Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

Kazettás deckek


  • Please log in to reply
5999 válasz erre a témára

#581 PeachMan

PeachMan

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 48 Hozzászólás:

Elküldve: 2014 december 18 - 21:02

Egyenáramú motor fordulatszámát a feszültséggel lehet változtatni, ez természetes. A szalagvégi lassítás meg a szalag kímélése miatt van, ezt sok más deck és videomagnó is tudja.

Amit nem tud a deck, hogy ha beraksz egy kazettát, abban a szalag éppen hol áll. Persze vannak spéci deckek, amik belepörgetnek oda-vissza, meghatározzák a szalag helyzetét és a hosszát, mert mérni tudják a két orsó fordulatszámát és az arányokból kiszámolják, de asszem ez a Pio pont nem olyan. Enélkül viszont honnan tudná a szerencsétlen deck, hogy milyen fordulatszámmal kell forgatnia az orsót?

Ez igaz, ezt nem tudja. Nem arra gondoltam a menet közbeni fordulatszám változtatással, hogy a szalag helyzetéhez képest változik, hanem csak arra, hogy a motor nem fix fordulatú és áttételeket vált a mechanika, hanem arra, hogy üzemmódtól függően más fordulaton pörög. Lejátszásnál a 2V feszültség dominál, amivel nem tudom milyen fordulatszámot produkál, de a nyomatékot gyakorlatilag kizárólag a motor adja. Vagyis nincs külön kuplung.

Holnap megpróbálom telefonnal kamerázni. Amúgy mindkét orsón van fotoszenzor, tehát elméletben akár tudhatná az orsók közötti fordulatszám különbséget. Ennek ellenére valóban nem tudja, hogy mennyi a visszalévő idő, mert nincs szalaghossz beállítás rajta. De a mechanika ugyanaz (pár dologtól eltekintve), mint a CT-93, ami tud ilyesmit számolni. A szervizkönyvben és a kézikönyvben is együtt szerepel a kettő.


  • 0

#582 YvsMad

YvsMad

    MAD

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 16.675 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Miskolc
  • Interests:házimozi, hifi, fotó, kamerák, retro számítógépek

Elküldve: 2014 december 18 - 19:51

Ha a filces megoldású kuplungra gondolsz, akkor nem olyan van benne. A motor tengelyén van egy dörzskerék, ami hajt egy másikat és az ér a felcsévélő orsóhoz és hajtja meg. Ha lefogom az orsót, akkor megáll a motor is. A motoron fordulatszáma folyamatosan változik működés közben. Például tekerésnél 6V körül van, míg lejátszásnál ez a motor csak 2V körül kap. Menet közben is játszik a fordulatszámmal. Például jól látható, hogy kalibrálás után a visszatekerés a kezdő pozícióba is lassulva történik.

 

De, mint írtam is, közben kiderült, hogy normális az, hogy gyengébb a kuplungos régi gépeknél a Pio ct-900s orsó nyomatéka. Csak fura volt lefogni az orsót a ct-506 után, ami lényegesen erősebb.

Egyenáramú motor fordulatszámát a feszültséggel lehet változtatni, ez természetes. A szalagvégi lassítás meg a szalag kímélése miatt van, ezt sok más deck és videomagnó is tudja.

Amit nem tud a deck, hogy ha beraksz egy kazettát, abban a szalag éppen hol áll. Persze vannak spéci deckek, amik belepörgetnek oda-vissza, meghatározzák a szalag helyzetét és a hosszát, mert mérni tudják a két orsó fordulatszámát és az arányokból kiszámolják, de asszem ez a Pio pont nem olyan. Enélkül viszont honnan tudná a szerencsétlen deck, hogy milyen fordulatszámmal kell forgatnia az orsót?


  • 0

#583 PeachMan

PeachMan

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 48 Hozzászólás:

Elküldve: 2014 december 18 - 18:58

Nem tudom, hogy ez milyen deck, de a felcsévélő orsó általában dörzshajtáson keresztül szokta kapni a forgatónyomatékot, mert csúsznia kell.

Ha ez a dörzshajtás nem elég erős, akkor a szalag elején az elhúzás túl gyenge lesz.

Ha a filces megoldású kuplungra gondolsz, akkor nem olyan van benne. A motor tengelyén van egy dörzskerék, ami hajt egy másikat és az ér a felcsévélő orsóhoz és hajtja meg. Ha lefogom az orsót, akkor megáll a motor is. A motoron fordulatszáma folyamatosan változik működés közben. Például tekerésnél 6V körül van, míg lejátszásnál ez a motor csak 2V körül kap. Menet közben is játszik a fordulatszámmal. Például jól látható, hogy kalibrálás után a visszatekerés a kezdő pozícióba is lassulva történik.

 

De, mint írtam is, közben kiderült, hogy normális az, hogy gyengébb a kuplungos régi gépeknél a Pio ct-900s orsó nyomatéka. Csak fura volt lefogni az orsót a ct-506 után, ami lényegesen erősebb.


  • 0

#584 YvsMad

YvsMad

    MAD

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 16.675 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Miskolc
  • Interests:házimozi, hifi, fotó, kamerák, retro számítógépek

Elküldve: 2014 december 17 - 19:07

A felcsévélő orsó ereje borzasztóan kicsi. Aggódtam is kicsit, de picit utánajárva kiderült, hogy teljesen normális, mivel ugyanazon áttéttel dolgozik a motor lejátszás/gyors csévélés esetében. A motor fordulatszámát változtatja dinamikusan, figyelve, hogy feleslegesen ne feszítse a szalagot.

Nem tudom, hogy ez milyen deck, de a felcsévélő orsó általában dörzshajtáson keresztül szokta kapni a forgatónyomatékot, mert csúsznia kell.

Ha ez a dörzshajtás nem elég erős, akkor a szalag elején az elhúzás túl gyenge lesz.


  • 0

#585 PeachMan

PeachMan

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 48 Hozzászólás:

Elküldve: 2014 december 17 - 08:00

A repedezés miatt mindenképp cserélem mindkét görgőt a szerelvénnyel. Amúgy a kép csal is. Valójában nem látszik hordósnak a görgő. Valószínű a nagyon közeli fotózás és a koszolódás miatt tűnik annak. Pont amiatt volt a dilemma, hogy cseréljek vagy ne, mert kopás alig van rajta. Több magnóm is van és láttam milyen mikor hordósra kopik a görgő. Ez a közelében sem jár.

 

A felcsévélő orsó ereje borzasztóan kicsi. Aggódtam is kicsit, de picit utánajárva kiderült, hogy teljesen normális, mivel ugyanazon áttéttel dolgozik a motor lejátszás/gyors csévélés esetében. A motor fordulatszámát változtatja dinamikusan, figyelve, hogy feleslegesen ne feszítse a szalagot.


  • 0

#586 tunerman

tunerman

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.074 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2014 december 17 - 07:05

Az új gumigörgök felülete tökéletesen fel van köszörülve, hogy párhuzamosan feküdjön fel a hangtengelyre.
Gondolom Te ezt a kezelhetetlen felületi deformációs problémát alaposan nem gondoltad végig....
A "dual capstan" hangtengely megoldású magnóknál a görgök tökéletes egyformasága a müködés alapfeltétele!

Üdv: TJ.
  • 0

#587 YvsMad

YvsMad

    MAD

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 16.675 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Miskolc
  • Interests:házimozi, hifi, fotó, kamerák, retro számítógépek

Elküldve: 2014 december 17 - 07:00

A világért sem vitatkoznék veletek, de biztos, hogy a hordósság hiba?

Szerintem gyárilag ilyen. A hordósság tartja középen a szalagot. Eddig háromszor találkoztam ilyen megoldással:

- egy autórádió magnónál kicseréltem a "hordós" gumigörgőt. Attól kezdve a szalag lesodródott a hangtengelyről.

- a Tesla B4xx (szalagos) magnó családnál, a lendkerék gumiszíja egy hordós közvetítő görgőn futott. Megmertem volna esküdni, hogy a hordósság miatt ledobja a szíjat. De nem. Az tartja a helyén.

- ékszíj gyártó műhelyben, ahol az ékszíj először egy kb 50-60 cm széles szalagként kezdi a pályafutását (a rétegek felhordása alatt). Ezt a széles szalagot, szintén egy hordós görgő tartja középen. 

Azt már írtam korábban, hogy a hordós görgő jó, ha pontosan középen van a legnagyobb átmérő, mert ott a legnagyobb a húzóerő, azaz középre húzza a szalagot. Akkor van gond, ha elkezd féloldalasra kopni és nem középre húz.

 

A felcsévélő orsó kismértékben még tudja korrigálni a félrehúzást, ha elég erős. Ereje a szalag elején a legkisebb (amikor az orsó átmérője a legkisebb) és a szalag végére lesz a legnagyobb, arányosan az orsó átmérőjével. Ha az azimut más a szalag elején, mint a végén, az azt jelenti, hogy a görgő kicsit félrevisz, amit a szalag végére a húzó orsó jobban ki tud kompenzálni, mint az elején.


  • 0

#588 elektrorudi

elektrorudi

    Fórumlakó

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 964 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest

Elküldve: 2014 december 17 - 06:18

A jobb oldali gumigörgö már szemmel láthatóan "hordós" , mindkettöt cserélni kell. A gumiszíjakat is, mert valószinüleg azok is megadták már magukat...

Üdv: TJ.

A világért sem vitatkoznék veletek, de biztos, hogy a hordósság hiba?

Szerintem gyárilag ilyen. A hordósság tartja középen a szalagot. Eddig háromszor találkoztam ilyen megoldással:

- egy autórádió magnónál kicseréltem a "hordós" gumigörgőt. Attól kezdve a szalag lesodródott a hangtengelyről.

- a Tesla B4xx (szalagos) magnó családnál, a lendkerék gumiszíja egy hordós közvetítő görgőn futott. Megmertem volna esküdni, hogy a hordósság miatt ledobja a szíjat. De nem. Az tartja a helyén.

- ékszíj gyártó műhelyben, ahol az ékszíj először egy kb 50-60 cm széles szalagként kezdi a pályafutását (a rétegek felhordása alatt). Ezt a széles szalagot, szintén egy hordós görgő tartja középen. 


  • 0

#589 Guest_cisco2_*

Guest_cisco2_*
  • X

Elküldve: 2014 december 16 - 12:04

Ilyen gumikall se autoznék,ez kö kemény csere :D


  • 0

#590 PeachMan

PeachMan

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 48 Hozzászólás:

Elküldve: 2014 december 15 - 23:25

Sipjelet rogzitve nem hallok ingadozast. Az a fura, h a gorgo miatt sem nyavog. Max felreviszi a szalagot, mar ha tenyleg ez a helyzet. Gorgoket rendelek ebay-rol, szijakkal meg varok. Nem szivesen cserelnem szetfolyos vacakokra, ha az eredeti meg jo.
  • 0

#591 YvsMad

YvsMad

    MAD

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 16.675 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Miskolc
  • Interests:házimozi, hifi, fotó, kamerák, retro számítógépek

Elküldve: 2014 december 15 - 22:23

A szijak nem nyultak meg szerintem. Lefogva az egyes tarcsakat keptelenseg elforditani a masikat. Max a motoron lehet, de azt is nehezen. Magatol a motoron sem csuszik el, ha lefogom a lendkereket. Ilyen esetben is szukseges lehet cserelni?

Ha a kopott gumigörgő félreviszi a szalagot, akkor lehet a tárcsa akármilyen erős.


  • 0

#592 susuka999

susuka999

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 164 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2014 december 15 - 21:18

nyugi nyávog mérő Kazi és már látod .hallod


  • 0

#593 PeachMan

PeachMan

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 48 Hozzászólás:

Elküldve: 2014 december 15 - 20:32

A szijak nem nyultak meg szerintem. Lefogva az egyes tarcsakat keptelenseg elforditani a masikat. Max a motoron lehet, de azt is nehezen. Magatol a motoron sem csuszik el, ha lefogom a lendkereket. Ilyen esetben is szukseges lehet cserelni?
  • 0

#594 tunerman

tunerman

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.074 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2014 december 15 - 16:25

A jobb oldali gumigörgö már szemmel láthatóan "hordós" , mindkettöt cserélni kell. A gumiszíjakat is, mert valószinüleg azok is megadták már magukat...

Üdv: TJ.
  • 0

#595 susuka999

susuka999

    Nincs visszaút

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 164 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2014 december 15 - 13:45

Hát az a fránya repedések nem jók


  • 0

#596 PeachMan

PeachMan

    Újonc fórumos

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 48 Hozzászólás:

Elküldve: 2014 december 15 - 13:27

900s_1.jpg

900s_2.jpg

900s.jpg

Véleményetek szerint ezeket a görgőket már cserélni kell vagy jó állapotúnak nevezhetőek még.

 

Elképzelhető, hogy van a magnóval egy olyan probléma, hogy a szalag végére érve már más azimuth beállítással csinálja a felvételt szerintem. Legalábbis másik magnókban visszahallgatva a fejet negyed-fél csavarfordulattal a szalag kezdeti állapotához képest korrigálni kell. Különböző kazetták esetébán más-más mértékben, de jelen van a probléma. Okozhatja ezt görgő kopás vagy repedezés?


Szerkesztve PeachMan által: 2014 december 15 - 13:35

  • 0

#597 TAPE DECK

TAPE DECK

    Fórumlakó

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 652 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2014 december 15 - 13:18

:napsut: :napsut:

http://www.ebay.de/i...=item1e96678bb7


  • 0

#598 TAPE DECK

TAPE DECK

    Fórumlakó

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 652 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2014 december 14 - 08:31

:napsut: :napsut: :napsut:

http://www.ebay.de/i...=item487506b3d3


  • 0

#599 Timre10

Timre10

    Isten Hozott! :)

  • Regisztrált felhasználó
  • Pipa
  • 2 Hozzászólás:

Elküldve: 2014 december 12 - 22:57

Találtam, de fizetős mindenhol.

http://www.servicema...565/detail.aspx

Arra gondoltam, ha valakinek megvolna akkor elküldhetné.

Persze nem ingyen.


  • 0

#600 tonee73

tonee73

    Tizezresek klubja

  • Adminisztrátor
  • PipaPipaPipaPipaPipaPipaPipaPipa
  • 10.216 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:SO16 6AH
  • Interests:zenehallgatás + bicajozás

Elküldve: 2014 december 12 - 18:50

Ez is csak kérés, mert nem talált.Alább írja is valaki válaszként, hogy elég nagy szégyen, hogy a JVC nem ad további támogatást a cuccaihoz, és sehol nincs fenn a manual.

Szóval nem lesz egyszerű menet... ;)


  • 0




0 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 0 vendég, 0 anonim felhasználó