Ugrás a tartalomhoz

AVX Café

Fotó

Megbizható ablakos céget keresek

ablak ajtó

  • Please log in to reply
167 válasz erre a témára

#1 cecil

cecil

    Kezdő Fórumlakó

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 257 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest
  • Interests:Házimozi, Gourmet, Épitészet

Elküldve: 2017 szeptember 11 - 01:24

A beton lábazat képét láttad? Te mit javasolnál, hogy a szigetelés szempontjából is optimális legyen? Tehát a lábazatra és a homlokzatra is kb ugyan annyi cm szigetelés kerüljön. Jelenleg a  lábazat 8cm áll el a homlokzattól. Viszont statikailag se szeretnénk problámát a lábazat teljes elbontásából. Kérdeztem az Austrothermet, de adtak egy nesze semmi fogd meg jól választ.

 

Szia!

 

Bocs hogy csak most válaszolok... mióta megszületett a kislányom alig fórumozok... :)

 

Na szóval... a képeken tisztán látszik, hogy az évek alatt a helyszíni műkő lábazat szépen elvált a tégla falazattól... statikailag a lábazat több mint valószínű nem volt része a szerkezetnek, ezek régen ilyen vastagságban készültek.

 

amit én csinálnék:

 

lábazat leszed, a meglévő falazat kiegyenlítése/simítása , 1 réteg modifikált bitumenes vastaglemez (min 4mm vtg.) lábazati szigetelés felrakása, XPS hőszigetelés + vakolat

 

Az hogy síkban tartod-é vagy visszaugrasztod a lábazatot esztétikai kérdés már csupán a modern vakolatok miatt, minden rendszernek megvan a hozzá passzoló lábazati vakolata.

 

Ami lényeg lenne, hogy a lábazatot vízszigetelni és hőszigetelni a fagyhatárig kellene (csatlakozó külső terepszint -1,00m) vagy ha nincs az alapozás olyan mélyen akkor az alaptestig min.

Magasságilag meg a csatlakozó külső terepszint + 30cm a vízszigetelés magassága, a hőszigetelés váltást meg min. +10cm-rel a vízszig felső síkja felett és így az XPS-t is meg lehet mechanikailag is rögzíteni dűbelezéssel szigorúan a vízszig felett nehogy az át legyen dőfve! XPS-t a bitumenez lemezre PUR ragasztóval lehet ragasztani.

 

Ha mégis visszább ugrasztod a lábazatot akkor mindenképp kell indító profil a grafitos EPS indításához és olyan ami cseppentő szegélyes!

 

A belső új szerelőbeton síkja hol van/lesz a külső terepszinthez képest? Szerelőbetonra is ugye rakatsz bitumenes szigetelést (hőszigetelés alá)?? Eredtileg a feltárásnál találtatok vízszintes padlószigetelést talajpára ellen?

Jól emlékszem ez a ház/telek valahol a Duna mellett van közel? Volt talajmechanika eselteg hogy hol a mértékadó talajvíz?

a probléma egyébként itt az, hogy a ha eredetileg nem volt akkor valszeg a falak alatt se készült... ami azt jelenti hogy azok fel tudják szívni a talajnedvességet és utólag már nem tudsz alájuk berakni, illetve ilyenkor szokták ezen falak (külső határoló és belső megmaradó teherhordó) falak lábazati zónájában utólagos injektálással vízszigetelni!

Arra még figyelj ha új belső válaszfalat építetek és az nem gipszkarton (tehát könnyűszerkezetes) hanem falazott akkor azok alatt a szerelőbetont meg fell vastagítani/erősíteni!

Gipszkarton válaszfalakat is a szerelőbetonról indítsátok ne pedig az aljzatbetonról!

 

ui.: vissznéztem a képeket jól látom hogy van elhelyezve víszsigetelés a falak alatt? akkor gondolom az lesz a szerelőbeton felső síkja ugye?


Szerkesztve cecil által: 2017 szeptember 11 - 01:27

  • 1

#2 mechazseni

mechazseni

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 341 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Nagykovácsi
  • Interests:SONY Extremely Standard (ES)

Elküldve: 2017 szeptember 05 - 18:36

Milyen szemcsenagysággal? Ez a fontos.


Esetleg: C20-08KK?
  • 0

#3 mechazseni

mechazseni

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 341 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Nagykovácsi
  • Interests:SONY Extremely Standard (ES)

Elküldve: 2017 szeptember 05 - 18:32

C20-as betont ajánlottak Mapei BV 36 adalékkal.


Milyen szemcsenagysággal? Ez a fontos.
  • 0

#4 szigony

szigony

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.018 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London
  • Interests:Tenisz,fotó,akvarisztika,hi-fi

Elküldve: 2017 szeptember 05 - 17:20

Padlófűtésre azért kell esztrich beton, mert az megfelelően be tud folyni a csövek közé. Az adalék részben szintén ezt a célt szolgálja, "képlékenyebbé" teszi ill. a levegőt segít kidolgozni a betonból, ezáltal jobb a hőátadás, mert a levegő jó szigetelő. Talicskázni nagyon nem célszerű a nem nagyon szeretjük mi gépészek. Amennyiben mégis ezt a megoldást választod, 4 bar nyomást rajt kell hagyni!

C20-as betont ajánlottak Mapei BV 36 adalékkal.


  • 0

#5 Roli80

Roli80

    Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 810 Hozzászólás:

Elküldve: 2017 szeptember 05 - 07:21

Padlófűtésre azért kell esztrich beton, mert az megfelelően be tud folyni a csövek közé. Az adalék részben szintén ezt a célt szolgálja, "képlékenyebbé" teszi ill. a levegőt segít kidolgozni a betonból, ezáltal jobb a hőátadás, mert a levegő jó szigetelő. Talicskázni nagyon nem célszerű a nem nagyon szeretjük mi gépészek. Amennyiben mégis ezt a megoldást választod, 4 bar nyomást rajt kell hagyni!


  • 1

#6 szigony

szigony

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.018 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London
  • Interests:Tenisz,fotó,akvarisztika,hi-fi

Elküldve: 2017 szeptember 04 - 19:53

Ne a csöveken talicskázzanak, hanem tegyenek rá pl. egy osb táblát!!!

Ok. Ez egyértelmű, de azt gondoltam, hogy akkor sem szerencsés ez a megoldás. Sokkal inkább biztonságos ha csak berakják a pumpát a szobákba és húzzák a megfelelő szintre. Akkor csinálják ahogy akarják. Keverjék, kavarják a helyszínen, de ha sérül a cső akkor a nyakukra tekerem...


  • 1

#7 mechazseni

mechazseni

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 341 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Nagykovácsi
  • Interests:SONY Extremely Standard (ES)

Elküldve: 2017 szeptember 04 - 19:48

Köszi igen erre már felhívtam a figyelmüket és a 20m2 nagyobb helyiségekre is. Én meg azt gondoltam, hogy az nagyon nem egézséges ha a csöveken van betalicskázva az összes beton és egységesebb minőség ha egy nagy cég keveri és készen pumpálja be az adott helyre. Ezért próbáltam a pumpás megoldást, de a köművesek meg jajveszékelnek, hogy akkor gyorsan kell csinálniuk meg mit tudom én milyen problémáik vannak. A másik szaki meg azt mondja  isten őrizz, hogy talácskázzák  :D . Szóval nem lehet hibázni, mert az egyik biztosan teljesülni fog. Ez szinte bármire igaz. Az egyik azt mondja száraz építészetet ne a másik meg, hogy ő csak azt ajánlaná. Szóval itt sincs rossz döntés.


Ne a csöveken talicskázzanak, hanem tegyenek rá pl. egy osb táblát!!!
  • 1

#8 szigony

szigony

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.018 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London
  • Interests:Tenisz,fotó,akvarisztika,hi-fi

Elküldve: 2017 szeptember 04 - 19:41

Ekkora hülyeséget ne írjunk már lemert még valaki tényleg komolyan veszi!!!!

A beton lábazat képét láttad? Te mit javasolnál, hogy a szigetelés szempontjából is optimális legyen? Tehát a lábazatra és a homlokzatra is kb ugyan annyi cm szigetelés kerüljön. Jelenleg a  lábazat 8cm áll el a homlokzattól. Viszont statikailag se szeretnénk problámát a lábazat teljes elbontásából. Kérdeztem az Austrothermet, de adtak egy nesze semmi fogd meg jól választ.


  • 0

#9 szigony

szigony

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.018 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London
  • Interests:Tenisz,fotó,akvarisztika,hi-fi

Elküldve: 2017 szeptember 04 - 19:36

Még egyet felejtettem el: a betonozás közben az összes ajtónál dilatáljanak!!!

Köszi igen erre már felhívtam a figyelmüket és a 20m2 nagyobb helyiségekre is. Én meg azt gondoltam, hogy az nagyon nem egézséges ha a csöveken van betalicskázva az összes beton és egységesebb minőség ha egy nagy cég keveri és készen pumpálja be az adott helyre. Ezért próbáltam a pumpás megoldást, de a köművesek meg jajveszékelnek, hogy akkor gyorsan kell csinálniuk meg mit tudom én milyen problémáik vannak. A másik szaki meg azt mondja  isten őrizz, hogy talácskázzák  :D . Szóval nem lehet hibázni, mert az egyik biztosan teljesülni fog. Ez szinte bármire igaz. Az egyik azt mondja száraz építészetet ne a másik meg, hogy ő csak azt ajánlaná. Szóval itt sincs rossz döntés.


  • 0

#10 cecil

cecil

    Kezdő Fórumlakó

  • V.I.P.
  • PipaPipa
  • 257 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Budapest
  • Interests:Házimozi, Gourmet, Épitészet

Elküldve: 2017 szeptember 04 - 19:23

XPS alá nem kell víz szigetelést rakni. Az XPS pára áteresztő képességű. A lábazat külső felületének vízszigetelése több vizet, nedvességet fog fel a lábazaton belül, mint anélkül, kivéve azt az esetet, amikor a külső oldalon állandó vízrácsurgás/víznyomás van a lábazatra, az elkészült XPS-re. De gyanítom, ebben az esetben az XPS már nem optimális anyag.

 

Ekkora hülyeséget ne írjunk már lemert még valaki tényleg komolyan veszi!!!!


  • 1

#11 mechazseni

mechazseni

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 341 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Nagykovácsi
  • Interests:SONY Extremely Standard (ES)

Elküldve: 2017 szeptember 04 - 16:37

Még egyet felejtettem el: a betonozás közben az összes ajtónál dilatáljanak!!!
  • 1

#12 mechazseni

mechazseni

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 341 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Nagykovácsi
  • Interests:SONY Extremely Standard (ES)

Elküldve: 2017 szeptember 04 - 16:26

Azt már olvastam, hogy az esztrichez ajánlanak  Knopp Contopp adalékot. Szóval akkor nálad is esztich van? Gondolom te sem úgy talicskáztattad be az összes betont a padlófűtés csövein?

De igen. Úgy talicskázták be az egészet, még az emeletre is. És a másik is igen, ha úgy nézzük nálam is esztrich van. Helyszínen kevert 0-4es sóderból. Egy a külömbség, hogy nálam a padlófűtés csöveit rendszerlemezbe fektettük. Apropó padlófűtés: ahhoz hogy megfelelő hatékonysággal működjön, négyzetméterenként 8-10m csövet le kell fektetniük! Erre ügyelj! A falaknál sűríteni kell, főleg főfalak! Betonozás előtt a gépész szereljen fel egy nyomásmérő órát az osztógyűjtőre, pumpálja fel az egészet. A lényeg, hogy az óra nyomást mutasson!!! Csak ebben az estben engedélyezd a betonozást! A betonozók folyamatosan figyeljék az órát, ha eltűnt a nyomás, azonnal álljanak meg és keressék meg a sérülést! Hívják a gépészt! Peremszigetelés kötelező. Ezzel engedünk szabadságot az aljzatbetonnak! Merthogy mozogni fog!
  • 1

#13 szigony

szigony

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.018 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London
  • Interests:Tenisz,fotó,akvarisztika,hi-fi

Elküldve: 2017 szeptember 03 - 20:12

Nem tudom, hogy hiszel-e benne, de én bedőltem ennek. Buderus Logafix esztrich adalékszert vettem és kevertettem a felbetonhoz (végleges aljzatbeton). Ez elvileg segít, hogy a padlófűtés még hatékonyabb legyen. Ez nem más mint egy képlékenyítő, folyósító szer, egy folyadék amit a betonkevérékhez kell x mennyiségben adagolni. A pontos mennyiségre már nem emlékszem, hogy mennyi kell belőle, de a használatija ez úgy is leírja. Próbált az ember a legprecízebb lenni és a legjobbat kihozni mindenből ahogy azt Te is teszed. Más gyártóknak is van ilyen termékük.

Azt már olvastam, hogy az esztrichez ajánlanak  Knopp Contopp adalékot. Szóval akkor nálad is esztich van? Gondolom te sem úgy talicskáztattad be az összes betont a padlófűtés csövein? 


  • 0

#14 mechazseni

mechazseni

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 341 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Nagykovácsi
  • Interests:SONY Extremely Standard (ES)

Elküldve: 2017 szeptember 03 - 17:48

Nem tudom, hogy hiszel-e benne, de én bedőltem ennek. Buderus Logafix esztrich adalékszert vettem és kevertettem a felbetonhoz (végleges aljzatbeton). Ez elvileg segít, hogy a padlófűtés még hatékonyabb legyen. Ez nem más mint egy képlékenyítő, folyósító szer, egy folyadék amit a betonkevérékhez kell x mennyiségben adagolni. A pontos mennyiségre már nem emlékszem, hogy mennyi kell belőle, de a használatija ez úgy is leírja. Próbált az ember a legprecízebb lenni és a legjobbat kihozni mindenből ahogy azt Te is teszed. Más gyártóknak is van ilyen termékük.
  • 1

#15 mechazseni

mechazseni

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 341 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Nagykovácsi
  • Interests:SONY Extremely Standard (ES)

Elküldve: 2017 szeptember 03 - 17:25

A padlófűtésre milyen betont ajánlanátok?
Kaptam ajánlást az esztrich betonra. Érdemes ezt választani? Földszinten van bármi előnye mondjuk egy normál C12 0.8 betonnal szemben?

Szerintem teljesen jó a helyszínen kevert beton 0-4es sóderból (kètszer rostált). Végleges aljzatbetonhoz nem szoktak transzportbetont rendelni. Bár lehet és a minőség az mindig egyenletesebb a transzportnál. Szerintem az macerás lehet. Pumpa kell hozzá. Egy ilyen helyszínen keverttel is egy estrichet kapsz. A 4.2-es betonháló kötelező hozzá, bár gondolom ez Nálad természetes, mert a padlófűtés csöveit ehhez rögzítik.?
  • 1

#16 szigony

szigony

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.018 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London
  • Interests:Tenisz,fotó,akvarisztika,hi-fi

Elküldve: 2017 szeptember 02 - 16:10

A padlófűtésre milyen betont ajánlanátok?

Kaptam ajánlást az esztrich betonra. Érdemes ezt választani? Földszinten van bármi előnye mondjuk egy normál C12 0.8 betonnal szemben?


  • 0

#17 mechazseni

mechazseni

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 341 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Nagykovácsi
  • Interests:SONY Extremely Standard (ES)

Elküldve: 2017 augusztus 23 - 20:49

XPS alá nem kell víz szigetelést rakni. Az XPS pára áteresztő képességű. A lábazat külső felületének vízszigetelése több vizet, nedvességet fog fel a lábazaton belül, mint anélkül, kivéve azt az esetet, amikor a külső oldalon állandó vízrácsurgás/víznyomás van a lábazatra, az elkészült XPS-re. De gyanítom, ebben az esetben az XPS már nem optimális anyag.


Ne haragudj de Te valamit nagyon félre néztél!!! Melyik lábazati XPS páraáteresztő? Nem, hogy nem kell vízszigetelés, hanem KÖTELEZŐ!!! Nem pára van ott hanem csapadékvíz és talajvíz!!!!!!
  • 0

#18 szigony

szigony

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.018 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:London
  • Interests:Tenisz,fotó,akvarisztika,hi-fi

Elküldve: 2017 augusztus 23 - 20:40

Szerintem nem kell félni a betonlábazat eltávolításától. A képeken tisztán látszik, hogy közvetlenűl nem kapcsolódik a téglafalhoz, mintha csak egy előtétfalat húztak volna, ami sokkal jobb vízzárást biztosított az esetlegesen kivakolt téglához képest. A statikához, stabilitáshoz szinte semmi köze, de azért egy plusz merevséget is adott, adhatott a háznak. Mennyi lehet a lehet a betonlábazat? Kb 6-8 cm?

Átlagban olyan 8cm lehet, de elég változó. Szerintem 6 és 10cm között mozog és valóban nem kapcsolódik a téglafalhoz.

Azért szeretnék a visszaállításnal valami megfelelően erős betont használni akár vasbeton erősítéssel. Mi lenne erre a célra a legalkalmasabb?

Sikerült meghallgatni az M40.1-et?


  • 0

#19 mechazseni

mechazseni

    Kezdő Fórumlakó

  • Regisztrált felhasználó
  • PipaPipa
  • 341 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi
  • Location:Nagykovácsi
  • Interests:SONY Extremely Standard (ES)

Elküldve: 2017 augusztus 23 - 20:39

Köszi a választ. Örültem, hogy ismét tudtunk találkozni. Rendelés folymatban  ;)
Igen én is úgy értettem, hogy csak a jelenlegi homlokzat és a síkra kivakolt lábazat kerülne síkba. Utána a 10cm lábazat és a 15cm homlokzatnál megmaradna a vízorr. Gondolom így ok? 
A lábazatra csak a kenhető bitumenest vagy a GV45 lemezt tetessem fel erre pedig az XPS-t?
A szerelőbetont újra csináltattam. Rendesen kiszintezve. A régi beton alapok sehol nem látszódnak ki. Mindenhol tökéletesen egyenes és sík felület van. Ok így nem lesz 280cm a belmagasság csak 270cm, de így nyugodtan alszom. Erre már normálisan lehet teríteni a bitumenes vízszigetelést és a 2x5cm szigetelést. Amit láttál arra művészet lett volna normális aljzatot csinálni. A vállakozó Úr testvére -aki most folytatja a munkát- nem is értette, hogy hogyan lehetett ilyen gányolást véghezvinni. Azt mondta ebből nem tudott volna normális aljzatot és szinteket összehozni. Szerencsére ez javításra került, de csak azért, mert otthon voltam és szembesültem a helyzettel. Sajnálatos módon ezt sem érzékelte a műszaki ellenőr. Azért megnyugtatásul az előtte utána képeket kommentár nélkül összehasonlításra elküldöm... Ebből tanulva lehet, hogy akkor folytatjuk a munkát ha már otthon leszek. Mástól a kellő alaposságot elvárni úgy látom lehetetlen. Tényleg fogni kell a kezüket  :angry:

Én is nagyon örültem, hogy bandáztunk egy kicsit!
A lábazatra mindenképp min gv 45! A kenhető nem olyan jó és sokszor összerepedezik! A 270cm egyáltalán nem kevés, ez a normál belmagasság, nálam 272cm van. Igen, érdekes volt látni a szintkülönbségeket, nem is értettem, hogy tudott ez kipattani a fejükből??? Miért nem egyszerűbb egy szintre hozni mindent és tovább építkezni, ezzel egyszerűsíteni a vízszigetelést, hőszigetelést, fóliázást, betonhálózást stb. Mindegy is! Jól tetted, hogy kivitelezőt váltottál. Bízzunk a sikeres továbbiakban! Szívesen lemegyek bármikor, okoskodni nem akarok, de ha tudok, szívesen segítek!
  • 1

#20 istvan01

istvan01

    Beköltözött

  • V.I.P.
  • PipaPipaPipaPipa
  • 2.948 Hozzászólás:
  • Nem:Férfi

Elküldve: 2017 augusztus 23 - 20:37


A lábazatra csak a kenhető bitumenest vagy a GV45 lemezt tetessem fel erre pedig az XPS-t? :angry:

XPS alá nem kell víz szigetelést rakni. Az XPS pára áteresztő képességű. A lábazat külső felületének vízszigetelése több vizet, nedvességet fog fel a lábazaton belül, mint anélkül, kivéve azt az esetet, amikor a külső oldalon állandó vízrácsurgás/víznyomás van a lábazatra, az elkészült XPS-re. De gyanítom, ebben az esetben az XPS már nem optimális anyag.


  • 0




0 felhasználó olvassa ezt a témát.

0 felhasználó, 0 vendég, 0 anonim felhasználó