rajta. De a mechanika ugyanaz (pár dologtól eltekintve), mint a CT-93, ami tud ilyesmit számolni. A szervizkönyvben és a kézikönyvben is együtt szerepel a kettő.

Az, hogy más fordulatszámon forog a motor gyorstekerésnél, mint lejátszásnál, még nem jelenti azt, hogy folyamatosan tudja változtatni az orsó fordulatszámát. Az lehetséges, hogy nem dörzshajtással oldják meg, hanem a motor enged.


  • 0

#589 PeachMan

PeachMan

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 48 Hozzászólás:

Elküldve: 2014 december 18 - 21:02

Egyenáramú motor fordulatszámát a feszültséggel lehet változtatni, ez természetes. A szalagvégi lassítás meg a szalag kímélése miatt van, ezt sok más deck és videomagnó is tudja.

Amit nem tud a deck, hogy ha beraksz egy kazettát, abban a szalag éppen hol áll. Persze vannak spéci deckek, amik belepörgetnek oda-vissza, meghatározzák a szalag helyzetét és a hosszát, mert mérni tudják a két orsó fordulatszámát és az arányokból kiszámolják, de asszem ez a Pio pont nem olyan. Enélkül viszont honnan tudná a szerencsétlen deck, hogy milyen fordulatszámmal kell forgatnia az orsót?

Ez igaz, ezt nem tudja. Nem arra gondoltam a menet közbeni fordulatszám változtatással, hogy a szalag helyzetéhez képest változik, hanem csak arra, hogy a motor nem fix fordulatú és áttételeket vált a mechanika, hanem arra, hogy üzemmódtól függően más fordulaton pörög. Lejátszásnál a 2V feszültség dominál, amivel nem tudom milyen fordulatszámot produkál, de a nyomatékot gyakorlatilag kizárólag a motor adja. Vagyis nincs külön kuplung.

Holnap megpróbálom telefonnal kamerázni. Amúgy mindkét orsón van fotoszenzor, tehát elméletben akár tudhatná az orsók közötti fordulatszám különbséget. Ennek ellenére valóban nem tudja, hogy mennyi a visszalévő idő, mert nincs szalaghossz beállítás rajta. De a mechanika ugyanaz (pár dologtól eltekintve), mint a CT-93, ami tud ilyesmit számolni. A szervizkönyvben és a kézikönyvben is együtt szerepel a kettő.


  • 0

#590 YvsMad

YvsMad

    MAD

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 16.727 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Miskolc
  • Interests:házimozi, hifi, fotó, kamerák, retro számítógépek

Elküldve: 2014 december 18 - 19:51

Ha a filces megoldású kuplungra gondolsz, akkor nem olyan van benne. A motor tengelyén van egy dörzskerék, ami hajt egy másikat és az ér a felcsévélő orsóhoz és hajtja meg. Ha lefogom az orsót, akkor megáll a motor is. A motoron fordulatszáma folyamatosan változik működés közben. Például tekerésnél 6V körül van, míg lejátszásnál ez a motor csak 2V körül kap. Menet közben is játszik a fordulatszámmal. Például jól látható, hogy kalibrálás után a visszatekerés a kezdő pozícióba is lassulva történik.

 

De, mint írtam is, közben kiderült, hogy normális az, hogy gyengébb a kuplungos régi gépeknél a Pio ct-900s orsó nyomatéka. Csak fura volt lefogni az orsót a ct-506 után, ami lényegesen erősebb.

Egyenáramú motor fordulatszámát a feszültséggel lehet változtatni, ez természetes. A szalagvégi lassítás meg a szalag kímélése miatt van, ezt sok más deck és videomagnó is tudja.

Amit nem tud a deck, hogy ha beraksz egy kazettát, abban a szalag éppen hol áll. Persze vannak spéci deckek, amik belepörgetnek oda-vissza, meghatározzák a szalag helyzetét és a hosszát, mert mérni tudják a két orsó fordulatszámát és az arányokból kiszámolják, de asszem ez a Pio pont nem olyan. Enélkül viszont honnan tudná a szerencsétlen deck, hogy milyen fordulatszámmal kell forgatnia az orsót?


  • 0

#591 PeachMan

PeachMan

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 48 Hozzászólás:

Elküldve: 2014 december 18 - 18:58

Nem tudom, hogy ez milyen deck, de a felcsévélő orsó általában dörzshajtáson keresztül szokta kapni a forgatónyomatékot, mert csúsznia kell.

Ha ez a dörzshajtás nem elég erős, akkor a szalag elején az elhúzás túl gyenge lesz.

Ha a filces megoldású kuplungra gondolsz, akkor nem olyan van benne. A motor tengelyén van egy dörzskerék, ami hajt egy másikat és az ér a felcsévélő orsóhoz és hajtja meg. Ha lefogom az orsót, akkor megáll a motor is. A motoron fordulatszáma folyamatosan változik működés közben. Például tekerésnél 6V körül van, míg lejátszásnál ez a motor csak 2V körül kap. Menet közben is játszik a fordulatszámmal. Például jól látható, hogy kalibrálás után a visszatekerés a kezdő pozícióba is lassulva történik.

 

De, mint írtam is, közben kiderült, hogy normális az, hogy gyengébb a kuplungos régi gépeknél a Pio ct-900s orsó nyomatéka. Csak fura volt lefogni az orsót a ct-506 után, ami lényegesen erősebb.


  • 0

#592 YvsMad

YvsMad

    MAD

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 16.727 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Miskolc
  • Interests:házimozi, hifi, fotó, kamerák, retro számítógépek

Elküldve: 2014 december 17 - 19:07

A felcsévélő orsó ereje borzasztóan kicsi. Aggódtam is kicsit, de picit utánajárva kiderült, hogy teljesen normális, mivel ugyanazon áttéttel dolgozik a motor lejátszás/gyors csévélés esetében. A motor fordulatszámát változtatja dinamikusan, figyelve, hogy feleslegesen ne feszítse a szalagot.

Nem tudom, hogy ez milyen deck, de a felcsévélő orsó általában dörzshajtáson keresztül szokta kapni a forgatónyomatékot, mert csúsznia kell.

Ha ez a dörzshajtás nem elég erős, akkor a szalag elején az elhúzás túl gyenge lesz.


  • 0

#593 PeachMan

PeachMan

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 48 Hozzászólás:

Elküldve: 2014 december 17 - 08:00

A repedezés miatt mindenképp cserélem mindkét görgőt a szerelvénnyel. Amúgy a kép csal is. Valójában nem látszik hordósnak a görgő. Valószínű a nagyon közeli fotózás és a koszolódás miatt tűnik annak. Pont amiatt volt a dilemma, hogy cseréljek vagy ne, mert kopás alig van rajta. Több magnóm is van és láttam milyen mikor hordósra kopik a görgő. Ez a közelében sem jár.

 

A felcsévélő orsó ereje borzasztóan kicsi. Aggódtam is kicsit, de picit utánajárva kiderült, hogy teljesen normális, mivel ugyanazon áttéttel dolgozik a motor lejátszás/gyors csévélés esetében. A motor fordulatszámát változtatja dinamikusan, figyelve, hogy feleslegesen ne feszítse a szalagot.


  • 0

#594 tunerman

tunerman

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.076 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2014 december 17 - 07:05

Az új gumigörgök felülete tökéletesen fel van köszörülve, hogy párhuzamosan feküdjön fel a hangtengelyre.
Gondolom Te ezt a kezelhetetlen felületi deformációs problémát alaposan nem gondoltad végig....
A "dual capstan" hangtengely megoldású magnóknál a görgök tökéletes egyformasága a müködés alapfeltétele!

Üdv: TJ.
  • 0

#595 YvsMad

YvsMad

    MAD

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 16.727 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Miskolc
  • Interests:házimozi, hifi, fotó, kamerák, retro számítógépek

Elküldve: 2014 december 17 - 07:00

A világért sem vitatkoznék veletek, de biztos, hogy a hordósság hiba?

Szerintem gyárilag ilyen. A hordósság tartja középen a szalagot. Eddig háromszor találkoztam ilyen megoldással:

- egy autórádió magnónál kicseréltem a "hordós" gumigörgőt. Attól kezdve a szalag lesodródott a hangtengelyről.

- a Tesla B4xx (szalagos) magnó családnál, a lendkerék gumiszíja egy hordós közvetítő görgőn futott. Megmertem volna esküdni, hogy a hordósság miatt ledobja a szíjat. De nem. Az tartja a helyén.

- ékszíj gyártó műhelyben, ahol az ékszíj először egy kb 50-60 cm széles szalagként kezdi a pályafutását (a rétegek felhordása alatt). Ezt a széles szalagot, szintén egy hordós görgő tartja középen. 

Azt már írtam korábban, hogy a hordós görgő jó, ha pontosan középen van a legnagyobb átmérő, mert ott a legnagyobb a húzóerő, azaz középre húzza a szalagot. Akkor van gond, ha elkezd féloldalasra kopni és nem középre húz.

 

A felcsévélő orsó kismértékben még tudja korrigálni a félrehúzást, ha elég erős. Ereje a szalag elején a legkisebb (amikor az orsó átmérője a legkisebb) és a szalag végére lesz a legnagyobb, arányosan az orsó átmérőjével. Ha az azimut más a szalag elején, mint a végén, az azt jelenti, hogy a görgő kicsit félrevisz, amit a szalag végére a húzó orsó jobban ki tud kompenzálni, mint az elején.


  • 0

#596 elektrorudi

elektrorudi

    Fórumlakó

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 964 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2014 december 17 - 06:18

A jobb oldali gumigörgö már szemmel láthatóan "hordós" , mindkettöt cserélni kell. A gumiszíjakat is, mert valószinüleg azok is megadták már magukat...

Üdv: TJ.

A világért sem vitatkoznék veletek, de biztos, hogy a hordósság hiba?

Szerintem gyárilag ilyen. A hordósság tartja középen a szalagot. Eddig háromszor találkoztam ilyen megoldással:

- egy autórádió magnónál kicseréltem a "hordós" gumigörgőt. Attól kezdve a szalag lesodródott a hangtengelyről.

- a Tesla B4xx (szalagos) magnó családnál, a lendkerék gumiszíja egy hordós közvetítő görgőn futott. Megmertem volna esküdni, hogy a hordósság miatt ledobja a szíjat. De nem. Az tartja a helyén.

- ékszíj gyártó műhelyben, ahol az ékszíj először egy kb 50-60 cm széles szalagként kezdi a pályafutását (a rétegek felhordása alatt). Ezt a széles szalagot, szintén egy hordós görgő tartja középen. 


  • 0

#597 Guest_cisco2_*

Guest_cisco2_*
  • X

Elküldve: 2014 december 16 - 12:04

Ilyen gumikall se autoznék,ez kö kemény csere :D


  • 0

#598 PeachMan

PeachMan

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 48 Hozzászólás:

Elküldve: 2014 december 15 - 23:25

Sipjelet rogzitve nem hallok ingadozast. Az a fura, h a gorgo miatt sem nyavog. Max felreviszi a szalagot, mar ha tenyleg ez a helyzet. Gorgoket rendelek ebay-rol, szijakkal meg varok. Nem szivesen cserelnem szetfolyos vacakokra, ha az eredeti meg jo.
  • 0

#599 YvsMad

YvsMad

    MAD

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 16.727 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Miskolc
  • Interests:házimozi, hifi, fotó, kamerák, retro számítógépek

Elküldve: 2014 december 15 - 22:23

A szijak nem nyultak meg szerintem. Lefogva az egyes tarcsakat keptelenseg elforditani a masikat. Max a motoron lehet, de azt is nehezen. Magatol a motoron sem csuszik el, ha lefogom a lendkereket. Ilyen esetben is szukseges lehet cserelni?

Ha a kopott gumigörgő félreviszi a szalagot, akkor lehet a tárcsa akármilyen erős.


  • 0

#600 susuka999

susuka999

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 164 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2014 december 15 - 21:18

nyugi nyávog mérő Kazi és már látod .hallod


  • 0




1 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó